Mistä kuuntelija

Anonyymi

Samat asiat pyörii päässä koko ajan. Masentaa, vituttaa kuin saatoinki olla niin tyhmä että jäin oksennusämpäriksi. Entinen kaveri kävi n. kerran viikossa oman pahan olon purkamassa. Eli haukkumassa miehensä, miehen siskot, anopin osan kavereistaan, salarakkaan jne. Mie vain kuuntelin ymmärtäväisenä enkä silloin tajunu kuinka tämä kuormitti minua. Itekkö yritin kertoa omista asioista niin ei kunnolla kuunnellu vaan samalla laitteli viestiä salarakkaalle. Vuosia tätä kestin kunnes erinäistä syistä välit meni. Nyt itellä niin paska olo ja nämä asiat pyörii päässä, on pyörinyt jo lähes 2 vuotta. En halua läheisiä kuormittaa oksentamalla niille näitä asioita mutta en tiiä kenelle puhuisin ja pääsin jatkaan elämää. Onko ehdotuksia? Onko muilla vastaavia kokemuksia?

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kirjoittaminen tänne ja avautuminen auttaa, ainakin omalla kohdalla toimii niin. Täytyy tunnustaa, että olen itsekkin istunut huonona kuuntelijana, ikävä ominaisuus vaikka tahatontakin.
      Ei ole henkilökohtaista kokemusta ammattikuuntelijoista mutta voisi olla apukin, jos puhua haluaa.

      • Anonyymi

        Niin... En tiiä miksi niin kova kynnys ottaa yhteyttä ammattilaisiin


    • Anonyymi

      Löytyykö paikkakunnalta jotain avointa kahvilaa tai matalan kynnyksen kohtaamispaikkaa? En osaa sanoa löytyisikö niistä automaattisesti kuuntelijoita. Mutta olisi sentään jotain tekemistä yksinäisyyden sijaan.

      • Anonyymi

        Pieni paikka, ei ole semmosta...


    • Anonyymi

      Jos saat nyt olla rauhassa eikö se riitä, jos nyt haet taas kaveria saat jonkun vastaavan ja sama sirkus pyörii

    • Anonyymi

      Joo, toisaalta helpottunu olo kun pääsi siitä paskasta mutta tuntuu että ne asiat painaa niin mieltä

    • Anonyymi

      Itsekin kaipailisin vertaistukea henkisiin haasteisiini, mutta tuntuu kovin vaikealta löytää väylää edes sellaisen etsimiseen. Yksityisesti ja reaaliaikaisesti haluaisin siis jutella

    • Hei,

      Hyvä, että kirjoitit tänne. Joskus jo pelkkä kirjoittaminen hieman helpottaa ja selkeyttää ajatuksia. Ja aikaisemmilta kirjoittajilta olet jo saanutkin neuvoja.

      On olemassa auttavia tahoja, joihin voi olla yhteydessa matalalla kynnyksellä ja anonyymisti. Niistä löytyy sekä ammatti- että vertaistukea.

      - Tukinet.net - Tukipisteesti netissä https://tukinet.net/

      Tukinetissä on monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Seuraavaksi tulevat chatit näkee Tukinetin etusuvun chat-karusellista. Aikuisen elämää keskusteluryhmä puolestaan on ns. perinteinen keskustelufoorumi, jossa voi käydä keskusteluita haluamistaan aiheista. https://tukinet.net/teemat/aikuisen-elamaa/forum/

      Tukinetistä saa itselleen myös oman tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilön löydät esimerkiksi Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Lisäksi maanantaista torstaihin klo 15-19 on aikuisten kahdenkeskinen Solmussa-chat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa elämän ongelmatilanteesta.

      Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin reksiteröitymistä.

      Keskusteluapua on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös seuraavilta tahoilta:

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Näin korona-aikaan myös etävastaanotto on mahdollista. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

      • Anonyymi

        Kiitos


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      144
      2761
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      109
      1544
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      139
      1416
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      360
      1341
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      110
      1257
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1135
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      14
      845
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      47
      820
    9. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      254
      777
    10. 55
      744
    Aihe