Onko se sitä että jossain nurkassa, vanha syyläinen väkäleuka eukko heittelee yrttejä pataan, ja lukee katkeroituneena loitsuja naapurin tuhoksi? Uskonnoissa voi olla paljonkin noitamaisia piirteitä, eikö vain?Millä tavalla te koette noituuden.Onko seurakunnissa siitä paljon keskusteluja.Sehän on raamatun mukaan synti.
Mitä noituus on?
6
1437
Vastaukset
- zierra ziion
Ei eletä enää satujen maailmassa, vaikka niin voisi luulla. Egyptin noidat ovat Raamatun alkulehdillä kuvattuja tietäjiä, jotka palvelivat faaraon hovissa. Heidän taitonsa olivat Jumalan tekoja matkivia, niin että faaraon ei tarvinnut uskoa Israelilaisten Jumalaan, kun omat noidat osasivat tehokkaasti loihtia taioillaan sammakoita ja käärmeitä ja verta. Mutta kun piti taikoa Elämää tomukasaan, sitä eivät tietäjät osanneet, eivätkä osaa vielä tänäänkään. Noitia velhoja ja tietäjiä on Jumalan kansan keskuudessa tänäänkin.
He käyttävät tehokkaasti taitojaan, matkien oikeita Jumalan ihmeitä. Mutta vain siihen määrättyyn rajaan asti, niin kuin Egyptin noidat Mooseksen aikoina; on heidänkin on myönnettävä, että tässä on Jumalan sormi! Jos pakotat ja vaadit Jumalalta jotakin ja tahdot hallita ja vallita itse, mitä Jumala tekee, parantaa puhuu toimii, olet toisen voiman alla ja matkit Jumalan tekoja. Jumalan teot ovat vain siellä, missä Golgatan Jeesusta Kristusta saarnataan syntien anteeksi saamiseksi ja pelastukseksi, vain tätä Jeesusta Kristusta korottavaa Evankeliumin sanaa seuraavat Jumalan teot.
Kaikki muu on noitien aikaan samaa. Noita voi olla kuka tahansa, jonka sydämen Herra ei ole Jeesus Kristus, lihaksi tullut Jumalan Poika ja Messias! Raamatun kokonaisvaltainen tuntemus on tärkeä tänäpäivänä. Se on Jumalan Hengen valo sisisimmässämme. Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija; niin että pystymme tunnistamaan väärän ja oikean. Turha on puhua Rakkaudesta ja lyödä ihmisä Raamatun totuuksilla; ellei elävä Jeesus Kristus asu sydämessä ja ole sen Herra.
Vain ristin kuolemaan antautunut Jeesuksen seuraaja kulkee siellä, missä hänen Mestarinsa kulkee. Ilman Golgatan Jeesusta sydämissä ei ole Rakkautta, joka synnyttää elämää tomukasoihin maassa. Paljon on puhetta Rakkaudesta. Mutta suurin osa on sanoja. Jumalan Rakkaus on Jeesuksessa Kristuksessa ja Hän ei ole vain pelkkä sana, vaan kärsivä Rakkaus tänäkin päivänä. Ei Hän ole mikään karjuva Jalopeura, joka väkevyydellään tyrmää heikot ja näivettyneet. Ei Hän ole kuningas, joka vattii itselleen valtakuntaa ja mahtia. Ei Hän ole loitelias ruhtinas joka antaa kullat ja hopeat ja timantit seuraajilleen rikkaudeksi.
Hän on edelleenkin Ihmisen Poika, joka syntyi navetassa ja kulkee hiljaa ihmisten keskuudessa.
Etsien juuri niitä heikkoja ja näivettyneitä. Hänen todelliset seuraajansa tekevät samoin. He ovat Kristukseessa löytäneet Elämän Tien ja Totuuden, se riittää, siinä on kaikki. Tästä Jeesukseta Hänen suraajansa puhuvat, sillä vain Hänellä on elämän ja kuoleman avaimet. Vain Tämä Jeesus tuo elämän kuolemaan. Vain Tälle Jeesukselle Sanon koko sydämestäni nyt: Tapahtukoon Sinun tahtosi, myös maanpäällä niin kuin taivaissa.- kirjoitit
Amen.
- Unboiled Nails
Asia tuntuu kyllä selvältä. Tiedänhän minä mitä noituus on. Niinpä. Mutta kun noituutta pitäisi selittää huomaa ettei asia olekaan ihan niin yksiselitteinen.
Varsinkin kun pitäisi nähdä totuus mielikuvien (koukkunenäiset kristallipalloon tirkistelijät jne.) alla.
Perehtyessämme asiaan joudumme tarkistamaan omia mielikuviamme. Yllättäen noituuteen liittyviä asioita saattaa löytyä ihan läheltä: hengellistä haureutta, jossa olemme antautuneet Herralle vain puolisydämisesti ja toisaalta toteutamme omia mieltymyksiämme, vilpillisyytemme kautta tuoden "vierasta tulta" Herran alttarille?
Yritän kirjoittaa lyhyesti joitain ihan helposti käsitettäviä asioita niinkuin niitä nyt mieleen tulee. Ensiksikin:
1. NOITA ON IHMINEN JOKA YRITTÄÄ VAIKUTTAA TOISIIN.
Ihminen joka tavalla tai toisella yrittää vaikuttaa joko ihmisiin, eläimiin, esineisiin ja/tai tapahtumiin ja niiden kulkuun syyllistyy noituuden harjoittamiseen.
Vaikuttamisella tarkoitan lähinnän okkulttista vaikuttamista. Muutenhan olisimme noitia kaikki!
Noituuden harjoittamisesta on kyse kun vaikuttamiseen liittyy yliluonnollinen ulottuvuus eli yhteys henkimaailmaan. Perinteisessä ja helposti tunnistettavassa noituudessa vaikuttaminen on erityisen tarkoituksellista ja henkivaltojen yhteys tahallista.
Kirjoitukseni lopussa viittaan vielä siihen että on myös "tahatonta" noituutta, eli noituutta jonka harjoittaja ei ymmärrä toimintansa todellisuutta.
2. NOITUUDEN HARJOITTAMINEN: LOITSUT, KIROUKSET?
> lukee katkeroituneena loitsuja naapurin tuhoksi? <
Noituus on olennainen osa saatananpalvontaa. Saatananpalvonta ilman noituutta ei ole saatananpalvontaa, vaikka noituus ja saatananpalvonta voidaan erottaa erillisiksi kulteiksi.
Loitsut ja magia kuuluu noituuteen.
Kirjassa "Olin noita" englantilainen Doreen Irvine kertoo henkilökohtaisen todistuksensa. Uskoontultuaan hänestä ajettiin suuri määrä demoneita ulos. Hän oli ensin noita ja kuului piireihin joissa oli sekä noitia että saatananpalvojia. Muistaakseni oli niin että Doreen sitten siirtyi mustien noitien leiristä sisälle varsinaiseen saatananpalvontaan. Oleellista eroa siinä ei kuitenkaan ole, koska noita joka tapauksessa on Saatanan välikappale noituutta harjoittaessaan.
Eräs esimerkki korostaa loitsujen vaikutusta tehokkaina välineinä olla yhteydessä henkimaailmaan ja demoniseen toimintaan.
Irvine oli maaseudulla (jossain Skotlannin nummilla?) viettämässä noitajuhlaa paikassa jossa heillä oli tapana kokoontua. Paikallinen lehdistö oli saanut asiasta vihiä, joten toimittaja pyysi mukaansa kristityn papin ja nämä lähtivät nummelle.
Henkilöiden tullessa alastomat rituaalejaan suorittavat noidat tekivät itsensä jonkin loitsun kautta näkymättömiksi. Reportteri ja pappi kävelivät suoraan heidän keskelleen, jolloin noidat tekivät heidän ympärilleen laajan piirin ja toisiaan kädestä pitäen kirosivat heitä.
Doreen Irvine kertoo tästä ensimmäisestä kohtaamisestaan Jumalan Hengen kanssa että hän tunsi kuinka miehiä ympäröi voima joka oli voimakkaampi kuin heidän voimansa!
Pyhä Henki siis suojeli papin ja hänen seurassaan olleen lehtimiehen. Kuitenkin loitsu oli kyllin tehokas pitämään noidat näkymättöminä. Tapaus oli yksi monista jotka lopulta johtivat Doreenin etsimään apua ja vapautusta väkevämmän eli Vapahtajan yhteydestä.
3. RITUAALIEN HARJOITTAJA RITUAALIENSA VANKI, ELI: NOITA ON NOITUUDEN PAHIN UHRI JA HENKIMAAILMAN PETOKSEN KOHDE.
Tosiasiahan on että noita ei käytä henkimaailmaa ja henkimaailman palveluksia. Hänet on eksytetty luulemaan että loitsuilla hän voi tehdä mielensä mukaisia asioita, mutta totuus on että loitsujen ja rituaalien kautta sielunvihollinen tekee hänessä mielensä mukaisia asioita.
Siksi noita on aina välikappale, sätkynukke.
Vihollinen antaa hänelle illuusion ja tunteen voimasta ja mahdollisuudesta vaikuttaa asioihin, mutta viimeistään siinä vaiheessa kun henkilö haluaa vapautua, paljastuu todellisuus. Ihminen ei koskaan ole se joka paranormaaleilla kyvyillä jne. saa aikaan asioita. Ne asiat saa aikaan henkimaailma joka on valheellinen ja kiero - sielunvihollinen ei suinkaan säästä valheiltaan niitä jotka häntä palvelevat. Se on valehtelija myös omilleen, koska sen viha kohdistuu jokaiseen ihmiseen, myös noitiin - jotka ovat yhtä heikkoja ja vajavaisia kuin kuka tahansa pieni ja petetty ihminen.
Noituuden voima ei siis ole noidassa itsessään vaan niissä siteissä joilla pettäjä sitoo hänet manipuloivan toimintansa välikappaleeksi aiheuttaaksen vahinkoa sekä toisille että hänelle itselleen.
4. VALKOINEN MAGIA? MANIPULOIVA VAIKUTTAMINEN, JOTA TEHDÄÄN HYVÄSSÄ TARKOITUKSESSA!
Kaikki noidat eivät lue katkeria loitsuja ja "vedä kirouksia" ikävien naapuriensa päälle. Lienet kuullut termin valkoinen noita?
Kyseessä on ns. valkoinen magia jossa vältetään kirouksia ja pahuutta. Todellisuudessa tässäkin on silti kyse samasta asiasta koska pohjimmiltaan kyse on demonisesta toiminnasta.
Valkoisen ja mustan noituuden lähde on sama, siksi kyseessä on vihollisen silmänkääntötemppu niitä varten jotka haluavat kyllä harrastaa yliluonnollista vaikuttamista, mutta eivät tahdo olla mukana pahassa!
Valkoinen magia on valepukuista mustaa magiaa.
Korostan edelleen. Noituudessa on kyse vaikuttamisesta todellisuuden ilmiöihin ja tapahtumiin. Tuo vaikuttaminen lähtee omista motiiveista ja ohittaa Jumalan.
Jos yritämme itse vaikuttaa ja saada aikaan tiettyjä ratkaisuja toisissa ihmisissä menemme noituuden alueille, koska vain Jumalalla on oikeus astua toisen ihmisen sydämeen, hengelliseen minään ja vaikuttaa siellä muuttumista.
Jumala antaa ihmiselle valinnanvapauden vaikka vetoaakin tämän tahtoon. Vain Jumalan vaikuttaminen toteutuu täydellisestä rakkaudesta käsin ja on puhdasta ja siksi ei riko ihmisen yksityisyyttä ja hänen vapauttaan vastaan.
Tästä aiheesta mielessäni oli laittaa aloitus tänään mutta jäänee toiseen kertaan...
Tästä pääsemmekin sitten asiassa eteenpäin. Hmm.
On olemassa asioita ja tekoja jotka voimme liittää noituuden piiriin vaikka ne eivät olekaan "varsinaista" noituutta.
Itse asiassa käsite noituus laajasti ymmärrettynä sisältää siis varsin monia merkityksiä.
5. NOITUUDEN HENGEN TUNKEUTUMINEN KRISTITYN MIELEEN SYNNIN KAUTTA. ELI VOIKO KRISTITTY EREHTYÄ OLEMAAN MANIPULOIVAN HENKIVALLAN VÄLIKAPPALLE?
Käsittääkseni myös kristitty voi "lipsahtaa" toimimaan "noituuden" alueella. Jos ja kun manipuloiva käyttäytyminen avaa okkulttiselle todellisuudelle mahdollisuuden toteutua. Käytännössä tämä tarkoittaa siis sitä että henkivalta käyttää manipuloivan kristityn asenteita ja tekoja hyväkseen, koska hän on astunut alueelle joka kuuluu vain Jumalalle: lähtenyt vaikuttamaan toisen ihmisen mieleen pyrkimyksenään kääntää se ja saada siinä aikaan haluttu muuttuminen.
Esimerkiksi "tietäjähenget" (ennustaminen) käyttävät käsittääkseni tätä mekamismia hyväksi halutessaan soluttautua seurakuntaan.
Meidän täytyy kuitenkin olla varovaisia ettemme leimaa noituudeksi ja tietäjähengen toiminnaksi kaikkea voimakkaasti sieluun ja tunteisiin vetoavaa ja kummalliselta tuntuvaa profetoimista sisältävää toimintaa!
Tässä on nimittäin se vaara että emme kohta osaa ottaa vastaan aitoakaan, kun pelkäämme sen olevan väärää.
6. PARAS KEINO SUOJAUTUA: KATSEEN KOHDISTUS OIKEAAN SUUNTAAN.
Paras keino suojautua väärältä on tarkastella oikeaa ja ihastua sen kauneuteen. Katsoa Jeesukseen. Rakastua syvästi Häneen.
Tämä sisältää oikean ja terveen itsekriittisyyden heräämisen joka ei ole sairaalloisesta syyllisyydentunteesta nousevaa itsensä tonkimista!
Kun Jumala nuhtelee siinä on aina toivoa. Synnithän on sovitettu Golgatan ristillä!
Väärän itsekriittisyyden erottaa sen hedelmistä: ilottomuus, toivottomuus, masennus ja tappiomieliala.
Suojautumiseen siis kuuluu halu tarkastella omaa sisintään rehellisesti, haluanko ehdottomasti vaeltaa totuudessa, kumpi on minulle tärkeämpää: omien toiveiden toteutuminen - vai kokosydäminen Jeesuksen seuraaminen, silloinkin kun se vaatii inhimilliselle minälleni tappiota ja uhria?
Itse asiassa, käsitykseni on että henkilö jolla on ollut taipumusta manipulatiiviseen käyttäytymiseen, ohjataan kokemaan pettymyksiä ja vastoinkäymisiä, joissa ihmiset eivät toimi hänen halunsa mukaan. Ohjauksen takana on Jumala. Varsinkin kun kyse on kristitystä, jonka Herra tahtoo kasvattaa raittiiseen karismaattisuuteen ja Hengen puhtauteen. Ehkä ainoa tie hengen ja sielun puhdistumiseen alttiudesta joutua noituuden hengen pettämäksi on kulkea tilanteiden läpi, joissa kiusaus syyttävään ja manipuloivaan asennoitumiseen on erityisen suuri?
Kun kristitty näissä tilanteissa vastoin aikaisempaa käyttäytymismalliaan kääntääkin nyt katseensa Kristukseen ja antaa itsensä elävänä uhrina Hänelle, siunaten vaikeita ja kipua tuottavia lähimmäisiään, tapahtuu ihmeellinen parantumistyö. Sielunelämässä olevat haavat, joita vihollinen on käyttänyt rampauttaakseen hänen uskonelämänsä, eivät enää altista häntä vihollisen sätkynukeksi. Nuo kanavat suljetaan vihollisen henkimaailmaan nähden - ja niistä avautuu parantava lähde.
Vain haavoittuneet (huom.: Jumalan rakkauden haavoittamat!) voivat palvella Herran armeijassa. Se on ristin tie - ja se on ylösnousemusvoiman tie.
Voimme julistaa Kristuksen voittoa tehokkaasti ja auktoriteetilla vain jos itse ensinnä olemme Hänen voittamiaan.
7. MUN PITÄÄ NYT MENNÄ. KIIRE JO ON. HEITÄN VAAN MUUTAMAN NOPEAN ROUHEEN LOPUKSI -
Lisäksi:
Jos ajatellaan alueita joiden kautta noituuteen liittyvät henkivallat pääsevät vaikuttamaan ihmisen elämään, mieleeni nousee kaksi erityistä väylää: päihteet ja esiaviollinen seksi.
Raamattu muuten liittää nämä toisiinsa niin että on syytä nähdä niiden välillä vaikuttava yhteys!
Ei ole yksi tai kaksi kristittyä jotka esimerkiksi seksuaalisen moraalittomuuden kautta on ajautuneet hengellisiin vinoutumiin, vaikka aiemmin olisivat olleet hengellisiltä näkemyksiltään aivan terveitä.
Samoin seksuaaliset lankeemukset lähes poikkeuksetta johtavat entisen alkoholistin/narkomaanin lankeemuksiin myös päihteissä. Varsinkin jos seksisuhteeseen liittyy pettymystä ja turhautumista yleensä mukaan tulee myös päihdekäyttäytyminen ja sen myötä usein myös itsetuhoisuus.
Itse asiassa "katkeroituneena lukee loitsuja" on varsin kuvaava, koska katkeruus on hyvin tehokas yllyke huomaamattomaan noituuteen eli manipuloivaan vaikuttamiseen. Entinen tai ehkä vielä nykyinenkin uskova jonka vihollinen on ensin saanut langettettua moraalittomuuteen ja/tai päihteisiin, alkaa helposti nähdä viat ja virheet toisissa siten välttäen omaa vastuutaan. Sen sijaan että veisi lankeemuksensa Herralle ja ottaisi vastaan seuraukset, hän antautuu syyttävälle hengelle ja "kiroaa" mielessään niitä, jotka ovat tuottaneet hänelle kipua.
Toiseen henkilöön voimakkaasti kohdistuvat negatiiviset ajatukset ja asenteet voivat siis toimia noituuden hengen välikappaleina, ainakin silloin jos henkilö syystä tai toisesta on sielullisesti altistunut henkivaltojen toiminnalle, vaikka hän itse ei edes ymmärtäisi kiroavansa toista?
Luultavasti on juuri näin.
Uusi testamentti antaa hyvin selkeät ohjeet kuinka meidän tulisi toisista ajatella ja kuinka käyttäytyä heitä kohtaan. Tällöin toimimme sopusoinnussa meissä olevan Pyhän Hengen kanssa ja kasvamme Kristuksen tuntemisessa. Seurauksena oikeaa hengellistä auktoriteettia joka murtaa vihollisen linnoituksia eikä rakenna niitä.
8. JA SITTE VIELÄ IHAN LOPUKSI YKS RAAMATUN ILMOITUS TÄHÄN ASIAAN.
Raamattu sanoo mm.: TOTTELEMATTOMUUS ON TAIKUUDEN SYNTI JA NISKUROINTI KUIN KOTIJUMALIEN PALVELEMISTA. (vapaa, muistinvarainen lainaus).
- - -
No niin. Piti kirjoittaa lyhyesti. Ehkä nämä osaltaan avaavat asiaa ja antavat mielenkiintoista pohdinnan aihetta?
Lähemmä Jeesus, lähemmä vaan, kaipaan sun ääntäs kuuntelemaan!
Siinä on suuri viisaus. Ei tarvii niinkään ymmärtää kuinka noituus toimii, tärkeintä on ymmärtää kuinka Herra tahtoo toimia. Rakkaudessa ja armossa.- myös tänään
On hyvä kun otit puheeksi noituuden,sillä olen ajatellut aikaisemmin miksi kukaan ei puhu noituudesta ja varoita siitä seurakunnassa.
Kerron nyt miten olen törmännyt noituuteen.Minä olen uskossa ja olen tullut uskoon 20-vuotta sitten ja otin Jeesuksen Kristuksen vastaan elämääni ja kuulun helluntaiseurakuntaan.
Minun veljeni meni vuosia sitten naimisiin venäläisen naisen kanssa ja nykyisin tämä nainen asuu suomessa ja tämä venäläinen nainen tunnustautuu noidaksi ja hän vihaa kristinuskoa ja uskovia ihmisiä.Muutama vuosi tämä nainen siis noita sanoi minulle"luovu uskosta,kiellä Jumala.Minä vastasin en luovu uskosta ja en kiellä Jumalaani ja olen Jeesuksen Kristuksen oma.
Se nainen on kietonut myös veljeni noituuden verkkoon ja moneen vuoteen veljeni ei ole halunnut olla minun kanssani yhteydessä siis uskon vuoksi ja minun veljeni vihaa uskonasioita.Ennenkuin veljeni tapasi naisen,joka on noita,niin veljeni oli kiinnostunut uskonasioista ja kuunteli jumalanpalvelukset radiosta ja keskusteli uskonasioista kanssani,niin nyt veljeni vihaa uskoa ja uskovia ja sen sai aikaan se noita,venäläinen nainen.
"NOITUUDEN HARJOITTAMINEN,LOITSUT,KIROUKSET
Se nainen myös harjoittaa noituutta ja lukee loitsuja.
Uskovat,sanon näin lyhyesti että noituutta on ja siitä pitäisi varoittaa ja myös puhua seurakunnassa.
Rukoilen veljeni puolesta,että hänen silmänsä avautuisi näkemään totuuden ja meille myös tulisi vielä yhteys.Olen surullinen kun veljeni on noituuden verkossa ja se nainen siis noita on meidän välit tuhonnut,mutta Jumala voi ne vielä korjata ja eheyttää.Jumalalle on kaikki mahdollista.
Siksi kerroin vaikka tämä on henkilökohtaista mutta noituus on totisinta totta ja siihen pitää suhtautua vakavasti.Meillä uskovilla ei ole mitään pelättävää koska Jeesus Kristus on voittaja ja Hän on voittanut saatanan Golgatan ristillä ja hän on tuhonnut kaikki noituuden voimat ja niillä ei ole mitään valtaa meihin. - Unboiled Nails
myös tänään kirjoitti:
On hyvä kun otit puheeksi noituuden,sillä olen ajatellut aikaisemmin miksi kukaan ei puhu noituudesta ja varoita siitä seurakunnassa.
Kerron nyt miten olen törmännyt noituuteen.Minä olen uskossa ja olen tullut uskoon 20-vuotta sitten ja otin Jeesuksen Kristuksen vastaan elämääni ja kuulun helluntaiseurakuntaan.
Minun veljeni meni vuosia sitten naimisiin venäläisen naisen kanssa ja nykyisin tämä nainen asuu suomessa ja tämä venäläinen nainen tunnustautuu noidaksi ja hän vihaa kristinuskoa ja uskovia ihmisiä.Muutama vuosi tämä nainen siis noita sanoi minulle"luovu uskosta,kiellä Jumala.Minä vastasin en luovu uskosta ja en kiellä Jumalaani ja olen Jeesuksen Kristuksen oma.
Se nainen on kietonut myös veljeni noituuden verkkoon ja moneen vuoteen veljeni ei ole halunnut olla minun kanssani yhteydessä siis uskon vuoksi ja minun veljeni vihaa uskonasioita.Ennenkuin veljeni tapasi naisen,joka on noita,niin veljeni oli kiinnostunut uskonasioista ja kuunteli jumalanpalvelukset radiosta ja keskusteli uskonasioista kanssani,niin nyt veljeni vihaa uskoa ja uskovia ja sen sai aikaan se noita,venäläinen nainen.
"NOITUUDEN HARJOITTAMINEN,LOITSUT,KIROUKSET
Se nainen myös harjoittaa noituutta ja lukee loitsuja.
Uskovat,sanon näin lyhyesti että noituutta on ja siitä pitäisi varoittaa ja myös puhua seurakunnassa.
Rukoilen veljeni puolesta,että hänen silmänsä avautuisi näkemään totuuden ja meille myös tulisi vielä yhteys.Olen surullinen kun veljeni on noituuden verkossa ja se nainen siis noita on meidän välit tuhonnut,mutta Jumala voi ne vielä korjata ja eheyttää.Jumalalle on kaikki mahdollista.
Siksi kerroin vaikka tämä on henkilökohtaista mutta noituus on totisinta totta ja siihen pitää suhtautua vakavasti.Meillä uskovilla ei ole mitään pelättävää koska Jeesus Kristus on voittaja ja Hän on voittanut saatanan Golgatan ristillä ja hän on tuhonnut kaikki noituuden voimat ja niillä ei ole mitään valtaa meihin.henkilön erittäin huono itsetunto.
Kun ei kyetä ottamaan toisilta vastaan rakkautta juuri sellaisina kuin he ovat, täytyy yrittää muovata heidät sellaisiksi kuin tahtoisin heidän olevan - tällöin "rakkautta" minua kohtaan on kun henkilö tekee ja käyttäytyy juuri niinkuin minä tahdon.
Seurauksena on pohjaton syöveri, jossa ihminen katkeroituu ja kieroutuu yhä enemmän. Nimittäin, jos toisilta saamani rakkaus on oman manipuloivan käyttäytymiseni tulosta, onko se todellisesta rakkautta?
Toiminnan takana siis on pelko etten ole rakkauden arvoinen itsessäni. Ymmärrätkö?
Jos toinen saa vapauden toimia oman vapaan tahtonsa mukaan aivan niinkuin hän itse haluaa, kuinka hän silloin toimii minua kohtaan? Tuskinpa ainakaan rakastavalla tavalla - koska en ole rakastettava.
Siksi minun on riistettävä ihmiseltä hänen itseytensä - on astuttava hänen yksityisyyteensä ja rikottava sen rajat - on manipuloitava hänet käyttäytymään tahtomallani tavalla.
Syynä on siis (ainakin tässä tapauksessa) kieroutuma, joka on seurausta rajojen rikkoutumisesta.
Todellisuudessahan on niin että minun on annettava ihmisen päättää rakastaako hän minua vai ei. Jos en ole hänen mielestään rakastettava niin sitten en ole - mutta minä en voi mennä hänen tahtonsa alueelle ja sitoa sitä itseeni. Juuri sillä tavalla noita kuitenkin toimii ihmissuhteissaan. Hän nimenomaan sitoo toisia itseensä.
Ja tällä tavalla sulkee itsensä tahtomattaankin rakkauden ulkopuolelle!
Sillä vain se jolla on vapaus olla myös rakastamatta, voi omasta tahdostaan ja halustaan rakastaa, lahjoittaen itsensä toiselle - ei toisen vaatimusten, vaan oman sydämensä halun tähden!
Itsetunnoltaan kehittymätön ja oman yksityisyytensä rajat hukannut noita on katkera kristityille ja heidän julistukselleen, sillä kristinuskon julistus on kauttaaltaan rakkauden julistusta. Ihminen on hyväksytty Jumalan rakkauden tähden. Samalla se on julistusta ihmisen valinnanvapaudesta. Jumala ei pakota ottamaan vastaan rakkauttaan!
Juuri tämä on samalla se asia joka puhuttelee noituutta harrastavaa tai muuten itseydessään rikkoutunutta ja manipuloivaa henkilöä. Jumalan rakkaus.
Kohdatessaan rakkautta niiden taholta, joita hän sanoillaan ja käyttäytymisellään osoittaa vihaavansa, tuo rakkaus herättelee hänen omaatuntoaan. Se kutsuu häntä valoon. Anteeksiantamukseen.
Noita on aina sidottu. Mitä enemmän hän toisia sitoo, sitä sidotummaksi hän itse joutuu. Sitoessaan toisia verkkoihinsa hän on itse onneton uhri, vihollisen verkkoon sotkeutunut yksinäinen sielu.
Siksi vihollinen yrittää loppuun saakka estää häntä ottamasta vastaan Jumalan armoa ja anteeksiantamusta. Jos vaikka hän tahtoisikin tulla uskoon, vihollinen saarnaa: olet liian paha, se on mahdotonta!
SE ON KUITENKIN MAHDOLLISTA. Amen.
Meidän on erotettava toisistaan kaksi asiaa:
A) EI PIENINTÄKÄÄN MYÖTÄTUNTOA SAATANAA KOHTAAN. Meillä on auktoriteetti viholliseen nähden. Emme anna vähääkään periksi henkilön manipuloiville vaikutuksille. Hänen yrittäessään lempein sanoin vedota meihin, me kieltäydymme jyrkästi, hänen loukkaantumisestaan välittämättä. On pidettävä kiinni yksityisyyden rajoista. Julistamme Jeesuksen Kristuksen voittoa kaiken manipuloivan ja sitovan vaikutuksen yli niin loitsujen kuin noituuden hengessä tapahtuvan lumoavan ja houkuttelevan käyttäytymisen yli! Emme ota sitä vastaan! Halleluja!
B) KAIKKI MYÖTÄTUNTO JA RAKKAUS IHMISTÄ KOHTAAN. Näitä saattaa olla vaikea käytännössä erottaa, mutta meidän on pyydettävä Jumalalta viisautta tähän. Kun seurustelemme Jeesuksen kanssa ja otamme vastaan Hänen armoaan, se vaikuttaa armollista asennetta myös toisia kohtaan. Olkoon henkilö noita tai mikä tahansa niin sovitus koskee myös häntä yhtä lailla kuin minua. Vaikka osoitamme tinkimätöntä periksiantamattomuutta hänessä vaikuttavaa henkeä kohtaan, meistä on syytä heijastua myötätunto ja armollisuus häntä itseään kohtaan. Todellinen auktoriteetti on aina rakkaudessa tapahtuvaa auktoriteettia. Se on ainoa tapa jolla voimme julistaa Golgataa - julistuksemme ei näet ensisijassa kohdistu henkilöön itseensä, vaan häntä sitoviin henkivaltoihin. Rakastaessamme henkilöä joka meitä vihaa, osoitamme Saatanalle: sinut on voitettu.
Jos sielunvihollinen saa sinut vihaamaan noitaa ja puhumaan hänestä pahaa ja käyttäytymään häntä kohtaan ilkeästi, se on saavuttanut tarkoituksensa ja sitonut sinut. Sitominen näet tapahtuu joko väärän lempeyden kautta jolloin olet lumouksen hengen vallassa ja kuvittelet noitaa jollain tavoin äärettömän viehkeäksi tai muuten niin mielenkiintoiseksi että sinun on suorastaan pakko olla hänen seurassaan, tai vihan ja katkeruuden kautta jolloin sinun on pakko ajatella hänestä negatiivisesti ja epävanhurskas asenteellisuutesi estää Kristuksen työtä ja auktoriteetissa tapahtuvaa julistusta kohdallasi.
Taistelu ei ole lihaa ja verta vastaan. SIUNAUSTA ja jaksamista!
Totisesti, Jeesus on väkevä voittaja.
Vielä:
Samalla tavalla kuin vihollinen antaa väärää itsetuntoa kun ihmiset ja tapahtumat menevät noidan manipuloimaan suuntaan, se antaa myös väärää vallantunnetta. Nämä kaksi liittyvät toisiinsa ja estävät terveen minäkuvan muodostumisen noidassa. Esimerkiksi saatananpalvonnassa juuri voimantunne ja vallantunne on keskeinen tekijä jolla pettymyksiä ja rakkaudettomuutta kohdanneet nuoret saadaan houkutelluksi mukaan. Se alkaa jo musiikissa. Voimantunne on kuitenkin keinotekoinen. Todellisuudessahan on niin että heikkous on voimaa - mutta saatananpalvoja ei uskalla olla heikko, hän kieltää todellisen tarpeensa kokea rakkautta ja tarpeet vääristyvät. Saatananpalvojan todellisuudessa rakkaus on lähinnä fyysistä, se on nautinnollisuuden kokemusten palvontaa. Ihminen menee emotionaalisesti rikki.
Todellinen Jumalan rakkaus pelastaa niin saatananpalvojia kuin noitiakin!
Kerron erään tapauksen. Olin bänditilaisuudessa jossa ns. black metal -bändit soittivat ja heiluivat lavalla huudellen pimeitä kommenttejaan ja paiskien verta. Seisoin eturivissä ja yritin saada katsekontaktia laulajaan. Välillä siirryin taaemmas kun koin hengessäni että kohta ne heittävät taas verta yleisön päälle.
Villissä raivossa olevat nuoret pyörivät ympäriinsä lavan edessä harrastaen "potkutanssia" ja huitoivat toisiaan päin näköä. Sidoin vihollisen voiman tanssilattialta ja sanoin hengessäni "minuun et koske". Eikä yksikään potku tai isku osunut. Kerran yksi lähti huitomaan minua kohti ja toiset väistyivät pois tieltä mutta juuri vähän ennen minua hän liukastui ja kaatui lattialle.
Mutta mikä on varsinainen pointti?
Pointti on se mitä keikan jälkeen sanoin yhden bändin jäsenille:
- Minulla oli mahtava fiilis teidän soittaessanne, ylistin ja kiitin Jumalaa koko sydämestäni.
Kavereiden kasvot menivät oudon näköisiksi eivätkä tienneet mitä olisivat vastanneet. Jonkin verran kiinnostusta kuitenkin oli katseessaan.
Jatkoin:
- Minä ylistin ja kiitin Jumalaa siitä että Jeesus, jota te pilkkaatte, rakastaa teitä niin paljon että pitää suojaavaa kättä teidänkin yllänne ettei se Saatana, jolle te lavalla laulatte, saa vietyä teitä haluamaansa tuhoon ja täydelliseen pimeyteen.
That's the point!
Olen nähnyt että Jumala voi tehdä rajujakin siirtoja ja ottaa ihmisen pois päiviltä jos pilkkaaminen ja tuhotyö Jumalan varoituksista huolimatta jatkuu. Mutta se ei ole meidän tavoitteemme eikä toiveemme. Toiveemme on että nuokin rakkaat sielut pääsisivät vapauteen - ja kohtaisivat sen aidon rakkauden, jota heidän sisimpänsä kaiken alla kuitenkin kaipaa. Sen rakkauden jonka vihollinen on heiltä kieltänyt sitoessaan heidät noituuden valhevallan ja valhevoiman verkkoihin.
- noituus
sitä että juostaan ihmeiden perässä ja etsitään vain kaatumis kokouksia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401380Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981335Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2891225- 1091095
- 191031
- 641015
- 711012
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161009Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176868Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju17833