esirukouspyyntö

Anonyymi

En usko oikein Jumalaan mutta ei siitä ole haittakaan jos rukoilee. Voisiko jotkin uskovat esirukoilla että Jumala antaisi joidenkin ihmisten tietää että he ovat käsittäneet joitakin asioita väärin minusta ja tuomitsevat siksi liikaa. He pitävät minua pahana ihmisenä koska olen tehnyt joitkain virheitä mitä kadun. En ole paha ihminen ja se on rikkonut minua koska minusta halutaan luoda sellaista kuvaa, Paha ihminen ei kokisi empatiaa, katuisi ja haluaisi oppia niistä. Jos uskovat voitte rukoilla että Jumala antaisi ihmisten nähdä sen.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pahojen ihmisten toimintatapa on aina tuo koska ne seuraa paholaista.
      Samalla tavalla uskovat joutuu ansaan kun he ovat sellaisten kanssa tekemisissä.
      Ikään kuin itsestään syy tulee syyttömän päälle vaikka ei tekisi muuta kuin pyytää päästä samaan kyytiin kauppaan.
      Asia johdattuu kummasti aina siihen että joutuu ansaan. Silloin on parempi ettei ole sellaisten kanssa tekemisissä ollenkaan.

      Jeesustakin vainottiin joka paikassa. Fariseukset matkusti jopa 100 km päästäkseen kiusaamaan Jumalaansa.

      Mutta rukoilen puolestasi silti.
      Voit itsekin pyytää Jeesusta auttajaksi niin sitten saat myös uskon siihen että HÄN ON OLEMASSA.

      • Anonyymi

        Miksi sanot minua pahaksi ihmiseksi?


      • Anonyymi

        Eikö kuitenkin sanota niin ettei ihminen saisi tuomita. Jos ihminen tietää virheensä ja katuu niin voiko ihminen silloin olla pahempi kuin muutkaan? Maailma on ongelmallista siten että asiat mutkistuu usein ilman että kukaan sellaista alunperin haluaa ja silloin seuraukset on pahempia kuin kukaan oikeastaan tekikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sanot minua pahaksi ihmiseksi?

        En sanonut aloittajaa pahaksi vaan niitä, jotka järjestää tilanteet sellaisiksi että "syytön" saadaan syylliseksi.

        Tai kuten joku tässä sanoo "asiat monimutkaistuu".
        Toista ei kuunnella koska halutaan pysyä omassa käsityksessä hänestä. Tai toista kuunnellaan mutta ei oteta todesta mitään mitä hän sanoo koska halutaan kuitenkin tehdä oman pään mukaan.

        Ongelmaa on usein vaikea nimetä koska "asiat vain ajautuvat siihen". Mutta se juuri kertoo pahojen henkien olemassa olon että "asiat vain ajautuu pahoiksi" vaikka ihmiset ei tahtoisi.

        Pienistä vihjeistä voi havaita ettei ole toivottu "jäsen" ryhmässä. Toiset pyytää mukaan teeskennelläkseen ystävällisiä mutta jos suostuu kutsuun niin pääseekin joukkoon vain ilkuttavaksi, pilkkaamisen ajanvietteeksi. Eli joutui ansaan.

        Jos siitä kohtelusta valittaa niin joutuu syylliseksi koska "haastaa riitaa" tai "syyttää muita". Eli uhria syytetään.
        Tämä oli ennen tapa vain joissain ryhmissä mutta nyt se on muotia koko valtion politiikassa, koronan torjunnassa, toisin ajattelijoiden vainoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En sanonut aloittajaa pahaksi vaan niitä, jotka järjestää tilanteet sellaisiksi että "syytön" saadaan syylliseksi.

        Tai kuten joku tässä sanoo "asiat monimutkaistuu".
        Toista ei kuunnella koska halutaan pysyä omassa käsityksessä hänestä. Tai toista kuunnellaan mutta ei oteta todesta mitään mitä hän sanoo koska halutaan kuitenkin tehdä oman pään mukaan.

        Ongelmaa on usein vaikea nimetä koska "asiat vain ajautuvat siihen". Mutta se juuri kertoo pahojen henkien olemassa olon että "asiat vain ajautuu pahoiksi" vaikka ihmiset ei tahtoisi.

        Pienistä vihjeistä voi havaita ettei ole toivottu "jäsen" ryhmässä. Toiset pyytää mukaan teeskennelläkseen ystävällisiä mutta jos suostuu kutsuun niin pääseekin joukkoon vain ilkuttavaksi, pilkkaamisen ajanvietteeksi. Eli joutui ansaan.

        Jos siitä kohtelusta valittaa niin joutuu syylliseksi koska "haastaa riitaa" tai "syyttää muita". Eli uhria syytetään.
        Tämä oli ennen tapa vain joissain ryhmissä mutta nyt se on muotia koko valtion politiikassa, koronan torjunnassa, toisin ajattelijoiden vainoissa.

        "Ongelmaa on usein vaikea nimetä koska "asiat vain ajautuvat siihen". Mutta se juuri kertoo pahojen henkien olemassa olon että "asiat vain ajautuu pahoiksi" vaikka ihmiset ei tahtoisi."

        Maailma on juuri siksi kiusallinen paikka, että monet asiat menee solmuun vaikka kukaan ei sellaista haluaisi. Myös monia hyvi asioita ajamalla on aiheutettu paljon kärsimystä. Esimerkiksi yritykset viedä demokratiaa joihinkin maihin on aiheuttanut ainoastaan sekasortoa vaikka tavoite oli päinvastainen. Hyvää tahtoa ei seuraa välttämättä hyvä lopputulos koska maailma on kompleksinen. Siksi vaikka haluaisin uskoa Jumalaan, se on haastavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ongelmaa on usein vaikea nimetä koska "asiat vain ajautuvat siihen". Mutta se juuri kertoo pahojen henkien olemassa olon että "asiat vain ajautuu pahoiksi" vaikka ihmiset ei tahtoisi."

        Maailma on juuri siksi kiusallinen paikka, että monet asiat menee solmuun vaikka kukaan ei sellaista haluaisi. Myös monia hyvi asioita ajamalla on aiheutettu paljon kärsimystä. Esimerkiksi yritykset viedä demokratiaa joihinkin maihin on aiheuttanut ainoastaan sekasortoa vaikka tavoite oli päinvastainen. Hyvää tahtoa ei seuraa välttämättä hyvä lopputulos koska maailma on kompleksinen. Siksi vaikka haluaisin uskoa Jumalaan, se on haastavaa.

        Se että sanoisi että asiat vain "ajautuu johonkin", voisi olla myös keino pakoilla omaa vastuutaan. Ihminen voi olla sokea omalle toiminnalleen mutta silloin kun hän haluaa, hän myös pystyy katsomaan asioita itsekriittisesti ja olla objektiivinen. Useimmat ihmiset on joskus olleet sokeita itselleen joissakin asioissa.

        Olennaista on se onko jokin asia seurausta tahallisuudesta vai tahattomuudesta. Tahallisuudesta pitää ottaa vastuuta. On myös asioista jotka on tahattoman ja tahallisen välimuotoja. Esimerkiksi jos vanhempi on alkoholisti, niin hän aiheuttaa lapselleen tai lapsilleen kärsimystä mutta hän ei tee sitä tarkoituksella aiheuttaa kärsimystä. Hän on itse ongelmansa vuoksi sitä aiheuttava. Silti hän toisaalta tekee valinnan siitä pyrkiikö lopettamaan juomisensa vai ei. Eli asia on tahallisen ja tahattoman välimuoto.

        Jos ihminen tekee virheitä ja on hetkessä ylimielinen ja ajattelematon niin ajattelen, että opetus on paikallaan. Mutta jos rankaisu on voimallisesti todella hurja, niin samalla menee koko ihminen rikki. Kuitenkin jokainen ihminen tekee virheitä ja joskus niiden taustalla on inhimillisiäkin syitä. Jos saisi palata uudelleen 20 vuotiaaksi niin moni asia menisi toisin. Jos ajattelen vaikka työtä, niin virheistä oppimalla on kehittynyt. Olen varmasti joissakin asioissa tyhmä mutta en niin tyhmä etten oppisi vähemmästäkin.

        Jos rankaisu ja opetus on järjettömän voimakas niin ei siitä sanominen ole uhriutumista. Ei niinkään voi olla, että rangaistus voi olla miten voimakas tahansa ja se olisi aina kohtuullista. Eli samaan aikaan voi olla itse syyllinen ja tunnustaa sen, mutta kokea myös tulleensa aika lailla rajujen toimenpiteiden kohteeksi. Jos ihminen on muutenkin herkkä niin vähempikin voi riittää.


    • Anonyymi

      Ihmisten viha johtuu usein siitä ettei asioista puhuta. Tai joukossa on joku hallitseva henkilö joka luulee määräävänsä eikä muut uskalla olla eri mieltä.
      Tästä helposti noidankehä.

      • Anonyymi

        Olette oikeassa. Olen itsetutkiskellut paljon itseäni viimeaikoina ja tajuan miten naurettava olen ollut. Kun on kauan vailla toimeentuloa ja sitten pääsee jotenkin eteenpäin ja välillä saa kelpo tuloksia, niin liian helposti alkaa keulimaan. Siihen ei ole varaa ainakaan minulla. Normaalisti olen sopuisa ja työasioissa olen ottanut aika hyvin kollegat huomioon. Joissain asioissa olen ollut hallitseva. Mutta tämän oppimiseksi saatu hinta on ollut kallis. Toivottavasti voin hyödyntää sitä opetusta jokainen päivä tästä eteenpäin.

        Olen päättänyt että en enää ota kantaa poliittisiin asioihin ja en kirjoita enää blogia koska se ei sovi pirtaani. En tiedä onko Jumalaa, mutta todennäköisesti ei. Joka tapauksessa yritän pyhittää loppuelämäni paremmille asiolle kuin tähän saakka. Varmasti jonkun on täytynyt nähdä vioistani ja ongelmistani huolimatta että olen joissain asioissa lahjakas. Olisi sääli jos ne hyvät asiat menisi hukkaan kun kuitenkin on tullut opittua asioita enemmän kuin tuskin koskaan näin lyhyessä ajassa aiemmin.

        Olen tajunnut viimeaikoina sellaisia asioita jotka on olleet yllätys itsellenikin. Kukaan ei uskoisi jos kertoisin joten siksi unohdan koko asian ja pidän ne omana tietona. Jos se Jumala nyt sattuisi olemaan olemassa niin hän näkisi että muutos on pysyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olette oikeassa. Olen itsetutkiskellut paljon itseäni viimeaikoina ja tajuan miten naurettava olen ollut. Kun on kauan vailla toimeentuloa ja sitten pääsee jotenkin eteenpäin ja välillä saa kelpo tuloksia, niin liian helposti alkaa keulimaan. Siihen ei ole varaa ainakaan minulla. Normaalisti olen sopuisa ja työasioissa olen ottanut aika hyvin kollegat huomioon. Joissain asioissa olen ollut hallitseva. Mutta tämän oppimiseksi saatu hinta on ollut kallis. Toivottavasti voin hyödyntää sitä opetusta jokainen päivä tästä eteenpäin.

        Olen päättänyt että en enää ota kantaa poliittisiin asioihin ja en kirjoita enää blogia koska se ei sovi pirtaani. En tiedä onko Jumalaa, mutta todennäköisesti ei. Joka tapauksessa yritän pyhittää loppuelämäni paremmille asiolle kuin tähän saakka. Varmasti jonkun on täytynyt nähdä vioistani ja ongelmistani huolimatta että olen joissain asioissa lahjakas. Olisi sääli jos ne hyvät asiat menisi hukkaan kun kuitenkin on tullut opittua asioita enemmän kuin tuskin koskaan näin lyhyessä ajassa aiemmin.

        Olen tajunnut viimeaikoina sellaisia asioita jotka on olleet yllätys itsellenikin. Kukaan ei uskoisi jos kertoisin joten siksi unohdan koko asian ja pidän ne omana tietona. Jos se Jumala nyt sattuisi olemaan olemassa niin hän näkisi että muutos on pysyvä.

        Ymmärrän sinua. Itsekin opiskelin vuosia yliopistossa ja luulin voivani olla yhteiskunnalle, itselle ja perheelle hyödyksi.
        Mutta nyt yhteiskunta heittääkin kaiken tiedon roskiin ja seuraa "muita jumalia".
        Se "viisaus" mitä opin yliopistossa ja vuosikymmenien elämässä on nyt vain itseni hyödyksi koska sitä ei kukaan muu halua eikä arvosta.
        Elämä vain menee näin.

        Toivon että uudessa työssäsi saat tehdä hyvää mutta muista että "hyväkin" voi väärissä käsissä muuttua pahaksi. Teot siis saavutukset eivät ole mitään sen rinnalla että voi saada Jumalalta lahjaksi ikuisen elämän paratiisissa.

        Tuosta "hyvien tekojen pahuudesta" tarkoitan seuraavaa : ihmiset rakentaa tuulimyllyjä saasteiden vähentämiseksi, sen seurauksena kuolee lintuja, lentää tuhoutuneiden myllyjen romuja kilometrien alalle, irtoaa maalia hengitysilmaan sään kuluttaessa maalipintaa, maisema ja rauha tuhotaan ikimetsistä jne jne"

        Vain Jumala on täydellisen hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän sinua. Itsekin opiskelin vuosia yliopistossa ja luulin voivani olla yhteiskunnalle, itselle ja perheelle hyödyksi.
        Mutta nyt yhteiskunta heittääkin kaiken tiedon roskiin ja seuraa "muita jumalia".
        Se "viisaus" mitä opin yliopistossa ja vuosikymmenien elämässä on nyt vain itseni hyödyksi koska sitä ei kukaan muu halua eikä arvosta.
        Elämä vain menee näin.

        Toivon että uudessa työssäsi saat tehdä hyvää mutta muista että "hyväkin" voi väärissä käsissä muuttua pahaksi. Teot siis saavutukset eivät ole mitään sen rinnalla että voi saada Jumalalta lahjaksi ikuisen elämän paratiisissa.

        Tuosta "hyvien tekojen pahuudesta" tarkoitan seuraavaa : ihmiset rakentaa tuulimyllyjä saasteiden vähentämiseksi, sen seurauksena kuolee lintuja, lentää tuhoutuneiden myllyjen romuja kilometrien alalle, irtoaa maalia hengitysilmaan sään kuluttaessa maalipintaa, maisema ja rauha tuhotaan ikimetsistä jne jne"

        Vain Jumala on täydellisen hyvä.

        Voitte uskoa siihen että häpeän ja kadun. En ole paha ihminen enkä ole narsisti. Niin saattoi päätellä joistain puheistani mutta en ole narsisti siksi että on joissakin hetkessä mokannut ja ollut ylimielinen. Minulla on empatiaa paljonkin. Joissakin hetkissä voi olla sokea itselleen ja myöhemmin sen tajuaa. Olemme kuitenkin vain ihmisiä. Joudun joka tapauksessa elämään kovan syyllisyyden ja katumuksen kanssa. Olen mokannut ja ollut tyhmä eikä minulla ole varaa arvostella ketään.


    • Anonyymi

      Minä olen rukoillut hurskaana helluntailaisena ihmisten puolesta, että huomaisivat kaikkien asioiden menevän päin vittua!

    • Anonyymi

      >...Jos uskovat voitte rukoilla että Jumala antaisi ihmisten nähdä sen.

      En tiedä oletko hyvä, mutta voin ukoilla, että ymmärtäisitte toisianne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2679
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      350
      2550
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2168
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1846
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1753
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1744
    7. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      68
      1595
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      122
      1547
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe