Taas ajettiin ihmisen päälle kuorma-autolla / yhdistelmällä

Anonyymi

Kuorma-autolla ajettiin naisen päälle, eilen uutisoitu.

Näitä tapahtuu liian usein, mikä on kuljettajila? Liimatkaa iso paperi ohjauspyörään jos ette muista katsella ja varoa!!

Liikennevirasto nyt sielläkin valoja päälle. Ajoneuvojen kuljettajina sellaisia jotka ei kuulu liikenteeseen, mitä olette tehneet kun yliajot lisääntyneet?

51

601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älkää nyt saatana menkö sinne kuormurien alle, kun ei ne kuskit teitä huomaa. Varmistakaa edes ensin että teidät on nähty ja kuormuri on antamassa tietä.

      • Anonyymi

        Just näin.
        Kuorma-autosta ei näe kovin hyvin kaikkiin suuntiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just näin.
        Kuorma-autosta ei näe kovin hyvin kaikkiin suuntiin.

        Yleensä ei edes eteen. Sen näjöistä tuo ajaminen on.


      • Anonyymi

        Juu. Tuokin uhri jostain juoksi yllättäen ammattikuskin eteen rollaattorinsa kanssa.


      • Anonyymi

        Ajoneuvon kuljettajalla on velvollisuus noudattaa tieliikennelakia. On ajettava sillä tyylillä että pystyy noudattamaan omaa velvollisuuttaan. Jos tilanne vaatii että madellaan, niin sitten madellaan ja ollaan tarkkana ja katsotaan kaikkialle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajoneuvon kuljettajalla on velvollisuus noudattaa tieliikennelakia. On ajettava sillä tyylillä että pystyy noudattamaan omaa velvollisuuttaan. Jos tilanne vaatii että madellaan, niin sitten madellaan ja ollaan tarkkana ja katsotaan kaikkialle.

        Myös kävelijöillä on velvollisuuksia. Liikenteessä pitää käyttää myös järkeä eikä sokeasti noudattaa liikennesääntöjä. Eiköhän sinullakin ole sen verran itsesuojeluvaistoa jäljellä ettet tunge itseäsi väkisin auton eteen.

        Kaikilla on ennakointivelvollisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös kävelijöillä on velvollisuuksia. Liikenteessä pitää käyttää myös järkeä eikä sokeasti noudattaa liikennesääntöjä. Eiköhän sinullakin ole sen verran itsesuojeluvaistoa jäljellä ettet tunge itseäsi väkisin auton eteen.

        Kaikilla on ennakointivelvollisuus.

        Joo, tosta määki olen samaa mieltä, et kaikilla oltava ennkointivelvollisuus. Täytyy kuitenkin muistaa eräät ryhmä, jotka ovat haavoittuvaisia, eli lapset ja vanhukset, joilla ei ne hoksottimet pelaa samaan malliin kuin muilla ikäryhmillä. Lisäksi erikoisryhmät, kuten humaltuneet ja muut sekopäät. Meiltä auton kuljettajilta vaaditaan heitä enemmän hoksottimia sekä ennakointi kykyä aavistaa pyörillä, mopoilla, jalan sekä rollattoreilla kulkijoita. Me autojemme kanssa voimme heitä satuttaa ja pahasti, joten meillä pitää olla tarkkana kuin porkkana liikenteessä ja ahtailla kujilla. Ei se ilahduta ollenkaan, vaikka kuinka olisimme oikeassa jonkun joutuessa autojemme ruhjottaviksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just näin.
        Kuorma-autosta ei näe kovin hyvin kaikkiin suuntiin.

        Just näin.
        Kuorma-autosta ei näe kovin hyvin kaikkiin suuntiin.

        Olopa heikko puolustus, keskimääri n kuormurin penkiltä näkee paremmin kilometrisuoritteeseen nähden kuin henkilöauton penkiltä.

        Jos et näe, on kotikasvatuksessa tai yleensä korvien välissä vikaa.
        Asenne elämään ei ole kohdillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just näin.
        Kuorma-autosta ei näe kovin hyvin kaikkiin suuntiin.

        Olopa heikko puolustus, keskimääri n kuormurin penkiltä näkee paremmin kilometrisuoritteeseen nähden kuin henkilöauton penkiltä.

        Jos et näe, on kotikasvatuksessa tai yleensä korvien välissä vikaa.
        Asenne elämään ei ole kohdillaan.

        Ei kyse ole mistään puolustuksesta. Se että, kuorma-autosta ei näe kovin hyvin kaikkiin suuntiin on vaan ja ainoastaan tosiasia. Kilometrisuoiritteet ei tätä tosiasiaa kumoa.Se, että kotikasvatuksen ja väärän elämänasenteen puutteet olisi kurma-autokuskeilla muita yleisenpää todistaa ettei väittäjällä ole asenne terveelä pohjalla.


    • Anonyymi

      Vanhukset kelkkoineen pysykööt kotona.

      • Anonyymi

        Asennevammaiset myös, eli koskee sinuakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asennevammaiset myös, eli koskee sinuakin.

        Älähän nyt nimittele asennevammaiseksi. On rumaa nimitellä toisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älähän nyt nimittele asennevammaiseksi. On rumaa nimitellä toisia.

        Aina pitää kertoa totuus. Näin on opetettu. Liikenteestä eivät osaamattomat, huonokäytöksiset, huolimattomat tai asennevammaiset ja piittaamattomat tienkäyttäjät valitettavasti lopu ikinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina pitää kertoa totuus. Näin on opetettu. Liikenteestä eivät osaamattomat, huonokäytöksiset, huolimattomat tai asennevammaiset ja piittaamattomat tienkäyttäjät valitettavasti lopu ikinä.

        Kyllä kyllä, näin se on, ei lopu ikinä. Vasta kortin saaneilla jeppeillä on hirmuinen näyttämisen halu, mikä tarkoittaa, että minähän se uskallan ajaa. Näillä jeppeillä on ensi alkuun huonokuntoiset auton rämät, joista lähtee hirveä ääni ja mustaa kitkerää pakokaasua ja renkaat ulvoo.


    • Anonyymi

      Kun kuski katselee kaikki kulmat ja suunnat järjestyksessä läpi, niin sinne ekana katsottuun kulmaan ehtii luokkaretkellinen lapsia.

      Yhteispeliä ison auton kanssa puolin ja toisin.

      • Anonyymi

        Jos ei ole taitoja olla ison auton ratin takana, niin silloin kannattaa jättää se puuha muiden harteille, joilta se taito löytyy.


    • Anonyymi

      Kannattas sinunkin käydä jossain kokeilemassa miten "hyvin" kuorma-autosta näkee ulos. Kuolleita kulmia paljon. Lähinnä kevyen liikenteen pitäisi pitää järki päässä näiden isojen vehkeitten läheisyydessä. Jos sinä et suoraan katsoen tai peilien kautta katsomalla näe kuorma-auton kuskia hänkään tuskin näkee sinua.

      • Anonyymi

        Täällä henkilö pääkaupunkiseudulta, joka huomioi jalankulkijana ja pyöräilijänä teidät ammattiautoilijat eli kuorma-autot, rekat, paketti ym vastaavat.

        Mikäli auto on muutaman metrin päässä suojatiestä tai pyörätien jatkeesta, suoralla tiellä, kääntyen, rakennustyömaan lähellä tai vastaava muu, en mene sinne väkisin. Itse en mene, mutta siinä sitten monet menee. Yritän aina luoda katsekontaktin kuljettajaan ja jos näyttää ettei sitä saa niin jään odottamaan.

        Ei ole montaa viikkoa, kun pyöräilijä ajoi vauhdilla jalkakäytävällä rakennustyömaalle kääntyvän kuorma-auton keulan edestä, tilaa jäi alle 50 cm. Itse jalankulkijana olin pysähtynyt päästämään kuorma-auton menemään. Kuorma-auto oli joutunut ajamaan jalkakäytävälle lähelle porttia, jotta se aukeaa. Kuorma-autoilija olisi saanut minusta todistajan.

        Ihmettelen myös sitä jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden ja sähköpotkulautailijoiden "tyhmyyttä", että kun edellä mainituissa ajoneuvoissa ja niiden lisäksi talvella aurauskalusto, soi piippaus niin sinne ajoneuvo taakse on pakko mennä. Näitä tapauksia näkee vuosittain paljon.

        Eikö ihmiset pidä henkeään minkään arvoisena?

        Mitenkä te pyöräilijät liikenteessä? Aiheutatte vähän väliä vaaraa meille jalankulkijoille, jopa kolhitte tai tapatte. Eikö teidän pitäisi lukea ne liikennesäännöt sisältäen myös väistämiset? Te väistätte pääsääntöisesti jalankulkijoita ja monissa tapauksissa suojatiellä/pyörätien jatkeella ajoneuvoja. Ajoradalla ajaessa, ai niin ettehän te siellä aja, mutta minä ajan, koskee samat väistämissäännöt kuin muita ajoneuvoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä henkilö pääkaupunkiseudulta, joka huomioi jalankulkijana ja pyöräilijänä teidät ammattiautoilijat eli kuorma-autot, rekat, paketti ym vastaavat.

        Mikäli auto on muutaman metrin päässä suojatiestä tai pyörätien jatkeesta, suoralla tiellä, kääntyen, rakennustyömaan lähellä tai vastaava muu, en mene sinne väkisin. Itse en mene, mutta siinä sitten monet menee. Yritän aina luoda katsekontaktin kuljettajaan ja jos näyttää ettei sitä saa niin jään odottamaan.

        Ei ole montaa viikkoa, kun pyöräilijä ajoi vauhdilla jalkakäytävällä rakennustyömaalle kääntyvän kuorma-auton keulan edestä, tilaa jäi alle 50 cm. Itse jalankulkijana olin pysähtynyt päästämään kuorma-auton menemään. Kuorma-auto oli joutunut ajamaan jalkakäytävälle lähelle porttia, jotta se aukeaa. Kuorma-autoilija olisi saanut minusta todistajan.

        Ihmettelen myös sitä jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden ja sähköpotkulautailijoiden "tyhmyyttä", että kun edellä mainituissa ajoneuvoissa ja niiden lisäksi talvella aurauskalusto, soi piippaus niin sinne ajoneuvo taakse on pakko mennä. Näitä tapauksia näkee vuosittain paljon.

        Eikö ihmiset pidä henkeään minkään arvoisena?

        Mitenkä te pyöräilijät liikenteessä? Aiheutatte vähän väliä vaaraa meille jalankulkijoille, jopa kolhitte tai tapatte. Eikö teidän pitäisi lukea ne liikennesäännöt sisältäen myös väistämiset? Te väistätte pääsääntöisesti jalankulkijoita ja monissa tapauksissa suojatiellä/pyörätien jatkeella ajoneuvoja. Ajoradalla ajaessa, ai niin ettehän te siellä aja, mutta minä ajan, koskee samat väistämissäännöt kuin muita ajoneuvoja.

        Tässä oli pitkästä aikaa asiallisin kommentti tällä palstalla. Täydet kymmenen pistettä. Tällä asenteella ja tyylillä pärjää varmasti monessa muussa maalaisjärkeä vaativassa tilanteessa.


      • Anonyymi

        Valtaosa kuskeista ajaa kymmeniä vuosia aiheuttamatta vaaratilanteita, saati ottamatta ketään hengiltä. Onko heillä parempi näkyvyys ulos kun näillä tuhoa aiheuttavilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtaosa kuskeista ajaa kymmeniä vuosia aiheuttamatta vaaratilanteita, saati ottamatta ketään hengiltä. Onko heillä parempi näkyvyys ulos kun näillä tuhoa aiheuttavilla?

        Valtaosa rollaattorikuskeista aiheuttaa vaaratilanteita. Harmillista, kun syyttömät joutuvat kärsimään heidän toilailuistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtaosa rollaattorikuskeista aiheuttaa vaaratilanteita. Harmillista, kun syyttömät joutuvat kärsimään heidän toilailuistaan.

        Kommenttisi on varmasti fiksuinta, mitä osaat asiaan sanoa, ja olen siitä aidosti pahoillani.


      • Anonyymi

        Sit ajetaan erittäin hitaasti risteyksissä että ihmiset eivät vanhingossakaan "kävele alle".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommenttisi on varmasti fiksuinta, mitä osaat asiaan sanoa, ja olen siitä aidosti pahoillani.

        Siinähän olet sitten mielesipahoittaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtaosa kuskeista ajaa kymmeniä vuosia aiheuttamatta vaaratilanteita, saati ottamatta ketään hengiltä. Onko heillä parempi näkyvyys ulos kun näillä tuhoa aiheuttavilla?

        Mutta aina silloin tällöin jollekin siitä valtaosasta vaan vahinko sattuu. Kaikille toki ei koskaan. Se on sattuman sanelema juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta aina silloin tällöin jollekin siitä valtaosasta vaan vahinko sattuu. Kaikille toki ei koskaan. Se on sattuman sanelema juttu.

        Itse ajattelen, että mitä enemmän keskittyy ajamiseen, katsoo mitä ympärillä tapahtuu, reagoi havaintoihin, tekee muiden kanssa yhteistyötä eikä aiheuta vaaraa kenellekään, niin sitä todennäköisemmin ajaa koko uransa törmäämättä keneenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ajattelen, että mitä enemmän keskittyy ajamiseen, katsoo mitä ympärillä tapahtuu, reagoi havaintoihin, tekee muiden kanssa yhteistyötä eikä aiheuta vaaraa kenellekään, niin sitä todennäköisemmin ajaa koko uransa törmäämättä keneenkään.

        Minkä uran?


      • Anonyymi

        Kyllä sieltä korkealta ainakin eteensä näkee paremminkin kuin hyvin ja kyllä isoista peileistä sivullekin näkee aika hyvin. Miksi näitä isoja autoja ei varusteta peruutus tutkilla ja miksei sivupeili tutkillakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sieltä korkealta ainakin eteensä näkee paremminkin kuin hyvin ja kyllä isoista peileistä sivullekin näkee aika hyvin. Miksi näitä isoja autoja ei varusteta peruutus tutkilla ja miksei sivupeili tutkillakin.

        Näissä raskaan liikenteen kuljettajien aiheuttamien kuolemien keskusteluissa on aina se pieni mutta vihainen koulukunta, jonka mukaan niistä autoista ei näe minnekään, ja jos joku jää alle niin se on sen alle jääneen oma vika.

        Se onneksi suuri osuus kuskeista, jotka osaa hommansa, ajaa satoja tuhansia kilometrejä törmäämättä koskaan mihinkään, eikä koe mitään tarvetta puolustella niitä toheloita, jotka kulkevat vaaratilanteesta toiseen, ja valitettavasti välillä vievät jonkun syyttömän hengen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näissä raskaan liikenteen kuljettajien aiheuttamien kuolemien keskusteluissa on aina se pieni mutta vihainen koulukunta, jonka mukaan niistä autoista ei näe minnekään, ja jos joku jää alle niin se on sen alle jääneen oma vika.

        Se onneksi suuri osuus kuskeista, jotka osaa hommansa, ajaa satoja tuhansia kilometrejä törmäämättä koskaan mihinkään, eikä koe mitään tarvetta puolustella niitä toheloita, jotka kulkevat vaaratilanteesta toiseen, ja valitettavasti välillä vievät jonkun syyttömän hengen.

        "Näissä raskaan liikenteen kuljettajien aiheuttamien kuolemien keskusteluissa on aina se pieni mutta vihainen koulukunta, jonka mukaan niistä autoista ei näe minnekään, ja jos joku jää alle niin se on sen alle jääneen oma vika."
        Olisi syytä olla varsin pidättyväinen noissa perusteettomissa syytöksissään raskaan liikenteen kuljettajia kohtaan.
        Tosiasia on, ettei kuorma-auton ohjaamosta kaikiin suuntiin ole kovinkaan hyvä näkyvyys.
        Ja varsin yleisessä tiedossa on , ettei kevyenliikenteen harjoittajat useinkaan ole tietoisia omista velvollisuuksistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Näissä raskaan liikenteen kuljettajien aiheuttamien kuolemien keskusteluissa on aina se pieni mutta vihainen koulukunta, jonka mukaan niistä autoista ei näe minnekään, ja jos joku jää alle niin se on sen alle jääneen oma vika."
        Olisi syytä olla varsin pidättyväinen noissa perusteettomissa syytöksissään raskaan liikenteen kuljettajia kohtaan.
        Tosiasia on, ettei kuorma-auton ohjaamosta kaikiin suuntiin ole kovinkaan hyvä näkyvyys.
        Ja varsin yleisessä tiedossa on , ettei kevyenliikenteen harjoittajat useinkaan ole tietoisia omista velvollisuuksistaan.

        Ei se mikään perusteeton syytös ole kun toteaa, että suurin osa kuskeista ei koskaan törmää mihinkään. Huonot kuskit eivät tiedä edes sitä, että yksi heidän velvollisuutensa on olla tappamatta ketään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näissä raskaan liikenteen kuljettajien aiheuttamien kuolemien keskusteluissa on aina se pieni mutta vihainen koulukunta, jonka mukaan niistä autoista ei näe minnekään, ja jos joku jää alle niin se on sen alle jääneen oma vika.

        Se onneksi suuri osuus kuskeista, jotka osaa hommansa, ajaa satoja tuhansia kilometrejä törmäämättä koskaan mihinkään, eikä koe mitään tarvetta puolustella niitä toheloita, jotka kulkevat vaaratilanteesta toiseen, ja valitettavasti välillä vievät jonkun syyttömän hengen.

        Juuri noin asia on taatusti., Olemme samalla aaltopituudella Veli Hopean kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se mikään perusteeton syytös ole kun toteaa, että suurin osa kuskeista ei koskaan törmää mihinkään. Huonot kuskit eivät tiedä edes sitä, että yksi heidän velvollisuutensa on olla tappamatta ketään.

        Eihän onettomuudet välttäneitä kuskeja ole mistään syytetty.
        On epäiltävissä ettei tituleemiasi huonoja kuskeja ole edes olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän onettomuudet välttäneitä kuskeja ole mistään syytetty.
        On epäiltävissä ettei tituleemiasi huonoja kuskeja ole edes olemassa.

        Epäile vaan. Silti niiltä huonoja kuskeja valitettavasti on. Mitä tarkoittaa sana tituleemiasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäile vaan. Silti niiltä huonoja kuskeja valitettavasti on. Mitä tarkoittaa sana tituleemiasi?

        On epäiltävissä, että tuo huono kuski nimitys on syntynyt vain ja ainoastaan itseään keskimääräistä parempina kuskeina pitävien mielissä.
        Sanasta kirotusvirheen takia tosiaan puuttui muutama kirjain, siitä pahoitteluni. koetan korjata "tituleeraamiasi" onko nyt ymmärrettävämpi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On epäiltävissä, että tuo huono kuski nimitys on syntynyt vain ja ainoastaan itseään keskimääräistä parempina kuskeina pitävien mielissä.
        Sanasta kirotusvirheen takia tosiaan puuttui muutama kirjain, siitä pahoitteluni. koetan korjata "tituleeraamiasi" onko nyt ymmärrettävämpi?

        Sinähän voit ajatella huonoista kuskeista ihan mitä vaan. Valitettavasti he eivät sillä mihinkään häviä, ja jossain vaiheessa taas yksi syytön sivullinen jää yhden uhriksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän voit ajatella huonoista kuskeista ihan mitä vaan. Valitettavasti he eivät sillä mihinkään häviä, ja jossain vaiheessa taas yksi syytön sivullinen jää yhden uhriksi.

        Niin, tai voihan asia olla niin ettei niitä huonoja kuskeja ole olemassakaan muualla kuin jo mainituissa mielissä.
        Meneehän se ajatuskulku nyt niin, että kuka tahansa kuski silmänräpäyksessä todentuu huonoksi kuskiksi jos joutuu onnettomuuteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, tai voihan asia olla niin ettei niitä huonoja kuskeja ole olemassakaan muualla kuin jo mainituissa mielissä.
        Meneehän se ajatuskulku nyt niin, että kuka tahansa kuski silmänräpäyksessä todentuu huonoksi kuskiksi jos joutuu onnettomuuteen?

        Onhan niitä, valitettavasti. Ja joku syytön joutuu kärsimään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän onettomuudet välttäneitä kuskeja ole mistään syytetty.
        On epäiltävissä ettei tituleemiasi huonoja kuskeja ole edes olemassa.

        > On epäiltävissä ettei tituleemiasi huonoja kuskeja ole edes olemassa.<
        Ei sitä tarvitse epäillä ja voi sitä muunkinlaista termiä kuin" epäillä" käyttää

        ( Onko oletettava sitten niin, ettei tituleerailemiasi huonoja kuskeja ole edes olemassa.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On epäiltävissä, että tuo huono kuski nimitys on syntynyt vain ja ainoastaan itseään keskimääräistä parempina kuskeina pitävien mielissä.
        Sanasta kirotusvirheen takia tosiaan puuttui muutama kirjain, siitä pahoitteluni. koetan korjata "tituleeraamiasi" onko nyt ymmärrettävämpi?

        Ei ole mitään epäselvää eikä epäilemistä siinä, etteikö huonoja kuskeja olisi aina tien päällä. Jokapäiväiset uutiset tieliikenteen saralta kertoo karua kieltään huonoista kuskeista.
        Millaisia ovat nämä huonot kuskit?
        -- Jotka ajaa suojatiellä ihmisten päälle. Ajavat ylinopeuksia., Ajavat peräänajo kolarin. Ajavat päin vastaan tulevaa autoa, usein rekkaa päin., Ohittelevat varomattomasti ja joutuvat usein ohituskolariin. Ajavat ojaan liukkaalla kelillä. Menettävät huonon kelin ja sohjoisen tienpinnan vuoksi mutkassa ajokkinsa hallinnan suistuen päin vastaantulevaa autoa tai rekkaa. Luetteloa voisi jastkaa loputtomiin. Hyvät kuskit eivät joudu edellä kuvattuihin tilanteisiin. Amen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta aina silloin tällöin jollekin siitä valtaosasta vaan vahinko sattuu. Kaikille toki ei koskaan. Se on sattuman sanelema juttu.

        Autosta, olipa se kuorma-, henkilö- tai pakettiauto, näkee hyvin moneenkin suuntaan, kun vain katsoo, mutta on myös katvealueita, joiden taakse mahtuu ihminen, pyörä tai toinen autokin. Usein toisen kuitenkin huomaa ilmestyvän katveen takaa ajoissa, niin ettei vaaratilannetta synny, ehkä vain jonkinlainen säikähdys, että oho, mistäs tuokin ilmestyi. Parhaimmillaan sellaiset tilanteet opettavat kuskia tajuamaan katvealueiden vaaran ja ehkä jopa havainnoimaan paremmin.

        Joskus harvoin sitten voi sattua se epäonninen sattuma, kun esim. molemmat liikkuvat tietyllä tavalla "sopivasti" niin, että toinen pysyy katvealueella törmäykseen asti, tai niin lähelle, ettei enää ehdi törmäystä estämään. Itselleni ei ole aivan törmäykseen asti tilanne edennyt, mutta muutaman kerran on 35 vuoden aikana ollut hyvin lähellä.

        Kyllähän toki monessa tapauksessa kuskin huolimattomuuskin voi olla onnettomuuden syynä. Tai kokemattomuus, eli kuvitellaan vaikka niin kuin jotkut täällä esittää, että hyvin sitä näkee, eikä tajua edes ajatella missä niitä katveita on.


    • Anonyymi

      Asenne asenne ja asenne. Vaihda jo mantraasi.

      • Anonyymi

        Aloituksessa, johon vastasit, ei mainita asennetta kertaakaan.


    • Anonyymi

      Tässä Venäjältä video:

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/karmiva-liikenneturma-venajalla-tama-video-ei-sovi-herkimmille-jateauto-jyrasi-naisen-yli-selvisi-turmasta-kuin-ihmeen-kaupalla/8277252#gs.ezd96l

      Googlettamalle suomalaisia sivuja löydätte videoita ja muita materiaalia missä näytetään ns kuolleet kulmat.

      Pitääkö teidän mielestä kuljettajan nousta autosta ulos ja kiertää auto katsomalla onko siellä joku? Mennessään uudestaan autoon niin sitten on jo monta jalankulkijaa tai pyöräilijää ehtinyt kuolleeseen kulmaan!

      • Anonyymi

        Kun matelee, eli ajaa erittäin hiljaa kun tilanne niin vaatii, niin jalankulkijat ja pyöräilijät takuulla huomaavat auton liikkuvan, ettei kannata alle mennä. Yliajamaisen vaara pienenee huomattavasti. Hosuminen ja kiire ei kuulu liikenteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun matelee, eli ajaa erittäin hiljaa kun tilanne niin vaatii, niin jalankulkijat ja pyöräilijät takuulla huomaavat auton liikkuvan, ettei kannata alle mennä. Yliajamaisen vaara pienenee huomattavasti. Hosuminen ja kiire ei kuulu liikenteeseen.

        Väärin! Tottakai kaikki ajattelee, että kerkeen tosta peruuttavan auton takaa, kun se tulee noin hitaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin! Tottakai kaikki ajattelee, että kerkeen tosta peruuttavan auton takaa, kun se tulee noin hitaasti.

        Oma asioiden hahmotuskyky ei ole näköjään aivan priima. Kylllä hitaamman ajoneuvon tekemisiin on helpompi reagoida.


    • Anonyymi

      Mitähän aloittajan päässä liikkuu, kun kirjoittaa mitä kirjoittaa liikennevirastosta, nykyisestä väylävirastosta, jonka toiminnasta säädetään lailla:
      Asema ja toiminta-ajatus
      Väylävirasto on liikenne- ja viestintäministeriön hallinnonalalla toimiva keskushallinnon virasto, joka väylänpitäjänä vastaa tie-, rata- ja vesiväylien palvelutason ylläpidosta ja kehittämisestä valtion hallinnoimilla liikenneväylillä.

    • Anonyymi

      "4 §
      Tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus

      Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi."

      Jos korvien välissä on muutakin kuin pelkkä tuulitunneli, niin ymmärtää mihin tuo pykälä velvoittaa.

      • Anonyymi

        Aamen, Aamen...


    • Anonyymi

      Selfien ottaminen suojatiellä punaisia päin kävellessä on kieltämättä vähän riskialtista puuhaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      350
      8878
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2581
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2358
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1542
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1401
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1347
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      184
      1328
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1310
    10. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1227
    Aihe