Olen nyt joku 5 vuotta käyttänyt VSCodea ja usein huomannut että debug särkyy päivityksissä. Joku aika sitten sai ihmetellä kun ei breakpointeja voinut yhtäkkiä laittaa riveille, mutta tämä selkisi kun salli asetuksissa asettaa kaikkialle.
Nyt eilen hajosi taas debug, ihmettelin kun consolissa lukee vain Reading symbols from .... ja se oli siinä! Nyt päivän tapeltua päivittelemällä ensin VsCodea vanhempaan verisoon ja sitten viimein älysin päivittää vGDB-laajennoksen edelliseen versioon, alkoi debug (gdb) taas toimimaan.
Tosi ärsyttävä homma kun muutoin niin mainio kehitysympäristö, alan jo pelkäämään noita päivityksiä että joku taas hajoilee ja menee turhaa aikaa noiden selvityksissä :(
Yksi VSCoden heikkous
1
781
Vastaukset
- Anonyymi
VSCode on aivan kirjoitusalusta, mutta ohjelmoinnissa kannattaa mieluummin käyttää kuhunkin ongelmaan sellaisenaan sopivaa työkalua kuin yrittää viritellä yhdestä työkalusta jokapaikanhöylää epävakailla lisäosilla.
VSCode on nimenomaan koodin kirjoittamiseen tarkoitettu editori, ja hyvä sellainen onkin. Esimerkiksi Unityn kaverina VSCode on paljon ketterämpi kuin Visual Studio. Se kannattaa kuitenkin hyväksyä, että VSC on nimenomaan koodieditori, ei IDE. Sen ei ole tarkoituskaan soveltua koodin debuggaukseen.
Paljon fiksumpaa on kirjoittaa koodi VSC:llä ja debugata jollain oikealla IDE:llä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2434629Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763065- 472473
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 281753
- 801456
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894