Mikä on elämän tarkoitus

Anonyymi

Iltalehden keskustelu foorumilla oli aikoinaan keskustelu jossa kysyttiin elämän tarkoitusta.Eräs kommentti oli että elämä on kuin muovipussi se pitää täyttää asioilla.

Sanoisin myös että elämän tarkoitus on kasvaa hengellisesti ja henkisesti.

149

1134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei kannata syödä sopimattomia ja saada sisäänsä pyhää henkeä .

    • Anonyymi

      Elämän tarkoitus on kuluttaa aikaa, kunnes se loppuu.

    • Anonyymi

      Elämän tarkoitus on kehittyminen henkisesti parempaan suuntaan elämien helminauhassa.
      Sitten lopulta ei tarvitse enää syntyä tänne murheen laaksoon kuin omasta tahdosta TS. tärkeä elämäntehtävä. 💯❤️💯❤️💯

    • Anonyymi

      Uskon biodiversiteetin kehittyneen itsekseen ilman että jokin taho olisi niin tarkoittanut. Tässä mielessä esim. tuossa tiellä asken juosseen rusakon elämällä ei ole erityistä tarkoitusta.

      Merkitystä elämällä tietenkin on ja moni ihminenkin varmasti kokee elämänsä merkitykselliseksi.

    • Anonyymi

      Sitä tarkoitusta varten ihminen on luotu, että hän hapuillen etsisi Luojaansa ja tämän tahtoa elämänsä suhteen.

      • Anonyymi

        Siis äitiään vai. Kyllä ihmisen itsenäistyäkin pitää.

        Katso mitä tahansa elollista: Ainut tarkoitus on suvun jatkaminen, populaation kasvattaminen tai ainakin säilyttäminen. Taktiikoita on erilaisia: toinen saattaa yrittää tekemällä miljoonia jäkeläisiä, toinen pitää hyvää huolta muutamasta. Jeesustelusta ei ole apua muuta kuin laumautumisen suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis äitiään vai. Kyllä ihmisen itsenäistyäkin pitää.

        Katso mitä tahansa elollista: Ainut tarkoitus on suvun jatkaminen, populaation kasvattaminen tai ainakin säilyttäminen. Taktiikoita on erilaisia: toinen saattaa yrittää tekemällä miljoonia jäkeläisiä, toinen pitää hyvää huolta muutamasta. Jeesustelusta ei ole apua muuta kuin laumautumisen suhteen.

        Alois Hitler ja Klara Pölzl täyttivät siis tehtävänsä lapsissaan Adolf Hitlerissä ja Paula Hitlerissä.


    • Anonyymi

      Ihmisen elämän tarkoitus on omalta osaltaan toimia niin että seuraavalla ja tulevilla sukupolvilla on puhtaampi ja turvallisempi maailma elettävänään.

      • Aika heikosti on onnistuttu.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Aika heikosti on onnistuttu.

        Niinpä, mutta tavoitteena se on sen verran tärkeä että siihen kannattaa pyrkiä silti.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Aika heikosti on onnistuttu.

        Yes and no. Maailma on kehittynyt koko ajan parempaan suuntaan. Parempi ei toki ole täydellinen. On kahdenlaisia ihmisiä. Niitä, jotka tekevät työtä paremman tulevaisuuden eteen ja niitä jotka haraavat vastaan. Jotkut ovat tehneet vastaan haraamisesta uskonnon.


    • Anonyymi

      Ainoastaan ikuinen elämä paratiisissa on jonkin arvoista.
      Maan päällä eläessään tulee osoittaa taivaskelpoisuutensa, mutta muuta arvoa maanpäällisellä elämällä ei ole.

      • Anonyymi

        Luojan antama elämä on siis sinulle lusittavaa luppoaikaa? Jään sanattomaksi.


    • Anonyymi

      Uskon että koko elämän takana on Jumalan suunnitelma demota että ryppyily ei kannata. Sitten kun pahuus poistetaan niin kaikki jäljellejääneet ovat tiedostaneet tämän asian.

      Miten muuten sinun käy kun Jumala poistaa pahuuden maailmasta?

      • Anonyymi

        "Miten muuten sinun käy kun Jumala poistaa pahuuden maailmasta?"

        Minulla on vakuutus hyvän päivän varalle.:)


    • Anonyymi

      Salomo ajatteli näin mutta Salomo ei ollutkaan kuullut evankeliumia.

      Saarnaaja:
      3:1 Kaikella on määräaika, ja aikansa on joka asialla taivaan alla.lisätiedot
      3:2 Aika on syntyä ja aika kuolla. Aika on istuttaa ja aika repiä istutus.
      3:3 Aika on surmata ja aika parantaa. Aika on purkaa ja aika rakentaa.
      3:4 Aika on itkeä ja aika nauraa. Aika on valittaa ja aika hypellä.
      3:5 Aika on heitellä kiviä ja aika kerätä kivet. Aika on syleillä ja aika olla syleilemättä.
      3:6 Aika on etsiä ja aika kadottaa. Aika on säilyttää ja aika viskata pois.
      3:7 Aika on reväistä rikki ja aika ommella yhteen. Aika on olla vaiti ja aika puhua.
      3:8 Aika on rakastaa ja aika vihata. Aika on sodalla ja aika rauhalla.
      3:9 Mitä hyötyä on työntekijällä siitä, mistä hän näkee vaivaa?
      3:10 Minä olen katsonut sitä työtä, minkä Jumala on antanut ihmislapsille, heidän sillä itseään rasittaaksensa.
      3:11 Kaiken hän on tehnyt kauniisti aikanansa, myös iankaikkisuuden hän on pannut heidän sydämeensä; mutta niin on, ettei ihminen käsitä tekoja, jotka Jumala on tehnyt, ei alkua eikä loppua.
      3:12 Minä tulin tietämään, ettei heillä ole muuta onnea kuin iloita ja tehdä hyvää eläessänsä.
      3:13 Mutta jokaiselle ihmiselle on sekin, että hän syö ja juo ja nauttii hyvää kaiken vaivannäkönsä ohessa, Jumalan lahja.
      3:14 Minä tulin tietämään, että kaikki, mitä Jumala tekee, pysyy iäti. Ei ole siihen lisäämistä eikä siitä vähentämistä. Ja Jumala on sen niin tehnyt, että häntä peljättäisiin.
      3:15 Mitä nyt on, sitä on ollut jo ennenkin; ja mitä vasta on oleva, sitä on ollut jo ennenkin. Jumala etsii jälleen sen, mikä on mennyttä.
      3:16 Vielä minä näin auringon alla oikeuspaikan, ja siinä oli vääryys, ja vanhurskauden paikan, ja siinä oli vääryys.
      3:17 Minä sanoin sydämessäni: Vanhurskaan ja väärän tuomitsee Jumala, sillä siellä on jokaisella asialla ja jokaisella teolla aikansa.
      3:18 Minä sanoin sydämessäni: Ihmislasten tähden se niin on, jotta Jumala heitä koettelisi ja he tulisivat näkemään että he omassa olossaan ovat eläimiä.
      3:19 Sillä ihmislasten käy niinkuin eläintenkin; sama on kumpienkin kohtalo. Niinkuin toiset kuolevat, niin toisetkin kuolevat; yhtäläinen henki on kaikilla. Ihmisillä ei ole mitään etua eläinten edellä, sillä kaikki on turhuutta.
      3:20 Kaikki menee samaan paikkaan. Kaikki on tomusta tullut, ja kaikki palajaa tomuun.
      3:21 Kuka tietää ihmisen hengestä, kohoaako se ylös, ja eläimen hengestä, vajoaako se alas maahan?
      3:22 Niin minä tulin näkemään, että ei ole mitään parempaa, kuin että ihminen iloitsee teoistansa, sillä se on hänen osansa. Sillä kuka tuo hänet takaisin näkemään iloksensa sitä, mikä tulee hänen jälkeensä?

    • Anonyymi

      Elämä on kuin muovipussi. Kumpaakaan kannattaa laittaa asioita vain sopivasti.

    • Anonyymi

      SItähän voi ihminen asettaa elämälleen vaikka mitä tavoitteita, joista kasautuu se elämän tarkoitus. Joku saattaa haluta työskennellä hyvin ja olla hyvä vanhempi lapsilleen.

    • Anonyymi

      Jeesuksenmorsiammien mielestä juuri hän on jumaliensa suurin suosikkeja ja Jumala antaa siitä palkaksi ikuisuuden.
      Voiko olla sen suurempaa narsismia?
      On siinä elämällä hieno tarkoitus.

    • Anonyymi

      Elämä on tarkoituksetonta ja siksi me voimme itse antaa elämällemme merkityksen.

      Oluthiivan tai tarhaminkin elämällä on ulkoa annettu tarkoitus, mutta se ei tee niiden elämää niiden omalta kannalta merkitykselliseksi saati arvokkaaksi. Siksi voimme olla iloisia oman elämämme tarkoituksettomuudesta, joka antaa mahdollisuuden merkityksellisyyteen.

    • Elämän tarkoitus on oppia tuntemaan Jumala ja palata Hänen yhteyteensä sen jälkeen kun synti meidät Hänesä erotti. 🤓

      • Anonyymi

        Amen!


      • Anonyymi

        Hän voisi varmaan tulla paikanpäälle esittäytymään ettei sitä tarvitsisi etsiä muinaisesta tarustosta.
        Siihen saakka, ei aiheuta toimenpiteitä.


      • Anonyymi

        Uskot siis, että Jumala on luonut ihmisen tietämättömäksi Jumalasta ja ihmisen pitäisi käyttää aikansa tämän tiedon puutteen täyttämiseen? Miksi tietoisuutta Jumalasta ei voitu kovakoodata meihin, niin että ei olisi budhalaisia, zarahustralaisia, sunni-muslimeja, shia-muslimeja, eri sorttien hidulaisia, katolisia, protestantteja, jehovan todistajia, mormoneja jne?

        Ilmiselvästi Jumalan pläni ei kauhean hyvin toimi, koska uskoi Jumalan / jumalat milllaiseksi tahansa niin enemmistö niistä, jotka haluavat uskoa jumaliin uskovat erilaiseen jumalaan kuin sinä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hän voisi varmaan tulla paikanpäälle esittäytymään ettei sitä tarvitsisi etsiä muinaisesta tarustosta.
        Siihen saakka, ei aiheuta toimenpiteitä.

        Jumala ei sinun pillisi mukaan tanssi. 😄


      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä.


      • Anonyymi
        u.v kirjoitti:

        Jumala ei sinun pillisi mukaan tanssi. 😄

        Olemattoman on paha tanssia minkään pillin mukaan.


      • Anonyymi

        "Elämän tarkoitus on oppia tuntemaan Jumala ja palata Hänen yhteyteensä sen jälkeen kun synti meidät Hänesä erotti."

        Tuo voi olla sinun elämän tarkoitus. Sinusta poiketen, suurin osa ihmisistä on kuitenkin löytänyt elämälleen ihan mielekkään tarkoituksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskot siis, että Jumala on luonut ihmisen tietämättömäksi Jumalasta ja ihmisen pitäisi käyttää aikansa tämän tiedon puutteen täyttämiseen? Miksi tietoisuutta Jumalasta ei voitu kovakoodata meihin, niin että ei olisi budhalaisia, zarahustralaisia, sunni-muslimeja, shia-muslimeja, eri sorttien hidulaisia, katolisia, protestantteja, jehovan todistajia, mormoneja jne?

        Ilmiselvästi Jumalan pläni ei kauhean hyvin toimi, koska uskoi Jumalan / jumalat milllaiseksi tahansa niin enemmistö niistä, jotka haluavat uskoa jumaliin uskovat erilaiseen jumalaan kuin sinä?

        " Miksi tietoisuutta Jumalasta ei voitu kovakoodata meihin, "

        Siksi, että Jla on rakkaus.
        Rakkauteen kuuluu vapaus.
        Jla loi ihmisen vapaaksi. Vapaaksi valitsemaan rakastaa Jlaa ja lähimmäisiään - tai olla rakastamatta.
        Jos Mooseskin kehotti meitä valitsemaan elämän.

        5Ms30:19. Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi saisitte elää.


      • Anonyymi
        u.v kirjoitti:

        Jumala ei sinun pillisi mukaan tanssi. 😄

        Ei tietenkään. Se tanssii vain siihen uskovien pään sisällä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olemattoman on paha tanssia minkään pillin mukaan.

        Jumala ON, sinusta en ole niinkään varma. 😺


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Elämän tarkoitus on oppia tuntemaan Jumala ja palata Hänen yhteyteensä sen jälkeen kun synti meidät Hänesä erotti."

        Tuo voi olla sinun elämän tarkoitus. Sinusta poiketen, suurin osa ihmisistä on kuitenkin löytänyt elämälleen ihan mielekkään tarkoituksen.

        Mikä sinun elämäsi tarkoitus sitten on? 😺


    • Anonyymi

      Pyrkiä epäitsekkyyteen sanoissa ja teoissa, noudattaa kultaista sääntöä, tutkia luonnonlakeja.
      Uskonnollista hörhöilyä kannattaa karttaa.

      Siinäpä tarkoitusta ja pyrkimystä ihmiselle.

      • Anonyymi

        Miksi epäitsekkyyteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi epäitsekkyyteen?

        Kaikki paha lähtee itsekkyydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi epäitsekkyyteen?

        Miksi itsekkyyteen?


      • Anonyymi

        "Uskonnollista hörhöilyä kannattaa karttaa."

        Samaa mieltä.

        Mutta Raamattua kannattaa lukea ja tutkia sen opetuksia on pyrkiä ymmärtämään sen sanomaa - erityisesti Jeesuksesta.


    • Anonyymi

      Elämän tarkoitus on elämä,
      ja sen jatkaminen.
      Voit todistaa sen vaikka petrimaljassa.
      Tosiasioihin ei kannata jumalaa sotkea.

    • No toivottavasti ei muovipussiin kuitenkaan kun muovista pitäisi oikeasti päästä eroon luontoa saastuttamasta.
      Minusta elämän tarkoitus on itseksi tuleminen. Siis ihmisen tuleminen sellaiseksi ihmiseksi, joka hänen oli tarkoituskin tulla.
      Monet seuraa itsensä ulkopuolelta variantteja miksi tulla, vaikka kaikki mitä hän tarvitsee on jo omassa itsessään. Ihmisellä vain on taipumus hukata tai olla huomaatta niitä elämän eväitä itsessään.

      • Anonyymi

        Itämaisen fatalismin ja länsimaisen vapaan tahdon ajatuksen synteesi on se, että meillä on syntymässä jo annettu tietyt rajat (potentiaali) joiden puitteissa voimme kehittyä ja meillä on vapaa tahto, jotta voimme tulla parhaaksi versioksi itsestämme ja toteuttaa potentiaalimme.


      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Elämän tarkoitus on itseksi kasvaminen ja oman tien löytäminen. Kaikilla ei ole siihen rohkeutta, sillä se vaatii usein marssimista erilaisen rummun tahtiin. Ympäristö saattaa harata vastaan ja jotkut pudota matkan varrella kyydistä. Mutta jos sille tielle lähtee, niin ei tarvitse katua.


    • Anonyymi

      Elämä on matka.
      Matkalla opitaan asioita.
      Mikään ole turhaan, mutta kaikella on syynsä.
      Matkan aikana opittu on arvokas asia.

      • Tuossa taitaa olla aika suuressa roolissa "lohdutus" :)

        Kyllähän elämän voi nähdä matkana ja siinä paljon opitaan mutta tuosta turhasta olisin hiukan toista mieltä. Jos nimittäin ajatellaan vaikka ylipäätänsä sellaista kärsimystä ja vastoinkäymisiä niin kyllä niissä on hyvin vaikea nähdä mitään syytä. Toki tietty "kohtuullinen määrä" toimii monesti ihmisellä jalostavana mutta kyllähän maailmassa on paljon sellaista täysin kohtuutonta kärsimystä ja sitä kuinka erinäiset vastoinkäymiset tuntuvat kasautuvan hyvin epätasaisesti ja vailla minkäänlaista "oikeudenmukaisuutta "

        Ja kyllä monia asioita oppii tuossa matkan aikana. Toisaalta jos ajatellaan ihmisen elämää niin siinä onkin melkoista ironiaa, että kun sitten vanhana olet saavuttanut parhaan mahdollisen tasapainon ja "viisauden" niin sitten tuleekin jo aika heittää lusikka nurkkaan.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Tuossa taitaa olla aika suuressa roolissa "lohdutus" :)

        Kyllähän elämän voi nähdä matkana ja siinä paljon opitaan mutta tuosta turhasta olisin hiukan toista mieltä. Jos nimittäin ajatellaan vaikka ylipäätänsä sellaista kärsimystä ja vastoinkäymisiä niin kyllä niissä on hyvin vaikea nähdä mitään syytä. Toki tietty "kohtuullinen määrä" toimii monesti ihmisellä jalostavana mutta kyllähän maailmassa on paljon sellaista täysin kohtuutonta kärsimystä ja sitä kuinka erinäiset vastoinkäymiset tuntuvat kasautuvan hyvin epätasaisesti ja vailla minkäänlaista "oikeudenmukaisuutta "

        Ja kyllä monia asioita oppii tuossa matkan aikana. Toisaalta jos ajatellaan ihmisen elämää niin siinä onkin melkoista ironiaa, että kun sitten vanhana olet saavuttanut parhaan mahdollisen tasapainon ja "viisauden" niin sitten tuleekin jo aika heittää lusikka nurkkaan.

        Koskahan sinä oppisit edes alkeellisimmat käytöstavat.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Tuossa taitaa olla aika suuressa roolissa "lohdutus" :)

        Kyllähän elämän voi nähdä matkana ja siinä paljon opitaan mutta tuosta turhasta olisin hiukan toista mieltä. Jos nimittäin ajatellaan vaikka ylipäätänsä sellaista kärsimystä ja vastoinkäymisiä niin kyllä niissä on hyvin vaikea nähdä mitään syytä. Toki tietty "kohtuullinen määrä" toimii monesti ihmisellä jalostavana mutta kyllähän maailmassa on paljon sellaista täysin kohtuutonta kärsimystä ja sitä kuinka erinäiset vastoinkäymiset tuntuvat kasautuvan hyvin epätasaisesti ja vailla minkäänlaista "oikeudenmukaisuutta "

        Ja kyllä monia asioita oppii tuossa matkan aikana. Toisaalta jos ajatellaan ihmisen elämää niin siinä onkin melkoista ironiaa, että kun sitten vanhana olet saavuttanut parhaan mahdollisen tasapainon ja "viisauden" niin sitten tuleekin jo aika heittää lusikka nurkkaan.

        Ajattelen, että kärsimys on osa elämää, eikä sille tarvitse etsiä erityistä syytä. Kaikesta voi oppia jotain. Jos vaikeaa asiaa vastaan ei taistele, niin se kasvattaa joustavuutta. Jäykät murtuvat, joustavat kestävät. En itse kadu niitäkään asioita, jotka olisi voinut jättää tekemättä, sillä olen oppinut niistä arvokkaita asioita. Elämä on lopultakin mielenkiintoinen matka - iloineen ja murheineen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelen, että kärsimys on osa elämää, eikä sille tarvitse etsiä erityistä syytä. Kaikesta voi oppia jotain. Jos vaikeaa asiaa vastaan ei taistele, niin se kasvattaa joustavuutta. Jäykät murtuvat, joustavat kestävät. En itse kadu niitäkään asioita, jotka olisi voinut jättää tekemättä, sillä olen oppinut niistä arvokkaita asioita. Elämä on lopultakin mielenkiintoinen matka - iloineen ja murheineen.

        "Elämä on lopultakin mielenkiintoinen matka - iloineen ja murheineen."

        Totta tosiaan on :D


    • Anonyymi

      Just oli juttu mikromuovista.

    • Anonyymi

      > Mikä on elämän tarkoitus

      Jokainen voi itse valita omalle elämälle tarkoituksen. Mielestäni rakastaminen (Raamatun mukainen) on paras tarkoitus.

      • Et voinut olla laittamatta tuohon "hiljaista paheksunnan momenttia" (Raamatun mukainen)
        No ethän sinä täysin väärässä ole sillä Raamatussa on sitten lukuisia asioita mitä saat paheksua sydämesi kyllyydestä. Noista sitten varmaan irtoaa edes jotain bonusta.


    • Iso kysymys tuo on ”mikä on elämän tarkoitus”?
      Asiaa voi lähestyä monesta eri perspektiivistä.
      Kuten mikä on maapallolla esiintyvän elämän tarkoitus?
      Mikä on ihmiskunnan elämän tarkoitus?
      Mikä on kunkin yksilön elämän tarkoitus?

      Tuo viimeksi mainittu on oikeastaan aika tärkeä, sillä elämä ilman tarkoitusta on samaa kuin syvä masennus. Mutta jokainen voi asettaa sen tarkoituksensa sen mukaan, mikä koetaan kaikkein vahvimmin.

    • Anonyymi

      Löytää Jumala.

    • Anonyymi

      Onko elämässä mitään elämisen tai tavoittelemisen arvoista?

      • Anonyymi

        Jeesuksen sanoin se, joka on löytänyt maailman, on löytänyt raadon.


    • Anonyymi

      Ei sillä välttämättä tarvitse olla tarkoitusta, miksi kaikella pitää olla tarkoitus.
      Se on vaan sellainen sattuman sanelema juttu.
      No niin nyt on elämäntarkoitus sitten paljastettu.

      • Ihmiset, jotka kokevat elämänsä olevan tarkoituksetonta, ovat yleensä aikamoisen masennuksen vallassa.


    • Anonyymi

      Elämän tarkoitus on löytää se tarkoitus.

      • Anonyymi

        Oikeastaan näin. Elämän tarkoituksen löytäminen on se matka. Loppupäässä voi sitten olla kiitollinen kokemuksesta. Minä ainakin olen.:)


    • Anonyymi

      Tahtoisitko Elämän tielle?
      Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

      • Anonyymi

        Vedat ovat autenttista opetusta.
        Vietämme kolmanneksen elämästämme opiskellen kouluissa ja yliopistoissa.
        Mutta monien tutkintotodistusten saamisen jälkeen emme vieläkään saa vastauksia tärkeimpiin kysymyksiin: "Kuka minä olen?
        Miksi minä kärsin?
        Mikä on elämäni tarkoitus?"
        Vedat kuitenkin alkavat vastaamalla juuri näihin olennaisiin kysymyksiin.
        "Hitopadesha" toteaa: dharmena hinah pashubhih samanah - "Kyky esittää kysymyksiä elämän tarkoituksesta erottaa ihmisen eläimestä." Ja Vedanta-sutra (1.1) julistaa: atkhato brahma jigyasa - "On tullut aika kysyä Totuudesta".
        jhx


    • Anonyymi

      Henkinen ihminen ei käsitä hengellisyyttä ja on vaara sotkea nämä yhteensä.

      • Anonyymi

        Tavallisesti älykäs ihminen kysyy elämän tarkoitusta. Joillekin kyse on vain lisääntymisestä ja niin edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavallisesti älykäs ihminen kysyy elämän tarkoitusta. Joillekin kyse on vain lisääntymisestä ja niin edelleen.

        Elämän tarkoitus on palvella Jumalaa kaikessa vilpittömyydessä, haluamatta mitään itselleen. Ei sillä, että sanoisin rukouksen tai jotain, mutta Jumalan on annettava minulle yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista tuon rukouksen tai muun palvelun vuoksi. Se on Jumalan hyväksikäyttöä. Kukaan ei halua tuntea itseään hyväksikäytetyksi, eikä sitä halua myöskään Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämän tarkoitus on palvella Jumalaa kaikessa vilpittömyydessä, haluamatta mitään itselleen. Ei sillä, että sanoisin rukouksen tai jotain, mutta Jumalan on annettava minulle yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista tuon rukouksen tai muun palvelun vuoksi. Se on Jumalan hyväksikäyttöä. Kukaan ei halua tuntea itseään hyväksikäytetyksi, eikä sitä halua myöskään Jumala.

        Kyllä. Jos ihminen ei palvele Jumalaa vilpittömästi, hän on täysin karman lakien alainen. Silmä silmästä, hammas hampaasta, kuten Vanhassa testamentissa santotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Jos ihminen ei palvele Jumalaa vilpittömästi, hän on täysin karman lakien alainen. Silmä silmästä, hammas hampaasta, kuten Vanhassa testamentissa santotaan.

        Vilpittömillä on mahdollisuus poistua tästä kärsimyksen laaksosta, planeetaltamme. Mutta vaikka tekisitte vain hyvää karmaa, pysytte silti tässä virtuaalisessa aineellisessa maailmassa, joka on virtuaalinen mutta myös todellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vilpittömillä on mahdollisuus poistua tästä kärsimyksen laaksosta, planeetaltamme. Mutta vaikka tekisitte vain hyvää karmaa, pysytte silti tässä virtuaalisessa aineellisessa maailmassa, joka on virtuaalinen mutta myös todellinen.

        Tutkijat kysyvät: Elämmekö simulaatiossa – ja onko sillä lopulta väliä?
        https://yle.fi/uutiset/3-8808895


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkijat kysyvät: Elämmekö simulaatiossa – ja onko sillä lopulta väliä?
        https://yle.fi/uutiset/3-8808895

        https://id-idea.blogspot.com/2007/11/elmmek-virtuaalitodellisuudessa.html
        Aamulehden tiedetoimittaja Vesa Vanhalakka kirjoitti Aamulehden Tiede-sivulla olleessa kolumnissaan 7.11.2007 siitä, elämmekö kenties virtuaalitodellisuudessa.

        Hän aloitti kertomalla Oxfordin yliopistossa vaikuttavan filosofi Nick Boströmin ajattelusta:

        "Hänen mielestään on mahdollista, että maailmankaikkeus on simulaatio.

        Ajatus ei ole uusi, mutta Boström filosofoi päättelyketjunsa niin vakuuttavasti, että lumemaailmankaikkeudessa elävät virtuaali-ihmiset alkavat vaikuttaa jopa todennäköiseltä vaihtoehdolta."

        Boströmin argumentti on siis tehnyt vaikutuksen Vanhalakkaan. Tämä jatkaa kolumniaan kertoen Boströmin argumentin "olettamuksista":


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://id-idea.blogspot.com/2007/11/elmmek-virtuaalitodellisuudessa.html
        Aamulehden tiedetoimittaja Vesa Vanhalakka kirjoitti Aamulehden Tiede-sivulla olleessa kolumnissaan 7.11.2007 siitä, elämmekö kenties virtuaalitodellisuudessa.

        Hän aloitti kertomalla Oxfordin yliopistossa vaikuttavan filosofi Nick Boströmin ajattelusta:

        "Hänen mielestään on mahdollista, että maailmankaikkeus on simulaatio.

        Ajatus ei ole uusi, mutta Boström filosofoi päättelyketjunsa niin vakuuttavasti, että lumemaailmankaikkeudessa elävät virtuaali-ihmiset alkavat vaikuttaa jopa todennäköiseltä vaihtoehdolta."

        Boströmin argumentti on siis tehnyt vaikutuksen Vanhalakkaan. Tämä jatkaa kolumniaan kertoen Boströmin argumentin "olettamuksista":

        Kyky esittää kysymyksiä elämän tarkoituksesta erottaa ihmisen eläimestä.
        z


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyky esittää kysymyksiä elämän tarkoituksesta erottaa ihmisen eläimestä.
        z

        Srila Bhakti Sundar Govinda Dev-Goswami Maharaj
        Shloka | Ero ihmisen ja eläimen välillä

        Tässä maailmassa eläimillä ja muilla elävillä olennoilla on samat olemassaolon elementit. Kaikki nämä elävät olennot, jotka ovat kehityksensä eri tasoilla, voivat nauttia samoista eduista: elää perhe-elämää, syödä, nukkua ja nauttia toisistaan. Tämä on luontaista kaikille eläville olennoille niiden ehdollistumisen vuoksi.
        Ihmiset eroavat muista elävistä olennoista siinä, että sen lisäksi, että he voivat vain elää ja nauttia kaikesta tästä, myös kehittää henkistä tietoisuuttaan. Prosessia, joka auttaa luomaan yhteyden henkiseen maailmaan, kutsutaan uskonnoksi. Tämä prosessi toteutetaan henkisen yhteyden ja henkisen tiedon havaitsemisen kautta.
        ...
        7z


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämän tarkoitus on palvella Jumalaa kaikessa vilpittömyydessä, haluamatta mitään itselleen. Ei sillä, että sanoisin rukouksen tai jotain, mutta Jumalan on annettava minulle yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista tuon rukouksen tai muun palvelun vuoksi. Se on Jumalan hyväksikäyttöä. Kukaan ei halua tuntea itseään hyväksikäytetyksi, eikä sitä halua myöskään Jumala.

        Mutta rukous... (Srila Govinda Maharaj siteerasi jakeita englanniksi, niiden merkitys on seuraava:) ”Anna meille jokapäiväinen leipämme, pidä meistä huolta rakkaudella ja anna meille kaikki, mikä tekee tästä maailmasta niin kauniin”. Rukous ei saa olla tällaista. Rukouksen ainoana tarkoituksena tulisi olla — pyytää antaumuksellista omistautumista ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta rukous... (Srila Govinda Maharaj siteerasi jakeita englanniksi, niiden merkitys on seuraava:) ”Anna meille jokapäiväinen leipämme, pidä meistä huolta rakkaudella ja anna meille kaikki, mikä tekee tästä maailmasta niin kauniin”. Rukous ei saa olla tällaista. Rukouksen ainoana tarkoituksena tulisi olla — pyytää antaumuksellista omistautumista ...

        Vaikeita kysymyksiä, vaikeita vastauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://id-idea.blogspot.com/2007/11/elmmek-virtuaalitodellisuudessa.html
        Aamulehden tiedetoimittaja Vesa Vanhalakka kirjoitti Aamulehden Tiede-sivulla olleessa kolumnissaan 7.11.2007 siitä, elämmekö kenties virtuaalitodellisuudessa.

        Hän aloitti kertomalla Oxfordin yliopistossa vaikuttavan filosofi Nick Boströmin ajattelusta:

        "Hänen mielestään on mahdollista, että maailmankaikkeus on simulaatio.

        Ajatus ei ole uusi, mutta Boström filosofoi päättelyketjunsa niin vakuuttavasti, että lumemaailmankaikkeudessa elävät virtuaali-ihmiset alkavat vaikuttaa jopa todennäköiseltä vaihtoehdolta."

        Boströmin argumentti on siis tehnyt vaikutuksen Vanhalakkaan. Tämä jatkaa kolumniaan kertoen Boströmin argumentin "olettamuksista":

        Kysehän nyt ei ole vain 'olettamuksista'. Googlaa: Tiede todistaa maailmankaikkeus on hologrammi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämän tarkoitus on palvella Jumalaa kaikessa vilpittömyydessä, haluamatta mitään itselleen. Ei sillä, että sanoisin rukouksen tai jotain, mutta Jumalan on annettava minulle yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista tuon rukouksen tai muun palvelun vuoksi. Se on Jumalan hyväksikäyttöä. Kukaan ei halua tuntea itseään hyväksikäytetyksi, eikä sitä halua myöskään Jumala.

        Onko Jumalan hyväksikäyttöä käyttää tätä uskonnossa teurastettuna pääsiäisen lampaana ja syödä tämän ruumis ja juoda veri kuvitellen niiden olevan todellisesti läsnä?! Tällainen kuvitelma fyysisen Jumalan syömisestä on kyllä jo syvältä uskontona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Jumalan hyväksikäyttöä käyttää tätä uskonnossa teurastettuna pääsiäisen lampaana ja syödä tämän ruumis ja juoda veri kuvitellen niiden olevan todellisesti läsnä?! Tällainen kuvitelma fyysisen Jumalan syömisestä on kyllä jo syvältä uskontona.

        Tämä kristinuskon näkökulma tuntuu minustakin oudolta, ottaen huomioon myös sen, että Jeesuksen sanomasta ei ole mitään jäljellä, koska tärkein asia, lähimmäisen rakkaus, puuttuu nykypäivän kristinuskosta lähes kokonaan. Tästä voi päätellä, että useimmat kristityt eivät seuraa Jeesusta. En puhunut lainkaan kristinuskosta, vaan niistä, jotka seuraavat Jumala Vishnua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysehän nyt ei ole vain 'olettamuksista'. Googlaa: Tiede todistaa maailmankaikkeus on hologrammi.

        Näin on.


    • Anonyymi

      ArtoTTT

      Elämän tarkoitus on elää sellainen elämä kuin Jumala on meille tarkoittanut ja halunnut, ei sellainen kuin itse itsellemme haluaisimme.

      • Anonyymi

        Käskeekö Jumala piehtaroimaan syntikäsitteessä aamusta iltaan ja käyttämään tätä teurastettuna lampaana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käskeekö Jumala piehtaroimaan syntikäsitteessä aamusta iltaan ja käyttämään tätä teurastettuna lampaana?

        En ole kristinuskon kannattaja, vaikka vuosia sitten olin. En enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käskeekö Jumala piehtaroimaan syntikäsitteessä aamusta iltaan ja käyttämään tätä teurastettuna lampaana?

        Kristinusko on vain pieni alkuaskel totuuden etsintöjen tiellä, mutta se on vain aloitus ja vain askel.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käskeekö Jumala piehtaroimaan syntikäsitteessä aamusta iltaan ja käyttämään tätä teurastettuna lampaana?

        Krishnaan uskovat eivät koe sellaisia paineita kuin kristityt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käskeekö Jumala piehtaroimaan syntikäsitteessä aamusta iltaan ja käyttämään tätä teurastettuna lampaana?

        Krishna ei pakota ketään uskomaan Häneen. Hän ei pelottele ketään helvetillä. Hän antaa
        valinnanvapauden eikä puutu meidän valintoomme, jos emme haluaa tuntea Hänet. Jos haluamme tuntea, Hän tulee meille vastaan, mutta meidän pitää tehdä ensimmäinen askel.

        ”Kauneus on voiman yläpuolella”, ”myötätunto on oikeudenmukaisuuden yläpuolella”. Krishna on kauneuden ja harmonian henkilöitymä.

        Se, joka on taipuvainen antamaan yksityiskohtaisesti rationaalisia selityksiä kaikelle, tuskin ymmärtää totuutta henkisissä asioissa, sillä Jumalan lain mukaan intellekti ei nykyisessä tilassaan voi mitenkään saavuttaa hengen sfääriä.
        Vedalaiset tekstit antavat vastauksen kaikkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Krishna ei pakota ketään uskomaan Häneen. Hän ei pelottele ketään helvetillä. Hän antaa
        valinnanvapauden eikä puutu meidän valintoomme, jos emme haluaa tuntea Hänet. Jos haluamme tuntea, Hän tulee meille vastaan, mutta meidän pitää tehdä ensimmäinen askel.

        ”Kauneus on voiman yläpuolella”, ”myötätunto on oikeudenmukaisuuden yläpuolella”. Krishna on kauneuden ja harmonian henkilöitymä.

        Se, joka on taipuvainen antamaan yksityiskohtaisesti rationaalisia selityksiä kaikelle, tuskin ymmärtää totuutta henkisissä asioissa, sillä Jumalan lain mukaan intellekti ei nykyisessä tilassaan voi mitenkään saavuttaa hengen sfääriä.
        Vedalaiset tekstit antavat vastauksen kaikkeen.

        Bhagavad Gita antaa vastauksen: mikä on elämän tarkoitus. Ja monia muita vastauksia. Ilman selityksiä näitä kirjoja on vaikea ymmärtää.
        Vastaavasti voit saada täydelliset vastaukset elämän tarkoituksesta seuraavista kirjoista:

        https://www.antikvaari.fi/k/a-c-bhaktikvedanta-swami-prabhupad/ajaton-viisaus/00310942df7e793858eb3003

        Ajaton viisaus

        https://www.antikvaari.fi/k/kirjailija/tuote/1180182
        Elämän tiede

        https://www.antikvaari.fi/k/prabhupada-a-c-bhaktivedanta-swami/bhagavad-gita-kuten-se-on/612e60ba248a892a17ffd8fa
        Bhagavad-gita kuten se on
        Bhagavad Gita on Itämaisen Viisauden Helmi, todellinen Jalokivi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bhagavad Gita antaa vastauksen: mikä on elämän tarkoitus. Ja monia muita vastauksia. Ilman selityksiä näitä kirjoja on vaikea ymmärtää.
        Vastaavasti voit saada täydelliset vastaukset elämän tarkoituksesta seuraavista kirjoista:

        https://www.antikvaari.fi/k/a-c-bhaktikvedanta-swami-prabhupad/ajaton-viisaus/00310942df7e793858eb3003

        Ajaton viisaus

        https://www.antikvaari.fi/k/kirjailija/tuote/1180182
        Elämän tiede

        https://www.antikvaari.fi/k/prabhupada-a-c-bhaktivedanta-swami/bhagavad-gita-kuten-se-on/612e60ba248a892a17ffd8fa
        Bhagavad-gita kuten se on
        Bhagavad Gita on Itämaisen Viisauden Helmi, todellinen Jalokivi.

        Bhagavad-Gita on lahja koko ihmiskunnalle. Bhagavad-Gita on ikuista viisautta, enemmän kuin kaikki maailman rikkaudet yhteensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bhagavad-Gita on lahja koko ihmiskunnalle. Bhagavad-Gita on ikuista viisautta, enemmän kuin kaikki maailman rikkaudet yhteensä.

        Bhagavad-Gita on universumin arvokkain Helmi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bhagavad-Gita on universumin arvokkain Helmi.

        Bhagavad Gita on luettava yhä uudelleen ja uudelleen ja uudelleen. Joka kerta avautuu uusia ulottuvuuksia, joita ei ole aiemmin huomannut.


      • Ehkäpä asia on siten, että kun elämme tarkoituksellista elämää, se on juuri sitä, mitä Jumala tarkoittaa?


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Ehkäpä asia on siten, että kun elämme tarkoituksellista elämää, se on juuri sitä, mitä Jumala tarkoittaa?

        ArtoTTT

        Mitä tarkoituksellista?

        Ilm. 22:11
        Jumalaton eläköön yhä jumalattomasti, saastainen rypeköön saastassaan, vanhurskas harjoittakoon vanhurskautta ja pyhä edetköön pyhyyden tiellä.


      • Anonyymi

        Minä olen oppinut tietämään noin suurin piirtein tässä matkan varrella mitä ja millaisen elämän haluan. Jos taas kysyisin uskovilta millaisen elämän Jumala on minulle tarkoittanut saisin varsin erilaisia vastauksia.

        Erilaisten uskonyhteisöjen käsityksissä on todellakin eroja, ihan jo ne arkielämään kohdistuvat vaatimukset siitä mikä on kiellettyä ja mikä sallittua jne. vaihtelevat suuresti, mutta yksi yhtäläisyys niillä on varsinkin, kun kyseessä on konservatiivinen usko: ne on ihmiselle ulkoa annettuja. Tällöin kyse ei olisi omasta elämästäni vaan muiden määrittelemästä elämästäni. Olisiko se edes oma elämäni?

        Toisille sopii, että joku luo raamit ja ohjeistuksen elämän, toisille sellainen nostaa välittömästi niskakarvat pystyyn. Jälkimmäisiä ei ymmärrettävästi uskonlahkoissa näykään.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen oppinut tietämään noin suurin piirtein tässä matkan varrella mitä ja millaisen elämän haluan. Jos taas kysyisin uskovilta millaisen elämän Jumala on minulle tarkoittanut saisin varsin erilaisia vastauksia.

        Erilaisten uskonyhteisöjen käsityksissä on todellakin eroja, ihan jo ne arkielämään kohdistuvat vaatimukset siitä mikä on kiellettyä ja mikä sallittua jne. vaihtelevat suuresti, mutta yksi yhtäläisyys niillä on varsinkin, kun kyseessä on konservatiivinen usko: ne on ihmiselle ulkoa annettuja. Tällöin kyse ei olisi omasta elämästäni vaan muiden määrittelemästä elämästäni. Olisiko se edes oma elämäni?

        Toisille sopii, että joku luo raamit ja ohjeistuksen elämän, toisille sellainen nostaa välittömästi niskakarvat pystyyn. Jälkimmäisiä ei ymmärrettävästi uskonlahkoissa näykään.

        -a-teisti-

        ArtoTTT

        Olet kyllä pahasti hakoteillä, ihan kuin vain toistelisit ateistien ennakkoluuloja uskovaisista.

        Et lainkaan ymmärrä uskoa, ei se tule ulkopäin vaan ihmisen sisältä, Ei ainutlaatuista halua vaarantaa, vaan sitä haluaa vaalia ja suojella, vaikka vaellus heikkoa tällä maan päällä onkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Olet kyllä pahasti hakoteillä, ihan kuin vain toistelisit ateistien ennakkoluuloja uskovaisista.

        Et lainkaan ymmärrä uskoa, ei se tule ulkopäin vaan ihmisen sisältä, Ei ainutlaatuista halua vaarantaa, vaan sitä haluaa vaalia ja suojella, vaikka vaellus heikkoa tällä maan päällä onkin.

        Et huomannut, että kirjoitin uskonyhteisöistä? En kenenkään henkilökohtaisista uskonkäsityksistä, vaikka luonnollisesti niihinkin vaikuttavat ulkopuolelta saadut "virikkeet."

        Ulkoa annettujahan monien uskonyhteisöjen jäsenilleen asettamat reunaehdot ovat, eikä niille vaikuttaisi aina olevan mitään järkiperusteita, eikä edes "raamatullisia" perusteita. Ja mitä konservatiivisempi uskonyhteisö on, sitä enemmän näitä reunaehtoja asetellaan. Kyse on monessa tapauksessa yksinkertaisesti vain ihmisten kontrolloimisesta.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et huomannut, että kirjoitin uskonyhteisöistä? En kenenkään henkilökohtaisista uskonkäsityksistä, vaikka luonnollisesti niihinkin vaikuttavat ulkopuolelta saadut "virikkeet."

        Ulkoa annettujahan monien uskonyhteisöjen jäsenilleen asettamat reunaehdot ovat, eikä niille vaikuttaisi aina olevan mitään järkiperusteita, eikä edes "raamatullisia" perusteita. Ja mitä konservatiivisempi uskonyhteisö on, sitä enemmän näitä reunaehtoja asetellaan. Kyse on monessa tapauksessa yksinkertaisesti vain ihmisten kontrolloimisesta.

        -a-teisti-

        ArtoTTT

        Puhut asioista joista sinulla ei ole omakohtaista kokemusta, toistelet vain noita ilkeisiin puheisiin perustuvia vääriä käsityksiä, et ole itse kuulunut mihinkään uskonyhteisöön ja nyt yrität perustella oman valintasi oikeassaoloa mustamaalaamalla uskovien yhteisöjä.

        Suomessa on edelleen uskonnonvapaus, ei ole pakko olla jäsenenä missään jos ei tykkää. Hengellisen yhteisön rooli on antaa ihmisille hengellistä ravintoa ja rukousyhteyttä muiden uskovien kanssa. Toki seurakunta voi isompana yhteisönä toteuttaa erilaisia projekteja lähetystyötä rahankeräystä jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Puhut asioista joista sinulla ei ole omakohtaista kokemusta, toistelet vain noita ilkeisiin puheisiin perustuvia vääriä käsityksiä, et ole itse kuulunut mihinkään uskonyhteisöön ja nyt yrität perustella oman valintasi oikeassaoloa mustamaalaamalla uskovien yhteisöjä.

        Suomessa on edelleen uskonnonvapaus, ei ole pakko olla jäsenenä missään jos ei tykkää. Hengellisen yhteisön rooli on antaa ihmisille hengellistä ravintoa ja rukousyhteyttä muiden uskovien kanssa. Toki seurakunta voi isompana yhteisönä toteuttaa erilaisia projekteja lähetystyötä rahankeräystä jne.

        Monilla uskonyhteisöillä on aivan yleisesti tunnettuja sääntöjä, osin hyvin kummallisiakin ja järjellä mahdottomia perustella. Silti niitä on, vaikka monet uskonyhteisöt ovat kummallimmista luopuneetkin liberalisoituessaan. Osa sitten on niitä "teologisia" ja helpommin perusteltavissa.

        Otan esimerkin: vanhoillisestadiolaisuus. Paljon kummallisia ihmisen valinnanvapautta koskevia sääntöjä joista osa menee jo yksityisyyden loukkaamisen puolelle. Tätä tarkoitin.

        Mitään valintaa en omalla kohdallani ole tehnyt uskonyhteisöön kuulumisen suhteen, en ole sellaista harkinnut koskaan sekuntiakaan.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monilla uskonyhteisöillä on aivan yleisesti tunnettuja sääntöjä, osin hyvin kummallisiakin ja järjellä mahdottomia perustella. Silti niitä on, vaikka monet uskonyhteisöt ovat kummallimmista luopuneetkin liberalisoituessaan. Osa sitten on niitä "teologisia" ja helpommin perusteltavissa.

        Otan esimerkin: vanhoillisestadiolaisuus. Paljon kummallisia ihmisen valinnanvapautta koskevia sääntöjä joista osa menee jo yksityisyyden loukkaamisen puolelle. Tätä tarkoitin.

        Mitään valintaa en omalla kohdallani ole tehnyt uskonyhteisöön kuulumisen suhteen, en ole sellaista harkinnut koskaan sekuntiakaan.

        -a-teisti-

        ArtoTTT

        Lestadiolaisten innokkaimmista hoitokokous ajoista taitaa jo olla muutamat vuosikymmenet, Jehovantodistajilla saattaa mainitun kaltaisia käytäntöjä olla edelleen, mutta tuollaisia käytäntöjä et voi yleistää koskemaan kaikkia kirkon herätysliikkeitä tai vapaiden suuntien seurakuntia. Suoraan sanoen seurakunnilla on tärkeämpääkin tekemistä kuin omien jäsentensä kyttäämistä, esim. evankeliumin eteenpäin vieminen jne. Sinä olet hieman kuin kiikareilla katselemassa herätysliikkeen tilaisuutta talon ulkopuolelta ja sitten kuvittelet mitä kaikkea sisällä tapahtuu. Miksi ihmeessä kuvittelet että kaikki toiminta olisi jotain henkistä vallankäyttöä omia jäseniä kohtaan, kun täysi työ on pitää toiminta pyörimässä. Toki jos joku tahallaan haluaa provosoida vaikka kokouksessa pride lippua heiluttamalla, niin kyllähän siihen joku varmasti puuttuisi, mutta kyllä normaalit Sanan kuulijat keskittyvät siihen hengellisen ravinnon saamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Lestadiolaisten innokkaimmista hoitokokous ajoista taitaa jo olla muutamat vuosikymmenet, Jehovantodistajilla saattaa mainitun kaltaisia käytäntöjä olla edelleen, mutta tuollaisia käytäntöjä et voi yleistää koskemaan kaikkia kirkon herätysliikkeitä tai vapaiden suuntien seurakuntia. Suoraan sanoen seurakunnilla on tärkeämpääkin tekemistä kuin omien jäsentensä kyttäämistä, esim. evankeliumin eteenpäin vieminen jne. Sinä olet hieman kuin kiikareilla katselemassa herätysliikkeen tilaisuutta talon ulkopuolelta ja sitten kuvittelet mitä kaikkea sisällä tapahtuu. Miksi ihmeessä kuvittelet että kaikki toiminta olisi jotain henkistä vallankäyttöä omia jäseniä kohtaan, kun täysi työ on pitää toiminta pyörimässä. Toki jos joku tahallaan haluaa provosoida vaikka kokouksessa pride lippua heiluttamalla, niin kyllähän siihen joku varmasti puuttuisi, mutta kyllä normaalit Sanan kuulijat keskittyvät siihen hengellisen ravinnon saamiseen.

        En viitannut sanallakaan hoitokokouksiin vaan omituisiin sääntöviidakoihin, joita vanhoillislestadiolaisilla on, että mainitsemillasi jehovan todistajilla.

        Kun ryhdytään määrittelemään esimerkiksi sitä, mitä on soveliasta harrastaa ja mitä ei tulisi jokaisen kysyä, että mitä vit*tua tässä oikein tapahtuu, varsinkin kun kyse on täysin tavanomaisista harrastuksista. Yhä useampi kyllä kysyykin.

        Oma lukunsa on sitten vaikkapa esimerkiksi naisten alistaminen synnytyskoneiksi. Ja mitä fundamentalistisempi lahko on kyseessä, sen enemmän näitä omituisuuksia tuppaa olemaan.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En viitannut sanallakaan hoitokokouksiin vaan omituisiin sääntöviidakoihin, joita vanhoillislestadiolaisilla on, että mainitsemillasi jehovan todistajilla.

        Kun ryhdytään määrittelemään esimerkiksi sitä, mitä on soveliasta harrastaa ja mitä ei tulisi jokaisen kysyä, että mitä vit*tua tässä oikein tapahtuu, varsinkin kun kyse on täysin tavanomaisista harrastuksista. Yhä useampi kyllä kysyykin.

        Oma lukunsa on sitten vaikkapa esimerkiksi naisten alistaminen synnytyskoneiksi. Ja mitä fundamentalistisempi lahko on kyseessä, sen enemmän näitä omituisuuksia tuppaa olemaan.

        -a-teisti-

        ArtoTTT

        Jehovan todistajat ei ole edes kristillinen yhteisö ,etkä voi yleistää lestadiolaisten ehkäisypolitiikkaa koskemaan muita seurakuntayhteisöjä, jos samalainen käytäntö olisi muissa yhteisöissä, olisit varmasti jo kertonut siitä.

        Mene viikonloppuna käymään parissa kolmessa seurakunnassa, pääkaupunki seudulla niitä riittää ja kerro sitten maanantaina tiivistettynä yhteenveto, kehotettiinko vihaamaan seksuaalivähemmistöjä, varoitettiinko koronarokotteesta, kehuttiinko ahviota ja trumppia, kerrotaanko mitkä harrastukset ovat kiellettyjä ym. mitä väitätte. Eikö nyt olisi aika lopettaa mutu väitteet ja kertoa mitä siellä oikeasti tapahtuu. Minuahan ei kukaan usko jos minä kertoisin, mutta sinun sanaasihan ei kukaan voisi epäillä kun olet ateisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Jehovan todistajat ei ole edes kristillinen yhteisö ,etkä voi yleistää lestadiolaisten ehkäisypolitiikkaa koskemaan muita seurakuntayhteisöjä, jos samalainen käytäntö olisi muissa yhteisöissä, olisit varmasti jo kertonut siitä.

        Mene viikonloppuna käymään parissa kolmessa seurakunnassa, pääkaupunki seudulla niitä riittää ja kerro sitten maanantaina tiivistettynä yhteenveto, kehotettiinko vihaamaan seksuaalivähemmistöjä, varoitettiinko koronarokotteesta, kehuttiinko ahviota ja trumppia, kerrotaanko mitkä harrastukset ovat kiellettyjä ym. mitä väitätte. Eikö nyt olisi aika lopettaa mutu väitteet ja kertoa mitä siellä oikeasti tapahtuu. Minuahan ei kukaan usko jos minä kertoisin, mutta sinun sanaasihan ei kukaan voisi epäillä kun olet ateisti.

        "Jehovan todistajat ei ole edes kristillinen yhteisö ,etkä voi yleistää lestadiolaisten ehkäisypolitiikkaa koskemaan muita seurakuntayhteisöjä, jos samalainen käytäntö olisi muissa yhteisöissä, olisit varmasti jo kertonut siitä."

        En yleistänytkään, viittasin ainoastaan vanhoillislestadiolaisiin. En myöskään viitannut kristillisiin uskonnollisiin yhteisöihin, vaan uskonnollisiin yhteisöihin, jollainen jehovan todistajatkin ovat.

        Näit tekstissä mitä halusit nähdä, et mitä siinä luki. Jeesus-lasitko vääristää? Oletan kuitenkin Suomen kielen olevan äidinkielesi, joten kyllä tuo kirjoittamani olisi pitänyt ymmärtää.

        Jehovan todistajatkin tähän keskusteluun toit sinä ja kommentoin vain: "En viitannut sanallakaan hoitokokouksiin vaan omituisiin sääntöviidakoihin, joita vanhoillislestadiolaisilla on, että mainitsemillasi jehovan todistajilla. "

        "Mene viikonloppuna käymään parissa kolmessa seurakunnassa, pääkaupunki seudulla niitä riittää ja kerro sitten maanantaina tiivistettynä yhteenveto, kehotettiinko vihaamaan seksuaalivähemmistöjä, varoitettiinko koronarokotteesta, kehuttiinko ahviota ja trumppia, kerrotaanko mitkä harrastukset ovat kiellettyjä ym. mitä väitätte."

        Minä en ole koskaan väittänyt, että ns. järjestäytyneet seurakunnat julistaisivat tuollaista mitä esität. Eikä tästä kauan ole, kun nimenomaan kirjoitin, että helluntaikirkko (ja jokin toinen uskonyhteisö, jota en nyt muista) irtisanoutuu ja varoittaa kulkutautimyönteisyydestä ja linkitinkin näihin kannanottoihin.

        Se ei poista kuitenkaan sitä tosiasiaa, että meillä on tämä silmät päästään koronasta ja koronarokotteesta valehteleva täysin vastuuton aitouskovien joukko. Samaa porukkaa, siis kuin ei-uskovat Turtiainen sekä se Tissi ja muutamaa muu. Ei ole mikään meriitti.

        -a-teisti-


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Mitä tarkoituksellista?

        Ilm. 22:11
        Jumalaton eläköön yhä jumalattomasti, saastainen rypeköön saastassaan, vanhurskas harjoittakoon vanhurskautta ja pyhä edetköön pyhyyden tiellä.

        ”Mitä tarkoituksellista?”

        Olihan se siinä kirjoitettuna ”tarkoituksellista elämää”.

        Kun aikoinaan luin Viktor Franklinin teoksia, avasi se todella uuden näkemyksen-Kun Franklin tarkasteli keskitysleirillä niitä, jotka todennäköisesti selviytyivät, niin heitä yhdisti juuri se, jokainen koki jonkin tarkoituksen elämälleen sekä kärsimyksilleen.

        Se, mikä tuo tarkoitus kenellekin oli, ei välttämättä ollut mikään ”suuri” tai filosofinen juttu. Se saattoi olla vaikka ystävän tukemista jne. Siitä Frankl kehitti toimintatavan, missä tuetaan ihmisiä löytämään juuri hänen elämälleen se tarkoitus eli elämästä tuli tarkoituksellista.

        Elämän tarkoitusta ei siis kukaan voi antaa ulkopäin. Se myös muuttuu elämän eri vaiheissa, olennaista on, että sen kokee vahvasti olevan juuri tärkeää henkilökohtaisesti.

        Mielestäni ”Anonyymi” eli ”-a-teisti-” 02.12.2021 18:53 aivan oikein huomio: ”…-käsityksissä on todellakin eroja, ihan jo ne arkielämään kohdistuvat vaatimukset siitä mikä on kiellettyä ja mikä sallittua jne. vaihtelevat suuresti, mutta yksi yhtäläisyys niillä on varsinkin, kun kyseessä on konservatiivinen usko: ne on ihmiselle ulkoa annettuja…”, eli sen, miten on yhteisöjä joissa yritetään antaa ulkopäin näitä tarkoituksia.

        Voihan tietysti olla, että joku kokee tarkoitteellisuutta siinä, kun tottelee ja noudattaa erilaisia määräyksiä ja odottaa sitä tulevaa palkintoa. Odotus on siis hänen tarkoituksensa, tosin voidaan kysyä, miten pitkälle se auttaa siinä arkipäivässä.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”Mitä tarkoituksellista?”

        Olihan se siinä kirjoitettuna ”tarkoituksellista elämää”.

        Kun aikoinaan luin Viktor Franklinin teoksia, avasi se todella uuden näkemyksen-Kun Franklin tarkasteli keskitysleirillä niitä, jotka todennäköisesti selviytyivät, niin heitä yhdisti juuri se, jokainen koki jonkin tarkoituksen elämälleen sekä kärsimyksilleen.

        Se, mikä tuo tarkoitus kenellekin oli, ei välttämättä ollut mikään ”suuri” tai filosofinen juttu. Se saattoi olla vaikka ystävän tukemista jne. Siitä Frankl kehitti toimintatavan, missä tuetaan ihmisiä löytämään juuri hänen elämälleen se tarkoitus eli elämästä tuli tarkoituksellista.

        Elämän tarkoitusta ei siis kukaan voi antaa ulkopäin. Se myös muuttuu elämän eri vaiheissa, olennaista on, että sen kokee vahvasti olevan juuri tärkeää henkilökohtaisesti.

        Mielestäni ”Anonyymi” eli ”-a-teisti-” 02.12.2021 18:53 aivan oikein huomio: ”…-käsityksissä on todellakin eroja, ihan jo ne arkielämään kohdistuvat vaatimukset siitä mikä on kiellettyä ja mikä sallittua jne. vaihtelevat suuresti, mutta yksi yhtäläisyys niillä on varsinkin, kun kyseessä on konservatiivinen usko: ne on ihmiselle ulkoa annettuja…”, eli sen, miten on yhteisöjä joissa yritetään antaa ulkopäin näitä tarkoituksia.

        Voihan tietysti olla, että joku kokee tarkoitteellisuutta siinä, kun tottelee ja noudattaa erilaisia määräyksiä ja odottaa sitä tulevaa palkintoa. Odotus on siis hänen tarkoituksensa, tosin voidaan kysyä, miten pitkälle se auttaa siinä arkipäivässä.

        ArtoTTT

        Usko tulee sisältäpäin, ei ulkoapäin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Usko tulee sisältäpäin, ei ulkoapäin.

        Aivan, mutta jotkut uskovat ikävä kyllä mittaavat ja määrittelevät sitä ulkoisin määrein.


    • Anonyymi

      Luterilaisuus on henkisyyttä ja siksi armottoman kuivaa. Armottomuutta taas esiintyy urheilussa ja siksi hiki.

    • Anonyymi

      Roikkua täällä Suomi 24:ssä

      :D

      • Anonyymi

        Kaikki eivät ole ihmisiä, vaikka heillä olisikin ihmiskeho. Mutta se, joka kysyy elämän tarkoitusta, on todennäköisesti ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki eivät ole ihmisiä, vaikka heillä olisikin ihmiskeho. Mutta se, joka kysyy elämän tarkoitusta, on todennäköisesti ihminen.

        Taas jotain uutta. Että kaikki eivät välttämättä ole ihmisiä, vaikka he ovatkin ihmiskehossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas jotain uutta. Että kaikki eivät välttämättä ole ihmisiä, vaikka he ovatkin ihmiskehossa?

        Kuka sitten on ihminen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sitten on ihminen?

        Ihminen on se, joka esittää vaikeita kysymyksiä elämän tarkoituksesta ja filosofiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen on se, joka esittää vaikeita kysymyksiä elämän tarkoituksesta ja filosofiasta.

        Bhagavad Gita - todellinen aarre


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bhagavad Gita - todellinen aarre

        Bhagavad-Gita - Itämaisen Viisauden Velmi, universumin suurin rikkaus, todellinen aarre.
        Bhagavad-Gitasta on tehty monia, monia eri käännöksiä viimeisten kahdensadan vuoden aikana. Käännetty on sanskritista, jota on vaikea kääntää ymmärtämättä tekstin taustalla olevaa filosofiaa. Joten olisi parempi ja ymmärrettävämpi lukea tätä kirjaa kommenttien kera.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bhagavad Gita - todellinen aarre

        A. C. Bhaktivedanta Swami Prabhupada: Bhagavad-gita Kuten se on
        Länsimaailman luetuin versio Gitasta.

        Bhagavad-gitaa pidetään yleisesti Intian henkisen viisauden helmenä. Jumaluuden Ylimmän Persoonallisuuden, Herra Sri Krsnan, rakkaalle palvojalleen ja ystävälleen Arjunalle lausumat 700 säettä ohjaavat lukijaa oivaltamaan itsensä. Ei ole toista tällaista teosta, joka samalla tavalla paljastaisi ihmisen perusluonnon ja hänen suhteensa Jumalaan.

        Hänen Jumalainen Armonsa A. C. Bhaktivedanta Swami on ainoa laatuaan Bhagavad-gitan kääntäjänä ja kommentoijana. Hän on maailman tunnetuin Veeda-oppinut ja henkinen opettaja, joka edustaa Sri Krsnasta alkanutta katkeamatonta oppimestarien ketjua. Tämä versio Gitasta esitetään sellaisena kuin Gita on, ilman omia tulkintoja ja ilman muutoksia.

        "Kun elävä olento valaistuu tiedolla, joka tuhoaa tietämättömyyden, hänen tietonsa paljastaa kaiken, aivan kuten aurinko valaisee kaiken päiväsaikaan." - Bhagavad-gita 5.16


        Bhagavad-gita, kuten se on, tuo ikuisen viisauden laajan yleisön luettavaksi. Se on auktorisoitu laitos kirjasta. Se sisältää alkuperäiset sanskritinkieliset säkeet translitterointeineen ja kommentaareineen, jotka Srila Prabhupada laati valottamaan Bhagavad-gitan merkitystä. Hän halusi varmistaa, että Sri Krishnan sanoma ei hämärtyisi. Srila Prabhupada lainaa useita Intian henkisen historian oppimestareita, kuten Ramanujaa.

        https://yogalife.fi/index.php/product/bhagavad-gita-kuten-se-on-a-c-bhaktivedanta-swami-prabhupada/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        A. C. Bhaktivedanta Swami Prabhupada: Bhagavad-gita Kuten se on
        Länsimaailman luetuin versio Gitasta.

        Bhagavad-gitaa pidetään yleisesti Intian henkisen viisauden helmenä. Jumaluuden Ylimmän Persoonallisuuden, Herra Sri Krsnan, rakkaalle palvojalleen ja ystävälleen Arjunalle lausumat 700 säettä ohjaavat lukijaa oivaltamaan itsensä. Ei ole toista tällaista teosta, joka samalla tavalla paljastaisi ihmisen perusluonnon ja hänen suhteensa Jumalaan.

        Hänen Jumalainen Armonsa A. C. Bhaktivedanta Swami on ainoa laatuaan Bhagavad-gitan kääntäjänä ja kommentoijana. Hän on maailman tunnetuin Veeda-oppinut ja henkinen opettaja, joka edustaa Sri Krsnasta alkanutta katkeamatonta oppimestarien ketjua. Tämä versio Gitasta esitetään sellaisena kuin Gita on, ilman omia tulkintoja ja ilman muutoksia.

        "Kun elävä olento valaistuu tiedolla, joka tuhoaa tietämättömyyden, hänen tietonsa paljastaa kaiken, aivan kuten aurinko valaisee kaiken päiväsaikaan." - Bhagavad-gita 5.16


        Bhagavad-gita, kuten se on, tuo ikuisen viisauden laajan yleisön luettavaksi. Se on auktorisoitu laitos kirjasta. Se sisältää alkuperäiset sanskritinkieliset säkeet translitterointeineen ja kommentaareineen, jotka Srila Prabhupada laati valottamaan Bhagavad-gitan merkitystä. Hän halusi varmistaa, että Sri Krishnan sanoma ei hämärtyisi. Srila Prabhupada lainaa useita Intian henkisen historian oppimestareita, kuten Ramanujaa.

        https://yogalife.fi/index.php/product/bhagavad-gita-kuten-se-on-a-c-bhaktivedanta-swami-prabhupada/

        Tämä kirja avaa kokonaan uuden ulottuvuuden.
        Vaikka lukisit sen kuinka monta kertaa, tämä kirja on aina uusi ja avaa aina uutta tietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki eivät ole ihmisiä, vaikka heillä olisikin ihmiskeho. Mutta se, joka kysyy elämän tarkoitusta, on todennäköisesti ihminen.

        "Vihollisen" dehumanisointi on kaikkien julmuuksien ensimmäinen vaihe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vihollisen" dehumanisointi on kaikkien julmuuksien ensimmäinen vaihe.

        "Vihollisen" dehumanisointi...

        Ja kristitty muka rakastaa vihollista. Miten. Kristitty ei rakasta edes ystävää, eikä hän rakasta myöskään lähimmäistä muuten kuin sanoissa, ei teoissa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ajatteletko todella, että iltalehden ja tämän palstan aloittajan kysymyksen (elämän tarkoituksesta) välillä on jokin yhteys?


    • Anonyymi

      Otetaan astetta vaikeampi kysymys:
      Jos olisi ikuinen elämä, niin mikä sen tarkoitus sitten olisi?

      • Anonyymi

        "Otetaan astetta vaikeampi kysymys:
        Jos olisi ikuinen elämä, niin mikä sen tarkoitus sitten olisi?"


        On hyvä, että älykkäät ihmiset esittävät älykkäitä kysymyksiä. Tämä erottaa ihmiset eläimistä. Vastaukset löytyvät Veda-teksteistä. On olemassa muitakin olemassaolon tasoja kuin planeettamme Maa.
        Teidän on mentävä syvemmälle teksteihin, eikä sitä voi ilmaista yhdellä lauseella. Aloita esimerkiksi kirjasta "Ajaton viisaus". Kun jokin tietopohja on jo olemassa, lue Bhagavad Gita kommentaareineen - yhä uudestaan ja uudestaan, menemällä yhä syvemmälle ja syvemmälle, kunnes totuus alkaa pikkuhiljaa avautua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Otetaan astetta vaikeampi kysymys:
        Jos olisi ikuinen elämä, niin mikä sen tarkoitus sitten olisi?"


        On hyvä, että älykkäät ihmiset esittävät älykkäitä kysymyksiä. Tämä erottaa ihmiset eläimistä. Vastaukset löytyvät Veda-teksteistä. On olemassa muitakin olemassaolon tasoja kuin planeettamme Maa.
        Teidän on mentävä syvemmälle teksteihin, eikä sitä voi ilmaista yhdellä lauseella. Aloita esimerkiksi kirjasta "Ajaton viisaus". Kun jokin tietopohja on jo olemassa, lue Bhagavad Gita kommentaareineen - yhä uudestaan ja uudestaan, menemällä yhä syvemmälle ja syvemmälle, kunnes totuus alkaa pikkuhiljaa avautua.

        Jos puhut täydellistä englantia, saat vastauksia näistä kirjoista (näitä on eri kielissä, mutta ei suomeksi) . Suomennettuja ovat jotkut luennot.
        Om Vishnupad Srila Bhakti Raksak Sridhar Dev-Goswami Maharaj
        https://www.scsmathinternational.com/SrilaBRSridharDevGoswamiMaharaj.php
        Tiedonjanoiset ihmiset kaikkialta maailmasta tulivat tapaamaan häntä. Hän puhui pääasiassa englantia, jotta hänen kuulijansa eri puolilta maailmaa ymmärtäisivät häntä. Sanskritin kielellä hän siteerasi ulkoa Pyhiä Tekstejä. Todellinen tiedemies. Hän tunsi myös länsimaisen filosofian täydellisesti ja teki vertailevaa analyysiä Arvosti myös suuresti joitakin länsimaisia filosofeja ja tutkijoita. Lähes kaikki hänen luentonsa nauhoitettiin ja translitteroitiin ja käännettiin useille kielille.
        Hänen kirjansa ovat muun muassa:
        Subjective Evolution of Consciousness
        The Play of the Sweet Absolute
        Srila Sridhar Maharaj compares the views of Descartes, Berkeley, and Hegel in the West, to Buddha, Shankara, and Sri Chaitanya in the East, and shows that consciousness is not a product of the world [objective evolution], but that the world is a product of consciousness [subjective evolution].
        http://scsmath.com/books/Subjective_Evolution.pdf

        Tämä on kovin vaikea kirja, joka vaatii syventymistä.

        Srimad Bhagavad Gita
        The Hidden Treasure of the Sweet Absolute
        Srila Sridhar Maharaj's unique commentary and interpretation of this classic is the key to the Path of Divine Love.
        Includes Sanskrit Verse Index and Glossary.


        Srimad Bhagavad Gita

        Srila Sridhar Maharajan ainutlaatuiset kommentaarit ja tulkinta tästä.
        Sisältää sanskritin kielen sanaston.

        Srimad Bhagavad-gita - Suloisen Absoluutin kätketty aarre

        Tämä uudistettu toinen painos on laadittu tiiviissä yhteistyössä Srila Bhakti Sundar Govinda Dev-Goswami Maharajan kanssa, ja se sisältää Srila Bhakti Raksak Sridhar Dev-Goswami Maharajin vertaansa vailla olevat kommentaarit.

        https://saraswati.pro/en/books/srimad_bhagavad_gita_the_hidden_treasure_of_the_sweet_absolute/

        Elämäsi ei ole enää koskaan entisensä näiden kirjojen lukemisen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos puhut täydellistä englantia, saat vastauksia näistä kirjoista (näitä on eri kielissä, mutta ei suomeksi) . Suomennettuja ovat jotkut luennot.
        Om Vishnupad Srila Bhakti Raksak Sridhar Dev-Goswami Maharaj
        https://www.scsmathinternational.com/SrilaBRSridharDevGoswamiMaharaj.php
        Tiedonjanoiset ihmiset kaikkialta maailmasta tulivat tapaamaan häntä. Hän puhui pääasiassa englantia, jotta hänen kuulijansa eri puolilta maailmaa ymmärtäisivät häntä. Sanskritin kielellä hän siteerasi ulkoa Pyhiä Tekstejä. Todellinen tiedemies. Hän tunsi myös länsimaisen filosofian täydellisesti ja teki vertailevaa analyysiä Arvosti myös suuresti joitakin länsimaisia filosofeja ja tutkijoita. Lähes kaikki hänen luentonsa nauhoitettiin ja translitteroitiin ja käännettiin useille kielille.
        Hänen kirjansa ovat muun muassa:
        Subjective Evolution of Consciousness
        The Play of the Sweet Absolute
        Srila Sridhar Maharaj compares the views of Descartes, Berkeley, and Hegel in the West, to Buddha, Shankara, and Sri Chaitanya in the East, and shows that consciousness is not a product of the world [objective evolution], but that the world is a product of consciousness [subjective evolution].
        http://scsmath.com/books/Subjective_Evolution.pdf

        Tämä on kovin vaikea kirja, joka vaatii syventymistä.

        Srimad Bhagavad Gita
        The Hidden Treasure of the Sweet Absolute
        Srila Sridhar Maharaj's unique commentary and interpretation of this classic is the key to the Path of Divine Love.
        Includes Sanskrit Verse Index and Glossary.


        Srimad Bhagavad Gita

        Srila Sridhar Maharajan ainutlaatuiset kommentaarit ja tulkinta tästä.
        Sisältää sanskritin kielen sanaston.

        Srimad Bhagavad-gita - Suloisen Absoluutin kätketty aarre

        Tämä uudistettu toinen painos on laadittu tiiviissä yhteistyössä Srila Bhakti Sundar Govinda Dev-Goswami Maharajan kanssa, ja se sisältää Srila Bhakti Raksak Sridhar Dev-Goswami Maharajin vertaansa vailla olevat kommentaarit.

        https://saraswati.pro/en/books/srimad_bhagavad_gita_the_hidden_treasure_of_the_sweet_absolute/

        Elämäsi ei ole enää koskaan entisensä näiden kirjojen lukemisen jälkeen.

        Olen myös tutustunut edellä mainittuihin kirjoihin jo vuosia sitten. Aivan huippuja. Korkeampaa tietoa parhaimmillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen myös tutustunut edellä mainittuihin kirjoihin jo vuosia sitten. Aivan huippuja. Korkeampaa tietoa parhaimmillaan.

        Minäkin olin idän uskontojen lumoissa nuorena. Ahmin kirjoja ja harrastin alkuperäistä joogaa, joka oli erittäin vahvaa, jos teki väärin, niin saatoi jopa kuolla. Kasvatin valikoidusti viisautta, jotta etenisin shakki pelaajana. Erikoistuin siihen, miten kaikki vaikuttaa kaikeen. On totta, että viisautta voi kasvattaa näilläkin menetelmillä, mutta ei siihen jumaluutta tarvita. Pääsin hyvin pitkälle, mutta ne asiat ei ole tarkoitettu ihmisille. Näin ihmisten pahuuden jo päältä päin. Heidän negatiivisuutensa ja laskelmointinsa. En pystynyt kunnolla kommunikoimaan kenenkään kanssa , koska tiesin heidän aikeensa. Olisin pärjännyt vain jonain Intian pylväspyhimyksenä, tai luolan erakkona. Jumaluutta en löytänyt mistään gurujen kirjoista, toki olin omasta mielestäni valaistunut. He tarinoivat toki hienosti, mutta jumaluus piti itse etsiä ja näin tehdä itsestä jumala ja liittyä johonkin suurempaan. Mutta elävää Jumalaa en löytänyt. Gurujen loputon päämäärätön tarinointi alkoi kyllästyttää. Valitsin normaali ihmisen elämän ja palasin takaisin lapsen uskooni. Käytin oppimaani valikoidun muistin säätelyä ja unohdin kaikki gurujen tyhjänpäiväisiksi ja suuressa määrin demonisiksi osoittautuneet opit. Palasin normaalien ihmisten joukkoon. Bonuksena kokeilustani, sain herkkyyden Pyhän Hengen yhteyteen, josta iloitsen valtavasti, sillä Hän aukaisee Raamatun Jumalan valtavan sanoman, näyttäen Raamatun jokaisen jakeen, luvun ja kirjan monikerroksisen ja kokonaisvaltaisen sanoman ihmiskunnalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olin idän uskontojen lumoissa nuorena. Ahmin kirjoja ja harrastin alkuperäistä joogaa, joka oli erittäin vahvaa, jos teki väärin, niin saatoi jopa kuolla. Kasvatin valikoidusti viisautta, jotta etenisin shakki pelaajana. Erikoistuin siihen, miten kaikki vaikuttaa kaikeen. On totta, että viisautta voi kasvattaa näilläkin menetelmillä, mutta ei siihen jumaluutta tarvita. Pääsin hyvin pitkälle, mutta ne asiat ei ole tarkoitettu ihmisille. Näin ihmisten pahuuden jo päältä päin. Heidän negatiivisuutensa ja laskelmointinsa. En pystynyt kunnolla kommunikoimaan kenenkään kanssa , koska tiesin heidän aikeensa. Olisin pärjännyt vain jonain Intian pylväspyhimyksenä, tai luolan erakkona. Jumaluutta en löytänyt mistään gurujen kirjoista, toki olin omasta mielestäni valaistunut. He tarinoivat toki hienosti, mutta jumaluus piti itse etsiä ja näin tehdä itsestä jumala ja liittyä johonkin suurempaan. Mutta elävää Jumalaa en löytänyt. Gurujen loputon päämäärätön tarinointi alkoi kyllästyttää. Valitsin normaali ihmisen elämän ja palasin takaisin lapsen uskooni. Käytin oppimaani valikoidun muistin säätelyä ja unohdin kaikki gurujen tyhjänpäiväisiksi ja suuressa määrin demonisiksi osoittautuneet opit. Palasin normaalien ihmisten joukkoon. Bonuksena kokeilustani, sain herkkyyden Pyhän Hengen yhteyteen, josta iloitsen valtavasti, sillä Hän aukaisee Raamatun Jumalan valtavan sanoman, näyttäen Raamatun jokaisen jakeen, luvun ja kirjan monikerroksisen ja kokonaisvaltaisen sanoman ihmiskunnalle.

        En tiedä, millaisia guruja sinulla oli, mutta tiedän, että tällä hetkellä planeetallamme on vain muutama todellinen guru. Mistä tunnistat todellisen gurun. Todellinen guru ei ota rahaa tiedosta. Toisin sanoen hän antaa sinulle ilmaista tietoa. Nykypäivän niin sanotut gurut ovat pilanneet niidenkin gurujen maineen, jotka ovat vielä olemassa. Esimerkiksi jooga on nykyään pelkkää voimistelua. Todellinen guru on nöyrä, mutta ei sellainen, joka teeskentelee olevansa nöyrä. Todellinen guru elää hyvin askeettista elämää. Hän on yleensä sannyasi tai munkki, joka luopuu lähes kaikista maallisista hyveistä. Hän herää aamuyöllä. Hän nukkuu vain muutaman tunnin. Ei syö lihaa, kalaa jne. Ei juo teetä tai kahvia. Hänen elämässään ei ole seksiä. Hän on siis luopunut kaikesta siitä, mitä ihmiset nykyään ihailevat. Tuskin olet koskaan tavanut sellaista gurua. Puhut monikossa guruista. Vielä kerran, huomautan, että todellisia guruja ei nykyään ole kovinkaan montaa. On sääli, että niin sanottujen gurujen huikea määrä on pilannut aitojenkin gurujen maineen. Samaa voi sanoa kristityistä saarnaajista. Varmaan on olemassa vilpittömiäkin saarnamiehiä, mutta kirkonmiesten moraaliton käytös on pilannut myös aitojen kristittyjen saarnamiesten maineen. Tämä on yleistys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olin idän uskontojen lumoissa nuorena. Ahmin kirjoja ja harrastin alkuperäistä joogaa, joka oli erittäin vahvaa, jos teki väärin, niin saatoi jopa kuolla. Kasvatin valikoidusti viisautta, jotta etenisin shakki pelaajana. Erikoistuin siihen, miten kaikki vaikuttaa kaikeen. On totta, että viisautta voi kasvattaa näilläkin menetelmillä, mutta ei siihen jumaluutta tarvita. Pääsin hyvin pitkälle, mutta ne asiat ei ole tarkoitettu ihmisille. Näin ihmisten pahuuden jo päältä päin. Heidän negatiivisuutensa ja laskelmointinsa. En pystynyt kunnolla kommunikoimaan kenenkään kanssa , koska tiesin heidän aikeensa. Olisin pärjännyt vain jonain Intian pylväspyhimyksenä, tai luolan erakkona. Jumaluutta en löytänyt mistään gurujen kirjoista, toki olin omasta mielestäni valaistunut. He tarinoivat toki hienosti, mutta jumaluus piti itse etsiä ja näin tehdä itsestä jumala ja liittyä johonkin suurempaan. Mutta elävää Jumalaa en löytänyt. Gurujen loputon päämäärätön tarinointi alkoi kyllästyttää. Valitsin normaali ihmisen elämän ja palasin takaisin lapsen uskooni. Käytin oppimaani valikoidun muistin säätelyä ja unohdin kaikki gurujen tyhjänpäiväisiksi ja suuressa määrin demonisiksi osoittautuneet opit. Palasin normaalien ihmisten joukkoon. Bonuksena kokeilustani, sain herkkyyden Pyhän Hengen yhteyteen, josta iloitsen valtavasti, sillä Hän aukaisee Raamatun Jumalan valtavan sanoman, näyttäen Raamatun jokaisen jakeen, luvun ja kirjan monikerroksisen ja kokonaisvaltaisen sanoman ihmiskunnalle.

        kirjoitit: "...mutta ne asiat ei ole tarkoitettu ihmisille. Näin ihmisten pahuuden jo päältä päin. Heidän negatiivisuutensa ja laskelmointinsa. En pystynyt kunnolla kommunikoimaan kenenkään kanssa , koska tiesin heidän aikeensa".


        Onko se sitten niin huono asia, että näit ihmisten pahuuden. Tämä tarkoittaa sitä, että ymmärrät ettei tällä planeetallamme ole mitään hyvää odotettavissa. Täällä ei ole todellisia ystäviä, vaikka joku voikin teeskennellä olevansa ystävä. Tämä aineellinen maailma on hyväksikäytön, voiton tavoittelun maailma. Tämä ei oikeastaan ole kotimme. Todellinen kotimme on Jumalan luona. Ole iloinen, että havaitsit täällä asuvien ihmisten pahuuden, joten ehkä sulla heräsi halu palata kotiin, takaisin Jumalan luo. Ehkä oivalsit, että matkasi täällä tällä Maa-planeetalla on tullut tiensä päähän ja että sinun on löydettävä tiesi takaisin kotiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olin idän uskontojen lumoissa nuorena. Ahmin kirjoja ja harrastin alkuperäistä joogaa, joka oli erittäin vahvaa, jos teki väärin, niin saatoi jopa kuolla. Kasvatin valikoidusti viisautta, jotta etenisin shakki pelaajana. Erikoistuin siihen, miten kaikki vaikuttaa kaikeen. On totta, että viisautta voi kasvattaa näilläkin menetelmillä, mutta ei siihen jumaluutta tarvita. Pääsin hyvin pitkälle, mutta ne asiat ei ole tarkoitettu ihmisille. Näin ihmisten pahuuden jo päältä päin. Heidän negatiivisuutensa ja laskelmointinsa. En pystynyt kunnolla kommunikoimaan kenenkään kanssa , koska tiesin heidän aikeensa. Olisin pärjännyt vain jonain Intian pylväspyhimyksenä, tai luolan erakkona. Jumaluutta en löytänyt mistään gurujen kirjoista, toki olin omasta mielestäni valaistunut. He tarinoivat toki hienosti, mutta jumaluus piti itse etsiä ja näin tehdä itsestä jumala ja liittyä johonkin suurempaan. Mutta elävää Jumalaa en löytänyt. Gurujen loputon päämäärätön tarinointi alkoi kyllästyttää. Valitsin normaali ihmisen elämän ja palasin takaisin lapsen uskooni. Käytin oppimaani valikoidun muistin säätelyä ja unohdin kaikki gurujen tyhjänpäiväisiksi ja suuressa määrin demonisiksi osoittautuneet opit. Palasin normaalien ihmisten joukkoon. Bonuksena kokeilustani, sain herkkyyden Pyhän Hengen yhteyteen, josta iloitsen valtavasti, sillä Hän aukaisee Raamatun Jumalan valtavan sanoman, näyttäen Raamatun jokaisen jakeen, luvun ja kirjan monikerroksisen ja kokonaisvaltaisen sanoman ihmiskunnalle.

        kirjoitit vielä: "Jumaluutta en löytänyt mistään gurujen kirjoista..."


        Mutta aitojen gurujen kirjoista olisit löytänyt. Koska ne ylistävät yli kaiken Jumalaa ja rakkautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kirjoitit vielä: "Jumaluutta en löytänyt mistään gurujen kirjoista..."


        Mutta aitojen gurujen kirjoista olisit löytänyt. Koska ne ylistävät yli kaiken Jumalaa ja rakkautta.

        Kirjoittamasi teksti: ”Pääsin hyvin pitkälle, mutta ne asiat ei ole tarkoitettu ihmisille. Näin ihmisten pahuuden jo päältä päin. Heidän negatiivisuutensa ja laskelmointinsa. En pystynyt kunnolla kommunikoimaan kenenkään kanssa , koska tiesin heidän aikeensa”.



        Kirjoittamasi teksti on erittäin mielenkiintoinen. Aiemmin olen myös kuullut jotain vastaavaa. Henkilö, jolla oli kyky lukea toisten ihmisten ajatuksia, ei enää kestänyt sitä ja halusi päästä eroon tästä kyvystä. Koska hän huomasi, että ihmisten ajatukset olivat todella pahoja, julmia.Hän halusi helpotusta tästä kyvystä. Myöhemmin hän menetti tämän kyvyn, koska hän halusi sitä niin paljon. Mistä tämä opettavainen teksti kertoo. Se osoittaa tämän hyväksikäyttömaailman pahuuden. Tämä ei ole meidän kotimme, todellinen kotimme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä, millaisia guruja sinulla oli, mutta tiedän, että tällä hetkellä planeetallamme on vain muutama todellinen guru. Mistä tunnistat todellisen gurun. Todellinen guru ei ota rahaa tiedosta. Toisin sanoen hän antaa sinulle ilmaista tietoa. Nykypäivän niin sanotut gurut ovat pilanneet niidenkin gurujen maineen, jotka ovat vielä olemassa. Esimerkiksi jooga on nykyään pelkkää voimistelua. Todellinen guru on nöyrä, mutta ei sellainen, joka teeskentelee olevansa nöyrä. Todellinen guru elää hyvin askeettista elämää. Hän on yleensä sannyasi tai munkki, joka luopuu lähes kaikista maallisista hyveistä. Hän herää aamuyöllä. Hän nukkuu vain muutaman tunnin. Ei syö lihaa, kalaa jne. Ei juo teetä tai kahvia. Hänen elämässään ei ole seksiä. Hän on siis luopunut kaikesta siitä, mitä ihmiset nykyään ihailevat. Tuskin olet koskaan tavanut sellaista gurua. Puhut monikossa guruista. Vielä kerran, huomautan, että todellisia guruja ei nykyään ole kovinkaan montaa. On sääli, että niin sanottujen gurujen huikea määrä on pilannut aitojenkin gurujen maineen. Samaa voi sanoa kristityistä saarnaajista. Varmaan on olemassa vilpittömiäkin saarnamiehiä, mutta kirkonmiesten moraaliton käytös on pilannut myös aitojen kristittyjen saarnamiesten maineen. Tämä on yleistys.

        "On sääli, että niin sanottujen gurujen huikea määrä on pilannut aitojenkin gurujen maineen. Samaa voi sanoa kristityistä saarnaajista. Varmaan on olemassa vilpittömiäkin saarnamiehiä, mutta kirkonmiesten moraaliton käytös on pilannut myös aitojen kristittyjen saarnamiesten maineen".

        Täysin samaa mieltä. Voisi sanoa, että meillä on huono suhtautuminen kaikkia kristittyjä saarnamiehiä kohtaan, koska heidän maineensa on pilattu sillä, että monet papit ovat paheellisia, irstaita,moraalittomia. Heidän huonon käytöksen takia kärsivät ne harvat kristityt julistajat, jotka ovat vielä säilyttäneet pyhyytensä ja korkean moraalinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olin idän uskontojen lumoissa nuorena. Ahmin kirjoja ja harrastin alkuperäistä joogaa, joka oli erittäin vahvaa, jos teki väärin, niin saatoi jopa kuolla. Kasvatin valikoidusti viisautta, jotta etenisin shakki pelaajana. Erikoistuin siihen, miten kaikki vaikuttaa kaikeen. On totta, että viisautta voi kasvattaa näilläkin menetelmillä, mutta ei siihen jumaluutta tarvita. Pääsin hyvin pitkälle, mutta ne asiat ei ole tarkoitettu ihmisille. Näin ihmisten pahuuden jo päältä päin. Heidän negatiivisuutensa ja laskelmointinsa. En pystynyt kunnolla kommunikoimaan kenenkään kanssa , koska tiesin heidän aikeensa. Olisin pärjännyt vain jonain Intian pylväspyhimyksenä, tai luolan erakkona. Jumaluutta en löytänyt mistään gurujen kirjoista, toki olin omasta mielestäni valaistunut. He tarinoivat toki hienosti, mutta jumaluus piti itse etsiä ja näin tehdä itsestä jumala ja liittyä johonkin suurempaan. Mutta elävää Jumalaa en löytänyt. Gurujen loputon päämäärätön tarinointi alkoi kyllästyttää. Valitsin normaali ihmisen elämän ja palasin takaisin lapsen uskooni. Käytin oppimaani valikoidun muistin säätelyä ja unohdin kaikki gurujen tyhjänpäiväisiksi ja suuressa määrin demonisiksi osoittautuneet opit. Palasin normaalien ihmisten joukkoon. Bonuksena kokeilustani, sain herkkyyden Pyhän Hengen yhteyteen, josta iloitsen valtavasti, sillä Hän aukaisee Raamatun Jumalan valtavan sanoman, näyttäen Raamatun jokaisen jakeen, luvun ja kirjan monikerroksisen ja kokonaisvaltaisen sanoman ihmiskunnalle.

        Ihminen ei voi aina ymmärtää, mikä on oikein, mikä väärin ja kuinka paljon mikä on arvokasta. Kaikki eivät pysty ymmärtämään ja seuraamaan tätä korkeampaa ajattelutapaa. Ihmistä on arvioitava hänen ihanteensa, hänen pyrkimyksensä mukaan Korkeimpaan. Jos ihanne on suuri, niin on myös ihminen. Mikä on korkein ihanne? Rakkaus. Rakkaus on kaiken yläpuolella. Se on kaunein ja arvokkain asia, mitä on olemassa. Jumalallinen rakkaus ja kauneus ovat korkeinta, mitä maailma on koskaan tuntenut, ja niillä, jotka kykenevät ymmärtämään tämän, on todella siunattu äly. Sitä, joka tunnustaa tämän korkeimman ihanteen, tulisi pitää korkeimman tason ihmisenä.
        Ulkoinen kehomme heikkenee vähitellen ajan myötä. Sama pätee kaikkeen tässä maailmassa. Meissä on kuitenkin ikuinen, transsendentti alku. Kun ymmärrämme henkisen luontomme, kuoleman maailma ei enää vaivaa meitä. Länsimaissa ihmiset samaistavat sielun ja mielen. Emme ole tästä samaa mieltä. ...sielu on mielen valtias. Mieli on vain välittäjä, jonka kautta sielu on vuorovaikutuksessa ulkomaailman kanssa. ... Aineellisessa maailmassa sielu on ulkokuoren peitossa. Keho on eräänlainen ulkovaate. Sielu on ikään kuin kääritty karkeaan ja hienojakoiseen kehoon. Nämä annetaan sielulle joksikin aikaa. Kun sielun todellinen elämä ei ilmene, vain mieli ja aistit ovat aktiivisia ja peittävät sielun molekyylisellä aineella. Ihmisen todellinen olemus on kuitenkin sielussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olin idän uskontojen lumoissa nuorena. Ahmin kirjoja ja harrastin alkuperäistä joogaa, joka oli erittäin vahvaa, jos teki väärin, niin saatoi jopa kuolla. Kasvatin valikoidusti viisautta, jotta etenisin shakki pelaajana. Erikoistuin siihen, miten kaikki vaikuttaa kaikeen. On totta, että viisautta voi kasvattaa näilläkin menetelmillä, mutta ei siihen jumaluutta tarvita. Pääsin hyvin pitkälle, mutta ne asiat ei ole tarkoitettu ihmisille. Näin ihmisten pahuuden jo päältä päin. Heidän negatiivisuutensa ja laskelmointinsa. En pystynyt kunnolla kommunikoimaan kenenkään kanssa , koska tiesin heidän aikeensa. Olisin pärjännyt vain jonain Intian pylväspyhimyksenä, tai luolan erakkona. Jumaluutta en löytänyt mistään gurujen kirjoista, toki olin omasta mielestäni valaistunut. He tarinoivat toki hienosti, mutta jumaluus piti itse etsiä ja näin tehdä itsestä jumala ja liittyä johonkin suurempaan. Mutta elävää Jumalaa en löytänyt. Gurujen loputon päämäärätön tarinointi alkoi kyllästyttää. Valitsin normaali ihmisen elämän ja palasin takaisin lapsen uskooni. Käytin oppimaani valikoidun muistin säätelyä ja unohdin kaikki gurujen tyhjänpäiväisiksi ja suuressa määrin demonisiksi osoittautuneet opit. Palasin normaalien ihmisten joukkoon. Bonuksena kokeilustani, sain herkkyyden Pyhän Hengen yhteyteen, josta iloitsen valtavasti, sillä Hän aukaisee Raamatun Jumalan valtavan sanoman, näyttäen Raamatun jokaisen jakeen, luvun ja kirjan monikerroksisen ja kokonaisvaltaisen sanoman ihmiskunnalle.

        Kun ihminen kehittyy henkisesti Jumalan majesteettisuuden ja voiman kunnioituksen vaiheen
        ohi, hänen sydämessään herää spontaanin, ehdoitta olevan kiintymyksen virta Häntä kohtaan.
        Tämä tunnetaan nimellä bhakti rasa.
        ... ja erityisesti Gaudiya Vaishnavismi tunnustavat kaikkien uskonnollisten vakaumusten
        kiistattoman olemassaolon oikeuden. Näin he voivat vastustaa ja säilyttää koskemattomuutensa
        moniarvoisuuden ja mielipiteenvapauden myrskyisässä sekamelskassa….


        ...Niinpä näemme, että ainoa todellinen filosofinen vaihtoehto nykymaailman ihmisille on
        positiivinen bhakti-filosofia, joka ei yritä nauttia materiasta, joka ei yritä hylätä materiaa, vaan joka
        ymmärtää, että materia on yksi Jumalan energioista ja että sitä pitäisi käyttää Jumalan
        palvelemiseen.

        Kaikkein täydellisimmässä ja puhtaimmassa merkityksessään se on esitetty Vedoissa, ja sitä
        kutsutaan "bhaktiksi" - rakkaudelliseksi antaumukseksi Jumaluuden Korkeinta Persoonallisuutta
        kohtaan. Tämä näkemys on filosofian huipentuma, sillä se yhdistää kaksi ensimmäistä filosofiaa
        hämmästyttävällä tavalla.


    • Anonyymi

      Elämän tarkoitus on kaikilla elollisilla, jopa puilla ja kasveilla ihan sama. Jakaa omia geenejä eteenpäin. Ei se sen kummempaa ole. En silti hyväksy lestojen ehkäisykieltoa, joka perustuu satuihin ja erikoisiin tulkintoihin.

      "Lisäntyykää jua täyttäkää tämä maa" ei ole käsky vaan ennustus, joka sekin on muokkautunut aikojen saatossa raamattua käännettäessä eri kielille ja käännöksestä on käännetty jne. Paimentolaisten kansantarujahan suurin osa raamatustakin on ja se on jopa todettu historian tutkimuksissa.

      • Anonyymi

        "Jakaa omia geenejä eteenpäin. Ei se sen kummempaa ole".


        Lisääntyminen elämän tarkoituksena on outoa. Ihmiselämän päämäärän pitäisi olla jotain korkeampaa, koska ihmisellä on korkeampi tietoisuus. Mitä korkeampi on elävän olennon tietoisuus, sitä suurempi on myös vastuu. Tämä tarkoittaa myös sitä, että karman lakien mukaan ihminen kantaa täyden vastuun teoistaan.


    • Anonyymi

      Varmistaa taivaspaikka. Sitten jatketaan tuonpuoleisessa.

      • Anonyymi

        Ilmeisesti olisi parempi harjoittaa uskontoa yksin. En tiedä. Koska elämme nyt hyvin huonoja aikoja, elämme Kali Yugan aikakaudella. Riippumatta siitä, mihin uskontoon kuulutte, vaikka kuuluisitte eri uskonnollisiin yhteisöihin, ongelmia ja väärinkäytöksiä tulee aina olemaan - riippumatta siitä, mihin uskontoon tai lahkoon kuulutte, ja niin edelleen. Jos uskonnollisella liikkeellä on hallitus, administraatio, hierarkian ylemmillä ja alemmilla tasoilla tapahtuu aina väärinkäytöksiä. Koska aika, jolla nyt elämme, on paha. Olisi parempi puhua Jumalan kanssa vain yksin rukouksessa.


      • Anonyymi

        Mikä tarkoitus siellä taivaassa olemisella on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tarkoitus siellä taivaassa olemisella on?

        Joku lukija kysyi: "Mikä tarkoitus siellä taivaassa olemisella on?"


        Mitä tämä "taivas" ylipäätään tarkoittaa. Ilmeisesti avaruutta, space? Kristinuskossa taivaaseen meno, paratiisiin meno, on ilmeisesti sama kuin korkeammille planeetoille meno vedalaisten tekstien mukaan. Mutta päämäärämme on aivan erilainen. Taivas, paratiisi, on tässä maailmankaikkeudessa, ja vaikka elämä siellä on hyvää, tästä aineellisesta maailmasta ei pääse pois. Lopullinen päämäärä on paeta Jumalan luo, pois tästä aineellisesta maailmasta. Siellä on Todellisuus. Tällä palstalla on kirjoitettu, että maailma on hologrammi, että se on virtuaalinen. Myös tiedemiehet alkavat vähitellen olla samaa mieltä tästä asiasta. Veda-tekstien mukaan tämä maailma on todellakin virtuaalinen, joten tämä tieto on sopusoinnussa nykyaikaisten tiedemiesten kanssa, mikä on ihmeellista. Tavoitteenamme on mennä Jumalan luo, Krishnan luo, joka on kauneuden ja harmonian henkilöitymä. Kauneus on enemmän kuin voima ja myötätunto on oikeudenmukaisuuden yläpuolella.


    • Anonyymi

      Kristus oli Isän suurin kirkkaus ja tuo kirkkaus säteilee Kristuksen kasvoista. Hän tekee taivaan kansalaisia, joille elämä maan päällä muuttuu vieraaksi. Tulee muukalainen maan päällisen elämän suhteen. Kirkkain kaikista oli Jeesus. Jopa hadithit sisältää arkipäivän barbarismia vain Krishna kykenee Kristusta lähelle valossa tai kirkkaudessa.

      • Anonyymi

        Ei ole ketään Krishnaa korkeampaa. Krishna on Jumaluuden Ylin Persoonallisuus. Kukaan ei ole Hänen veroinen, eikä kukaan ole Häntä mahtavampi.


    • Anonyymi

      Elämän tarkoitus on kuolla 🤣

      • Anonyymi

        Elämä on valmistautumista kuolemaan. Koska kuolema on kaikkein tärkein tapahtuma - koe, tentti. Kuolemasta riippuu, minne menemme tästä eteenpäin. Tärkeintä ovat ajatuksemme kuoleman hetkellä. Jos et ole ajatellut henkisiä asioita elämäsi aikana, kuoleman hetkellä et pysty ajattelemaan niitä. Koska kuolema tapahtumana on aina hyvin tuskallinen. Sitä on myös tutkittu. Se todella on. Et voi ajatella yleviä asioita, jos teillä on kipuja tai olette muuten hyvin tuskissa. Kuoleman hetkellä kaikki se, mitä ihminen on ajatellut, nähnyt ja kuullut elämänsä aikana, tiivistyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämä on valmistautumista kuolemaan. Koska kuolema on kaikkein tärkein tapahtuma - koe, tentti. Kuolemasta riippuu, minne menemme tästä eteenpäin. Tärkeintä ovat ajatuksemme kuoleman hetkellä. Jos et ole ajatellut henkisiä asioita elämäsi aikana, kuoleman hetkellä et pysty ajattelemaan niitä. Koska kuolema tapahtumana on aina hyvin tuskallinen. Sitä on myös tutkittu. Se todella on. Et voi ajatella yleviä asioita, jos teillä on kipuja tai olette muuten hyvin tuskissa. Kuoleman hetkellä kaikki se, mitä ihminen on ajatellut, nähnyt ja kuullut elämänsä aikana, tiivistyy.

        Kuolemasta riippuu...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämä on valmistautumista kuolemaan. Koska kuolema on kaikkein tärkein tapahtuma - koe, tentti. Kuolemasta riippuu, minne menemme tästä eteenpäin. Tärkeintä ovat ajatuksemme kuoleman hetkellä. Jos et ole ajatellut henkisiä asioita elämäsi aikana, kuoleman hetkellä et pysty ajattelemaan niitä. Koska kuolema tapahtumana on aina hyvin tuskallinen. Sitä on myös tutkittu. Se todella on. Et voi ajatella yleviä asioita, jos teillä on kipuja tai olette muuten hyvin tuskissa. Kuoleman hetkellä kaikki se, mitä ihminen on ajatellut, nähnyt ja kuullut elämänsä aikana, tiivistyy.

        Onko elämä todella valmistautumista kuolemaan, kuten edellä on kirjoitettu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko elämä todella valmistautumista kuolemaan, kuten edellä on kirjoitettu?

        Voi sen noinkin ajatella. Elämä tulisi olla saatu valmiiksi, ennen kuin kuolema korjaa. Tai ainakin sen tulisi olla jonkinlainen tavoite.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sen noinkin ajatella. Elämä tulisi olla saatu valmiiksi, ennen kuin kuolema korjaa. Tai ainakin sen tulisi olla jonkinlainen tavoite.

        -a-teisti-

        Jos kuoleman jälkeistä elämää todella on olemassa (mikä edellä esitetyn mukaan on ilmeisesti totta), siinä on järkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kuoleman jälkeistä elämää todella on olemassa (mikä edellä esitetyn mukaan on ilmeisesti totta), siinä on järkeä.

        Jos reinkarnaatio on totta, kuten jotkut tutkijat, kuten Ian Stevenson ja regressiohypnoosin tutkijat sanovat, niin silloin elämä on : elämästä elämään, kuolemasta kuolemaan, elämästä kahden eleämän välissä ennen uutta syntymää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos reinkarnaatio on totta, kuten jotkut tutkijat, kuten Ian Stevenson ja regressiohypnoosin tutkijat sanovat, niin silloin elämä on : elämästä elämään, kuolemasta kuolemaan, elämästä kahden eleämän välissä ennen uutta syntymää.

        Tärkeintä ovat ajatuksemme kuoleman hetkellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärkeintä ovat ajatuksemme kuoleman hetkellä.

        Krishna on Jumaluuden Korkein Persoonallisuus. Kukaan ei ole Hänen veroinen, kukaan ei ole Häntä suurempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärkeintä ovat ajatuksemme kuoleman hetkellä.

        Joskus ihmiset yrittävät laajentaa elämänsä ulkoista vapautta eivätkä ymmärrä, että heidän
        rajoituksensa eivät johdu ulkoisista vaan sisäisistä syistä. Ulkoiset olosuhteet ovat vain karmamme itäneet hedelmät, joiden siemenet olemme istuttaneet aiemmin. On hyödytöntä päästä eroon sairauden ulkoisista oireista tai leikata latvoja pois, jos sisäinen infektio - tietämättömyyden juuret - jäävät sydämeen. Ne versovat uudelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus ihmiset yrittävät laajentaa elämänsä ulkoista vapautta eivätkä ymmärrä, että heidän
        rajoituksensa eivät johdu ulkoisista vaan sisäisistä syistä. Ulkoiset olosuhteet ovat vain karmamme itäneet hedelmät, joiden siemenet olemme istuttaneet aiemmin. On hyödytöntä päästä eroon sairauden ulkoisista oireista tai leikata latvoja pois, jos sisäinen infektio - tietämättömyyden juuret - jäävät sydämeen. Ne versovat uudelleen.

        Taas jotain uutta.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Oppia tuntemaan Jumala.

    • Anonyymi

      UMK.n voitti Jezebel. Sillä oli tuhmeliinihenki aikanaan ja nyt sekin on tuotu vuosituhansien takaa nykyisyyteen.

    • Anonyymi

      1.Johanneksen kirje:
      5:12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.

      Ensin pitää olla elämä ennen kuin voidaan puhua elämän tarkoituksesta.

      Ateisteilla ja pakanoilla ei ole elämää.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      249
      791
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe