Kaatuuko Marinin hallitus velan ottoon ja ympäristökeimailuun?

Anonyymi

SDP:n kannatus 18% Vasemmistoliiton kannatus 7% = vasemmistopuolueet yhteensä 25%. Vihreiden kannatus 10% eli vihervasemmiston kannatus yhteensä 35%. Ei enempää eikä vähempää. Kolmasosa. Melkoisen äänekäs kolmannes!

Vasemmistopuolueet, eli 25% ovat velkavimmaisia, jotka haluavat ottaa lisää lainaa syystä tai toisesta. Marinin hallituksen ottamien lainojen määrä tulee olemaan 40 miljardia. Siitä puolet eli 20 miljardia on koronan takia otettua lainaa, loput 20 miljardia on otettu kaikenlaiseen "kivaan". Marinin aikana Suomi on valunut punaiselle alueelle mittarilla lainan osuus bruttokansantuotteesta. Lainan ottaminen on elämistä tyhjän päällä. Siinä siirretään maksuja tuleville polville itse bilettäen. Yhden prosentin korko 40 miljardin lainoista on 400 miljoonaa euroa vuodessa! Mistäs se otetaan? Lyhennykset päälle.

Vihrevasemmisto kohkaa ympäristötoimien perään. Marin on alkanut keksimään, että voitaisiin ottaa lisää lainaa ympäristöinvestointeihin ohi kehysten. Into ympäristölainojen ottamiseen on tarttunut Hollannista. Hollannin lainasuhde on 54%, Suomen yli 70%. Hollanti voikin ottaa lainaa monta miljardia. Suomi ei. Olemme jo kansanomaisesti sanottuna kusessa.

Lainan ottaminen ympäristöinvestointeihin olisi mieletöntä ja naivia. Se investointi ei toisi toivottua tulosta, eikä maksaisi itseään takaisin. Suomen osuus ilmaston kuormituksesta on 0,1%. Vaikka Suomi laitettaisiin kiinni, niin muiden maiden 99,9% varmistaa ilmaston lämpenemisen.

Lainan ottaminen ympäristöinvestoihin on hullu ajatus. Sitä ajaa erityisesti vihervasemmisto eli 35% kansasta. 65% eli reilu enemmistö ovat realistisempia asian suhteen. Kaikki kannattavat ympäristötoimia, mutta niissä pitää olla kohtuus, eikä itseään kannata lyödä kirveellä jalkaan.

Milloin Keskusta, joka ylläpitää enemmistöhallitusta saa tarpeekseen vihervasemmiston ympäristökeimailusta ja vasemmiston lainakiihkosta? Se tietäisi, että Marinin hallitus kaatuu.

1

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ympäristölainat ovat samaa skeidaa, kuin neljän päivän työviikko.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      48
      11155
    2. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      82
      7549
    3. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      75
      5509
    4. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      44
      5494
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      76
      4798
    6. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      33
      4173
    7. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      48
      3026
    8. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      36
      2915
    9. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      41
      2505
    10. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      40
      2440
    Aihe