Vakuutus muutossa

Anonyymi

Muutan isosta rivitalosta pienempään kerrostalo-asuntoon.
Vakuutusyhtiön mukaan vakuutus tulee voimaan sinä päivänä kun teen sopimuksen, ei siis voi tehdä muuttopäivälle etukäteen.
Kun vakuutus uudessa asunnossa tulee voimaan. muuttoturva korvaa vanhan isomman asunnon mahdollisen vahingon uuden pienemmän asunnon korvauskäytännön mukaisesti. Ei enää sillä vanhalla, ison asunnon vakuutusmaksulla.
Jos sitten teen vakuutuksen uuteen vasta kun vanhan asunnon ostaja muuttaa sisään, uusi asunto on sen ajan vakuuttamatta. Vanha huoneistoni tulee olemaan tyhjä pari-kolme viikkoa kun muutto uuteen asuntooni aikaistui.
Kannattaako maksaa kahta vakuutusta päällekkäin.
Oma mielipide. Eikö olisi oikein että muuttoturva toimisi näin: Vanhassa asunnossa mahdollisesti tapahtuva vahinko korvattaisiin siihen asuntoon maksetun käytännön mukaan ja uuteen asuntoon mahdollisesti tuleva vahinko korvattaisiin uuden asunnon käytännön mukaan.
Miten toimisit?

6

75

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mikähän oli ongelma? Kuinka monta flyygeliä oli tarkoitus rikkoa petosmaisesti jos pienemmän asunnon korvauskatto ei riitä?

• Anonyymi

On aivan eri hintaiset korvaukset jos rivitalossa tulee irtaimisto- ja sisäpuolisten rakenteiden vahinko kuin kerrostalossa. Rivari on puuta, kerrostalo elementtiä. Rivarin vakuutusmaku on reilusti puolet enemmän kuin kerrostalon, siitäkin voi päätellä että korvaukset ovat ihan eri luokkaa. Kysymyksesi on ilkeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On aivan eri hintaiset korvaukset jos rivitalossa tulee irtaimisto- ja sisäpuolisten rakenteiden vahinko kuin kerrostalossa. Rivari on puuta, kerrostalo elementtiä. Rivarin vakuutusmaku on reilusti puolet enemmän kuin kerrostalon, siitäkin voi päätellä että korvaukset ovat ihan eri luokkaa. Kysymyksesi on ilkeä.

Samankokoisen rivari- ja kerrostaloasunnon vakuutuksissa ei ole juuri eroa. Tarkemmin en pysty sanomaan, kun muutoissani on aina vaihtunut myös paikkakunta, jolla myös on oma vaikutuksensa. Asukkaan vahinkovakuutus ei joka tapauksessa koske seinärakenteita, jotka ovat taloyhtiön vastuulla.

Eri suuruinen vakuutusmaksu sinun kahden asuntosi välillä johtuu pääasiassa neliöistä. Vakuutusyhtiö laskee neliöiden perusteella jollain oletuskertoimella, kuinka paljon korvattavaa omaisuutta asunnossa on. Tuohon voi myös itse vaikuttaa sopimalla vakuutuskorvaukselle euromääräisen maksimin, jos ei halua maksaa "kaikenkattavasta" vakuutuksesta.

• Anonyymi

Mikähän vakuutusyhtiö on kyseessä?

Ainakin lähitapiolassa toimii
      - voit ilmoittaa muuttopäivän (uuden vakuutuskohteen alkupäivän) etukäteen
      - vakuutus on voimassa myös vanhassa osoitteessa tietyn ajan tuon päivän jälkeen
      - maksat päällekkäiseltä ajalta vain yhden vakuutushinnan (en ole varma kumman, kun itse olen aina muuttanut suunnilleen samanlaiseen)

Uuden osoitteen vakuutuksen tarkistukset ja kilpailutukset voi hoitaa sitten kun muut muuttokiireet ovat ohi.

• Anonyymi

Pohjola on kyseessä.
      Edellisessä muutossa oli Tapiola, silloin oli muuttoturva mutta en hoksannut kysyä miten päin korvasi. Silloin muutin rivarikaksiosta rivarikolmioon samassa taloyhtiössä, eli ei ollut iso ero koossa eikä rakenteissa.
      Yritin kyllä kysyä Tapiolasta, jos vaikka olisin siirtänyt. Kirjoitin pitkän selostuksen sivulle jossa pyydettiin yhteyden ottoa. Kun lähetin, tuli teksti: Ohjelmamme ei toimi kaikilla selaimilla ja hukkaan meni koko sepustus.
      Laitan nyt tähän samantien sellaisenkin että viime syksynä pyysin Tapiolasta tarjouksen. Se tuli ja sovittiin että perehdyn pari päivää kun kyseessä oli kaikki vakuutukset ja virkailija sitten soittaa ke tai to eli päivät määräsi soittaja itse ja minulle ne passasi. Soittoa ei koskaan tullut.

• Anonyymi

Ja se maksimikorvaus ei tarkoita sitä, että saisit aina maksimin. Saat sen vahingon mukaisen korvauksen molemmista. Nuo maksimit on lähinnä täystuhon varalta ja jos muutossa sattuu täystuho, niin taitaa olla vakuutusehdoissa mainittuja ehtoja rikottu muutenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 578
      9391
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      2405
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      188
      1535
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      22
      1277
    5. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      71
      960
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      41
      897
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      72
      814
    8. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      812
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      41
      762
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      75
      662
    Aihe