Jumalan vai ihmisten kirkko?

Anonyymi

Mormonikirkko on perustamisestaan lähtien pyrkinyt opettamaan totuutena ihmisoppeja ja ihmisjärkeilyjä joilla ei ole mitään arvoa.
Se on hyljännyt ainoan oikean ilmoitusten lähteen Pyhän Hengen eli Gabrielin, ja sitä myötä Jumala Jehovan ja Sanan eli Jeesuksen, ilmoitusten lähteenä.
Se on muodostanut oman ihmisistä koostuvan organisaation joka ei, ainakaan tällä hetkellä, toimi Pyhän Hengen (Gabriel) ilmoitusten mukaan.
Sen tärkeimmät opit, Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä ovat sekasotkua.

Sen tähden te eksytte,koska teillä ei ole rakkautta Totuuteen.

51

90

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pyhän Hengen nimeä ei ole missään ilmoitettu. Sensijaan Miikael on ilmoitettu Aatamiksi. Gabriel on kai Jumalan sanansaattajien ylienkeli.

Kristuksen Kirkko on nimenomaan Jumalan kirkko, eikä ihmisten. Tähän kirkkoon voi luottaa, Jeesus pitää asiasta huolta. Ihmiset kirkossa taas ovat ihmisiä, erehtyväisiä. Heihin ei kannata loukkaantua, jos tekevät jotain väärin.

• Anonyymi

Sellaista enkeliä, kuin Gabriel, ei ole luotu koskaan taivaassa mutta on luotu Pyhä Henki joka luotiin jumalaksi ja joka sai toisen (272 vrk:tta) ja kolmannen (272 vrk:tta) luomispäivän aikana toiseksi nimekseen Gabriel (Jumala on voimani/väkevyyteni) siirtäessään uutta mannerta noin 2000 km lännemmäs vanhasta mantereesta Jumalan pyhän hengen (yleisnimi) voimalla joka hänessä oli tuolloin.

Raamatussa käytetään siis Gabrielista virheellisesti nimitystä enkeli tai Herran enkeli.

Jos joku kirkko toimii ihmisten oppien mukaan eikä Pyhän Hengen (erisnimi) eli Gabrielin johdatuksen mukaan, voiko sitä kutsua Jumalan kirkoksi?

• Ilmoitettu? Kuka ilmoittanut? Enver Hoxha? Kim Jong-un? Joseph Smith? Joku muu hörhö? Jos uskot Joseph Smithin ilmoituksiin, muista, että hän antoi niinkin älyttömiä ilmoituksia kuin että mukamas itse Jumala antoi hänelle käskyn moninaida pikkutyttöjä! Se tapahtui vieläpä sopivasti sen jälkeen, kun hän oli jäänyt housut kintuissa kiinni vaimonsa nähden piikansa hässimisestä! Äläkä välitä mitään tuon toisen hörhön kirjoittelusta. Hänellä eivät ole kaikki inkkarit kanootissa.

• Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

Ilmoitettu? Kuka ilmoittanut? Enver Hoxha? Kim Jong-un? Joseph Smith? Joku muu hörhö? Jos uskot Joseph Smithin ilmoituksiin, muista, että hän antoi niinkin älyttömiä ilmoituksia kuin että mukamas itse Jumala antoi hänelle käskyn moninaida pikkutyttöjä! Se tapahtui vieläpä sopivasti sen jälkeen, kun hän oli jäänyt housut kintuissa kiinni vaimonsa nähden piikansa hässimisestä! Äläkä välitä mitään tuon toisen hörhön kirjoittelusta. Hänellä eivät ole kaikki inkkarit kanootissa.

Usko ei ole kaikkien omaisuutta. Mene sinä vain tuolle Darwinismi palstalle sekoiemaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Usko ei ole kaikkien omaisuutta. Mene sinä vain tuolle Darwinismi palstalle sekoiemaan.

Sinun uskosi on hörhöilyä.

• Anonyymi kirjoitti:

Sellaista enkeliä, kuin Gabriel, ei ole luotu koskaan taivaassa mutta on luotu Pyhä Henki joka luotiin jumalaksi ja joka sai toisen (272 vrk:tta) ja kolmannen (272 vrk:tta) luomispäivän aikana toiseksi nimekseen Gabriel (Jumala on voimani/väkevyyteni) siirtäessään uutta mannerta noin 2000 km lännemmäs vanhasta mantereesta Jumalan pyhän hengen (yleisnimi) voimalla joka hänessä oli tuolloin.

Raamatussa käytetään siis Gabrielista virheellisesti nimitystä enkeli tai Herran enkeli.

Jos joku kirkko toimii ihmisten oppien mukaan eikä Pyhän Hengen (erisnimi) eli Gabrielin johdatuksen mukaan, voiko sitä kutsua Jumalan kirkoksi?

Sinulla on jotain valheen hengen ilmoitusta. Kirkkomme ilmoitus tulee Jumalalta, ja vaikka tuo olisi totta, sinun ilmoitusta ei ole kaanonissa. Ja tuollaiset ilmoitukset pitäisi tulla profeetalle ja jäsenistön pitäisi ne hyväksyä. Sinä huudat yksin kaupungin torilla ja foorumissa.

• Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

Sinulla on jotain valheen hengen ilmoitusta. Kirkkomme ilmoitus tulee Jumalalta, ja vaikka tuo olisi totta, sinun ilmoitusta ei ole kaanonissa. Ja tuollaiset ilmoitukset pitäisi tulla profeetalle ja jäsenistön pitäisi ne hyväksyä. Sinä huudat yksin kaupungin torilla ja foorumissa.

Tuo sinun jäsenistösi koostuu ihmisistä jotka ottavat vastaan valheellisia oppeja ihmisiltä, eivät Jumalalta eivätkä Sanalta eivätkä Pyhältä Hengeltä. Sinun profeettasi on ihmisprofeetta vailla Pyhän Hengen (erisnimi) johdatusta.

Jeesus sanoi että hän lähettää Puolustajan, Pyhän Hengen seuraajilleen ja että tuo Pyhä Henki paljastaa kaiken totuuden.

Johannes 14:16-17
        Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.

Johannes 16:13
        Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo sinun jäsenistösi koostuu ihmisistä jotka ottavat vastaan valheellisia oppeja ihmisiltä, eivät Jumalalta eivätkä Sanalta eivätkä Pyhältä Hengeltä. Sinun profeettasi on ihmisprofeetta vailla Pyhän Hengen (erisnimi) johdatusta.

Jeesus sanoi että hän lähettää Puolustajan, Pyhän Hengen seuraajilleen ja että tuo Pyhä Henki paljastaa kaiken totuuden.

Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.

Tuossa Johanneksen ilmoituksessa sanotaan että Jumala Jehova itse lähettää Puolustajan, Pyhän Hengen. Suurempaa kaanonia ei ole olemassa Pyhän Hengen eli Puolustajan lähettämisestä.

• Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

Sinun uskosi on hörhöilyä.

"Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        ja siitä me puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti." (1.Kor.2:12-14

• Olli.S kirjoitti:

Hienoa, että osaat osittain erottaa valheen hengen. Et kuitenkaan Joseph Smithin osalta, vaikka tämä itsekin sanoi MK:n tekijänoikeuksien myyntiä Kanadaan koskevan epäonnistuneen ilmoituksen jälkeen, että hän ei aina tiedä että tulevatko ilmoitukset Jumalalta, perkeleeltä vaiko ihmismielestä. Moninainti-ilmoituksen kohdalla luulisi kaikille täysijärkisille olevan selvää, että ne eivät tulleet ensimmäiseltä vaihtoehdolta.

• Olli.S kirjoitti:

Huvittavaa on myös tuo myöntämäsi asia, että profetiat pitää äänestää tosiksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Sokea taluttaa kuuroa...

• Anonyymi kirjoitti:

"Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        ja siitä me puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti." (1.Kor.2:12-14

Fyysiset asiat pitää todistaa fyysisesti, kuten mm. maapallon ikä!

• Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

Mm. jehovantodistajat opetetaan lapsesta pitäen vihaamaan Pyhä Henkeä persoonana joten heille jo pelkkä Pyhän Hengen persoonana mainitseminen nostattaa heidän ihokarvansa pystyyn.
        Samoin mormoneille opetetaan jo lapsesta alkaen uskomaan ettei Pyhällä Hengellä ole lihaa ja luuta olevaa ruumista samalla kun he saavat ristiriitaista tietoa että Pyhä Henki (persoona) ja Jumalan voima pyhä henki (persoonaton voima) ovat sama asia (OL 130:22-23).
        Sitten kun joku kertoo että Pyhällä Hengellä (erisnimi) on ollut 14 elämää lihassa maan päällä niin arvatkaa mormonien reaktiot?

• Anonyymi kirjoitti:

Mm. jehovantodistajat opetetaan lapsesta pitäen vihaamaan Pyhä Henkeä persoonana joten heille jo pelkkä Pyhän Hengen persoonana mainitseminen nostattaa heidän ihokarvansa pystyyn.
        Samoin mormoneille opetetaan jo lapsesta alkaen uskomaan ettei Pyhällä Hengellä ole lihaa ja luuta olevaa ruumista samalla kun he saavat ristiriitaista tietoa että Pyhä Henki (persoona) ja Jumalan voima pyhä henki (persoonaton voima) ovat sama asia (OL 130:22-23).
        Sitten kun joku kertoo että Pyhällä Hengellä (erisnimi) on ollut 14 elämää lihassa maan päällä niin arvatkaa mormonien reaktiot?

Mormonien reaktiot ovat luonnollisesti ne, että joku hörhö taas asialla. Jehnut kieltävät sen, että ihmisellä olisi henki, mutta Jumalan hengen he hyväksyvät. Eivät kuitenkaan erillistä persoonaa Pyhä Henki. Myöskään Jeesusta he eivät hyväksy Jumalaksi eivätkä he vietä Hänen syntymäpäiväänsä ollenkaan. Joulunahan se syntymäpäivä ei tosin välttämättä olekaan.

• Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

Mormonien reaktiot ovat luonnollisesti ne, että joku hörhö taas asialla. Jehnut kieltävät sen, että ihmisellä olisi henki, mutta Jumalan hengen he hyväksyvät. Eivät kuitenkaan erillistä persoonaa Pyhä Henki. Myöskään Jeesusta he eivät hyväksy Jumalaksi eivätkä he vietä Hänen syntymäpäiväänsä ollenkaan. Joulunahan se syntymäpäivä ei tosin välttämättä olekaan.

Totuutta mormoneilla ei tule koskaan olemaan niin kauan kuin he hylkäävät Pyhän Hengen (Gabriel) ilmoitusten antajana eli he eivät ole tosi kirkko.

• Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

Jehovantodistajat ovat siinä oikeassa että Jumala on luonut Jeesuksen samoin kuin kaiken muunkin eikä hän ole Jumala.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuossa Johanneksen ilmoituksessa sanotaan että Jumala Jehova itse lähettää Puolustajan, Pyhän Hengen. Suurempaa kaanonia ei ole olemassa Pyhän Hengen eli Puolustajan lähettämisestä.

Jos väittää, että Jeesuksella ei ollut Pyhä Henki vaan Belsebuubin henki, niin se on paha synti. Sama se on myös, jos väittää, ettei oikealla Jeesuksen Kristuksen Kirkolla ole Pyhää Henkeä.

Jeesus on sanonut minulle ja meille, että huolehtikaa itsestänne että olette oikealla tiellä. Minä, Jeesus, huolehdin siitä, että kirkkoni on oikealla tiellä.

• Anonyymi kirjoitti:

Nuo ovat valheen hengen opetusta. Pyhissä Kirjoituksissa ei ole noin.

• Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

Jos väittää, että Jeesuksella ei ollut Pyhä Henki vaan Belsebuubin henki, niin se on paha synti. Sama se on myös, jos väittää, ettei oikealla Jeesuksen Kristuksen Kirkolla ole Pyhää Henkeä.

Jeesus on sanonut minulle ja meille, että huolehtikaa itsestänne että olette oikealla tiellä. Minä, Jeesus, huolehdin siitä, että kirkkoni on oikealla tiellä.

Sinä itsehän sekoitat Pyhän Hengen (erisinimi) ja Jumalan voiman pyhän hengen (yleisnimi) .
        Persoonaton voima pyhä henki (yleisnimi) ei anna ilmoituksia vaan ilmoituksia antaa persoona Pyhä Henki (erisnimi) eli Gabriel.

• Anonyymi kirjoitti:

Totuutta mormoneilla ei tule koskaan olemaan niin kauan kuin he hylkäävät Pyhän Hengen (Gabriel) ilmoitusten antajana eli he eivät ole tosi kirkko.

Eikä sinulla, koska kuvittelet olevasi itse se Gabriel...

• Olli.S kirjoitti:

Smithillä oli Belsebuubin henki. Hänhän myönsi, ettei itsekään tiedä, että miltä lähteeltä ilmoitukset kulloinkin tulevat. Pikkutyttöjen moninainti-ilmoitus viittaisi kovasti Belsebuubiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulle on sanottu että Jumalalla on kolme persoonaa, ja olen lapsesta asti ymmärtänyt, että ihmisen järjellä ei ole syytä selittää kaikkea, mikä Jumalaan ja uskoon liittyy. Eikö sanota, että kuoleman jälkeinen maailma on suuri salaisuus, johon pääsemme aikanaan tutustumaan. Ei sitä tarvitse selittää pilkun tarkasti.
        Usko on eri asia kuin järkeily.
        Miksi on tiedettävä, millainen olomuoto Pyhällä Hengellä on? Muuttuuko jokin asia, jos siihen tulee vuorenvarma vastaus?
        Sama juttu on maailman luomisessa, alkuräjähdyksessä ja äärettömässä avaruudessa.
        Entä sitten, kun olette selittäneet ne tarkkaan? Mikä muuttui?

• Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

Eikä sinulla, koska kuvittelet olevasi itse se Gabriel...

Pyhä Henki on Gabriel ja myös Elia jonka (Elias) ilmaantumista, ellei se tapahtuisi lopun aikana, seuraisi tuho, ellei hän kääntäisi ihmisten sydämiä esivanhempiensa ja lastensa puoleen.

OL.27:7
        samoin myös Johanneksen, Sakariaan pojan, kanssa, jonka Sakariaan luona hän (Elias) kävi ja lupasi että tämä oli saava pojan, jonka nimi oli oleva Johannes, ja hän oli täyttyvä Eliaan hengellä.

OL.27:9
        Samoin Elian kanssa, jolle minä olen antanut avaimet valtaan kääntää isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet isien puoleen, ettei koko maata lyötäisi kirouksella.

• Anonyymi kirjoitti:

Pyhä Henki on Gabriel ja myös Elia jonka (Elias) ilmaantumista, ellei se tapahtuisi lopun aikana, seuraisi tuho, ellei hän kääntäisi ihmisten sydämiä esivanhempiensa ja lastensa puoleen.

samoin myös Johanneksen, Sakariaan pojan, kanssa, jonka Sakariaan luona hän (Elias) kävi ja lupasi että tämä oli saava pojan, jonka nimi oli oleva Johannes, ja hän oli täyttyvä Eliaan hengellä.

Samoin Elian kanssa, jolle minä olen antanut avaimet valtaan kääntää isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet isien puoleen, ettei koko maata lyötäisi kirouksella.

MOT.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä itsehän sekoitat Pyhän Hengen (erisinimi) ja Jumalan voiman pyhän hengen (yleisnimi) .
        Persoonaton voima pyhä henki (yleisnimi) ei anna ilmoituksia vaan ilmoituksia antaa persoona Pyhä Henki (erisnimi) eli Gabriel.

Sinä väität, ettei Jeesuksen Kristuksen Kirkolla ole Pyhää Henkeä. Ei tietenkään kaikilla sen edustajilla aina ole, mutta Isä ja Poika ja Pyhä Henki ovat perustaneet tämä kirkon ihmiskäden koskematta ja tässä kirkossa on Jumalan pappeuden valtuus ja Pyhä Henki.

Ja sinä väität muuta. Silloin sinua ohjaa jokin valheen henki.

Me emme väitä, etteikö oikeaa henkeä olisi muuallakin, Pyhä Henki on selvästi vuodatettu pakanoille tänä päivänä monessa paikassa ja monella tavalla, mutta jos väität, ettei se olisi kirkkomme perusta, sinulla on silloin valheen henki. Sanot Pyhää Henkeä Belsebuubin hengeksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Minulle on sanottu että Jumalalla on kolme persoonaa, ja olen lapsesta asti ymmärtänyt, että ihmisen järjellä ei ole syytä selittää kaikkea, mikä Jumalaan ja uskoon liittyy. Eikö sanota, että kuoleman jälkeinen maailma on suuri salaisuus, johon pääsemme aikanaan tutustumaan. Ei sitä tarvitse selittää pilkun tarkasti.
        Usko on eri asia kuin järkeily.
        Miksi on tiedettävä, millainen olomuoto Pyhällä Hengellä on? Muuttuuko jokin asia, jos siihen tulee vuorenvarma vastaus?
        Sama juttu on maailman luomisessa, alkuräjähdyksessä ja äärettömässä avaruudessa.
        Entä sitten, kun olette selittäneet ne tarkkaan? Mikä muuttui?

Tuo on hyvin sanottu. Mutta se mikä on ilmoitettu, on ilmoitettu. Uusi Testamentti ilmoittaa lisää, Mormonin Kirja ja Opin ja liittojen kirja ja jatkuva ilmoitus. Tiedämme jo enemmän kuin Raamatussa.

• Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin, mutta tuo Gabriel Pyhänä Henkeä on minulle uutta, enkä tiedä missä semmoista ilmoitusta on. Jos se on vain sinulla, on epäiltävissä, että sinulla on valheen henki. Sellaisten ilmoitusten pitäisi tulla profeetalle, ja sitä kautta tiedoksi ja ilmoitukseksi liitettäväksi kaanoniin.

• Olli.S kirjoitti:

Tuo on hyvin sanottu. Mutta se mikä on ilmoitettu, on ilmoitettu. Uusi Testamentti ilmoittaa lisää, Mormonin Kirja ja Opin ja liittojen kirja ja jatkuva ilmoitus. Tiedämme jo enemmän kuin Raamatussa.

Kirkkosi jatkuva ilmoitus? Että pikkutyttöjä pitää moninaida korotukseen päästäkseen? Ei kun eipäs enää pidäkään toistaiSEKSI, mutta tuhatvuotisessa ja korotuksessa taas... Että tummaihoiset eivät saa toimia pappeina. Ei kun saavatpas kuitenkin, koska kirkkoa uhkaa verovapauden menetys.

• Olli.S kirjoitti:

Juuri näin, mutta tuo Gabriel Pyhänä Henkeä on minulle uutta, enkä tiedä missä semmoista ilmoitusta on. Jos se on vain sinulla, on epäiltävissä, että sinulla on valheen henki. Sellaisten ilmoitusten pitäisi tulla profeetalle, ja sitä kautta tiedoksi ja ilmoitukseksi liitettäväksi kaanoniin.

No miten luotettavia ovat mormonikirkon "profeettojen" ilmoitukset? Huvittavaa, että niistäkin pitää äänestää!

• Anonyymi

"Miksi on tiedettävä, millainen olomuoto Pyhällä Hengellä on? "

Mormonit opettavat että Jumala (Jehova) on ensin ollut ihminen kuten mekin ja on sitten korotettu ihminen joka on siittänyt taivaallisen äidin kanssa muut ihmiset, myös sinut.
      Mormonit opettaa että aine on ikuista eikä Jumala (Jehova) ole luonut sitä vaan se on ollut olemassa aina ja Jumalat/jumalat ovat vain järjestäneet sen.
      Sunnuntaisin kuitenkin kirkon jäsenet lausuvat todistuksena että KAIKKI on saanut alkunasa Sanan kautta ja että Sana on Jehova eikä hän ole luotu persoona.
      Mormonit opettavat että Pyhällä Hengellä (henkipersoona) ei ole lihaa ja luuta olevaa ruumista toisin kuin muilla luoduilla ja lisäksi että Pyhä Henki (henkipersoona) voi jakaantua ja mennä ihmiseen sisälle (OL.130:22-23).

Etsippäs kuinka monta virheellistä ja ristiriitaista oppia löydät?

• Hengellä ei ole luuta eikä lihaa.

• Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

Hengellä ei ole luuta eikä lihaa.

Pyhä Henki (Henkipersoona) on elänyt useammassa (14) lihaa ja luuta olevassa ruumiissa maan päällä kuin kukaan toinen luotu.

• Anonyymi kirjoitti:

Pyhä Henki (Henkipersoona) on elänyt useammassa (14) lihaa ja luuta olevassa ruumiissa maan päällä kuin kukaan toinen luotu.

Höpsis. Ja varmaankin väität vielä, että se olet sinä...

• Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

Höpsis. Ja varmaankin väität vielä, että se olet sinä...

Ainoastaan tosi uskovaiset uskovat Pyhään Henkeen eli Puolustajaan, ne jota eivät usko ovat maailmasta.

"Tämän minä olen puhunut teille nyt, kun vielä olen teidän luonanne. Puolustaja, Pyhä
        Henki, jonka Isä minun nimessäni lähettää, opettaa teille kaiken ja palauttaa
        mieleenne kaiken, mitä olen teille puhunut (Joh. 14:25-26)

• Anonyymi kirjoitti:

Ainoastaan tosi uskovaiset uskovat Pyhään Henkeen eli Puolustajaan, ne jota eivät usko ovat maailmasta.

"Tämän minä olen puhunut teille nyt, kun vielä olen teidän luonanne. Puolustaja, Pyhä
        Henki, jonka Isä minun nimessäni lähettää, opettaa teille kaiken ja palauttaa
        mieleenne kaiken, mitä olen teille puhunut (Joh. 14:25-26)

Totuuden hengellä ei ole luuta eikä lihaa. Jätit vastaamatta, että luuletko olevasi Pyhä Henki?

• Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

Totuuden hengellä ei ole luuta eikä lihaa. Jätit vastaamatta, että luuletko olevasi Pyhä Henki?

Tuossahan Jeesus sanoo juuri että Pyhä Henki, Puolustaja tulee hänen tilalleen eli ottaa lihaa ja luuta olevan ruumiin. Sinä itse sanot että olen Pyhä Henki ja juuri se minä olen.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuossahan Jeesus sanoo juuri että Pyhä Henki, Puolustaja tulee hänen tilalleen eli ottaa lihaa ja luuta olevan ruumiin. Sinä itse sanot että olen Pyhä Henki ja juuri se minä olen.

Missä tuossa? Luuliharuumiista ei puhuta sanallakaan.

Jos luulet tosissasi olevasi Pyhä Henki, olisit hoitopaikan tarpeessa. Tai mistäs minä tiedän, että mistä kirjoittelet. Kun työntekijäni valittivat, että he joutuvat vastaanottamaan soittoja, joissa tyyppi höpisee epämääräisiä juttuja Jeesuksesta, otin kerran vastasoiton ja hoitolaitoksen tätihän sieltä vastasi ja valitti, että kyseistä tyyppiä on vaikea saada aisoihin, mutta sen jälkeen ei kyllä tullut yhtään häiriösoittoa sieltä.

• Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

Missä tuossa? Luuliharuumiista ei puhuta sanallakaan.

Jos luulet tosissasi olevasi Pyhä Henki, olisit hoitopaikan tarpeessa. Tai mistäs minä tiedän, että mistä kirjoittelet. Kun työntekijäni valittivat, että he joutuvat vastaanottamaan soittoja, joissa tyyppi höpisee epämääräisiä juttuja Jeesuksesta, otin kerran vastasoiton ja hoitolaitoksen tätihän sieltä vastasi ja valitti, että kyseistä tyyppiä on vaikea saada aisoihin, mutta sen jälkeen ei kyllä tullut yhtään häiriösoittoa sieltä.

Missä kohtaa tuoss asanotaan että Pyhä Henki tulee henkiruumiissa? Ei missään. Ja miten, jos Pyhä Henki tulisi henkenä, hän voisi opettaqa opetuslapsia jotka ovat ihmisiä lihaa ja luuta olevissa ruumiissa? Käytä järkeä jos sitä on sinulle annettu.

• Anonyymi kirjoitti:

Missä kohtaa tuoss asanotaan että Pyhä Henki tulee henkiruumiissa? Ei missään. Ja miten, jos Pyhä Henki tulisi henkenä, hän voisi opettaqa opetuslapsia jotka ovat ihmisiä lihaa ja luuta olevissa ruumiissa? Käytä järkeä jos sitä on sinulle annettu.

Et tajua tuotakaan. No ei se mitään. Hengen ohjaus ei tarvitse fyysistä ruumista...

• Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

Et tajua tuotakaan. No ei se mitään. Hengen ohjaus ei tarvitse fyysistä ruumista...

Ei tuossa puhuta missään että Puolustaja Pyhä Henki (erisnimi) on vain henki ilman ruumista eikä Jeesus sanonut että hänen tilalleen tulee pelkkä henki ilman ruumista.
        Jos tarkoitit että Jumalan voiman pyhän hengen (yleisnimi) ohjaus ei tarvitse ruumista niin noissa jakeissa ei puhuta persoonattomasta voimasta vaan persoonasta. Et taida tajuta sitäkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tuossa puhuta missään että Puolustaja Pyhä Henki (erisnimi) on vain henki ilman ruumista eikä Jeesus sanonut että hänen tilalleen tulee pelkkä henki ilman ruumista.
        Jos tarkoitit että Jumalan voiman pyhän hengen (yleisnimi) ohjaus ei tarvitse ruumista niin noissa jakeissa ei puhuta persoonattomasta voimasta vaan persoonasta. Et taida tajuta sitäkään.

Johannes osoittaa kirjeessään että totuuden henki on persoona.

Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.

• Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

Jumalan persoonaton voima pyhä henki (yleisnimi) ei ole itsenäisesti toimiva voima ilman kenenkään persoonan ohjausta eikä sen tähden pysty ohjaamaan ketään totuuteen vaan tuon hengen lähde (Jumala Jehova) antaa ilmoituksia tai ne ilmoitukset voivat tulla myös Sanalta (Jeesus) tai Pyhältä Hengeltä (Gabriel).

• Anonyymi kirjoitti:

Väitit, että ruumis olisi nimenomaan mainittu. Ei ole. Henki ei tarvitse ruumista. Et tajua sitäkään.

• Anonyymi kirjoitti:

Johannes osoittaa kirjeessään että totuuden henki on persoona.

Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.

Ruumiista ei puhuta tuossakaan halaistua sanaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Jumalan persoonaton voima pyhä henki (yleisnimi) ei ole itsenäisesti toimiva voima ilman kenenkään persoonan ohjausta eikä sen tähden pysty ohjaamaan ketään totuuteen vaan tuon hengen lähde (Jumala Jehova) antaa ilmoituksia tai ne ilmoitukset voivat tulla myös Sanalta (Jeesus) tai Pyhältä Hengeltä (Gabriel).

Et edelleenkään todista Pyhän Hengen luulihaklönttiruumiin puolesta.

Etkä ole itse mikään Pyhä Henki tai Gabriel.

• Anonyymi

Mormonismi on Joseph Smithin keksimää hömppää. Jos Smith ei olisi rakentanut ilmiömäisen tarkasti rahankeruuseen ja ihmisien "vapaaehtoistyöhön" perustuvaa kirkkoansa, olisi mormonismi kadonnut maailmasta jo ajat sitten.

• Anonyymi

Jeesus sanoi että hänen tilalleen tulee iankaikkisesti Pyhä Henki eli Puolustaja. Mormonikirkko on kerännyt 30 miljardia Jeesuksen toiseen tulemiseen kun hän tulee. Nyt kun Jeesus ei itse tule vaan Jumala on lähettänyt hänen tilalleen Pyhän Hengen eli Puolustajan niin miksi kirkolta ei ole herunut senttiäkään Pyhälle Hengelle eli Puolustajalle?

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesus sanoi että hänen tilalleen tulee iankaikkisesti Pyhä Henki eli Puolustaja. Mormonikirkko on kerännyt 30 miljardia Jeesuksen toiseen tulemiseen kun hän tulee. Nyt kun Jeesus ei itse tule vaan Jumala on lähettänyt hänen tilalleen Pyhän Hengen eli Puolustajan niin miksi kirkolta ei ole herunut senttiäkään Pyhälle Hengelle eli Puolustajalle?

AI sinulle vai? Heh...

• Anonyymi

Joseph Smith perusti mormonismin kurillaan. Mormonismin menestys olisi varmaankin yllättänyt Smithin täysin koska kuka voisi uskoa että täysin keksitty hölmöily voisi kerätä niin paljon rahaa ja jäseniä.

• Anonyymi

Raamatun pariin satujen sepittäjät!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      56
      3151
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2901
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2709
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1807
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1094
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1081
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      971
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      819
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      812
    10. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      810
    Aihe