Miten saatte muistisairaan pesemään hampaansa ja kätensä vessassa käynnin jälkeen.. Hampaat mätänee ja osa putoaa jo suusta. Lisäksi ylhäällä vielä proteesi. Käsienpesu yhtä huonoa. Kynnen aluset likaiset ym. Välillä muistutan mutta eihän sitä voi neuvoja ottaa vastaan. Oksennusta pidättelin äskenkin.. Sanoin että ei leikin asia, kuullut monesti että suun terveys yhteydessä moneenkin sairauteen. No itse kärsii niistäkin.
Vastaukset 1
- Anonyymi
Muisti sairaalla on hoitaja(Valvoja) joka seuraa että homma hoituu.
Terveyskeskuksistan saa apua,suun ja käsien pesuun.
Käyttävät jopa saunassa ja pesevätkin.
Lääkärin todetessa muistisairauden ,muisti sairaalta menne yleensä aikaa itse käsittää tilanteen vakavuuden.Vielä kun sairauteen liityy masennus ynm. harha tilat.On annettavan tiedon vastaan ottaminen vaikeaa.(On sama vaikka seinille puhuisi)
Siksi tulee pyytää apua,asiantuntijoilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 51871
Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?
Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍92828Martina Aitolehti veti kohtalokkaat hääkännit - Alttarilla ikävä temppu Esko Eerikäiselle
Ex-pariskunta Aitolehti ja Eerikäinen pitävät yhdessä Martina & Esko podcastia. He ovat kertoneet kansalle mm. hääaamust15716Vappu Pimiä lataa suorat sanat TTK-lähdöstään - Yksi asia elämässä muuttui pysyvästi
Vappu Pimiä astui pois Tanssii Tähtien Kanssa -juontajan pallilta viime syksynä. Pimiällä oli pitkät perinteet TTK:ssa,2664Vain elämää: Silmiinpistävä muutos heti ekassa jaksossa - Onko tämä hulppeampi kuin entinen?
Vain elämää on totuttu näkemään Hirvensalmella sijaitseva Satulinna. Uudella kaudella kuvauspaikka muuttuu Calliolaksi.1564- 56551
Onko naisten "ahdisteluhysterian" kulttuuria kritisoivat miehet itse ahdistelijoita?
Tällaisen kuvan saa, kun tästä aiheesta tekee aloituksia: aina luullaan, että "ahdisteluhysteriaa" kritisoiva mies on it184539- 61533
- 70533
Sinulle jota kaipaan!
Tunnen sinua kohtaan jotain, mitä en enää osaa selittää pelkällä ihastumisella. Se on kiintymystä, kaipuuta, romanttista24496