Onko ylöstempaus seuraava toteutumisvuorossa oleva Raamatun profetia?
Jos ylöstemmattavat näkevät Jerusalemin kolmannen temppelin valmiina uhritoimitusten alkaneen siellä niin ovatko pretribulaatioon uskoneet silloin olleet väärässä vai onko siinä vielä peliaikavaraa jäljellä?
Mikä on pretribulaation aikaisen ylösoton ehdoton takaaikaraja?
Leukaa kohottaen,
Selef
Onko enää mitään Raamatun profetiaa jäljellä toteutua ylöstemmattavien nähdä?
72
62
Vastaukset
- Anonyymi
Seuraava Raamatun profetia , joka toteutuu on joko:
1. Psalmin 83 sota
2.Kolmas temppeli Jerusalemiin
3. Damaskoksen tuho
4. Ylöstempaus- Anonyymi
Ps 83 on jo toteutunut Israelin itsenäisyyssodassa.
- Anonyymi
Ei tule mitään Psalmin 83 sotaa.
Raamattu ei kerro mitään maanpäällisestä kolmannesta temppelistä. Uuden Jerusaleminkin temppelinä on itse Jeesus ja Jumala.
Jesaja eli Jerusalemissa n, 740-700 eaa. Palveli Juudan kuninkaita Ussian, Jotami, Ahas ja Hiskian aikana. Israelia hallitsi silloin Pekah ja Hosea. Samoihin aikoihin eläneitä profeettoja olivat; Miika,Hosea ja Obed. Jahve oli silloin Juutalaisten Jumalan nimi. Jesaja ennusti, "PELKKÄ JÄÄNNÖS PALAA, JÄLJELLE JÄÄVÄT PALAAVAT". Se osui aikalailla kohdalleen. Tämä tapahtui noiin 2500 vuotta ennen 1984 perustettua Israelin valtiota, jolloin juutalaisia palasi Jerusalemiin ja he perustivat Makkabien johtaman juutalaisvaltion.
Vain Jeesuksen paluu jää jäljelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tule mitään Psalmin 83 sotaa.
Raamattu ei kerro mitään maanpäällisestä kolmannesta temppelistä. Uuden Jerusaleminkin temppelinä on itse Jeesus ja Jumala.
Jesaja eli Jerusalemissa n, 740-700 eaa. Palveli Juudan kuninkaita Ussian, Jotami, Ahas ja Hiskian aikana. Israelia hallitsi silloin Pekah ja Hosea. Samoihin aikoihin eläneitä profeettoja olivat; Miika,Hosea ja Obed. Jahve oli silloin Juutalaisten Jumalan nimi. Jesaja ennusti, "PELKKÄ JÄÄNNÖS PALAA, JÄLJELLE JÄÄVÄT PALAAVAT". Se osui aikalailla kohdalleen. Tämä tapahtui noiin 2500 vuotta ennen 1984 perustettua Israelin valtiota, jolloin juutalaisia palasi Jerusalemiin ja he perustivat Makkabien johtaman juutalaisvaltion.
Vain Jeesuksen paluu jää jäljelle.>>>Raamattu ei kerro mitään maanpäällisestä kolmannesta temppelistä.<<<
Olet väärässä. Raamattu kertoo tulevasta kolmannesta temppelirakennuksesta mm. Ilmestyskirjassa.
Ilm 11:1 Sitten minulle annettiin mittakeppi, joka oli kuin sauva, ja minulle sanottiin: "Mene mittaamaan Jumalan temppeli ja alttari ja laske ne, jotka siellä rukoilevat. [Hes. 40:5]
2 Temppelin ulompaa esipihaa älä kuitenkaan lue mukaan, jätä se mittaamatta, sillä se on annettu vieraiden kansojen haltuun. Ne polkevat pyhää kaupunkia neljänkymmenenkahden kuukauden ajan
- Anonyymi
Raamatun mukaan tempaus tapahtuu 7 ahdistuksen vuosien puolessa välissä. Temppeli on ollut toiminnassa 3,5 vuotta ja sitten tapahtuu tempaus. Tempauksen jälkeen temppelistä tulee tyhjä talo ja Antikristus menee sinne seuraavaksi 3,5 vuodeksi. Eli oikea oppi on midtribulaatio.
Pääsiäisvaelluksen 2021 hiljaisen viikon opetusvideoissa Pasi Turunen puhui mielenkiintoisesti myös Jeesuksen paluusta liittäen sen Hesekielin kirjan luvussa 43 kuvattuun paluuseen kerubien kantamalla valtaistuimella suuressa kirkkaudessa. Jeesus lentää suoraan temppeliin itäisestä portista sisälle, eikä pysähdy Öljymäellä, vaikka niin yleisesti luullaan. Jeesus kyllä menee Öljymäelle valkoisella hevosella ratsastaen, jossa hän seisoo omilla jaloillaan, mutta vasta 7 vuoden päästä. Väärinkäsitys johtuu tietämättömyydestä, miten lopun aikojen kronologia menee:
1. Temppeli rakennetaan ehkä jopa kolmessa päivässä ja heti sen jälkeen Jeesus palaa takaisin kerubien kantamana kuten Hes 43 kertoo. Jeesuksen omat temmataan häntä vastaan tuuliin ja pilviin. Herran Jeesuksen tulo on kuin korppikotkat kokoontuisivat raadolle syömään juhla-ateriaa.
2. Herra Jeesus on temppelissä 3,5 vuotta ja paikalla on 144000 messiaanista juutalaista. Temppelin muurien ulkopuolinen alue on vielä pakanoiden tallattavana. Tämän kauden lopussa Jeesus vie omansa Karitsan häihin taivaallisen Isän kotiin Jumalan valtaistuimen eteen Joh 14:2,3, mihin on viittaus myös Ilm 12:5 ja siihen liittyen Jes 66:7-9. Temppelistä tulee tyhjä talo ja Antikristusta pidättävä tekijä poistuu.
3. Antikristus näkee tyhjän temppelin ja ryntää heti paikalle. Kautta kestää 3,5 vuotta, mistä kertoo Dan 9:27 ja Ilm 13:5. Antikristuksen aikana Israel viedään vielä kerran pakkosiirtolaiseksi Sak 13:8-14:2 ja sen jälkeen kootaan uudelleen kotimaahansa Miika 2:12,13.
4. Viimeisen vuosiviikon lopulla Herra Jeesus tulee ensin Petraan, mistä hän ratsastaa valkoisella hevosella Öljymäelle pelastamiensa pyhien kanssa. Lopuksi hän menee Jisreelin laaksoon, missä käydään Harmageddonin sota. Tämä lukee mm. Jes 63:1-6 ja myös viittaamissasi jakeissa Jes 66:15-17, johon Paavali viittaa 2 Tess 1:7,8.
5. Vasta kaiken tämän jälkeen Herra Jeesus lähettää maan neljälle kulmalle palvelijansa, jotka hakevat jäännöksen Herran luokse, kuten lukee Jesajan luvun 66 lopulla. Tämä on vasta se Herran omien kokoaminen yhteen, mistä Paavalikin puhui mm. 2 Tess 2:1.- Anonyymi
Antikristus ei palaa tyhjään temppeliin vaan menee sinne keskeyttämään alkaneet turhat eläinuhritoimitukset syntien anteeksiseksi.
- Anonyymi
Kolmet ja puolet vuodet ovat menneen talven lumia.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolmet ja puolet vuodet ovat menneen talven lumia.
1234567---Niin myös ellen-noita ja luther-eksyttäjä ovat menneen talven lumia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin myös ellen-noita ja luther-eksyttäjä ovat menneen talven lumia.
Tulet vielä sekin näkemään, että sinun sanasi eivät pidä paikkaansa.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Antikristus ei palaa tyhjään temppeliin vaan menee sinne keskeyttämään alkaneet turhat eläinuhritoimitukset syntien anteeksiseksi.
Antikristus menee vasta sitten temppeliin, kun pidättävät tekijä on poistunut. Antikristus ei voi mennä temppeliin ennen, kuin Herran kirkkaus on poistunut temppelistä.
2 Tess 2:4 Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
5 Muistattehan, että puhuin teille tästä jo silloin kun olin luonanne.
6 Te tiedätte, mikä häntä vielä pidättää, niin että hän ilmestyy vasta kun hänen hetkensä koittaa.
7 Vääryyden salainen vaikutus on jo olemassa. Sen, joka sitä on vielä pidättämässä, on vain ensin poistuttava tieltä; - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Antikritus tule tekemään temppeliin mitään hyvää varsinkaan, kun hän lopettaa uhraamisen. Raamatun mukaan uhraamisen lopettaminen on kauhistus ja uhraaminen palaa takaisin, kun Antikristus on kukistettu ja temppeli puhdistettu ja palautettu takaisin Herralle Jeesukselle.
Dan 8:11 Se kasvoi ja uhmasi jo taivaan joukon valtiasta, ja valtiaalta otettiin pois päivittäinen uhri ja hänen temppelinsä turmeltiin perustuksia myöten.
12 Päivittäisen uhrin sijaan pantiin jumalaton ja väärä palvelus, ja totuus sortui maahan. Ja sarvi menestyi yhä kaikissa toimissaan.
13 Sitten minä kuulin pyhien enkelien puhuvan, ja yksi heistä kysyi toiselta: "Kuinka kauan meidän täytyy katsella tätä? Päivittäinen uhri on poissa, jumalattomuus levittää tuhoa, ja pyhäkkö ja palvelus on tallattu maahan!"
14 Toinen vastasi: "Niin kauan, että kaksituhatta kolmesataa iltaa ja aamua on kulunut; sitten nousee pyhäkkö taas kunniaan." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Antikristus menee vasta sitten temppeliin, kun pidättävät tekijä on poistunut. Antikristus ei voi mennä temppeliin ennen, kuin Herran kirkkaus on poistunut temppelistä.
2 Tess 2:4 Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
5 Muistattehan, että puhuin teille tästä jo silloin kun olin luonanne.
6 Te tiedätte, mikä häntä vielä pidättää, niin että hän ilmestyy vasta kun hänen hetkensä koittaa.
7 Vääryyden salainen vaikutus on jo olemassa. Sen, joka sitä on vielä pidättämässä, on vain ensin poistuttava tieltä;#Antikristus ei voi mennä temppeliin ennen, kuin Herran kirkkaus on poistunut temppelistä.#
Jeesus on palaamatta vielä kun temppeli on käytössä?
Missä vaiheessa Herran kirkkaus menee temppeliin ja mistä se on tullut ja mikä on Herran kirkkaus?
Herran kirkkaus eu pysy siellä missä eläimiä uhrataan turhaan syntiuhteina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
#Antikristus ei voi mennä temppeliin ennen, kuin Herran kirkkaus on poistunut temppelistä.#
Jeesus on palaamatta vielä kun temppeli on käytössä?
Missä vaiheessa Herran kirkkaus menee temppeliin ja mistä se on tullut ja mikä on Herran kirkkaus?
Herran kirkkaus eu pysy siellä missä eläimiä uhrataan turhaan syntiuhteina.>>Jeesus on palaamatta vielä kun temppeli on käytössä?<<
Et lukenut edellä olevaa kronologiaa. Jeesus palaa ensin hakemaan morsiamensa temppeliin keribien kantamalla valtaistuimella istuen. Herran kirkkaus on Herran Jeesuksen läsnäolo temppelissä. 3,5 vuoden päästä siitä temppelin seurakunta viedään taivaaseen. Antikristus on temppelissä seuraavat 3,5 vuotta ja sen jälkeen Jeesus palaa sen jälkeen pysyvästi takaisin valkoisella hevosella ratsastaen.
Joh 14:2 Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan.
3 Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen.
Ilm 11:1 Sitten minulle annettiin mittakeppi, joka oli kuin sauva, ja minulle sanottiin: "Mene mittaamaan Jumalan temppeli ja alttari ja laske ne, jotka siellä rukoilevat.
2 Temppelin ulompaa esipihaa älä kuitenkaan lue mukaan, jätä se mittaamatta, sillä se on annettu vieraiden kansojen haltuun. Ne polkevat pyhää kaupunkia neljänkymmenenkahden kuukauden ajan.
Hes 43:2 Ja katso: Israelin Jumalan kunnia tuli idästä päin. Sen kohina oli niinkuin paljojen vetten kohina, ja maa kirkastui hänen kunniastansa.
3 Ja näky, jonka minä näin, oli samanlainen kuin se näky, jonka olin nähnyt tullessani hävittämään kaupunkia; samanlaiset olivat näyt kuin se näky, jonka olin nähnyt Kebar-joen varrella. Niin minä lankesin kasvoilleni.
4 Ja Herran kunnia kulki temppeliin sen portin kautta, jonka etupuoli oli itää kohden.
5 Ja henki nosti minut ja vei minut sisempään esipihaan. Ja katso: Herran kunnia täytti temppelin.
6 Ja minä kuulin jonkun puhuttelevan minua temppelistä; mutta mies seisoi minun vieressäni.
7 Se ääni sanoi minulle: "Ihmislapsi, tämä on minun valtaistuimeni sija ja minun jalkapohjaini sija, jossa minä tahdon asua israelilaisten keskellä iankaikkisesti.
>>>Herran kirkkaus eu pysy siellä missä eläimiä uhrataan turhaan syntiuhteina.<<<
Päin vastoin. Herran kirkkaus nimenomaan pysyy temppelissä, koska Herralle Jeesukselle uhrit ovat silloin otollisia. Uhrit ovat aina yhteys Jeesuksen vereen ja ruumiiseen samalla tavalla kuin ehtollisen uhraaminen, koska sehän on ruoka- ja juomauhri.
Mal 3:1 -- Minä lähetän sanansaattajani raivaamaan edelläni tietä. Ja aivan äkkiä tulee temppeliinsä Valtias, jota te odotatte, ja Liiton enkeli, jota te kaipaatte. Hän saapuu, sanoo Herra Sebaot.
2 Kuka voi kestää sen päivän, jolloin hän tulee, kuka voi seistä horjumatta, kun hän ilmestyy? Sillä hän on kuin ahjon hehku, hän puhdistaa kuin vahvin lipeä.
3 Silloin Herra toimii kuin metallinsulattaja ja hopeankiillottaja. Hän puhdistaa leeviläiset, ja he tulevat puhtaiksi kuin kulta ja hopea, joista kuona on poltettu pois. He uhraavat jälleen Herralle virheettömät uhrit, säädösten mukaan.
4 Juudan ja Jerusalemin uhrilahjat ovat Herralle mieleen, niin kuin ne olivat entisinä aikoina, jo kauan sitten.
1 Kor 10:16 Eikö malja, jonka me siunaamme, ole yhteys Kristuksen vereen? Ja eikö leipä, jonka me murramme, ole yhteys Kristuksen ruumiiseen?
17 Leipä on yksi, ja niin mekin olemme yksi ruumis, vaikka meitä on monta, sillä tulemme kaikki osallisiksi tuosta yhdestä leivästä.
18 Ajatelkaa Israelin kansaa! Eivätkö papit, jotka syövät uhrilihaa, joudu läheiseen yhteyteen alttarin kanssa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Antikritus tule tekemään temppeliin mitään hyvää varsinkaan, kun hän lopettaa uhraamisen. Raamatun mukaan uhraamisen lopettaminen on kauhistus ja uhraaminen palaa takaisin, kun Antikristus on kukistettu ja temppeli puhdistettu ja palautettu takaisin Herralle Jeesukselle.
Dan 8:11 Se kasvoi ja uhmasi jo taivaan joukon valtiasta, ja valtiaalta otettiin pois päivittäinen uhri ja hänen temppelinsä turmeltiin perustuksia myöten.
12 Päivittäisen uhrin sijaan pantiin jumalaton ja väärä palvelus, ja totuus sortui maahan. Ja sarvi menestyi yhä kaikissa toimissaan.
13 Sitten minä kuulin pyhien enkelien puhuvan, ja yksi heistä kysyi toiselta: "Kuinka kauan meidän täytyy katsella tätä? Päivittäinen uhri on poissa, jumalattomuus levittää tuhoa, ja pyhäkkö ja palvelus on tallattu maahan!"
14 Toinen vastasi: "Niin kauan, että kaksituhatta kolmesataa iltaa ja aamua on kulunut; sitten nousee pyhäkkö taas kunniaan."Turmion iljetys, josta Vanhan Testamentin Daniel mainitsi oli jotakin 150-200 eKr aikana, makkebealaissotien aikana - juutalaisten temppelissä, se oli se kreikkalaisten hyökkääjien Zeuksensa patsas. Nykyään temppeleissä ei ole mitään muuta erikoista kristityilläkään, muuta kuin että tietokone-power-pointti esityksiä tms. tekevät tietokoneet on monessa hellari- "Saalemissakin" kunniapaikalla. Se ei välttämättä ole "turmion iljestys", vaikka joku saa uskoa senkin, että on....
- Anonyymi
Kannustan kuuntelemaan Olavi Syvännön kolme opetussarjaa Syvännöllä on Raamatun alkutekstien tuntemus ja hän viittaa monessa miten asia on sanottu alkuteksteissä. Seurakunnan tempaus voi olla ihan minä hetkenä tahansa. Olavavi Syväntö Tulevat tapahtumat osa 3., osa 4 ja osa 5 Youtubessa. Opetus on pitkä mutta kuunalkaa osissa. Valtavan selvä ja raamatullinen opetus- Salopuu
- Anonyymi
Jeesus tulee Googin sotajoukkojen hyökättyä Israeliin.
Sinä olet lähtenyt auttamaan kansaasi, auttamaan voideltuasi. Sinä murskaat pään jumalattoman huoneesta, paljastat perustukset kaulan tasalle.
minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.
sinä päivänä sanotaan: "Katso, tämä on meidän Jumalamme, jota me odotimme meitä pelastamaan; tämä on Herra, jota me odotimme: iloitkaamme ja riemuitkaamme pelastuksesta, jonka hän toi".
Kuule! Vartijasi korottavat äänensä, kaikki he riemuitsevat, sillä he näkevät silmästä silmään, kuinka Herra palajaa Siioniin.
Herra Jeesus itse opettaa: tästedes te ette näe minua, ennenkuin sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen'."
- Anonyymi
Ei ole. Ei riitä kellään kyky sepittää niitä todeksi. Omituisia höpöttäjiä kirjan täydeltä .
- Anonyymi
TAPAHTUMAT ENNEN YLÖSOTTOA ENNALTATIEDETÄÄN HYVIN
Ylösotto ei tule meille yllätyksenä, sillä edeltäviä tapahtumia tiedetään hyvin:
1. Ennustus on sen laatuinen kuin olisi viimeinen vuosi armotalouskaudessa. Pian olisi korkea aika sen toteutua.
2. Pitää sitoa ylösotto valerauhan tuloon niinkuin vain minä olen tehnyt!
3. Tapahtuu luopumuksen huippu kuten sukupuolineutraalin avioliittolain hyväksyminen
tai Israelin maan jakamisen hyväksyminen kristikunnassa. ilmeisesti Chrislam
4. Luopumuksen huippu laukaisee Antikristuksen tulon.
5. Sopimiseksi ei riitä esimerkiksi 15. 1. 2017 ulkoministerien päätös vaan myöhemmin tuleva sopimus,
jossa Israel ja Antikristus ovat mukana ja sovitaan myös Jerusalemista.
6. Putin putoaa milloin putoaa tai siis joku raivaa tietä Antikristuksen tulolle.
7. Gorban valtaan tulo eli Antikristus tulee kun aika on.
8. Antikristuksen tulosta varmistuu se, että hän on viimeinen suuri Antikristus ja lopun profetian loppusarja toteutuu.
9. Siinä sivussa tulisi myös sanomani suuri hysteerinen herätys ja rynnistys näille sivuille.
10. "Katso Ylkä tulee, lähtekää Häntä vastaan" -huutajia esiintyy. 1986 aloittamani huuto yleistyy.
11. Jo aikaisemmin kirjoitin, että Antikristus alkaa hioa rauhaa Lähi-Itään.
12. Rauha valmistuisi aikaisintaan tammikuun 15. 2021, viimeistään 2000 vuotta Kristuksen kuolemasta.
13. Pimeimmät ylistävät saavutettua "rauhaa" sanoen nyt on rauha ja turvallisuus.
14. Seurakunnan lähtö yläilmoihin toteutuu noin viikko valerauhan teon jälkeen.
Harri Veijonen 1986-2017.
Kommentti: Tuskin kukaan muu on koskaan tarjonnut vastaavaa "pelastussanomaa", viimeinenkin ehtii ensimmäiseksi!
HOME http://wwnet.fi/users/veijone/.- Anonyymi
Raamattu ei puhu mitään valerauhansopimuksesta, mutta puhuu 10 kuninkaan liitosta, jonka Antikristus solmii. Antikristus pettää liittonsa sikäli, että kolme liittolaista hylätään / tuhotaan.
Dan 7:7 Ja vielä minä näin yöllisessä näyssäni, että oli neljäs eläin, pelottava, kauhistuttava ja hyvin väkevä. Sillä oli suuret rautaiset hampaat, ja se söi ja ruhjoi kaiken ja tallasi tähteet jalkoihinsa. Se oli erilainen kuin aikaisemmat eläimet, ja sillä oli kymmenen sarvea.
8 Minä katselin niitä sarvia ja näin, että niiden väliin kasvoi vielä pieni sarvi, ja entisistä sarvista kolme irtosi sen tieltä. Ja katso, sillä sarvella oli silmät, ihmisen silmien kaltaiset, ja suu, joka puhui suuria sanoja.
---
27 Ja hän tekee liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin; ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän ylitse." - Anonyymi
Mitä kummaa: "Seurakunnan lähtö yläilmoihin toteutuu noin viikko valerauhan teon jälkeen".
Se, joka huutaa yöllä, on ylienkeli: Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
Käskyhuuto, ylienkeliääni ja pasuuna soitto kotiin lähdon merkiksi, siis Raamattu ei ilmoita salaista katoamista.
Sanan mukaan Jeesus palaa Googin sodan pyörteissä: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa. Jeesus on Herra Sebaot, sotajoukkojen Jumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä kummaa: "Seurakunnan lähtö yläilmoihin toteutuu noin viikko valerauhan teon jälkeen".
Se, joka huutaa yöllä, on ylienkeli: Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
Käskyhuuto, ylienkeliääni ja pasuuna soitto kotiin lähdon merkiksi, siis Raamattu ei ilmoita salaista katoamista.
Sanan mukaan Jeesus palaa Googin sodan pyörteissä: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa. Jeesus on Herra Sebaot, sotajoukkojen Jumala.Danielin kirjan profetia on helppo ymmärtää. Kahteen tuhanteen vuoteen ei ole uhrattu Mooseksen lain mukaisia eläin-ja ruokauhreja. Voidaan sanoa teurasuhrin ja ruokauhrin olleen lakkautetun koko viimeisten päivien ajan.
Absurdia ylipäätään meuhkata 3,5 vuodessa, jolloin ei uhreja toimiteta.
Evankeliumin sanoma on: ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista". Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.
Jos joku aloittaa lain mukaiset uhritoimitukset uudelleen, niin hän kieltää Jeesuksen uhrin ja tallaa jalkoihin Jumalan Pojan. Jumala ilmoittaa selkeästi: "uhria synnin edestä enää tarvita".
Jeesus lopetti yhdellä ainoalla, täydellisellä uhrilla eläinten uhraamiset. Danielin profetia kertoo: Ja hän tekee liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin; ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän ylitse."
"And he shall confirm a covenant" Jeesus vahvisti uuden liiton omalla verellään. "in the midst of the week he shall cause the sacrifice and the oblation to cease" Jeesu kuoli keskellä sekä viikkoa että vuosiviikkoa. Jeesuksen maanpäällinen palvelustehtävä kesti kolme ja puoli vuotta. "and in the midst of the week he shall cause the sacrifice and the oblation to cease" Jeesus kuoli keskellä viikkoa. Keskiviikosta uutislyhteen heilutukseen, lauantai-iltaan, on kolme päivää ja kolme yötä. Jeesus nousi esikoisena kuoloon nukkuneista. "hän toimittakoon sen lyhteen heilutuksen Herran edessä, että hänen mielisuosionsa tulisi teidän osaksenne; sapatin jälkeisenä päivänä pappi toimittakoon sen heilutuksen".
Myös Jeesuksen mainitsema hävityksen kauhistus on jo tapahtunut:
Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon. Hävityksen kauhistus oli merkki vuorille paon ajankohdasta. Siis vuorille pako on jo tapahtunut, siis myös hävityksen kauhistus on toteutunut temppelin tuhoamisen yhteydessä.
Myös Danielin mainitsema hoviteltta-profetia on toteutunut.
Jos pitää antikristusta koko Raamatun kaikkein tärkeimpänä olentona ja pyöriin antikristuksen ympärillä, niin taatusti eivät profetiat avaudu. Sillä Sana sanoo: Jerusalemin asukkaat ja heidän hallitusmiehensä eivät Jeesusta tunteneet. Antikristuksen ja temppelin odottajat eivät tunne Jeesusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanan mukaan Jeesus palaa Googin sodan pyörteissä: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa. Jeesus on Herra Sebaot, sotajoukkojen Jumala.>>Mitä kummaa: "Seurakunnan lähtö yläilmoihin toteutuu noin viikko valerauhan teon jälkeen".<<
Raamattu ei puhu mitään valerauhasta eikä puhu mitään ylösotosta viikko sen jälkeen.
Jerusalemin temppelissä oleva seurakunta temmataan Karitsan häihin 7 vuoden ahdistuksen aikojen puolessa välissä (midtribulaatio).
Ilm 11:1 Sitten minulle annettiin mittakeppi, joka oli kuin sauva, ja minulle sanottiin: "Mene mittaamaan Jumalan temppeli ja alttari ja laske ne, jotka siellä rukoilevat.
2 Temppelin ulompaa esipihaa älä kuitenkaan lue mukaan, jätä se mittaamatta, sillä se on annettu vieraiden kansojen haltuun. Ne polkevat pyhää kaupunkia neljänkymmenenkahden kuukauden ajan.
Ilm 12:5 Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo,
6 ja nainen pakeni autiomaahan. Jumala on sinne valmistanut hänelle turvapaikan, missä hänestä pidetään huolta tuhat kaksisataakuusikymmentä päivää.
Jes 66:7 Ennen kuin kivut ovat edes alkaneet, Siion on jo synnyttänyt, ennen kuin tuska on ehtinyt tulla, hän on saattanut maailmaan poikalapsen. [Ilm. 12:2,5]
8 Kuka on kuullut, kuka on nähnyt tällaista? Syntyykö maa yhdessä päivässä, syntyykö kansa yhdellä kertaa? Mutta heti kipujen alkaessa Siion synnytti omat lapsensa.
9 -- Minäkö avaisin kohdun suun saattamatta synnytystä päätökseen? kysyy Herra. -- Minä, joka ohjaan synnyttäjää, estäisinkö minä häntä synnyttämästä? kysyy sinun Jumalasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Danielin kirjan profetia on helppo ymmärtää. Kahteen tuhanteen vuoteen ei ole uhrattu Mooseksen lain mukaisia eläin-ja ruokauhreja. Voidaan sanoa teurasuhrin ja ruokauhrin olleen lakkautetun koko viimeisten päivien ajan.
Evankeliumin sanoma on: ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista". Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.
Jos joku aloittaa lain mukaiset uhritoimitukset uudelleen, niin hän kieltää Jeesuksen uhrin ja tallaa jalkoihin Jumalan Pojan. Jumala ilmoittaa selkeästi: "uhria synnin edestä enää tarvita".
Jeesus lopetti yhdellä ainoalla, täydellisellä uhrilla eläinten uhraamiset. Danielin profetia kertoo: Ja hän tekee liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin; ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän ylitse."
"And he shall confirm a covenant" Jeesus vahvisti uuden liiton omalla verellään. "in the midst of the week he shall cause the sacrifice and the oblation to cease" Jeesu kuoli keskellä sekä viikkoa että vuosiviikkoa. Jeesuksen maanpäällinen palvelustehtävä kesti kolme ja puoli vuotta. "and in the midst of the week he shall cause the sacrifice and the oblation to cease" Jeesus kuoli keskellä viikkoa. Keskiviikosta uutislyhteen heilutukseen, lauantai-iltaan, on kolme päivää ja kolme yötä. Jeesus nousi esikoisena kuoloon nukkuneista. "hän toimittakoon sen lyhteen heilutuksen Herran edessä, että hänen mielisuosionsa tulisi teidän osaksenne; sapatin jälkeisenä päivänä pappi toimittakoon sen heilutuksen".
Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon. Hävityksen kauhistus oli merkki vuorille paon ajankohdasta. Siis vuorille pako on jo tapahtunut, siis myös hävityksen kauhistus on toteutunut temppelin tuhoamisen yhteydessä.
Jos pitää antikristusta koko Raamatun kaikkein tärkeimpänä olentona ja pyöriin antikristuksen ympärillä, niin taatusti eivät profetiat avaudu. Sillä Sana sanoo: Jerusalemin asukkaat ja heidän hallitusmiehensä eivät Jeesusta tunteneet. Antikristuksen ja temppelin odottajat eivät tunne Jeesusta.>>>Jos joku aloittaa lain mukaiset uhritoimitukset uudelleen, niin hän kieltää Jeesuksen uhrin ja tallaa jalkoihin Jumalan Pojan. <<<
Puhut valhetta.
Raamattu ilmoittaa, että Herra Jeesus rakentaa itselleen temppelin ja tulee ottamaan siellä vastaan uhrit, jotka ovat yhteys hänen ruumiiseen ja vereen. Jos joku ei halua noudattaa lakia, hän tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan sovitusveren. Sen takia Antikristus vastustaa uhraamista samalla tavalla kuin sinä.
Joosua on hebreaksi Jeshua, joka on Jeesuksen hebrealainen nimi. Messias Jeshua rakentaa itselleen temppelin ja ottaa siellä vastaan uhrit, kuten ne uhrattiin jo kauan sitten.
Sak 6:11 ja ota vastaan hopea ja kulta, tee kruunu ja pane se ylimmäisen papin Joosuan, Joosadakin pojan, päähän
12 ja sano hänelle näin: "Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, mies nimeltä Vesa! Omalta pohjaltansa hän on kasvava, ja hän on rakentava Herran temppelin.
13 Herran temppelin hän on rakentava, ja valtasuuruutta hän on kantava, ja hän on istuva ja hallitseva valtaistuimellansa; hän on oleva pappi valtaistuimellansa, ja rauhan neuvo on vallitseva niitten molempien välillä.
14 Ja kruunu on oleva muistona Herran temppelissä Helemistä ja Tobiasta ja Jedajasta ja Sefanjan pojan suosiollisuudesta.
15 Ja kaukana asuvaiset tulevat ja rakentavat Herran temppeliä. Ja te tulette tietämään, että Herra Sebaot on lähettänyt minut teidän tykönne. Näin on tapahtuva, jos te hartaasti kuulette Herran, teidän Jumalanne, ääntä."
Mal 3:1 -- Minä lähetän sanansaattajani raivaamaan edelläni tietä. Ja aivan äkkiä tulee temppeliinsä Valtias, jota te odotatte, ja Liiton enkeli, jota te kaipaatte. Hän saapuu, sanoo Herra Sebaot.
2 Kuka voi kestää sen päivän, jolloin hän tulee, kuka voi seistä horjumatta, kun hän ilmestyy? Sillä hän on kuin ahjon hehku, hän puhdistaa kuin vahvin lipeä.
3 Silloin Herra toimii kuin metallinsulattaja ja hopeankiillottaja. Hän puhdistaa leeviläiset, ja he tulevat puhtaiksi kuin kulta ja hopea, joista kuona on poltettu pois. He uhraavat jälleen Herralle virheettömät uhrit, säädösten mukaan.
4 Juudan ja Jerusalemin uhrilahjat ovat Herralle mieleen, niin kuin ne olivat entisinä aikoina, jo kauan sitten.
1 Kor 10:16 Eikö malja, jonka me siunaamme, ole yhteys Kristuksen vereen? Ja eikö leipä, jonka me murramme, ole yhteys Kristuksen ruumiiseen?
17 Leipä on yksi, ja niin mekin olemme yksi ruumis, vaikka meitä on monta, sillä tulemme kaikki osallisiksi tuosta yhdestä leivästä.
18 Ajatelkaa Israelin kansaa! Eivätkö papit, jotka syövät uhrilihaa, joudu läheiseen yhteyteen alttarin kanssa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Danielin kirjan profetia on helppo ymmärtää. Kahteen tuhanteen vuoteen ei ole uhrattu Mooseksen lain mukaisia eläin-ja ruokauhreja. Voidaan sanoa teurasuhrin ja ruokauhrin olleen lakkautetun koko viimeisten päivien ajan.
Jos pitää antikristusta koko Raamatun kaikkein tärkeimpänä olentona ja pyöriin antikristuksen ympärillä, niin taatusti eivät profetiat avaudu. Sillä Sana sanoo: Jerusalemin asukkaat ja heidän hallitusmiehensä eivät Jeesusta tunteneet. Antikristuksen ja temppelin odottajat eivät tunne Jeesusta.>>>Jeesus lopetti yhdellä ainoalla, täydellisellä uhrilla eläinten uhraamiset. Danielin profetia kertoo: Ja hän tekee liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin; ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän ylitse."
"And he shall confirm a covenant" Jeesus vahvisti uuden liiton omalla verellään. "in the midst of the week he shall cause the sacrifice and the oblation to cease" Jeesu kuoli keskellä sekä viikkoa että vuosiviikkoa.<<<
Puhut valhetta.
Jae Dan 9:27 ei puhu mitään Kristuksesta vaan puhuu pahasta Hävittäjästä, Antikristuksesta. Jakeessa Dan 9:27 ei vahvisteta mitään uutta liittoa vaan Antikristuksen 10 kuninkaan liitto. Danielin profetian viimeinen vuosiviikko ei ole edes toteutunut vielä eikä Jeesus sen takia kuollut vuosiviikon keskellä. Pikemminkin analogia tai ennakkokuva Kristuksen ristinkuolemaan löytyy edeltävästä jakeesta Dan 9:26.
Dan 9:27 Ja hän tekee liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin; ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän ylitse."
Matt 24:15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon-
16 silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
17 joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
18 ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
19 Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
20 Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Jos joku aloittaa lain mukaiset uhritoimitukset uudelleen, niin hän kieltää Jeesuksen uhrin ja tallaa jalkoihin Jumalan Pojan. <<<
Puhut valhetta.
Raamattu ilmoittaa, että Herra Jeesus rakentaa itselleen temppelin ja tulee ottamaan siellä vastaan uhrit, jotka ovat yhteys hänen ruumiiseen ja vereen. Jos joku ei halua noudattaa lakia, hän tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan sovitusveren. Sen takia Antikristus vastustaa uhraamista samalla tavalla kuin sinä.
Joosua on hebreaksi Jeshua, joka on Jeesuksen hebrealainen nimi. Messias Jeshua rakentaa itselleen temppelin ja ottaa siellä vastaan uhrit, kuten ne uhrattiin jo kauan sitten.
Sak 6:11 ja ota vastaan hopea ja kulta, tee kruunu ja pane se ylimmäisen papin Joosuan, Joosadakin pojan, päähän
12 ja sano hänelle näin: "Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, mies nimeltä Vesa! Omalta pohjaltansa hän on kasvava, ja hän on rakentava Herran temppelin.
13 Herran temppelin hän on rakentava, ja valtasuuruutta hän on kantava, ja hän on istuva ja hallitseva valtaistuimellansa; hän on oleva pappi valtaistuimellansa, ja rauhan neuvo on vallitseva niitten molempien välillä.
14 Ja kruunu on oleva muistona Herran temppelissä Helemistä ja Tobiasta ja Jedajasta ja Sefanjan pojan suosiollisuudesta.
15 Ja kaukana asuvaiset tulevat ja rakentavat Herran temppeliä. Ja te tulette tietämään, että Herra Sebaot on lähettänyt minut teidän tykönne. Näin on tapahtuva, jos te hartaasti kuulette Herran, teidän Jumalanne, ääntä."
18 Ajatelkaa Israelin kansaa! Eivätkö papit, jotka syövät uhrilihaa, joudu läheiseen yhteyteen alttarin kanssa?Yksi virhe, Yeshua EI OLE Jeesuksen hebreankielinen nimi, vaan viitaa vuosina 300ekr-100eKr vaikuttaneeseen leeviläiseen pappiin...
Ymmärrätte ehkö nyt että eksymyksensä on syvä Messiaastaan irti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksi virhe, Yeshua EI OLE Jeesuksen hebreankielinen nimi, vaan viitaa vuosina 300ekr-100eKr vaikuttaneeseen leeviläiseen pappiin...
Ymmärrätte ehkö nyt että eksymyksensä on syvä Messiaastaan irti.Suomalaiset edes ääntävät Jeesus nimen melko alkuperäisen kaltaisena, mutta britit/usalaiset ei, heillä hän on ZIIISAS! Hebreaksi on yhtä helppoa kirjoittaa Jeesus - kuin Jeshua, mutta ovat silti eri henkilö, vaikka johonkin omaan käännökseensä kirjoittaisivat petettyinä Jeshua, Jeesuksen sijaan...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalaiset edes ääntävät Jeesus nimen melko alkuperäisen kaltaisena, mutta britit/usalaiset ei, heillä hän on ZIIISAS! Hebreaksi on yhtä helppoa kirjoittaa Jeesus - kuin Jeshua, mutta ovat silti eri henkilö, vaikka johonkin omaan käännökseensä kirjoittaisivat petettyinä Jeshua, Jeesuksen sijaan...
Eikä Jeesus edes Israelissa ollut ensimmäinen Jeesus niminen. Jeesus Siirak niminen Vanhan Testamentin pappikin oli ja Hänen kirjoituksensa on apokryfikirjoissa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksi virhe, Yeshua EI OLE Jeesuksen hebreankielinen nimi, vaan viitaa vuosina 300ekr-100eKr vaikuttaneeseen leeviläiseen pappiin...
Ymmärrätte ehkö nyt että eksymyksensä on syvä Messiaastaan irti.Olet väärässä. Yeshua on nimenomaan Jeesuksen alkuperäinen nimi. Asian voi päätellä UT:ssa olevasta Raamatulle tyypillisestä sanaleikistä. Jumalan Pojalle piti antaa nimeksi Yeshia, koska yoshia = hän pelastaa. Lause on johdonmukainen vain hebreaksi puhuttuna.
“Hän synnyttää pojan, ja sinun tulee antaa pojalle nimeksi Jeesus, sillä hän pelastaa kansansa sen synneistä." (Matteus 1:21) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Jos joku aloittaa lain mukaiset uhritoimitukset uudelleen, niin hän kieltää Jeesuksen uhrin ja tallaa jalkoihin Jumalan Pojan. <<<
Puhut valhetta.
18 Ajatelkaa Israelin kansaa! Eivätkö papit, jotka syövät uhrilihaa, joudu läheiseen yhteyteen alttarin kanssa?Hesekiel rupesi itse jopa suunnittelemaan Uutta Temppeliä Israelille. Hesekielin kirjan loppu on uuden temppelin kuvaamista. Siitä on varmasti jo 3D-mallinnus tietokoneelle tehty, tai teen sen itsekin, joskus, jos "Elämme ja Herra Suo"... Mitatkin on yritetty tarkasti kuvata, mutta ei Hesekielillä tainnut olla edes Messiasennustuksia, ne meni muutaman muun profeetan piikkiin...
Hesekielin kirjan paras anti oli kai se, että hän kekkasi, että "Ei Isää vaadita tilille poikansa synneistä, eikä poikaa isänsä." Se oli jossain määrin silti vastoin Mooseksen ilmoitusta, missä Mooses sanoi, että "vain kolmanteen ja neljänteen polveen asti, Jumala katsoo jopa syntistä sukua", sitten heidät tuhotaan... Ja tuhostakin on silti sanottu, että sitäkään ei varsinkaan ISÄ, Jumalista tee, koska "kukaan EI Elävän Jumalan edessä voi olla tuhottu!" Vaikka kyseessä olisi sukupuuttoonkin kuolleita ihmisiä"... Jumala, ISÄ - etsii heistäkin tiedon itselleen, ja inkarnoittaa heitäkin takaisin - milloin tahtoo.. Ulkoisesti olemme niin samanlaisia silti, että eihän sillä ole mitään väliä syntyykö edes pitkäksi vai pätkäksi, koska kokoeromme on paljon pienemmät kuin makakilla ja Gorillalla - esimerkiksi, tai kissalla ja leijonalla, tai chihuahualla ja karhulla... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos pitää antikristusta koko Raamatun kaikkein tärkeimpänä olentona ja pyöriin antikristuksen ympärillä, niin taatusti eivät profetiat avaudu. Sillä Sana sanoo: Jerusalemin asukkaat ja heidän hallitusmiehensä eivät Jeesusta tunteneet. Antikristuksen ja temppelin odottajat eivät tunne Jeesusta.Jos Ihminen liittyy vihreisiin, edes polittiisesti, tulee meille ideologinen/teologinen ongelma, evoluutiotietoisuuden kanssa: Muut eläinlajit ovatkin yllättäen veljiämme, eri lajeja konkreettisesti vain, ja siis Pyhän Hengen pilkkaa olisi mitä suurimmissa määrin, jopa eläinten murhaaminenkin, jos joku karjaeläinluokka ei haluaakaan enää tulla murhatuksi nuorena jo ruuaksemme... No, pedon merkki on - vaikka senkin voissa paistaisi, petomainen ruokavaliomme...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Ihminen liittyy vihreisiin, edes polittiisesti, tulee meille ideologinen/teologinen ongelma, evoluutiotietoisuuden kanssa: Muut eläinlajit ovatkin yllättäen veljiämme, eri lajeja konkreettisesti vain, ja siis Pyhän Hengen pilkkaa olisi mitä suurimmissa määrin, jopa eläinten murhaaminenkin, jos joku karjaeläinluokka ei haluaakaan enää tulla murhatuksi nuorena jo ruuaksemme... No, pedon merkki on - vaikka senkin voissa paistaisi, petomainen ruokavaliomme...
Eli miksi luulette että kestäisitte Itse olla Jumalan Karitsa, että taistelette Johanneksen tutkainta vastaan, ettette joutuisi ottamaan edes pedonmerkkiä? Eihän ihmisiä olisi montaakaan prosenttia nykyisestäkään, jos emme edes ruokavaliomme suhteen olisi olleet sikoja tai petoja... Jeesus itse silti söi Lampaan ja Kalan lihaa, ihan normimääriä, eli Jumalan Karitsa tietenkin suhteutetaan kai ihmisten touhuihin, eli se, joka ei kykene kunnolliseen itsepuolustukseen, pedon hyökätessä oli Jumalan Karitsa, mutta onko siinä sitten paljonkin häppeemistä? Kuoleehan se petokin silti kohta, vaikka vain vanhanakin?
Lopettakaa siis haihattelu, kiltteydellänne, ja vain jotakin mikrosiruja haikailette kehoon pedon merkiksi. Useaan tuhanteen vuoteenkaan EI TODELLAANKAAN TULE maan päälle vielä montaakaan KYBORGGIA?! Itse olisin kyllä ensimmäisten joukossa tuohon sortumassa, koska olen itse Nörtti... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos pitää antikristusta koko Raamatun kaikkein tärkeimpänä olentona ja pyöriin antikristuksen ympärillä, niin taatusti eivät profetiat avaudu. Sillä Sana sanoo: Jerusalemin asukkaat ja heidän hallitusmiehensä eivät Jeesusta tunteneet. Antikristuksen ja temppelin odottajat eivät tunne Jeesusta.Danielin kirja HELPPO ymmärtää? Haha, jos tietäisittekin että minulla ainakin menee vielä ehkä kauankin tekoälyalgorytmini kanssa että voin todistaa, että vuohi/lammas kamppailijoiden SUURISTA-SARVISTA jokainen nousee eriytettynä jokainen OMAAN ilmansuuntaansa. Ei sen todistamiseen ehkä silti enää kauaakaan mene, mutta on nykyiseenkin versioon on mennyt jo monia kuukausia ihan 24h.... Sen niiden keskelle ilmaantunut ilkeä pieni sarvi(suorittaa pienempikuin vertailuja) on silti jo jotenkin huomioonotettu, peliteoriassani... Ja kukapa muukaan, kuin Jeesus sitäkin katsoo, kaiken aikaa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Jeesus lopetti yhdellä ainoalla, täydellisellä uhrilla eläinten uhraamiset. Danielin profetia kertoo: Ja hän tekee liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin; ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän ylitse."
"And he shall confirm a covenant" Jeesus vahvisti uuden liiton omalla verellään. "in the midst of the week he shall cause the sacrifice and the oblation to cease" Jeesu kuoli keskellä sekä viikkoa että vuosiviikkoa.<<<
Puhut valhetta.
Jae Dan 9:27 ei puhu mitään Kristuksesta vaan puhuu pahasta Hävittäjästä, Antikristuksesta. Jakeessa Dan 9:27 ei vahvisteta mitään uutta liittoa vaan Antikristuksen 10 kuninkaan liitto. Danielin profetian viimeinen vuosiviikko ei ole edes toteutunut vielä eikä Jeesus sen takia kuollut vuosiviikon keskellä. Pikemminkin analogia tai ennakkokuva Kristuksen ristinkuolemaan löytyy edeltävästä jakeesta Dan 9:26.
Dan 9:27 Ja hän tekee liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin; ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän ylitse."
Matt 24:15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon-
16 silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
17 joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
18 ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
19 Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
20 Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.Miten valehtelin? Väitätkö antikristuksen sovittaneet synnit? Onko tämä valhetta? "Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen." Näetkö ja pystytkö todistamaan eläinuhreja yhä edelleen uhratavan Jerusalemin temppelissä?
Vuorille pako on jo tapahtunut ja niin myös paon hetken merkiksi annettu: Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee,
VÄITIT MINUN VALHTELVAN, ET IKINÄ PYSYT TODISTAMAAN JUMALAN SAA VALHEEKSI. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet väärässä. Yeshua on nimenomaan Jeesuksen alkuperäinen nimi. Asian voi päätellä UT:ssa olevasta Raamatulle tyypillisestä sanaleikistä. Jumalan Pojalle piti antaa nimeksi Yeshia, koska yoshia = hän pelastaa. Lause on johdonmukainen vain hebreaksi puhuttuna.
“Hän synnyttää pojan, ja sinun tulee antaa pojalle nimeksi Jeesus, sillä hän pelastaa kansansa sen synneistä." (Matteus 1:21)Haluatko asiasta todisteita? Miten Jeesus kirjoitetaan hebreaksi?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluatko asiasta todisteita? Miten Jeesus kirjoitetaan hebreaksi?!
Tarkistakaapa itse asia, vaikkapa sen aiemmankin Jeesuksen, Jeesus Siirakin hebrean kielisestä nimestä ja kirjoitusasusta. Tarkista ENSIN tämä asia ennen kuin hutkit! Miksi että ymmärrä, että Yeshua nimi oli kuuluisa sekin Israelissa, ja olen itse lukenut asiasta, ja siitä, että kyseinen Yeshua oli Israelin makkabealaissotien aikainen pappi, jolla oli suuri ansio siitä, että kreikkalaisten temppeliin tuoma Zeus patsas poistettiin, mutta pian tuli Kreikan hellenistisen sorron tilalle Rooma!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkistakaapa itse asia, vaikkapa sen aiemmankin Jeesuksen, Jeesus Siirakin hebrean kielisestä nimestä ja kirjoitusasusta. Tarkista ENSIN tämä asia ennen kuin hutkit! Miksi että ymmärrä, että Yeshua nimi oli kuuluisa sekin Israelissa, ja olen itse lukenut asiasta, ja siitä, että kyseinen Yeshua oli Israelin makkabealaissotien aikainen pappi, jolla oli suuri ansio siitä, että kreikkalaisten temppeliin tuoma Zeus patsas poistettiin, mutta pian tuli Kreikan hellenistisen sorron tilalle Rooma!
Tavallista on teologisten ihmisten väite, että kreikkalaiset olisivat vääntäneet tahallaan Jeesus - nimen eri muotoon Jesua, mutta meillä ei ole tietenkään enää missään alkuperäisiä tekstejä, mutta jos Je'su sana olisi kirjoitettu ilman lopun ässää, niin kreikkalaiset olisivat jo ALUSSAAN kristinuskoa senkin turhaan vääristäneet... Vääristelivät he monia muitakin asioita, joten emme voi olla asiasta varmoja...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tavallista on teologisten ihmisten väite, että kreikkalaiset olisivat vääntäneet tahallaan Jeesus - nimen eri muotoon Jesua, mutta meillä ei ole tietenkään enää missään alkuperäisiä tekstejä, mutta jos Je'su sana olisi kirjoitettu ilman lopun ässää, niin kreikkalaiset olisivat jo ALUSSAAN kristinuskoa senkin turhaan vääristäneet... Vääristelivät he monia muitakin asioita, joten emme voi olla asiasta varmoja...
Muistaakseni Roomalaiset (aikalaisia kirjoituksia oli Jeesuksen toimista aika paljon), aina kirjoittivat tuon nimen IESUS, koska latinan kielessä ei käsittääkseni paljoa käytetty kirjainta J. Olisivatko he tahallaan ton toisen ässään siihen lisänneet?! Vähän saman tapainen keskustelu kuin Jehovalaisten kanssa, että he eivät uskoneet aina Jeesuksen olevan edes Messias, koska häntä ei pistetty yhteen paaluun -vaan suorastaan ristipaaluun, jossa paaluja olikin jopa KAKSI! Mielestäni on kyse tuosta...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun nimiseni henkilö oli Daavidin aikana filistealaisten kuninkaana -( hän haukkui omaa hoviaan "hulluksi", kun Daavid leikki hullua, kun halusi palveluksestaan poies), nimittäin AKIS, mutta tuossa tapauksessa jopa Raamattuun oli pistetty se ÄSSÄ mukaan...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun nimiseni henkilö oli Daavidin aikana filistealaisten kuninkaana -( hän haukkui omaa hoviaan "hulluksi", kun Daavid leikki hullua, kun halusi palveluksestaan poies), nimittäin AKIS, mutta tuossa tapauksessa jopa Raamattuun oli pistetty se ÄSSÄ mukaan...
Toki keskustelumme alkaa mennä "hulluksi"; jos muistamme millaisia huits'hapeleita ovat britit. Johannes on John ja Jaakob on James...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistaakseni Roomalaiset (aikalaisia kirjoituksia oli Jeesuksen toimista aika paljon), aina kirjoittivat tuon nimen IESUS, koska latinan kielessä ei käsittääkseni paljoa käytetty kirjainta J. Olisivatko he tahallaan ton toisen ässään siihen lisänneet?! Vähän saman tapainen keskustelu kuin Jehovalaisten kanssa, että he eivät uskoneet aina Jeesuksen olevan edes Messias, koska häntä ei pistetty yhteen paaluun -vaan suorastaan ristipaaluun, jossa paaluja olikin jopa KAKSI! Mielestäni on kyse tuosta...
Emme(tai mää en) vielä voi uskoa kaikkea teologisten ihmisten opetuksesta, koska he eivät tutki asioita tarpeeksi syvästi, eli jos jostakin asiasta on vaikka vain kaksi päinvastaista käsitystä, niin silloin on yleensä totta, että eka vanhempi luulo on uutta väärempi, mutta koska teologien kovien tieteiden käsityskyky on ollut täysin kelvoton, vaikka ne ovat helpompia asioita pohjimmiltaan kuin tietää isompien ja monimutkaisempien kappaleiden kuten ihmisten väliset totuudet, en tästäkään syystä usko kaikkea nykyteologiaa, varsinkin kun heidät on eksytetty usein käsitteessään ONTOLOGIA, jossa pitäisi muka true/false logiikalla päättää lopullisesti se, onko JUMALAA olemassa? Jos pelkästään ihmisjumaloitujakin oli, eikä Jeesus itse heistä vähäisin, eikö pitäisi ymmärtää, että JUMALUUS on vain Suuria ja Korkeita asioita luoneiden HENKIEN titteli, jota on absoluuttisen turhaa kieltää, muissa asioissa kuin Kaiken ALKUJA tutkivissa kosmologioissa... "Silloin sunnuntaina olivat kaikki samanarvoisia, eikä sitä voi joitakin suuriakaan metafyysisiä asioita omaksi nimimerkityksekseen - ennen muita - ottanut Jumala kieltää, jos on itsekään totuudessa"...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu ei puhu mitään valerauhansopimuksesta, mutta puhuu 10 kuninkaan liitosta, jonka Antikristus solmii. Antikristus pettää liittonsa sikäli, että kolme liittolaista hylätään / tuhotaan.
Dan 7:7 Ja vielä minä näin yöllisessä näyssäni, että oli neljäs eläin, pelottava, kauhistuttava ja hyvin väkevä. Sillä oli suuret rautaiset hampaat, ja se söi ja ruhjoi kaiken ja tallasi tähteet jalkoihinsa. Se oli erilainen kuin aikaisemmat eläimet, ja sillä oli kymmenen sarvea.
8 Minä katselin niitä sarvia ja näin, että niiden väliin kasvoi vielä pieni sarvi, ja entisistä sarvista kolme irtosi sen tieltä. Ja katso, sillä sarvella oli silmät, ihmisen silmien kaltaiset, ja suu, joka puhui suuria sanoja.
---
27 Ja hän tekee liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin; ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän ylitse.""Hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä" No, aivan kirjaimellisesti näin on, kun Suomessa yhtenään lentelee ilmassa onneksi vielä oman armeijamme Hävittäjät kuten Hornetit tms. Jagrit... Se mitä HE TEKEVÄT siellä, muutakuin että rikkovat pilviä, on minulle mysteeri. Ilmeisesti heidän siellä kannattaa vielä lennellä, ettei sekään vehkeliytaito kokonaan unohtuisi... Linnut siitä varmaan enemmän kauhistuvat kuin ihmiset... Epäilemättä saatavat olla nekin lentäjät antikristuksia, mutta en tiedä sitäkään varmasti...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanan mukaan Jeesus palaa Googin sodan pyörteissä: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa. Jeesus on Herra Sebaot, sotajoukkojen Jumala.Jeesus siis todellakin - kuten kaikki muutkin ihmiset voivat olla mikä haluamansa Jumaluus, juurikin Haadeksessa käytyään Hän oli Sebaotkin, mutta tällöin esim. kreikkalaisten muinoin keksimät Jumaluudet tulisi ottaa uudelleen käsittelyyn. Jahve on Järjestyksen Jumala, kaiken olemassaolevan ja elävien, ja filosofi- knostilaisten havaitseman Jahven ISÄ - Saklas ei ole yleensä elävien Jumala vaan vain kaoottisten ja vain sattumaan luojanaan uskovien olentojen, vaikka on ihmisissä heitäkin. Toivottavasti ette tekään kuole vaikkapa Coronaan, jos mieleenne tulee havaittavaksi aluksi se pieni ja "likainen zointti - se on Isästä Saklasesta"... Tietokonekin voi tehdä mitä tahansa, mitä OHJELMOIJA niihin pistää, mutta valitettavasti meihin ihmisiin varsinkaan ei voi pistää ohjelmaa, joka olisi alkuperäisen ohjelmointimme vastainen, tai itsemurhia tapahtuu... Älkää käännyttäkö ketään enää, jos kaikkien arvaama lopputulos on se, että hän tekee vain sen takia itsarin... Saatte tulle Saklasen, hengessä, Jahven, Adonain tai Sebaotinkin, (Jeesuksen nimessä ette, ellette ole kristittyjä) -mutta jos olemattoman Jumalan nimissä tulette, teidän olisi oltava vain mykkiä... UKON nimessä jos tulette, niin silloin Suomi- Neito rauhoittuu, mutta ei siitäkään ole suuremmin hyötyä, koska joskus tajuatte, että "Ukko" sanoi nytkin vain, että "joskus tajuatte"... Ja että "nytkin vain" jne...
Mitä oli ennen Saklasta niin tietenkin vain olemattomuus, sille/hälle EI ole mitään väliä, jumaloimmeko häntä vai ei, mutta Juurikin Saklas Jahve, loivat ateistit, juuri Kaiken Alkua eräät ihmettelemään... Se ei ole Jumala, koska sitä ei ole olemassa, mutta kaiken aikaa on jokaisella hyvin suuri määrä asioita elämässään tai omaisuudessaan tms. OFFISSA; siis olemattomanakin... Kyllä me SEN olemattomuuden havaitsemme, minkä tiedämme itseltämmekin puuttuvan, ja kuitenkin jopa Jeesus sanoi, että "joka seuraa minua, hänen on KIELLETTÄVÄ itsensä(kuten ateistit jumaluutensa) ja ottaa ristinsä(se jolla toteuttaa omat ihmeensä ja jolla jokaisen liiankin suurta/pientä uskoa rangaistaan)."
- Anonyymi
Ei susta ole siihen. Siihen vaaditaan miestä.
>>1. Temppeli rakennetaan ehkä jopa kolmessa päivässä>>
Jos se rakennetaan konteista, se ehkä kyetäänkin rakentamaan kolmessa päivässä. Tosin kolme vuotta kuulostaa uskottavammalta.
>>Mikä on pretribulaation aikaisen ylösoton ehdoton takaaikaraja?>>
31. joulukuuta 2021.- Anonyymi
>>>31. joulukuuta 2021.<<<
Jaaha, mihin tuo muka perustuu??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaaha, mihin tuo muka perustuu???Taas te, tahallaan eksytte! Lukekaa APT 1, ja oppikaa, että ristinkuolemastaan ylösnoussut Jeesus sanoi että ":Ei teidän tarvitse tietää aikoja ja hetkiä, jotka Isä on omalla valtasuurudellaan asettanut!" Kuitenkin se on mahdollista, sekin tietää... Mutta ei Isä kerro miksi joutui suorittamaan I ja II maailmansodan, kuin "Karitsan sodat Petoaan vastaan, Ilmestyskirjan 19 aikana", ja miksi tulee vielä yksi sota, josta mainitaan Ilmestyskirjan 20 luvussa, vaikka siellä luvattiin, että Saatana on 1000 vuotta vankilassa ja Jumalakin lepää Aadamin pienen synnin jälkeisen luomissyklin vuoksi vuosituhantena 6 -7....
Synnit eivät silti kasva edes paholaisilla, koska se on heillekin tyhmä virhe.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas te, tahallaan eksytte! Lukekaa APT 1, ja oppikaa, että ristinkuolemastaan ylösnoussut Jeesus sanoi että ":Ei teidän tarvitse tietää aikoja ja hetkiä, jotka Isä on omalla valtasuurudellaan asettanut!" Kuitenkin se on mahdollista, sekin tietää... Mutta ei Isä kerro miksi joutui suorittamaan I ja II maailmansodan, kuin "Karitsan sodat Petoaan vastaan, Ilmestyskirjan 19 aikana", ja miksi tulee vielä yksi sota, josta mainitaan Ilmestyskirjan 20 luvussa, vaikka siellä luvattiin, että Saatana on 1000 vuotta vankilassa ja Jumalakin lepää Aadamin pienen synnin jälkeisen luomissyklin vuoksi vuosituhantena 6 -7....
Synnit eivät silti kasva edes paholaisilla, koska se on heillekin tyhmä virhe....Jehovalaiset ennustivat Messiaansa tulon 1970-luvulle, Koska Ilmestyskirjan 19 -luvun keskivaiheilla, kerrottiin Karitsan häistä, ja vaikka mm. Minä silloin tulinkin, ällyyttäjä Akilleksen muodossa takaisin, ei seemiläiseen kansaan tuolloinkaan ilmaantunut edes enempää näkyjä Jeesuksestaan...
Sm-liiga syntyi silloin kun Minä Synnyin, 1975, ja oli se Suomellekin siinä mielessä Messias, että muutoinhan Suomalaiset miehet olisivat turhauteena saattaneet ruveta turhan sotaisiksikin... Siihen ei nytkään ole saumaa... Ellemme olisi varmoja, että suurvallat ehtisivät tuhota toisensa ydinpommeilla, ja itse nipin napin voisimme viro-latvia-liettuan valloittaa, mikä on sekin liian hullua, älkäämme toivoko sitä...
Islannin, Tanskan, Ruotsin ja Norjan ja Suomenkin välit on niin hyvät nykyään, että vaikea uskoa, että sotaa niiden kanssa voisi enää koskaan tulla... Pakkoruotsin poistaminen pakollisten aineiden joukosta oli silti suuri virhe, mutta eipä asiaa minun päätettäväksi annettu... Anonyymi kirjoitti:
Jaaha, mihin tuo muka perustuu???Ainakin Johanna Tukiainen ja Veli Saarikalle ovat selittäneet että Jeesuksen näkyvän paluun pitäisi tapahtua viimeistään 31. joulukuuta 2028- Ja miljoonat muut uskovat tai ovat uskoneet tähän.
https://m.media-amazon.com/images/I/51xsIq4IsWL.jpg
https://www.booktopia.com.au/covers/big/9781456637675/1630/rapture-2021.jpg- Anonyymi
PasiToivonen2 kirjoitti:
Ainakin Johanna Tukiainen ja Veli Saarikalle ovat selittäneet että Jeesuksen näkyvän paluun pitäisi tapahtua viimeistään 31. joulukuuta 2028- Ja miljoonat muut uskovat tai ovat uskoneet tähän.
https://www.booktopia.com.au/covers/big/9781456637675/1630/rapture-2021.jpgLänsimaille murheuutinen. Johanneksen Ilmestys sanoo, että "Katso Hän tulee pilvissä!"
Tämän tukemiseksi edes nuoret hakeutuvat huumeita kokeilemaan ja "pilveen".
Joko hyväksymme inkarnaatio-käsityksen, että tulee takaisin jonnekin jälleensyntymällä -ja silti veikkaisin, että syntyisi samaan Israeliinsa, tai sitten joudumme syystäkin hourulaan, jos uskomme, että Jeesus tulisi noin 2000 vuotiaana henkilönä avaruusaluksella maan päälle.
Mutta tämänkin miettiminen on melko hullua, miettikää itse minne joudutte kuoltuanne ja miksi, ja joudutte harhaan jos naapuristanne huolehditte vähemmän kuin Jeesuksesta!
Mutta, Jeesus näyttäytyy, monenakin eri asentona minulle jostakin syystä päivittäin, näen hänet yhtä selvästi päivittäin kuin mitä näkisin uneni yöllä. Sori, tajuatte siis, että itsekin olen ollut "pilvessä"... - Anonyymi
PasiToivonen2 kirjoitti:
Ainakin Johanna Tukiainen ja Veli Saarikalle ovat selittäneet että Jeesuksen näkyvän paluun pitäisi tapahtua viimeistään 31. joulukuuta 2028- Ja miljoonat muut uskovat tai ovat uskoneet tähän.
https://www.booktopia.com.au/covers/big/9781456637675/1630/rapture-2021.jpgJos olisitte katsoneet vaikkapa Family Guyta tai Blessed Hartseja tms. piirrettyä, niin Jeesus niissä jo esiintyy melko useinkin. Tietenkään se ei riitä kuin lapsille, mutta miksi haluatte Jeesuksen takaisin, jos ette ole noudattaneet sanaansa, edes nk. rikkaalle miehelle annettua käskyä, alkaa myymään omaisuuttaan, ja kieltäytyneet "kaiken pahan alun ja juuren, rahan" keräämisestä itsellenne...
On ihmisiä, jotka vaikka ovat nähneet hänet näyssään, olivat nähneet Jeesuksen olevan vasta hyvin surullinen puolestaan... Jos ette ensimmäistäkään Jeesuksen käskyistä noudata, ei hän tule olemaan pelastajanne, vaan joku Häntä petollisempi mestari... Heitä on Suomessa pilvin pimein, mutta en valehtelisi kuitenkaan, että kaikki suomalaisetkaan SITÄ ovat....
Mitä se hyödyttää täällä teidänkin saivarrella kuin parhaatkin kirjanoppineet, jos ette siliti edes ymmärrä toisianne, mikä sanottiin ateisteistakin - Daniel sanoi... Ajantuhlausta ja turhia puheita, juuri niistä nousee jopa Jumalan VIHA!
- Anonyymi
Saatte tietenkin jossakin määrin ITSEKIN toivoa ja valita sitä, mitä Jeesuksen tulemus teille aiheuttaa, vaivanaikoja on mennyt ja tullutkin, ja eräät profeetat ennustavat, että TULEE UUDLLEEN vihan/vaivanaika, mikä Suomelle oli jo se verinen sisällissota ja II maailmansota. Tämän vaivanajan jälkeen eräät uskovat pelastuvansa, aiemmin, myöhemmin tai jotenkin siinä välillä. Ja joillekin Jumala itse määrää, tuon tapahtuman... Ylöstempaus oli Paavalin oppeja, ja teidän pitää ennakkoon toivottavasti tajuta, mitä se teidän tapauksessanne edes tarkoittaa. Ei ole yleensä mahdollista Ihmisen joutua eläessään jo poies maan päältä, mutta jos konkreettisesti uskoo UFO-olentojen, tms. elämäntuoja lajien - tekemään sieppaukseen, niin en minäkään tiedä, miksei sellainenkin voisi joillekin tapahtua, ja sellaisiakin on nykyaikanakin jo aiemminkin tapahtunut... Profeetta Eliallekin sellainen tapahtui jo taannoin, Raamatun mukaan, "tuliset vaunut" - eli ufo-olennot, veivät Hänet jopa muihin avaruuksiin. Eenokille sellainen tapahtui vielä sitäkin aiemmin...
Joillekin riittää ylös tempaamukseksi vain oma kuolemansa ja itse oletan tuon ainakin itselleni tapahtuvan... Yliluonnollisia käsityksiä siitä, että IHMINEN katoisi maan päältä, ylöstempauksessa, vaatisi että edes ihminen itse tietäisi - MINNE sen jälkeen ilmaantuu... Se miten se tapahtuisi, ei hänen välttämättä tarvitse itse heti tietää... Materiaalisen sijainnin muuttaminen, ihmeen kautta, ei ole niin hyödyllistä, kuin se, että saisimme HENKEMME ylöstempauksen, eli pääsimme miettimään asioita, joilla saisimme tietää Jumalastamme jotakin tärkeää...
Jos joku tulee temmatuksi jopa 10:nenteen Taivaaseen, jossa Jumala asustaa - niin hän tulee ymmärtämään... Joka yhdeksänteen, hän tulee tietämään Kuoleman ja pääse erottamaan totuuden valheesta. Jos kahdeksanteen - Hän sotii, jos seitsemänteen, Hänen Rauhansa on Oleva Syvä, jos kuudenteen, hän pääsee "pukille", jos viidenteen, missä nk. vartijaenkelit ovat, hän tulee tietämään tieteen, jos neljänteen, hän pääse kirjoittamisesta paljon osalliseksi ja TÄMÄ tempaus on jo tapahtunut meille, olemme NYT neljännessä Taivaassa.. - Anonyymi
"Onko ylöstempaus seuraava toteutumisvuorossa oleva Raamatun profetia?"
Jos tarkoitat sitä, että Jeesus saapuu noutamaan kaikkia omiaan kerralla, niin on. Ainoa toteutumaton profetia ennen Jeesuksen tuloa on se, kun Jeesuksen nähdään tulevan pilvissä, jolloin maa järkkyy.
"Jos ylöstemmattavat näkevät Jerusalemin kolmannen temppelin valmiina uhritoimitusten alkaneen siellä niin ovatko pretribulaatioon uskoneet silloin olleet väärässä vai onko siinä vielä peliaikavaraa jäljellä?"
Eivät näe. Raamatussa ei lue mitään tuollaista. Se on siis ihmisten omaa keksintöä.
"Mikä on pretribulaation aikaisen ylösoton ehdoton takaaikaraja?"
Ei ole mitään pre-tribulatiota. Myös Jumalan omat joutuvat käymään läpi kärsimykset ennen Jeesuksen paluuta.- Anonyymi
Pekka Sartola. Mauno Mattila. .Leo Meller.
Pretribulisteja.
Sanotko heitä valhettelijoiksi ?
Sanotko käsi Raamatun päällä todistuksesi?
Vaikene jos et niin pysty tekemään ja anna miesten hoitaa puhepuoli ? Anonyymi kirjoitti:
Pretribulisteja.
Vaikene jos et niin pysty tekemään ja anna miesten hoitaa puhepuoli ?En sano että tietoisesti valehtelevat mutta väärässä ovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pretribulisteja.
Vaikene jos et niin pysty tekemään ja anna miesten hoitaa puhepuoli ?Sanon niin käsi Raamatulla, mikä on kylläkin ihmisten keksimä rituaali. En usko ihmisten tulkintoihin Raamatusta, oli sitten kyse miehistä tai naisista.
- Anonyymi
PasiToivonen2 kirjoitti:
En sano että tietoisesti valehtelevat mutta väärässä ovat.
Maunon ennusteluille kävi tuuri, aiemmissa vaaleissa, kun Hillary ja Trump oli vastakkain. Hänhän ennusti, jopa Youtubeen, että Trumppi voittaa, eli vaikka Hillary sai enemmän ääniä, niin Trumpilla oli useammassa kantonissa äänten enemmistö... Mauno sanoi, että Hillary ja Bill olivat kuin Isebel ja Ahab, joista alkuperäinen Isebel surmasi lähes profeetta Elian, tai yritti sitä koko elinaikansa, ja Ahab vain yksinkertaisesti oli paha, ja muistaakseni heidän kaudellaan Mooseksen laki hylättiin uudestaan, koska väärillä todistajilla kyettiin kavaltamaan kuolemaan muutama lähes Elian veroinen profeetta...
Leo Mellerissä on parasta hänen äänensä, joka todella on melko persoonallinen, ja Sartolako se oli se, joka luulee tietävänsä jopa Israelin sotavoimat paremmin kuin heidän nykyinen ulkoministerinsä?! Tietenkin tiedätte, että ei Israel nykyään henkisesti kykene puolustautumaan edes antikristuksen oppeja vastaan, jotka ei ole erityisen järkeviä edes - vaan kerää uudelleenkin puolustukseen pelkkiä tavallisia aseita, ja maailman pisimmän asevelvollisuuden, jopa naisia siellä on ollut armeijassa jo vuosikymmeniä... Se ei pelasta Israelia, vain Messiaansa voisi sen tehdä, mutta he ovat olleet pahempia uskomaan Jeesukseen kuin jopa Suomen : Saatanan-Perkele-Pakanat...
- Anonyymi
Huvittavaa seurata kun aikuiset ihmiset tappele siitä, kuka keksii parhaimmat selitykset menneille tapahtumille tulevaisuudessa.
- Anonyymi
Danielin kirjaa on tulkittu ja väännetty ja käännetty, niin että alkuperäinen sanoma on hiukan piilossa. Mutta Jeesus poisti jokapäiväisen uhrin. Roomalaisten sotajoukko tuhosi temppelin. Hävityksen kauhistus, Rooman sotilaat, on myös jo toteutunut; hävityksen kauhistus oli vuorille paon ajankohdan merkki. te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon-silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
Pilatuksen palatsi oli Danielin mainitsema hoviteltta. Teltta pystytetettiin: plant the tents of his palace between the sea and the mountain of holy beauty;
Meren ja Pyhän vuoren välille.
Tekee liiton raskaaksi voi kääntää myös ’vahvistaa liiton’ eli keskellä viikkoa tai vuosiviikkoa tuhotaan voideltu. Keskiviikosta lyhteitten heiluksen alkuun on kolme päivää ja kolme yötä. Jeesuksen maan päällinen palvelutyö kesti kolme ja puoli vuotta. Näin ollen myös vuosiviikko on viikon tavoin oikea käännös .
Googin sodassa ei mainita temppeliä. Vaikkakin jonkin kaltaista uhraamista näyttää lopun aikoina olevan: saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden. Uhrituli? Ihmisiäkö uhraavat? kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ja peto, ne vihaavat porttoa ja riisuvat hänet paljaaksi ja alastomaksi ja syövät hänen lihansa ja polttavat hänet tulessa.- Anonyymi
Ensimmäinen Raamatun mainitsema marttyyri Stefanos kivitettiin 3,5 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen. Siitä alkoi voimakas evankeliumin leviäminen.
- Anonyymi
"Mutta Jeesus poisti jokapäiväisen uhrin"
Tuollaista ei sanota missään kohtaa Raamatussa. Jeesus ei poistanut laista mitään.
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.” (Matteus 5:17-19) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mutta Jeesus poisti jokapäiväisen uhrin"
Tuollaista ei sanota missään kohtaa Raamatussa. Jeesus ei poistanut laista mitään.
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.” (Matteus 5:17-19)Ei poistanut ei mutta hänen kuolemansa teki sen tarpeettomaksi...paitsi juutalaisille, jotka itse poistivat sen myöhemmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei poistanut ei mutta hänen kuolemansa teki sen tarpeettomaksi...paitsi juutalaisille, jotka itse poistivat sen myöhemmin.
Raamatussa ei ole missään sanottu, että uhraaminen olisi lopetettu tai se olisi tullut "tarpeettomaksi". Sen sijaan on sanottu, että Antikristus tulee lopettamaan uhraamisen.
Uhrit ovat ollet aina yhteys Kristuksen ruumiiseen ja vereen, joten sen takia uhraamista ei ole lopetettu. Ehtollinenkin on uhriateria.
18 Ajatelkaa Israelin kansaa! Eivätkö papit, jotka syövät uhrilihaa, joudu läheiseen yhteyteen alttarin kanssa?
3 Silloin Herra toimii kuin metallinsulattaja ja hopeankiillottaja. Hän puhdistaa leeviläiset, ja he tulevat puhtaiksi kuin kulta ja hopea, joista kuona on poltettu pois. He uhraavat jälleen Herralle virheettömät uhrit, säädösten mukaan. [
4 Juudan ja Jerusalemin uhrilahjat ovat Herralle mieleen, niin kuin ne olivat entisinä aikoina, jo kauan sitten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa ei ole missään sanottu, että uhraaminen olisi lopetettu tai se olisi tullut "tarpeettomaksi". Sen sijaan on sanottu, että Antikristus tulee lopettamaan uhraamisen.
Uhrit ovat ollet aina yhteys Kristuksen ruumiiseen ja vereen, joten sen takia uhraamista ei ole lopetettu. Ehtollinenkin on uhriateria.
18 Ajatelkaa Israelin kansaa! Eivätkö papit, jotka syövät uhrilihaa, joudu läheiseen yhteyteen alttarin kanssa?
3 Silloin Herra toimii kuin metallinsulattaja ja hopeankiillottaja. Hän puhdistaa leeviläiset, ja he tulevat puhtaiksi kuin kulta ja hopea, joista kuona on poltettu pois. He uhraavat jälleen Herralle virheettömät uhrit, säädösten mukaan. [
4 Juudan ja Jerusalemin uhrilahjat ovat Herralle mieleen, niin kuin ne olivat entisinä aikoina, jo kauan sitten.Valehtelet päin silmiä. Luutetko, etteivät hellarit tunne Sanaa? Tässä yksi lukuisista harhoistasi ja valheistasi: "Raamatussa ei ole missään sanottu, että uhraaminen olisi lopetettu tai se olisi tullut "tarpeettomaksi""
Sana ilmoittaa täysin selvästi:"heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista". Mutta missä nämä (synnit) ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita. 'Enää tarvita' on yhtä kuin tarpeeton.
Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelet päin silmiä. Luutetko, etteivät hellarit tunne Sanaa? Tässä yksi lukuisista harhoistasi ja valheistasi: "Raamatussa ei ole missään sanottu, että uhraaminen olisi lopetettu tai se olisi tullut "tarpeettomaksi""
Sana ilmoittaa täysin selvästi:"heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista". Mutta missä nämä (synnit) ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita. 'Enää tarvita' on yhtä kuin tarpeeton.
Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.Kuten itsekin kirjoitit, Raamatussa ei ole sellaista ilmoitusta, että uhraaminen olisi tullut tarpeettomaksi. Sinä itse vain keksit sellaisen selityksen. Et edes ymmärrä, mitä Hebrealaiskirje tarkoittaa. Jeesus ei koskaan lakkauttanut uhraamista eikä Jerusalemin alkuseurakuntakaan lopettanut uhraamista.
Uuden testamentin todistuksen mukaan Jerusalemin alkuseurakunnan johtajat Pietari, Johannes ja Jeesuksen veli Jaakob pyysivät Paavalia uhraamaan temppelissä laissa säädetyt uhrit nasiirilupauksensa takia yhdessä neljän muun kristityiksi kääntyneen juutalaisen kanssa. Paavali suostui uhraamiseen, olihan hän oli omankin ilmoituksensa mukaan saapunut Jerusalemiin uhraamaan. Raamaattu myös ilmoittaa selvästi, ettei Paavali rikkonut juutalaisten lakia eikä TEMPPELIÄ vastaan mitään.
"Tee neuvomme mukaan: Täällä on neljä miestä, jotka ovat antaneet uhrilupauksen. Ota heidät mukaasi, puhdistaudu yhdessä heidän kanssaan ja maksa heidän puolestaan, että he voivat leikkauttaa tukkansa. Siitä kaikki ymmärtävät, että sinusta levitetyissä puheissa ei ole mitään perää vaan sinäkin pidät kiinni laista ja elät sen mukaisesti...
Paavali otti miehet mukaansa ja puhdistautui seuraavana päivänä heidän kanssaan. Sitten hän meni temppeliin ja ilmoitti, milloin heidän puhdistumisaikansa päättyisi ja kunkin puolesta suoritettaisiin uhri." (Ap.t 21:23,24,26)
"Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan." (Ap.t 25:8)
"Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon...
"Oltuani vuosikausia poissa tulin nyt tuomaan kansalleni rahalahjaa ja toimittamaan uhreja. Juuri näissä tehtävissä minä temppelissä olin, kun eräät Aasiasta tulleet juutalaiset tapasivat minut. Olin puhdistautunut, väkeä ei ollut koolla eikä mellakasta tietoakaan." (Ap.t 24:14,17,18)
Vaikka Paavali ei sillä kertaa ehtinyt uhraamaan, niin apostolien johdossa muut kristityt uhrasivat. Ei Paavali eikä kukaan muukaan apostoli syyllistyneet mihinkään syntiin uhratessaan lain säätämät uhrit. Alkuseurakunta kokoontui temppelissä ja uhrasi säädetyt uhrit apostolien johdolla niin kauan, kuin leeviläisiä pappeja oli temppelissä. Uhraaminen lakkasi vasta vuonna 70 jaa, kun temppeli tuhoutui.
"Seurakunta kuunteli ja noudatti uskollisesti apostolien opetusta. Uskovat elivät keskinäisessä yhteydessä, mursivat yhdessä leipää ja rukoilivat...
Joka päivä he uskollisesti kokoontuivat temppeliin, ja kodeissaan he yhdessä mursivat leipää ja aterioivat riemullisin ja vilpittömin mielin." (Ap.t 2:42,46) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten itsekin kirjoitit, Raamatussa ei ole sellaista ilmoitusta, että uhraaminen olisi tullut tarpeettomaksi. Sinä itse vain keksit sellaisen selityksen. Et edes ymmärrä, mitä Hebrealaiskirje tarkoittaa. Jeesus ei koskaan lakkauttanut uhraamista eikä Jerusalemin alkuseurakuntakaan lopettanut uhraamista.
Uuden testamentin todistuksen mukaan Jerusalemin alkuseurakunnan johtajat Pietari, Johannes ja Jeesuksen veli Jaakob pyysivät Paavalia uhraamaan temppelissä laissa säädetyt uhrit nasiirilupauksensa takia yhdessä neljän muun kristityiksi kääntyneen juutalaisen kanssa. Paavali suostui uhraamiseen, olihan hän oli omankin ilmoituksensa mukaan saapunut Jerusalemiin uhraamaan. Raamaattu myös ilmoittaa selvästi, ettei Paavali rikkonut juutalaisten lakia eikä TEMPPELIÄ vastaan mitään.
"Tee neuvomme mukaan: Täällä on neljä miestä, jotka ovat antaneet uhrilupauksen. Ota heidät mukaasi, puhdistaudu yhdessä heidän kanssaan ja maksa heidän puolestaan, että he voivat leikkauttaa tukkansa. Siitä kaikki ymmärtävät, että sinusta levitetyissä puheissa ei ole mitään perää vaan sinäkin pidät kiinni laista ja elät sen mukaisesti...
Paavali otti miehet mukaansa ja puhdistautui seuraavana päivänä heidän kanssaan. Sitten hän meni temppeliin ja ilmoitti, milloin heidän puhdistumisaikansa päättyisi ja kunkin puolesta suoritettaisiin uhri." (Ap.t 21:23,24,26)
"Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan." (Ap.t 25:8)
"Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon...
"Oltuani vuosikausia poissa tulin nyt tuomaan kansalleni rahalahjaa ja toimittamaan uhreja. Juuri näissä tehtävissä minä temppelissä olin, kun eräät Aasiasta tulleet juutalaiset tapasivat minut. Olin puhdistautunut, väkeä ei ollut koolla eikä mellakasta tietoakaan." (Ap.t 24:14,17,18)
Vaikka Paavali ei sillä kertaa ehtinyt uhraamaan, niin apostolien johdossa muut kristityt uhrasivat. Ei Paavali eikä kukaan muukaan apostoli syyllistyneet mihinkään syntiin uhratessaan lain säätämät uhrit. Alkuseurakunta kokoontui temppelissä ja uhrasi säädetyt uhrit apostolien johdolla niin kauan, kuin leeviläisiä pappeja oli temppelissä. Uhraaminen lakkasi vasta vuonna 70 jaa, kun temppeli tuhoutui.
"Seurakunta kuunteli ja noudatti uskollisesti apostolien opetusta. Uskovat elivät keskinäisessä yhteydessä, mursivat yhdessä leipää ja rukoilivat...
Joka päivä he uskollisesti kokoontuivat temppeliin, ja kodeissaan he yhdessä mursivat leipää ja aterioivat riemullisin ja vilpittömin mielin." (Ap.t 2:42,46)Valehtelet taas kerran: Et koskaan et ikinä pysty näyttämään Sanasta valheesi todeksi: Siis missä on kirjoitetuna: "apostolien johdossa muut kristityt uhrasivat"?
APOSTOLIT OPETTIVAT: missä nämä (synnit jalaittomuudet) ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.
hän (Jeesus)on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelet taas kerran: Et koskaan et ikinä pysty näyttämään Sanasta valheesi todeksi: Siis missä on kirjoitetuna: "apostolien johdossa muut kristityt uhrasivat"?
APOSTOLIT OPETTIVAT: missä nämä (synnit jalaittomuudet) ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.
hän (Jeesus)on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.Turhaan jatkat tuota epätoivoista taistelua totuutta vastaan. Apostolien teoissa on selvästi ilmoitettu, että Jerusalemin alkuseurakunnan kristityt uhrasivat apostolien johdolla temppelissä. Jeesus ei lopettanut uhraamista eikä koskaan edes käskenyt lopettamaan uhraamista.
Matt 8:4 Ja Jeesus sanoi hänelle: "Katso, ettet puhu tästä kenellekään; vaan mene ja näytä itsesi papille, ja uhraa lahja, jonka Mooses on säätänyt, todistukseksi heille".
Ap.t 2:42 Seurakunta kuunteli ja noudatti uskollisesti apostolien opetusta. Uskovat elivät keskinäisessä yhteydessä, mursivat yhdessä leipää ja rukoilivat.
---
46 Joka päivä he uskollisesti kokoontuivat temppeliin
Ap.t 21:26 Paavali otti miehet mukaansa ja puhdistautui seuraavana päivänä heidän kanssaan. Sitten hän meni temppeliin ja ilmoitti, milloin heidän puhdistumisaikansa päättyisi ja kunkin puolesta suoritettaisiin uhri.
Ap.t 24:17 "Oltuani vuosikausia poissa tulin nyt tuomaan kansalleni rahalahjaa ja toimittamaan uhreja.
18 Juuri näissä tehtävissä minä temppelissä olin, kun eräät Aasiasta tulleet juutalaiset tapasivat minut. Olin puhdistautunut, väkeä ei ollut koolla eikä mellakasta tietoakaan.
Ap.t 28:17 Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui juutalaisten johtomiehet luokseen. Kun nämä olivat saapuneet, hän sanoi: "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole millään tavoin rikkonut kansaamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan. Nyt minut on tuotu vangittuna tänne.
- Anonyymi
TAPAHTUMAT ENNEN YLÖSOTTOA
http://wwnet.fi/users/veijone/tapahtumat_ennen_ylosottoa.htm
Vuoden 2017 esitys ei juuri vaadi päivitystä. Kannattaa tallettaa.
DANIEL 9:27 KIRJA VAIN OSITTAIN NETISSÄ
http://wwnet.fi/users/veijone/daniel1.htm
http://wwnet.fi/users/veijone/daniel2.htm
http://wwnet.fi/users/veijone/kielet.htm
http://wwnet.fi/users/veijone/1335.htm
Painettu koko kirja 7 euroa kuluineen.
MACCABI TEL AVIV SUOMESSA
Maccabi Tel Aviv Israelista kävi voittamassa HJK:n puhtaasti 5-0. https://www.iltalehti.fi/jalkapallo/a/f44cae8e-7d21-4a22-af4b-24ee985e16e0
Nimi juontaa Maccabealaisiin. VT:n apokryfikirjoissa on Maccabilaiskirjat.
http://wwnet.fi/users/veijone/daniel1.htm Alkukielestä selviää helposti, missä Daniel hävityksen kauhistuksesta puhuu: Daniel 9:27, 11:31 ja 12:11. Daniel 11:31 Hänen lähettämänsä sotajoukot nousevat ja häväisevät pyhäkön linnoituksineen, poistavat jokapäiväisen uhrin ja asettavat sinne hävityksen kauhistuksen.
"Suoranaisten aikamme profetioiden lisäksi Danielissa kyllä annetaan esikuvia tulevalle. Meidän ajallemme ei kuitenkaan Daniel 9:27:ssä vaan profetoitaessa Antiokuksesta, Daniel 11:31. - Daniel 11:31:ssä kerrotaan miten II temppeli tultaisiin hävittämään. Antiokus noin 170 eKr. hyökkäsikin Jerusalemiin ja iljetys, kauhistus oli Zeuksen alttari temppelissä. Apokryfinen Makkabealaiskirja kirjoitettiin siihen aikaan ja se kertoo: "Pystyttivät hävityksen kauhistuksen alttarille" (1 Makk. 1:54). Daniel 11:31:ssä profetoitu Antiokuksen tuoma hävitys kuvaa meidän aikanamme tulevaa, mutta Daniel 9:27 ja 12:11 suoranaisesti kertovat siitä, Antikristuksen hyökkäyksestä Jerusalemiin." (Harri Veijonen: Daniel 9:27 aikamme paljastin: Jerusalemista sovittaessa Jeesus saapuu pilviin!).- Anonyymi
Harri Veijonen on väärä profeetta.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä1012130Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2961924Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3441751Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1031663Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.2071607- 321321
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941123Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤671089- 511057
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii241052