Jos työllisyys aiotaan saada kestävän kehityksen tasolle, niin tarvitaan demariministerin tilalle ammattiliitoista riippumaton ministeri. Hakaniemen ohjailu jarruttaa työllisyystoimia.
Rakennetyöttömyys ei korjaannu työvoiman maahantuonnilla. Sen on nobelin palkinnon saanut osoittanut tutkimuksillaan. Rakennetyöttömyys ei myöskään korjaannu suhdanteiden avulla. Meillä tulee olemaan aina sellainen 7%:n, lähes 200.000 työttömän sakki, jota ei saa töihin ilman rakenteellisia muutoksia. Nyt työttömiä on yli 300.000, työvoimasta on pula ja työllisyysaste on palannut notkahduksen jälkeen tasolle, johon se Sipilän hallituksen jälkeen jäi, siis 73%. Työllisyys pitää nostaa kestävän kehityksen tasolle 78%. Siihen tarvitaan hallitukselta määrätietoisia toimia. Korkea työllisyys on hyvinvointipalveluidemme edellytys.
Rakennetyöttömyyden syitä on tutkittu ja niitä ovat: työttömät ovat eri paikoissa kuin työpaikat, koulutus tai työkokemus puuttuu ja erilaiset kannustinloukut tekevät työllistymisestä taloudellisesti epäkiinnostavan.
Suomen yrittäjien pääekonomisti Mika Kuismasen mukaan rakennetyöttömyyden alentamiseksi pysyvästi tarvitaan määrätietoisia muutoksia osaamiseen, verotuksen kannustavuuteen, tulonsiirtoihin ja työttömyysturvajärjestelmään. Kuismanen moittii Marinin hallituksen toimia rakennetyöttömyyden supistamiseksi vähäisiksi. (Talouselämä 32/2021, sivu 12, Työttömien joukosta ei apua työvoimapulaan, Katja Boxberg)
Keskusta on avainasemassa siinä, jatkuuko nykyhallituksen ala-arvoinen työllisyyspolitiikka.
Rakennetyöttömyys ei poistu ilman hallituksen määrätietoisia toimia
Anonyymi
0
52
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4811155
- 827549
- 755509
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon445494Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella764798Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme334173- 483026
- 362915
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per412505- 402440