Kiikkustuoli 80+

Olin kyllä ajatellut jättää palstan, mutta luettuani ketjuja, sain innon yhäkin ketjun aloittamaan.
Muutamia minuun kohdentuvia syytöksiä haluaisin kysellä ja pyydänkin tuomaan esille yhdenkin viestini, jossa olen ilmoittanut johtavani ketjua/palstaa?
Löytyykö myöskään mitään sen kaltaisia, että olisin loukannut jotakuta, tai estänyt viestittelyn.
Nyt arkistoja kaivamaan ja syytökset todeksi.


Pyyntöni on ollut, että tässä ketjussa oltaisiin sovinnollisia ja ystävällisiä.
Tämä palsta on juurikin 80 vuotta täyttäneille ja miksi emme saisi viihdyttää tavallamme toisiamme.

Jos jollekin ärtymystä aiheuttaa, aivan selvään otsikko antaa viitteet siitä miten ketjussa toimitaan ja kumma kyllä aina on löytynyt kirjoittajia ja lukijoitakin iso määrä.
Tuo yhden ihmisen vetämä kuulosti loukkaavalta, koska melkein aina kerran päivässä ketjuun kurkkaan, muuten saa jokainen viestitellä halunsa mukaan.
Nimimerkki on takeena aina minun viestissä, en ilkeyksiä anonyyminäkään kirjoita, ei ole tarvettakaan.

Vielä senkin totean, että tämä ikä on jokaisella edessä, jos elinpäiviä riittää, joten sama kohtalo teillä nuoremmilla on edessä antakaa rauha tälle yhdelle ketjulle.
Löytyy aina niitä jotka unohtavat vanhempien ihmisten kunnioituksen ja voi vielä olla hyvinkin hankalaa elämän lopussa, jos nyt siltoja poltatte.

Katsotaan nyt miten käy kiikkustuolin, loppuuko keinuminen tyystin;)

235

1958

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tervetuloa takaisin Skillan.

      Kysyn heti alkuun, sain käsityksen aloituksestasi, että tämä on 80-vuotta täyttäneille, siis saako alle 80-vuotiaat osallistua ketjuusi?

    • Anonyymi

      Kiitos, että tulit takaisin. Ikävä on ollut sinua. Oikein itkua pusersi minulta, kun aamulla katselin Facesta "sinisirkun" hautajaiskuvia, oli laitettu 18 t sitten. Valkea arkku ja vierellä enimmäkseen yksi kukkanen osanottajailta.

      ano minäkin

      • Kiitos vastaanotosta, en voi ketään kieltää kirjoittamasta, mutta tietenkin toivomus, huom toivomus olisi siististä kirjoittelusta.
        Ketään ei voi käskyttää ja sitä ei varmaan kukaan teekään.

        Niin se on, että tutuiksi näin kirjoitellen tullaan ja ikävä ja kaipaus mielessä viihtyy.


      • Anonyymi
        SkillaN kirjoitti:

        Kiitos vastaanotosta, en voi ketään kieltää kirjoittamasta, mutta tietenkin toivomus, huom toivomus olisi siististä kirjoittelusta.
        Ketään ei voi käskyttää ja sitä ei varmaan kukaan teekään.

        Niin se on, että tutuiksi näin kirjoitellen tullaan ja ikävä ja kaipaus mielessä viihtyy.

        Et voi kieltää, mutta eikö ole toivottavaa alle 80kymppisten kirjoittelu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et voi kieltää, mutta eikö ole toivottavaa alle 80kymppisten kirjoittelu?

        Sitä täytyisi myös kysyä toisilta 80 kirjoittajilta, että haluaako he näitä/tätä 70 kirjoittajia, jotka (tämä eräs) siirtelee toisaalle, jossa voi sitten ivailevia mielipiteitään laukoa, kuten on myös halveksivasti kirjoittanut "vanhojen mummojen" päivän tapahtumista kirjoittavista.

        Minä muistan senkin, kun tämä eräs tuli Kahvipirttiin ja alkoi sisustaa sitä mieleisekseen, kun me toiset annoimme aloittajan tehdä tämän mieleisekseen, korkeintaan kukkia tuotiin , mitä nyt Late sai baarikaapin täyttämisen kunnian.

        Voi niitä aikoja, voi niitä aikoja, kun nuoremmat ei tulleet opastamaan, kuinka kirjoittaa, kuinka olla ja elää ja etenkään, kuinka hoitaa selkäänsä, vaikka kyllähän me jo valittelimme niistä, muta nyt tulikin oikeat ohjeet "korvesta", mutta onko selkä parantunut?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et voi kieltää, mutta eikö ole toivottavaa alle 80kymppisten kirjoittelu?

        Päivää!
        Hyvähän on SkillanN, että jaksat vielä yrittää, jos sittenkin päästäisiin eteenpäin.
        En ole moneen päivään edes ajatellut yrittää tänne kirjoittamista.
        Jos tätä ketjun avausta ei olisi tullut, tämä puuha olisi osaltani "kaput."

        Tuossa pari kysymystä kirjoituksiin liittyvää. SklillanN jo vastasikin.
        Kyllä se niistä ja jo aikaisemmin kirjoitetuista hyvin selviää :)) En
        halua "jankuttajaksi"heittäytyä."
        Olin vain vilkaisemassa ketjua, minulla" on meno päällä", täytyy
        lähteä jaloittelemaan ja asioille. Toivon hyvää jatkoa teille!


      • Anonyymi
        ynnämuu kirjoitti:

        Päivää!
        Hyvähän on SkillanN, että jaksat vielä yrittää, jos sittenkin päästäisiin eteenpäin.
        En ole moneen päivään edes ajatellut yrittää tänne kirjoittamista.
        Jos tätä ketjun avausta ei olisi tullut, tämä puuha olisi osaltani "kaput."

        Tuossa pari kysymystä kirjoituksiin liittyvää. SklillanN jo vastasikin.
        Kyllä se niistä ja jo aikaisemmin kirjoitetuista hyvin selviää :)) En
        halua "jankuttajaksi"heittäytyä."
        Olin vain vilkaisemassa ketjua, minulla" on meno päällä", täytyy
        lähteä jaloittelemaan ja asioille. Toivon hyvää jatkoa teille!

        Kivat sinulle "ynnämuu", että tulit vain vilkaisemaan tänne, koska sinä jaksat ulkoilla, kuten tuo toinenkin, mutta minä en. Roskatkin vielä odottaa viemistään, mutta kyllä ne siitä "lotviutuu", kun aikani odottelen, siis lastani.

        Kas, kun on se korona vaara ja vaikka minulla onkin jo rokotukset, niin eihän sekään ole varma, mistä tämän taudin saa?

        Tuohon ulkoiluun, siis tyhjänpäiväiseen kävelyyn nykyisin, olen saanut kiintiöni täyteen jo silloin lapsena, vaikka kyllähän me silloinkin hiihdimme vaikka mihin, laskemaan mäkeä ja kisailemaan, mutta sillä oli oma tarkoitus, kuka missäkin jopa kilpailuissa.

        N o, pahin oli lapseni opastama kävelyretki, mukamas lyhyt Nuuksion maisemissa,
        Siinähän tarvottiin varppina 100 km , mutta onneksi selvisimme siitä ja pääsimme koti saunaan, ei minäkään ivailujen "perikunan " saunaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kivat sinulle "ynnämuu", että tulit vain vilkaisemaan tänne, koska sinä jaksat ulkoilla, kuten tuo toinenkin, mutta minä en. Roskatkin vielä odottaa viemistään, mutta kyllä ne siitä "lotviutuu", kun aikani odottelen, siis lastani.

        Kas, kun on se korona vaara ja vaikka minulla onkin jo rokotukset, niin eihän sekään ole varma, mistä tämän taudin saa?

        Tuohon ulkoiluun, siis tyhjänpäiväiseen kävelyyn nykyisin, olen saanut kiintiöni täyteen jo silloin lapsena, vaikka kyllähän me silloinkin hiihdimme vaikka mihin, laskemaan mäkeä ja kisailemaan, mutta sillä oli oma tarkoitus, kuka missäkin jopa kilpailuissa.

        N o, pahin oli lapseni opastama kävelyretki, mukamas lyhyt Nuuksion maisemissa,
        Siinähän tarvottiin varppina 100 km , mutta onneksi selvisimme siitä ja pääsimme koti saunaan, ei minäkään ivailujen "perikunan " saunaan.

        Se pilkkaa, koska monet lesket asuvat kuolinpesän asunnossa, josta omistavat puolet ja on elinikäinen asumisoikeus. Itse kehuu napsauttelevansa saunaa ja takkaa päälle ja remppaavansa vähän väliä asunnossa, josta ei omista puolta neliötäkään. Myös kerrostalon osakkeen omistajat tuli halveksituksi, koska kylpevät taloyhtiön saunassa. Mitä tuollainen kertoo ihmisestä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se pilkkaa, koska monet lesket asuvat kuolinpesän asunnossa, josta omistavat puolet ja on elinikäinen asumisoikeus. Itse kehuu napsauttelevansa saunaa ja takkaa päälle ja remppaavansa vähän väliä asunnossa, josta ei omista puolta neliötäkään. Myös kerrostalon osakkeen omistajat tuli halveksituksi, koska kylpevät taloyhtiön saunassa. Mitä tuollainen kertoo ihmisestä?

        80 v.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä täytyisi myös kysyä toisilta 80 kirjoittajilta, että haluaako he näitä/tätä 70 kirjoittajia, jotka (tämä eräs) siirtelee toisaalle, jossa voi sitten ivailevia mielipiteitään laukoa, kuten on myös halveksivasti kirjoittanut "vanhojen mummojen" päivän tapahtumista kirjoittavista.

        Minä muistan senkin, kun tämä eräs tuli Kahvipirttiin ja alkoi sisustaa sitä mieleisekseen, kun me toiset annoimme aloittajan tehdä tämän mieleisekseen, korkeintaan kukkia tuotiin , mitä nyt Late sai baarikaapin täyttämisen kunnian.

        Voi niitä aikoja, voi niitä aikoja, kun nuoremmat ei tulleet opastamaan, kuinka kirjoittaa, kuinka olla ja elää ja etenkään, kuinka hoitaa selkäänsä, vaikka kyllähän me jo valittelimme niistä, muta nyt tulikin oikeat ohjeet "korvesta", mutta onko selkä parantunut?

        Kommenttina vaan. Ei mitään kysymisiä. Kiikkustuoli 80 kertoo kaiken. Siis on 80 vuotta täyttäneiden palsta. Syrjintää kai ehdotellaan omituisin ja kyseenalaisin perusten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommenttina vaan. Ei mitään kysymisiä. Kiikkustuoli 80 kertoo kaiken. Siis on 80 vuotta täyttäneiden palsta. Syrjintää kai ehdotellaan omituisin ja kyseenalaisin perusten.

        80 v.?


      • SkillaN kirjoitti:

        Kiitos vastaanotosta, en voi ketään kieltää kirjoittamasta, mutta tietenkin toivomus, huom toivomus olisi siististä kirjoittelusta.
        Ketään ei voi käskyttää ja sitä ei varmaan kukaan teekään.

        Niin se on, että tutuiksi näin kirjoitellen tullaan ja ikävä ja kaipaus mielessä viihtyy.

        Hienoa että olet jaksanut kirjoitella.
        En ole seurannut 80 palstaa. Mutta olen kahvipirttiin kirjoitellut aikoinaan toisella nikillä.
        Olet havinainen ihminen, jaksat olla ystävällinen ja kannustava kaikille.
        Toivon että jatkat vielä kauan kirjoittelua.


    • Anonyymi

      Häirikön ruikutus: Saanko edelleen tulla sotkemaan ketjunne ?
      Muuten päiväni ei ole täydellinen.

      • Ymmärrän toki, että tarkoitat minua ja kuten demeter kirjoitti 70-vuotiaat "nurkanvaltaajat" on rajattu pois.

        Joten totean huumorinkukkanen silmäkulmassa..pitäkää tunkkinne.😊


    • Pitkämielinen olet, SkillaN kun jaksat aina vain yrittää.
      Olin jo haikein mielin lähdössä palstalta, vaikka jonkun kerran täällä pähkäilinkin.
      Mukava on kiikkua, toivottavasti mukava vauhti säilyy.
      Tsemppiä!
      Olisi mukava muistella Sini-Sirkkua, joku oli hänen muistotilaisuudestaan nähnyt kuvan. Miten meikäläinen saisi nähdäkseen?

      • Anonyymi

        "Meikäläinen" voi nähdä, jos tuntee "sinisirkun" tuttavia, josta minäkin sain kuulla hänen kuolemastaan ja kirjoitinkin siitä, että poika lähetti tällaisen viestin mutsin kuolemasta. Nyt oli sentään ilmoitus äidin hautajaisista.

        Olet minun symppis "Makriina", koska kuvasi on melkein minun kuvani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Meikäläinen" voi nähdä, jos tuntee "sinisirkun" tuttavia, josta minäkin sain kuulla hänen kuolemastaan ja kirjoitinkin siitä, että poika lähetti tällaisen viestin mutsin kuolemasta. Nyt oli sentään ilmoitus äidin hautajaisista.

        Olet minun symppis "Makriina", koska kuvasi on melkein minun kuvani.

        Otin kuvani profiilista pois jo kauan sitten, koska se herätti ärtymystä.


    • Olipa ilahduttava havainto, että kiikkustuoli keinuu taas ja tutut kirjoittajat, ainakin SkillaN, rakastettuna ja kaivattuna aloittajana, Makriina ja ynnämuu tulivat paikalle.

      Olin jo aloittanut surutyön kiikkustuolin katoamisen vuoksi ja olin myös syyllisyydentuntoinen ja häpeissäni tuosta "nurkanvaltaamisesta" tai ainakin tilan viemisestä "oikeanikäisiltä" ja niiltä, joiden hallussa kiikkustuoli ja sen edeltäjät aikaisemmin olivat ja saivat ketjun toimimaan paremmin.

      Koska olen itse alle kahdeksankymmentä, lupaan jäädä ulkopuollelle, ainakin niin pitkään kuin tilanne vakiintuu. Tuskin SkillaN tai kukaan muukaan tahtoo meille porttikieltoa antaa, mutta eiköhän tuo ole jo todistettu, että meidän 70 :ien mukaantulo on muuttanut ketjun ilmapiiriä, eikä välttämättä hyvään suuntaan.

      Yksittäisiä syyllisiä on varmasti turha nimetä tai jäljittää ja olen sitä mieltä, että 80 , jos ketkä ansaitsevat kirjoitusrauhan ja saammehan me olla mukana lukijoina ja kirjoittaa muualla. Tilaa on ja aiheitakin varmasti löytyy.

      Kiitän mukanaolon ajasta ja toivotan kiikkustuolille hyvää jatkoa,
      demeter1

      • Anonyymi

        Oikea tulkinta - sitähän tuo KIIKKUSTUOLI 80 tarkoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea tulkinta - sitähän tuo KIIKKUSTUOLI 80 tarkoittaa.

        Niin, piti vielä mainita, että tämä on palstalaisen kommentti - ei Skillanin vastaus.
        Tai Skillanhan käyttää aina nimimerkkiä.


      • Anonyymi

        Sinun läsnäolosi voi vain parantaa ilmapiiriä. Sinun vastuullesi ei kuulu häirikön tunarointi.


      • Anonyymi

        Voi SkillaN , Demeter ja Ynnämuu ynnä muut hyvät kirjoittajat,
        älkää jättäkö meitä.
        Olen kyllä jo itse jäänyt pois, mutta haikeudella ajattelen niitä hyviä aikoja,
        jolloin täällä oli kivaa, fiksua, ystävällstä joukkoa kirjoittamassa.
        Kaikki loppuu aikanaan, armonsa ei milloinkaan.
        Onneksi sillä rintamalla ystävät ovat taas kokoontuneet,
        joten sanon paljon kiitoksia ihana Skillan sinulle ja muille ihanille kirjoittajille.


      • En minäkään ole vielä 80v. Mutta perässä tullaan.
        Käyn lukemassa että tiedän mitä on odotettavissa kunhan ikä täyttyy. Mutta en usko että kommentointi silloin tällöin on hyvin paha asia.


      • liekko kirjoitti:

        En minäkään ole vielä 80v. Mutta perässä tullaan.
        Käyn lukemassa että tiedän mitä on odotettavissa kunhan ikä täyttyy. Mutta en usko että kommentointi silloin tällöin on hyvin paha asia.

        Liekko @
        Minäkin käyn joskus lukemassa 70 palstan viestejä ja onkin pitänyt kehaista teistä muutamaa tuttua kirjoittajaa, jotka ovat kestäneet tuon persusanailun. Uskon, että paljon teidän ansiostanne palsta on nyt siistiytynyt ja siellä on välillä ihan mielenkiintoista keskustelua, mutta kun ei tässä joka paikkaan ehdi..))
        Hyvää jatkoa teille, ehkä "nähdään"....


    • Mukavaa SkillaN kun avasit taas sen ihan oikean kirjoitusalustan meille , jotka haluamme, että meillä on hyväntuulinen ja mieltä piristävä kirjoituspaikka, jossa voi kertoilla niitä omia kuulumisiaan , ottaa osaa keskusteluun, jos aihe kiinnostaa, tai muulla tavoin osallistua ilman sarvia ja hampaita, siis hyväntahtoisesti osallistua joukon jatkeeksi.
      Tällaisia 8-kymppisiä, joita vielä kiinnostaa samanikäisten elämänmeno, tällainen osallistuminen piristää pitkää päivää. Eihän kaikilla ole sitä omaa tukijoukkoa, jolle voi purkaa ajatuksiaan, nuoremme ovat vielä niin työuransa keskiöissä, ettei heitä edes viitsi rasittaa kaikenlaisilla ajatuksillaan ja tekemisillään. Tänne niitä kuulumisiamme sitten voimme kirjoitella, kunhan muistamme sen toisenlaisenkin kirjoittajan aatokset. Sopuisa kirjoittelu olkoon mottomme!
      Jaahas, illassa ollaan ja sade taitaa kohta yllättää, siispä koiran kanssa illan viimeinen lenkki, kunto pysyy hyvänä niin koiralla kuin taluttajalla.
      Hyvää illan jatkoa kaikille palstalaisille!

    • Anonyymi

      Tuleeko ketjun ovelle portsari, joka tsekkaa henkkarit?

      • Anonyymi

        Fiksu osaisi vetää johtopäätökset ja ymmärtäisi pysyä poissa muutenkin. Tyhmempi ei edes suorista pyynnöistä huolimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fiksu osaisi vetää johtopäätökset ja ymmärtäisi pysyä poissa muutenkin. Tyhmempi ei edes suorista pyynnöistä huolimatta.

        Pimeää on aamuisin heräillä, no lokakuu jo puolissa, näin kuuluu ollakin.
        Nämä tulkinnat herättävät joskus keskustelua, vaikka jokaisella kirjoittajalla on selvillä palstan säännöt ja tämän palstan kohdalla on merkintä 80 ei mitään epäselvää pitäisi olla.
        Tarkoittaa mielestäni sitä, että tämän ikäisille tarkoitettu palsta, mutta ei kieltoa kenenkään viestittelyyn.
        Kenenkään ikä ei ilmene millään tapaa, ellei itse halua kertoa ja ovella ei esteitä laiteta kiikkustuoliin tulonkaan kanssa.

        Kerronpa mielestäni mukavan tavan ilahduttaa itseään.
        Käsityökerhossa kertoili ystävä miten hän laittoi itselleen nimipäivä kortin, oliko odottanut enemmän onnitteluja, vai mielenjohdeko oli, vuosi kuitenkin 2006.
        Alkoi sitten penkoa askarteluja varten kortteja ja tämäkin kortti löytyi kasasta, oma nimi päällä ja lähettäjänä myös itse, lukipa vielä nimen vieressä "terveisä Heikille". siis aviomiehelleen,.
        Meillä oli hauskaa ja mietimme mitä kaikkea olisi voinutkaan kirjoittaa korttiin;)
        Itsensä ilahduttamista voi näinkin saada aikaan;)

        Juuri noin minäkin ajattelen fiinufammu, yksinäisyyden poissa pitämistä useinkin tämä kirjoittelu arjen elämästä voi poistaa.
        Demeter tuon jokainen kyllä tietää, en minä ei kukaan muukaan voi kirjoittajia viestejä lähettämästä estää, olipa ikä mikä tahansa, mutta se totuus on, että noin palstan nimi sanoo.
        Tuohon ikä merkintään vedoten toivoisimme rauhaa kirjoitella, ei sen kummempaa, pysy mukana vaan sinäkin demeter;)'

        Asia on nyt kai tullut selväksi, mitä 80 tarkoittaa, vai mitä;)

        Sitkeä olen kaiken suhteen, minkä aloitan, myös kunnialla sen loppuun pyrin viemään;)
        Sinisirkku oli pastan päiväpaiste, näin sanoisin, hänen viestinsä oli useimmiten valoa ja iloa antavia.
        Ärtyneisyydenkin osasi pukea ilon kanssa, siihen pitäisi kaikkien pyrkiä.
        Pienikin kaunis ele ja näin saa lähimmäiselle hyvän mielen, tämän olen kokenut monet kerrat, pieni huomiointi ja taas jaksaa hymyillä;)
        Menetys oli sini-sirkun poistuminen ketjusta ja koko elämästä, näin se vuoro on meillä kaikilla edessä.

        Ynnämuun tapaan tuon lenkin yritän joka päivä tehdä, koheneeko kunto, ei se niin varmaa ole, mutta hyvä mieli yrityksestä kumminkin.
        Lääkkeitä en mielelläni ota, jos jollakin tapaa voin sitä estää hyvä on ja toivon lääkärinkin näin välttää, pakkohan se on joskus turvautua.
        Taas kokeilua astman oireiluun, todetaanko tämä vaiva minulla, vai joku muu, sen pian saan tietää.

        Niinpä, voi niitä aikoja entisiä, nyt kiikkustuolia ei tarvitse sisustaa, mutta kiikkumista voi aina harrastaa, kun sisään astuu ja ne muistelot siinä kiikutellen kirkastuu;)

        Mukavaa lokakuista viikonlopun alkua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pimeää on aamuisin heräillä, no lokakuu jo puolissa, näin kuuluu ollakin.
        Nämä tulkinnat herättävät joskus keskustelua, vaikka jokaisella kirjoittajalla on selvillä palstan säännöt ja tämän palstan kohdalla on merkintä 80 ei mitään epäselvää pitäisi olla.
        Tarkoittaa mielestäni sitä, että tämän ikäisille tarkoitettu palsta, mutta ei kieltoa kenenkään viestittelyyn.
        Kenenkään ikä ei ilmene millään tapaa, ellei itse halua kertoa ja ovella ei esteitä laiteta kiikkustuoliin tulonkaan kanssa.

        Kerronpa mielestäni mukavan tavan ilahduttaa itseään.
        Käsityökerhossa kertoili ystävä miten hän laittoi itselleen nimipäivä kortin, oliko odottanut enemmän onnitteluja, vai mielenjohdeko oli, vuosi kuitenkin 2006.
        Alkoi sitten penkoa askarteluja varten kortteja ja tämäkin kortti löytyi kasasta, oma nimi päällä ja lähettäjänä myös itse, lukipa vielä nimen vieressä "terveisä Heikille". siis aviomiehelleen,.
        Meillä oli hauskaa ja mietimme mitä kaikkea olisi voinutkaan kirjoittaa korttiin;)
        Itsensä ilahduttamista voi näinkin saada aikaan;)

        Juuri noin minäkin ajattelen fiinufammu, yksinäisyyden poissa pitämistä useinkin tämä kirjoittelu arjen elämästä voi poistaa.
        Demeter tuon jokainen kyllä tietää, en minä ei kukaan muukaan voi kirjoittajia viestejä lähettämästä estää, olipa ikä mikä tahansa, mutta se totuus on, että noin palstan nimi sanoo.
        Tuohon ikä merkintään vedoten toivoisimme rauhaa kirjoitella, ei sen kummempaa, pysy mukana vaan sinäkin demeter;)'

        Asia on nyt kai tullut selväksi, mitä 80 tarkoittaa, vai mitä;)

        Sitkeä olen kaiken suhteen, minkä aloitan, myös kunnialla sen loppuun pyrin viemään;)
        Sinisirkku oli pastan päiväpaiste, näin sanoisin, hänen viestinsä oli useimmiten valoa ja iloa antavia.
        Ärtyneisyydenkin osasi pukea ilon kanssa, siihen pitäisi kaikkien pyrkiä.
        Pienikin kaunis ele ja näin saa lähimmäiselle hyvän mielen, tämän olen kokenut monet kerrat, pieni huomiointi ja taas jaksaa hymyillä;)
        Menetys oli sini-sirkun poistuminen ketjusta ja koko elämästä, näin se vuoro on meillä kaikilla edessä.

        Ynnämuun tapaan tuon lenkin yritän joka päivä tehdä, koheneeko kunto, ei se niin varmaa ole, mutta hyvä mieli yrityksestä kumminkin.
        Lääkkeitä en mielelläni ota, jos jollakin tapaa voin sitä estää hyvä on ja toivon lääkärinkin näin välttää, pakkohan se on joskus turvautua.
        Taas kokeilua astman oireiluun, todetaanko tämä vaiva minulla, vai joku muu, sen pian saan tietää.

        Niinpä, voi niitä aikoja entisiä, nyt kiikkustuolia ei tarvitse sisustaa, mutta kiikkumista voi aina harrastaa, kun sisään astuu ja ne muistelot siinä kiikutellen kirkastuu;)

        Mukavaa lokakuista viikonlopun alkua!

        Hupsista, kirjautunut olin, mutta kas kummaa, anonyymi kuitenkin, no skillan tuon 7,18 kyhäsi;)


      • Anonyymi

        Eivätkö muut ketjut miellytä? Voit avata oman. Voit avata useammankin oman. Voit omissa ketjuissasi sitten kirjoittaa ikätovereillesi sydämesi kyllyydestä. 80 vain toivoo ystävällisiä osanottajia omaan ketjuunsa. Sitä toivetta on helppo noudattaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fiksu osaisi vetää johtopäätökset ja ymmärtäisi pysyä poissa muutenkin. Tyhmempi ei edes suorista pyynnöistä huolimatta.

        Häirikön ruikutus: Saanko edelleen tulla sotkemaan ketjunne ?
        Muuten päiväni ei ole täydellinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Fiksu osaisi vetää johtopäätökset ja ymmärtäisi pysyä poissa muutenkin. Tyhmempi ei edes suorista pyynnöistä huolimatta.

        Fiksu osaa ja ymmärtää palstan idean. Ystävällisen ja muita arvostavan jutustelun, josta ei kenellekään jää paha maku. (80 )
        Eihän se ikää katso, osaahan nuorempikin mukava olla.
        Sitä täällä nyt toivotaan, ja ikäkysymys on sivuseikka. Ei SkillaN ole häätötuomiota antanut, toivomuksen vain esittänyt.
        Minusta ei pidä tulkita enempää.
        Eikä tässä tapauksessa edes yrittää lukea rivien välistä.

        Muutenkin, olisi hyvä, jos palstalaiset eivät pitäisi itseään niin tärkeinä, että ajattelisivat olevansa jokaisen kirjoituksen kohde.
        Anonyymit kirjoittajat ovat siinä eteviä. Osaavat mielestään haistaa, kuka ja kenelle on mikäkin viesti.

        Tämä viesti ei ole kohdistettu kenellekään, vaan yleisesti palstalaisille.
        Allekirjoittaa Mkr.


    • Anonyymi

      Ristiriitaista viestiä skillan antaa, kun laittaa jo otsikkoon 80 ja sanoo että sen ikäisille on TARKOITETTU. Nyt kuitenkin D saa erivapauden, eikö se ole syrjintää?

      • Anonyymi

        Ei vaan fiksun ihmisen, Demen suosintaa, mitä kannatan pontevasti !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan fiksun ihmisen, Demen suosintaa, mitä kannatan pontevasti !!!

        Niimpä. Ikä on vain numero. Yhteistyökykyinen ja ystävällinen on aina tervetullut mihin tahansa.


      • Anonyymi

        Tuota minäkin ihmettelen.
        Onkohan kaikki ihan hyvin


      • Anonyymi

        Eikö julkisella palstalla ole julkisuuden säännöt?
        Tuo 80 on ihan oikein, koska 80 ikäryhmässä ollaan muutoinkin.


      • Noinko taas kävi ? Että heti löydettiin SkillaNin aamunavauksesta huomautettavaa ja syyttelyn aihe. Syytetään syrjinnästä, kun antaa palautetta ja ilmaisee hyvää tahtoaan jollekulle, tällä kertaa minulle, koska viestin olin laittanut ?

        Eikö nyt jokainen ymmärrä, että kaikkia ei voi täällä huomioida ja eikö jokaisella meistä ole omia "suosikkeja", siis sellaisia kirjoittajia, joiden kanssa ei synny tällaisia syyttely- ja tenttaustilanteita vaan jutustelu sujuu vapaasti ja luonnollisesti ?

        Nyt tietysti tullaan minua syyttämään siitä, että "sotkeuduin" asiaan, vaikka olin luvannut kiikkustuolista vetäytyä..))
        En nyt kuitenkaan kiitellyt minulle synninpäästön antanutta Anoa 21.56/eilen, mutta kiitän nyt...)) Jos siitä meteli nousee niin pyydän anteeksi, enkä taida muuttaa mielipidettäni siitä, että ystävällisyyttä ja toisten kannustusta ei ole koskaan liikaa...

        Mistähän nyt luin tai kuulin, taisi olla Anna-Stina Nykäsen haastattelu, jossa hän kertoi somen kautta saamastaan tuesta avomiehensä menetettyään. Hän puhui kannattelusta. Että myös virtuaalisesti ilmaistu myötämieli voi kantaa ihmistä pahan paikan yli. Se mahdollisuus on mielestäni myös meillä ja itse olen tuota kannattelua kokenut myös täällä, vaikka sekin nyt tuntuu joutuneen kritiikin ja epäilyjen kohteeksi.

        Siitä nyt ei kuitenkaan enempää. Mukavasti alkoi minun aamuni kun luin tutun aamunavauksen ja sain ottaa vastaan hyvän viikonlopun toivotukset. Samat täältä..))
        Toivottavasti SkillaNin vaivojen syy selviää.
        demeter1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö julkisella palstalla ole julkisuuden säännöt?
        Tuo 80 on ihan oikein, koska 80 ikäryhmässä ollaan muutoinkin.

        Kyllä kai ne julkisuuden säännöt pitävät sisällään, että ketään ei suosita eikä syritä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan fiksun ihmisen, Demen suosintaa, mitä kannatan pontevasti !!!

        Samoin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan fiksun ihmisen, Demen suosintaa, mitä kannatan pontevasti !!!

        Ja samoin tekevät kaikki muutkin tuota häirikköä lukuunottamatta


    • Moron.
      Tuhruinen aamu, mutta toivotaan että valkenee.
      Pitää ihan kertoa, kuinka pikkuasiat mutkistavat tilanteita.. Eilen olimme menossa veljeni kanssa konserttiin ja teimme hyvissä ajoin treffit, kun tulemme eri suunnista.
      No, minun bussini oli tapansa mukaan myöhässä, mutta ajattelin, että vielä ehdimme, kun lisäämme vauhtia loppumatkalle. Hänenkin bussinsa oli myöhässä, ja olimme kohtaamispaikalla henki hampaissa.
      Emmekä löytäneet toisiamme! Olimme sopineet ihan tarkkaan, että siinä aseman oven edessä, mutta ovia on useampia, ja niin päivystimme väärillä ovilla. Huoh.
      Sattumalta sitten kohdattiin.
      Veli päätti, että loppumatka ajetaan taksilla, hän ei halunnut myöhästyä.
      Taksi eksyi tietenkin, vierasmaalainen kun oli, mutta onneksi pääsi ovelle. Ovi vaan oli Bio Reginan paraatiovi. Pimeässä illassa sitten harhailimme yli nurmikoiden ja leikkipuiston, ja viime sekunnilla pääsimme perille. Joudimme istumaan piippuhyllylle, koska emme enää päässeet paikoillemme.
      Musiikki oli meille tuntemattoman puolalaisen säveltäjän sotaisa sinfonia, jonka kuulemiseen en todellakaan tarvinnut uusia kuulokojeitani!
      Ensi kerralla tapaamme jo pari tuntia ennen, ja menemme kahville ennen konserttia!
      Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. Ilta oli lämmin ja eikä satanut.
      Hyvää päivänjatkoa.

      • Olihan vaiherikas kertomus Makriinalta! Eräs seikka kiinnitti huomiotani,
        osaamaton taksikuski. Se hutera taksiuudistus on käytössä:(
        Joskus harvoin käytän taksia. Kun menen taksijonoon, kuulustelen osaako
        osoitteeseen ja antaako arvion hinnasta. Asiakkaallahan on oikeus valita.

        Noista kuntokävelyistäni, monet kävelyt täyttyy asiota hoidellessa. Onhan
        se mielekkäämpää, kun on myös" järkevämpi" tavoite:) Samoin pölyimurin
        taluttelu, sellaisenaan ikävähköä hommaa, mutta kun käsittää sen kuntoiluna
        tai koiran talutuksena, niin onhan se mielekkäämpää. Meillä ei muuten ole
        ollut koskaan koiraa, eikä kissaa. No teenhän kävelyitä ihan kuntoilun
        takiakin. Minusta kyllä tuntuu, että sillä " vähäiselläkin" suorittamisella on
        merkitystä. Useamman päivän pelkkä lötköttely vie veteläksi.
        Tänään taitaa olla koko päivän sade. On kyllä talon kuntokämppäkin käytettavissä.
        Enhkä sinne pistäydyn reutoutumaan:)
        Hyvää jatkoa teille itsekullekin!


      • Anonyymi
        ynnämuu kirjoitti:

        Olihan vaiherikas kertomus Makriinalta! Eräs seikka kiinnitti huomiotani,
        osaamaton taksikuski. Se hutera taksiuudistus on käytössä:(
        Joskus harvoin käytän taksia. Kun menen taksijonoon, kuulustelen osaako
        osoitteeseen ja antaako arvion hinnasta. Asiakkaallahan on oikeus valita.

        Noista kuntokävelyistäni, monet kävelyt täyttyy asiota hoidellessa. Onhan
        se mielekkäämpää, kun on myös" järkevämpi" tavoite:) Samoin pölyimurin
        taluttelu, sellaisenaan ikävähköä hommaa, mutta kun käsittää sen kuntoiluna
        tai koiran talutuksena, niin onhan se mielekkäämpää. Meillä ei muuten ole
        ollut koskaan koiraa, eikä kissaa. No teenhän kävelyitä ihan kuntoilun
        takiakin. Minusta kyllä tuntuu, että sillä " vähäiselläkin" suorittamisella on
        merkitystä. Useamman päivän pelkkä lötköttely vie veteläksi.
        Tänään taitaa olla koko päivän sade. On kyllä talon kuntokämppäkin käytettavissä.
        Enhkä sinne pistäydyn reutoutumaan:)
        Hyvää jatkoa teille itsekullekin!

        Ei ollut aikaa neuvotella taksien kanssa, kun oli kiire. Otettiin Lähitaksi. Ulkomaalaistaustainen kuski, mutta luotimme kuitenkin, että vie perille, kun matka on ihan lyhyt. Hänellä oli jopa navigaattori puhelimessaan.
        Alueella on uusia rakennuksia, kirjasto Oodi ja iso aukio. En tiedä, miten siellä ajoradat on sijoitettu, joten en osannut takapenkiltä neuvoa, Taksit kun muutenkin usein ajavat eri tavalla kuin asiakas luulee. Mistähän syystä, en tiedä. Yhdensuuntaisia katuja ehkäpä.

        Aseman taksit ovat varmaan kaikki ulkomaalaistaustaisten kuskien täyttämä, niin että on onnen kauppaa, ymmärtääkö kuski osoitteet oikein. :)
        No perille päästiin. Päätimme mennä ensi viikolla elokuviin. Täytyy nyt lähteä ihmisten ilmoille, kun karenssista on päästy.
        Mkr.


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Oliko kyseessä Szymanowskin nelonen
        https://en.wikipedia.org/wiki/Symphony_No._4_(Szymanowski)

        Ei.
        Witold Lutoslawski Sinfonia nro 3.
        Esitteessä kerrotaan mm, että hänen ens.sinfoniansa v. 1947 tuomittiin kommunistisessa Puolassa elitistiseksi ja kansaa vieraannuttavaksi formalismiksi (!) joten hän joutui pitkään tekemään poliittisesti korrektia käyttömusiikkia. Hän vapautui tekemään uutta musiikkia Stalinin kuoltua.
        Vaikea ajatella, millaista on ollut elää noin rajoitetussa maailmassa!


    • En malta minäkään olla kommentoimatta tuota Makriinan seikkailua ja ihailematta tuota hänen kertomisen taitoaan..)) Yritin laittaa plussaa palautteeksi, mutta minun koneeltani se ei onnistu, jos yksi plussa on jo laitettu.
      Itse en pysyisi samaan eikä tuo pölynimurinkaan kuljetus tunnu oikein onnistuvan. Tuossa lujuu lattialla ja odottelee toimeen tarttumista.
      Eilen sentään sain pihakalusteiden tuolit siirrettyä ulkovarastoon, viisi kappaletta, yksi kerrallaan, kävelyä ehkä sen 500 metrin verran. Näin se menee vaivaisella kun on pakko mennä. Mutta aina voisi olla huonomminkin...

      • Anonyymi

        Tuolla vähän aikaa sitten ilmoitit pysytteleväsi pois. Jopas se mieli äkkiä muuttui!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla vähän aikaa sitten ilmoitit pysytteleväsi pois. Jopas se mieli äkkiä muuttui!

        Uudet ikärajat, rekisteröidyt yli 80-vuotiaat.

        skillan, fiinufammu, ynnämuu, makriina

        Alle 80-vuotiaat, ulos ajetut
        ramoona, eliaana, paloma, kristiina, brinkkala,
        korpikirjailija, mira, demeter.

        Anoilla ei ole ikärajaa, joten he jatkavat.

        Hyvää joulun odotusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla vähän aikaa sitten ilmoitit pysytteleväsi pois. Jopas se mieli äkkiä muuttui!

        Voi Korppis sua. Etkö pysty lopettamaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi Korppis sua. Etkö pysty lopettamaan?

        Korppis on demeterin laahus 😁


      • korppis kirjoitti:

        Uudet ikärajat, rekisteröidyt yli 80-vuotiaat.

        skillan, fiinufammu, ynnämuu, makriina

        Alle 80-vuotiaat, ulos ajetut
        ramoona, eliaana, paloma, kristiina, brinkkala,
        korpikirjailija, mira, demeter.

        Anoilla ei ole ikärajaa, joten he jatkavat.

        Hyvää joulun odotusta.

        Nyt kirjoituksesi on epärehellistä korpikirjailija, en ole ketään pois ajanut, miten voisinkaan, eikö sinulle mene perille, että tämä on 80 palsta.

        Tiedät hyvin, et sinä, en siis minäkään voi ketään pois ajaa, jos ketään en loukkaa.
        Sinulle alkaa keräytyä noita miinus pisteitä paljon, tuskin montakaan minulta, mutta rajansa kaikella.
        Lue ja ymmärrä. älä vääristele, odottele sinäkin joulua ja sen sanomaa hyvillä mielin.

        Mustaat minua keksityin keinoin.


      • Anonyymi
        SkillaN kirjoitti:

        Nyt kirjoituksesi on epärehellistä korpikirjailija, en ole ketään pois ajanut, miten voisinkaan, eikö sinulle mene perille, että tämä on 80 palsta.

        Tiedät hyvin, et sinä, en siis minäkään voi ketään pois ajaa, jos ketään en loukkaa.
        Sinulle alkaa keräytyä noita miinus pisteitä paljon, tuskin montakaan minulta, mutta rajansa kaikella.
        Lue ja ymmärrä. älä vääristele, odottele sinäkin joulua ja sen sanomaa hyvillä mielin.

        Mustaat minua keksityin keinoin.

        Korpikirjalijalle tuli kai vahingossa virhe. "Ajanut pois" tarkoittanee, että toivotaan vain 80 osallistumista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korpikirjalijalle tuli kai vahingossa virhe. "Ajanut pois" tarkoittanee, että toivotaan vain 80 osallistumista?

        Korppis on kritisoinut anoja siitä, rttä tulkitsevat demeteriä. Sopiiko nyt niin, että Korppiksen sanomisia tulkitsee ano. Paitsi, jos hän itse anona tulkitsee itseään 😖


      • Anonyymi kirjoitti:

        Korpikirjalijalle tuli kai vahingossa virhe. "Ajanut pois" tarkoittanee, että toivotaan vain 80 osallistumista?

        Vielä oikaisen, palsta on minun mielestä kaikille sopiva kirjoitusalusta, mutta myös yli 80-kymppisille rauhaisa mielipiteiden vaihtoalusta.

        Minulla ei ole, ei voikaan olla mitään syytä ketään kirjoittamasta estää, ilolla kaikkien sopuisia viestejä tykkään lukea.
        Kaikki korpikirjailijan luettelemat ovat minulle kirjoitusystäviä pitkälle taaksepäinkin olleet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi Korppis sua. Etkö pysty lopettamaan?

        Ai sinä yrität vääntää tuota Korppiksen kirjoittamaksi!!!!

        Ehei kuule, se on MINUN teksti ja sillä siisti. Painu muualle sönköttämään arvuutteluitasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai sinä yrität vääntää tuota Korppiksen kirjoittamaksi!!!!

        Ehei kuule, se on MINUN teksti ja sillä siisti. Painu muualle sönköttämään arvuutteluitasi.

        Oi, että uskotko Korppis itse itseesi 🤣


      • SkillaN kirjoitti:

        Nyt kirjoituksesi on epärehellistä korpikirjailija, en ole ketään pois ajanut, miten voisinkaan, eikö sinulle mene perille, että tämä on 80 palsta.

        Tiedät hyvin, et sinä, en siis minäkään voi ketään pois ajaa, jos ketään en loukkaa.
        Sinulle alkaa keräytyä noita miinus pisteitä paljon, tuskin montakaan minulta, mutta rajansa kaikella.
        Lue ja ymmärrä. älä vääristele, odottele sinäkin joulua ja sen sanomaa hyvillä mielin.

        Mustaat minua keksityin keinoin.

        Olet ottanut oppia näistä muutamasta anosta ja tullut siihen johtopäätökseen, että olen epärehellinen. Anot pisteyttävät kirjoittajat ja olet valinnut sen mukaan omat pisteesi.

        Olen syntynyt sota-ajan jälkeen, enkä ole ikinä nöyristellyt ja pisteitä kerjännyt. Ne pisteet, jotka olen saanut olen omalla työlläni ansainnut.

        No, jospa tämä tästä, otan osaa ketjuihisi jos tunnen tarvetta.


      • SkillaN kirjoitti:

        Vielä oikaisen, palsta on minun mielestä kaikille sopiva kirjoitusalusta, mutta myös yli 80-kymppisille rauhaisa mielipiteiden vaihtoalusta.

        Minulla ei ole, ei voikaan olla mitään syytä ketään kirjoittamasta estää, ilolla kaikkien sopuisia viestejä tykkään lukea.
        Kaikki korpikirjailijan luettelemat ovat minulle kirjoitusystäviä pitkälle taaksepäinkin olleet.

        Ystävällisyys ei maksa mitään. Vaikka ei kai se ilkeilykään. Ilmaiseksihan kaikki täällä kirjoitamme, S24:n ylläpitamälla palstalla.

        Muistan ne omat alkuaikani, jolloin kirjoittajia oli paljon, ja mnta kertaa joku ketju oli tosi hulvaton. Muistan yhdenkin, missä runomuodossa kerrottiin pariskunnan elämästä, kukin vuorollaan ideoi. - Oli henkilö "Eino Leino", joka aloitti ketjut parilla sanalla. Siihen sitten innostuttiin. Muistaako joku?

        Anoja ei juuri ollut, kun jokaisen kirjoitelman saattoi allekirjoittaa aina uudella nimmarilla. Mutta oli kyllä vakituisiakin nimiä paljon.
        Oi niitä aikoja.
        Harvemmin siellä ärsyynnyttiin, vaikka olihan sekin mahdollista tietenkin. Siihen aikaan oli sheriffi Bilman, jonka kimppuun helposti hyökättiin, kun hän poisti epämieluisat tekstit. Hänen seuraajansa oli Ruuneperi. Hän jos kukaan, oli pomo palstalla. Sitkeästi hänkin oli mukana, ja viimeisinä vuosinaan taisi olla vähän jääräpäinen, vaikka sheriffin virkaa ei uusien omistajien jälkeen enää ollutkaan.

        Nyt yritetään tällä pienemmällä joukolla olla vireitä ja kirjoitusintoisia. SkillaNilla on työ pitää edes yksi ketju hyvän mielen palstana. Sen muut kirjoittajat näyttävät unohtavan, eikä hänen vetoomuksiaan oteta vakavasti. Harmillista.
        Kun olisi edes tämä yksi hyväntuulisten kirjoittajien letka, jolle vain iloiset, monipuoliset ja huomaavaiset kirjoitukset sopisivat. Jokainen, joka tuntee itsensä joukkoon kuuluvaksi, voi mielestäni olla mukana.
        Emmehän ole muuttamassa maailmaa, haluamme vain viihtyä keskenämme.


      • Anonyymi
        SkillaN kirjoitti:

        Nyt kirjoituksesi on epärehellistä korpikirjailija, en ole ketään pois ajanut, miten voisinkaan, eikö sinulle mene perille, että tämä on 80 palsta.

        Tiedät hyvin, et sinä, en siis minäkään voi ketään pois ajaa, jos ketään en loukkaa.
        Sinulle alkaa keräytyä noita miinus pisteitä paljon, tuskin montakaan minulta, mutta rajansa kaikella.
        Lue ja ymmärrä. älä vääristele, odottele sinäkin joulua ja sen sanomaa hyvillä mielin.

        Mustaat minua keksityin keinoin.

        Näin kärhämien ulkopuolisena muistelen vain, kuinka Skillan yhtyi siihen, kun jotkut anot kirjoittivat kuinka Skillan potkittiin pois 70 :sta.

        Nyt Skillan kirjoittaa miten tiedämme hyvin, että emme kumpikaan voi ajaa ketään pois. Kun Korpikirjailijalta tätä taustaa vasten lipsahtaa "potkitaan pois", on kirjoitus epärehellistä. Se on mielestäni suhteellisen kovasti sanottu.

        Nuo loukkaantumiset taas ovat niin tulkinnanvaraisia. Niiden perusteella ei mielestäni mitään "pois potkimis" - oikeutta sääntöjenkään mukaan ei ole. Voi pyytää palstanpitäjää poistamaan viestin, jos se niin syvästi luokkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin kärhämien ulkopuolisena muistelen vain, kuinka Skillan yhtyi siihen, kun jotkut anot kirjoittivat kuinka Skillan potkittiin pois 70 :sta.

        Nyt Skillan kirjoittaa miten tiedämme hyvin, että emme kumpikaan voi ajaa ketään pois. Kun Korpikirjailijalta tätä taustaa vasten lipsahtaa "potkitaan pois", on kirjoitus epärehellistä. Se on mielestäni suhteellisen kovasti sanottu.

        Nuo loukkaantumiset taas ovat niin tulkinnanvaraisia. Niiden perusteella ei mielestäni mitään "pois potkimis" - oikeutta sääntöjenkään mukaan ei ole. Voi pyytää palstanpitäjää poistamaan viestin, jos se niin syvästi luokkaa.

        Minä ehdotan nyt että sovitaan kaikki, että kukaan ei aja ketään minnekään, mutta kunnioitetaan myös sitä toivetta, että tämän yhden ketjun kirjoittajat muistavat, että 80 porukka haluaisi tässä jutustella toisilleen päjivänsä kulusta ym. mieleisistään asioista. Koko muu 80-palsta on lavea ja sille mahtuu paljon. - Mkr.


    • Anonyymi

      Anona kk kävi eilenkin illalla sekoilemassa, ansoja virittelemässä, minkä
      meni kirjoittamaan kertomaan eli tunnustamaan itse, että haluaa sekaannusta palstalle.

      • Anonyymi

        En syytä ketään. Yksi sadisti korvesta on kaikesta vastuussa.


    • Anonyymi

      Muistetaanpa ikäraja.
      Viimeisimmät yhden lauseen heitot eivät liene 80´tekstiä.

    • Anonyymi

      Varoitan suuntautuneesta anonyymistä. Hän kieroilee ja olettaa ja ilmoittelee eri ketjuissa minun kirjoittamia viestejä erään toisen kirjoittamaksi - erään toisen, johon hän suuntaa "heittojaan".
      Mainitsen nyt vielä, että en ole Korppis - kaiken varalta, jos joku sellaista väittää.

      • Anonyymi

        Mikä oli asian sinun sekavassa kommentissasi kk/kk:n laahus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä oli asian sinun sekavassa kommentissasi kk/kk:n laahus.

        Asian ydin ei tule esiin noin sekavassa kommentissa "joku kieroilee jonkun kirjoituksia
        joka ei ole joku eikä kirjpittaja ole korppis" (muka, joten miksi se pitää sitten erikseen ilmoittaa ?) Hehhehheh korppis alkaa seota punomiinsa varkkoihin ?


      • Anonyymi

        """minun kirjoittamia viestejä"""
        MISTÄ sinut tunnistaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        """minun kirjoittamia viestejä"""
        MISTÄ sinut tunnistaa ?

        Korppiksen tunnistaa kyllä. Hän on "MINUN" 🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppiksen tunnistaa kyllä. Hän on "MINUN" 🤣🤣🤣

        Saat pitää Korppiksen kyllä. Hän on "SINUN" 😳


      • Anonyymi kirjoitti:

        Korppiksen tunnistaa kyllä. Hän on "MINUN" 🤣🤣🤣

        Taitaa joku muu nyt seota, ilmoitan jos menen puskaan 🤗 mutta tässä ketjussa kirjoitan omnalla nikilläni nyt ja jatkossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        """minun kirjoittamia viestejä"""
        MISTÄ sinut tunnistaa ?

        Mistä sinut tunnistaa?


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Taitaa joku muu nyt seota, ilmoitan jos menen puskaan 🤗 mutta tässä ketjussa kirjoitan omnalla nikilläni nyt ja jatkossa.

        Täällä joku vakuuttaa ettei ole Korppis. Sinä vakuutat ettet ole Anonyymi, tällä kertaa.
        😳😳😳


      • " Hän kieroilee ja olettaa ja ilmoittelee eri ketjuissa minun kirjoittamia viestejä erään toisen kirjoittamaksi - erään toisen, johon hän suuntaa "heittojaan"."

        Jotenkin tunnistan sinut siitä, kun noin tunnustit, että Kristiina23 oli usein se "syntipukki", kaiken pahan alku ja juuri, joka häntä soimasi. Tietenkin huomasin nuo viestit, jotka minuun kohdistui, mutta mitä se "hyövejää" hänen sanoin, käydä oikomaan toisen virheitä.

        No, painetaan villaisella, vai lakaistaanko sittenkin sinne maton alle.

        Aika hyvin palasi ruotuun, vaikka ilmoitti, että pitäkää tunkkinne, joten kyllä se tunkki petti hänellä.

        Olihan minutkin nimetty hänen listallaan epäsopivaksi tänne, mutta kun olen jotenkin pyörinyt mukana jo silloin "aataminajoista", jossa kerroin, että Kahvipirtti oli Porin tien varressa.

        Eipä tänne ole mieltä kirjoittaa, mitä kuuluu, koska pian on toisaalla kertomus, mitä oikeasi minulle kuuluu.

        Toivottavasti SkikaN jaksat vielä hetken meidän kanssa, vaikka kovasti sitä yritetään tuhota.


      • Anonyymi
        Kristiina23 kirjoitti:

        " Hän kieroilee ja olettaa ja ilmoittelee eri ketjuissa minun kirjoittamia viestejä erään toisen kirjoittamaksi - erään toisen, johon hän suuntaa "heittojaan"."

        Jotenkin tunnistan sinut siitä, kun noin tunnustit, että Kristiina23 oli usein se "syntipukki", kaiken pahan alku ja juuri, joka häntä soimasi. Tietenkin huomasin nuo viestit, jotka minuun kohdistui, mutta mitä se "hyövejää" hänen sanoin, käydä oikomaan toisen virheitä.

        No, painetaan villaisella, vai lakaistaanko sittenkin sinne maton alle.

        Aika hyvin palasi ruotuun, vaikka ilmoitti, että pitäkää tunkkinne, joten kyllä se tunkki petti hänellä.

        Olihan minutkin nimetty hänen listallaan epäsopivaksi tänne, mutta kun olen jotenkin pyörinyt mukana jo silloin "aataminajoista", jossa kerroin, että Kahvipirtti oli Porin tien varressa.

        Eipä tänne ole mieltä kirjoittaa, mitä kuuluu, koska pian on toisaalla kertomus, mitä oikeasi minulle kuuluu.

        Toivottavasti SkikaN jaksat vielä hetken meidän kanssa, vaikka kovasti sitä yritetään tuhota.

        Koita nyt rauhottua. Vai oletko jo "perjantaivauhti" päällä?


      • Kristiina23 kirjoitti:

        " Hän kieroilee ja olettaa ja ilmoittelee eri ketjuissa minun kirjoittamia viestejä erään toisen kirjoittamaksi - erään toisen, johon hän suuntaa "heittojaan"."

        Jotenkin tunnistan sinut siitä, kun noin tunnustit, että Kristiina23 oli usein se "syntipukki", kaiken pahan alku ja juuri, joka häntä soimasi. Tietenkin huomasin nuo viestit, jotka minuun kohdistui, mutta mitä se "hyövejää" hänen sanoin, käydä oikomaan toisen virheitä.

        No, painetaan villaisella, vai lakaistaanko sittenkin sinne maton alle.

        Aika hyvin palasi ruotuun, vaikka ilmoitti, että pitäkää tunkkinne, joten kyllä se tunkki petti hänellä.

        Olihan minutkin nimetty hänen listallaan epäsopivaksi tänne, mutta kun olen jotenkin pyörinyt mukana jo silloin "aataminajoista", jossa kerroin, että Kahvipirtti oli Porin tien varressa.

        Eipä tänne ole mieltä kirjoittaa, mitä kuuluu, koska pian on toisaalla kertomus, mitä oikeasi minulle kuuluu.

        Toivottavasti SkikaN jaksat vielä hetken meidän kanssa, vaikka kovasti sitä yritetään tuhota.

        Lue ja ymmärrä. älä vääristele.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koita nyt rauhottua. Vai oletko jo "perjantaivauhti" päällä?

        Älä nyt yritä minua ärsyttää, tai "lyönkö valurauta pannulla päähäsi"` DD

        Nämä naurun merkit D, ei ole demeter.

        Meme sinäkin jo nukkumaan, vai menetkö vielä iltarientoja tutkailemaan`?

        Minä otan tuon kirjani, jonka jälkeen nukahdan PUHE-yöradion jutusteluun, vaikka sieltä tuleekin taas sitä jääkiekkoa.


      • Kristiina23 kirjoitti:

        Älä nyt yritä minua ärsyttää, tai "lyönkö valurauta pannulla päähäsi"` DD

        Nämä naurun merkit D, ei ole demeter.

        Meme sinäkin jo nukkumaan, vai menetkö vielä iltarientoja tutkailemaan`?

        Minä otan tuon kirjani, jonka jälkeen nukahdan PUHE-yöradion jutusteluun, vaikka sieltä tuleekin taas sitä jääkiekkoa.

        Tunnustit sen valurautakommentin arkistosta palstalle etsineesi. Voi pyhä yksinkertaisuus, olet itsesi paljastaja, luulet, että sinua ei anokirjoituksistasi tunneta. Hienotunteisuuttaan ovat kommentoimatta nämä vakiot. En ole pitkään aikaan edes noteerannut aivopierujasi.
        Kommentistasi selvisi myös kirjallisuusmakusi. Mieleisesi löytyvät suomi24 arkistosta ja ovat korpikirjailijan ihan ihtensä kirjoittamia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saat pitää Korppiksen kyllä. Hän on "SINUN" 😳

        🤣 Ei taida onnistua.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Tunnustit sen valurautakommentin arkistosta palstalle etsineesi. Voi pyhä yksinkertaisuus, olet itsesi paljastaja, luulet, että sinua ei anokirjoituksistasi tunneta. Hienotunteisuuttaan ovat kommentoimatta nämä vakiot. En ole pitkään aikaan edes noteerannut aivopierujasi.
        Kommentistasi selvisi myös kirjallisuusmakusi. Mieleisesi löytyvät suomi24 arkistosta ja ovat korpikirjailijan ihan ihtensä kirjoittamia.

        Miksi jotain toista syytät omista kirjoituksistasi, jotka kertovat mitä olet tehnyt. Halusit koko Suomen tietävän miten toimit riidoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppiksen tunnistaa kyllä. Hän on "MINUN" 🤣🤣🤣

        Korpiksen seuraaminen ja stalkkaus on sairasta..., kehottaisin menemään lääkäriin ennenkuin tapahtuu jotain norjalaista


      • Anonyymi

        Hahhaa naurattaa tuo jatkuva vääristelysi. Olet jo useamman kirjoittamani kommentin yrittänyt vääntää Korppiksen tekstiksi.

        Surkea yritys.

        Vaikka ei minua toisaalta haittaa että minua yritrtään sekoittaa niinkin hyvään kirjoittajaan kuin Korppis on.

        Kipitä nyt kommentoimaan tähän perään että siellä se korppis taas kirjoittaa.


      • Anonyymi

        Mikä syy sinulla on ketään varoittaa? Tulet vihjailemaan palstalle, niin että ne, joihin kalikka kalahtaa, nhyppäävät esiin ja nalkuttavat toisilleen ja arvostelevat kirjoittajia.
        80 kirjoittajille se ei ole ominaista, joten alaikäistä porukkaa kaikki.


    • Anonyymi

      Hohotusnaurua. Miksi 100 %.sti uskottavuutensa menettänyt kk vielä täällä pelleilee ?

      • Anonyymi

        Kunnes piipaa-auto hakee sen?


      • No, jos haluatte pilata tämänkin skillanin ketjun voin tässä joutessani auttaa.

        Minä olen kirjoittanut kymmeniä skillanin ketjua kannustavia kommentteja, mutta tässä nyt pääsi käymään niin, jotta tein tyhjää työtä.

        Epärehelliseksi olen nyt skillaninkin taholta leimattu.

        Ei kun pipaapiipaa...🤭


    • Tänne voi kirjoittaa sata toista kirjoittajaa tukevaa ja kannustavaa viestiä mutta sen yhden kerran kun kirjoitat jotain lievästi kriittistä tekstiä niin sinut muistetaan siitä.
      Näinhän se menee näillä palstoilla.
      Mitä oudoimpia lapsuksia, ajatusvirheitä ja kirjoitusvirheitä jotka jäävät elämään omaa elämäänsä. Ei sinun tarvitse niitä edes itse kirjoittaa, riittää kun joku häirikkö niin tekee ja leima on persiessä. Jos olet rekattu ja kirjattu. Anonyyminä on helpompaa kun anonyymiteetin tefloniin ei tartu mikään.

      • Anonyymi

        "Tänne voi kirjoittaa sata toista (tarkoittanet kk:ta?) kirjoittajaa tukevaa ja kannustavaa viestiä"
        Siinä olet kunnostautunut, kritiikittä.


      • Anonyymi

        Miksi ihmeessä roikut palstalla, joka tarjoaa sinulle vain ikävää palautetta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä roikut palstalla, joka tarjoaa sinulle vain ikävää palautetta?

        SkillaN
        Ehkä huomenna on ystävällisempi päivä. Vaikea on tajuta, että 80 liian erikoinen ajatus tällä palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SkillaN
        Ehkä huomenna on ystävällisempi päivä. Vaikea on tajuta, että 80 liian erikoinen ajatus tällä palstalla.

        Sanoo siis Mkr.. puhelimen kautta. 😋😅


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanoo siis Mkr.. puhelimen kautta. 😋😅

        Taisi itse skillan lyödä porukat asemasotaan 🤔


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Taisi itse skillan lyödä porukat asemasotaan 🤔

        Mitkä porukat ja mitkä asemasodat? Kk täällä yksin sotii ja pal toimii aseenkantajana.


    • Anonyymi

      Taitaapi olla niin, ettei täällä ole aikojen saatossa ketään "pois ajettu". Ei 80 :a pois 70 :sta, eikä 70 :a pois 80 :sta. Rauhallista kertovaa kirjoittelua vain kaivataan yli rajojen.
      Rauhaton anonyymi tai -toiminta vain kaivelee vanhoja ja vanhentuneita, liioittelee, vääristelee ja muuttaa asioita. Sen rummutuksen jättäisin omaan arvoonsa.

      • Nythän kiertää kopiointi muistelmasta nuoruudestani, jonka kirjoitin joskus kauan sitten, aihe valurautamurha. Joten odottaa voi panosten kovenevan. Pitäiskö sittenkin alkaa kokoamaan kirjaa kokemuksistani manipuloinnista.

        Kirjallisuuden suurkuluttajat, ottakaapa luettavaksenne Ian McEwan on englantilaisen kirjailijan, Ikuinen rakkaus kirja. Kirja on jännittävä tarina stalkkaukesta. Stalkkaus etenee
        Stalkatun murhayritykseen. Sitä ennen ystävät ja jopa vaimo on johdettu ovelasti harhaa.

        Kristiinahan kyseli joku aika sitten josko joku tietäisi osoiteeni.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Nythän kiertää kopiointi muistelmasta nuoruudestani, jonka kirjoitin joskus kauan sitten, aihe valurautamurha. Joten odottaa voi panosten kovenevan. Pitäiskö sittenkin alkaa kokoamaan kirjaa kokemuksistani manipuloinnista.

        Kirjallisuuden suurkuluttajat, ottakaapa luettavaksenne Ian McEwan on englantilaisen kirjailijan, Ikuinen rakkaus kirja. Kirja on jännittävä tarina stalkkaukesta. Stalkkaus etenee
        Stalkatun murhayritykseen. Sitä ennen ystävät ja jopa vaimo on johdettu ovelasti harhaa.

        Kristiinahan kyseli joku aika sitten josko joku tietäisi osoiteeni.

        Olet siis lukenut toisenkin kirjan sen Virtahevon lisäksi?


    • Anonyymi

      Suosittelisin ehkä vinhempää vauhtia😂🤣😅 4 IRL

    • Anonyymi

      Uutta tietoa: Palstan stalkkaaja on saanut oppia stalkkauskirjoista.

      • Anonyymi

        Ilmankos hän on itse kertonut miten hän suunnittelee harhautuksia ja ansoja ja tekee tutkimuksiaan, vertailee pilkkuja ja kysymysmerkkejä. On oikein opiskellut alan kirjoista.


      • Luin Ian McEwan kirjan joku vuosi sitten kun sain tämän stalkkaajan perääni.

        Lukekaa ihmeessä Ian McEwan kirja. Tajuatte mihin tälläinen henkilön tekemisten ja kirjoitusten seuraaminen voi johtaa.

        Yötä😴


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Luin Ian McEwan kirjan joku vuosi sitten kun sain tämän stalkkaajan perääni.

        Lukekaa ihmeessä Ian McEwan kirja. Tajuatte mihin tälläinen henkilön tekemisten ja kirjoitusten seuraaminen voi johtaa.

        Yötä😴

        Olet siis lukenut KAKSI kirjaa! Ilmankos samaistut niihin noin älyttömästi🤣🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Luin Ian McEwan kirjan joku vuosi sitten kun sain tämän stalkkaajan perääni.

        Lukekaa ihmeessä Ian McEwan kirja. Tajuatte mihin tälläinen henkilön tekemisten ja kirjoitusten seuraaminen voi johtaa.

        Yötä😴

        "Tajuatte mihin tälläinen henkilön tekemisten ja kirjoitusten seuraaminen voi johtaa"

        Ei tarvitse lukea suosittelemiasi kirjoja Olet itse "kirja", joka kertoo stalkkauksesta ja juonittelusta ihan riittävästi, enemmän kuin haluaa siitä sairaasta piirteestä tietääkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tajuatte mihin tälläinen henkilön tekemisten ja kirjoitusten seuraaminen voi johtaa"

        Ei tarvitse lukea suosittelemiasi kirjoja Olet itse "kirja", joka kertoo stalkkauksesta ja juonittelusta ihan riittävästi, enemmän kuin haluaa siitä sairaasta piirteestä tietääkään.

        KK on itse elävä todiste mihin se voi johtaa. Hän on itse kirjoittanut hakanneensa ihmistä päähän, sellaisesta iskusta olisi voinut kuolla tai saada aivovamman tms.
        Olemme myös joutuneet lukemaan pelottavasta uhkauksesta, että hän olisi uhannut hakata jonkun palstalla kirjoittaneen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tajuatte mihin tälläinen henkilön tekemisten ja kirjoitusten seuraaminen voi johtaa"

        Ei tarvitse lukea suosittelemiasi kirjoja Olet itse "kirja", joka kertoo stalkkauksesta ja juonittelusta ihan riittävästi, enemmän kuin haluaa siitä sairaasta piirteestä tietääkään.

        Enemmän kuin siitä sairaasta HALUAA tietääkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KK on itse elävä todiste mihin se voi johtaa. Hän on itse kirjoittanut hakanneensa ihmistä päähän, sellaisesta iskusta olisi voinut kuolla tai saada aivovamman tms.
        Olemme myös joutuneet lukemaan pelottavasta uhkauksesta, että hän olisi uhannut hakata jonkun palstalla kirjoittaneen.

        Pitäisit nyt pientä rajaa tuolla roskan jauhamisellasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisit nyt pientä rajaa tuolla roskan jauhamisellasi.

        Kk sen on kirjoittanut itse. Väkivalta ei ole roskaa. Väkivaltaisen ihmisen kannattaisi hake apua ongelmiinsa.


    • Anonyymi

      Mihin nyt jo heti hävisi se kommentti, jossa kerrottiin stalkkaajasta, joka harhauttaa
      ja virittää ansoja palstalaisille ja tutkii pilkkuja ja kysymysmerkkejä ?
      Etsii kongreettisia merkkejä. Olisin kysynyt oppiiko niitä puuhia McEwanin kirjoista ?

      • Anonyymi

        Jos on kiero luonne, varmaankin omaksuu kirjan oppeja helposti ja saa uusia ideoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on kiero luonne, varmaankin omaksuu kirjan oppeja helposti ja saa uusia ideoita.

        Uusia ideoita voi sitten testata palstoilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos on kiero luonne, varmaankin omaksuu kirjan oppeja helposti ja saa uusia ideoita.

        Kirjaketjuun voisit tuon huomiosi kirjoittaa.
        Olet varmaan huomannut, että oman kommentin vahvistamiseksi käytetään usein jonkun kirjailijan sanomaa.

        Kun kirjoitin Leo Tolstoin pohdiskelun se tulkittiin toki omakseni 😊

        Eli Leo Tolstoi kirjoitti

        Vanhempi polvi epäonnistuu jokseenkin aina nuoremman polven ymmärtämisessä - se pitää omia muuttumattomia arvojaan ainoina.
        Niinpä vanha polvi haukkuu koiran lailla kaikkea mitä se ei ymmärrä.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Kirjaketjuun voisit tuon huomiosi kirjoittaa.
        Olet varmaan huomannut, että oman kommentin vahvistamiseksi käytetään usein jonkun kirjailijan sanomaa.

        Kun kirjoitin Leo Tolstoin pohdiskelun se tulkittiin toki omakseni 😊

        Eli Leo Tolstoi kirjoitti

        Vanhempi polvi epäonnistuu jokseenkin aina nuoremman polven ymmärtämisessä - se pitää omia muuttumattomia arvojaan ainoina.
        Niinpä vanha polvi haukkuu koiran lailla kaikkea mitä se ei ymmärrä.

        Kun siteeraa jonkun toisen tekstiä täytyy lainaus olla sitaateissa ja maininta kenen tekstiä on lainannut (jos ei muista kenen, on silti mainittava , että teksti on lainattu).

        Pahimmassa tapauksessa voi saada syytteen plagioinnista.

        Mitähän rikkeitä sinun kontoltasi vielä paljastuukaan.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Kirjaketjuun voisit tuon huomiosi kirjoittaa.
        Olet varmaan huomannut, että oman kommentin vahvistamiseksi käytetään usein jonkun kirjailijan sanomaa.

        Kun kirjoitin Leo Tolstoin pohdiskelun se tulkittiin toki omakseni 😊

        Eli Leo Tolstoi kirjoitti

        Vanhempi polvi epäonnistuu jokseenkin aina nuoremman polven ymmärtämisessä - se pitää omia muuttumattomia arvojaan ainoina.
        Niinpä vanha polvi haukkuu koiran lailla kaikkea mitä se ei ymmärrä.

        Emme ole kuin 10 v vanhempia teitä, ja toivomme omalle saitillemme vain yhtä ketjua, jossa ei nuorempien kirjoittajien nälvintää olisi.

        Hyvää yötä. Mkr.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Kirjaketjuun voisit tuon huomiosi kirjoittaa.
        Olet varmaan huomannut, että oman kommentin vahvistamiseksi käytetään usein jonkun kirjailijan sanomaa.

        Kun kirjoitin Leo Tolstoin pohdiskelun se tulkittiin toki omakseni 😊

        Eli Leo Tolstoi kirjoitti

        Vanhempi polvi epäonnistuu jokseenkin aina nuoremman polven ymmärtämisessä - se pitää omia muuttumattomia arvojaan ainoina.
        Niinpä vanha polvi haukkuu koiran lailla kaikkea mitä se ei ymmärrä.

        "Vanhempi polvi epäonnistuu jokseenkin aina nuoremman polven ymmärtämisessä - se pitää omia muuttumattomia arvojaan ainoina.
        Niinpä vanha polvi haukkuu koiran lailla kaikkea mitä se ei ymmärrä."

        Sinähän se varmaankin tiedät eli onko sinulla huonot välit mieheesi ja lapsiisi, koska ikäeroja löytyy sinun perheestä. (melkoisen möläytyksen kirjoitit)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun siteeraa jonkun toisen tekstiä täytyy lainaus olla sitaateissa ja maininta kenen tekstiä on lainannut (jos ei muista kenen, on silti mainittava , että teksti on lainattu).

        Pahimmassa tapauksessa voi saada syytteen plagioinnista.

        Mitähän rikkeitä sinun kontoltasi vielä paljastuukaan.

        Sinun rikkeesi näkyy olevan tyhmyys.


    • Anonyymi

      Kuka tämän letkan loppupäästä on täyttänyt 8o?
      EIKÖ näiden suunsoittajien tajuntaan mene mikään vetooms?
      Päivittelee Mkr.

      • Anonyymi

        Oletko vedonnut korppikseen?


    • Sadetta ja myrskyä tänä aamuna ja kai se koko viikonlopun samana kestää, mutta mikä ollessa, kun katto on ehyt ja ruokaa ja lämmintä riittää;)
      Terveiset teatterista, eilinen päivä päättyi kulttuuripläjäykseen pitkästä aikaa ja melkoisen tyhjänä kotiin läksin.
      Esitys oli Vexi Salmen elämästä, "Villit vuodet" esiintyjät olivat ihan hyviä, lauloivat hyvin, mutta orkesteri oli liian meluisa, tahtoi laulujen sanat häipyä soiton sekaan.
      En ole Irvinin fani ollut koskaan, mutta Salmen tekstitys on sattuvaa.
      Meillä on hyvä teatterintekijäjoukko, mutta tällä kertaa jäin ilman sitä tunnetta, minkä hyvä teatteri yleensä antaa.
      Olen kai ronkeli sillä kiitosta on yleisö kappaleesta antanut.

      Vihdoin on koivut antaneet periksi ja oksat tyhjinä myrskyssä heiluvat ja taas pystyn puiston takaista elämää keskusliikenneasemalta seuraamaan;)
      Eilinen lenkillä meno oli raskasta, vastatuuli oli voimakas, tänään jätän väliin, juoksen täällä kodissa edes takaisin pölyjä jahdaten;)
      Kummi-tyttöni toi suuren kasan lehtikuusen oksia, niistä innostuin tekemään seppeleitä ja hieman niitä neulasia joutui siivoilemaan näiden puuhien jälkeen.
      Ajattelin led-valoketjun kiertää muutaman ympärille ja sitten jouluna johonkin ripustan, ainakin haudalle yhden vien.
      Tämä pehmytlehtinen kuusi ei neulasiaan kovin paljon tiputa ja toivon parvekkeella niiden säilyvän jouluun asti.

      Seikkailu oli Makriinan taxi ajelu, mutta onneksi sait nautinnon kumminkin kokea, se ajan käsite joskus harhaantuu ja sattuu ettei kaikkia mahdollisia kommelluksia osaa huomioida matkan varrelle, minulla on tapana lähteä aina liiankin aikaisin, en muista mistään tilaisuudesta myöhästyneeni.

      Ynnämuun tapaan imuria aion kuljettaa, taisi samat elkeet myös demeterillä eilen olleen.
      Liikunnasta se sekin käy, ja olo väsyneeksi tulee, onneksi sauna-ilta, siellä lämpö rentouttaa ja unikin maistuu.
      Kristiina ja moni anokin toivoivat sitkeyden kestävän ja maltin säilyvän sen ajatuksen mielessä ollen, että voisimme saada ketjun vielä pyhitettyä näille meidän arkisille ja miksikäs ei myös juhlista kertoviin tapoihin.
      Olemme nyt häiritsevät tekijät tunnistaneet, joten annetaan mennä siinä sivussa heidänkin purkaukset;)
      Makriinan ja monen muun ihmettelyihin yhdyn, miksi ihmisen näin pitää toimia?

      Oikein kivaa päivää ja mielen kohotusta, harmeista huolimatta;)

      • Anonyymi

        Kenet tunnistit?


      • Anonyymi

        Ennennäkeättömän kauniin kesän elettyämme
        tästä syksystä olen nauttinut tosi paljon, pihassamme pensaat seisovat liekkiriveinä ja vaahteroiden kauneutta ei ole voinut sanoiksi pukea!
        Hevoskastanjoiden kukkimisaikaa olen tottunut odottamaan, ne ovat silloin pysäyttävän kauniita, siihen aikaan nämäkin pensaat ovat taas kukkien peitossa.
        Vuodenajat vaihtuvat, vuodet vaihtuvat, elämä tuntuu hyvältä.
        Voikaa hyvin ! toivoo Miaelina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennennäkeättömän kauniin kesän elettyämme
        tästä syksystä olen nauttinut tosi paljon, pihassamme pensaat seisovat liekkiriveinä ja vaahteroiden kauneutta ei ole voinut sanoiksi pukea!
        Hevoskastanjoiden kukkimisaikaa olen tottunut odottamaan, ne ovat silloin pysäyttävän kauniita, siihen aikaan nämäkin pensaat ovat taas kukkien peitossa.
        Vuodenajat vaihtuvat, vuodet vaihtuvat, elämä tuntuu hyvältä.
        Voikaa hyvin ! toivoo Miaelina.

        Aurinkoista päivää!
        Voi se kyllä vielä sateeksikin tuhraantua. Puista on lehdet tippuneet
        hyvinkin puoliksi. Kun eilen kävelin, niin joka puolella lehtipuhaltimet
        pörräsivät. Syksy on hyvällä alulla.
        Hyvin olet osannut, SkillaN suhtautua tähän ketjun tilanteeseen ..."annetaan
        mennä siinä sivussa heidänkin purkaukset:)"
        Yritänpä olla puuttumatta toistaiseksi tähän "sotkuun", vaikka mieleni tekisi. Eihän
        siitä tulisi kuin yllykettä näille inttäjille ja janttelijoille.
        Nyt on omia puhiani meneillä, enempää en ehdi tähän hätään:))
        Terveisin ynnämuu. Heippa!


      • Helpotuksen huokaus ! Että SkillaN on taas paikalla ja "aamu" voi alkaa tuttuun tapaan...

        Vaikka aika kohtuuttomalta tuntuu tuo, että minkäänlainen vetoomus - ainakaan se ystävällinen - ei mene läpi ja "joukko" lähtee kevyen chattailyn imuun. Ei kai siinä tarvitse mitään pahaa olla jos itse tahtoo mukaan mennä ja leikin kestää, mutta eikö sen paikan voisi valita ? Kiikkustuolin ulkopuoltelta ?
        No. "Ajan henki" taitaa nyt olla sellainen, että jokainen meistä saa "ilmaista itseään" rajattomasti, missä vain milloin vain. Auktoriteettejä ei ole, kaikki ovat "tasavertaisia" ja lainsäädäntökin suojelee sitä kaikkivaltiasta "yksilöä".
        Ja "Tolstoin luvalla", nuoret saavat vallan, vanhat saavat väistyä..))

        Kun näin on, vertaisuus, ne "samanhenkiset" , muodostuvat ikääntyneille entistäkin tärkeimmiksi. Onneksi heitä/meitä sittenkin on, täälläkin. Yritetään loikkia "nuorten" yli, kuten SkillaN taisi ehdottaakin.

        Kyllä te sitkeitä olette, Skillan, ynnämuu ja muut liikkuvaiset. Ulkona liikkuminen tuo virkistystä niin monella tavalla, saa raitista ilmaa ja näkee maailman menoa uudesta vinkkelistä. On minullakin sitä juhlaa tiedossa kun pääsen taas naapurien kanssa kauppareissulle tuohon naapurikuntaan..)) Ei olisi pari vuotta sitten tullut mieleen, että niinkin arkinen tapahtuma voi muodostua elämykseksi.

        Isompien elämysten, vaikka sen teatterin tai edes elokuvien, perään en nyt yritäkään lähteä.
        Eikä kotonakaan tarvitse virikkeettä olla, viihdettä, kevyttä ja vakavaa riittää tuutin täydeltä ja hiljaisuuskin tuntuu välillä ihan hyvältä.

        Ai niin. Neeasa kertoi seuranneensa tätä minun lonkka-raportointiani. Viimeksi kun kyselin operaation perään, kerrottiin että aika kirurgille on siirtynyt joulukuun puoleen väliin.
        Eli vasta silloin pääsen jonoon eikä jonon pituudesta ole tietoa. Näin siis täällä HUS:in alueella.
        Tuo tieto kyllä tyrmistytti niin, että aloin vakavasti harkita yksityispuolta, sitä 12000 euron panostusta omaan terveyteen, mutta konsultointi tutuilta ja pojalta palautti kyllä minut maan pinnalle. Eli jään odottavalle kannalle ja uskon uutisiin, joiden mukaan leikkausjonoa yritetään purkaa ostamalla palvelua yksityispuolelta, eli "asiakkaalle" ei tulisi lisäkuluja.

        Jotkut ikääntyneet tutut ovat ottaneet näihin isompiin operaatioihin, vaikka hammasimplantteihin, käänteistä asuntolainaa ja saaneet sillä nostettua sitä omaa elämänlaatuaan.
        Itse en sellaiseen tahtoisi ryhtyä. Velaksi tai yli varojensa eläminen ei ole minun juttuni.
        Se kävisi jo kunnian päälle..)) Olen mieluummin ilman tai vähemmällä kun perustarpeet tulevat kuitenkin tyydytetyiksi. Edesmenneen veljeni sanoin: " 80x180 cm, lämmin tila ja vähän ruokaa, niillä pärjää",,))
        No ei hänkään ihan niillä pärjännyt, mutta periaatteessa....

        Harmaa päivä kääntyi nyt valoisammaksi. Jospa se tästä.
        mukavaa viikonloppua kaikille,
        demeter1


      • demeter1 kirjoitti:

        Helpotuksen huokaus ! Että SkillaN on taas paikalla ja "aamu" voi alkaa tuttuun tapaan...

        Vaikka aika kohtuuttomalta tuntuu tuo, että minkäänlainen vetoomus - ainakaan se ystävällinen - ei mene läpi ja "joukko" lähtee kevyen chattailyn imuun. Ei kai siinä tarvitse mitään pahaa olla jos itse tahtoo mukaan mennä ja leikin kestää, mutta eikö sen paikan voisi valita ? Kiikkustuolin ulkopuoltelta ?
        No. "Ajan henki" taitaa nyt olla sellainen, että jokainen meistä saa "ilmaista itseään" rajattomasti, missä vain milloin vain. Auktoriteettejä ei ole, kaikki ovat "tasavertaisia" ja lainsäädäntökin suojelee sitä kaikkivaltiasta "yksilöä".
        Ja "Tolstoin luvalla", nuoret saavat vallan, vanhat saavat väistyä..))

        Kun näin on, vertaisuus, ne "samanhenkiset" , muodostuvat ikääntyneille entistäkin tärkeimmiksi. Onneksi heitä/meitä sittenkin on, täälläkin. Yritetään loikkia "nuorten" yli, kuten SkillaN taisi ehdottaakin.

        Kyllä te sitkeitä olette, Skillan, ynnämuu ja muut liikkuvaiset. Ulkona liikkuminen tuo virkistystä niin monella tavalla, saa raitista ilmaa ja näkee maailman menoa uudesta vinkkelistä. On minullakin sitä juhlaa tiedossa kun pääsen taas naapurien kanssa kauppareissulle tuohon naapurikuntaan..)) Ei olisi pari vuotta sitten tullut mieleen, että niinkin arkinen tapahtuma voi muodostua elämykseksi.

        Isompien elämysten, vaikka sen teatterin tai edes elokuvien, perään en nyt yritäkään lähteä.
        Eikä kotonakaan tarvitse virikkeettä olla, viihdettä, kevyttä ja vakavaa riittää tuutin täydeltä ja hiljaisuuskin tuntuu välillä ihan hyvältä.

        Ai niin. Neeasa kertoi seuranneensa tätä minun lonkka-raportointiani. Viimeksi kun kyselin operaation perään, kerrottiin että aika kirurgille on siirtynyt joulukuun puoleen väliin.
        Eli vasta silloin pääsen jonoon eikä jonon pituudesta ole tietoa. Näin siis täällä HUS:in alueella.
        Tuo tieto kyllä tyrmistytti niin, että aloin vakavasti harkita yksityispuolta, sitä 12000 euron panostusta omaan terveyteen, mutta konsultointi tutuilta ja pojalta palautti kyllä minut maan pinnalle. Eli jään odottavalle kannalle ja uskon uutisiin, joiden mukaan leikkausjonoa yritetään purkaa ostamalla palvelua yksityispuolelta, eli "asiakkaalle" ei tulisi lisäkuluja.

        Jotkut ikääntyneet tutut ovat ottaneet näihin isompiin operaatioihin, vaikka hammasimplantteihin, käänteistä asuntolainaa ja saaneet sillä nostettua sitä omaa elämänlaatuaan.
        Itse en sellaiseen tahtoisi ryhtyä. Velaksi tai yli varojensa eläminen ei ole minun juttuni.
        Se kävisi jo kunnian päälle..)) Olen mieluummin ilman tai vähemmällä kun perustarpeet tulevat kuitenkin tyydytetyiksi. Edesmenneen veljeni sanoin: " 80x180 cm, lämmin tila ja vähän ruokaa, niillä pärjää",,))
        No ei hänkään ihan niillä pärjännyt, mutta periaatteessa....

        Harmaa päivä kääntyi nyt valoisammaksi. Jospa se tästä.
        mukavaa viikonloppua kaikille,
        demeter1

        Kukahan naispoliitikko vuosikymmenet sitten tokaisi, että on ilo maksaa veroja! Sanat jäivät elämään.
        Kun kuulee terveydenhuollon hintoja yksityispuolelta, voi olla poliitikon kanssa samaa mieltä. Ymmärrämmeköhän ollenkaan kiittää onneamme siitä, että elämme hyvinvointivaltiossa, jossa yhteiskunta huolehtii terveydenhuollosta, Tietysti kamalaa, että joutuu jonossa roikkumaan kuukausia. - Tsemppiä sulle D!
        Korjattavaa asioissa on, mutta hoito aikanaan tulee olemaan yhtä hyvää kuin yksityisissä ja kalliissa sairaaloissa olisi.

        Siinä valossa raivostuttaa, että ilmaisia rokotuksia vieroksutaan, ja luotetaan siihen, että sairauden iskiessä hoitopaikka on varma. Yhteiskunta joutuu maksamaan ajan myötä noin miljardin pelkästään koronan vuoksi sairastuneiden ja rokottamattomien hoidoista, sanottiin uutisissa jokin aika sitten. Tehohoidon potilaat ovat kaikki rokottamattomia, kuulemma.
        Kun on tähän ikään päässyt, voi tuntea kiitollisuutta terveydenhoidostamme, monen mankelin läpi varmasti itsekukin ikätoveri on joutunut tunkemaan.
        Mutta aina vain virtaa riittää.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Kukahan naispoliitikko vuosikymmenet sitten tokaisi, että on ilo maksaa veroja! Sanat jäivät elämään.
        Kun kuulee terveydenhuollon hintoja yksityispuolelta, voi olla poliitikon kanssa samaa mieltä. Ymmärrämmeköhän ollenkaan kiittää onneamme siitä, että elämme hyvinvointivaltiossa, jossa yhteiskunta huolehtii terveydenhuollosta, Tietysti kamalaa, että joutuu jonossa roikkumaan kuukausia. - Tsemppiä sulle D!
        Korjattavaa asioissa on, mutta hoito aikanaan tulee olemaan yhtä hyvää kuin yksityisissä ja kalliissa sairaaloissa olisi.

        Siinä valossa raivostuttaa, että ilmaisia rokotuksia vieroksutaan, ja luotetaan siihen, että sairauden iskiessä hoitopaikka on varma. Yhteiskunta joutuu maksamaan ajan myötä noin miljardin pelkästään koronan vuoksi sairastuneiden ja rokottamattomien hoidoista, sanottiin uutisissa jokin aika sitten. Tehohoidon potilaat ovat kaikki rokottamattomia, kuulemma.
        Kun on tähän ikään päässyt, voi tuntea kiitollisuutta terveydenhoidostamme, monen mankelin läpi varmasti itsekukin ikätoveri on joutunut tunkemaan.
        Mutta aina vain virtaa riittää.

        Rokottamattomien osuus on erityisen suuri maahanmuuttajien keskuudessa. Kuten heti alkuun tartuntojen määrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rokottamattomien osuus on erityisen suuri maahanmuuttajien keskuudessa. Kuten heti alkuun tartuntojen määrä.

        Maahanmuuttajia ovat pieni vähemmistö. Miksi heille ei tiedotettu paremmin koronasta ja rokotuksista ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maahanmuuttajia ovat pieni vähemmistö. Miksi heille ei tiedotettu paremmin koronasta ja rokotuksista ?

        Kyllä tiedotettiin ja palkattiin erikielisiä tiedottamaan sinne heidän alueilleen, mutta ei mennyt perille. Eikä monet kieltä edes välitä opiskella vuosikymmenten jälkeenkään, tulkkipalvelut pelaa ja maksaa paljon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Maahanmuuttajia ovat pieni vähemmistö. Miksi heille ei tiedotettu paremmin koronasta ja rokotuksista ?

        Kahdeksankymppisten on vaikea ottaa vastuuta siihen, että joillekin ihmisryhmille ei ole rokotuksesta tiedotettu.
        Erikoista vetää sellainen esiin täällä.


      • Makriina kirjoitti:

        Kukahan naispoliitikko vuosikymmenet sitten tokaisi, että on ilo maksaa veroja! Sanat jäivät elämään.
        Kun kuulee terveydenhuollon hintoja yksityispuolelta, voi olla poliitikon kanssa samaa mieltä. Ymmärrämmeköhän ollenkaan kiittää onneamme siitä, että elämme hyvinvointivaltiossa, jossa yhteiskunta huolehtii terveydenhuollosta, Tietysti kamalaa, että joutuu jonossa roikkumaan kuukausia. - Tsemppiä sulle D!
        Korjattavaa asioissa on, mutta hoito aikanaan tulee olemaan yhtä hyvää kuin yksityisissä ja kalliissa sairaaloissa olisi.

        Siinä valossa raivostuttaa, että ilmaisia rokotuksia vieroksutaan, ja luotetaan siihen, että sairauden iskiessä hoitopaikka on varma. Yhteiskunta joutuu maksamaan ajan myötä noin miljardin pelkästään koronan vuoksi sairastuneiden ja rokottamattomien hoidoista, sanottiin uutisissa jokin aika sitten. Tehohoidon potilaat ovat kaikki rokottamattomia, kuulemma.
        Kun on tähän ikään päässyt, voi tuntea kiitollisuutta terveydenhoidostamme, monen mankelin läpi varmasti itsekukin ikätoveri on joutunut tunkemaan.
        Mutta aina vain virtaa riittää.

        Kiitos Makriina. Aivan noin, kyllähän tuo meidän terveydenhoitojärjestelmä ajoitaisine heikkouksineenkin on sellainen lahja, josta saamme olla kiitollisia ja ylpeitäkin.

        Toinen kirjoittaja näki, että palveluja tullaan yhä enemmän ajamaan alas, liian kalliiksi me tullaan, etenkin täällä elämän loppupäässä.

        Vähän kitkerältähän tuo tällä hetkellä tuntuu, että yhteiskunta joutuu nyt maksamaan rokottamattomien koronapotilaitten aiheuttamat kulut. Ja onhan tuossa matkan varella närää aiheuttanut myös tupakasta aiheutuneitten sairauksién kulut ja liikalihavuusleikkaukset, jotka me yhdessä maksamme.
        Uusimpana tähän luokkaan tulevat nyt ainakin sukupuolenkorjausleikkaukset, kymmeniä tuhansia maksavat. Kuulin myös, että joskus käy niinkin, ettei asiakas sittenkaan ollut tyytyväinen, vaikka sukupuoli korjattiinkin. Psykoterapia tulee sekin kalliiksi, kun tuntuu, että yhä useampi aikuisväestöstäkin katsoo kärsivänsä vähintäinkin masennuksesta, eikä katso siitä omin avuin selviävänsä.

        Että sairas kansa ollaan, vai olisiko se suomalainen sisukkuus ja epävarmuuden sietokyky vähän hakusessa ?


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Helpotuksen huokaus ! Että SkillaN on taas paikalla ja "aamu" voi alkaa tuttuun tapaan...

        Vaikka aika kohtuuttomalta tuntuu tuo, että minkäänlainen vetoomus - ainakaan se ystävällinen - ei mene läpi ja "joukko" lähtee kevyen chattailyn imuun. Ei kai siinä tarvitse mitään pahaa olla jos itse tahtoo mukaan mennä ja leikin kestää, mutta eikö sen paikan voisi valita ? Kiikkustuolin ulkopuoltelta ?
        No. "Ajan henki" taitaa nyt olla sellainen, että jokainen meistä saa "ilmaista itseään" rajattomasti, missä vain milloin vain. Auktoriteettejä ei ole, kaikki ovat "tasavertaisia" ja lainsäädäntökin suojelee sitä kaikkivaltiasta "yksilöä".
        Ja "Tolstoin luvalla", nuoret saavat vallan, vanhat saavat väistyä..))

        Kun näin on, vertaisuus, ne "samanhenkiset" , muodostuvat ikääntyneille entistäkin tärkeimmiksi. Onneksi heitä/meitä sittenkin on, täälläkin. Yritetään loikkia "nuorten" yli, kuten SkillaN taisi ehdottaakin.

        Kyllä te sitkeitä olette, Skillan, ynnämuu ja muut liikkuvaiset. Ulkona liikkuminen tuo virkistystä niin monella tavalla, saa raitista ilmaa ja näkee maailman menoa uudesta vinkkelistä. On minullakin sitä juhlaa tiedossa kun pääsen taas naapurien kanssa kauppareissulle tuohon naapurikuntaan..)) Ei olisi pari vuotta sitten tullut mieleen, että niinkin arkinen tapahtuma voi muodostua elämykseksi.

        Isompien elämysten, vaikka sen teatterin tai edes elokuvien, perään en nyt yritäkään lähteä.
        Eikä kotonakaan tarvitse virikkeettä olla, viihdettä, kevyttä ja vakavaa riittää tuutin täydeltä ja hiljaisuuskin tuntuu välillä ihan hyvältä.

        Ai niin. Neeasa kertoi seuranneensa tätä minun lonkka-raportointiani. Viimeksi kun kyselin operaation perään, kerrottiin että aika kirurgille on siirtynyt joulukuun puoleen väliin.
        Eli vasta silloin pääsen jonoon eikä jonon pituudesta ole tietoa. Näin siis täällä HUS:in alueella.
        Tuo tieto kyllä tyrmistytti niin, että aloin vakavasti harkita yksityispuolta, sitä 12000 euron panostusta omaan terveyteen, mutta konsultointi tutuilta ja pojalta palautti kyllä minut maan pinnalle. Eli jään odottavalle kannalle ja uskon uutisiin, joiden mukaan leikkausjonoa yritetään purkaa ostamalla palvelua yksityispuolelta, eli "asiakkaalle" ei tulisi lisäkuluja.

        Jotkut ikääntyneet tutut ovat ottaneet näihin isompiin operaatioihin, vaikka hammasimplantteihin, käänteistä asuntolainaa ja saaneet sillä nostettua sitä omaa elämänlaatuaan.
        Itse en sellaiseen tahtoisi ryhtyä. Velaksi tai yli varojensa eläminen ei ole minun juttuni.
        Se kävisi jo kunnian päälle..)) Olen mieluummin ilman tai vähemmällä kun perustarpeet tulevat kuitenkin tyydytetyiksi. Edesmenneen veljeni sanoin: " 80x180 cm, lämmin tila ja vähän ruokaa, niillä pärjää",,))
        No ei hänkään ihan niillä pärjännyt, mutta periaatteessa....

        Harmaa päivä kääntyi nyt valoisammaksi. Jospa se tästä.
        mukavaa viikonloppua kaikille,
        demeter1

        Sillälailla. Ja lonkkaraportointi senkun jatkuu. Johan tässä muutama päivä olikin välissä.


      • demeter1 kirjoitti:

        Kiitos Makriina. Aivan noin, kyllähän tuo meidän terveydenhoitojärjestelmä ajoitaisine heikkouksineenkin on sellainen lahja, josta saamme olla kiitollisia ja ylpeitäkin.

        Toinen kirjoittaja näki, että palveluja tullaan yhä enemmän ajamaan alas, liian kalliiksi me tullaan, etenkin täällä elämän loppupäässä.

        Vähän kitkerältähän tuo tällä hetkellä tuntuu, että yhteiskunta joutuu nyt maksamaan rokottamattomien koronapotilaitten aiheuttamat kulut. Ja onhan tuossa matkan varella närää aiheuttanut myös tupakasta aiheutuneitten sairauksién kulut ja liikalihavuusleikkaukset, jotka me yhdessä maksamme.
        Uusimpana tähän luokkaan tulevat nyt ainakin sukupuolenkorjausleikkaukset, kymmeniä tuhansia maksavat. Kuulin myös, että joskus käy niinkin, ettei asiakas sittenkaan ollut tyytyväinen, vaikka sukupuoli korjattiinkin. Psykoterapia tulee sekin kalliiksi, kun tuntuu, että yhä useampi aikuisväestöstäkin katsoo kärsivänsä vähintäinkin masennuksesta, eikä katso siitä omin avuin selviävänsä.

        Että sairas kansa ollaan, vai olisiko se suomalainen sisukkuus ja epävarmuuden sietokyky vähän hakusessa ?

        Kun minä olin nuori, masennus ja loppuunpalaminen kulki nimellä "johtajan tauti". Se puhkesi vain ikääntyneelle, työn rasittamalle miehelle, johtajalle, eikä ollut ajateltavissakaan, että pienipalkkainen ansiotyön ja kodinhoidon näännyttämä naisihminen olisi ylirasittunut.
        6-päiväinen viikko, lapset päivähoidossa ties missä, kotityöt Asenteiden mukaisesti miehen ei kuulunut avustaa ruuanlaitossa eikä tiskauksessa, se oli tossun alle joutumista.

        Kaikessa on menty eteenpäin. Nyt sentään nuoret naisetkin saavat masentua ja väsyä. Meidän tyttäremme ja tyttärentyttäremme ovat taistelleet sen oikeuden. Hyvä. :)))

        Mutta terapiaan ei ole helppo päästä. Ne johtajatkin joutuvat itse kustantamaan, jos pyskolookia kaipaavat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sillälailla. Ja lonkkaraportointi senkun jatkuu. Johan tässä muutama päivä olikin välissä.

        Vastasin toisen kirjoittajan esittämään kysymykseen kuten hyviin tapoihin mielestäni kuuluu. Eikö olisi saanut ?
        Pahoittelen sinulle aiheuttamaani harmia.


      • Anonyymi

        Taas meni arvailusi vikaan.


      • demeter1 kirjoitti:

        Vastasin toisen kirjoittajan esittämään kysymykseen kuten hyviin tapoihin mielestäni kuuluu. Eikö olisi saanut ?
        Pahoittelen sinulle aiheuttamaani harmia.

        Demeter@ Toivon, että ymmärrät, tämä on taktiikkaa, jolla lyödään kiilaa välillemme ja yritetään saada meidät riitaan. Se onnistui skillanin kanssa, toivon, että ei sinun.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Demeter@ Toivon, että ymmärrät, tämä on taktiikkaa, jolla lyödään kiilaa välillemme ja yritetään saada meidät riitaan. Se onnistui skillanin kanssa, toivon, että ei sinun.

        Jaa korppis. Olen varmasti liian yksinkertainen ihminen tunnistamaan minkäänlaista juonittelua, mutta sehän ei todista, ettei sitä olisi..))
        Tällainen maalittaja on tosiaan ilmestynyt kuvioon yhdessä lonkkavaivani kanssa.
        "Vaivainen kaiken kokee", sanoi vanha kansa ja minuunhan se nyt sopii erityisen hyvin..))


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Jaa korppis. Olen varmasti liian yksinkertainen ihminen tunnistamaan minkäänlaista juonittelua, mutta sehän ei todista, ettei sitä olisi..))
        Tällainen maalittaja on tosiaan ilmestynyt kuvioon yhdessä lonkkavaivani kanssa.
        "Vaivainen kaiken kokee", sanoi vanha kansa ja minuunhan se nyt sopii erityisen hyvin..))

        Kieltämättä jos ei palstalla tapahtuvaa juonittelun tilaa huomaa on kysymys siitä minkä mainitsit, eli oman maalittamisen huomaa, mutta ei palstan kokonaistilaa.

        Korppis


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kieltämättä jos ei palstalla tapahtuvaa juonittelun tilaa huomaa on kysymys siitä minkä mainitsit, eli oman maalittamisen huomaa, mutta ei palstan kokonaistilaa.

        Korppis

        Jaa, korppis. Itämaisissa kamppailulajeissa katsotaan, että paras keino vastustaa hyökkääjää ei ole mennä kohti vaan väistää.
        Sitä on täälläkin suositeltu ja itse yritän sitä noudattaa niin pitkään kuin mahdollista.
        Ja yksi keino on tietysti jättää se huomiotta, sitäkin on suositeltu..))


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Jaa, korppis. Itämaisissa kamppailulajeissa katsotaan, että paras keino vastustaa hyökkääjää ei ole mennä kohti vaan väistää.
        Sitä on täälläkin suositeltu ja itse yritän sitä noudattaa niin pitkään kuin mahdollista.
        Ja yksi keino on tietysti jättää se huomiotta, sitäkin on suositeltu..))

        Ohjeesi ei toimi, vastasit, et väistänyt eilen 19.24.

        korppis


    • Anonyymi

      Miten olette päässeet ajamaan elämänne siihen malliin ettei ole kymppitonnia panna omahoitoon?

      On vuosikymmeniä jo ollut tiedossa että valtiososialistiset palvelut ajetaan alas

      Ne synnytettiin kesällä 1962 ja Holkerin hallitusken aikana 1987 alkoi hidas purkaminen, iro niaa: Haloska oli sossuministeti

      Rahat valtiososialismissa on loppu (asiaa huonontaa sote jossa loputkin käytetään kepubyrokratiaan ensi vuonna)

      Itse aloitin varautumisen noin 1990 hitaasti ja huonosti opetellen, 1998 räjähti kun Windows kehittyi hyväksi sijoitusalustaksi ...

      Ehdotus: hoitakaa itseänne, jos asutte niin että ette joudu muuttamaan = hyvä asunto mukavat naapurit, .. harkitkaa käänteistä lainaa
      Jos teillä on kunnon lapsia niin pyytäkää heitä opettelemaan sijoittamaan ja tarjoamaan teille laskunmaksua jne

      Tässä iässä teillä on vaikea aloittaa itse muodonmuutosta

      • Anonyymi

        Jatkan vielä sen verran että Alfassa torstai iltaisin on Harkimon Rahaa- ohjelma jossa viime viikkoina on paljon käsitelty tätä hallituksen silmäänsahaamista ja sote- katastrofia joka siis on Suomen suurin verouudistus, kunnilta viedään rahat ja kehitettään kepubyrokratiaa, KUUSI suurinta kaupunkia vastusti Helsinki, Espoo, Vantaa, Turku, Tampere, Oulu ja silti ajettiin läpi. Eipä muussa EU olisi voinut nöin tapahtua ilman massaprotesteja

        PS Ranskan johto aloitti kello 11 muistotilaisuuden isl amilaisen lei kattua opettajanp ään vuosi sitte, SamuelPatyn. Eilen osmali tap poitä- Lontoossa kansanedustajan


      • Anonyymi

        Ennen sentään sai töitä ja kyllä oman asunnon saattoi säästää niukasti eläen pienemmistäkin tuloista. Yhteen aikaan oli asuntolainan korot verovähennyskelpoisia. Mutta jos humputteli rahansa ulkomaan matkoihin ja ravintoloihin, nyt on tiukilla kun eläkkeen ostovoima pienenee koko ajan ja vuokrat nousee. Terveyskin säästyi kun ei ravintoloissa eikä muuallakaan viinaksilla humputellut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä sen verran että Alfassa torstai iltaisin on Harkimon Rahaa- ohjelma jossa viime viikkoina on paljon käsitelty tätä hallituksen silmäänsahaamista ja sote- katastrofia joka siis on Suomen suurin verouudistus, kunnilta viedään rahat ja kehitettään kepubyrokratiaa, KUUSI suurinta kaupunkia vastusti Helsinki, Espoo, Vantaa, Turku, Tampere, Oulu ja silti ajettiin läpi. Eipä muussa EU olisi voinut nöin tapahtua ilman massaprotesteja

        PS Ranskan johto aloitti kello 11 muistotilaisuuden isl amilaisen lei kattua opettajanp ään vuosi sitte, SamuelPatyn. Eilen osmali tap poitä- Lontoossa kansanedustajan

        Hjallis on sitten niin tyhmä ja poliittisesti tietämätön, ettei se osaa oikeastaan kysyäkään mitään, koska se ei ymmärrä asioita. Sössöttää vaan.
        Se sopisi hyvin persupuolueeseen.

        Aina on varakkaampien alueitten veroilla tuettu vähävaraisempia alueita ja niin kuuluu ollakin.
        Monissa kunnissa ei ole enää paljoakaan työpaikkoja, mutta huollettavia eläkeläisiä on.
        Valtiolta on löydyttävä rahaa. Kaikilla on lakisääteinen oikeus terveydenhuoltoon
        ja hoivaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hjallis on sitten niin tyhmä ja poliittisesti tietämätön, ettei se osaa oikeastaan kysyäkään mitään, koska se ei ymmärrä asioita. Sössöttää vaan.
        Se sopisi hyvin persupuolueeseen.

        Aina on varakkaampien alueitten veroilla tuettu vähävaraisempia alueita ja niin kuuluu ollakin.
        Monissa kunnissa ei ole enää paljoakaan työpaikkoja, mutta huollettavia eläkeläisiä on.
        Valtiolta on löydyttävä rahaa. Kaikilla on lakisääteinen oikeus terveydenhuoltoon
        ja hoivaan.

        Kuihtuvissa kunnissa on pystyttävä pitämään yllä muutkin lakisääteiset palvelut.
        Tietysti varakkaat kunnat periaatteesta vastustavat tulonsiirtoja, mutta eivät niille mitään voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen sentään sai töitä ja kyllä oman asunnon saattoi säästää niukasti eläen pienemmistäkin tuloista. Yhteen aikaan oli asuntolainan korot verovähennyskelpoisia. Mutta jos humputteli rahansa ulkomaan matkoihin ja ravintoloihin, nyt on tiukilla kun eläkkeen ostovoima pienenee koko ajan ja vuokrat nousee. Terveyskin säästyi kun ei ravintoloissa eikä muuallakaan viinaksilla humputellut.

        Kulttuuria kaikki. Olen hankkinut henkistä pääomaa ulkomailla ja kotimaassa ja ravintoloissakin ja tutustunut jopa viini- ja whiskykulttuuriin ja minulla on silti asunto.

        Mitä iloa on elämästä istua rahakasansa päällä ruisvelliä syöden ja sohvaperunoita katsellen TV:stä ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hjallis on sitten niin tyhmä ja poliittisesti tietämätön, ettei se osaa oikeastaan kysyäkään mitään, koska se ei ymmärrä asioita. Sössöttää vaan.
        Se sopisi hyvin persupuolueeseen.

        Aina on varakkaampien alueitten veroilla tuettu vähävaraisempia alueita ja niin kuuluu ollakin.
        Monissa kunnissa ei ole enää paljoakaan työpaikkoja, mutta huollettavia eläkeläisiä on.
        Valtiolta on löydyttävä rahaa. Kaikilla on lakisääteinen oikeus terveydenhuoltoon
        ja hoivaan.

        Ei Hjallis ihan tyhmä ole. Se anoi 21 miljoonaa valtion tukea jäähallinsa rakentamiseen
        ja sai sen
        ja möi myöhemmin hallin venäläisille miljardööreille.
        Sinne meni veronmaksajien rahat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen sentään sai töitä ja kyllä oman asunnon saattoi säästää niukasti eläen pienemmistäkin tuloista. Yhteen aikaan oli asuntolainan korot verovähennyskelpoisia. Mutta jos humputteli rahansa ulkomaan matkoihin ja ravintoloihin, nyt on tiukilla kun eläkkeen ostovoima pienenee koko ajan ja vuokrat nousee. Terveyskin säästyi kun ei ravintoloissa eikä muuallakaan viinaksilla humputellut.

        Vuosikymmenet sitten sotien jälkeen asunnon sai inflaation avulla säästetyksi pienelläkin palkalla, ennen kuin pankit onnistuivat sitomaan lainat inflaatioon. Palkat nousivat jatkuvasti ja laina pieneni sujuvasti.
        Pitkään asuntojen ostaminen onnistui senkin jälkeen, kun inflaatio ja verovähennykset auttoivat. EU:n myötä tuli tilanne, jossa laina oli ja pysyi. On pitänyt oppia elämään suu säkkiä myöten.
        Ei meidän nuoruudessamme juuri ravintoloissa humputeltu, ja ulkomaanmatkat olivat halpoja Teneriffan keikkoja. Niihinkään eivät asuntovelkaisten nuorten perheiden rahat riittäneet. Eikä ollut kielitaitoa, eikä kokemusta. Vasta nuorempi polvi on päässyt matkailun makuun.
        Mkr, taas unohtanut kirjautua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kulttuuria kaikki. Olen hankkinut henkistä pääomaa ulkomailla ja kotimaassa ja ravintoloissakin ja tutustunut jopa viini- ja whiskykulttuuriin ja minulla on silti asunto.

        Mitä iloa on elämästä istua rahakasansa päällä ruisvelliä syöden ja sohvaperunoita katsellen TV:stä ???

        Meinaatko, Ano 13.10, että se ruisvelli ja sohvaperunat olisivat köyhien ainoat ilot ?..))

        Vaikka laulussa lauletaan, että köyhän ainut huvitus on rikas mielikuvitus..))
        Silläkin pärjää pitkälle, mutta jos vielä on jalat alla ja kuuppa kunnossa niin ilmaista iloa löytää vaikka miten paljon...))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hjallis on sitten niin tyhmä ja poliittisesti tietämätön, ettei se osaa oikeastaan kysyäkään mitään, koska se ei ymmärrä asioita. Sössöttää vaan.
        Se sopisi hyvin persupuolueeseen.

        Aina on varakkaampien alueitten veroilla tuettu vähävaraisempia alueita ja niin kuuluu ollakin.
        Monissa kunnissa ei ole enää paljoakaan työpaikkoja, mutta huollettavia eläkeläisiä on.
        Valtiolta on löydyttävä rahaa. Kaikilla on lakisääteinen oikeus terveydenhuoltoon
        ja hoivaan.

        Vähävaraisten kuntien tulee yhdistyä.
        Niistä tulee kyliä johonkin suurempaan kuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähävaraisten kuntien tulee yhdistyä.
        Niistä tulee kyliä johonkin suurempaan kuntaan.

        Kuntiahan on jo yhdistetty vuosia sitten, kuntaliittymiä on paljon. Moni varakkaampi kunta ei halunnut köyhää kuntaa taakakseen. Nyt tulee maakuntasote.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen sentään sai töitä ja kyllä oman asunnon saattoi säästää niukasti eläen pienemmistäkin tuloista. Yhteen aikaan oli asuntolainan korot verovähennyskelpoisia. Mutta jos humputteli rahansa ulkomaan matkoihin ja ravintoloihin, nyt on tiukilla kun eläkkeen ostovoima pienenee koko ajan ja vuokrat nousee. Terveyskin säästyi kun ei ravintoloissa eikä muuallakaan viinaksilla humputellut.

        Ennen sai töitä, sanot. Automatio on vienyt työt monilta aloilta. Tietokoneaika työllisti alkuaikoina suuren määrän ihmisiä. Firmoissa oli tietokoneosastot, joissa alaan koulutetut henkilöt hallitsivat uutuustuotetta. Lävistäjien joukot allensivat tietoja reikäkorteille. Työvoimaa tarvittiin. Entä nyt! Jokaisella on tidtokone puhelimessaan. Arvostetut työpaikat kadonneet. Uusia ammatteja vaikea löytää. - Maailmamme on monessa suhteessa muuttunut.
        Mkr.


    • Vähän matkaa luin tätä ketjua, no, politiikkaa näytti paljon puheena olevan, mutta minä pitäydyn mieluummin niistä puheista poissa, kun ei politikointi suuremmalti kiinnosta. Ääneni käyn antamassa, kun sen aika on, kansalaisvelvollisuus on siten suoritettu, auttaako ääneni johonkin suuntaan, mene ja tiedä....

      Mutta kaunis on ollut syyspäivä täällä länsirannikolla. Siispä päätin lähteä vierailulle erään ystävättäreni mökille. Siellä ulkona touhusimme lehtiä haravoiden, hyvää teki hartioille ja koko kropalle. Lehtipuita on paljon hänen tontillaan, joten töitä haravoille teettää, mutta kirkkaasa auringon paistessa mitä mukavinta hommaa. Sen jälkeen hyvät kahvit maukkaitten voileipien kanssa, juttu luisti ja pannun pohja siinä jutustellessa jo näkyi ja voileipäpino hupeni kummasti, kun oltiin jo raitista maalaisilmaa saatu
      kylliksi nauttia.
      Koirakaverinikin sai vapaana haistella uusia metsätienoon hajuja, paljon oli kuulemma metsän eläimiä pihalla käynyt. Ilmankos koira kuono maassa tutkiskeli maastoa mielin määrin.
      On se mukavaa kun on tuollaisia metsämökin omistavia ystävättäriä, jotka nauttivat yksinäisyydestään luonnon helmassa ja meikäläistäkin sinne kutsuvat. Minä olen ehkä kuitenkin liian kaupunkilainen, kun en yksinään iltojen pimetessä niissä maisemissa uskaltaisi olla, mielikuvitus alkaisi liikaa laukkamaan ja arkuus kotia päin kutsuisi.
      Kivaa on kuitenkin päiväsaikaan pistäytyä.
      Hyvää päivän jatkoa taas kaikille!

    • Anonyymi

      Hyvä, että Skillan totesi aamulla sen, että olemme tidostaneet häiriötekijät ketjussa ja totesi siinä samalla, jotta antaa mennä siinä sivussa heidänkin purkaukset.

      Nyt voi politiikastakin puhua. Aikaisemminhan se ei ollut toivottavaa. En tiedä sitten onko sitä pidetty häiriötekijänä. Luulis,että mitä ei toivota se helposti häiritsee.

    • Anonyymi

      Panin tuossa astiainpesukoneen pyörimään, ja erehdyksessä napautin väärää näppylää. On varmasti huomenissa puhtaat astiat, kun pesuohjelma kestää 4 tuntia. Yritin keskeyttää ohjelman ja muuttaa aikaa, mutta kone päätti, että nyt on tämän ohjelman vuoro. Eihän näissä tämän päivän masiinoissa mitään niin yksikertaista ole kuin "stop".
      Katsoin sarjafilmin kalastajakylästä, missä tapahtuu outoja. Ensimmäiseksi ilmaantui kuviin suloinen ja kaunis vanhempi rouvashenkilö, jonka ensi katsannolla tuomitsin syypääksi pahoihin tekoihin, ja niinhän se olikin! Olenkohan tullut teräväsilmäiseksi, vai oliko filmissä huono käsikirjoitus.
      Muistan, että luettuani nuoruudessani pari dekkaria viikossa, kävi samalla tavalla. Eka luvussa arvasin syyllisen, ennen kuin mitään oli edes tapahtunut, ja olin yleensä oikeassa. Tottumuksen voimasta ajattelin kirjoittajan tavalla.

      Tänään tulee Elämäni biisi, ja olen monta kertaa mietinyt, minkä kappaleen vailtsisin, jos joku hairahtuisi kysymään. Ehkä ehdottaisin jotain Rolling Stonesin kappaletta.

      • Anonyymi

        Hajamielinen Mkr. siis kuittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hajamielinen Mkr. siis kuittaa.

        Rollarit on rautaa 🎸 !!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rollarit on rautaa 🎸 !!!

        Tuuliseen sunnuntaiaamuun heräilin ja tarkkaan katsoen jotain tihkusadetta taivaalta tulee, taitaa nämä röntsäkelit tiellemme nyt tulla.

        Nyt vain muisteluja kesästä, kuten Miaelina kirjoitti ja kauniista syksystäkin muistoja mieliin on jäänyt.
        Puiden oksat hieman surullisen näköisiä, mutta niihinkin tottuu, kuten pakko monen asian kohdalla on tehdä.
        Verojen maksusta joku mainitsi, oliko Makriina, se asia on ollut minulle selviö, en ole kapinoinut koskaan, ihmetellyt jotain, mutta siihen on jäänyt.
        Olen oppinut elämäni järjestämään sen puhtaaksi käteen jäävin osin.

        Demeter kävit läpi noita terveydenhoidon kuulumia kansanterveyden hyvinvoinnin suhteen, totta on, että joskus mielessä käväisee onko kaikki vaivat todellisia vai itse aiheutettuja.
        Harmittaa se, kun ei rokotukset kaikille kelpaa, nyt sitten hoitopaikat taas täyttyvät
        näistä kansalaistottelemattomista.
        Ehkä olisi pitänyt laittaa pakko, kuten menneinä aikoina, mutta nykyään ei mikään pakkoa mihinkään.
        Kai näinkin pitkän elämän eläneenä väkisin mieleen tulee ne saavutukset, mitkä tiukalla elämisen taidolla on koettu, olkoon se sitten nuorempien mielestä turhaa höpinää.
        Maassamme on kaiken kaikkiaan hyvä terveyspalvelu, mikä toimii koronankin aikana joten kuten hyvin, joskin paljon arvostelua aiheuttaa.
        Pitäisi tutkia maailman muiden terveyspalveluita, tulisi arviot muuttumaan.

        Ynnämuu taas todistit asiaa, joka meidän kaikkien olisi opittava, välttämään aiheita joissa riitaa yritetään kehitellä, mutta vaikeaa se tuntuu olevan joillekin.
        Tuo politiikka on myös alue, jonka jo mielestäni jätän kirjoittelussa, vaikka kaikessahan se esiin pomppaa, pakostakin.
        Kaikki päätökset tehdään politiikan keinoin ja päättäjät puoluekirjan omistavat jokainen.
        Ainahan se olisi parempi, kun joku pysyvä suunta olisi löytynyt jokaiselle, ei tuuliviirinä mihinkään vaikuta, jos nyt tämän ikäisillä on vain äänestyksen antama voima.
        Sen olen käyttänyt nuoresta lähtien ja aion eloni loppuun käyttää, politikoi en enää juurikaan, vaikka yritän seuratakin mitä maailmassa tapahtuu, aikani on käytetty loppuun vaikuttamisessa;)

        Myös elämän tiukkuutta on selvitelty, kyllä tämän päivän ihmiset ei osaa kuvitellakaan minkä työn ja tuskan takana oman kodinkin hankkiminen on ollut, jaksamista on tarvittu, apu oli pankkilaina mahtavine korkoineen, mutta maksettu on sekin.
        Nyt katselen ja kuuntelen ihmisten tyytymättömyyttä kaikkeen, apua yhteiskunnan suunnalta kaikessa odotetaan.
        Se että ei kymppitonnia ole laittaa terveydenhoitoon ei harmita minua lainkaan, veroni ja velvoitteeni olen maksanut, kyllä kuulun ryhmään joka jotain palautteena voi saada.
        Tosin en yhtään kertaa mitään ole joutunut anomaankaan, näiden vuositarkastusten lisäksi, yhtään leikkausta ei ole tehty (kiitos geeneistäni) ja muutenkin lääkäri noin kerran vuoteen, sekin maksullisena.

        Fiinufammu tuo ystävien kanssa oleminen on jo juhlaa ja päästä vielä yhteisille retkille eväiden kanssa on suuri ilo.
        Haravoinnista tykkäsin minäkin silloin aiemmin ja siinä näki sen uurastuksen tulokset, kun lehtikasa kasvoi;)
        Juurikin tuo pimeyden tulo minua pakotti mökistä luopumaan, olisi kovin lyhyeksi jäänyt kesä, kun jo elokuussa illat pimeni.

        Vilkasta keskustelua on käyty ja sopivan rauhallisesti, jospa jatkuisi saman laatuisena, tai vaan paranisi, näin toivon;)
        Taitaa tuonne kosteaan ilmaan uskaltautua, joten ulos ja lenkille, viettäkää mukava päivä;)


      • Anonyymi
        SkillaN kirjoitti:

        Tuuliseen sunnuntaiaamuun heräilin ja tarkkaan katsoen jotain tihkusadetta taivaalta tulee, taitaa nämä röntsäkelit tiellemme nyt tulla.

        Nyt vain muisteluja kesästä, kuten Miaelina kirjoitti ja kauniista syksystäkin muistoja mieliin on jäänyt.
        Puiden oksat hieman surullisen näköisiä, mutta niihinkin tottuu, kuten pakko monen asian kohdalla on tehdä.
        Verojen maksusta joku mainitsi, oliko Makriina, se asia on ollut minulle selviö, en ole kapinoinut koskaan, ihmetellyt jotain, mutta siihen on jäänyt.
        Olen oppinut elämäni järjestämään sen puhtaaksi käteen jäävin osin.

        Demeter kävit läpi noita terveydenhoidon kuulumia kansanterveyden hyvinvoinnin suhteen, totta on, että joskus mielessä käväisee onko kaikki vaivat todellisia vai itse aiheutettuja.
        Harmittaa se, kun ei rokotukset kaikille kelpaa, nyt sitten hoitopaikat taas täyttyvät
        näistä kansalaistottelemattomista.
        Ehkä olisi pitänyt laittaa pakko, kuten menneinä aikoina, mutta nykyään ei mikään pakkoa mihinkään.
        Kai näinkin pitkän elämän eläneenä väkisin mieleen tulee ne saavutukset, mitkä tiukalla elämisen taidolla on koettu, olkoon se sitten nuorempien mielestä turhaa höpinää.
        Maassamme on kaiken kaikkiaan hyvä terveyspalvelu, mikä toimii koronankin aikana joten kuten hyvin, joskin paljon arvostelua aiheuttaa.
        Pitäisi tutkia maailman muiden terveyspalveluita, tulisi arviot muuttumaan.

        Ynnämuu taas todistit asiaa, joka meidän kaikkien olisi opittava, välttämään aiheita joissa riitaa yritetään kehitellä, mutta vaikeaa se tuntuu olevan joillekin.
        Tuo politiikka on myös alue, jonka jo mielestäni jätän kirjoittelussa, vaikka kaikessahan se esiin pomppaa, pakostakin.
        Kaikki päätökset tehdään politiikan keinoin ja päättäjät puoluekirjan omistavat jokainen.
        Ainahan se olisi parempi, kun joku pysyvä suunta olisi löytynyt jokaiselle, ei tuuliviirinä mihinkään vaikuta, jos nyt tämän ikäisillä on vain äänestyksen antama voima.
        Sen olen käyttänyt nuoresta lähtien ja aion eloni loppuun käyttää, politikoi en enää juurikaan, vaikka yritän seuratakin mitä maailmassa tapahtuu, aikani on käytetty loppuun vaikuttamisessa;)

        Myös elämän tiukkuutta on selvitelty, kyllä tämän päivän ihmiset ei osaa kuvitellakaan minkä työn ja tuskan takana oman kodinkin hankkiminen on ollut, jaksamista on tarvittu, apu oli pankkilaina mahtavine korkoineen, mutta maksettu on sekin.
        Nyt katselen ja kuuntelen ihmisten tyytymättömyyttä kaikkeen, apua yhteiskunnan suunnalta kaikessa odotetaan.
        Se että ei kymppitonnia ole laittaa terveydenhoitoon ei harmita minua lainkaan, veroni ja velvoitteeni olen maksanut, kyllä kuulun ryhmään joka jotain palautteena voi saada.
        Tosin en yhtään kertaa mitään ole joutunut anomaankaan, näiden vuositarkastusten lisäksi, yhtään leikkausta ei ole tehty (kiitos geeneistäni) ja muutenkin lääkäri noin kerran vuoteen, sekin maksullisena.

        Fiinufammu tuo ystävien kanssa oleminen on jo juhlaa ja päästä vielä yhteisille retkille eväiden kanssa on suuri ilo.
        Haravoinnista tykkäsin minäkin silloin aiemmin ja siinä näki sen uurastuksen tulokset, kun lehtikasa kasvoi;)
        Juurikin tuo pimeyden tulo minua pakotti mökistä luopumaan, olisi kovin lyhyeksi jäänyt kesä, kun jo elokuussa illat pimeni.

        Vilkasta keskustelua on käyty ja sopivan rauhallisesti, jospa jatkuisi saman laatuisena, tai vaan paranisi, näin toivon;)
        Taitaa tuonne kosteaan ilmaan uskaltautua, joten ulos ja lenkille, viettäkää mukava päivä;)

        Eikö itseaiheutettu vaiva muka ole todellinen? Jos juo maksansa kirroosiin tai tupakoi keuhkonsa syöpään, nebon kuolemaan johtavia, vaikka itse aiheutettuja. Ylipaino johtaa helposti diabetekseen ja nivelrikkoihin, todellisia tauteja vaikka itse aiheutettuja. Urheiluvammatkin on itse aiheutettuja. Pitäisikö itse aiheutettujen hoito maksaa itse?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö itseaiheutettu vaiva muka ole todellinen? Jos juo maksansa kirroosiin tai tupakoi keuhkonsa syöpään, nebon kuolemaan johtavia, vaikka itse aiheutettuja. Ylipaino johtaa helposti diabetekseen ja nivelrikkoihin, todellisia tauteja vaikka itse aiheutettuja. Urheiluvammatkin on itse aiheutettuja. Pitäisikö itse aiheutettujen hoito maksaa itse?

        Tupakasta ja alkoholista maksetaan veroa. Eikös myös makeisista tullut arvonlisävero joku vuosi sitten.

        Jos nuo verot kohdentuvat niistä aiheutuneisiin sairauksiin, niin riittääkö. Lisäksi voisi laittaa Veikkauksen varoja. Nykyisin noita Veikkauksen varoja kohdennetaan terveiden työkuntoisten, ammatikseen leikkivien elämisen tukemiseen.


      • SkillaN kirjoitti:

        Tuuliseen sunnuntaiaamuun heräilin ja tarkkaan katsoen jotain tihkusadetta taivaalta tulee, taitaa nämä röntsäkelit tiellemme nyt tulla.

        Nyt vain muisteluja kesästä, kuten Miaelina kirjoitti ja kauniista syksystäkin muistoja mieliin on jäänyt.
        Puiden oksat hieman surullisen näköisiä, mutta niihinkin tottuu, kuten pakko monen asian kohdalla on tehdä.
        Verojen maksusta joku mainitsi, oliko Makriina, se asia on ollut minulle selviö, en ole kapinoinut koskaan, ihmetellyt jotain, mutta siihen on jäänyt.
        Olen oppinut elämäni järjestämään sen puhtaaksi käteen jäävin osin.

        Demeter kävit läpi noita terveydenhoidon kuulumia kansanterveyden hyvinvoinnin suhteen, totta on, että joskus mielessä käväisee onko kaikki vaivat todellisia vai itse aiheutettuja.
        Harmittaa se, kun ei rokotukset kaikille kelpaa, nyt sitten hoitopaikat taas täyttyvät
        näistä kansalaistottelemattomista.
        Ehkä olisi pitänyt laittaa pakko, kuten menneinä aikoina, mutta nykyään ei mikään pakkoa mihinkään.
        Kai näinkin pitkän elämän eläneenä väkisin mieleen tulee ne saavutukset, mitkä tiukalla elämisen taidolla on koettu, olkoon se sitten nuorempien mielestä turhaa höpinää.
        Maassamme on kaiken kaikkiaan hyvä terveyspalvelu, mikä toimii koronankin aikana joten kuten hyvin, joskin paljon arvostelua aiheuttaa.
        Pitäisi tutkia maailman muiden terveyspalveluita, tulisi arviot muuttumaan.

        Ynnämuu taas todistit asiaa, joka meidän kaikkien olisi opittava, välttämään aiheita joissa riitaa yritetään kehitellä, mutta vaikeaa se tuntuu olevan joillekin.
        Tuo politiikka on myös alue, jonka jo mielestäni jätän kirjoittelussa, vaikka kaikessahan se esiin pomppaa, pakostakin.
        Kaikki päätökset tehdään politiikan keinoin ja päättäjät puoluekirjan omistavat jokainen.
        Ainahan se olisi parempi, kun joku pysyvä suunta olisi löytynyt jokaiselle, ei tuuliviirinä mihinkään vaikuta, jos nyt tämän ikäisillä on vain äänestyksen antama voima.
        Sen olen käyttänyt nuoresta lähtien ja aion eloni loppuun käyttää, politikoi en enää juurikaan, vaikka yritän seuratakin mitä maailmassa tapahtuu, aikani on käytetty loppuun vaikuttamisessa;)

        Myös elämän tiukkuutta on selvitelty, kyllä tämän päivän ihmiset ei osaa kuvitellakaan minkä työn ja tuskan takana oman kodinkin hankkiminen on ollut, jaksamista on tarvittu, apu oli pankkilaina mahtavine korkoineen, mutta maksettu on sekin.
        Nyt katselen ja kuuntelen ihmisten tyytymättömyyttä kaikkeen, apua yhteiskunnan suunnalta kaikessa odotetaan.
        Se että ei kymppitonnia ole laittaa terveydenhoitoon ei harmita minua lainkaan, veroni ja velvoitteeni olen maksanut, kyllä kuulun ryhmään joka jotain palautteena voi saada.
        Tosin en yhtään kertaa mitään ole joutunut anomaankaan, näiden vuositarkastusten lisäksi, yhtään leikkausta ei ole tehty (kiitos geeneistäni) ja muutenkin lääkäri noin kerran vuoteen, sekin maksullisena.

        Fiinufammu tuo ystävien kanssa oleminen on jo juhlaa ja päästä vielä yhteisille retkille eväiden kanssa on suuri ilo.
        Haravoinnista tykkäsin minäkin silloin aiemmin ja siinä näki sen uurastuksen tulokset, kun lehtikasa kasvoi;)
        Juurikin tuo pimeyden tulo minua pakotti mökistä luopumaan, olisi kovin lyhyeksi jäänyt kesä, kun jo elokuussa illat pimeni.

        Vilkasta keskustelua on käyty ja sopivan rauhallisesti, jospa jatkuisi saman laatuisena, tai vaan paranisi, näin toivon;)
        Taitaa tuonne kosteaan ilmaan uskaltautua, joten ulos ja lenkille, viettäkää mukava päivä;)

        Huomentapäviää ! Sinäpä tuo haravoimisen viehätys taitaa ollakin (SkillaN), että näkee työnsä tulokset. Sitä hauskuutta tuossa omalla pihallani olisi tarjolla vaikka miten.

        Poika on luvannut sitä tehdä, mutta kuten monet muutkin täällä katsovat, nuorilla on omat paineensa, työ ja perhe, ei heille tahdo llisäkuormaa asettaa. Tuttuni olivat päättäneet, että lehdet saavat jäädä, maatuvat omia aikojaan talven aikana. Jotkut taas ottavat ruohonleikkurin apuun ja tekevät niistä silppua. Itse taidan kyllä kutsua kylätalkkarin..))

        Eilen taas tuli "juostua" sen kahvitajouksen perässä kuten kunnon eläkeläisen kuuluukin...)) Nyt riittää kahvia loppuvuodeksi, eikös sitä hinnankorotustakin luvattu ?
        Muutkin varastot tulivat täydennetyiksi. Sinisiru jätti tänne sellaisen perinnön, että myös yksineläjä voi juhlistaa arkeaan hyvällä aterialla. Siitä olen nyt pitänyt kiinni, vaikka en mikään mestarikokki olekaan. Omia kokeiluja voi silti harrastaa.

        Uskonto ja politiikka taisivat olla niitä aiheita, joita ei sopinut yleisessä keskustelussa käsitellä? Siis silloin "vanhaan hyvään aikaan". Molempien kohdalla taitaa olla liikaa niitä kiveenhakattuja "totuuksia" eikä niistä sen vuoksi oikein yhteisymmärrystä synny, väittelyksi menee ja kuten SkillaN totesi, vaikuttavuutta ei meidän puheella enää taida olla. Meillä on vain se yksi ääni.

        Minusta meidän lisä yleiseen keskusteluun olisi juuri tuo, mitä täällä on monien hyvien kertojien toimesta tehtykin: muistuttaa lähihistoriasta, siitä ajasta, mikä on itse eletty
        ja sillä tavoin todistaa, mikä hinta nykyisestä hyvinvoinnista on maksettu, miten paljon sen eteen on tehty työtä. Ei tässä turhaa joukkoa olla..))

        Ulos täytyy nyt itseään keinotella, päiväkin paistaa siihen malliin.
        Mukavaa pyhäpäivää itse kullekin,
        demeter1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tupakasta ja alkoholista maksetaan veroa. Eikös myös makeisista tullut arvonlisävero joku vuosi sitten.

        Jos nuo verot kohdentuvat niistä aiheutuneisiin sairauksiin, niin riittääkö. Lisäksi voisi laittaa Veikkauksen varoja. Nykyisin noita Veikkauksen varoja kohdennetaan terveiden työkuntoisten, ammatikseen leikkivien elämisen tukemiseen.

        Niin, ja tienkäyttäjiltä peritään maksuja ja veroja monessa muodossa, silti vain varsinkin syrjäseutujen tiet ovat aivan surkeita.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Huomentapäviää ! Sinäpä tuo haravoimisen viehätys taitaa ollakin (SkillaN), että näkee työnsä tulokset. Sitä hauskuutta tuossa omalla pihallani olisi tarjolla vaikka miten.

        Poika on luvannut sitä tehdä, mutta kuten monet muutkin täällä katsovat, nuorilla on omat paineensa, työ ja perhe, ei heille tahdo llisäkuormaa asettaa. Tuttuni olivat päättäneet, että lehdet saavat jäädä, maatuvat omia aikojaan talven aikana. Jotkut taas ottavat ruohonleikkurin apuun ja tekevät niistä silppua. Itse taidan kyllä kutsua kylätalkkarin..))

        Eilen taas tuli "juostua" sen kahvitajouksen perässä kuten kunnon eläkeläisen kuuluukin...)) Nyt riittää kahvia loppuvuodeksi, eikös sitä hinnankorotustakin luvattu ?
        Muutkin varastot tulivat täydennetyiksi. Sinisiru jätti tänne sellaisen perinnön, että myös yksineläjä voi juhlistaa arkeaan hyvällä aterialla. Siitä olen nyt pitänyt kiinni, vaikka en mikään mestarikokki olekaan. Omia kokeiluja voi silti harrastaa.

        Uskonto ja politiikka taisivat olla niitä aiheita, joita ei sopinut yleisessä keskustelussa käsitellä? Siis silloin "vanhaan hyvään aikaan". Molempien kohdalla taitaa olla liikaa niitä kiveenhakattuja "totuuksia" eikä niistä sen vuoksi oikein yhteisymmärrystä synny, väittelyksi menee ja kuten SkillaN totesi, vaikuttavuutta ei meidän puheella enää taida olla. Meillä on vain se yksi ääni.

        Minusta meidän lisä yleiseen keskusteluun olisi juuri tuo, mitä täällä on monien hyvien kertojien toimesta tehtykin: muistuttaa lähihistoriasta, siitä ajasta, mikä on itse eletty
        ja sillä tavoin todistaa, mikä hinta nykyisestä hyvinvoinnista on maksettu, miten paljon sen eteen on tehty työtä. Ei tässä turhaa joukkoa olla..))

        Ulos täytyy nyt itseään keinotella, päiväkin paistaa siihen malliin.
        Mukavaa pyhäpäivää itse kullekin,
        demeter1

        Hyvinvointi ja hyvinvointi - silti varsinkin vasemmisto puhuu kuinka on paljon pahoinvointia ja vähävaraisuutta.
        Nyt vasemmisto luo hyvivointialueita maahan. Taitaa olla samaa utopiaa kuin aikaisemmin ajettiin sosialismia maahan - jopa oikein aseisiin tarttumalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tupakasta ja alkoholista maksetaan veroa. Eikös myös makeisista tullut arvonlisävero joku vuosi sitten.

        Jos nuo verot kohdentuvat niistä aiheutuneisiin sairauksiin, niin riittääkö. Lisäksi voisi laittaa Veikkauksen varoja. Nykyisin noita Veikkauksen varoja kohdennetaan terveiden työkuntoisten, ammatikseen leikkivien elämisen tukemiseen.

        Tupakka- ja viinaveroilla hoidetaan ns. kunnollistenkin hoidot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tupakka- ja viinaveroilla hoidetaan ns. kunnollistenkin hoidot.

        Minä maksan tuloveroa, osallistun sillä kaikkiin terveys- ja sosiaalipalveluiden rahoituksiin. Ostan kulttuuripalveluja ja siivouspalveluja viinasta ja tupakasta säästyneillä rahoilla, tuen näin työllisyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvinvointi ja hyvinvointi - silti varsinkin vasemmisto puhuu kuinka on paljon pahoinvointia ja vähävaraisuutta.
        Nyt vasemmisto luo hyvivointialueita maahan. Taitaa olla samaa utopiaa kuin aikaisemmin ajettiin sosialismia maahan - jopa oikein aseisiin tarttumalla.

        Ano 12.17 Mitä sammakkoja sinä suustasi päästelet ?

        Hyvinvointialueet on etupäässä Keskustan puoliväkisin haluama organisaatio.
        Keskusta ajoi hyvinvointialueita eli maakuntia läpi jo Sipilä-Orpon hallituksessa.

        Kokoomus oli saada vastalahjaksi "valinnanvapauden" eli terveyskeskusasiakkaita
        yksityisiin lääkärikeskuksiin eli Kokoomuksen sidosryhmille rahaa.
        Eli lisää asiakkaita yksityisille veronmaksajien rahoilla.

        No, hanke jäi kesken, kun Sipilä heitti hanskat tiskiin ja hallitus kaatui.

        Sote-valmistelu jatkuu nyt uudella hallituskokoonpanolla,
        mutta maakuntasote ei vasemmiston idea ole ollut alunperin.

        Nyt sitä kehitetään viiden (5) puolueen hallituksessa.

        Siitä näyttää tulevan melko hyvä.
        Tarkoituksena on parantaa ja nopeuttaa palveluja terveyskeskustasolla,
        perusterveydenhoidon tasolla.
        Aikaa myöten se toivottavasti säästää kustannuksia erikoissairaanhoidossa
        ja on tarpeellista päästä lääkärille nopeammin kuin monessa kunnassa nyt pääsee.

        Isot laivat kääntyvät hitaasti. Oppositio saa monta riitaa ja välikysymystä aikaiseksi sotesta vielä ennenkuin se alkaa toimia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ja tienkäyttäjiltä peritään maksuja ja veroja monessa muodossa, silti vain varsinkin syrjäseutujen tiet ovat aivan surkeita.

        12:07 ano, Vaaditko, että kunta vetää nelikaistaisen asfaltoidun tien kartanosi ovelle vai ?


      • Anonyymi
        SkillaN kirjoitti:

        Tuuliseen sunnuntaiaamuun heräilin ja tarkkaan katsoen jotain tihkusadetta taivaalta tulee, taitaa nämä röntsäkelit tiellemme nyt tulla.

        Nyt vain muisteluja kesästä, kuten Miaelina kirjoitti ja kauniista syksystäkin muistoja mieliin on jäänyt.
        Puiden oksat hieman surullisen näköisiä, mutta niihinkin tottuu, kuten pakko monen asian kohdalla on tehdä.
        Verojen maksusta joku mainitsi, oliko Makriina, se asia on ollut minulle selviö, en ole kapinoinut koskaan, ihmetellyt jotain, mutta siihen on jäänyt.
        Olen oppinut elämäni järjestämään sen puhtaaksi käteen jäävin osin.

        Demeter kävit läpi noita terveydenhoidon kuulumia kansanterveyden hyvinvoinnin suhteen, totta on, että joskus mielessä käväisee onko kaikki vaivat todellisia vai itse aiheutettuja.
        Harmittaa se, kun ei rokotukset kaikille kelpaa, nyt sitten hoitopaikat taas täyttyvät
        näistä kansalaistottelemattomista.
        Ehkä olisi pitänyt laittaa pakko, kuten menneinä aikoina, mutta nykyään ei mikään pakkoa mihinkään.
        Kai näinkin pitkän elämän eläneenä väkisin mieleen tulee ne saavutukset, mitkä tiukalla elämisen taidolla on koettu, olkoon se sitten nuorempien mielestä turhaa höpinää.
        Maassamme on kaiken kaikkiaan hyvä terveyspalvelu, mikä toimii koronankin aikana joten kuten hyvin, joskin paljon arvostelua aiheuttaa.
        Pitäisi tutkia maailman muiden terveyspalveluita, tulisi arviot muuttumaan.

        Ynnämuu taas todistit asiaa, joka meidän kaikkien olisi opittava, välttämään aiheita joissa riitaa yritetään kehitellä, mutta vaikeaa se tuntuu olevan joillekin.
        Tuo politiikka on myös alue, jonka jo mielestäni jätän kirjoittelussa, vaikka kaikessahan se esiin pomppaa, pakostakin.
        Kaikki päätökset tehdään politiikan keinoin ja päättäjät puoluekirjan omistavat jokainen.
        Ainahan se olisi parempi, kun joku pysyvä suunta olisi löytynyt jokaiselle, ei tuuliviirinä mihinkään vaikuta, jos nyt tämän ikäisillä on vain äänestyksen antama voima.
        Sen olen käyttänyt nuoresta lähtien ja aion eloni loppuun käyttää, politikoi en enää juurikaan, vaikka yritän seuratakin mitä maailmassa tapahtuu, aikani on käytetty loppuun vaikuttamisessa;)

        Myös elämän tiukkuutta on selvitelty, kyllä tämän päivän ihmiset ei osaa kuvitellakaan minkä työn ja tuskan takana oman kodinkin hankkiminen on ollut, jaksamista on tarvittu, apu oli pankkilaina mahtavine korkoineen, mutta maksettu on sekin.
        Nyt katselen ja kuuntelen ihmisten tyytymättömyyttä kaikkeen, apua yhteiskunnan suunnalta kaikessa odotetaan.
        Se että ei kymppitonnia ole laittaa terveydenhoitoon ei harmita minua lainkaan, veroni ja velvoitteeni olen maksanut, kyllä kuulun ryhmään joka jotain palautteena voi saada.
        Tosin en yhtään kertaa mitään ole joutunut anomaankaan, näiden vuositarkastusten lisäksi, yhtään leikkausta ei ole tehty (kiitos geeneistäni) ja muutenkin lääkäri noin kerran vuoteen, sekin maksullisena.

        Fiinufammu tuo ystävien kanssa oleminen on jo juhlaa ja päästä vielä yhteisille retkille eväiden kanssa on suuri ilo.
        Haravoinnista tykkäsin minäkin silloin aiemmin ja siinä näki sen uurastuksen tulokset, kun lehtikasa kasvoi;)
        Juurikin tuo pimeyden tulo minua pakotti mökistä luopumaan, olisi kovin lyhyeksi jäänyt kesä, kun jo elokuussa illat pimeni.

        Vilkasta keskustelua on käyty ja sopivan rauhallisesti, jospa jatkuisi saman laatuisena, tai vaan paranisi, näin toivon;)
        Taitaa tuonne kosteaan ilmaan uskaltautua, joten ulos ja lenkille, viettäkää mukava päivä;)

        Lapsilisiä aloitettiin maksamaan 1948
        Kekkonen julisti hätätilahallituksen kun Suomessa oli 63000 työtöntä.
        Aravalain mukaan asuntorakentajat saivat halpakorkoista lainaa
        On sitä ennenkin osattu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ano 12.17 Mitä sammakkoja sinä suustasi päästelet ?

        Hyvinvointialueet on etupäässä Keskustan puoliväkisin haluama organisaatio.
        Keskusta ajoi hyvinvointialueita eli maakuntia läpi jo Sipilä-Orpon hallituksessa.

        Kokoomus oli saada vastalahjaksi "valinnanvapauden" eli terveyskeskusasiakkaita
        yksityisiin lääkärikeskuksiin eli Kokoomuksen sidosryhmille rahaa.
        Eli lisää asiakkaita yksityisille veronmaksajien rahoilla.

        No, hanke jäi kesken, kun Sipilä heitti hanskat tiskiin ja hallitus kaatui.

        Sote-valmistelu jatkuu nyt uudella hallituskokoonpanolla,
        mutta maakuntasote ei vasemmiston idea ole ollut alunperin.

        Nyt sitä kehitetään viiden (5) puolueen hallituksessa.

        Siitä näyttää tulevan melko hyvä.
        Tarkoituksena on parantaa ja nopeuttaa palveluja terveyskeskustasolla,
        perusterveydenhoidon tasolla.
        Aikaa myöten se toivottavasti säästää kustannuksia erikoissairaanhoidossa
        ja on tarpeellista päästä lääkärille nopeammin kuin monessa kunnassa nyt pääsee.

        Isot laivat kääntyvät hitaasti. Oppositio saa monta riitaa ja välikysymystä aikaiseksi sotesta vielä ennenkuin se alkaa toimia.

        Keskusta ajaa maakuntia, ei hyvinvointialueita. Keskusta ajaa ideologiansa mukaista realismia.
        Vasemmisto ajaa jo ennakkoon ideologiansa mukaisia hyvinvointialueita tietämättä sen tarkemmin mitä niistä tulee. Ei se vasemmiston ajama sosialismikään maailmalla ole erityisemmin menestynyt.


      • demeter1 kirjoitti:

        Huomentapäviää ! Sinäpä tuo haravoimisen viehätys taitaa ollakin (SkillaN), että näkee työnsä tulokset. Sitä hauskuutta tuossa omalla pihallani olisi tarjolla vaikka miten.

        Poika on luvannut sitä tehdä, mutta kuten monet muutkin täällä katsovat, nuorilla on omat paineensa, työ ja perhe, ei heille tahdo llisäkuormaa asettaa. Tuttuni olivat päättäneet, että lehdet saavat jäädä, maatuvat omia aikojaan talven aikana. Jotkut taas ottavat ruohonleikkurin apuun ja tekevät niistä silppua. Itse taidan kyllä kutsua kylätalkkarin..))

        Eilen taas tuli "juostua" sen kahvitajouksen perässä kuten kunnon eläkeläisen kuuluukin...)) Nyt riittää kahvia loppuvuodeksi, eikös sitä hinnankorotustakin luvattu ?
        Muutkin varastot tulivat täydennetyiksi. Sinisiru jätti tänne sellaisen perinnön, että myös yksineläjä voi juhlistaa arkeaan hyvällä aterialla. Siitä olen nyt pitänyt kiinni, vaikka en mikään mestarikokki olekaan. Omia kokeiluja voi silti harrastaa.

        Uskonto ja politiikka taisivat olla niitä aiheita, joita ei sopinut yleisessä keskustelussa käsitellä? Siis silloin "vanhaan hyvään aikaan". Molempien kohdalla taitaa olla liikaa niitä kiveenhakattuja "totuuksia" eikä niistä sen vuoksi oikein yhteisymmärrystä synny, väittelyksi menee ja kuten SkillaN totesi, vaikuttavuutta ei meidän puheella enää taida olla. Meillä on vain se yksi ääni.

        Minusta meidän lisä yleiseen keskusteluun olisi juuri tuo, mitä täällä on monien hyvien kertojien toimesta tehtykin: muistuttaa lähihistoriasta, siitä ajasta, mikä on itse eletty
        ja sillä tavoin todistaa, mikä hinta nykyisestä hyvinvoinnista on maksettu, miten paljon sen eteen on tehty työtä. Ei tässä turhaa joukkoa olla..))

        Ulos täytyy nyt itseään keinotella, päiväkin paistaa siihen malliin.
        Mukavaa pyhäpäivää itse kullekin,
        demeter1

        Iltaa!
        En minäkään ole kovin innostunut täällä politikoimaan. Voihan sen tulkita,
        että en ymmärrä politiikasta riittävästi. Janteluksi se kummiskin menisi:)
        Sama suhtautumiseni pätee uskontoon, sekin perustuu vapaehtoisuuteen.

        Olen tänään lukenut Antti Eskolan "Vanhanakin voi ajatella", mielikuvista
        ja niiden voimasta. Lainaus: "Koska meillä vanhoilla eläkeläisillä ei ole
        kiire töihin eikä alkavalle päivällekään mitään erinomaisia suunnitelmia,
        aamuiset ajatuksemme saattavat liikkua menneessä elämässämme."
        Tämän lainaus tuli mieleeni demeterin kirjoittamasta aloitteesta
        keskusteluihimme.
        Ryhdynpä jatkamaan lukuhommaani, kirjan lukeminen on vasta puolessa.
        Hyvää jatkoa teille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö itseaiheutettu vaiva muka ole todellinen? Jos juo maksansa kirroosiin tai tupakoi keuhkonsa syöpään, nebon kuolemaan johtavia, vaikka itse aiheutettuja. Ylipaino johtaa helposti diabetekseen ja nivelrikkoihin, todellisia tauteja vaikka itse aiheutettuja. Urheiluvammatkin on itse aiheutettuja. Pitäisikö itse aiheutettujen hoito maksaa itse?

        Voihan ihminen aiheuttaa itselleen selkävamman raskaassa työssä, keuhkovamman huonlsti ilmastoidussa tehdastyössä, ilmapiirissä saada allergian. altisua homeelle . . . Itse aiheutettuja vaivoja!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voihan ihminen aiheuttaa itselleen selkävamman raskaassa työssä, keuhkovamman huonlsti ilmastoidussa tehdastyössä, ilmapiirissä saada allergian. altisua homeelle . . . Itse aiheutettuja vaivoja!

        Huomenta pimeyden keskelle ja kosteaakin näyttää olevan.
        Syksyinen sää, nyt sen vuoro ja talven odotukseen totuttelemme, tuskin ennen aikaisia talvia enää tuleekaan.
        Kodittomien yötä vietettiin viime yönä, vai oliko toissayönä, kaikesta on keskusteltu ja paljon hyvää on esille tuotu, kuten nuo terveyskeskuspalvelut, mutta tuo kodin puuttuminen on jäänyt vähemmälle.
        Suomen olosuhteet vaativat paikan missä voi elää ja koti sen suojan antaa, sen puuttuminen on mahdotonta edes ajatuksena.
        Siinä yksi asia mikä olisi kuntoon saatava hyvinvointi valtiossa, jopa perheitä on ilman vakituista kotia.
        Tehtävää ja korjattavaa riittää, mihin kaikkeen verorahoja tarvitaan, onko sitten syy missä tahansa, että olosuhteet on tälläiset, apua on annettava.
        Ehkä kärjistettiin tuota terveydenhoidon antamista, lähinnä oli tarkoitus puhua noista rokottamisista kieltäytyvien joukosta, se jos mikä on oma harkinnan tulos.
        Kuitenkin, kaikkia on autettava, ei kuolemaan voi ketään jättää, tätä asiaa juuri soteuudistuksilla kaiketi ajetaan.
        Vaikea yhtälö on koko asia, onnekseni en päättäjä ole.
        Verotus on ainoa keino, millä valtion tuloja kerätään ja siihen kaikki tulojensa ja kulutuksensa mukaan osallistuu.
        Korona jätti ja jättää ison kuluerän, taivaasta ei rahat tipu.

        Juurikin noin ynnämuu, vanhemmilla ihmisillä olisi paljon annettavaa elämän pitkäksikin venyneen elämän pyörteistä, on kokemusta melkein mistä vaan, puutteesta ja sotimisesta ja kaikesta on selvitty.
        Sotakorvausten maksamisistakin, sekin oli kova paikka, mutta yhteen hiileen puhaltaminen silloin onnistui voisi sanoa melkoisen hyvin, kaveria ei silloinkaan jätetty.
        Nämä muistelot, niin vaikeita kuin olivatkin antaisivat toivon myös tämän päivän taisteloissa, olipa ne sitten mitä tahansa, yhdessä tehden ne voitetaan.
        Isot asiat ei hetkessä korjaannu, kuten joku totesikin.

        Sinisirua muistellessa hymy kasvoille tulee, niin valoisasti neuvoi ja taitojaan esitti, monellekin tosiaan pysyvän muiston jätti , kuten demeter mainitsit.
        Taitoja hänkin elämän koulussa oli oppinut ja niistä kertoen antoi meille toisillekin innon kokeiluun.
        Kyllä ne tarjoukset liikkeellä minutkin pitää, jostain on löydyttävä helpotusta aina vaan nouseville menoille.
        Ruokamenoissa voi pitkän euromäärän säästää, kun itse tekee ja suunnitellen ostokset hankkii.
        Jopa yhden henkilön taloudessa sen huomaa.

        Varmaan taas puhuin asioita joiden joukosta joku asia silmään pistää ja siitä saa syntymään jotain ei niin mieluisaa, mutta ne on tämän mummon aatoksia ja en toki asioiden paras valottaja ole missään kohti;)
        Puhumalla korjauksetkin syntyy, eli korjatkaa toki, jos satuja kertoilen;)

        Tänään kampaajan juttusilla käväisen, se tämä lyhyeksi leikattu, vaati pientä siistimistä aika usein.
        Keksikää jotain yllättävää kivaa päiväänne, ilta eteen tulee ennen kuin huomaakaan;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskusta ajaa maakuntia, ei hyvinvointialueita. Keskusta ajaa ideologiansa mukaista realismia.
        Vasemmisto ajaa jo ennakkoon ideologiansa mukaisia hyvinvointialueita tietämättä sen tarkemmin mitä niistä tulee. Ei se vasemmiston ajama sosialismikään maailmalla ole erityisemmin menestynyt.

        Saarikko/Kepu alkoi puhua maakunnista hyvinvointialueina (kun muutakaan nimeä ei keksitty?)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saarikko/Kepu alkoi puhua maakunnista hyvinvointialueina (kun muutakaan nimeä ei keksitty?)

        Alueet ovat nimenomaan sote-alueita, muistuttaen tavallaan entisiä sairaanhoitopiirejä,
        ne ovat eri asia kuin entiset maakunnat, joilla on maaherra.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskusta ajaa maakuntia, ei hyvinvointialueita. Keskusta ajaa ideologiansa mukaista realismia.
        Vasemmisto ajaa jo ennakkoon ideologiansa mukaisia hyvinvointialueita tietämättä sen tarkemmin mitä niistä tulee. Ei se vasemmiston ajama sosialismikään maailmalla ole erityisemmin menestynyt.

        Keskustan realismi on ahnehtia virat ja rahat keskustalle maakunnissa(kin).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saarikko/Kepu alkoi puhua maakunnista hyvinvointialueina (kun muutakaan nimeä ei keksitty?)

        Enpä usko. Keskusta vierastaa sanaa hyvinvointialue.


      • SkillaN kirjoitti:

        Huomenta pimeyden keskelle ja kosteaakin näyttää olevan.
        Syksyinen sää, nyt sen vuoro ja talven odotukseen totuttelemme, tuskin ennen aikaisia talvia enää tuleekaan.
        Kodittomien yötä vietettiin viime yönä, vai oliko toissayönä, kaikesta on keskusteltu ja paljon hyvää on esille tuotu, kuten nuo terveyskeskuspalvelut, mutta tuo kodin puuttuminen on jäänyt vähemmälle.
        Suomen olosuhteet vaativat paikan missä voi elää ja koti sen suojan antaa, sen puuttuminen on mahdotonta edes ajatuksena.
        Siinä yksi asia mikä olisi kuntoon saatava hyvinvointi valtiossa, jopa perheitä on ilman vakituista kotia.
        Tehtävää ja korjattavaa riittää, mihin kaikkeen verorahoja tarvitaan, onko sitten syy missä tahansa, että olosuhteet on tälläiset, apua on annettava.
        Ehkä kärjistettiin tuota terveydenhoidon antamista, lähinnä oli tarkoitus puhua noista rokottamisista kieltäytyvien joukosta, se jos mikä on oma harkinnan tulos.
        Kuitenkin, kaikkia on autettava, ei kuolemaan voi ketään jättää, tätä asiaa juuri soteuudistuksilla kaiketi ajetaan.
        Vaikea yhtälö on koko asia, onnekseni en päättäjä ole.
        Verotus on ainoa keino, millä valtion tuloja kerätään ja siihen kaikki tulojensa ja kulutuksensa mukaan osallistuu.
        Korona jätti ja jättää ison kuluerän, taivaasta ei rahat tipu.

        Juurikin noin ynnämuu, vanhemmilla ihmisillä olisi paljon annettavaa elämän pitkäksikin venyneen elämän pyörteistä, on kokemusta melkein mistä vaan, puutteesta ja sotimisesta ja kaikesta on selvitty.
        Sotakorvausten maksamisistakin, sekin oli kova paikka, mutta yhteen hiileen puhaltaminen silloin onnistui voisi sanoa melkoisen hyvin, kaveria ei silloinkaan jätetty.
        Nämä muistelot, niin vaikeita kuin olivatkin antaisivat toivon myös tämän päivän taisteloissa, olipa ne sitten mitä tahansa, yhdessä tehden ne voitetaan.
        Isot asiat ei hetkessä korjaannu, kuten joku totesikin.

        Sinisirua muistellessa hymy kasvoille tulee, niin valoisasti neuvoi ja taitojaan esitti, monellekin tosiaan pysyvän muiston jätti , kuten demeter mainitsit.
        Taitoja hänkin elämän koulussa oli oppinut ja niistä kertoen antoi meille toisillekin innon kokeiluun.
        Kyllä ne tarjoukset liikkeellä minutkin pitää, jostain on löydyttävä helpotusta aina vaan nouseville menoille.
        Ruokamenoissa voi pitkän euromäärän säästää, kun itse tekee ja suunnitellen ostokset hankkii.
        Jopa yhden henkilön taloudessa sen huomaa.

        Varmaan taas puhuin asioita joiden joukosta joku asia silmään pistää ja siitä saa syntymään jotain ei niin mieluisaa, mutta ne on tämän mummon aatoksia ja en toki asioiden paras valottaja ole missään kohti;)
        Puhumalla korjauksetkin syntyy, eli korjatkaa toki, jos satuja kertoilen;)

        Tänään kampaajan juttusilla käväisen, se tämä lyhyeksi leikattu, vaati pientä siistimistä aika usein.
        Keksikää jotain yllättävää kivaa päiväänne, ilta eteen tulee ennen kuin huomaakaan;)

        Huomentapäivää ! Kyllä tässä vähän tunkelijaksi itsensä tuntee kun "tuppaa" tänne isompien pähkäilyjen keskelle, eikä osaa, eikä edes tahdo (!) itselleen isompia haasteita asettaa kuin tämän oman pienen arkensa hoitaminen ja sen jakaminen toisten marginaaleissa elävien kanssa.

        Hyvää ja lopulta meitä kaikkia koskevaa keskusteluahan nuo poliittiset pohdinnat ovat, mutta eikö niille löytyisi jokin toinen paikka ? Kun tämä kiikkustuoli on mielestäni profiloitunut ikääntyneiden pienelämän kuulumisten ja kokemusten jakamiseen ja kun Suomi24- alusta tuntuisi tarjoavan "sitä muuta", isompaa keskustelua, monen eri otsikon alla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä usko. Keskusta vierastaa sanaa hyvinvointialue.

        Sanaa "hyvinvointialue" ei halunnut kukaan. Kukaan ei myöskään ole keksinyt parempaa.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Huomentapäivää ! Kyllä tässä vähän tunkelijaksi itsensä tuntee kun "tuppaa" tänne isompien pähkäilyjen keskelle, eikä osaa, eikä edes tahdo (!) itselleen isompia haasteita asettaa kuin tämän oman pienen arkensa hoitaminen ja sen jakaminen toisten marginaaleissa elävien kanssa.

        Hyvää ja lopulta meitä kaikkia koskevaa keskusteluahan nuo poliittiset pohdinnat ovat, mutta eikö niille löytyisi jokin toinen paikka ? Kun tämä kiikkustuoli on mielestäni profiloitunut ikääntyneiden pienelämän kuulumisten ja kokemusten jakamiseen ja kun Suomi24- alusta tuntuisi tarjoavan "sitä muuta", isompaa keskustelua, monen eri otsikon alla.

        Nyt on D apuemäntänä hääräämässä ja määräämässä mistä saa kirjottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on D apuemäntänä hääräämässä ja määräämässä mistä saa kirjottaa.

        Tämä on ikäryhmäpalsta, missä saa kirjoittaa kaikesta maan ja taivaan välillä.
        Ei ikkääntyneiden tarvitse mennä erityissivuille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on D apuemäntänä hääräämässä ja määräämässä mistä saa kirjottaa.

        Korppis lehahti riitaa haastamaan 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Korppis lehahti riitaa haastamaan 🤣

        Niinkö tuo taas teki?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on ikäryhmäpalsta, missä saa kirjoittaa kaikesta maan ja taivaan välillä.
        Ei ikkääntyneiden tarvitse mennä erityissivuille.

        Noinko on, Ano 11.02 ? Että apuemännäksi on takariviläinen korotettu..))
        Ja häärää ja määrää ?

        Vanha Wiion laki: "viesti ei mene perille. Jos se menee, se tulkitaan väärin"...
        Eli tässä tapauksessa toiveesta tuli määräys. Ei ollut tarkoitus, mutta milläs sen todistat ?

        Oletteko tosiaan sitä mieltä, että entinen kahvipirtti/nojatuoli/kiikkustuoli - väki ei ansaitse omaa pikku ketjuaan, jossa voisivat keskustella tuttavallisesti ja tasaveroisesti omasta pienelämästään ?
        Vai olenko nyt itse ihan eksyksissä kun kuvittelen, että aika moni sittenkin sellaista kaipaa?
        Jos olen niin antaa olla sitten.
        demeter1


      • demeter1 kirjoitti:

        Noinko on, Ano 11.02 ? Että apuemännäksi on takariviläinen korotettu..))
        Ja häärää ja määrää ?

        Vanha Wiion laki: "viesti ei mene perille. Jos se menee, se tulkitaan väärin"...
        Eli tässä tapauksessa toiveesta tuli määräys. Ei ollut tarkoitus, mutta milläs sen todistat ?

        Oletteko tosiaan sitä mieltä, että entinen kahvipirtti/nojatuoli/kiikkustuoli - väki ei ansaitse omaa pikku ketjuaan, jossa voisivat keskustella tuttavallisesti ja tasaveroisesti omasta pienelämästään ?
        Vai olenko nyt itse ihan eksyksissä kun kuvittelen, että aika moni sittenkin sellaista kaipaa?
        Jos olen niin antaa olla sitten.
        demeter1

        Muusta minulle antamasi ohje, itämaisissa urheilulajeissa väistetään. Eikö kuitenkin ole aika vaikeaa kun tuntee tulleensa loukatuksi. Se tunne on minulle hyvin tuttu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on ikäryhmäpalsta, missä saa kirjoittaa kaikesta maan ja taivaan välillä.
        Ei ikkääntyneiden tarvitse mennä erityissivuille.

        Kukas nyt häärää ja määrää, Ano 11.11. ?
        "Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin"..))

        Mutta minun puolestani, olkoon noin kuin sanot. Palaan ruotuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        12:07 ano, Vaaditko, että kunta vetää nelikaistaisen asfaltoidun tien kartanosi ovelle vai ?

        Jos kunta lupaa istuttaa puita kaistojen välissä olevalle viheralueelle, niin saa vetää tiensä kartanoni porstuan editse.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Noinko on, Ano 11.02 ? Että apuemännäksi on takariviläinen korotettu..))
        Ja häärää ja määrää ?

        Vanha Wiion laki: "viesti ei mene perille. Jos se menee, se tulkitaan väärin"...
        Eli tässä tapauksessa toiveesta tuli määräys. Ei ollut tarkoitus, mutta milläs sen todistat ?

        Oletteko tosiaan sitä mieltä, että entinen kahvipirtti/nojatuoli/kiikkustuoli - väki ei ansaitse omaa pikku ketjuaan, jossa voisivat keskustella tuttavallisesti ja tasaveroisesti omasta pienelämästään ?
        Vai olenko nyt itse ihan eksyksissä kun kuvittelen, että aika moni sittenkin sellaista kaipaa?
        Jos olen niin antaa olla sitten.
        demeter1

        De, sinä saat valtavasti ihan aiheesta hyvää palautetta, mutta heti reagoit, että "antaa sitten olla", kun joku pikku piikin laittaa? Ja et kai sinäkään jonkun moukan sanomisista välitä, jätä omaan arvoonsa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        De, sinä saat valtavasti ihan aiheesta hyvää palautetta, mutta heti reagoit, että "antaa sitten olla", kun joku pikku piikin laittaa? Ja et kai sinäkään jonkun moukan sanomisista välitä, jätä omaan arvoonsa!

        Kiitos vain, Ano 12.36..)) Ei tuo "antaa olla", ollut minulta mitään uhriutumista vaan yritys tainnuttaa se riidanpoikanen, jonka katsoin olevan tulollaan.
        Ja tämä nyt on tätä demokratiaa: kaikilla on sananvapaus ja "oikeus " sitä käyttää. Pitkiin selityksiin tai sanomansa täsmennyksiin ei juuri kannata lähteä, joten monet asiat on pakko jättää "auki" niin täällä kuin muuallakin.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Muusta minulle antamasi ohje, itämaisissa urheilulajeissa väistetään. Eikö kuitenkin ole aika vaikeaa kun tuntee tulleensa loukatuksi. Se tunne on minulle hyvin tuttu.

        En tuntenut tulleeni loukatuksi, korppis. Sain mielestäni vain muistutuksen siitä, ettei pidä puhua kenenkään puolesta, ei edes omastaan..))
        Ja jos sattuu "puhumaan", varmaa on, että kaikki eivät siitä tykkää...


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        En tuntenut tulleeni loukatuksi, korppis. Sain mielestäni vain muistutuksen siitä, ettei pidä puhua kenenkään puolesta, ei edes omastaan..))
        Ja jos sattuu "puhumaan", varmaa on, että kaikki eivät siitä tykkää...

        Kieltämättä en itsekään enää loukkaannu, joskus kuitenkin on herkemmällä päällä, mutta yleensä pistän leikiksi, no sekään ei aina mene perille oikealla tavalla.

        Toisten puolesta en kirjoita eikä me muoto istu minulle.

        Toinen tyyli jota kokeilen on kirjoittaa allekirjoituksella.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä usko. Keskusta vierastaa sanaa hyvinvointialue.

        Vierastaa tai ei se puhuu hyvinvointilalueista.


      • ynnämuu kirjoitti:

        Iltaa!
        En minäkään ole kovin innostunut täällä politikoimaan. Voihan sen tulkita,
        että en ymmärrä politiikasta riittävästi. Janteluksi se kummiskin menisi:)
        Sama suhtautumiseni pätee uskontoon, sekin perustuu vapaehtoisuuteen.

        Olen tänään lukenut Antti Eskolan "Vanhanakin voi ajatella", mielikuvista
        ja niiden voimasta. Lainaus: "Koska meillä vanhoilla eläkeläisillä ei ole
        kiire töihin eikä alkavalle päivällekään mitään erinomaisia suunnitelmia,
        aamuiset ajatuksemme saattavat liikkua menneessä elämässämme."
        Tämän lainaus tuli mieleeni demeterin kirjoittamasta aloitteesta
        keskusteluihimme.
        Ryhdynpä jatkamaan lukuhommaani, kirjan lukeminen on vasta puolessa.
        Hyvää jatkoa teille!

        Kiva että muistutit Eskolasta, ynnämuu. Sinisiru mainitsi hänen teoksensa "Vanhuus". Sen olin laittavinani listalle, mutta lukematta on. Tuo mainitsemasi teos tuntuu sitäkin kiinnostavammalta.
        Eskola oli eläkevuosinaan tosi tuottelias. Kymmenkunta vuotta sitten vieraili kirkoissa puhumassa kirjastaan "Yksinkertainen usko", mikä sekin oli omiaan murtamaan uskoon liittyviä yleistyksiä ja dogmatiikkaa. Samaa tekevät varmasti nuo vanhuuteen liittyvät kirjatkin: avartavat käsitystämme vanhuudesta ja kannustavat meitä löytämään sitä rikkautta mikä meillä kaikilla on tallessa matkan varrelta.


    • Anonyymi

      Kuulee puhuttavan sote-maakunnistakin.

      • Ketkä meistä kahdeksankymppisistä on innostunut sotesta puhumaan! Minä en ainakaan.
        Ei siitä meikä ymmärrä yhtään mitään.

        Yö meni ihmetellessä sitä, miten on tähän asti saanut unen päästä kiinni. Kaikki oli hyvin, mutta uni karttoi. Harvoin koko yö menee valvoessa, Aamukahvin jälkeen menin pitkäkseni ja nukuin ekat päiväunet. Harakoille menee tämä päivä.

        Illalla seurasin snookeria. Oli jännä matsi, Se jännityskö minut sitten niin virkisti, etten nukkunut silmällistäkään.
        No aikaahan eläkeläisellä on runsain mitoin.

        Hyvää uuden viikon alkua, aurinko täällä vielä paistaa, ans kattoo nyt, pitääkö sukset kaivaa loppuviikosta esiin.


    • Anonyymi

      Älä lopeta keinumista. yritä ymärtää: Ajatusten kattiloiden soimista ja kiehuvaa vettä!Jotkut ovat jo yli 80v. menetäneet läheiset ystävät kuolemalle.Mieli seikailee ja kenties kiukutelevat täällä kun muuta paikaa ei ole?Eilen olin kävelemässä 94 vuottiaan naisen kanssa Helsinki 94.Hän jaksoi olla positivinen.Oli rollatori,välillä pysähdyimme,katsoimme puun lehtiä.Kertaakan ei valitanut. Leski ollut 3v. monta sukulaista ja ystävää menetäneenä kuolemalle.Älli pelasi ja uskomaton persoona juuri positiivisuus.Aikoinaan evakon joutunut lähtee Muolaa karjalasta .Kenties se evakoon lähtö,sen tapahtumat teki kuitenkin hänestä kitolisen ihmisen.Perusluonne periksi ei anneta,ei valiteta.Ihan opia olisi viellä keski ikäisillekin,jotka ei muuta tee kuin selkää särkee,jalkoja särkee.Hyvää lokakuuta kaikille. Oma Asenne se tatkaisee kaikessa!

      • Vastenmielisyyttäkin positiivisyys aiheuttaa. Olen huomannut ristiriitaisen suhtautumisen mikä on positiivista kerrontaa ja mikä asialliseksi miellettyä ja mikä leuhkimista palstakirjoituksissa.

        Itse olen kokenut, positiivisen kerrontani vaikka matkoistani tai "kuormalavoista kesäterassiksi" irvailun ja oman kehun kerronnaksi. Itse olen kokenut ne positiivisina kokemuksina.

        Kirjoitit...


        "Jotkut ovat jo yli 80v. menetäneet läheiset ystävät kuolemalle. Mieli seikailee ja kenties kiukutelevat täällä kun muuta paikaa ei ole.

        Pätee myös alempiin ikäryhmiin, perustuen yksinäisyyteen. Täältä etsitään "samanhenkisiä" jakamaan elämän jollotus". Jos et kuulu joukkoon et ole samanhenkinen ruikuttaja,


        "Perusluonne periksi ei anneta,ei valiteta.Ihan opia olisi viellä keski ikäisillekin,jotka ei muuta tee kuin selkää särkee,jalkoja särkee. Hyvää lokakuuta kaikille. Oma Asenne se tatkaisee kaikessa!"

        Olen kanssasi täysin samaa mieltä.

        Yritän keksiä huomiseksi lokakuun lapselleni ylläri synttärilahjaa, tyhjää lyö luovuuteni, mutta josko mobilePayllä lähettäisin pienen rahasumman viestillä, osta jotain kivaa itsellesi.

        Hyvää nousuviikkoa.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Vastenmielisyyttäkin positiivisyys aiheuttaa. Olen huomannut ristiriitaisen suhtautumisen mikä on positiivista kerrontaa ja mikä asialliseksi miellettyä ja mikä leuhkimista palstakirjoituksissa.

        Itse olen kokenut, positiivisen kerrontani vaikka matkoistani tai "kuormalavoista kesäterassiksi" irvailun ja oman kehun kerronnaksi. Itse olen kokenut ne positiivisina kokemuksina.

        Kirjoitit...


        "Jotkut ovat jo yli 80v. menetäneet läheiset ystävät kuolemalle. Mieli seikailee ja kenties kiukutelevat täällä kun muuta paikaa ei ole.

        Pätee myös alempiin ikäryhmiin, perustuen yksinäisyyteen. Täältä etsitään "samanhenkisiä" jakamaan elämän jollotus". Jos et kuulu joukkoon et ole samanhenkinen ruikuttaja,


        "Perusluonne periksi ei anneta,ei valiteta.Ihan opia olisi viellä keski ikäisillekin,jotka ei muuta tee kuin selkää särkee,jalkoja särkee. Hyvää lokakuuta kaikille. Oma Asenne se tatkaisee kaikessa!"

        Olen kanssasi täysin samaa mieltä.

        Yritän keksiä huomiseksi lokakuun lapselleni ylläri synttärilahjaa, tyhjää lyö luovuuteni, mutta josko mobilePayllä lähettäisin pienen rahasumman viestillä, osta jotain kivaa itsellesi.

        Hyvää nousuviikkoa.

        Miten sinun valituksesi suolisto ja selkävaivoistasi poikkeaa noista jollotuksista?
        Pilkkaat, kun yksinäiset täällä kertovat vaivoistaan ja muusta elämästään todella paljon , et vain sitä muiden positiivisuutta noteeraa. Miksi sinä sitten olet täällä myötäänsä, vaikka seuraa kehut olevan pilvin pimein?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sinun valituksesi suolisto ja selkävaivoistasi poikkeaa noista jollotuksista?
        Pilkkaat, kun yksinäiset täällä kertovat vaivoistaan ja muusta elämästään todella paljon , et vain sitä muiden positiivisuutta noteeraa. Miksi sinä sitten olet täällä myötäänsä, vaikka seuraa kehut olevan pilvin pimein?

        Oletpa sinä kumma tyyppi.
        Haukut täällä kuin rakkikoira.Pitäs vähän sivistyä.
        Nim. Mummo maaseudulta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletpa sinä kumma tyyppi.
        Haukut täällä kuin rakkikoira.Pitäs vähän sivistyä.
        Nim. Mummo maaseudulta

        Kainuun korvesta ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletpa sinä kumma tyyppi.
        Haukut täällä kuin rakkikoira.Pitäs vähän sivistyä.
        Nim. Mummo maaseudulta

        Kyllä se joka jollotuksiksi näiden 80kymppisten sairauksia ja vaivoja haukkuu, pitäis vähän sivistyä. Pilkkaa kuin hyeena.
        Nim. Paappa Pohjanmaalta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sinun valituksesi suolisto ja selkävaivoistasi poikkeaa noista jollotuksista?
        Pilkkaat, kun yksinäiset täällä kertovat vaivoistaan ja muusta elämästään todella paljon , et vain sitä muiden positiivisuutta noteeraa. Miksi sinä sitten olet täällä myötäänsä, vaikka seuraa kehut olevan pilvin pimein?

        Se on sinun tulkintasi teksteistäni. Kommentoin myötäillen anoa 8.50.

        Ystävällisesti nim. Korppis korvesta ; ))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se joka jollotuksiksi näiden 80kymppisten sairauksia ja vaivoja haukkuu, pitäis vähän sivistyä. Pilkkaa kuin hyeena.
        Nim. Paappa Pohjanmaalta

        Paappa Pohjanmaalta ja mummu maaseudulta, teistä tulisi hyvä pari, totisina lukisitte tekstejäni ja kauhistelisitte, on hyena, on ; ))

        Nim. Korppis valoja nukkekoteihin asentelemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sinun valituksesi suolisto ja selkävaivoistasi poikkeaa noista jollotuksista?
        Pilkkaat, kun yksinäiset täällä kertovat vaivoistaan ja muusta elämästään todella paljon , et vain sitä muiden positiivisuutta noteeraa. Miksi sinä sitten olet täällä myötäänsä, vaikka seuraa kehut olevan pilvin pimein?

        Pilvin pimeinkö seuraa, no ei nyt sentään, kohtuudella on. Miksi liioittelet, miksi sinä myötäänsä perässäni roikut.

        Katso ulos ikkunasta, relaa ; )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paappa Pohjanmaalta ja mummu maaseudulta, teistä tulisi hyvä pari, totisina lukisitte tekstejäni ja kauhistelisitte, on hyena, on ; ))

        Nim. Korppis valoja nukkekoteihin asentelemassa.

        Asenna joku piuha päähäsikin. kuka täällä muka tuollaisen viestejä tosissaan koskaan ottanut eikä sen kaverisi metafooria. samaa haravan varren pituista paskhaa kaikki mitä suollat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asenna joku piuha päähäsikin. kuka täällä muka tuollaisen viestejä tosissaan koskaan ottanut eikä sen kaverisi metafooria. samaa haravan varren pituista paskhaa kaikki mitä suollat.

        Jäikö paskanen haravan varsi korviesi väliin, yritä väistää.

        nim. Korppis päiväkaakaolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se joka jollotuksiksi näiden 80kymppisten sairauksia ja vaivoja haukkuu, pitäis vähän sivistyä. Pilkkaa kuin hyeena.
        Nim. Paappa Pohjanmaalta

        Ei täällä kukaan ole kahdeksankymppisten sairauksia ja vaivoja hukkunut.
        On saatanut nimimerkillä jäädä nauha päälle.
        Mummo maaseudulta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäikö paskanen haravan varsi korviesi väliin, yritä väistää.

        nim. Korppis päiväkaakaolla.

        Ai päiväkakilla olet. Kiva kun kerroit. Riittääkö haravan varsi mittaamiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai päiväkakilla olet. Kiva kun kerroit. Riittääkö haravan varsi mittaamiseen?

        Ehtoota haravanvarsi@ jäikö pystyyn vai poikittain?


    • Hyvää huomenta raikkaiden tuulien etelärannikolta, ruskavärien rippeitä on enää puissa, maassa sitäkin runsaammin, haravoitavaa riittää. Meitä on aurinko ilahduttanut muutaman päivän , keskiviikoksi on saapumassa myräkkä Suomeen, ehkä ei vielä ihan täällä etelärannikolla lumipeitettä kerry. Saatiin nuorten avustuksella viikonloppuna vene talviteloille, nosturiauto sen aina käy satamasta hakemassa tähän omaan pihaan telineelleen. Pohjan ja kannen pesut, patjojen, pehmusteiden ja muiden tekstiilien kanto sisätiloihin, tuuletusten järjestäminen, vesitankkien ja putkien tarkka tyhjennys, yleissiivous, moottorin huolto , masto ja purjeet huollettava myös, lopuksi katosrakennelman kokoaminen ja pressu sen ylle. Tässä heitetään lopulliset jäähyväiset kesälle, ihanille vesiretkille, ja mielen pohjalla häivähtää, miten kauan jaksamme vielä. Nuoret polvet ovat kyllä veneilystä innostuneet, apua ja seuraa saa.

      Skillanin tapaan kampaajaa minunkin kuontaloni kaipaa, kävin viimeksi elokuisiin rippijuhliin leikkuuttamassa ja sävyä ottamassa. Kohokohtia päiviin ja viikkoihin kannattaa suunnitella, hyvä kahvihetki ja kukkakimppu jo iloa virittelevät, reipas ulkoilu, nautin myös kuvaviestien välittämisestä Whatspissa ja Instagramissa ja saan niitä paljon itsekin. Viikottainen lämminvesialtaassa uinti on odotettu, samoin saunaillat, joita pidämme yleensä kolme viikossa.
      8.50 kirjoittaneen kannustava viesti positiivisesta asenteesta höysteenään hauskat kielikuvat porisevista kattiloista ja keinun jalasten vinhasta käynnistä saivat hymyn viriämään - terveiset sinne!

      Syyslomalaisia ei taida juurikaan mummolaan ehtiä, nuorinkin jo 14-vuotias, hänellä ja vähän vanhemmalla serkullaan on urheilupitoista ohjelmaa loman ajaksi ja lukiolaiset menevät töihin. Onhan sekin vaihtelua opiskeluun ja oma raha houkuttaa, nyt onkin ainakin pääkaupunkiseudulla ollut hyvin tarjolla osa-aikatöitä opiskelijoille. Hiukan haikeinkin mielin ja tietysti kasvusta ja kehityksestä iloisena seuraa lastenlasten kasvua ja itsenäistymistä. Kyllä rakkaus ja yhteys säilyy, olen kiitollinen siitä, että pohjalla on niin lujat siteet vauvasta lähtien, voitu olla paljon yhdessä.

      Valoisia ajatuksia ja hyvää vointia!

    • Anonyymi

      Jaahas, huomasin tuossa ylempänä puhuttavan myös yhteisistä varoista maksettavista asioista.
      Minäkin vanhoilla päivilläni niitä seuraan. Monenlaista kun on jo elämässään nähnyt. Kai se paremmaksi aina muuttuu, mutta hyväksi ei millonkaan, kuten laulussa sanotaan.
      Eduskunnan kyselytuntia seuraan aina torstaisin televisiosta. Siellä on aina kova meno päällä. Pysyn itsekin virkeänä sitä seuratessani.
      Välikysymyskin on tehty hallitukselle. Ainahan se keskustelu on televisioitu. Saattaa tällä viikolla tulla sekin.
      Lähdenpä tästä kahville.
      Pärjäillään!

      • Anonyymi

        Juu, tuo välikysymys kiinnostaa siinä mielessä, jos siinä saisi asiasta selkeää tietoa, taholta jos toiseltakin.
        Minusta se asia on kuin epämääräinen möhkäle. Vaikea päästä siihen käsiksi, kun ei oikein tiedä mistä kaikesta on kyse. Pitäisi saada enemmän jäsentelyä eli analysointia - niin ja tietysti mitä se tulee maksamaan.
        Jotkut vetovat vain kansainvälisiin sopimuksiin ajattelematta asiaa sen enempää. Ei oikein saisi asiasta keskustellakaan. Kirkkohan on meidät suomalaiset vuosisatojen aikana kasvattanut evankelisluterilaiseen kristinuskoon, jossa mm. työntekoa pidetään hyveenä. No, suomalaisista on kai tullut liian ahkeria joidenkin mielestä. Esimerkiksi Venäjän kirkko ja venäläiset ovat pitäneet ja pitävät edelleen suomalaisia fasisteina. Eivät venäläiset meitä kuitenkaan vihamiehinään pidä. Mutta on niitä maaimassa uskontoja, jotka pitävät kristittyjä vihamiehinä. Ovatko nuo kansaiväliset sopimukset sitten sellaisia, että vihamiehiäkin on maahan otettava, luotettava heidän vilpittömyyteensä jne. Vaikeita kysymyksiä, johin toivon välikysymykseltä vilkasta keskustelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, tuo välikysymys kiinnostaa siinä mielessä, jos siinä saisi asiasta selkeää tietoa, taholta jos toiseltakin.
        Minusta se asia on kuin epämääräinen möhkäle. Vaikea päästä siihen käsiksi, kun ei oikein tiedä mistä kaikesta on kyse. Pitäisi saada enemmän jäsentelyä eli analysointia - niin ja tietysti mitä se tulee maksamaan.
        Jotkut vetovat vain kansainvälisiin sopimuksiin ajattelematta asiaa sen enempää. Ei oikein saisi asiasta keskustellakaan. Kirkkohan on meidät suomalaiset vuosisatojen aikana kasvattanut evankelisluterilaiseen kristinuskoon, jossa mm. työntekoa pidetään hyveenä. No, suomalaisista on kai tullut liian ahkeria joidenkin mielestä. Esimerkiksi Venäjän kirkko ja venäläiset ovat pitäneet ja pitävät edelleen suomalaisia fasisteina. Eivät venäläiset meitä kuitenkaan vihamiehinään pidä. Mutta on niitä maaimassa uskontoja, jotka pitävät kristittyjä vihamiehinä. Ovatko nuo kansaiväliset sopimukset sitten sellaisia, että vihamiehiäkin on maahan otettava, luotettava heidän vilpittömyyteensä jne. Vaikeita kysymyksiä, johin toivon välikysymykseltä vilkasta keskustelua.

        Koraanikoulun käyneillä saattaa olla sellainen seuranta päällä, että eivät helposti voi luopua uskonnostaan?


    • Illan korvaa@

      Huomenna skillan aloittaa uuden ketjun ja tämä jää yksinpuhelijan hotteisiin, joku käy silloin tällöin heittämässä löytyä kiville, juttu jatkuu ja kommentteja poistuu, sekin kuka on poistoihin syyllinen perustuu "varmaan tietoon".

      Mikäpä hänessä.

      • Anonyymi

        Pitikö vielä tulla ruikkimaan katkeruuttaan ketjun päätteeksi?


    • Anonyymi

      Häirikön ruikutus: Saanko edelleen tulla sotkemaan ketjunne ?
      Muuten päiväni ei ole täydellinen.

      • Anonyymi

        Sinä, joka kirjoitit tänään avattuun kiikkustuoliin näin:
        "Kun haravan varren pituista paskaa palstalaisille haistattaa ja vainajia ja leskiä pilkkaa, voiko sellaista kunnioittaa? miksi meno muuttuisi täällä 80 :lla kun se on jatkunut tällaisena kaikilla edellisillä ikäpalstoilla? Tämän palstan pilaus alkoi vaan vuosikymmentä liian aikaisin."

        Voisitko avata oman ketjusi näille kommenteille. On todella ikävää lukea tätä samaa ja samaa vuodatusta päivästä toiseen. Kiikkustuoli on ainoa ketju jota näillä palstoilla luen ja siksi tämä itsekäs pyyntö. Kiitos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä, joka kirjoitit tänään avattuun kiikkustuoliin näin:
        "Kun haravan varren pituista paskaa palstalaisille haistattaa ja vainajia ja leskiä pilkkaa, voiko sellaista kunnioittaa? miksi meno muuttuisi täällä 80 :lla kun se on jatkunut tällaisena kaikilla edellisillä ikäpalstoilla? Tämän palstan pilaus alkoi vaan vuosikymmentä liian aikaisin."

        Voisitko avata oman ketjusi näille kommenteille. On todella ikävää lukea tätä samaa ja samaa vuodatusta päivästä toiseen. Kiikkustuoli on ainoa ketju jota näillä palstoilla luen ja siksi tämä itsekäs pyyntö. Kiitos!

        Ikävä niitä vainajan häpäisyjä ja paskan haistatuksiakin on lukea. Ja muuta yhtä alhaista.


    • Anonyymi

      Niin kauan kuin palstahäirikkö häiriköi kaikissa ketjuissa, rauhaa ei tule.
      Eilen todisti sen torpedoimalla uudenkin aloituksen alta aikayksikön.

      • Anonyymi

        Mitähän aloitusta tarkoitat? Kerro ketju ja esimerkki siitä.


    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      193
      4454
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      243
      2439
    3. 133
      1667
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1361
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      188
      1173
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      80
      1086
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1074
    8. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      77
      1020
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      57
      1010
    10. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      71
      1005
    Aihe