Pahenemisvaihe kaksoiskuvat

Anonyymi

Minulla todettiin MS 10 vuotta sitten, alussa oli kaksi pahenemisvaihetta ehkä vuoden välein. Jäkimmäisessä minulla puutui toisenpuolen käsi ja jalka kokonaan. Tuolloin olin 7 päivää sairaalassa, jossa sain kortisonia tiputuksella ja silloiset oireet hävisi nopeasti.
Nyt minulla on ensimmäistä kertaa taudin toteamisen jälkeen kunnon paheamisvaihe. Näen kaksoiskuvia, lähelle katsottaessa näen ihan hyvin mutta kun katson pidemmälle kaksoiskuvat tulee esiin. Sain pian kuvien alettua suun kautta 3 päivän kortisoni pulssin, nyt kaksoiskuvien alkamisesta on jo 1 kuukausi. Oireet ei ole vähentynyt eikä onneksi pahentunut. Minulla on 2 viikon päästä pään magneettikuvaus ja sen jälkeen lääkäri.
Lääkäri sanoi kaksoiskuvien alkuvaiheessa että on ennemmin parin kuukauden kuin parin viikon juttu, onko kenelläkään omia kokemuksia kaksoiskuvien tai muiden pahenemisvaiheiden kestosta?

2

1345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itselläni kesti kuukauden ennenkuin näkö palasi normaaliksi ja ei siis edes tarjottu kortisonia.Oli ns.eka pahis,sen myötä sain ms-diagnoosin.Yhtenä päivänä vaan huomasin,että hei nythän näänkin vasemmalla silmällä normaalisti.Tosin mulla oli vielä senkin jälkeen huono olo,pää särki(ei norm.tuntuinen päänsärky) oli kun olisi lapiolla päähän lyöty,ei normaali olo.Sekin kuitenkin meni sitten ohi itsestään.

• Anonyymi

Moikka
        Kiitos vastauksesta! Okei sinulla siis oireet hävisi äkisti, toivottavasti minullakin oireet häviäisi nopeasti. Sairaslomaa minulla on vielä kaksi viikkoa ja olisi hyvä päästä jo takaisin töihin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      954
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      934
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      823
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe