Eletään viimeisiä viikkoja jolloin kaupungeissa voidaan nauttia puhtaasta ilmasta ja kaupunkiympäristöstä. Kun autoilijat siirtyvät nastarenkaisiin niin kaupunkikeskustat alkavat saastua.
Onko perusteltua että suuret kaupungit sallivat vapaasti nastarenkaiden käytön vaikka samalla kannustetaan liikkumaan polkupyörällä ja kävellen. Talvirengaskaudella ilma kaupungeissa on saastunutta ja moni saa tästä hengitystieoireita.
Autot ja ilmasto ovat muuttuneet 30 vuodessa. Voikin kysyä, kuinka usein nastoista todella on hyötyä, ja olisiko aika opetella talviajoa. Suomi on ainoa maa jossa saa vapaasti ajaa nastoilla ilman haittamaksuja.
Suomessa teiden päällystäminen on heikkotasoista koska niitä päällystetään 3 vuoden välein kovan kulumisen vuoksi. Nastat ovbat pääsyy teiden heikkoon kuntoon.
Normaalikäytössä asfaltti kestää noin 15 vuotta. Suomi maksaa nastarenkaiden käytöstä satoja miljoonia euroja vuodessa päällystyskuluina. Haittamaksu olisi perusteltu uudistus nastarenkaiden käytölle. Todennäköisesti käyttö romahtaisi.
Nasty ja pöly ja kura
Anonyymi
0
54
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643305Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433127- 432498
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1082376- 311923
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271820- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851435- 391300
- 821159