Perässä roikkuminen on ihan käsittämätöntä Kehä I:llä.

Anonyymi

Siis miten paljon sitä on, todella moni ajaa alle sekunnin turvamarginaalilla edellä olevaan. Eikä siinä kaikki ole, miten liittymistä pääsee liikenne vaihtamaan kaistaa kun ajetaan liian lähekkäin. Ettekö te ymmärrä kun liittymistä tulee liikennettä niin ne tarvitsee tilaa, jos sitä ei ole niin nopeus putoaa hyvinkin 40km/h, siihen loppuu se perässä roikkuen saavutettu suuri aikavoitto tai mitä sillä nyt sitten tavoitellaankaan. Sitten mennäänkin melkein kävelyvauhtia, pahimmillaan siellä jonossa joku vähän nukkuu ja tulee peräänajo, jopa useampia.

Niin helppoa, ei paljoa tarvitse osata kun pidä edes 2 sekunnin verran välimatkaa edellä olevaan, joka ei ole kovin paljoa edes sekään. Liittymien kohdalla välimatkaa voi vaikka kasvattaa jos liittymästä on tulossa liikennettä.

Kehä I Kannelmäki lännen suuntaan eli kohti Espoota. https://goo.gl/maps/sXz3qBB6StrJYwKk9
Tuo siltojen leveys on noin 22 metriä, se on matka jonka 80km/h nopeudella ajoneuvo kulkee sekunnissa. Kuva itse ajosuunnassa siltojen alta https://goo.gl/maps/KaSraGec3No2MsKm7

Jos ajat takanani ja teen maksimaallisen jarrutuksen, edes sitäkään tarvita vaan reipas jarrutus niin sekunnin välimatkalla et kerkiä enää välttää kolari mitenkään muuten kuin todella hyvillä reakoinnilla ja nopealla väistöllä ja aikaa tähän kaikkeen on noin sekuntti. Siinä ei ole sitten enää aikaa kattella minne väistää, väistetään jonnekkin..

22

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Jos ajat takanani ja teen maksimaallisen jarrutuksen"

      Jos ja jos.

      Jos päähäsi putoaa metoriitti jne.

      Jos kehä yksi pelottaa niin ajele pikkuteitä.

      • Anonyymi

        Kirjoitin muista, en itsestäni.. Esimerkki. Haittaa kohdentuu minuun ja sinuun kun taulapäät kolaroi ja nytkin on kolareita pitkin päivää joka puolella pääkaupunkiseutua, olisi hyvä vähän pelätä jos auttaisi, terve pelko on tervettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitin muista, en itsestäni.. Esimerkki. Haittaa kohdentuu minuun ja sinuun kun taulapäät kolaroi ja nytkin on kolareita pitkin päivää joka puolella pääkaupunkiseutua, olisi hyvä vähän pelätä jos auttaisi, terve pelko on tervettä.

        Ja nyt onkin kolareita koko pk-seudulla ja ihmiset on taulapäitä.

        Kerroit enemmän itsestäsi kun halusitkaan. Koita jaksella.


    • Anonyymi

      Sekunnin turvaväli ja edellä ajavan äkkijarrutus. Takana ajava ehkä ehtii koskea jalalla jarruun ennen osumaa, ehkä ei. Todennäköisesti ei.

      • Anonyymi

        Hiivattiako sitä pitää edessä arvaamatta/turhaan äkkiä jarruttaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiivattiako sitä pitää edessä arvaamatta/turhaan äkkiä jarruttaa?

        Kehä I:llä on usein tietöitä. Siellähän voi olla työmies vaikka keskellä tietä ja pitää jarruttaa.

        Poliisilta hyvä neuvo on, että jos joku takana ajaa liian lähellä, pitää omaa turvaväliä edellä ajavaan lisätä, jotta ei sitten tarvitse jarruttaa äkkiarvaamatta. Silloin voi hitaasti vähentää nopeuttaan, mutta tuo tarvitsee sitten jo 10 sekunnin turvavälin eteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehä I:llä on usein tietöitä. Siellähän voi olla työmies vaikka keskellä tietä ja pitää jarruttaa.

        Poliisilta hyvä neuvo on, että jos joku takana ajaa liian lähellä, pitää omaa turvaväliä edellä ajavaan lisätä, jotta ei sitten tarvitse jarruttaa äkkiarvaamatta. Silloin voi hitaasti vähentää nopeuttaan, mutta tuo tarvitsee sitten jo 10 sekunnin turvavälin eteen.

        Jos näkee työmiehen vasta kun se on edessä, eikä ole nähnyt sitä ennen alennettuja nopeusrajoituksia, tietyön varoitusvaloja, liikenteen ohjausta ja joutuu sitten tekemään yhtäkkiä äkkijarrutuksen, on syytä käydä ainakin näöntarkastuksessa.

        Siellä Suomen vilkkaimmalla tiellä ei kukaan liiku jalkaisin ajokaistoilla noin vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiivattiako sitä pitää edessä arvaamatta/turhaan äkkiä jarruttaa?

        Miten niin äkkiarvaamatta ja turhaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiivattiako sitä pitää edessä arvaamatta/turhaan äkkiä jarruttaa?

        No miksi jarrutetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos näkee työmiehen vasta kun se on edessä, eikä ole nähnyt sitä ennen alennettuja nopeusrajoituksia, tietyön varoitusvaloja, liikenteen ohjausta ja joutuu sitten tekemään yhtäkkiä äkkijarrutuksen, on syytä käydä ainakin näöntarkastuksessa.

        Siellä Suomen vilkkaimmalla tiellä ei kukaan liiku jalkaisin ajokaistoilla noin vaan.

        "Siellä Suomen vilkkaimmalla tiellä ei kukaan liiku jalkaisin ajokaistoilla noin vaan."

        Mistä tiedät? Oletko jokin liikennemeedio? :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Siellä Suomen vilkkaimmalla tiellä ei kukaan liiku jalkaisin ajokaistoilla noin vaan."

        Mistä tiedät? Oletko jokin liikennemeedio? :D

        Jos siellä tulee ajettua joka päivä eikä pariin vuoteen ole ketään näkynyt tallaamassa niin eikö voi kohtuudella sanoa että ei siellä ketään liiku, noin vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiivattiako sitä pitää edessä arvaamatta/turhaan äkkiä jarruttaa?

        Hiivattiako sitä pitää tietoisesti ajaa liian lähellä. Joskus tuuri loppuu.


    • Sanot alle sekunnin, mutta pikemminkin alle puolen sekunnin turvaväleillä tuolla välillä ajellaan. Alle sekunnin sekin toki...

      Sekunti on aika pitkä aika. Kyllä normaalireaktioilla varustettu kuski tuossa ajassa ehtii jalan jarrulle siirtää. Jos katselee maisemia ajaessaan, sitten pitää pitää vähän enemmän sitä väliä.

      • Anonyymi

        Sekunti on aivan liikaa! Puoli sekuntia on ihan hyvä, ja saa tottakai olla vähemmänkin. Vain tarpeeksi pienillä turvaväleillä liikenne on sujuvaa, turvallista ja joustavaa. Pitää vaan muistaa, että takana ajavan on ajettava hieman nopeammin kuin edellä ajava :)


    • Anonyymi

      Sehän ratkaisee paljonko onnettomuuksia tapahtuu.

      Kehä ykkösellä onnettomuuksien määrä / autojen määrä ei ole sen suurempi kuin muuallakaan.

      Joten case closed. Keksi jotain parempaa.

    • Anonyymi

      Moni ei tässä tullut ajatelleeksi sitä, että mitä lähempänä takana roikkuva ajaa niin sitä pienempi vahinko tulee peräänajossa. Kun autojen välimatka on 10cm niin edelläajavan nopeus ei paljoa ehdi hidastua ennen kuin takana tuleva on puskurissa kiinni. Tämän jälkeen molempien autojen nopeus hidastuu edellä ajavan jarruttaessa ja ne pysähtyvät. Jos välimatka on pidempi niin nopeusero ehtii kasvaa enemmän ja rysähtää pahemmin.

      • Anonyymi

        Samoin jos on hississä, joka putoaa vapaassa pudotuksessa, niin kun hyppää puoli metriä ennen maata, niin sitten ei satu mitään. Sama juttu, jos lentokone putoaa, niin siitä pelastuu jos hyppää ulos just ennen kuin se osuu maahan.


      • Anonyymi

        Jep. Kokeile tuota selitystä sitten vakuutusyhtiöllesikin. Maksaisikohan Kasko omat vahinkosi peräänajossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Kokeile tuota selitystä sitten vakuutusyhtiöllesikin. Maksaisikohan Kasko omat vahinkosi peräänajossa?

        huumorintajuton moukka


      • Anonyymi

        Jos edelläajava jarruttaa esteen takia, niin sinä, alun perin 10 cm päässä oltuasi, pusket sitä edellä ollutta siihen esteeseen. Edellä ollut auto lyhenee keulasta ja perästä. Sinun autosi lyhenee keulasta.


    • Anonyymi

      Homoseksuaalisuus on keskittynyt etelän kaupunkeihin.
      Perämiehet nuohoavat toisten periä.

    • Anonyymi

      Pienetkin turvavälit toimisivat kuin iskarit liikennevirrassa, kun takana tulevien ei tarvitse reagoida niin rajusti edessä ajavan hölmöilyihin.

      Jatkuvasti joku idiootti muuttaa nopeuttaan kameroiden, siltojen tai meluaitojen vuoksi.
      Erkanemiskaistallekin moni jarruttelee jo päätiellä.

      Kehä1:ltä Lahden moottoritiellekin voisi ajaa pysähtelemättä, jos idiootit ajaisivat tasaisemmin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

      anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      281
      3277
    2. BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla

      No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho
      Matkailu
      5
      2367
    3. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

      että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      250
      2111
    4. Millaista naista ikävöit

      Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      68
      2009
    5. Minkälainen naama

      kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      71
      1684
    6. Purra esiintyi epäasiallisesti

      Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      341
      1301
    7. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

      Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      24
      1088
    8. Hyvää yötä

      Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      64
      1026
    9. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

      löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      23
      1016
    10. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

      Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      955
    Aihe