Jauhelihakeitto paljonko tulee kustantaan.

Anonyymi

Esimerkkinä vaikka jauhelihakeitto niin paljonko tulee kustantaan,jauheliha,peruna,sipuli,jotain juureksia. Lihaliemikuutio.Itse syön n,4krt sellasesta määrästä missä 400grm jauhelihaa.

49

1605

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tosi köyhä tekee tuon keitonkin 50centillä.

• Anonyymi

Se kustantaa noin 4.5 euroa, riippuu mitä vihanneksia ja juureksia sinne laittaa mutta yleensä porkkanaa, sipulii, sellerii ja sellaista.

• Anonyymi

Keitoista jää nälkä.Kaalilaatikosta syö 5 kertaa lanttuporkkanaananas salaatti.
      kylkeen ruiskeipää ja piimää.
      sitten pötköttämään ja ei ole herätessäkään puoleltapäivin vielä nälkä.

• Anonyymi

Mulla jää kaaliruuista nälkä.

• Anonyymi

Riippuu määrästä mitä tekee ja sitten minkäkokoinen ihminen,jauhelihakeitosta nyt oli puhetta.

• Anonyymi

Kyllä ihmisestä saa tehtyä moneksi päiväksi ruokaa.

• Anonyymi

Isosta ihmisestä riittää isommalle hengelle ruokaa.

• Anonyymi

Riippuu ihan siitä, että millä hintaa ostaa jauhelihan tai siihen tarvittavan lihan. Perunat, porkkanat ja sipuli ei paljoa maksa. Juuri ostettiin 15kg säkki porkkanaa 6,90€. Perunaa ostaa 0,20€/kg. Lanttukin on halpaa näin syksyllä.
      Jos jauhaa jauhelihan vaikka possun sydämistä, jotka ostaa tarjouksesta, ei jauheliha maksa mahdottomia. On muuten tosi hyvää jauhelihaa se sydämistä jauhettu!

Edullista ruokaa on jauhelihakeitto!

• Anonyymi

Nyt maksaa 3,25€ 400g jauheliha. Ennen sai jopa 1,99€.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt maksaa 3,25€ 400g jauheliha. Ennen sai jopa 1,99€.

Tänään ostin Lidlistä sika-nautaa 400g, maksoi 2,35e.

• Anonyymi

Niimpä roikkuu ja riippuu siitä mistä tekee nooh vaikka 5 eur tulee kustantaan niin itse päättää kuinka paljon lientä. Niinpäin ajatellen että tuon 5 eur laittaa.

• Anonyymi

Tekisin tuosta määrästä vielä murekkeen keiton lisäksi.

• Anonyymi

Köyhyyspalstallahan on väittäjä että 200eurolla saa vuoden ruoat niin ei toi jauhelihakeitto sitten paljon saa tulla maksaan.55centtiä niin älä syö itseäsi ähkyyn ja jauhelihan osuus on varm huomattava. Realistinen summa on 3eur päivä mitä lämmin ruoka leivät yms tulee kustantaan. Maanantaina kauppaan ja 20eur mukaan niin ostaa viikon syömiset.

• Anonyymi

Tuo 200€ riittää minimissään yhden henkilön ruokiin vuodessa. Ei ole väitetty, että sillä valmistettaisiin mitään herkkuruokia. Jauhelihakeittoon hankitaan tarvittavat ainekset tietysti tarjouksista, kuten muihinkin ruokiin. Keskimäärin tuo 0,55€ riittää päivän ruokiin!

Aiheesta on kirjoitettu keittokirjojakin, missä annosten hinnat 0,05€ - 0,20€

• Anonyymi

Helposti tulee kala- tai liha- tai nakkikeitto peruna-juurespusseista ja sinne lihat ja mausteet sekaan. Edullista ja siitä syö kaksi henkilöä kolmen päivän ajan.
      Heräsikin kysymys, että tekeekö kukaan enää sitä klimppisoppaa ?

• Anonyymi

Peruna-juurespussi niin on helppoa tehdä keitto. Iso mummu joka oli syntynyt 1889 niin valmisti klimppisoppaa joskus 1970 luvulla, kyllä sitä sillon söi mukulana ja vähän kun ikää tuli niin tajus mistä ne klimpit oli tehty.

• Anonyymi

Eikö köyhät nykyään osaa kuoria perunoita ja juureksia keittoon, kun pitää valmiina ostella kalliisti. Minulla ainakin on aikaa ja taitoa kuoria, sekä pilkkoa perunat ja juurekset keittoon. Jauhan jauhelihankin itse tarjouslihoista tai ostan teurastetun lampaan ruhon lampurilta, käsittelen sen ja jauhan osasta jauhelihaa. Hirviporukoilta saa myös hankittua hirven tai kauriin lihaa, mistä saa hyvät jauhelihat keittoihin ja lihapulliin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö köyhät nykyään osaa kuoria perunoita ja juureksia keittoon, kun pitää valmiina ostella kalliisti. Minulla ainakin on aikaa ja taitoa kuoria, sekä pilkkoa perunat ja juurekset keittoon. Jauhan jauhelihankin itse tarjouslihoista tai ostan teurastetun lampaan ruhon lampurilta, käsittelen sen ja jauhan osasta jauhelihaa. Hirviporukoilta saa myös hankittua hirven tai kauriin lihaa, mistä saa hyvät jauhelihat keittoihin ja lihapulliin.

Kai nyt luulis osaavan kuoria perunoita mutta työttömät niin kiireisiä nykyään että pakasteperunat nopeuttaa ruoanlaittoa.Lampaan ja hirvenlihat ei kiinnosta mutta sitten eri jos sais poroa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kai nyt luulis osaavan kuoria perunoita mutta työttömät niin kiireisiä nykyään että pakasteperunat nopeuttaa ruoanlaittoa.Lampaan ja hirvenlihat ei kiinnosta mutta sitten eri jos sais poroa.

Meikäläiselle on ollut helpointa hankkia hirven tai lampaan lihaa. Hirvenliha on hyvää, sitä ei juuri naudanlihasta erota. Lampaanliha on ollut halvinta, mutta siinä on sitä käsittelyä enempi, että saa kunnollista syötävää.
        Poron lihasta en nyt niin minä vuorostani välitä, hieman yliarvostettua. Kyllä sitä pohjoisesta saisi sitäkin, mutta en ole viitsinyt alkaa sieltä hankkimaan.

Ihmettelen, miksi työttömät ei viitsi tehdä itse ruokaa ja kuoria juureksia, onko korvaukset ja tuet liian hyvät, vai mikä on?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meikäläiselle on ollut helpointa hankkia hirven tai lampaan lihaa. Hirvenliha on hyvää, sitä ei juuri naudanlihasta erota. Lampaanliha on ollut halvinta, mutta siinä on sitä käsittelyä enempi, että saa kunnollista syötävää.
        Poron lihasta en nyt niin minä vuorostani välitä, hieman yliarvostettua. Kyllä sitä pohjoisesta saisi sitäkin, mutta en ole viitsinyt alkaa sieltä hankkimaan.

Ihmettelen, miksi työttömät ei viitsi tehdä itse ruokaa ja kuoria juureksia, onko korvaukset ja tuet liian hyvät, vai mikä on?

Korvaukset on selvästi liian korkeat, kun halpojen perusraaka-aineiden sijaan ostetaan pitkälle jalostettuja tuotteita. Ravitsevien ruis- vehnä- ja ohra jyvien sijaan imetään vaan pullotettua kaljaa sekä perunoiden sijasta niitä rasvan kyllästämiä lastuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Korvaukset on selvästi liian korkeat, kun halpojen perusraaka-aineiden sijaan ostetaan pitkälle jalostettuja tuotteita. Ravitsevien ruis- vehnä- ja ohra jyvien sijaan imetään vaan pullotettua kaljaa sekä perunoiden sijasta niitä rasvan kyllästämiä lastuja.

Kallista on ruoka, jos jyvät pullotettuna juodaan ja perunat rasvan kyllästäminä lastuina syödään.
        Muutamalla eurolla saa jauhelihakeittoon raaka-aineet, josta syö monet annokset koko perhekin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sen takia itseltä kritiikki lampaanlihaa koskien kun yhdestä paikasta sain lampaanlihaa valmiin palan ni hyi helvetti se haju jo. Kerran toki vielä testaan lampaanlihan maun kun joku tarjoo vaikka grillistä. Poro on sellainen mistä voisin olla kiinnostunut. Mitään helkkarin hirveä en syö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sen takia itseltä kritiikki lampaanlihaa koskien kun yhdestä paikasta sain lampaanlihaa valmiin palan ni hyi helvetti se haju jo. Kerran toki vielä testaan lampaanlihan maun kun joku tarjoo vaikka grillistä. Poro on sellainen mistä voisin olla kiinnostunut. Mitään helkkarin hirveä en syö.

Kyllä en minäkään jotain valmiita paloja lampaasta ala paistelemaan, itse pitää päästä käsittelemään alusta loppuun. Jäi minullekin nuoruudesta kammo lampaanlihaa kohtaan opiskeluaikoina, kun sitä syötiin aika paljon ja ruokalan emäntä ei osannut oikein hommiaan.
        Lampaassa on se rasva siellä välissä niin kauheaa, että ne haluan sieltä ottaa aina pois, ettei pilaa makua. Oikein laitettuna lammas on hyvää!
        Hirvenlihassa sama juttu, saan sitä metsästysseuralta sopivasti raakapaloiteltuna isomman köntin, se on ehdoton edellytys ja pääsen sen itse käsittelemään. Hirvenlihassa on tietty se ongelma, että voi olla jo vanha hirvi, joka on kaadettu, se vaatii omat jutut ruokaa laitettaessa. Hirvenlihasta saa tosi hyvät keitot ja uunissa pataruokaa pitkään hauduttamalla.
        Poroa olen kyllä syönyt, mutta sitä pidän yliarvostettuna ja en siten viitsi alkaa poronlihaa edes hankkimaan Lapista. Ei se lihaa kummempaa ole, mutta saan helpommin hankittua lampaan ja hirvenlihaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perunat voi syödä myös kuorineen, olivat hyviä uunissa laittaen.
        Juuresten pilkkominen ei ole ylivoimaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perunat voi syödä myös kuorineen, olivat hyviä uunissa laittaen.
        Juuresten pilkkominen ei ole ylivoimaista.

Uunissa perunat paistettuna kuorineen on tosi hyviä. Vaan ei niitä perunoita kuorineen keittoon viitsi oikein laittaa. Ei ole juuresten ja perunoiden kuoriminen vaikeaa ja mitenkään ylivoimaista. Se on vaan uus'avuttomille kaikki niin vaikeaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uunissa perunat paistettuna kuorineen on tosi hyviä. Vaan ei niitä perunoita kuorineen keittoon viitsi oikein laittaa. Ei ole juuresten ja perunoiden kuoriminen vaikeaa ja mitenkään ylivoimaista. Se on vaan uus'avuttomille kaikki niin vaikeaa!

Köyhät voi kuolla pois ja sitten niistä me saadaan lööppejä.

• Anonyymi

Ostin s marketista 1,15€ keittoperunat, 0,99€ isot keittojuurekset,3,25€ 400g jauhelihaa. Liemikuutioita on ennestään. Eli noihin meni 5,40€. Lisäksi ostin mehuja ja megistä. Koko kauppakassi teki noin 12€ ,siitä syödään lapsen kanssa 2-3päivää. Vieläkö pitäs tinkiä😀

• Anonyymi

Jotain 6 euroa kai kun suola paketti ja jaihelija 3eur ja sitten vesilasku ja niin.... jos pelkkää jauhelijaa ja vettä mutta jos vihanneksia tekee niiin helposti jos pakastevihanneksia 3eur väöhintään paketti.l

aamiaisen hinnaksi tulee noin 43 euroa ja aikaa menee noinh 7 tuntia ruoanlaittoon....

• Anonyymi

Itselläni tuo jauhelihakeitto kustantaa alle 5€, komen litran kattilaan teen satsin ja siitä syön kyllä hyvinkin 3-4 päivää.
      Toki halvemmallakin saa tehtyä, jos sattuu hyvät tyrkyt.
      400gr paketti sika-nautajauhelihaa maksaa 2-2,50€, yksi sipuli 5-10 senttiä, pussi keittojuureksia max. 40 senttiä ja perunaa muutama kappale(500-600gr/kattilallinen), normihinta 40-60 senttiä/kg. Toki jos porkkanaa haluaa laittaa vielä erikseen lisäksi, sitä saa halvimmillaan 69 sentin kilohintaan.
      Toki joskus ainakin omilta kyliltä perunaa saa halvimmillaan talviaikana 15snt/kg hintaan, joten on ilmaista.
      Mutta tosiaan, tuollainen 3-litran kattilallinen maksaa maksimissaan vitosen ja siitä syö isompikin ukko hyvinkin useamman päivän.
      Ja Lidlissä ainakin on noita 250gr jauhelihapaketteja myöskin, mitkä maksaa vajaan puolitoista euroa, jos haluaa vielä säästää tuostakin.

• Anonyymi

Meillä tehdään keittoja aina vähintään 5 litran kattilaan. Itse jauhan jauhelihat, että tietää mitä syö. Peruna ja porkkanat ei paljoa maksa. Nytkin ostettiin isot säkit marketista "hevosen"
        porkkanaa (pestyä kesäporkkanaa, makeaa ja ei kestä säilytystä, tosi hyvää ja halpaa), joka säilyy hyvin jouluun saakka, ei juuri pidempään.
        Cittarista ja Lidlistä on silloin tällöin myyneet jauhelihaa 1€ rasia, edullista on, joka valmista jauhelihaa käyttää ruokien valmistukseen. Oma lihamylly tosin kannattaa hankkia kotiin, niin voi tarjouslihoista jauhaa itse jauhelihat tai tehdä onki- ja pilkkikaloista ainekset kalapulliin.

• Anonyymi

Noin justiin hyvin eriteltynä ja makuasia mitä lihaa käyttää mutta itse possu-nauta. Juu jauhelihakeittoa missä kasviksia sitten vielä lisäks ruisleipää vettä. Eihän ihmisen loppujen lopuksi mitään isoa määrää ruokaa tarvi syödä. Mainosta kylläkin tulee hampurilaisista,pizzaa.Vege vege mutta pelkkää bisnestä.

• Anonyymi

Voihan sitä itse tehdä pizzaakin edullisesti kotona. Iso uunipellillinen pizzaa ei paljoa maksa ja siitä syö melkoisesti. Minä teen pizzan aika pitkälti peruna/vehnäjauhopohjaan, tomaattimurskaa tarjouksista ja tarjouksista muita täytteitä kuten leikkeleitä, kalaa ym. Päälle juustoa raastaen, loput kannikat kaapista tai tarjouksista. Kyllä ei jää muruakaan tähteeksi, kun perheelle tekee pizzaa sen uunipellillisen! Tosin kyllä menee keitotkin tarkkaan, ei jää tähteeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voihan sitä itse tehdä pizzaakin edullisesti kotona. Iso uunipellillinen pizzaa ei paljoa maksa ja siitä syö melkoisesti. Minä teen pizzan aika pitkälti peruna/vehnäjauhopohjaan, tomaattimurskaa tarjouksista ja tarjouksista muita täytteitä kuten leikkeleitä, kalaa ym. Päälle juustoa raastaen, loput kannikat kaapista tai tarjouksista. Kyllä ei jää muruakaan tähteeksi, kun perheelle tekee pizzaa sen uunipellillisen! Tosin kyllä menee keitotkin tarkkaan, ei jää tähteeksi.

Syönkö aivot heti vai huomenna?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jossain vaiheessa tilailin pizzaa ja kebabbia mutta perhana tulee kalliiks. Tänään teen pizzaa itse ja täytteenä kinkkusuikaleita tonnikalaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jossain vaiheessa tilailin pizzaa ja kebabbia mutta perhana tulee kalliiks. Tänään teen pizzaa itse ja täytteenä kinkkusuikaleita tonnikalaa.

Joo, ei köyhä ja rikkaankaan kannata mitään valmiita pizzoja tilailla. Itse tekee uunipellillä pizzaa tosi edullisesti. Pohja ei kummoisia vaadi ja täytteet tarjouksista ja mitä kaapista löytyy. Päälle juustoa raastaen, tarjouksista niitäkin saa edullisesti.
        Täytteisiin vaikka broilerin koipireisistä kypsennettyjä palasia. Kalaa voi käyttää hyvin, vaikka mato-ongella pyydettyjä ahvenia. Tonnikala on kallista, ellei jostain vakuutusyhtiö myymälästä osta isompaa satsia. Ja soijarouheestakin tulee hyvä täyte pizzaan mausteilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, ei köyhä ja rikkaankaan kannata mitään valmiita pizzoja tilailla. Itse tekee uunipellillä pizzaa tosi edullisesti. Pohja ei kummoisia vaadi ja täytteet tarjouksista ja mitä kaapista löytyy. Päälle juustoa raastaen, tarjouksista niitäkin saa edullisesti.
        Täytteisiin vaikka broilerin koipireisistä kypsennettyjä palasia. Kalaa voi käyttää hyvin, vaikka mato-ongella pyydettyjä ahvenia. Tonnikala on kallista, ellei jostain vakuutusyhtiö myymälästä osta isompaa satsia. Ja soijarouheestakin tulee hyvä täyte pizzaan mausteilla.

Niimpä,ei itse tehty pizza paljonkaan tule kustantaan jos vaikka pellillisen tekee.

• Anonyymi

Tee lihakeittoa itsestäsi

• Anonyymi

Kohta ne kiduttaa sitä.

• Anonyymi

Tuliko susta hyvä lihakeitto?

• Anonyymi

Jauhelihakeiton huonoin puoli on seuraavana päivänä lämmitettäessä ne perunat. Olen kokeillut monta konstia hitaasta lämmityksestä nopeaan mikrossa annos kerrallaan, mutta aina ne on epämiellyttävän kovia.
      Olen ratkaissut ongelman siten, että keitän siihen keittopohjaan erikseen uudet perunapalat, lihaliemessä. Alun perinkään ei ole paljoa perunoita, niin ei mene hukkaan kun tulee syötyä ne kaikki.

• Anonyymi

Jauhelihan hintakin pompsahtanut niin sitä vähemmän keittoon. Juureksia vielä saa suht edullisesti.

• Anonyymi

Halvimmalla pääsee jos lusikoi lämmintä vettä lautaselta ja katselee ruokareseptien kuvia.
      Samalla maahanmuuttajat kotiutuvat shoppailuretkeltä täysien kassien kanssa
      (toisten työaikana)

• Anonyymi

Sinä se jaksat trollia... Maahanmuuttajat saa tasan tarkkaan ihan samat tuet, kuin me perussuomalaiset saadaan. https://yle.fi/uutiset/3-6848867

Joten jos sinulla on vain vettä lärppiä kuvien kera, niin voit katsoa peilistä syyllisen, olet joko täysi törppö ja et osaa hakea tukia mihin olet oikeutettu tai sitten hävitä rahasi pelaamalla tai päihteisiin. Eli elämän hallintasi ei ole kunnossa!

• Anonyymi

Eipäs juupas keskustelua köyhyyspalstalla niin tekee 5eur sopan ni se on siinä. Joku tekee 30 litran jo tolla hinnalla. Ei kaikilla ole lähellä jotain hybermarkettia mistä halvalla vaan kyläkauppa.

• Anonyymi

Jauhelihasoppa on hyvää mutta sitä joutuu syömään puolikattilaa että nälkä lähtee.
      Perunamuusi jauhelihakastike on täyttävämpää tai pasta/spagetti ja jauhelihakastike.

ruisleipää 5 palaa, 4 lasia maitoa/piimää.

t. mies 140kg- 190cm

• Anonyymi

Sinulla on 60kg ylipainoa, joten hyvin on vara laihduttaa keittoa syöden.

• Anonyymi

Toi kyllä totta ettei nälkä lähde keitosta ni sitten vaikka perunaa jauhelihakastike salaattia. Vatsan voi täyttää valmiiksi ennen kun alkaa syömään niin litra vettä tai 0.5kg porkkanaraastetta.

• Anonyymi

Jauhelihan hinnasta se paljon riippuu, että mitä keitto tulee maksamaan. Perunat, porkkanat ja sipulit kuitenkin halpoja. Jauhelihaa on tarjouksissa aika edullisesti tai jauhaa itse tarjouslihoista. Jauhan yleensä itse jauhelihan, koska tiedän mitä syön. Saan hirvenlihaan syksyllä metsästysseuroilta, joista jauhan jauhelihaa, tulee ihan hyvä keitto tai paistelen jauhelihapihvejä, joskus tehdään myös lihapullia isompi satsi.

Kovin paljoa ei keittoannos tule maksamaan, jos ei tarvikkeita ostele ihan silmät ummessa.

• Anonyymi

Niin no jos itselleni teen jauhelihakeiton,se 400grm jauhelihaa perunaa kasvikset. Kahdelle päivälle tuosta riittää mutta piruvie ei tuosta nälkä lähde vaan leipää lisäks.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      316
      8095
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      97
      6309
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      174
      3651
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      38
      2346
    5. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      66
      2260
    6. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      39
      2153
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      2136
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      196
      2004
    9. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      83