Miksi Jeesukseen on niin vaikea uskoa?

Anonyymi

Jeesus kertoi että jos ei muuten niin uskokaa tekojen tähden. Näin hän sanoi mm. Johannes Kastajalle. Hän mainitsi myös että hänen seuraajansa tekevät ihmetekoja, vieläpä suurempiakin kuin hän.

Missä ovat nämä teot? Mitään vastaavia ihmeitä ei tapahdu nykyaikana ainakaan "uskovien" toimesta. Päinvastoin omalla uskollaan kehuvat ovat syytettyinä omista pahoista teoistaan oikeudessa niinkuin mm. kansanedustaja Päivi Räsänen ja monet muut uskovaiset.

91

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskon avulla tehdyt ihmeet ja hyvyys ei auta Paavalin mukaan ilman rakkautta.
      Rakkaus kylmenee laittomuuden tähden. Ja Nykyisin on vallassa laittomuus.
      Usko ja rakkaus tarvitsee vakaan, lailla suojatun ympäristön. Kun paha ja synti rehottaa ei ole rakkautta , ei hyödyllisiä ihmeitä. Eikä edes uskoa paljoa. RAKKAUS ON SUURIN.

      rakkauden pienoisevankeliumi selventää asiaa.

      • Anonyymi

        Uskovaisten piirissä puhutaan paljon kyllä rakkaudesta, mutta teot puuttuvat. Ateisti voi rakastaa enemmän lähimmäistään kuin uskovainen. Tämän minä olen huomannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaisten piirissä puhutaan paljon kyllä rakkaudesta, mutta teot puuttuvat. Ateisti voi rakastaa enemmän lähimmäistään kuin uskovainen. Tämän minä olen huomannut.

        Eikö uskovat anna sinulle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaisten piirissä puhutaan paljon kyllä rakkaudesta, mutta teot puuttuvat. Ateisti voi rakastaa enemmän lähimmäistään kuin uskovainen. Tämän minä olen huomannut.

        Olihan Laupias samarialainenkin uskovien mielestä vääräuskoinen, liberaali tai ateisti. Miksi Jeesus valitsi juri hänet rakkauden esikuvaksi? Mietittävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olihan Laupias samarialainenkin uskovien mielestä vääräuskoinen, liberaali tai ateisti. Miksi Jeesus valitsi juri hänet rakkauden esikuvaksi? Mietittävää.

        Raamattu ei kerro, eikä samarialainen ole esimerkki uskosta vaan auttamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö uskovat anna sinulle?

        Olet AITO genitaaliuskovainen. HehHeh!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet AITO genitaaliuskovainen. HehHeh!

        Sinä ilmeisesti sukupuolineutraali?


    • Anonyymi

      Mestari jakaa kuin tahtoo.

    • Anonyymi

      Kysymys ei ole epäuskosta Jeesusta kohtaan vaan epäuskosta Jeesuksesta paapattavia kohtaan.

      Jeesuksen asiaa auttaisi eniten uskottavien edustajien hankkiminen. Nykyinen edustusverkosto tuntuu koostuvan lähinnä seksuaalirikollisista tai muuten häiriintyneistä ihmisistä eikä sellainen oikein herätä luottamusta kanssaihmisissä.

      • Anonyymi

        Kirjoituksesi on niin lapsellinen, että on vaikea pidätellä naurua. 🤣
        Luuletko, että uskovien tarkoitus on olla teille ateisteille ja suvaitsemattomiksi mieliksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoituksesi on niin lapsellinen, että on vaikea pidätellä naurua. 🤣
        Luuletko, että uskovien tarkoitus on olla teille ateisteille ja suvaitsemattomiksi mieliksi?

        Kysymys ei ole mielistelystä ,vaan siitä että vaatiessanne muita uskomaan paapatuksianne olisi kohtuullista että pystyisitte esittämään asianne niin että siinä olisi jotain järkeäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys ei ole mielistelystä ,vaan siitä että vaatiessanne muita uskomaan paapatuksianne olisi kohtuullista että pystyisitte esittämään asianne niin että siinä olisi jotain järkeäkin.

        Mitä järkeä evoteoriassa on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä järkeä evoteoriassa on?

        Evoteoria? Tarkoittanet evoluutioteoriaa. Jos oikeinkirjoituksesi on verrattavissa ymmärrykseesi niin ei ole mikään ihme ettet ymmärrä evoluutiota ja evoluutioteoriaa.

        Evoluutioteoria on perustuu poikkitieteelliseen tutkimustyöhön ja selittää varsin kattavasti elämän kehittymisen maapallolla viimeisen ~3,5 miljardin vuoden aikana. Evoluutio itsessään on luonnonilmiö jota evoluutioteoria tutkii. Evoluution perusteet ovat varsin yksinkertaiset ja ovat kenen tahansa normaalilla järjenjuoksulla varustetun ihmisen ymmärrettävissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys ei ole mielistelystä ,vaan siitä että vaatiessanne muita uskomaan paapatuksianne olisi kohtuullista että pystyisitte esittämään asianne niin että siinä olisi jotain järkeäkin.

        No ei uskossa Jeesukseen ole mitään järkeä, kun se on ihmisuhrikultti intiaanien teurastuksen tapaan, kun piti uskoa Jeesusta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä järkeä evoteoriassa on?

        Se että se kuvaa luonnossa todella tapahtuvaa eikö korvaa sitä muinoin luullulla.


    • Anonyymi

      Uskosta osattoman ei ole vaikea uskoa vaan mahdoton.
      Jos sinulle ei anneta uskon lahjaa ja Pyhää Henkeä, et sinä voi millään uskoa!

      • Anonyymi

        Suomessa on mielisairaalat täynnä uskon lahjalla siunattuja uskovia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on mielisairaalat täynnä uskon lahjalla siunattuja uskovia.

        Oliko oikein tilastojakin vai ihanko tahallasi taas valehtelet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko oikein tilastojakin vai ihanko tahallasi taas valehtelet?

        Ei täällä kaikki ole samanlaisia kuin sinä. Otapa selvää mihin ne lahkosi jäsenet häviävät jotka eivät enää näy kokouksissanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko oikein tilastojakin vai ihanko tahallasi taas valehtelet?

        Voit kysyä asiaa seurakuntasi sairaalapastorilta. Hän kyllä vahvistaa asian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei täällä kaikki ole samanlaisia kuin sinä. Otapa selvää mihin ne lahkosi jäsenet häviävät jotka eivät enää näy kokouksissanne.

        Esimerkiksi helluntailaisilla on sellainen käsitys että ihminen, joka sairastuu psyykkisesti, on tullut pois uskosta. Uskovainen ei voi heidän mielestään tulla hulluksi koska Jeesus parantaa psyyken ongelmat. Ajatus on tietysti hyvin julma ja sydämetön ja tietysti myös typerä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oliko oikein tilastojakin vai ihanko tahallasi taas valehtelet?

        Tunnen monia uskovia, jotka ovat pimahtaneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi helluntailaisilla on sellainen käsitys että ihminen, joka sairastuu psyykkisesti, on tullut pois uskosta. Uskovainen ei voi heidän mielestään tulla hulluksi koska Jeesus parantaa psyyken ongelmat. Ajatus on tietysti hyvin julma ja sydämetön ja tietysti myös typerä.

        Valehtelet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit kysyä asiaa seurakuntasi sairaalapastorilta. Hän kyllä vahvistaa asian.

        Ei vahvistanut! Miksi valehtelet?


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Tunnen monia uskovia, jotka ovat pimahtaneet.

        Tuskinpa.

        Vaikutat kyllä itse sellaiselta.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Tunnen monia uskovia, jotka ovat pimahtaneet.

        Et takuulla tunne yhtään niin pimahtanut kuin sinä ja JP olette!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa.

        Vaikutat kyllä itse sellaiselta.

        Et tiedä paljoakaan. Ihmisten tunteminen on hyödyllistä.

        Yksi uskova nainen ajoi miehensä puukolla ulos. Siihen päättyi avioliitto. Pettämiseen.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Et tiedä paljoakaan. Ihmisten tunteminen on hyödyllistä.

        Yksi uskova nainen ajoi miehensä puukolla ulos. Siihen päättyi avioliitto. Pettämiseen.

        Tosiaan olet itse pettäjä ja olet teeskennellyt heteroa ja uskovaa vuosikausia.

        Elämäsi on pelkkää vaIhetta.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Et tiedä paljoakaan. Ihmisten tunteminen on hyödyllistä.

        Yksi uskova nainen ajoi miehensä puukolla ulos. Siihen päättyi avioliitto. Pettämiseen.

        Sinä et tiedä yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiaan olet itse pettäjä ja olet teeskennellyt heteroa ja uskovaa vuosikausia.

        Elämäsi on pelkkää vaIhetta.

        Ja sairaseläkkeelle pääsi valehtelemalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vahvistanut! Miksi valehtelet?

        Et edes kysynyt. Miksi valehtelet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sairaseläkkeelle pääsi valehtelemalla.

        Vaikuttaa pataIaiskaIta tapaukselta🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et edes kysynyt. Miksi valehtelet?

        Kysyin! Miksi valehtelet koko ajan lisää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tosiaan olet itse pettäjä ja olet teeskennellyt heteroa ja uskovaa vuosikausia.

        Elämäsi on pelkkää vaIhetta.

        Eli mitä kerroin tuntemistani uskovista. Pane mieleesi. On hyvä tuntea ihmisiä.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Eli mitä kerroin tuntemistani uskovista. Pane mieleesi. On hyvä tuntea ihmisiä.

        Sinusta tuossa äsken kerrottiin.

        Kiistätkö taas faktat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet!

        Ei täällä kukaan muu valehtele kuin sinä, koska haluat kieltää tosiasiat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinusta tuossa äsken kerrottiin.

        Kiistätkö taas faktat?

        Uskovaa ei voi teeskennellä, mutta itse aloin näkemään uskovien ja Raamatun tyhjyyden.

        Ja kun Jumala ei ollut havaittavissa, niin oli hyvä hetki jättää usko. Et tiedä paljoakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaa pataIaiskaIta tapaukselta🤔

        Olen ollut äärimmäisen ahkera. Jäin jopa hoitamaan lapsia, kun olivat pieniä. Siinä vasta hommaa oli.

        Et tiedä paljoakaan.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Olen ollut äärimmäisen ahkera. Jäin jopa hoitamaan lapsia, kun olivat pieniä. Siinä vasta hommaa oli.

        Et tiedä paljoakaan.

        Hoidot lapsia koska sinulla ei ole mitään koulustusta eikä ammattia.
        Vaimosi joutui käymään töissä ja elättämään sinut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hoidot lapsia koska sinulla ei ole mitään koulustusta eikä ammattia.
        Vaimosi joutui käymään töissä ja elättämään sinut.

        Et tiedä paljoakaan.

        Olin parempi hoitamaan lapsia, joten jäin töistä heitä hoitamaan. Eli selvä käytännön järjestely. Ikävä, että se aika on eläkkeestä pois.


      • Sinulla ei ole lapsia. Sen saattoi arvata.


    • Anonyymi

      Vaatimattomana miehenä ei halunnut tehdä itsestään numeroa.

    • Anonyymi

      Terve järki pistää monella hanttiin, mutta kaipa se voidaan nujertaa.

    • Anonyymi

      Jeesukseen on vaikea uskoa, koska häntä näyttelevät uskovaiset ovat niin epäuskottavia. Tässä syy.

      • Anonyymi

        Sanoo apinaa esittävä ateisti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoo apinaa esittävä ateisti!

        Uskovaisilta ei apinan esittäminen sujukaan. Apinat ovat fiksuja olentoja eivätkä usko Jeesukseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaisilta ei apinan esittäminen sujukaan. Apinat ovat fiksuja olentoja eivätkä usko Jeesukseen.

        Lintuja seuratessa vaikuttaa siltä, että heillä ei ole uskoa. Mutta hyvin niillä sujuu.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Lintuja seuratessa vaikuttaa siltä, että heillä ei ole uskoa. Mutta hyvin niillä sujuu.

        Sinulla on linnun aivot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaisilta ei apinan esittäminen sujukaan. Apinat ovat fiksuja olentoja eivätkä usko Jeesukseen.

        Apinaksi kirjotat melko hyvin Suomea.


      • Anonyymi

        Kyllä Jeesuksen tieto- ja temppuvarasto oli lopulta aika vaatimaton. Eikä niistäkään jälkipolville ei jäänyt kuin hyvin epävarmoja ja epäuskottavia tarinoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apinaksi kirjotat melko hyvin Suomea.

        Yritätkö osoittaa minun olevan väärässä todistamalla olevasi Jeesukseen uskova apina?


      • Anonyymi

        No sinulla on ymmärryskyvyssä vikaa, jos sotket Jeesuksen siihen mitä uskovaiset puhuvat, toisin sanoen uskot heitä. Ei edes Raamatun mukaan Jeesus ole se ja sitä mitä uskovaiset jauhavat.


    • Anonyymi

      Ihmisjärki ei voi uskoa Jeesukseen.
      Pelastava usko tulee Isältä, Jeesukselta, Pyhältä Hengeltä Itseltä.

      Johannes 6: 42-47
      42 ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Jeesus, Joosefin poika, jonka isän ja äidin me tunnemme? Kuinka hän sitten sanoo: 'Minä olen tullut alas taivaasta'?"
      43 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Älkää nurisko keskenänne.
      44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
      45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.
      46 Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.
      47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.

      Apostolien teot 3: 1-20 ("Usko, jonka Jeesus vaikuttaa", jae 16):
      1 Ja Pietari ja Johannes menivät pyhäkköön yhdeksännellä hetkellä, rukoushetkellä.
      2 Silloin kannettiin esille miestä, joka oli ollut rampa hamasta äitinsä kohdusta ja jonka he joka päivä panivat pyhäkön niin kutsutun Kauniin portin pieleen anomaan almua pyhäkköön meneviltä.
      3 Nähdessään Pietarin ja Johanneksen, kun he olivat menossa pyhäkköön, hän pyysi heiltä almua.

      4 Niin Pietari ja Johannes katsoivat häneen kiinteästi, ja Pietari sanoi: "Katso meihin".
      5 Ja hän tarkkasi heitä odottaen heiltä jotakin saavansa.
      6 Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy."
      7 Ja hän tarttui hänen oikeaan käteensä ja nosti hänet ylös; ja heti hänen jalkansa ja nilkkansa vahvistuivat,
      8 ja hän hypähti pystyyn, seisoi ja käveli; ja hän meni heidän kanssansa pyhäkköön, käyden ja hypellen ja ylistäen Jumalaa.

      9 Ja kaikki kansa näki hänen kävelevän ja ylistävän Jumalaa;
      10 ja he tunsivat hänet siksi, joka almuja saadakseen oli istunut pyhäkön Kauniin portin pielessä, ja he olivat täynnä hämmästystä ja ihmettelyä siitä, mikä hänelle oli tapahtunut.
      11 Ja kun hän yhä pysyttäytyi Pietarin ja Johanneksen seurassa, riensi kaikki kansa hämmästyksen vallassa heidän luoksensa niin sanottuun Salomon pylväskäytävään.

      12 Sen nähdessään Pietari rupesi puhumaan kansalle ja sanoi: "Israelin miehet, mitä te tätä ihmettelette, tai mitä te meitä noin katselette, ikäänkuin me omalla voimallamme tai hurskaudellamme olisimme saaneet hänet kävelemään.
      13 Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala, meidän isiemme Jumala, on kirkastanut Poikansa Jeesuksen, jonka te annoitte alttiiksi ja kielsitte Pilatuksen edessä, kun tämä oli päättänyt hänet päästää.

      14 Te kielsitte Pyhän ja Vanhurskaan ja anoitte, että teille annettaisiin murhamies,
      15 mutta elämän ruhtinaan te tapoitte; hänet Jumala on herättänyt kuolleista, ja me olemme sen todistajat.

      16 Ja uskon kautta hänen nimeensä on hänen nimensä vahvistanut tämän miehen, jonka te näette ja tunnette, ja usko, jonka Jeesus vaikuttaa, on hänelle antanut hänen jäsentensä terveyden kaikkien teidän nähtenne.

      (Hepreassa, juutalaisuudessa, koska juutalaiset eivät saa ääneen lausua itse Jumalan nimeä, on Jumalalle annettu erilaisia kiertoilmaisuja, yksi näistä on "Nimi" / "Ha-sem", joka siis tarkoittaa Itse Jumalaa: "Ja uskon kautta hänen nimeensä (Ha-Sem) on hänen nimensä (Ha-Sem) vahvistanut..")

      17 Ja nyt, veljet, minä tiedän, että te olette tietämättömyydestä sen tehneet, te niinkuin teidän hallitusmiehennekin.
      18 Mutta näin on Jumala täyttänyt sen, minkä hän oli edeltä ilmoittanut kaikkien profeettain suun kautta, että nimittäin hänen Voideltunsa piti kärsimän.
      19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
      20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.

      • Anonyymi

        Näissä Raamatun kohdissa siis ilmenee, että pelastava Usko on yksistään Jumalan Itsensä ihmisessä vaikuttamaa, perustuen Jumalan omaan kutsuun.

        Jos Jumala ei kutsu, eikä Jeesus Kristus, Pyhän Hengen kautta vaikuta uskoa, ei ihminen voi pelastua.

        Job 33:
        14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.
        15 Unessa, öisessä näyssä, kun raskas uni valtaa ihmiset ja he nukkuvat vuoteillansa,
        16 silloin hän avaa ihmisten korvat ja sinetillä vahvistaa heidän saamansa kurituksen,
        17 kääntääkseen ihmisen pois pahasta teosta ja varjellakseen miestä ylpeydestä,
        18 säästääkseen hänen sielunsa haudasta ja hänen henkensä syöksymästä peitsiin.

        19 Myös kuritetaan häntä tuskalla vuoteessansa, kun hänen luissaan on lakkaamaton kapina,
        20 ja hänen henkensä inhoaa leipää ja hänen sielunsa herkkuruokaa.
        21 Hänen lihansa kuihtuu näkymättömiin, ja hänen luunsa, ennen näkymättömät, paljastuvat.
        22 Näin lähenee hänen sielunsa hautaa ja hänen henkensä kuolonvaltoja.

        23 Jos silloin on hänen puolellansa enkeli, välittäjä, yksi tuhansista, todistamassa ihmisen puolesta hänen vilpittömyyttään, (Pyhä Henki)
        24 niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun'. (Jeesuksen sovitustyö)

        25 Silloin hänen ruumiinsa taas uhkuu nuoruuden voimaa, hän palajaa takaisin nuoruutensa päiviin.
        26 Hän rukoilee Jumalaa, ja Jumala mielistyy häneen ja antaa hänen riemuiten katsella hänen kasvojaan; niin hän palauttaa ihmiselle hänen vanhurskautensa.

        27 Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: 'Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta ei sitä kostettu minulle;
        28 hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'.

        29 Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle, (nk. etsikko-ajat)
        30 palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa.

        Jos Jumala on kutsunut ihmistä, mutta tämä on hylännyt tuon kutsun, pilkannut Kaikkivaltiasta, ainakin yli kolme kertaa... No, Jumala ei häntä sitten ilmeisesti enää kutsu.

        Aina kannattaa vielä yrittää huutaa Jumalan puoleen. Mutta jos näin tekee, on tämäkin Itse Pyhän Hengen vaikuttama teko ja ehkä viimeinen etsikko-kutsu, johon kannattaa tarttua.

        Ilm. 3:11 Minä tulen pian (äkisti); pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.

        Pelastus, sinulle tarkoitettu kruunu annetaan jollekin toiselle, jolle se kelpaa.
        🔥👑🕊✨


      • Anonyymi

        Sekoamiseen on siis syynsä. Kannattaa vältellä altistumista.

        Mutta on uskonnoille ihan tieteellinen selityskin. Ihmismielelle sattuma on kaikista vähiten palkitseva selitys satunnaisille asioille. On helpompi ottaa yhtälöön kertoimeksi jumala, jolloin tuntuu että asioilla olisi järkeä, logiikkaa ja homma olisi jollain hallussa. Vaikka ei todellakaan ole. Meistä jokainen on epätodennäköisten sattumien tulo. Vai meinaatko että että jumala oli kohdunkaulassa torjumassa siittiöitä kuin Stig Wetsel parhaina päivinään kun sinua tehtiin. Vain yksi pääsi livahtamaan maaliin.

        Mutta sittenkin, sattuma on suurin kaikivaltias.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näissä Raamatun kohdissa siis ilmenee, että pelastava Usko on yksistään Jumalan Itsensä ihmisessä vaikuttamaa, perustuen Jumalan omaan kutsuun.

        Jos Jumala ei kutsu, eikä Jeesus Kristus, Pyhän Hengen kautta vaikuta uskoa, ei ihminen voi pelastua.

        Job 33:
        14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.
        15 Unessa, öisessä näyssä, kun raskas uni valtaa ihmiset ja he nukkuvat vuoteillansa,
        16 silloin hän avaa ihmisten korvat ja sinetillä vahvistaa heidän saamansa kurituksen,
        17 kääntääkseen ihmisen pois pahasta teosta ja varjellakseen miestä ylpeydestä,
        18 säästääkseen hänen sielunsa haudasta ja hänen henkensä syöksymästä peitsiin.

        19 Myös kuritetaan häntä tuskalla vuoteessansa, kun hänen luissaan on lakkaamaton kapina,
        20 ja hänen henkensä inhoaa leipää ja hänen sielunsa herkkuruokaa.
        21 Hänen lihansa kuihtuu näkymättömiin, ja hänen luunsa, ennen näkymättömät, paljastuvat.
        22 Näin lähenee hänen sielunsa hautaa ja hänen henkensä kuolonvaltoja.

        23 Jos silloin on hänen puolellansa enkeli, välittäjä, yksi tuhansista, todistamassa ihmisen puolesta hänen vilpittömyyttään, (Pyhä Henki)
        24 niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun'. (Jeesuksen sovitustyö)

        25 Silloin hänen ruumiinsa taas uhkuu nuoruuden voimaa, hän palajaa takaisin nuoruutensa päiviin.
        26 Hän rukoilee Jumalaa, ja Jumala mielistyy häneen ja antaa hänen riemuiten katsella hänen kasvojaan; niin hän palauttaa ihmiselle hänen vanhurskautensa.

        27 Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: 'Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta ei sitä kostettu minulle;
        28 hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'.

        29 Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle, (nk. etsikko-ajat)
        30 palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa.

        Jos Jumala on kutsunut ihmistä, mutta tämä on hylännyt tuon kutsun, pilkannut Kaikkivaltiasta, ainakin yli kolme kertaa... No, Jumala ei häntä sitten ilmeisesti enää kutsu.

        Aina kannattaa vielä yrittää huutaa Jumalan puoleen. Mutta jos näin tekee, on tämäkin Itse Pyhän Hengen vaikuttama teko ja ehkä viimeinen etsikko-kutsu, johon kannattaa tarttua.

        Ilm. 3:11 Minä tulen pian (äkisti); pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.

        Pelastus, sinulle tarkoitettu kruunu annetaan jollekin toiselle, jolle se kelpaa.
        🔥👑🕊✨

        "Näissä Raamatun kohdissa siis ilmenee, että pelastava Usko on yksistään Jumalan Itsensä ihmisessä vaikuttamaa, perustuen Jumalan omaan kutsuun.

        Jos Jumala ei kutsu, eikä Jeesus Kristus, Pyhän Hengen kautta vaikuta uskoa, ei ihminen voi pelastua."

        Hienoa että tulit omalla panoksellasi todistamaan ettei uskomuksissasi ole mitään järkeä vaan pelkästään epätoivoista uskoa.


      • Anonyymi

        Ihmisjärjen ei kuulukaan uskoa Jeesukseen, vaan kuten Jeesus itse sanoo, kuuluu uskoa Jeesusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisjärjen ei kuulukaan uskoa Jeesukseen, vaan kuten Jeesus itse sanoo, kuuluu uskoa Jeesusta.

        "MINUN RAAMATUSSANI" (Kr33/38) lukee:

        Joh. 14:1
        "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun. (Minä Olen, Jumalan Nimi.)

        Toisin kuin anabaptistikäärme opettaa, Jeesus kyllä kehoittaa uskomaan myös HänEEN.

        Joh. 14:11
        Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.


    • Anonyymi

      Anteeks nyt kaameesti mutta kaverinko puolesta kysyt?

    • Anonyymi

      mitä järkeä elämssä on ilman Jeesuksen lupaamaa iankaikkista elämää ilman veroja ja maksuja.

      • Anonyymi

        Onko järkeä nylkyttää jeesusta vasten?


    • Anonyymi

      Paha Henki on saanut sinusta kunnon otteen.

      • Anonyymi

        Hassuja käsitteitä päässäsi pyörii.


    • Anonyymi

      "Esimerkiksi helluntailaisilla on sellainen käsitys että ihminen, joka sairastuu psyykkisesti, on tullut pois uskosta. Uskovainen ei voi heidän mielestään tulla hulluksi koska Jeesus parantaa psyyken ongelmat. Ajatus on tietysti hyvin julma ja sydämetön ja tietysti myös typerä."

      Minulla on monen vuoden kokemus helluntailaisuudessa ja tiedän että tuo on totisinta totta. Tosiasioiden kieltäminen on heidän vastenmielisin piirteensä ja se näkyy myös tällä palstalla.

      • Anonyymi

        Jos sairaus on syntynyt lahkon ansiosta tai pahentunut siellä ja jos siitä vähänkin syyttää lahkon oppeja ja käytäntöjä, saa niskaansa kyllä sellaisen uskovien viharyöpyn jossa manataan alinpaan helvettiin ja onnettomuuksia jo tässäkin elämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sairaus on syntynyt lahkon ansiosta tai pahentunut siellä ja jos siitä vähänkin syyttää lahkon oppeja ja käytäntöjä, saa niskaansa kyllä sellaisen uskovien viharyöpyn jossa manataan alinpaan helvettiin ja onnettomuuksia jo tässäkin elämässä.

        Luterilaien lahko on alle 2% koko kristikunnasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaien lahko on alle 2% koko kristikunnasta?

        Luterilaisuus ei ole lahko, vaan kirkkokunta.

        Tiedoksi vapaamuurarilahkon käärmeelle. 🐍


    • Anonyymi

      99 sadasta tälläkin foorumilla ajattelee, että Aadamin lankeemus tuli väistämättä ja erottelematta jokaisen ihmisen osaksi ja kohtaloksi - niin, että kenelläkään ei ole koskaan ollut eikä ole asian suhteen valinnan vapautta eikä päätäntävaltaa - kun taas Jeesuksessa annettu armolahja tulee ymmärtää HALUTA VALITA itselleen. Onko tämä ajatus raamatullinen? Hevonpaskat on!

      Mutta armolahjan laita ei ole sama kuin lankeemuksen; sillä joskin yhden lankeemuksesta monet ovat kuolleet, niin paljoa enemmän on Jumalan armo ja lahja yhden ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, armon kautta ylenpalttisesti tullut monien osaksi. 16Eikä lahjan laita ole, niinkuin on sen, mikä tuli yhden synnintekijän kautta; sillä tuomio tuli yhdestä ihmisestä kadotukseksi, mutta armolahja tulee monesta rikkomuksesta vanhurskauttamiseksi. 17 Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta, niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta. — 18 Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi; 19 sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi.

      Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi. 33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä! 34 Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa? 35 Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava? 36 Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti!

    • Anonyymi

      Jeesus oli kyllä uskomaton heppu.

    • Anonyymi

      Niin siis Jeesuksen mukaan piti uskoa Jeesusta, niitä opetksia - siis tekojen tähden juuri. Jeesukseen uskominen on hänen mukaan laittomuuden tekemistä. On tämä vaikeaa.

    • Anonyymi

      No ei tietenkään tapahtu, kun tuo 'JeesukSEEN' uskominen on laittomuuden tekemistä.

      • Anonyymi

        Siis aloitusviestiin ja ihmettelyyn, että miksi ei uskovaisten keskuudessa tapahdu ihmeitä. Heidän uskontonsa on laittomuuden tekemistä, persoonauskoa Jeesuksen nimeen, eikä hänen opetustensa kuulemista ja toteuttamista. Jos uskovaiset saisivat aikaiseksi ihmeitä tosi Jumalan uhraamisella, olisi luomiskertomuksen tosi Jumalan laittama ikuisen elämän suoja pettänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis aloitusviestiin ja ihmettelyyn, että miksi ei uskovaisten keskuudessa tapahdu ihmeitä. Heidän uskontonsa on laittomuuden tekemistä, persoonauskoa Jeesuksen nimeen, eikä hänen opetustensa kuulemista ja toteuttamista. Jos uskovaiset saisivat aikaiseksi ihmeitä tosi Jumalan uhraamisella, olisi luomiskertomuksen tosi Jumalan laittama ikuisen elämän suoja pettänyt.

        Uskovaisten keskuudessa tapahtuu ihmeitä. Mutta miten sinä ne näkisit koska et ole uskovaisten keskuudessa?


      • Anonyymi

        Hyvin nielaisit anabaptistin heittämän koukun.

        Jeesuks-een uskominen ei ole laittomuuden tekemistä. Anabaptistit vain korottavat ihmisen omia tekoja, kyseessä on omien vanhurskaudentekojen ansio-oppi.

        Siksi tuo kielto, ettei saisi uskoa Jeesuks-een, vaan ainoastaan "Jeesus-ta" ja matkia Hän-en tekojaan.

        Jeesuks-een uskoessa pelastustyö siis siirtyisi ulkopuoliselle tekijälle: Itse Jumalalle, Jeesuksen kautta ja tämähän ei ole anabaptistien oppi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin nielaisit anabaptistin heittämän koukun.

        Jeesuks-een uskominen ei ole laittomuuden tekemistä. Anabaptistit vain korottavat ihmisen omia tekoja, kyseessä on omien vanhurskaudentekojen ansio-oppi.

        Siksi tuo kielto, ettei saisi uskoa Jeesuks-een, vaan ainoastaan "Jeesus-ta" ja matkia Hän-en tekojaan.

        Jeesuks-een uskoessa pelastustyö siis siirtyisi ulkopuoliselle tekijälle: Itse Jumalalle, Jeesuksen kautta ja tämähän ei ole anabaptistien oppi!

        Kerros muutama anabaptisti Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerros muutama anabaptisti Suomessa.

        Helluntailaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaiset.

        He kieltävät kristillisen kasteen ja uudelleenkastavat heidän vapaamuurariuskoonsa tulevat.

        Ana-baptistit = uudelleen-kastajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He kieltävät kristillisen kasteen ja uudelleenkastavat heidän vapaamuurariuskoonsa tulevat.

        Ana-baptistit = uudelleen-kastajat.

        Anaali-baptistit eli genitaali -uskovaiset ovat uudestikastajia.


    • Anonyymi

      Jeesus markkinoi helvettiä ja siksi kristinusko on vastenmielistä.

      • Anonyymi

        Jeesus markkinoi vain opetuksiaan Raamatussa, mutta uskovaiset Jeesuksen nimeen helvettiä. Ei nyt luulisi olevan ihan mahdoton tehtävä opetella erotramaan nämä asiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus markkinoi vain opetuksiaan Raamatussa, mutta uskovaiset Jeesuksen nimeen helvettiä. Ei nyt luulisi olevan ihan mahdoton tehtävä opetella erotramaan nämä asiat.

        Jeesus puhui enemmän helvetistä kuin taivaasta.


      • Anonyymi

        Minusta on oikein ja reilua, että paha saa palkkansa.
        Miksei pahat ja rikolliset ihmiset saisi joutua helvettiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus markkinoi vain opetuksiaan Raamatussa, mutta uskovaiset Jeesuksen nimeen helvettiä. Ei nyt luulisi olevan ihan mahdoton tehtävä opetella erotramaan nämä asiat.

        Eli kristinuskossa Jeesuksen nimeen - uskoa Jeesukseen - markkinoidaan helvettiä. Jeesuksen nimeen, joka Jeesuksen mukaan Raamatussa on laittomuuden tekemistä tehtiin Kristus-kultti syntiopilla, ja joka nyt seuraa Kristusta, Jeesuksen mukaan laittomuuden tekemistä. Päätyy Raamatun mukaan helvetin tuleen. Löytyy edelleen 1.Kor.3:11-13.Se lukee siellä aivan selvästi sanottuna.


      • Anonyymi

        Jeesus ei siis markkinoi helvettiä, vaan hänen nimeen tehty Kristus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei siis markkinoi helvettiä, vaan hänen nimeen tehty Kristus

        Kristus opoinormiston mukaan on sitten pääsiäisenä teurastettu tosi Jumala ja ristille kirottu Paavalin sanoin Gal. 3:13, joka ehtoollisella syödään Jahven ylipapin ateriana uhrilahjana tälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristus opoinormiston mukaan on sitten pääsiäisenä teurastettu tosi Jumala ja ristille kirottu Paavalin sanoin Gal. 3:13, joka ehtoollisella syödään Jahven ylipapin ateriana uhrilahjana tälle.

        Ja tämä on nyt se minkä juutalaiset teki kristityille Paavalin sanoin 'palvellakseen isiensä jumalaa', Jeesus opetti taivasten valtakunnan Isästä ja vastusti Jahvea ja tuomittiin kuolemaan jumalanpilkasta ja nyt tämä 'Isä' "on kristinuskossa uhrilahja Jahvelle Jeesuksen verellä uutena liittona.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus puhui enemmän helvetistä kuin taivaasta.

        Eli Jeesus puhui kuin....


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Eli Jeesus puhui kuin....

        Viisas.

        Sinä kuin kyIähuIIu.


    • Anonyymi

      Helppoa se on.

    • Anonyymi

      Ehkä yksi syy vaikeuteen uskoa Jeesukseen on esimerkiksi palstan aitoina tosiuskovina esiintyvien Raamatun sanamuotojen muuntelu heidän mieleisekseen ja anonyyminä muunnellun evankeliumin julistaminen Raamatullisena totuutena.

      Taakkojen kasaaminen toisten harteille kertomatta omista kuormistaan, siis osoittamatta itse noudattavansa Raamatun opetuksia vaaditaan toisia noudattamaan niitä.

      • Anonyymi

        "Aidot tosiuskovat." Näitä / "meitä" on tälläkn palstalla erilaisia.

        Minkälainen on "aito tosiuskova"? Tämä onkin kiistanalainen kysymys.

        Ryhmä 1:n aitouskova voi aidosti uskoa VT:n lakioppiin, eli Moosekseen. Moosekseen uskovia onkin monessa eri kuppikunnassa. Yhteistä heille on, jos ei muu, niin se, että he kaikki sydämestään vihaavat yksin Kristukseen luottavia, Ryhmä 2:n tosiaitouskovia.

        Ryhmä 2: Nämä uskovat yksin Jeesukseen Kristukseen oman elämänsä Herrana, Pelastajana ja Vanhurskauttajana.

        Lisäksi, niin hassua kuin se onkin, etenkin 2-ryhmän tosiuskovat uskovat samointein myös omaan, täyteen syntisyyteensäkin, kuten myös koko ihmiskunnan. He / me väittävät, kuten Raamattukin, että "muutoinhan Kristus olisi turhaan kuollut".

        3. Jotkut aitouskovat uskovat tosissaan: sekä, että. Että sekä Mooses, Jeesus että Tosiuskova itse, kaikki kimpassa, kaikkia eri sääntöjä noudattaen (ja niitä on paljon!) luovat tosipelastuksen. Nämä ovat ne tosiuskossaan aggressiivisimmat.

        1- ja 3-ryhmäläiset uskovat muutoin ja yleensä vain muiden syntisyyteen. He itse taas, aitouskossaan edustavat synnittömien korkeinta eliittiä.

        Itse tunnustaudun Ryhmä 2:sen syntiseksi, samalla vanhurskaaksi tosiuskovaksi.

        Tosin viimeisen sanan tässä asiassa sanoo Isä Jumala, Jeesus Kristus, Pyhä Henki. ✨


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4042
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2348
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1327
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe