Postin OmaPosti epäluotettava

Anonyymi

Minulla oli kuukausi sitten sähkölasku pari päivää myöhässä. Eläkkeeni tulevat kuun alussa ja olin ajoittanut tuon laskun heti ensimmäiseksi.

OmaPostiini tuli jonkun ilm. ulkomaisen luottofirman ilmoitus, heillä oli tiedot laskustani - tässä mentiin mielestäni rikoksen puolelle - joten kuvittelin heidän olevan sähköfirmani asialla.

He ilmoittivat maksavansa laskuni, en mielestäni sopinut heidän kanssaan mitään ja kuvittelin koko ajan, että tuo oli jokin sähköfirmani järjestely.

Maksoin kuitenkin itse oman laskuni, oletin, ettei asiassa sen kummempaa.

Nyt sitten tuo jokin ilm. jenkkifirma lähetti minulle laskun, ovat menneet maksamaan laskuni. Soitin sähköfirmaan. Heillä ei ollut mitään tietoa moisesta järjestelystä, maksetun tuplamaksun he olivat kyllä saaneet. Oma laskuni palautetaan minulle ja joudun nyt maksamaan tuolle firmalle laskun, korkoineen.

Kysymys kuuluu: OmaPosti on avoin kaikille kolmansille osapuolille, talousrikollisille jotka keksivät sitä kautta huijata suomalaisia. Rikolliset ovat rikollisia ja minä astuin ansaan. Otan tämän tosiasian tyynesti.

Rikosilmoitusta Postia vastaan tuskin kannattaa tehdä: iso firma, köyhä asiakas, joka muutoinkin rahapulaisena nyt uusissa ylimääräisissä korkoveloissa.

Mutta Posti mahdollisti tämän. Uskomatonta, että joku lainafirma voi tunkea laskutusteni väliin ja ryhtyä sitä kautta nyhtämään rahaa!

OmaPosti ei piittaa nk. kirjesalaisuudesta paskaakaan. Otin tuon palvelun aikoinaan kun jouduin putkiremontin vuoksi asumaan muutaman kuukauden muualla. Kun tämä rahasotku on ohi, lopetan OmaPostin, haluan paperiset tiedotteet asioistani, suljetussa kirjekuoressa. Jo alunperin ihmettelin Postin käytäntöä avata toisen henkilön postit.

Ilm. tietoja näin vuotaa myös rikollisille osapuolille.

15

697

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mistähän syystä tätä ketjua ei näytetä etusivulla?

• Anonyymi

Eihän se Omaposti ole muuta kuin sähköposti, jonne voi lähettää postia kuka tahansa.
      Ei se ole Postin syy, jos sinne lähetetään postia. Laskusi on mennyt laskutettavaksi perintätoimistolle ja siksi olet saanut karhun perintäfirmalta. Eivät kaikki laskuttajat tee enää itse perintää, se annetaan perintäfirman hoidettavaksi.
      Miksi et käytä pankkisi e-laskua?
      Lasku tulee pankkiisi ja voit maksaa sen sähköisesti. Ei mene lisämaksuja paperilaskusta, ei unohdu maksu, ei tule korkoja eikä huomautuskuluja.

• Anonyymi

Juu, ymmärrän, että mainoksia voi tulla.

Mutta: tällä firmalla oli tieto laskuni sisällöstä, jota sillä ei olisi saanut olla.

Sähköfirma EI (tämän päiväisen keskustelun mukaan) ollut vielä lähettänyt laskuani millekään perintäfirmalle.

• Anonyymi

Tyytymättömyyteni OmaPostiini on tullut ilmi siten, että saan saman viestin sekä paperikirjeenä että OmaPosti-palvelussa, johon en ole edes rekisteröitynyt.
      Heinäkuussa lähetin palautteen kautta OmaPostille pyynnön antaa käyttäjätunnukseni ja salasanani OmaPostiin, mutta tähän päivään mennessä OmaPosti ei ole vastannut.

• Anonyymi

Eihän Omaposti lähetä firmojen laskuja, kuten vaikka sähkölaskuja. Sähköyhtiö lähettää ne. Omaposti on vain väline tiedon välittämiseksi. Pitää sopia sähköfirman kanssa laskujen lähettämistavasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän Omaposti lähetä firmojen laskuja, kuten vaikka sähkölaskuja. Sähköyhtiö lähettää ne. Omaposti on vain väline tiedon välittämiseksi. Pitää sopia sähköfirman kanssa laskujen lähettämistavasta.

Jeps. Tämä täytyy nyt, saamani ylimääräisen laskun maksettuani selvittää.

Kun lopetan OmaPostin, kait sinne mahd. tulevat muut laskut lähetetään minulle paperisina? Esim. terveysvirasto on lähettänyt vastauksia OmaPostiini, en voi millään ennalta arvata, millä kaikilla firmoilla on tuo OmaPosti-käytäntö.

Kadun, että koskaan luotin tuohon palveluun. Pelkkää sotkua. En suosittele kenellekään. Koskakohan Posti ryöstää joulukortit ja laittaa nekin pahaa-aavistamattoman asiakkaan OmaPostiin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeps. Tämä täytyy nyt, saamani ylimääräisen laskun maksettuani selvittää.

Kun lopetan OmaPostin, kait sinne mahd. tulevat muut laskut lähetetään minulle paperisina? Esim. terveysvirasto on lähettänyt vastauksia OmaPostiini, en voi millään ennalta arvata, millä kaikilla firmoilla on tuo OmaPosti-käytäntö.

Kadun, että koskaan luotin tuohon palveluun. Pelkkää sotkua. En suosittele kenellekään. Koskakohan Posti ryöstää joulukortit ja laittaa nekin pahaa-aavistamattoman asiakkaan OmaPostiin?

No, minulla on Omaposti ja erillinen sähköposti. Viestejä tulee molempiin. Laskut tulevat pankkiin e-laskuna. Se toimii oikein hyvin. Ei koskaan ole ollut virheitä.
        E-lasku on hyvä ja edullinen, ei tule erillisiä korotuksia, kuten paperilaskuilla tulee nykyään.

• Anonyymi

Tein osoitteen muutoksen. Jouduin tekemään sen lmapostin kautta.
      Nyt lehtitalauksen laskua (Kuluttaja) omaposti ei ollut lähettänyt paperisena.
      Lasku maksamatta koska en käytä omapostia.
      Nyt paketti ei liiku postissa.
      Kävin katsomassa omapostista. Lehdestä oli karhuamakirje korkoineen omapostissa.
      Paperilaskua ei ole tullut.
      En ole missään vaiheessa ilmoittanut ettei tarvitse paperilaskua lähettää.
      Posti omavaltaisesti rikkoon kansalaisten sääntöjä

• Anonyymi

Mulla on suoraveloitussopimus pankin kanssa.

• Anonyymi

Postin kanssa ei kannata olla missään tekemisissä kuin ihan pakkotilanteessa jos jostain syytä pitää postittaa jotain jos muu toimitustapa ei käy.

• Anonyymi

Omapostiin tulisi lisätä sellainen ominaisuus, että asiakas voisi kertoa Postille, että lähetys on jo ajat sitten saapunut perille Joensuuhun. Postilla kun ei näytä aina olevan mitään tietoa siitä, missä lähetykset ovat. Jo kuukausia sitten saapuneet lähetykset ovat Omapostin mukaan vieläkin matkalla… Sinne Savoon Kuopion lajitteluunkohan ne ovat hävinneet kuin Bermudan kolmioon? Pistää miettimään, että onko Omaposti yleensäkään suomalaisten hoidossa, vai onkohan sekin ulkoistettu ulkomaille, kuten esim Venäjälle tai pimeään Savoon, jonka kautta kaikki Joensuun posti muutenkin kierrätetään jostakin käsittämättömästä syystä.

• Anonyymi

miksi ilmoitus paketista vasta ,kun palautavat seuraavana päivänä.

• Anonyymi

Posti alkaa kuulema profiloimaan asiakkaitaan eli alkaa tekemään bisnestä myymällä asiakkaiden henkilötietoja mainostajille. Tämän katsotaan asiakkaiden hyväksyvän täysin, ellet mene omapostiin ja poista hyväksymisen kohdalle valmiiksi laitettua ruksia. Poistaminen on jo muutenkin vaikeaa, mutta minun kohdallani se on mahdotonta. Omaposti alkoi yllättäen vaatimaan sakasanaa, jota se ei ole aiemmin kysynyt. No, syykin on ihan selvä. Näin estetään sen ruksin poistaminen. Pankkitunnuksellakin olevinaan pystyy kirjautumaan, mutta sekin on estetty. Kieroa peliä. Pitäkää tunkkinne. Alan käyttämään Matkahuoltoa. Posti kulku on muutenkin hidasta Joensuuhun, kun lähetykset kierrätetään jostakin kummallisesta syystä Kuopion kautta. Paketit jäävät sinne seisomaan viikonlopun yli. Lähetykset tulevat nopeammin esim Kiinasta Helsinkiin kuin Helsingistä Joensuuhun.

• Anonyymi

Kannattaa vaihtaa matkahuoltoon. Aina luotettava ollut.
        Matkahuollolta tulee saapumisviesti millä saa jokaisen paketin valtuutettua erikseen. Samalla saa valita toimitusajan ja - päivän ja sen, saako jättää ovelle vai pitääkö kuitata. On kätevää.
        Postin kanssa joutuu vääntämään kaikesta sen lisäksi että tulee avattuja paketteja.

• Anonyymi

Aloittaja, uskoitko oikeasti että joku Trumpin kaveri maksaisi laskusi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7125
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3978
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      50
      3438
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2978
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2756
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2216
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2157
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      43
      2112
    Aihe