Raamatun aarteita ( osa 6 ) Herran apostolit, eturivin asemasodissa!

Anonyymi

Tämä on Osa 6, Raamatun Aarteita

Raamatun kokonaissisältö kasvattaa tervettä uskoa!
--------------------------------------------------------------

Jokainen (uskova) joka vilpittömästi ja totisella mielellä tahtoo seurata Herraa Jeesusta opissa ja elämässä – huomaa enemmin tai myöhemmin, että Raamatun Sanaa tulee kunnioittaa KOKONAISUUDESSAAN! Jokainen tosiuskova joka rakastaa Jumalaa ja Jeesusta, rakastaa ja arvostaa Raamatun Sanaa!

Sellainen eksytys, jossa Raamattua käännetään kieroon, revitään kuin irti tärkeitäkin osia Raamatun Sanasta, halveksitaan Jeesusta, Hänen ristinsä sovitustyötä, Pyhän sovintoveren voimaa - - sellainen mielivaltainen harhaopetus on 100% hylättävä. Sellaisen kanssa ei pidä olla MISSÄÄN tekemisissä! Sellaisessa ei vaikuta Pyhä Henki, vaan kirjaimellisesti ”paha henki” - pahat eksytyksen demoniset voimat.

Pietari kirjoittaa, 2 Piet 1:20-21
• ”Ennen muuta teidän on oltava selvillä siitä, etteivät pyhien kirjoitusten ennustukset ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä. Yksikään profeetallinen sana ei ole tullut julki ihmisten tahdosta, vaan ihmiset ovat puhuneet Pyhän Hengen johtamina sen, minkä ovat Jumalalta saaneet.”

Apostolien opetukset antavat paljon valaisua! (Paavali)
------------------------------------------------------

Otan tähän (Osa 6) tapetille Jeesuksen valitsemien apostolien osuutta. Hän valitsi ensin ne 12, joista Juudas eksyi kavalluksen syntiin. Toiset apostolit rupesivat ihmistasolla valitsemaan Juudaksen tilalle uutta miestä. Valinta-arpa osui Mattias – nimiselle miehelle. ( Apt 1:23-26).

Arpomalla tehty asia ei tietenkään ollut Jeesuksen suvereeni asia. Hän oli ITSE valinnut Juudaksen tilalle – Saulus tarsolaisen, sittemmin apostoli Paavalina tunnettu! ( Apt 9. luku, Room 1:1, 1 Kor 1:1, Galatalaiskirje 1:15-16)

• ”Paavali, Kristuksen Jeesuksen palvelija, kutsuttu apostoliksi ja valittu julistamaan Jumalan evankeliumia, tervehtii kaikkia Roomassa olevia Jumalalle rakkaita ja hänen kutsumiaan pyhiä.”

• ”Mutta kun hän, joka äitini kohdusta saakka on minut erottanut ja kutsunut armonsa kautta, näki hyväksi ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa...”

Paavalista on kiistelty!
-----------------------------

Kautta kristillisen historian apostoli Paavalia vastaan on hyökätty, ja häntä on reposteltu niin ja näin.

Näinäkin aikoina esiintyy sellaisia harhaopettajia, jotka omien korviensa välistä
( sekä eksytyksen hengissä!) sepittävät jos jonkinlaista jargoniaa Paavalista! Nämä ”omatekoiset profeetat” (?) kehuvat itseään, kuinka (muka) Jumala jo äidin kohdusta oli tehnyt valintaa? Sellainen ei vakuuta.

Oma todistus, oma satukertomus ei ole pätevä! Jos Jumala jonkun kutsuu ja asettaa johonkuhun tehtävään, Pyhä Henki antaa sellaiseen ”vahvistuksen” toisten uskovien taholta!

• ”Mutta jos hän ei sinua kuule, niin ota vielä yksi tai kaksi kanssasi, 'että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla.” ( Matt 18:16)

• ”Kolmannen kerran minä nyt tulen teidän tykönne. Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava.” (2. Kor 13:1)

Kun siis näinäkin aikoina Raamatun halveksijat ja vailla Pyhää Henkeä ja Jumalan kunnioitusta olevat postailijat ilkkuvat Paavalia (julkisissa teksteissään!) on oikeus ja kohtuus, että Raamatun Sana saa auktoriteetin asioissa!

(aloitus jatkuu)

5

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä kirjoitussarja.

      • Anonyymi

        Jep, nauroin ääneen. Olettaen että on aikuinen - kertoilee hengistä, haltijoista ja profeetoista ihan pokerilla.
        Kirjoittaja pystyis varmasti luomaan Harry Potterin tai Tuhannen ja yhden yön tarinoiden veroisen saagan tuosta vaan.


      • Anonyymi

        Hohoijaa. Lopettaisit tuon retoriikan


      • Anonyymi

        On se!


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe