Profetia joka ei petä.

Anonyymi

Taas katsoin sen rabin kirjoituksia, ja huomasin hänen avanneen erään Ilmestyskirjan profetian sisältöä.
Kamalaa mitä on tulossa, mutta Jumalan profetiat eivät petä.

Kummasti nuo Ilmestyskirjan profetiat avautuu juutalaisille rabeille.

353

9595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä kirjoitusta tarkoitat?

    • Anonyymi

      Nuo rabit tuntee kaikki pyhät kirjoitukset ja Ramaatun kuin omat taskunsa, ei ihme että tuntee paremmin kuin tavallinen tallaaja.

      • Anonyymi

        Nehän opettelee niitä lapsesta asti joten eiköhän tiedä.


      • Anonyymi

        Nuo rabit tuntee kaikki pyhät kirjoitukset ja Ramaatun kuin omat taskunsa, ei ihme että tuntee paremmin kuin tavallinen tallaaja.

        Siis Talmudin,ei Raamattua.
        Rabit ovat kuin Islamin imaamit.
        Ne ei kuulu tänne Kristuksen maille !
        Meillä on Raamattu !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nehän opettelee niitä lapsesta asti joten eiköhän tiedä.

        Talmudia,ei Raamattua!


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Totta totisesti vakuuttavaa selitystä.

      • Anonyymi

        Tootta totisesti kakt housuun:)) Juutalainen rabbi lukee talmudia,ei Raamattua!


    • Anonyymi

      Onko tuo rabbi kirjoittanut selityskirjoja. Jos on niin tilaan heti ainakin Ilmestyskirjan selityksen.

      • Anonyymi

        Etsin netistä sen kirjoja, mutta en löytänyt. Tietääkö joku onko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etsin netistä sen kirjoja, mutta en löytänyt. Tietääkö joku onko?

        Käsittääkseni on useita kirjoja kirjoittanut, mutta juutalaisnimellään. En tiedä sitä nimeä, mutta joku tuttu muisteli häneltä tulleen useita kirjoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittääkseni on useita kirjoja kirjoittanut, mutta juutalaisnimellään. En tiedä sitä nimeä, mutta joku tuttu muisteli häneltä tulleen useita kirjoja.

        Soita jollekin sinne seurakuntaan ja kysy mikä tuon nimi on tai sen kirjojen nimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etsin netistä sen kirjoja, mutta en löytänyt. Tietääkö joku onko?

        Ristintie.com -80 luku Mauri wiksten Ilmestyskirja muutama raamattutunti
        Mauri Wiksten oli helluntailainen lähetyssaarnaaja, raamattukoulun opettaja. Suosittelen


    • Anonyymi

      Tuosta tullessa palavasta vuoresta on ollut vaikka mitä tulkintaa mutta ensi kerran luen jotain uskottavan tuntuista. Joku Suomen juutalainen on selvästi tuo selittäjä.

      • Anonyymi

        Ei kai sitä enää kukaan epäilekään, juutalainen mikä juutalainen, ja hyvin oppinut sellainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai sitä enää kukaan epäilekään, juutalainen mikä juutalainen, ja hyvin oppinut sellainen.

        Luepa sen rabin blogikirjoituksia niin et voi muuta kuin ihmetellä. Se näkyy tosiaan tuntevan sanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luepa sen rabin blogikirjoituksia niin et voi muuta kuin ihmetellä. Se näkyy tosiaan tuntevan sanaa.

        Luin varmaan kymmenkunta ja pakko myöntää että tuntee sanaa ja osaa tuoda sen selkokielellä esiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luin varmaan kymmenkunta ja pakko myöntää että tuntee sanaa ja osaa tuoda sen selkokielellä esiin.

        Sama täällä ja eikun jatkoon.


    • Anonyymi

      Paljon uutta tietoa olen saanut noista blogikirjoituksista.Tuntuu tietävän mistä puhuu.

    • Anonyymi

      Ilm 8:8 ...silloin heitettiin mereen kuin suuri, tulessa palava vuori...
      Se toteutuu vihan aikana jolloin taivaalta syöksyy asteroidi Välimeren, pedon valtakunnan alueelle.

    • Anonyymi

      Onko kaupungin nimi Betlehem profetia, sillä se tarkoittaa "Leivän talo", ja siellähän syntyi Elämän Leipä, Jeesus Messias.

      • Anonyymi

        Tuossahan on valtava profetia. Kuka tuon tiesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossahan on valtava profetia. Kuka tuon tiesi.

        Taitaa olla itse rabbi asialla sillä hän tietää kaikenlaista hienosäätöä juutalaisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla itse rabbi asialla sillä hän tietää kaikenlaista hienosäätöä juutalaisuudesta.

        Sitä minäkin hieman ajattelin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä minäkin hieman ajattelin.

        Hän ei ole rabbi, mutta on kyllä hyvin syvällinen Raamatun tuntija. Tiedän varmasti, sillä kuulun samaan seurakuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän ei ole rabbi, mutta on kyllä hyvin syvällinen Raamatun tuntija. Tiedän varmasti, sillä kuulun samaan seurakuntaan.

        Kiitos tiedosta, tuntuu uskottavalta.


    • Anonyymi

      Oli rappi tai rippi mutta laatujätkä on.

    • Anonyymi

      Juutalaisuus ei kanna,ei rabit ei Islamin muhammed.
      Ainut KRISTUS !
      KRISTUS ON TIE,VALO JA TOTUUS!

      • Anonyymi

        Olen aivan samaa mieltä ei juutalaisuus kanna, mutta Messiaanisilla on näkyy olevan paljon ymmärrystä eri asioiden merkityksiin, joita länsimainen sitä kulttuuria ja tapoja tuntematon ei käsitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aivan samaa mieltä ei juutalaisuus kanna, mutta Messiaanisilla on näkyy olevan paljon ymmärrystä eri asioiden merkityksiin, joita länsimainen sitä kulttuuria ja tapoja tuntematon ei käsitä.

        No siinnä se ymmärryksen salaisuus varmaan on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aivan samaa mieltä ei juutalaisuus kanna, mutta Messiaanisilla on näkyy olevan paljon ymmärrystä eri asioiden merkityksiin, joita länsimainen sitä kulttuuria ja tapoja tuntematon ei käsitä.

        Unohtamatta kielitaitoa nimenomaan Vanhan Testamentin heprean.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohtamatta kielitaitoa nimenomaan Vanhan Testamentin heprean.

        osaakohan tuo hepreaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        osaakohan tuo hepreaa

        Näyttää osaavan koska sanoo mitä joku on hepreassa. Sitä taitoa ei näillä palstoilla juuri löydy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää osaavan koska sanoo mitä joku on hepreassa. Sitä taitoa ei näillä palstoilla juuri löydy.

        Täällä joskus joku vetoaa kreikan kieleen, mutta Raamatun tärkein kieli on vanha heprea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä joskus joku vetoaa kreikan kieleen, mutta Raamatun tärkein kieli on vanha heprea.

        Onko se jotenkin erilaista kuin nykyheprea?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se jotenkin erilaista kuin nykyheprea?

        On hyvinkin erilaista näin olen lukenut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä joskus joku vetoaa kreikan kieleen, mutta Raamatun tärkein kieli on vanha heprea.

        UUSI TESTAMENTTI on alunperin kreikankielinen pönttö!


    • Anonyymi

      Kansojen meri ja vuori kokeellinen koronapiikki?

      • Anonyymi

        Jaa taas rokotevastainen höyry kirjoittaa.


    • Anonyymi

      Tämä ei ole palsta rokotuksille vaan profetioiden selityksille.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Esa Heiska on aivan tavallinen puhuja, ei mikään profeetta.


    • Anonyymi

      Kuinka tuo helluntailainen ymmärtää noita Raamatun profetioita, onko hänellä pappiskoulutus?

      • Anonyymi

        Hän on pappi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän on pappi.

        Onko hän tuo seurakunnan pastori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko hän tuo seurakunnan pastori.

        Ei ole tiedän koska olen samassa seurakunnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole tiedän koska olen samassa seurakunnassa.

        Mikä hän sitten on jos ei ole pastori?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä hän sitten on jos ei ole pastori?

        Näkyy olevan opettaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkyy olevan opettaja.

        Taitaa olla vieraileva puhuja, asuu vakinaisesti Israelissa. Tai näin oletan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla vieraileva puhuja, asuu vakinaisesti Israelissa. Tai näin oletan.

        Selvästi näin on hänen kohdallaan.


    • Anonyymi

      Luulen hänen asuvan Suomessa.

      • Anonyymi

        Soittakaa Kangasalan Helluntaiseurakuntaan ja kysykää.


    • Anonyymi

      Ei ole numeroa mihin soittaa.

    • Anonyymi

      Kyllä numero löytyy heidän tiedoistaan, ei kyllä tuon "rabin" numeroa.

      • Anonyymi

        Mielenkiintoinen tyyppi kaiken kaikkiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoinen tyyppi kaiken kaikkiaan.

        Tunnen erään sieltä seurakunnasta ja voin kysellä häneltä tuosta "rabista".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnen erään sieltä seurakunnasta ja voin kysellä häneltä tuosta "rabista".

        Lähetin hänelle sähköpostia ja odottelen vastausta mikä on "Rabbimme" miehiään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähetin hänelle sähköpostia ja odottelen vastausta mikä on "Rabbimme" miehiään.

        Sain tänään tietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sain tänään tietoa.

        Kerro mitä sait.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro mitä sait.

        Voinhan kertoa jotain.
        Kovan koulun käynyt kaveri sairauksia ja vaikka mitä vastusta mutta uskossa pysynyt. Ei ole joka tuulen vietävä ja ollut lähetystyössä. Ei rakasta ensimmäisiä sijaa seurakunnassa, mutta tuntee Raamattua ja oheiskirjallisuutta todella syvästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voinhan kertoa jotain.
        Kovan koulun käynyt kaveri sairauksia ja vaikka mitä vastusta mutta uskossa pysynyt. Ei ole joka tuulen vietävä ja ollut lähetystyössä. Ei rakasta ensimmäisiä sijaa seurakunnassa, mutta tuntee Raamattua ja oheiskirjallisuutta todella syvästi.

        Siltä vaikutta kun katsoin hänen videonsa psalmista 9.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voinhan kertoa jotain.
        Kovan koulun käynyt kaveri sairauksia ja vaikka mitä vastusta mutta uskossa pysynyt. Ei ole joka tuulen vietävä ja ollut lähetystyössä. Ei rakasta ensimmäisiä sijaa seurakunnassa, mutta tuntee Raamattua ja oheiskirjallisuutta todella syvästi.

        Onko hän lääkäri koulutukseltaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voinhan kertoa jotain.
        Kovan koulun käynyt kaveri sairauksia ja vaikka mitä vastusta mutta uskossa pysynyt. Ei ole joka tuulen vietävä ja ollut lähetystyössä. Ei rakasta ensimmäisiä sijaa seurakunnassa, mutta tuntee Raamattua ja oheiskirjallisuutta todella syvästi.

        jaahas, odottelinkin milloinkahan uusi tukholman profetian profeettaveijari saapuu näyttämölle!


    • Anonyymi

      Juup, k-telin sunlights hittisikermä oli hieno. Kun ei ole mitään uutta auringon alla. Sehän on tuolla jossain aika korkealla se aurinko https://youtu.be/CXdZiaAy7tE

    • Anonyymi

      Kyllä uskovaiset ja muslimit on vajakkeja. Uskovat johonkin allahiin ja pyllistelevät monta kertaa päivässä ja pierevät

      • Anonyymi

        Sais tuo blogisti tulla tänne itse kirjoittelemaan, kyllä tänne sopii yksi täysijärkinenkin minun lisäksi.


    • Anonyymi

      Onneksemme ne rabit osaavat vain avata vain Ilmestyskirjan, minåkin osaan, sen sisältämien 7 sinetin avaaminen onkin sitten eri juttu,
      Oletko kysynyt heiltä, oletteko avanneet ne?
      Avaajaa tuskin haluat nuolla, niinkui erabbeja?

      • Anonyymi

        Vain Karitsa sai avata sinetit joten älä horaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain Karitsa sai avata sinetit joten älä horaja.

        Juuri niin, vai karitsa vain voi avata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin, vai karitsa vain voi avata.

        Siis kenestä puhutaan kun puhutaan karitsasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis kenestä puhutaan kun puhutaan karitsasta.

        Karitsa on Jeesus Kristus, joka ristiin naulittiin Golgatalla meidän syntiemme vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karitsa on Jeesus Kristus, joka ristiin naulittiin Golgatalla meidän syntiemme vuoksi.

        Tuo on tosi uskovaisen kirjoitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on tosi uskovaisen kirjoitusta.

        Pyhä Henki avaa kenelle haluaa, ei sitä ihmiset itse voi avata.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä laulu ja hyvät sanat mutta ei liity aiheeseen.

        Pyhän Hengen tulta ja virtaa ; se kuuluu väkevästi aloituksenkin sanomaan profetian avautumisesta. Anokaa , niin teille annetaan.


        13 Ota esikuvaksi ne terveelliset sanat, jotka olet minulta kuullut, uskossa ja rakkaudessa, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
        14 Säilytä se hyvä, mikä sinulle on uskottu, Pyhän Hengen kautta, joka meissä asuu.

        1. Korinttolaiskirje 14

        1 Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa.
        2 Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.
        3 Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi.
        4 Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
        5 Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.
        6 Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja?
        7 Niinhän on elottomain soittimienkin laita, huilujen tai kitarain: kuinka tiedetään, mitä huilulla tai kitaralla soitetaan, elleivät ne soi toisistaan erottuvin sävelin?
        8 Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun?
        9 Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
        10 Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä.
        11 Mutta jos en tiedä sanojen merkitystä, olen minä puhujalle muukalainen, ja puhuja on minulle muukalainen.
        12 Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti.
        13 Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää.
        14 Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön.
        15 Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni.


      • Anonyymi

        Älkää unohtako vanhan testamentin 16 profetiakirjaa.


    • Anonyymi

      Olen lukenut hänen blogejaan ja todennut kaverin olevan aika selvillä Raamatusta ja kaikenlaisesta siihen liittyvästä.

      • Anonyymi

        Tuo "rabbi" on saatava Turun Evankeliumintalolle puhumaan. Heiskaan horinoita on kuultu jo liikaakin.


    • Anonyymi

      Voisiko se olla myös merenalainen tuliuvuori, kuten tonga, jonka purkaus oli jopa 10 megatonnin luokkaa ja Japaniin pudotetut ydinpommit oli vain pieniä pamauksia sen rinnalla,

      • Anonyymi

        Ei 'Raamatun mukaan voi olla tulivuori kun ne ei lennä taivaasta maahan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei 'Raamatun mukaan voi olla tulivuori kun ne ei lennä taivaasta maahan.

        Kyllä se vaikuttaa olevan joku avaruuden tuhooja.


    • Anonyymi

      Tutkikaa tarkemmin niin huomaatte itse monta asiaa. Blogi avaa silmiä.

    • Anonyymi

      mistä tuo blogisti oikein tietonsa hankkii. On niin monipuoliset.

      • Anonyymi

        Se on varmaan melko paljon kouluja käynyt jätkä. Olen nyt lukenut hänen kirjoituksiaan ja hämmästyin paljon. Kyllä kirjoitukset avautuu kuten Norvannollakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on varmaan melko paljon kouluja käynyt jätkä. Olen nyt lukenut hänen kirjoituksiaan ja hämmästyin paljon. Kyllä kirjoitukset avautuu kuten Norvannollakin.

        toinen norvis aivan selvästi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        toinen norvis aivan selvästi

        On kuitenkin aika eri tyylinen, olisiko juutalainen.


    • Kun Jumala näytti puolan paavin kuoleman niin se alkoi savulla ja vuorella joka lähti lopulta pyörimään ja vyörymään alas.
      Samoin paljon muutakin asiaa tuli näyssä kuten paljastui että vatikaani on täynnä saastaa iljettävää Jumalan herjausta kun esiintyy Pyhänä kolminaisuutena .
      Täysin kelvotonta on sen hedelmä mutta suuri vuori oli tuossa näyssä jossa olin itsekkin mukana tarkkailijana ja kyselin kun en ymmärtänyt kaikkea.

      • Anonyymi

        Kenelle näytti, sinulle vai?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kenelle näytti, sinulle vai?

        Kyllä.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Kyllä.

        Voitko kertoa mitä muuta näytti, kiinnostaisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voitko kertoa mitä muuta näytti, kiinnostaisi.

        Useita asioita 22v aikana.Saatan joskus aukaista kaikki.
        Esim bamin maanjäristys..paavi ja sen järjestelmän iljetys.... tsunami se kuuluisa jonka Jumalan enkeli teki ..
        Ihan viimeiseen näkyyn joka koskee Jeesuksen paluuta ja se puheella ja näyllä näytettiin olevan todella todella lähellä.
        On myös muuta ja tärkeää asiaa Kristityille kun aikoinaan Jeesus sanoi minulle eräiden juhlien jälkeen...Lähde kävelylle ja minä lähdin .Kävely tunnin aikana Kuningas lasketti sydämmeen voimakkaasti asioita mitä Hän tekee Kristittyjen keskuudessa ja voin sanoa että nämä ns kirkot ja lahkot sivuutettiin aika lahjakkaasti.
        Mutta en tiedä onko tämä foorumi paras paikka sille mutta muissa uskovien foorumeissa kuitenkin voisi sen avata.
        Niin nämä Jumalan ilmoitukset on tulleet sen näyn jälkeen jossa Jeesus kuljetti minut kauniille kauniille vihreälle rinneniitylle jossa valo oli kaunista ja siellä oli Herran lampaat joista Herra antoi valvomistehtävän ja suojaamisen ja valheiden estämisen ja sitä on tullu tehtyä kuten myös kiviaidan reunassa oli kenties kuution kasa vanhoja pergamentteja sinetöitynä eli ilmoituksia ja niitä olen kirjoittanut.Se on eri asia onko kukaan lukenut mutta nyt tuntuu että on aika lähellä kertoa kaikki.
        Se on noussut vahvasti esille.
        Sen sanon että taistelu on ollut järkyttävän kovaa saatanaa vastaan sen jälkeen kun tehtävän sain.
        Olen myös hävinnyt maallisesti paljon ja välillä kaiken.
        Toki sen osasin aavistaa.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Useita asioita 22v aikana.Saatan joskus aukaista kaikki.
        Esim bamin maanjäristys..paavi ja sen järjestelmän iljetys.... tsunami se kuuluisa jonka Jumalan enkeli teki ..
        Ihan viimeiseen näkyyn joka koskee Jeesuksen paluuta ja se puheella ja näyllä näytettiin olevan todella todella lähellä.
        On myös muuta ja tärkeää asiaa Kristityille kun aikoinaan Jeesus sanoi minulle eräiden juhlien jälkeen...Lähde kävelylle ja minä lähdin .Kävely tunnin aikana Kuningas lasketti sydämmeen voimakkaasti asioita mitä Hän tekee Kristittyjen keskuudessa ja voin sanoa että nämä ns kirkot ja lahkot sivuutettiin aika lahjakkaasti.
        Mutta en tiedä onko tämä foorumi paras paikka sille mutta muissa uskovien foorumeissa kuitenkin voisi sen avata.
        Niin nämä Jumalan ilmoitukset on tulleet sen näyn jälkeen jossa Jeesus kuljetti minut kauniille kauniille vihreälle rinneniitylle jossa valo oli kaunista ja siellä oli Herran lampaat joista Herra antoi valvomistehtävän ja suojaamisen ja valheiden estämisen ja sitä on tullu tehtyä kuten myös kiviaidan reunassa oli kenties kuution kasa vanhoja pergamentteja sinetöitynä eli ilmoituksia ja niitä olen kirjoittanut.Se on eri asia onko kukaan lukenut mutta nyt tuntuu että on aika lähellä kertoa kaikki.
        Se on noussut vahvasti esille.
        Sen sanon että taistelu on ollut järkyttävän kovaa saatanaa vastaan sen jälkeen kun tehtävän sain.
        Olen myös hävinnyt maallisesti paljon ja välillä kaiken.
        Toki sen osasin aavistaa.

        Et ole mitään muuta kuin sekaisin. :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole mitään muuta kuin sekaisin. :(

        Kommenttisi osoittaa suurta epäempaatisuutta ja tietyn tasoinen epäempaattisuus viittaa puolestaan tieteen valossa persoonallisuushäiriöön.


      • Anonyymi

        Äkillisestä perikadosta on kyse vedenpaisumuksessa ja samoin Sodomassa ja Gomorrassa.
        Elämme merkillistä ja merkittävää aikaa ja paljon on varoitusprofetiaa seuraavastakin vuodesta kuten jo olemme tottuneet niiden toteutumiseen kaksi ja puolivuotta.

        2. Pietarin kirje 2
        1 Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.

        2 Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi;
        3 ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.

        4 Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen, pimeyden kuiluihin, ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi.

        5 Eikä hän säästänyt muinaista maailmaa, vaikka varjelikin Nooan, vanhurskauden saarnaajan, ynnä seitsemän muuta, vaan antoi vedenpaisumuksen tulla jumalattomain maailman päälle.

        6 Ja hän poltti poroksi Sodoman ja Gomorran kaupungit ja tuomitsi ne häviöön, asettaen ne varoitukseksi niille, jotka vastedes jumalattomasti elävät.

        7 Kuitenkin hän pelasti hurskaan Lootin, jota rietasten vaellus irstaudessa vaivasi;
        8 sillä asuessaan heidän keskuudessansa tuo hurskas mies kiusaantui hurskaassa sielussaan joka päivä heidän pahain tekojensa tähden, joita hänen täytyi nähdä ja kuulla.

        9 Näin Herra tietää pelastaa jumaliset kiusauksesta, mutta tuomion päivään säilyttää rangaistuksen alaisina väärät,

        10 ja varsinkin ne, jotka lihan jäljessä kulkevat saastaisissa himoissa ja ylenkatsovat herrauden. Nuo uhkarohkeat, itserakkaat eivät kammo herjata henkivaltoja,
        11 vaikka enkelitkään, jotka väkevyydeltään ja voimaltaan ovat suuremmat, eivät lausu heitä vastaan herjaavaa tuomiota Herran edessä.
        ...jatkuu


      • Anonyymi

        ...jatkuu---2.piet.2
        12 Mutta niinkuin järjettömät, luonnostaan pyydystettäviksi ja häviämään syntyneet eläimet, niin joutuvat myös nämä, kun herjaavat sitä, mitä eivät tunne, häviämään omaan turmelukseensa,
        13 saaden vääryyden palkan; he pitävät nautintonaan elää päivänsä hekumassa; he ovat tahra-ja häpeäpilkkuja; he herkuttelevat petoksissaan, kemuillessaan teidän kanssanne;
        14 heidän silmänsä ovat täynnä haureutta eivätkä saa kylläänsä synnistä; he viekoittelevat horjuvia sieluja, heillä on ahneuteen harjaantunut sydän; he ovat kirouksen lapsia.
        15 He ovat hyljänneet suoran tien, ovat eksyneet ja seuranneet Bileamin, Beorin pojan, tietä, hänen, joka rakasti vääryyden palkkaa,
        16 mutta sai rikkomuksestaan ojennuksen: mykkä juhta puhui ihmisen äänellä ja esti profeetan mielettömyyden.
        17 Sellaiset ovat vedettömiä lähteitä ja myrskytuulen ajamia hattaroita, ja pimeyden synkeys on heille varattu.
        18 Sillä he puhuvat pöyhkeitä turhuuden sanoja ja viekoittelevat lihan himoissa irstauksilla niitä, jotka tuskin ovat päässeet eksyksissä vaeltavia pakoon,
        19 ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on.
        20 Sillä jos he meidän Herramme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin on viimeinen tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.
        21 Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että sen tunnettuaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä.
        22 Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...jatkuu---2.piet.2
        12 Mutta niinkuin järjettömät, luonnostaan pyydystettäviksi ja häviämään syntyneet eläimet, niin joutuvat myös nämä, kun herjaavat sitä, mitä eivät tunne, häviämään omaan turmelukseensa,
        13 saaden vääryyden palkan; he pitävät nautintonaan elää päivänsä hekumassa; he ovat tahra-ja häpeäpilkkuja; he herkuttelevat petoksissaan, kemuillessaan teidän kanssanne;
        14 heidän silmänsä ovat täynnä haureutta eivätkä saa kylläänsä synnistä; he viekoittelevat horjuvia sieluja, heillä on ahneuteen harjaantunut sydän; he ovat kirouksen lapsia.
        15 He ovat hyljänneet suoran tien, ovat eksyneet ja seuranneet Bileamin, Beorin pojan, tietä, hänen, joka rakasti vääryyden palkkaa,
        16 mutta sai rikkomuksestaan ojennuksen: mykkä juhta puhui ihmisen äänellä ja esti profeetan mielettömyyden.
        17 Sellaiset ovat vedettömiä lähteitä ja myrskytuulen ajamia hattaroita, ja pimeyden synkeys on heille varattu.
        18 Sillä he puhuvat pöyhkeitä turhuuden sanoja ja viekoittelevat lihan himoissa irstauksilla niitä, jotka tuskin ovat päässeet eksyksissä vaeltavia pakoon,
        19 ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on.
        20 Sillä jos he meidän Herramme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin on viimeinen tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.
        21 Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että sen tunnettuaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä.
        22 Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa".

        Riettautta tulee nyt joka tuutista.

        Vieläpä täysin Lutherin oppiin tukeutuva Luterilainen kirkko alkaa kompuroida sen kanssa ja sekoilla iänikuisista faktoista pois. Vanha kansa sanoi hulluuksista: "Johan on aikoihin eletty". Nyt vasta on ja sen mahdollisti täydellisesti vapautetut pornotuotanto mammonan ja median kera. !
        https://tunnustuskirjat.fi/vahakatekismusliitteet.html#avioliittoon


    • Anonyymi rakkikoiria riittää niin ei helmiä sioille tällä palstalla.

      • Anonyymi

        Ja saisiko saman suomeksi. Vai oletko jo niin sekaisin että et osaa kirjoittaa? :D


    • Riittää kun tuon mitä kirjoitin uskovat ymmärtävät.

      • Anonyymi

        No kyllähän sekopäät ymmärtävät toisiaan.

        Muta eikö teitä kiinnosta se että meille muille te näytätte aika sekopäiltä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllähän sekopäät ymmärtävät toisiaan.

        Muta eikö teitä kiinnosta se että meille muille te näytätte aika sekopäiltä?

        Viisaat ymmärtävät Jumalan Sanan.
        En tarkoita maallista viisautta, vaan Jumalan antamaa.
        Meta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllähän sekopäät ymmärtävät toisiaan.

        Muta eikö teitä kiinnosta se että meille muille te näytätte aika sekopäiltä?

        Meitä kiinnostaa enemmän iankaikkinen elämä Taivaassa kuin jonkin ihmisen mielipide.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllähän sekopäät ymmärtävät toisiaan.

        Muta eikö teitä kiinnosta se että meille muille te näytätte aika sekopäiltä?

        Raamatussa kerrotaan , että Jeesus tuli pelastamaan synnin eli väärän elämäntien kulkijat.
        Kaikki teemme syntiä, mutta Jeesuksen tiellä ei hullukaan eksy. Elämä on liian pitkä matka kulkea väärää polkua. Liian monet sen vanhana vasta ymmärtävät, mutta eivät silloinkaan turhaan. Iankaikkinen kallis koti Herramme luona on tärkein aarteemme. Raamatun neljännessä käskyssä sanotaan myös, että kunnioita isääsi ja äisiäsi , että menestyisit ja kauan eläisit maan päällä . Se on iso siunaus jo saada maanpäällinen elämä elää oikein ja iloita Herran antamassa menestyksessä. Moni rippilapsi on saanut johdattaa vanhempansakin oikealle tielle. Rakkaus perheissä kasvaa kunnioituksessa ja kunnioitus rakkauden ilmapiirissä.
        " Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niin kuin hän on vanhurskas. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta. " ( Johanneksen ensimmäinen kirje 3: 7 - 10 )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa kerrotaan , että Jeesus tuli pelastamaan synnin eli väärän elämäntien kulkijat.
        Kaikki teemme syntiä, mutta Jeesuksen tiellä ei hullukaan eksy. Elämä on liian pitkä matka kulkea väärää polkua. Liian monet sen vanhana vasta ymmärtävät, mutta eivät silloinkaan turhaan. Iankaikkinen kallis koti Herramme luona on tärkein aarteemme. Raamatun neljännessä käskyssä sanotaan myös, että kunnioita isääsi ja äisiäsi , että menestyisit ja kauan eläisit maan päällä . Se on iso siunaus jo saada maanpäällinen elämä elää oikein ja iloita Herran antamassa menestyksessä. Moni rippilapsi on saanut johdattaa vanhempansakin oikealle tielle. Rakkaus perheissä kasvaa kunnioituksessa ja kunnioitus rakkauden ilmapiirissä.
        " Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niin kuin hän on vanhurskas. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta. " ( Johanneksen ensimmäinen kirje 3: 7 - 10 )

        Oikein hyvin kirjoitit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meitä kiinnostaa enemmän iankaikkinen elämä Taivaassa kuin jonkin ihmisen mielipide.

        Lue Raamattu muutamaan kertaan ja ano Herraltamme, että avaa ymmärryksesi käsittämään Jumalan Sanan. Herra kuulee jokaisen anovan, kun hän lähesyy Jumalaa tosissaan ja hartaasti.
        Kun olet lukenut, niin voit täällä esittää myös kysymyksiä ja keskusteluja epäselviksi jääneissa kirjoituksissa.


    • Anonyymi

      Putinihan on jo uhkaillut ydinaseilla.

    • Anonyymi

      Se mitä Jumala sanoo, pitää aina paikkansa.

    • Anonyymi

      Eikös tuo palava vuori tule avaruudesta, eikä le ihmisten aseita.

      • Anonyymi

        Aika mielenkiintoista.


    • Anonyymi

      Jos Jumala ilmoittaa jotain niin se pitää.

    • Anonyymi

      Kamalaa tapahtuu Ilmestyskirjan tapahtumat ovat tapahtumassa.

      • Anonyymi

        Ainakin punainen hevonen eli toinen sinetti on näköjään menossa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin punainen hevonen eli toinen sinetti on näköjään menossa,

        No siitä ei ole enää epäilystäkään, ihan hirvittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siitä ei ole enää epäilystäkään, ihan hirvittää.

        Vain tyhmä ei ymmärrä missä ajassa mennään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain tyhmä ei ymmärrä missä ajassa mennään.

        Viimeisiä aikoja eletään, Jeesuksen paluu on tosi lähellä.


    • Anonyymi

      JUMALAN antamat profetiat pitää aina paikkansa.

      • Anonyymi

        Ja myöskin Jarmon! Luotettavaakin luotettavamman oloinen nykyinen ATEISTI!!!!111!!!


    • Anonyymi

      Niin ja milloin tuo tulessa palava vuori putoaa maan päälle?

      • Anonyymi

        Voisiko tuo vuori olla jokin ihmisen kehittämä ase tai Jumalan tuomio luonnovoimien tai ihmeen kautta.


    • Anonyymi

      Entä se palava soihtu josta Ilmestyskirja puhuu.

    • Anonyymi

      Tarkoittaako nuo juuri nyt Ukrainassa ammuttavia ammuksia.

      • Anonyymi

        Minun mielestä ei tarkoita.


    • Anonyymi

      "Rabbi" on palstalla, kysykää häneltä.

      • Anonyymi

        Millä palstalla hän on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä palstalla hän on?

        Sillä missä kerrotaan Hänen kirjoituksestaan.


    • Anonyymi

      Nyt tarvitaan heti jotain joka tuntee Raamattua.

    • Anonyymi

      Eipä täällä näytä muita olevan kuin tuo "rabbi" joka tuntee Raamattua.

    • Anonyymi

      Tuttavani kertoi minua kysellyn.

      Ukrainassa ammuttavat ammukset eivät ole tuo "tulessa palava vuori".

      Eero N.

      • Anonyymi

        Suurkiitos selvennöksestä. Ei noita asioita tavallinen ymmärrä.


      • Anonyymi

        Mitä se vuori sitten tarkoittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se vuori sitten tarkoittaa?

        Ilmeisesti jokin meteori, mutta ei mikään ihmisen aikaansaannos.
        EeroN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti jokin meteori, mutta ei mikään ihmisen aikaansaannos.
        EeroN.

        Tuo tuntuu paljon järkevämmältä kuin atomipommi jota yleensä sen selitetään olevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo tuntuu paljon järkevämmältä kuin atomipommi jota yleensä sen selitetään olevan.

        Aika ihmeellisesti Raamattu kertoo tulevaisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika ihmeellisesti Raamattu kertoo tulevaisuudesta.

        Kyllä todella kertoo, mutta harva sitä ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä todella kertoo, mutta harva sitä ymmärtää.

        Siksi on tärkeää kuunnella Raamatun opettajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi on tärkeää kuunnella Raamatun opettajia.

        Pitäisikö mennä Kangasalalle kuuntelemaan kun ei näy olevan paikallisilla ymmärrystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisikö mennä Kangasalalle kuuntelemaan kun ei näy olevan paikallisilla ymmärrystä.

        Katso netistä siellä nämä opettaa, tuo "rabbikin".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso netistä siellä nämä opettaa, tuo "rabbikin".

        Missä hän siellä opettaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä hän siellä opettaa?

        Näkyy olevan sarja Psalmeista, ei näköjään mikään profeetta ole vaan Raamatun opettaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkyy olevan sarja Psalmeista, ei näköjään mikään profeetta ole vaan Raamatun opettaja.

        Ei ole ilmestynyt viime keskiviikon luentoa, miksihän vaikka heidän ohjelmassaan oli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ilmestynyt viime keskiviikon luentoa, miksihän vaikka heidän ohjelmassaan oli?

        Voisiko sinne soittaa ja kysyä missä vika?


    • Anonyymi

      Se opetus siirtyi tiistaille 29.3.-22 klo.11:00

      • Anonyymi

        Työssäkäyvä ei pysty päivällä katsomaan. Tuleeko se näkymään sen seurakunnan sivuilla myöhemmin.


      • Anonyymi

        Katsoin tänään sen Kangasalan helluntaiseurakunnan sivuilta, ja oli tosi kuuntelemisen arvoinen.


    • Anonyymi

      minäkin katsoin ja täytyy katsoa ne aiemmatkin, oli meinaan niin hyvä.

    • Anonyymi

      Katsoin kun selitti Psalmia 11 ja siinnä Psalmissahan vaikuttaa olevan tosi paljon profetiaa.

      • Anonyymi

        Muutkin Psalmit näkyy löytyvän ainakin osa. Aika mielenkiintoista settiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutkin Psalmit näkyy löytyvän ainakin osa. Aika mielenkiintoista settiä.

        Onkin todella selvää opetusta josta maallikkokon ymmärtää.


    • Anonyymi

      Siinnä Psalmissahan on näkyy paljon profetiaa, en tiennytkään.

      • Anonyymi

        Minä kuuntelin muitakin hänen selityksiä Psalmeista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kuuntelin muitakin hänen selityksiä Psalmeista.

        Ovat todella mielenkiintoisia, olen kuunnellut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovat todella mielenkiintoisia, olen kuunnellut.

        Minä olen kuunnellut kaikki jotka netistä löytyy. Kyllä on sanoma Jumalalta. Olen myös tallentanut ne itselle.


    • Anonyymi

      Näkyy olevan kyseessä henkilö joka tuntee muutakin, kuin mitä yleisesti opetetaan.
      Obadja

    • Anonyymi

      Sieltä avaruudestahan on tutkijoiden mukaan lähestymässä maata joku valtava möhkäle.

      • Anonyymi

        Siitähän on täällä aloitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitähän on täällä aloitus.

        Siis missä on aloitus vinkkaaatko vähän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis missä on aloitus vinkkaaatko vähän?

        En minkään löytänyt.


    • Anonyymi

      On se tuo aloitus.

    • Anonyymi

      Piti kirjoittaa, se on tämä aloitus, juuri tämä.

    • Anonyymi

      Olisiko tuo tulessa palava vuori se Venäjän uusi ohjus?

      • Anonyymi

        Eiköhän se ole joku meteori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän se ole joku meteori.

        Eihä se muu voi olla.


    • Anonyymi

      Siitä on ilmoitettu tarkka vuosi ja päivä en vain muista mutta kuuntelin yhden puheen.

      • Anonyymi

        Mistä sen puheen löytää, onko sulla linkkiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sen puheen löytää, onko sulla linkkiä?

        Ei ole se oli TV seiskassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole se oli TV seiskassa.

        Löytyy Seiskan arkistosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole se oli TV seiskassa.

        Tässä siitä on profetia ja alkaa n. 1.10 minuutin jälkeen. Mutta, kuten heidän kaikki rukousohjelmat, kannattaa kuunnella alusta saakka. Siis myös kaikki TV7:n rukousohjelmat ovat koko ajan opetusta rukouksen lisäksi ja tärkeintä rukousopetusta myös oppia rukoilemaan. Olen kuunnellut aikoinaan tuon suorassa lähetyksessä ja pian putosi Venäjälle myös meteoriitti. Ajattelin sen ehkä jo siinä olleen, kun samaan aikaan, vaikka ne suurkatastrofit ei tulleetkaan. Kuuntelin tuon nyt ja oleellista, mitä en enää muistanut , että tuon katastrofin jälkeen pian Jeesus noutaa omansa kotiin ja alkaa karitsan häät. Jäljelle jääneille alkaa kovat ajat. Nyt profetioidaan paljon , että Jeesus ilmestyy pian, niin miten pian on tuo katastrofi? Anjam Sahaukat "Pyhä Henki tänään" TV7 taannoin profetoi niin , että ei neljääkään vuotta, kun nähdään merkittävää.
        https://www.tv7.fi/arkki/anokaa-uskossa/paavo-jarvisen-esirukousohjelma_p26937/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä siitä on profetia ja alkaa n. 1.10 minuutin jälkeen. Mutta, kuten heidän kaikki rukousohjelmat, kannattaa kuunnella alusta saakka. Siis myös kaikki TV7:n rukousohjelmat ovat koko ajan opetusta rukouksen lisäksi ja tärkeintä rukousopetusta myös oppia rukoilemaan. Olen kuunnellut aikoinaan tuon suorassa lähetyksessä ja pian putosi Venäjälle myös meteoriitti. Ajattelin sen ehkä jo siinä olleen, kun samaan aikaan, vaikka ne suurkatastrofit ei tulleetkaan. Kuuntelin tuon nyt ja oleellista, mitä en enää muistanut , että tuon katastrofin jälkeen pian Jeesus noutaa omansa kotiin ja alkaa karitsan häät. Jäljelle jääneille alkaa kovat ajat. Nyt profetioidaan paljon , että Jeesus ilmestyy pian, niin miten pian on tuo katastrofi? Anjam Sahaukat "Pyhä Henki tänään" TV7 taannoin profetoi niin , että ei neljääkään vuotta, kun nähdään merkittävää.
        https://www.tv7.fi/arkki/anokaa-uskossa/paavo-jarvisen-esirukousohjelma_p26937/

        Kiitos sinulle linkistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos sinulle linkistä.

        Ei ollut uskottava juttu.


    • Anonyymi

      Jumalan antamat profetiat eivät petä, ihmisten pettävät.

      • Anonyymi

        Juuri noin se asia on. Jos Jumala sanoo tekevänsä jotain, se toteutuu.


    • Anonyymi

      Olisiko tuo tulena palava vuori niitä hyprsoonisia ammuksia?

      • Anonyymi

        Ei tuossa blogissa niin sanota. Taitaa paremminkin olla joku meteori.


    • Anonyymi

      Ei ole helppoa Suomella odotettavissa.

      • Anonyymi

        Jumalan ilmoitukset pitää aina paikkansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan ilmoitukset pitää aina paikkansa.

        Raamatun Sana pitää paikkansa. Ihanaa , kun nyt löytyy näitä todistuksia ja raamatunselityksiä itse kullakin arjen uskosta. Juuri siinä arjessa elämme uskomme todeksi.
        https://www.youtube.com/watch?v=3zFs0J0rqCc


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun Sana pitää paikkansa. Ihanaa , kun nyt löytyy näitä todistuksia ja raamatunselityksiä itse kullakin arjen uskosta. Juuri siinä arjessa elämme uskomme todeksi.
        https://www.youtube.com/watch?v=3zFs0J0rqCc

        Raamatuntuntijat ovat aarre uskoville, sillä he tuovat Jeesuksen yhä selvemmin esiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatuntuntijat ovat aarre uskoville, sillä he tuovat Jeesuksen yhä selvemmin esiin.

        Tällä palstalla vihataan todellista Jumalan Sanaa. Jos jonkin huomataan ymmärtävän Raamattua, niin puskii, kimppuun heti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä palstalla vihataan todellista Jumalan Sanaa. Jos jonkin huomataan ymmärtävän Raamattua, niin puskii, kimppuun heti.

        Se näkyy olevan käytäntö.


    • Anonyymi

      Raamattu on täynnä profetiaa, joka ei petä. Salaisuutta on vielä paljon , mitä ei ihminen ymmärrä. Jumala niitä itse lukijalle avaa Pyhässä Hengessä.

      Aika on paha nyt. Pelkästään lapset saavat kiroilla vapaasti ja julkisilla paikoilla. Toistavat nettipelien rumia sanoja ymmärtämättömyyttään. Pahempia lasten sielulle on nettipelien karmeat opetukset. Nämä tulee näkyville lasten käytöshäiriöinä ja kiroiluina ja siinä myös tulee esille lasten varjelemattomuus ja vanhempiensa vastuun ymmärrys. Yhteiskunta ei varjele ja vanhemmat on estettyinä sidottuja työvelvoitteisiin ym. Myös nykyvanhemmille suotiin vapaan tv:n opettama kaikenlainen suvaitsevaisuuteen kääntyminen eli heidänkään vanhemmille ei suotu aikaa varjella lapsiaan pahalta. Kansamme on hyväksynyt tällaisen ulkomailta tulevan peliviidakon antaman opetuksen lapsilleen. Suurin osa aikuisista ja varsinkaan isovanhemmista ei edes tiedä , mitä ne sisältävät - "...katkeruus ja kiivastus ja viha ja huuto ja herjaus, kaikki pahuus...".
      Ef. 4
      29 Mikään rietas puhe älköön suustanne lähtekö, vaan ainoastaan sellainen, mikä on rakentavaista ja tarpeellista ja on mieluista niille, jotka kuulevat.
      30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
      31 Kaikki katkeruus ja kiivastus ja viha ja huuto ja herjaus, kaikki pahuus olkoon kaukana teistä.
      32 Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, anteeksiantavaisia toinen toisellenne, niinkuin Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut.

      ef.5
      6 Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla, sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia;
      7 Älkää siis olko niihin osallisia heidän kanssaan.
      8 Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa. Vaeltakaa valkeuden lapsina
      9 -sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä-
      10 ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle;
      11 Älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.
      12 Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät;
      13 mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta.
      14 Sentähden sanotaan: "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!"
      15 Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niinkuin tyhmät, vaan niinkuin viisaat,
      16 ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha.

      Vaikka aika on paha , Herra kuulee rukoukset ja vastaa ajallaan ja tavallaan.

      • Anonyymi

        Kirjoitat aika järkeviä, totta vie.


      • Anonyymi

        Seuratkaa ajan merkkejä; nyt on Aika.
        Jeremia 7
        "8 Mutta katso, te luotatte valheen sanoihin, joista ei ole hyötyä.
        9 Miten on? Te varastatte, tapatte, rikotte avion, vannotte väärin, poltatte uhreja Baalille ja seuraatte vieraita jumalia, joita te ette tunne.

        10 Ja te tulette ja astutte minun eteeni tähän huoneeseen, joka on otettu minun nimiini, ja sanotte: 'Me kyllä pelastumme' -tehdäksenne yhä kaikkia näitä kauhistuksia!
        11 Ryövärien luolaksiko te katsotte tämän huoneen, joka on otettu minun nimiini? Katso, sellaiseksi minäkin olen sen havainnut, sanoo Herra."
        "...Te varastatte, tapatte, rikotte avion, ........!
        Entä Suomi; korruptio, abortit ja raiskaukset, avioerot ja "....hylätty synteihinsä niin, että....."; kuten Room. 1 ilmenee?

        Kristikansamme lähes kaikki lapset käyvät vielä rippikoulun ja saavat opetusta Pyhästä Jumalan Sanasta, kiitos Herran! Miten pääsi silti käymään niin, että kansamme on jo vuosikymmenet antanut päättäjillensä valtuudet muuttaa lakimme edesauttamaan kaikkia noita väärintekemisiä, joita Jeremiakin noin tuo Herran Sanana varoituksena kansalle?
        Suomen kansa on aina ennen ymmärtänyt , mikä on jo luonnollista ja mikä luonnotonta, mutta lakien oudot suvaitsevaisuusmuutokset (abortit, avioerot, homous) ovat jo hämärtäneet jälkeläistemme ymmärryksen täysin!
        Miksi seurakuntien vanhimmat eivät estäneet näitä vääryyksiin mahdollistavien lakien säätämisiä jo 1970-luvun alussa? Nyt kirkot yritetään muuttaa hyväksymään nuo kaikki luetellut kauhistusteot eli vaaditaan siunausta mihin vaan?

        "11 Ryövärien luolaksiko te katsotte tämän huoneen, joka on otettu minun nimiini? Katso, sellaiseksi minäkin olen sen havainnut, sanoo Herra."?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuratkaa ajan merkkejä; nyt on Aika.
        Jeremia 7
        "8 Mutta katso, te luotatte valheen sanoihin, joista ei ole hyötyä.
        9 Miten on? Te varastatte, tapatte, rikotte avion, vannotte väärin, poltatte uhreja Baalille ja seuraatte vieraita jumalia, joita te ette tunne.

        10 Ja te tulette ja astutte minun eteeni tähän huoneeseen, joka on otettu minun nimiini, ja sanotte: 'Me kyllä pelastumme' -tehdäksenne yhä kaikkia näitä kauhistuksia!
        11 Ryövärien luolaksiko te katsotte tämän huoneen, joka on otettu minun nimiini? Katso, sellaiseksi minäkin olen sen havainnut, sanoo Herra."
        "...Te varastatte, tapatte, rikotte avion, ........!
        Entä Suomi; korruptio, abortit ja raiskaukset, avioerot ja "....hylätty synteihinsä niin, että....."; kuten Room. 1 ilmenee?

        Kristikansamme lähes kaikki lapset käyvät vielä rippikoulun ja saavat opetusta Pyhästä Jumalan Sanasta, kiitos Herran! Miten pääsi silti käymään niin, että kansamme on jo vuosikymmenet antanut päättäjillensä valtuudet muuttaa lakimme edesauttamaan kaikkia noita väärintekemisiä, joita Jeremiakin noin tuo Herran Sanana varoituksena kansalle?
        Suomen kansa on aina ennen ymmärtänyt , mikä on jo luonnollista ja mikä luonnotonta, mutta lakien oudot suvaitsevaisuusmuutokset (abortit, avioerot, homous) ovat jo hämärtäneet jälkeläistemme ymmärryksen täysin!
        Miksi seurakuntien vanhimmat eivät estäneet näitä vääryyksiin mahdollistavien lakien säätämisiä jo 1970-luvun alussa? Nyt kirkot yritetään muuttaa hyväksymään nuo kaikki luetellut kauhistusteot eli vaaditaan siunausta mihin vaan?

        "11 Ryövärien luolaksiko te katsotte tämän huoneen, joka on otettu minun nimiini? Katso, sellaiseksi minäkin olen sen havainnut, sanoo Herra."?

        Ajattelemisen aika on nyt
        Jeremia 8
        5 Miksi kääntyy tämä kansa, Jerusalem, pois ainaisessa luopumuksessa? Miksi he pitävät kiinni petoksesta eivätkä tahdo palata?
        6 Minä olen tarkannut ja kuunnellut: he puhuvat sitä, mikä ei ole oikein; ei kukaan kadu pahuuttansa, ei ajattele: Mitä olen minä tehnyt! Kaikki he kääntyvät pois juosten juoksuansa, niinkuin orhi kiitää taistelussa.
        7 Haikarakin taivaalla tietää aikansa; metsäkyyhkynen, pääskynen ja kurki pitävät vaarin tuloajastansa, mutta minun kansani ei tunne Herran oikeutta.
        8 Kuinka saatatte sanoa: 'Me olemme viisaita, ja meillä on Herran laki'? Totisesti! Katso, valheen työtä on tehnyt kirjanoppineiden valhekynä.


    • Anonyymi

      Eikös Ilmestyskirja kuvaa noita termobarisia aseita tuossa kohtaa vai onko blokin kirjoittaja sittenkin oikeassa

      • Anonyymi

        Kyllä se siltä näyttää.


    • Anonyymi

      Mitä sanoo asiasta "rabbimme" onko kyse termobarisista.

      • Anonyymi

        En tiedä mitä hän sanoo, mutta minä uskon kyse olevan ydinaseista.


    • Anonyymi

      Toivottavasti blogin kirjoittaja tulisi kirjoittelemaan myös tänne. Korkeintaan joku narsisti voi vastustaa.

      • Anonyymi

        Täällä niitä narskuja riittää joka sormelle, olen huomannut.


      • Anonyymi

        Sitä bloggaajaa ei paljo näytä kiinnostavan räksyttäjät. Voisi kumota niiden väitteet hetkessä, mutta ei näy välittävän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä bloggaajaa ei paljo näytä kiinnostavan räksyttäjät. Voisi kumota niiden väitteet hetkessä, mutta ei näy välittävän.

        Taitaa liikkua enemmän Raamatullisella kuin arvailuun tasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa liikkua enemmän Raamatullisella kuin arvailuun tasolla.

        Tuo oli kyllä sattuvasti sanottu, ei välitä räksyttävistä rakeista.


    • Anonyymi

      Silloin kun profetia tulee Jumalalta niin se ei petä vaan toteutuu.

      • Anonyymi

        Nyt oli oikein asiallinen mielipide.


      • Anonyymi

        Ilmankos näiden muka profetojen jutut ei toteudu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmankos näiden muka profetojen jutut ei toteudu.

        Ei tietenkään toteudu, kun ne ottaa sanan toinen toisensa suusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään toteudu, kun ne ottaa sanan toinen toisensa suusta.

        Siitähän Raamattukin varoittaa tyypeistä jotka ottaa sanat toistensa suusta ja toistelee niitä kuin papukaijat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitähän Raamattukin varoittaa tyypeistä jotka ottaa sanat toistensa suusta ja toistelee niitä kuin papukaijat.

        Tämä sivusto tuntuu olevan noiden papukaijojen istumaorsi. Samoja kaikki papattaa, eikä mikään pidä paikkaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä sivusto tuntuu olevan noiden papukaijojen istumaorsi. Samoja kaikki papattaa, eikä mikään pidä paikkaansa.

        Kyllä näkyy olevan profeetaksi pyrkiviä, mutta ei ole tainnut Jumala yhtään heistä sellaiseksi valtuuttaa. Omiaan puhuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä näkyy olevan profeetaksi pyrkiviä, mutta ei ole tainnut Jumala yhtään heistä sellaiseksi valtuuttaa. Omiaan puhuvat.

        Pyhä Henki valitsee ketä tahtoo, ei siihen tehtävään voi itse itseään nostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki valitsee ketä tahtoo, ei siihen tehtävään voi itse itseään nostaa.

        Täällä on monet nostaneet jopa kahvin ja viskin voimalla. Joku juoppo teki niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on monet nostaneet jopa kahvin ja viskin voimalla. Joku juoppo teki niin.

        Joo näin on. Alkoholisti leikki profeettaa humalassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo näin on. Alkoholisti leikki profeettaa humalassa.

        Näkyy tuolla etusivulla taas sekoilevan pää täynnä viskiä.


    • Anonyymi

      Täällä on profetioita joka lähtöön, mutta ei sellaisia jotka tulisi Jumalalta.

      • Anonyymi

        Jumalaan profetiat pitää aina paikkansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalaan profetiat pitää aina paikkansa.

        Ei tällä palstalla ole todellisia profeettoja, eikä juuri Raamattua tuntevia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tällä palstalla ole todellisia profeettoja, eikä juuri Raamattua tuntevia.

        Joten siinnä mielessä turha palsta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joten siinnä mielessä turha palsta.

        Olisi hyvä jos joku Raamattua paremmin ymmärtävä kirjoittelisi täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi hyvä jos joku Raamattua paremmin ymmärtävä kirjoittelisi täällä.

        Ei ne tule tällaiselle pilipali palstalle. Ei tuo "rabbikaan" pysynyt kirjoittelemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne tule tällaiselle pilipali palstalle. Ei tuo "rabbikaan" pysynyt kirjoittelemassa.

        Joo täällä kirjoittelee lähinnä kaikenlaiset huuhaat, eikä asialliset.


    • Anonyymi

      hautaansa pääsee helpomminkin, kuin seraamalla sua.

    • Jumalan ilmoitus hulluudesta muutamia vuosia sitten.
      Nyt se on laskeutunut ja hulluutta riittää joka puolella.
      Korona rokotukset ja ihmiset niiden ympärillä jotka ei näe.
      Opettajat..kirkot ev.lut jonka menon jokainen näkee.
      Ww order on saanut asiat sekaisin..
      Joka puolelle kun katsoo näkee lakien tallaamisen..Suomen myynnin...
      Ihmiset menee päästään sekaisin hyvin usein.Mielenterveys pettää kun jäävät ilman Jumalaa saatanan armoille.
      Hallitus..eduskunta ihan sekaisin .
      Lista on loputon.
      Kuka huijaa ketäkin...rehellisyyttä ei näe.
      Homma on lähtenyt käsistä.
      Nato tuhoamassa Suomea ....
      Vauhti kiihtyy..

      • Anonyymi

        Ei korona rokote ole se valkea hevonen vaan se ratsastaja tuo koronan.


      • Anonyymi

        Viisas ajattelija seurasi maamme kehitystä lastenkasvatuksessa viime vuosisadan lopussa, kun lasten kollektiivinen hoitoriepottelu oli jo saatettu maamme normiksi. Sehän oli kautta maailman aikojen kuulunut itsestäänselvyytenä äidille tai sijaisäidille lapsen kodissa se kasvatus.
        Hän seurasi , mitä tuo outo kasvatus jo oli saanut aikaan -60-luvun loppupuolella syntyneistä alkaen, jolloin pikkulasten äidit ajettiin kokopäiväansioon jo 2 kk:n ikäiseltä vauvalta.
        Hän totesi vain, että menee useampi sukupolvi, ennenkuin maamme elämä saadaan normaaliksi.

        Monet kristityt eivät vieläkään tiedosta , mitä äidittömyys lapsilla on saanut puolessa vuosisadassa aikaan. He joutuivat pakon edessä luomaan itselleen uusia outoja ja jopa luonnottomia tapoja, joita jo ovat siirtäneet lapsilleen totuutena. Nyt avuksi huudetaan huumeiden vapauttamista! Herääkö nukkuvat? Raha ei auta, jos rakkaus perheissä estetään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viisas ajattelija seurasi maamme kehitystä lastenkasvatuksessa viime vuosisadan lopussa, kun lasten kollektiivinen hoitoriepottelu oli jo saatettu maamme normiksi. Sehän oli kautta maailman aikojen kuulunut itsestäänselvyytenä äidille tai sijaisäidille lapsen kodissa se kasvatus.
        Hän seurasi , mitä tuo outo kasvatus jo oli saanut aikaan -60-luvun loppupuolella syntyneistä alkaen, jolloin pikkulasten äidit ajettiin kokopäiväansioon jo 2 kk:n ikäiseltä vauvalta.
        Hän totesi vain, että menee useampi sukupolvi, ennenkuin maamme elämä saadaan normaaliksi.

        Monet kristityt eivät vieläkään tiedosta , mitä äidittömyys lapsilla on saanut puolessa vuosisadassa aikaan. He joutuivat pakon edessä luomaan itselleen uusia outoja ja jopa luonnottomia tapoja, joita jo ovat siirtäneet lapsilleen totuutena. Nyt avuksi huudetaan huumeiden vapauttamista! Herääkö nukkuvat? Raha ei auta, jos rakkaus perheissä estetään.

        Tuossa on viisautta.


    • Ruttotaudit tappaa lopussa... tulee erilaisia useita monia.
      Hevoset ovat vain kertojia suurista kokonaisuuksista.
      Eri hevoset eri suuret tapahtumat , jotka jylläävät ja jäävät jylläämään eli tapahtumat lisääntyy ja sakenee ja pahenee ja lopulla ihmiset kuolee pelkoon kun katsovat ulos ja miten luonto ja maapallokin käyttäytyy.
      Se tärkeä, että ateisteja paljon ,jotka ei oo kuullutkaanraamatun tekstistä.
      Sellaisille tämä kaikki on kauhea järkytys, mutta uskovat tietävät mitä on edessä.

      • Anonyymi

        Uskovat tietää kun he luottavat Jumalan Sanaan.


      • Anonyymi

        "...mutta uskovat tietävät mitä on edessä".
        Siksi juuri pitkäaikaisella kansamme eksyttämisellä (mm media) aikaansaatu ateistien suuri joukko on kiiruisin evankelioinnin kohde maassamme - keski-ikäiset, nuoret aikuiset ja nuoret !
        Emme voi lähimmäistemme edessä lyödä rintaamme , kuten Raamattu osoittaa, ja kerskata ,että onneksi en ole kuin tuo bublikaani.


      • Anonyymi

        Joku ennusti veren vuoto kuumeen tulon. Nyt samaista Marburgin-virusta on tavattu Tansaniassa ja parissa muussa Afrikan maassa.


    • Anonyymi

      Profetointi on Raamatun vastaista. Raamatussa neuvotaan elämään päivä kerrallaan. Yleensäkin kristiillisyys tarkoittaa elämää tässä ja nyt. Tekninen suunnittelu on tietysti välttämätöntä nykyaikana, mutta elämää ei voi suunnitella tai se ei kulje suunnitelmien - tai profetioiden mukaan. Se että elää päivä kerraallaan, ei itseasiassa tarvitse nimeä kristillyys tai mitään uskontoa tai oppia. Kristityt ovat uudelleen syntyneitä henkisiä juutalaisia, aloituksen rabit virkamiehiä.. Mutta ei ihmisiä pidä nimetä ja luokitella. Silloin vain altistuu kaikelle kritiikille ja mielikuville, mitä esiintyy näilläkin sivuilla. Nämä kaikki nimitykset on opittuja ja opetettuja. Sekä asiat että muut henkilöt on hyvä kohdata sellaisina kuin ovat ja aina kuin uutena.

    • Kehoitan varautumaan Herran paluuseen....vuosia tai vuosikymmenet max n 4 ja silloin on takaraja aikataulussa kiinni ja se tärkein aina on ja sinetöity ja sain itsekkin Herralta opetuksen.
      Eli kukaan meistä ei tiedä sitä päivää ja hetkeä kun Herra palaa takaisin.
      Aikajaksosta voimme kuitenkin selvästi ymmärtää.....Kuningas saapuu meidän elinaikana.

      • Anonyymi

        Varmaan näemme Jeesuksen tulemuksen, niin otaksun.


      • Anonyymi

        Olet Hyvis aivan ilmeisesti oikeassa.


      • Anonyymi

        Kummasti se teijän takaraja aina siirtyy..siirtyy..siirtyy...:D)))


    • Anonyymi

      Hyvin tuntuu olevan oikeilla jäljillä.

    • Anonyymi

      Jumalan antamat profetiat eivät petä.

    • Anonyymi

      Onkohan tuossa kyseessä joku avaruudesta tuleva meteori?

      • Anonyymi

        Kyllä se sellaiselta näyttää, mikä muu se voisi olla.


    • Anonyymi

      Se voi olla vaikka räjähtävä ydinvoimala, vai mitä arvelette?

    • Anonyymi

      Pitää lukea Raamattua rukoillen ja Herra avaa itse kullekin Sanansa. Sana ei petä. Sana on osa sitä leipää, mitä jokainen ihminen tarvitsee elääkseen ja iloitakseen Herrassa.
      Johannes 8
      28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.
      29 Ja hän, joka on minut lähettänyt, on minun kanssani; hän ei ole jättänyt minua yksinäni, koska minä aina teen sitä, mikä hänelle on otollista."
      30 Kun hän näin puhui, uskoivat monet häneen.
      31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
      32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
      33 He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?"
      34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
      35 Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti.
      36 Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.
      37 Minä tiedän, että te olette Aabrahamin jälkeläisiä; mutta te tavoittelette minua tappaaksenne, koska minun sanani ei saa tilaa teissä.
      38 Minä puhun, mitä minä olen nähnyt Isäni tykönä; niin tekin teette, mitä olette kuulleet omalta isältänne."
      39 He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Aabraham on meidän isämme". Jeesus sanoi heille: "Jos olisitte Aabrahamin lapsia, niin te tekisitte Aabrahamin tekoja.
      40 Mutta nyt te tavoittelette minua tappaaksenne, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta. Niin ei Aabraham tehnyt.
      41 Te teette isänne tekoja." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala".
      42 Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.
      43 Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.
      44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
      45 Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden.

      • Anonyymi

        Profetiaa tähän aikaan - on osuvaa varsinkin eksyttämisen osalta. Mediavalheet ja kokoontumiset.
        Myös tämän tuovat esille nyt monet tämän ajan profeetat - seuratkaa ajan merkkejä.
        Matteus 24
        1 Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
        2 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
        3 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
        4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
        7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
        8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
        9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
        10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
        13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
        14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
        15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon-
        16 silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
        17 joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
        18 ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
        19 Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
        jatkuu.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Profetiaa tähän aikaan - on osuvaa varsinkin eksyttämisen osalta. Mediavalheet ja kokoontumiset.
        Myös tämän tuovat esille nyt monet tämän ajan profeetat - seuratkaa ajan merkkejä.
        Matteus 24
        1 Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
        2 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
        3 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
        4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
        7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
        8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
        9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
        10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
        13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
        14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
        15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon-
        16 silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
        17 joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
        18 ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
        19 Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
        jatkuu.....

        jatkuu....
        20 Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
        21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
        22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
        23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
        27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
        28 Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.
        29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
        30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jatkuu....
        20 Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
        21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
        22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
        23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
        27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
        28 Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.
        29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
        30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.

        jatkuu.....
        31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
        32 Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
        33 Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
        34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
        35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
        36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
        37 Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
        38 Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
        39 eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
        40 Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
        41 Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
        42 Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.
        43 Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä yövartiolla varas tulee, totta hän valvoisi, eikä sallisi taloonsa murtauduttavan.
        44 Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee.
        45 Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen palvelija, jonka hänen herransa on asettanut pitämään huolta palvelusväestään, antamaan heille ruokaa ajallansa?
        46 Autuas se palvelija, jonka hänen herransa tullessaan havaitsee näin tekevän!
        47 Totisesti minä sanon teille: hän asettaa hänet kaiken omaisuutensa hoitajaksi.
        48 Mutta jos paha palvelija sanoo sydämessään: 'Minun herrani viipyy',
        49 ja rupeaa lyömään kanssapalvelijoitaan ja syö ja juo juopuneiden kanssa,
        50 niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa,
        51 ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."


    • Anonyymi

      Taitaa olla kyse Venäjän taktisesta ydinaseesta.

      • Anonyymi

        Kohta Putiini sinkoaa sen Ukrainaan.


    • Anonyymi

      On se hyvä, että joku ymmärtää Ilmestyskirjaakin.

      • Anonyymi

        Ne ymmärtäjät vain eivät tahdo viihtyä täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne ymmärtäjät vain eivät tahdo viihtyä täällä.

        Ei yhtään todellista Raamatun tuntijaa ole enää palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei yhtään todellista Raamatun tuntijaa ole enää palstalla.

        Ei tämä palsta ole muuta varten kuin Suomi24:n rahan hankintaa varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tämä palsta ole muuta varten kuin Suomi24:n rahan hankintaa varten.

        Hyvin tämä tuottaa omistajilleen, ja yhtenä lisänä on nämä jotka leikkii suurta profeettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin tämä tuottaa omistajilleen, ja yhtenä lisänä on nämä jotka leikkii suurta profeettaa.

        Erikoisen naurettava on tuo viskiprofeetta joka kännissä ennustaa harhojaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erikoisen naurettava on tuo viskiprofeetta joka kännissä ennustaa harhojaan.

        Alkoholi ei ole ainoa jota hän käyttää, kyseessä on kovemmat aineet harhoistaan päätellen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholi ei ole ainoa jota hän käyttää, kyseessä on kovemmat aineet harhoistaan päätellen!

        Antaa sen hössöttäjän kirjoitella, pysyy ehkä psyykkisesti paremmassa kunnossa.


    • Anonyymi

      Taitaa alkaa toteutua Ilmestyskirjan profetiat joka ainut, tämäkin kokonaan.

      • Anonyymi

        Osa on näköjään alkanut toteutua.


    • Anonyymi

      No nythän sieltä on valtava asteroidi lähestymässä maata.

      • Anonyymi

        Kyllä se taitaa olla atomisota eikä mikään asteroidi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se taitaa olla atomisota eikä mikään asteroidi.

        Eiköhän tuo "rabbi" tunne paremmin kirjoituksia, uskon hänen tulkintaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tuo "rabbi" tunne paremmin kirjoituksia, uskon hänen tulkintaansa.

        Olen aivan samaa mieltä. Mahtava Raamatun tuntemus hänellä.


    • Anonyymi

      Kyllä Ilmestyskirjan kaikki profetiat toteutuu tarkasti.

    • Anonyymi

      Olisiko tuo tulessa palava vuori joku noista hirmuaseista joita nyt on sodassa

      • Anonyymi

        Taitaa olla joku luonnonilmiö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla joku luonnonilmiö.

        Siis joku tähti tai paremminkin meteori syöksyy maahan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis joku tähti tai paremminkin meteori syöksyy maahan.

        Sitä tuo rabbikin sanoo, joten eiköhän se niin ole.


    • Anonyymi

      Aika mielenkiintoinen jutska.

      • Anonyymi

        Kannattaa kuunnella hänen opetustaan Raamatusta, löytyy seurakunnan sivuilta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa kuunnella hänen opetustaan Raamatusta, löytyy seurakunnan sivuilta

        On liian vahvaa ruokaa tämän palstan leikkiprofeetoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On liian vahvaa ruokaa tämän palstan leikkiprofeetoille.

        Todelliset hengenmiehet ymmärtää nuo "rabin" kirjoitukset. Vai pimeyden profeetat esiintyy tuomarina ilman Taivaasta saatuja tuomarin valtuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todelliset hengenmiehet ymmärtää nuo "rabin" kirjoitukset. Vai pimeyden profeetat esiintyy tuomarina ilman Taivaasta saatuja tuomarin valtuuksia.

        Täällä onkin monta tuomaria kuten viskiprofeetta ja monet muut paholaisen kätyrit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä onkin monta tuomaria kuten viskiprofeetta ja monet muut paholaisen kätyrit.

        Ja se porukka ei tiedä yhtään mitää valehtelee vain.


    • Anonyymi

      Miksihän niin moni leikkii suurta Raamatuntuntijaa, vaikka ovat aivan hakoteillä?

      • Anonyymi

        Viskiprofeetta on joku vanha juoppo joka leikki uskovaa.


    • Anonyymi

      Suomessa ei ole montaa metsäprofeetta, hyvä kun yksi.

      • Anonyymi

        Viskiprofeetta on vanha ja nykyinen juoppo.


    • Anonyymi

      Erässä toisessa aloituksessa täällä on puhetta profeetasta Lapin mailta. Hänellä on väkevä sanoma.

      • Anonyymi

        Onko se sama profeettaa leikkivä Pasanen vai kuka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se sama profeettaa leikkivä Pasanen vai kuka?

        Ei ole Pasanen vaan aivan eri henkilö!


    • Anonyymi

      Lukekaa Raamattua, niin näkyy tuo "rabbikin" tekevän, siksi tietää enemmän kuin moni muu.

      • Anonyymi

        Täällä riehuu muslimit, ateistit ja kaikki muukin sekava joukko.


    • Anonyymi

      Voi kun tänne tulisi oikeita profeetto ia

    • Anonyymi

      Venäjä ampuu jo Ukrainassa noita vuoria eli fosforiammuksia.

    • Anonyymi

      Tutkijoiden mukaan asteroidi on tulossa joka törmää maahan.

      • Anonyymi

        Mistä sinä tuollaista luit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä tuollaista luit?

        On siitä ollut monessa lehdessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On siitä ollut monessa lehdessä.

        On siitä jo keltainen lehdistökin kirjoittanut.


    • Anonyymi

      Kyllä se kohta jysähtää maahan.

    • Anonyymi

      Tuo aloittajan mainitsema tapahtuu kohtsillään

    • Anonyymi

      Maailmaan on tulossa melkoiset myllerrykset.

      • Anonyymi

        Osittain on jo tullut.
        Youtubesta löytyy videoita jos kiinnostaa ettiä.


    • Anonyymi

      Maailma on synnin vallassa ettei ole ihme jos kuritusta tulee.

      • Anonyymi

        Taitaa Suomikin saada siitä osansa


      • Anonyymi

        Odotetaan lähetystyöntekijöitä Suomeen, jotka ilmoittavat maallemme Pyhän Hengen totuuden.

        Maamme on jo vuosikymmenet ollut voimallisen "uskonpuhdistuksen" kohteena. "Evankelistat" ateismiuskon levittämisessä tekivät ahkerasti työtään. Tänään heillä on voimakas luulo siitä, että onnistuivat täydellisesti . Mutta se on väärä luulo. Kiitos Herran , Jeesus on ikuisesti Tie, Totuus ja Elämä. Hän on lähellä jokaista, joka häntä huutaa avukseen!


    • Anonyymi

      Kohta on Suomen vuoro.

      • Anonyymi

        On Suomen vuoro saada siunattu odotettu herätys! Kuten vanhaksi elänyt Hilja Aaltonen on profetoinut tulevaksi, niin nyt se on jo nähtävissä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On Suomen vuoro saada siunattu odotettu herätys! Kuten vanhaksi elänyt Hilja Aaltonen on profetoinut tulevaksi, niin nyt se on jo nähtävissä!

        Pimeys on valtaamassa Suomen ei herätys. On Translakia, tasa-arvoista avioliittolakia yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pimeys on valtaamassa Suomen ei herätys. On Translakia, tasa-arvoista avioliittolakia yms.

        Niin raamatussa profetoidaankin että pyhät pyhittyy ja saastaiset saastuu edelleen. Toisinsanoen niin pitikin käydä, että jokainen näkevä tulee näkemään yhä selkeämmin hyvän ja pahan eron. Se ei jää pahuuden tekijällekään epäselväksi, mutta myöhäänkö? Nyt on aika tehdä muutos ja hylätä pahuuden palvonta! Jumala lupaa antaa siihen voiman, joka Häneltä tosissaan apua anoo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin raamatussa profetoidaankin että pyhät pyhittyy ja saastaiset saastuu edelleen. Toisinsanoen niin pitikin käydä, että jokainen näkevä tulee näkemään yhä selkeämmin hyvän ja pahan eron. Se ei jää pahuuden tekijällekään epäselväksi, mutta myöhäänkö? Nyt on aika tehdä muutos ja hylätä pahuuden palvonta! Jumala lupaa antaa siihen voiman, joka Häneltä tosissaan apua anoo!

        Kirjoitat todella hyvää asiaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pimeys on valtaamassa Suomen ei herätys. On Translakia, tasa-arvoista avioliittolakia yms.

        Pimeys on vaikuttanut huomaamattamme Suomessa monenlaisissa valheissa ja viettelyksissä , joka tarjottiin "hyvällä ja kauniilla" kasvaneen median avulla ja jopa koulutuksen nimissä. Kansa ei valvonut, ei huomannut.

        Herran Sana on tänäänkin luotettava. Se on jo avautunut totuudessa nuorelle kansallemme, heille, jotka ovat etsineet totuutta enemmän kuin aikoihin.
        https://www.youtube.com/watch?v=5cZONflgIzI&list=RD5cZONflgIzI&start_radio=1&rv=5cZONflgIzI


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pimeys on vaikuttanut huomaamattamme Suomessa monenlaisissa valheissa ja viettelyksissä , joka tarjottiin "hyvällä ja kauniilla" kasvaneen median avulla ja jopa koulutuksen nimissä. Kansa ei valvonut, ei huomannut.

        Herran Sana on tänäänkin luotettava. Se on jo avautunut totuudessa nuorelle kansallemme, heille, jotka ovat etsineet totuutta enemmän kuin aikoihin.
        https://www.youtube.com/watch?v=5cZONflgIzI&list=RD5cZONflgIzI&start_radio=1&rv=5cZONflgIzI

        Herää Suomen kansa

        1.
        Jo joudu, mun sieluni, heräämähän
        ja Jumalan Karitsaa kiittämähän.
        Hän avasi tien pyhän Jumalan luo
        ja pelastusarmonsa sinulle suo.

        2.
        Siis vieläkö kärsit sä orjuuttasi
        ja aina vain katselet puutteitasi,
        kun Jumalan Karitsaa katsella saa,
        myös sinua verellään puhdistavaa?

        3.
        Nyt usko ja luota jo Vapahtajaan
        ja heittäydy armoa rukoilemaan
        ja köyhänä kaikkine synteinesi
        vie Herralle vaivattu sydämesi.

        4.
        Et itsessäs olekaan mahdollinen,
        vaan Jeesus on laupias, voimallinen.
        Näin heikkona kiirehdi Jeesuksen luo,
        hän haavoistaan lääkettä tunnolle suo.

        5.
        Vaan miksi nyt pelkäät ja piileskelet
        ja Herrasi kasvoja vain pakenet?
        Hän saapui myös sinua puhdistamaan
        ja Jumalan kaupunkiin johdattamaan.

        6.
        Oi kuinka se riemuitsee autuudestaan,
        ken uskossa yhdistyy Vapahtajaan,
        saa Herralta vaatteeksi vanhurskauden
        ja ikuisen armon ja ystävyyden.

        7.
        On täällä nyt taistelu, kilvoitus, työ,
        vaan siellä on päiväksi muuttunut yö,
        kun nähdä saan kirkkaita kasvojasi
        ja veisata iäti kiitostasi.


        Matti Paavola 1847. Uud. Wilhelmi Malmivaara 1893. Virsikirjaan 1938. | Sävelmä: Rudolf Lagi 1868.


    • Anonyymi

      Jos jollain on parempi selitys siitä vuoresta, niin laitakoon tänne!

      Timo.

      • Anonyymi

        Miika 4 profetoi

        1 Aikojen lopussa

        on Herran temppelin vuori

        seisova vahvana, ylimmäisenä vuorista, ja se on oleva korkein kukkuloista, ja sinne virtaavat kansat.
        2 Monet pakanakansat lähtevät liikkeelle sanoen: "Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan temppeliin, että hän opettaisi meille teitänsä ja me vaeltaisimme hänen polkujansa; sillä Siionista lähtee laki, Jerusalemista Herran sana."
        3 Ja hän tuomitsee monien kansojen kesken, säätää oikeutta väkeville pakanakansoille, kaukaisiin maihin saakka. Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan.
        4 He istuvat kukin oman viinipuunsa ja viikunapuunsa alla kenenkään peljättämättä. Sillä Herran Sebaotin suu on puhunut.
        5 Sillä kaikki kansat vaeltavat jumalansa nimessä kukin, mutta me vaellamme Herran, meidän Jumalamme, nimessä aina ja iankaikkisesti.
        6 Sinä päivänä, sanoo Herra, minä tahdon koota ontuvat ja kerätä hajalleen-ajetut ja ne, joille minä olin tuottanut onnettomuutta.
        7 Minä teen ontuvista talteenjäävät ja kauasjoutuneista väkevän kansan. Ja Herra on oleva heidän kuninkaansa Siionin vuorella siitä alkaen ja iankaikkisesti.
        8 Ja sinä Karjatorni, tytär Siionin kukkula! Sinun luoksesi on tuleva, on saapuva entinen hallitus, tytär Jerusalemia vallinnut kuninkuus.
        9 Ja nyt-miksi sinä ääneen vaikeroit? Eikö sinulla ole kuningasta, onko sinun neuvonantajasi kadonnut, koska kipu on vallannut sinut niinkuin synnyttäväisen?
        10 Vääntelehdi vain kouristuksissasi, tytär Siion, niinkuin synnyttäjä, sillä nyt sinun on lähdettävä ulos kaupungista ja asuttava kedolla ja mentävä Baabeliin asti: siellä sinut pelastetaan; siellä lunastaa sinut Herra vihamiestesi käsistä.


    • Anonyymi

      "Rabilla" on todella hyvä Raamatun tuntemus.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Veilo on eksyttäjä!


    • Anonyymi

      Veilo on susi lammasten vaatteissa.

    • Anonyymi

      Onkohan tuo tulessa palava vuori atomipommi vai rypälepommi?

      • Anonyymi

        Minä luulen kyseessä olevan jotain jota ei nyt tunneta.


      • Anonyymi

        Minä luulen kyseessä olevan jotain jota ei nyt tunneta. Ei taida olla ihmisten tekele. Jotain avaruudesta tulevaa.


      • Anonyymi

        Lue kokonaan Johanneksen ilmestys 8

        8 Ja toinen enkeli puhalsi pasunaan; niin heitettiin mereen ikäänkuin suuri, tulena palava vuori; ja kolmas osa merta muuttui vereksi,


    • Anonyymi

      Raamattu on täynnä profetiaa, jota sieltä voi itse kukin lukea rukouksen kanssa, että Herra avaa. Jokaiselle Herra vastaa, joka totuudessa Häntä etsii.

      Näin 1. Mooses 22
      16 ja sanoi: "Minä vannon itse kauttani, sanoo Herra: Sentähden että tämän teit etkä kieltänyt minulta ainokaista poikaasi,
      17 minä runsaasti siunaan sinua ja teen sinun jälkeläistesi luvun paljoksi kuin taivaan tähdet ja HIEKKA, JOKA ON MEREN RANNALLA, ja sinun jälkeläisesi valtaavat vihollistensa portit.
      18 Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki kansakunnat maan päällä, sentähden että olit minun äänelleni kuuliainen."

      Jaakobin jälkeläisten paljous, että kuin hiekka meren rannalla? Meriä on paljon ja hiekkaa - vertaus sopii, että lukematon määrä minkä yli ei siis tule meri. On rajat.
      Kaikki kansakunnat maan päällä tulevat Jaakobissa siunatuiksi. Ja Jaakobin nimeksi Jumala antoi nimen Israel.

      Jeremia 5.6
      20 Julistakaa tämä Jaakobin huoneessa ja kuuluttakaa se Juudassa sanoen:
      21 Kuulkaa tämä, te tyhmä ja ymmärtämätön kansa, te, joilla on silmät, mutta ette näe, joilla on korvat, mutta ette kuule.

      22 Ettekö pelkää minua, sanoo Herra, ettekö vapise minun edessäni, joka olen pannut HIEKAN MEREN RAJAKSI, ikuiseksi määräksi, jonka ylitse se ei pääse; ja vaikka se kuohuu, ei se mitään voi, ja vaikka sen aallot pauhaavat, eivät ne sen ylitse pääse?
      23 Mutta tällä kansalla on uppiniskainen ja tottelematon sydän; he ovat poikenneet ja menneet pois.

      24 Eivätkä he sano sydämessänsä: "Peljätkäämme Herraa, Jumalaamme, joka antaa sateen, syyssateen ja kevätsateen ajallansa, ja säilyttää meille elonkorjuun määräviikot".

      25 Teidän pahat tekonne käänsivät nämä pois, ja teidän syntinne estivät teitä saamasta hyvää.

      26 Sillä minun kansassani on jumalattomia; he väijyvät, niinkuin linnunpyytäjät kyykistyvät, he asettavat ansoja, pyydystävät ihmisiä.
      27 Niinkuin häkki on täynnä lintuja, niin heidän huoneensa ovat petosta täynnä. Siitä he ovat tulleet suuriksi ja rikkaiksi,
      28 ovat tulleet lihaviksi ja kiiltäviksi. Myös käyvät heidän häijyt puheensa yli kaiken määrän; he eivät aja orpojen asiaa, niin että ne voittaisivat, eivätkä hanki köyhille oikeutta.
      29 Enkö minä näistä tällaisista rankaisisi, sanoo Herra, eikö minun sieluni kostaisi tämänkaltaiselle kansalle?
      30 Kauheita ja pöyristyttäviä tapahtuu maassa:
      31 profeetat ennustavat valhetta, ja papit hallitsevat yksissä neuvoin heidän kanssaan, ja sitä minun kansani rakastaa. Mutta mitä te teette, kun tästä tulee loppu?

    • Anonyymi

      Se ei haittaa koska demokratia saattaa panna paremmaksi. Halveksuuhan ne muutenkin vastoin parempaansa.

      • Anonyymi

        Sanaa demokratia käytetään nykyisin joka lähtöön kuin sanaa rakkaus tai tasa-arvo. Niiltä on otettu pois niiden alkuperäinen tarkoitus. Samoin on käynyt monelle muullekin sanalle.
        Raamattupainoksesta Biblia 1776 löytyy paljon mielenkiintoista sanavastinetta nykysuomelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanaa demokratia käytetään nykyisin joka lähtöön kuin sanaa rakkaus tai tasa-arvo. Niiltä on otettu pois niiden alkuperäinen tarkoitus. Samoin on käynyt monelle muullekin sanalle.
        Raamattupainoksesta Biblia 1776 löytyy paljon mielenkiintoista sanavastinetta nykysuomelle.

        Mitä sanavastineita tarkoita "toukomettinen" vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sanavastineita tarkoita "toukomettinen" vai?

        "Mitä sanavastineita tarkoita "toukomettinen" vai?"
        Niin, eri käännöksissä suomenkieli muuttuu.
        Sitten , esim. sanan alkuperäinen merkitys kadotetaan.
        Nyt tapahtuu paljon , että median ja somen vaikutuksesta on suomen kielen muuttamista kunkin mielihalun mukaan.
        Ikiaikaisen sanan "avioliitto" merkitys on tieten tahtoen lakisääteisesti häivytetty nuoriltamme.

        Jumalan 10 käskyä on hyvin säilyttänyt alkuperäismerkityksensä (kaivauksien löydöt merkittävää todistusta).

        Ihmetystä herättää vuoden 1992 käännöksessä tapahtunut käskyn "älä tee huorin" muutos käskyksi "älä tee aviorikosta"?
        Haureus , huoruus toistuvat selkeästi Raamatun sanoissa synninteon harjoittamisena ja siten Jumalan käskyn rikkomisena kaikilla eikä vain aviopareilla. Käksyt on Jumala tarkoittanut SUOJAKSI IHMISELLE VARJELTUA PAHALTA.

        Ko käskymuutoksen jälkeen heti alettiin valmistella ja tehtiin muutoslaki sanalle avioliitto. Emme siis varjeltuneet pahalta enää. Entä pan sen jälkeen kristinuskon opetuksen kieltäminen kouluissa ja silti siellä pitää käydä "oppia" ottamassa? Emme todellakaan ole varjeltuneet pahalta enää? Ei ikiaikaista Jumalan 10 käskyä voi ihminen muuttaa. Vaaralliseksi muuttuu.

        Historiassa voi miettiä kansamme kielen muuttumista esim. 1500-luvulta 1700-luvulle ja sitten 1900-luvun lopulle. Tulkitsijat eivät aina kaikki ole samaa mieltä. Lukutaito oli vain harvoilla ja oli ns sääty-yhteiskunta. Toki kansaakin oli vain vähän.

        Kuten kirje Timoteukselle, niin ei siinä asiayhteys ole silti kärsinyt, vaikka on paljon sanaerojakin.
        Vaaralliset ajat lähenevät, kuten Biblian Sanassa
        2. kirje Timoteukselle 3
        Biblia, 1776 käännös
        1 Mutta sen sinun pitää tietämän, että viimeisinä päivinä vaaralliset ajat lähenevät;
        2 Sillä ne ihmiset, jotka itsiänsä rakastavat, ahneet, kerskaajat, ylpiät, pilkkaajat, vanhemmillensa tottelemattomat, kiittämättömät, jumalattomat,
        3 Haluttomat, sopimattomat, laittajat, irtaalliset, kiukkuiset, kateet,
        4 Pettäjät, tuimat, paisuneet, jotka enemmin hekumaa kuin Jumalaa rakastavat,
        5 Joilla on jumalinen meno olevinansa, mutta sen voiman he kieltävät pois. Karta siis senkaltaisia.
        6 Sillä ne ovat niitä, jotka huoneesta huoneeseen juoksevat ja vaimoväen vangiksi vievät, jotka synneillä rasitetut ovat ja moninaisten himoin kanssa käyvät,
        7 Aina oppivaiset, ja ei koskaan totuuden tuntoon tulevaiset.
        Ja
        1933 käännös
        1 Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
        2 Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
        3 rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
        4 pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
        5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
        6 Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,
        7 jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.

        Esim. Matteus 15 voi miettiä, että miten on sääty ja perinnäissäännöt? Ettäkö säätyläiset uskalsivat valtansa turvin myös rikkoa käskyjä ?
        Mutta, sitten myöhempi -33/38 käännös Sanassaan " perinnäissäännön tähden"?
        Esim.
        Biblia 1776, 3. Niin hän vastaten sanoi heille: miksi tekin rikotte Jumalan käskyn, teidän säätynne tähden?

        V 1933/38 käännös,
        3. Mutta hän vastasi ja sanoi heille: "Miksi te itse rikotte Jumalan käskyn perinnäissääntönne tähden?


        Onkohan näillä sanaeroilla merkitystä, kun farisealaiset pahenivat ja taas toisessa käännöksessä loukkantuivat.
        15.12
        bibliassa "12 Niin tulivat hänen opetuslapsensa, ja sanoivat hänelle: tiesitkös, että Pharisealaiset pahenivat, kuin he tämän puheen kuulivat?"
        ja käännös 1933 "Tiedätkö, että fariseukset loukkaantuivat kuullessaan tuon puheen?"

        On kuitenkin hyvä kuunnella asiantuntevaa opetusta Raamatun tulkinnoista ja sitä on Youtubessa nyt paljon , kiitos Herralle kaikesta.
        Itse olen paljon oppinut kuunnellessani TV7:n eri ohjelmia ja esim. raamaattupiiriä, missä keskustelevat M Ahvenainen. I Jokimäki. A Miettinen ja vetäjänä Paavo Järvinen. Tämän viikon jakso nimeltään : HEBREALAISKIRJE, uuden liiton uhri . Löytyy paljon Tv7"Arkki".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä sanavastineita tarkoita "toukomettinen" vai?"
        Niin, eri käännöksissä suomenkieli muuttuu.
        Sitten , esim. sanan alkuperäinen merkitys kadotetaan.
        Nyt tapahtuu paljon , että median ja somen vaikutuksesta on suomen kielen muuttamista kunkin mielihalun mukaan.
        Ikiaikaisen sanan "avioliitto" merkitys on tieten tahtoen lakisääteisesti häivytetty nuoriltamme.

        Jumalan 10 käskyä on hyvin säilyttänyt alkuperäismerkityksensä (kaivauksien löydöt merkittävää todistusta).

        Ihmetystä herättää vuoden 1992 käännöksessä tapahtunut käskyn "älä tee huorin" muutos käskyksi "älä tee aviorikosta"?
        Haureus , huoruus toistuvat selkeästi Raamatun sanoissa synninteon harjoittamisena ja siten Jumalan käskyn rikkomisena kaikilla eikä vain aviopareilla. Käksyt on Jumala tarkoittanut SUOJAKSI IHMISELLE VARJELTUA PAHALTA.

        Ko käskymuutoksen jälkeen heti alettiin valmistella ja tehtiin muutoslaki sanalle avioliitto. Emme siis varjeltuneet pahalta enää. Entä pan sen jälkeen kristinuskon opetuksen kieltäminen kouluissa ja silti siellä pitää käydä "oppia" ottamassa? Emme todellakaan ole varjeltuneet pahalta enää? Ei ikiaikaista Jumalan 10 käskyä voi ihminen muuttaa. Vaaralliseksi muuttuu.

        Historiassa voi miettiä kansamme kielen muuttumista esim. 1500-luvulta 1700-luvulle ja sitten 1900-luvun lopulle. Tulkitsijat eivät aina kaikki ole samaa mieltä. Lukutaito oli vain harvoilla ja oli ns sääty-yhteiskunta. Toki kansaakin oli vain vähän.

        Kuten kirje Timoteukselle, niin ei siinä asiayhteys ole silti kärsinyt, vaikka on paljon sanaerojakin.
        Vaaralliset ajat lähenevät, kuten Biblian Sanassa
        2. kirje Timoteukselle 3
        Biblia, 1776 käännös
        1 Mutta sen sinun pitää tietämän, että viimeisinä päivinä vaaralliset ajat lähenevät;
        2 Sillä ne ihmiset, jotka itsiänsä rakastavat, ahneet, kerskaajat, ylpiät, pilkkaajat, vanhemmillensa tottelemattomat, kiittämättömät, jumalattomat,
        3 Haluttomat, sopimattomat, laittajat, irtaalliset, kiukkuiset, kateet,
        4 Pettäjät, tuimat, paisuneet, jotka enemmin hekumaa kuin Jumalaa rakastavat,
        5 Joilla on jumalinen meno olevinansa, mutta sen voiman he kieltävät pois. Karta siis senkaltaisia.
        6 Sillä ne ovat niitä, jotka huoneesta huoneeseen juoksevat ja vaimoväen vangiksi vievät, jotka synneillä rasitetut ovat ja moninaisten himoin kanssa käyvät,
        7 Aina oppivaiset, ja ei koskaan totuuden tuntoon tulevaiset.
        Ja
        1933 käännös
        1 Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
        2 Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
        3 rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
        4 pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
        5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
        6 Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,
        7 jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.

        Esim. Matteus 15 voi miettiä, että miten on sääty ja perinnäissäännöt? Ettäkö säätyläiset uskalsivat valtansa turvin myös rikkoa käskyjä ?
        Mutta, sitten myöhempi -33/38 käännös Sanassaan " perinnäissäännön tähden"?
        Esim.
        Biblia 1776, 3. Niin hän vastaten sanoi heille: miksi tekin rikotte Jumalan käskyn, teidän säätynne tähden?

        V 1933/38 käännös,
        3. Mutta hän vastasi ja sanoi heille: "Miksi te itse rikotte Jumalan käskyn perinnäissääntönne tähden?


        Onkohan näillä sanaeroilla merkitystä, kun farisealaiset pahenivat ja taas toisessa käännöksessä loukkantuivat.
        15.12
        bibliassa "12 Niin tulivat hänen opetuslapsensa, ja sanoivat hänelle: tiesitkös, että Pharisealaiset pahenivat, kuin he tämän puheen kuulivat?"
        ja käännös 1933 "Tiedätkö, että fariseukset loukkaantuivat kuullessaan tuon puheen?"

        On kuitenkin hyvä kuunnella asiantuntevaa opetusta Raamatun tulkinnoista ja sitä on Youtubessa nyt paljon , kiitos Herralle kaikesta.
        Itse olen paljon oppinut kuunnellessani TV7:n eri ohjelmia ja esim. raamaattupiiriä, missä keskustelevat M Ahvenainen. I Jokimäki. A Miettinen ja vetäjänä Paavo Järvinen. Tämän viikon jakso nimeltään : HEBREALAISKIRJE, uuden liiton uhri . Löytyy paljon Tv7"Arkki".

        Jeesuksen vuorisaarna Matt. 5.
        Kristinuskoisessa maassa on maan laki perustunut Jumalan käskyihin. Jeesus opettaa ne perusteellisesti jokaisen ymmärrettäväksi.

        17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä sanavastineita tarkoita "toukomettinen" vai?"
        Niin, eri käännöksissä suomenkieli muuttuu.
        Sitten , esim. sanan alkuperäinen merkitys kadotetaan.
        Nyt tapahtuu paljon , että median ja somen vaikutuksesta on suomen kielen muuttamista kunkin mielihalun mukaan.
        Ikiaikaisen sanan "avioliitto" merkitys on tieten tahtoen lakisääteisesti häivytetty nuoriltamme.

        Jumalan 10 käskyä on hyvin säilyttänyt alkuperäismerkityksensä (kaivauksien löydöt merkittävää todistusta).

        Ihmetystä herättää vuoden 1992 käännöksessä tapahtunut käskyn "älä tee huorin" muutos käskyksi "älä tee aviorikosta"?
        Haureus , huoruus toistuvat selkeästi Raamatun sanoissa synninteon harjoittamisena ja siten Jumalan käskyn rikkomisena kaikilla eikä vain aviopareilla. Käksyt on Jumala tarkoittanut SUOJAKSI IHMISELLE VARJELTUA PAHALTA.

        Ko käskymuutoksen jälkeen heti alettiin valmistella ja tehtiin muutoslaki sanalle avioliitto. Emme siis varjeltuneet pahalta enää. Entä pan sen jälkeen kristinuskon opetuksen kieltäminen kouluissa ja silti siellä pitää käydä "oppia" ottamassa? Emme todellakaan ole varjeltuneet pahalta enää? Ei ikiaikaista Jumalan 10 käskyä voi ihminen muuttaa. Vaaralliseksi muuttuu.

        Historiassa voi miettiä kansamme kielen muuttumista esim. 1500-luvulta 1700-luvulle ja sitten 1900-luvun lopulle. Tulkitsijat eivät aina kaikki ole samaa mieltä. Lukutaito oli vain harvoilla ja oli ns sääty-yhteiskunta. Toki kansaakin oli vain vähän.

        Kuten kirje Timoteukselle, niin ei siinä asiayhteys ole silti kärsinyt, vaikka on paljon sanaerojakin.
        Vaaralliset ajat lähenevät, kuten Biblian Sanassa
        2. kirje Timoteukselle 3
        Biblia, 1776 käännös
        1 Mutta sen sinun pitää tietämän, että viimeisinä päivinä vaaralliset ajat lähenevät;
        2 Sillä ne ihmiset, jotka itsiänsä rakastavat, ahneet, kerskaajat, ylpiät, pilkkaajat, vanhemmillensa tottelemattomat, kiittämättömät, jumalattomat,
        3 Haluttomat, sopimattomat, laittajat, irtaalliset, kiukkuiset, kateet,
        4 Pettäjät, tuimat, paisuneet, jotka enemmin hekumaa kuin Jumalaa rakastavat,
        5 Joilla on jumalinen meno olevinansa, mutta sen voiman he kieltävät pois. Karta siis senkaltaisia.
        6 Sillä ne ovat niitä, jotka huoneesta huoneeseen juoksevat ja vaimoväen vangiksi vievät, jotka synneillä rasitetut ovat ja moninaisten himoin kanssa käyvät,
        7 Aina oppivaiset, ja ei koskaan totuuden tuntoon tulevaiset.
        Ja
        1933 käännös
        1 Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
        2 Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
        3 rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
        4 pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
        5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
        6 Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,
        7 jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.

        Esim. Matteus 15 voi miettiä, että miten on sääty ja perinnäissäännöt? Ettäkö säätyläiset uskalsivat valtansa turvin myös rikkoa käskyjä ?
        Mutta, sitten myöhempi -33/38 käännös Sanassaan " perinnäissäännön tähden"?
        Esim.
        Biblia 1776, 3. Niin hän vastaten sanoi heille: miksi tekin rikotte Jumalan käskyn, teidän säätynne tähden?

        V 1933/38 käännös,
        3. Mutta hän vastasi ja sanoi heille: "Miksi te itse rikotte Jumalan käskyn perinnäissääntönne tähden?


        Onkohan näillä sanaeroilla merkitystä, kun farisealaiset pahenivat ja taas toisessa käännöksessä loukkantuivat.
        15.12
        bibliassa "12 Niin tulivat hänen opetuslapsensa, ja sanoivat hänelle: tiesitkös, että Pharisealaiset pahenivat, kuin he tämän puheen kuulivat?"
        ja käännös 1933 "Tiedätkö, että fariseukset loukkaantuivat kuullessaan tuon puheen?"

        On kuitenkin hyvä kuunnella asiantuntevaa opetusta Raamatun tulkinnoista ja sitä on Youtubessa nyt paljon , kiitos Herralle kaikesta.
        Itse olen paljon oppinut kuunnellessani TV7:n eri ohjelmia ja esim. raamaattupiiriä, missä keskustelevat M Ahvenainen. I Jokimäki. A Miettinen ja vetäjänä Paavo Järvinen. Tämän viikon jakso nimeltään : HEBREALAISKIRJE, uuden liiton uhri . Löytyy paljon Tv7"Arkki".

        Katsoin TV seiskasta näiden herrojen keskustelua. Heille tuli puheeksi sapatti. Martti Ahvenainen mainitsi: Uuden Liiton sapatti ei ole edes lauantai. He olivat saman henkisiä.

        Heillä on vielä paksu peite silmillä, eivätkä näe, eivätkä ymmärrä, että Jumalan antama sapatti kuuluu myöskin Uuden Liiton kristityille pyhäpäiväksi.

        1234567---


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Miksi tuo "rabbi" ei puhu enää seurakunnassa eikä missään, ei ole puhunut vuosiin?

      • Anonyymi

        On joko kuollu tai sairastunut, on todela vanha mies!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On joko kuollu tai sairastunut, on todela vanha mies!

        Ei ole kuollut koska näkyy kirjoittavan viikottain blogia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kuollut koska näkyy kirjoittavan viikottain blogia.

        Onko hän suorittanut Helluntaikirkon sinisen puhujakortin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko hän suorittanut Helluntaikirkon sinisen puhujakortin?

        Ei se kortti anna tietoa, mutta hänellä näkyy olevan Jumalalta saatua viisautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se kortti anna tietoa, mutta hänellä näkyy olevan Jumalalta saatua viisautta.

        Näkyy nykyään opettavan Psalmeista. Mielenkiintoista kuultavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkyy nykyään opettavan Psalmeista. Mielenkiintoista kuultavaa.

        Joo katselin eikä harmita yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo katselin eikä harmita yhtään.

        Kumma kun ei opeta Ilmestyskirjaa, sitä minäkin katselisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumma kun ei opeta Ilmestyskirjaa, sitä minäkin katselisin.

        Psalmien opettajia ei taida olla Suomessa muita mutta Ilmestyskirjaa selittää kymmenet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Psalmien opettajia ei taida olla Suomessa muita mutta Ilmestyskirjaa selittää kymmenet.

        Ei todella löydy järjestelmällistä Psalmien selittäjiä Suomesta muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumma kun ei opeta Ilmestyskirjaa, sitä minäkin katselisin.

        Jokainen lukutaitoinen voi itse lukea Raamattua ja sitten käydä keskustelemassa raamattupiireissä ja etsiä selitystä asioihin , mitä ei Sanasta itse ymmärrä.

        Ihania ovat srk:ien jakamat Päivän Sana-kirjatkin ja samoin täällä netissä. esim
        Raamattu uskonkirjat.net

        Päivän Sana tänään

        "Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa ja meidän kauttamme joka paikassa tuo ilmi hänen tuntemisensa tuoksun"!

        2. Kor. 2:14 (KR33/38)

        Tv7:stä ja Youtubesta löytyy paljon Raamatun opetusta ja selitystä ja myös Psalmeista ja Ilmestyskirjasta.


    • Anonyymi

      Esirukous israelilaisten ja palestiinalaisten puolesta: "Rakas Taivaallinen Isä, Poikasi Jeshuan nimessä. Anna suuri herätys Pyhälle maalle, jossa Jeshua vietti elämästään yli 30 vuotta ja lupasi palata pilvissä takaisin Öljymäelle. Rukoilemme turvaa, rauhaa ja pelastusta israelilaisten puolesta ja herätystä palestiinalaisille sekä pelastusta heidän sieluilleen valheesta, vihasta, katkeruudesta ja kostonhalusta. Auta israelilaisia ja palestiinalaisia lähentymään toisiaan rauhan hengessä ja sovittelemaan ja tulemaan toimeen keskenään. Kaikki ihmisethän ovat Sinun luomiasi Isä, ja Sinä olet sanonut, että perustit ihmiskunnan kahdesta ihmisestä: Aadamista ja Eevasta ja jo silloin, kun he lankesivat, lupasit lähettää Lunastajan, jonka Sinä totisesti lähetit noin kaksi tuhatta vuotta sitten, mutta Sinun omasi eivät tunteneet Häntä vaan naulitsivat ristiin. Anna anteeksi heidän syntinsä Sinua vastaan ja anna mahdollisuus tehdä totista parannusta kasvojesi edessä ja aloittaa rauhanneuvottelut ismaelilaisten sekä Keturan ja Aabrahamin jälkeläisten kanssa, joita on kuin meren hiekkaa maailmassa. Auta israelilaisia olemaan nöyriä ja muita kansoja herätä etsimään Poikaasi Jeshuaa pelastajanaan ja tekemään parannusta ja noudattamaan Sanaasi sekä palvelemaan lähimmäisiään kuin itseään. Pelasta ne panttivangit siellä Gazan tunneleissa ja pelasta mahdollisimman monta Gazan asukasta tuholta, sairauksilta, nälkäkuolemalta ja janolta. Anna heille puhdista vettä. Anna heille vettä Kalliosta, joka on Kristus. Anna heille leipää ja ruokaa Taivaasta. Anna heidän hylätä entinen harhauskontonsa, joka ei tunne rakkautta ja armoa eikä pelastusta eikä anna naisille ja lapsillekaan paljon arvoa muuta kuin miehen palvelijana. Pelasta Länsirannan ja Gazan asukkaat ja auta heitä muodostamaan Abbasin avulla itsenäinen de-militarisoitu alue kuten Ahvenanmaa, joka ei kapinoi eikä sodi ja tee vääryyttä ihmisille. Anna manipuloivat viholliset raueta tyhjiin ja hävitä heidän ympäriltään ja vaikutuspiiristään. Anna valtakuntasi tulla pian maan päälle, Jeshua. Aamen.

    • Anonyymi

      Tuo osa rukousta, että palet saisivat itselleen osan Israelista, on vastoin Jumalan Sanaa. Jumala on luvannut koko Israelin maan kansalleen.

      • Anonyymi

        Juuri noin se on.


      • Anonyymi

        Moni kansa repii itsensä vielä pahoin Jerusalemissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni kansa repii itsensä vielä pahoin Jerusalemissa.

        Siellä Suomikin repii.


    • Anonyymi

      Suomi on jo ottanut Israelia vastustavan kannan.

      • Anonyymi

        Niin se näkyy olevan kuten alkaja sanoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se näkyy olevan kuten alkaja sanoo.

        Se on Suomen tuho.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on Suomen tuho.

        Uuden pressan kanta vaikuttaa paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uuden pressan kanta vaikuttaa paljon.

        Jos Pekka tulee se on suomen tuho!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Pekka tulee se on suomen tuho!

        Hän on avoimesti synnissä elävä mies.


    • Anonyymi

      Pekka tulee ei sille mahda mitään. Nyt tulee mies arvojohtajaksi joka romuttaa kaikki arvot.

    • Anonyymi

      Mitä sanoo "Rabbi" kumpi tulee?

    • Anonyymi

      No nythän tuo tulessa 0palaszva vuori taitaa toteutua kun Venäjä vie ydinaseet avaruuteen.

      • Anonyymi

        Missä tuo paikka on Venäjälläkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä tuo paikka on Venäjälläkö?

        Lähellä Vladivostokia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähellä Vladivostokia.

        Kiitos tiedosta. Ei löydy Wikistä, mutta ei sieltä löydy paljon muutakaan tärkeää.


    • Anonyymi

      Aloituksessa onkin aika vakava juttu.

      • Anonyymi

        Katsoin minäkin ja pistää miettimään!


    • Anonyymi

      Karski on aihe edellisessäkin.

      • Anonyymi

        Miten hän uskaltaa puhua noin suoraan ja selvästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten hän uskaltaa puhua noin suoraan ja selvästi.

        Ei taida pelätä kirkon johtoa eikä muitakaan harhaanjohtajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida pelätä kirkon johtoa eikä muitakaan harhaanjohtajia.

        Tullaisia rohkeita tarvitaan tänä aikana enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tullaisia rohkeita tarvitaan tänä aikana enemmän.

        Nykypapit vain myötäilee piispoja, että saa virkansa pitää.


    • Anonyymi

      Rabin, heh heh. On teillä puheet.

      • Anonyymi

        On tosiaan jutut, mies itse on sanonut monesti ettei ole rabbi, mutta ei näköjään uskota. Silti näyttää tietävän todella paljon asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tosiaan jutut, mies itse on sanonut monesti ettei ole rabbi, mutta ei näköjään uskota. Silti näyttää tietävän todella paljon asioita.

        Kyllähän suomalainenkin voi tietä kun lukee, ei tarvitse olla rabbi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän suomalainenkin voi tietä kun lukee, ei tarvitse olla rabbi!

        Tuo rabbi on vain tainnut lukea enemmän kuin kaskiverto finski.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo rabbi on vain tainnut lukea enemmän kuin kaskiverto finski.

        Eikös rabbi ole vain heprealainen nimitys papille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös rabbi ole vain heprealainen nimitys papille?

        Rabbi tarkoittaa opettajaa.


    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1915
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      50
      1836
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1363
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1099
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1098
    Aihe