Minun yksi kaveri päätti ostaa itselleen shetlanninponin ja nyt ratsastelee sillä ainakin 4 kertaa viikossa. Siinä on vaan minusta outoa se, että se tyyppi painaa ainakin 85kg. Oon sanonu sille, että taidat olla liian iso sille ponille. Se kuteikin vastaa vaan "kyllä se kestää" ja vaikuttaa hieman välinpitämättömältä. Olen nähnyt hänen muutaman kerran ratsastamassa sillä ponilla, niin se kyllä pystyy kävelemään kun kaverini on sen selässä, mutta voiko ponin kärsiä painavan ratsastajan takia? Tallin työntekijät on muutaman kerran nähny hänen menevän sillä pienellä ponilla, mutta ne ei puuttunu. Oletan sen johtuvan siitä, että poni on hänen omansa, eli ei kuulu tallin omistukseen. Kaverini vanhemmat eivät myöskään välitä siitä kun hänen poikansa menee pienellä shettiksellä. Jopa hänen isä on kerran mennyt sillä ponilla vaikka hän painaa ainakin 105kg. Silloin ponin selkä meni hieman alemmaksi ja jalat hieman koukkuun. Onneksi kaverini isä kokeili ratsastaa sillä vain kerran.
Pitäisikkö minun puuttua siihen asiaan, että 85kg kaverini ratsastaa aktiivisesti noin 104cm säkäisellä shettiksellä. Kertokaa siis, että kärsiikö poni painavasta ratsastajasta ja kieltääkö mitkään lait häntä menemestä pienellä shettis raukalla.
Kannattaako minun siis tehdä jotain tuolle asialle?
Onko oikein jos iso tyyppi menee ponilla?
Anonyymi
3
924
Vastaukset
- Anonyymi
No kärsii todellakin, eläinsuojelu ilmotus jos ei oo vielä tehty
- Anonyymi
No saatana soikoon myöhässä vastaan, mutta ehdottomasti kärsii. Liian painava ratsastaja aiheuttaa äärimmäisen vakavia selkäongelmia ja kipuja. Toivottavasti ei enää omista ponia.
- Anonyymi
Olen tämä joka aloitti tämän keskutelun. Sori unohin tän. Se tyyppi on jo myyny sen shetlanninponin pois jolla ratsasti ylipainoisena, koska hänellä ei riittänyt enään rahat ponin hoitoon huonon taloustilanteen takia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sofia B - ansiotulot ovatkin 0 euroa ja millä rahoilla hän siis elää?
Oho olipa paljastus nyt tästä luksus elämää viettävästä naisesta.1112282- 981374
- 1701197
- 531165
- 681111
- 43997
Hienoa SDP 24,8%
Kyllä eilisessä hallituksen kyselytunnilla näkyi miten tyhjää puhetta pääministerin sijaisella Purralla oli. Hän ei vast163913- 49849
- 115783
- 67776