Onko oikein jos iso tyyppi menee ponilla?

Anonyymi

Minun yksi kaveri päätti ostaa itselleen shetlanninponin ja nyt ratsastelee sillä ainakin 4 kertaa viikossa. Siinä on vaan minusta outoa se, että se tyyppi painaa ainakin 85kg. Oon sanonu sille, että taidat olla liian iso sille ponille. Se kuteikin vastaa vaan "kyllä se kestää" ja vaikuttaa hieman välinpitämättömältä. Olen nähnyt hänen muutaman kerran ratsastamassa sillä ponilla, niin se kyllä pystyy kävelemään kun kaverini on sen selässä, mutta voiko ponin kärsiä painavan ratsastajan takia? Tallin työntekijät on muutaman kerran nähny hänen menevän sillä pienellä ponilla, mutta ne ei puuttunu. Oletan sen johtuvan siitä, että poni on hänen omansa, eli ei kuulu tallin omistukseen. Kaverini vanhemmat eivät myöskään välitä siitä kun hänen poikansa menee pienellä shettiksellä. Jopa hänen isä on kerran mennyt sillä ponilla vaikka hän painaa ainakin 105kg. Silloin ponin selkä meni hieman alemmaksi ja jalat hieman koukkuun. Onneksi kaverini isä kokeili ratsastaa sillä vain kerran.
Pitäisikkö minun puuttua siihen asiaan, että 85kg kaverini ratsastaa aktiivisesti noin 104cm säkäisellä shettiksellä. Kertokaa siis, että kärsiikö poni painavasta ratsastajasta ja kieltääkö mitkään lait häntä menemestä pienellä shettis raukalla.

Kannattaako minun siis tehdä jotain tuolle asialle?

3

959

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No kärsii todellakin, eläinsuojelu ilmotus jos ei oo vielä tehty

• Anonyymi

No saatana soikoon myöhässä vastaan, mutta ehdottomasti kärsii. Liian painava ratsastaja aiheuttaa äärimmäisen vakavia selkäongelmia ja kipuja. Toivottavasti ei enää omista ponia.

• Anonyymi

Olen tämä joka aloitti tämän keskutelun. Sori unohin tän. Se tyyppi on jo myyny sen shetlanninponin pois jolla ratsasti ylipainoisena, koska hänellä ei riittänyt enään rahat ponin hoitoon huonon taloustilanteen takia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4125
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      95
      2253
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      59
      964
    4. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      834
    5. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      37
      833
    6. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      185
      820
    7. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      34
      811
    8. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      772
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      755
    10. Voi vttu. Tiedän jo nyt että laitan sulle tänään jotain tunnustusviestiä

Koita kestää ❤️
      Ikävä
      35
      754
    Aihe