En voi hyvin

Anonyymi

En oikeasti jaksa enää. En tiedä kenelle puhua. Ulkopuolisille pidän kulisseja yllä, eivät varmaan aavista mitään. Kauhea ahdistus ja paniikki päällä. Mietin jo äsken itseni tappamista (niinkuin muinakin lukuisina kertoina).

Tuntuu että elämä valuu hukkaan. Olen aivan helvetin yksinäinen, lapseton, sinkku. Mies.

41

1828

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nyt olis järkevintä ottaa yhteys päivystykseen ja sitä kautta saada jeesiä

      • Anonyymi

        Voishan sieltä lääkkeitä saada. Ei muuta.


      • Anonyymi

        Olipa asiaton.


    • Anonyymi

      Ymmärrän täysin tuon olon.omalla kohdallani ihmettelen miten sitä voi olla enää elävien kirjoissa

    • Anonyymi

      Kriisipuhelin
      09 2525 0111
      Kriisipuhelin päivystää suomeksi 24 tuntia vuorokaudessa. Voit soittaa nimettömästi ja luottamuksellisesti.

    • Anonyymi

      Lopeta tuo kulissien ylläpito, niin näet mitä jauhopäitä muut ovat.

    • Anonyymi

      Vieläkin korjaan: siis ei mene mitään palvelupuhelujen maksua, normimaksu tietenkin.

    • Anonyymi

      Soitan huomenna...

      Terveisin ap

    • Anonyymi

      Kahvin juonti, siinä oleva kofeiini sai mut tänään ahdistuksen ja paniikin valtaan. Yksin olin, voi kun oiskin ollut joku ihminen kanssani.

    • Anonyymi

      Morjensta! Jos on paha ahdistus ja paniikki päällä, niin se on jo fysiologisesti niin rankka tila, että tarviit apua useammalla tasolla: fyysisellä ja henkisellä. Tee niin että laske takaperin 10:stä nollaan. Tee se ainakin 5 kertaa. Siten saat ainakin pahimman heilunnan pois olotilasta. Syö hyvin ja nuku yön yli. Ei apu ole kaukana.

      Voit ladata myös puhelimeesi 112 ohjelman. Siinä on myös linkkejä niihin kriisilinjoihin. Pidä nyt itsesi kasassa ja ala rauhoittaa mieltäsi ja kehoasi. Kuuntele vaikka aaltojen ääntä youtubesta tai tuulikelloja. Minua ne ainakin rauhoittavat.

      Kirjoita ylös paperille kynällä mitä tunnet ja ajattelet. Se on tosi hyvä apukeino ollut itselläni!

    • Anonyymi

      Missä päin suomea asut?

    • Anonyymi

      Älä pidä kulissia yllä, siinä se!

    • Anonyymi

      Anna kulissien romahtaa! mutta älä myöskään usko ajatuksia mitä mieleesi tulee niiden romahdettua, vaan anna niidenkin romahtaa mukana.

    • Anonyymi

      Itsemurha niin synkkä ja turha ajatus vaikkakin ahdistuksen iskiessä niin suloinen.
      Mutta sille ei kannata antaa kovin paljon valtaa.
      Minäkin joskus itsemurhaa ajatelleena sen tiedän.

    • Anonyymi

      Ymmärrän veli hyvä. Tää elämä pitää vaan elää. Nauti mistä pystyt. Lopeta haluamasta asioita mitä sinulla ei ole. Etenkin perhettä. Vaimo ja perhe tulee tai sitten ei. Ja sitten voi myöskin nykyään usein mennä. Pääset elatusmaksuja maksaa. Se voi olla julmaa touhua lastenvalvojalla. Et tiedä mitä kaipailet. Nauti ihmeessä vapaudestasi ja elämästäsi. Ja omista rahoistasi.

      Jos et millään jaksa eikä emäntääkään löydy niin ulkomailta löytyy. Mutta sitä saa mitä tilaa. Täytyy ymmärtää mihin itsensä järjestää. Ei se helppoa ole se perheelämäkään. Upto u

    • Anonyymi

      On sitä kulissia monissa perheissäkin kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää.

    • Anonyymi

      Meditaatio ja erityisesti kiirtan voi muuttaa koko elaman, ja kun viela alkaa auttamaan muuta niin siita tulee toisten hyvaksyntaa ja karmalisestikin se vahentaa omia ahdistuksia. Kay kokeilemassa. Meditaation luomaa ilmapiiria vaikka Oodissa 5 aikaan joku ilta, paitsi ei sunnuntaina... jos asut Hesassa pain. Kaikkea hyvaa maailma on pian muuttumassa paremmaksi paikaksi. Ei kannata luovuttaa.

      • Anonyymi

        Taitaa olla kuudelta, hienoa menoa


    • Anonyymi

      Ymmärretään ja paljon voidaan

    • Anonyymi

      En oikeasti jaksa enää. En tiedä kenelle puhua. ..

      Rakas ystäväni. Maailma on täynnä yksinäisiä ihmisiä. Jopa suuressa ihmisjoukossa ihminen voi olla yksin. Yleensä ihmiset ovat yksin, vaikka he eivät sitä tiedä. Parempi olla yksin kuin huonossa seurassa. Jopa suurissa perheissä ihmiset ovat usein yksin. Vaikka joku on vierelläsi, se ei tarkoita, ettet olisi yksin. Yritä nauttia yksinolosta. Ajattele ihmisiä, jotka ovat taloudellisista tai muista syistä sidottuja perheisiin eivätkä voi paeta tilannetta. Kaikki ei ole niin huonosti kuin luulet. Onnea sinulle elämäsi polulla, rakas ystäväni.

      • Anonyymi

        Tuo on totta, että parempi yksin kuin huonossa seurassa... Välillä vaan miettii että enkö minä ole oikeutettu rakkauteen. Tunnen olevani aina se ihmisporukan musta lammas. Kyllähän sitä miettii myös sitäkin, että jos mä oon tässä täysin samassa tilanteessa vaikka vanhempana (50-60v)
        Turhaksi tässä tuntee itsensä.

        T: ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on totta, että parempi yksin kuin huonossa seurassa... Välillä vaan miettii että enkö minä ole oikeutettu rakkauteen. Tunnen olevani aina se ihmisporukan musta lammas. Kyllähän sitä miettii myös sitäkin, että jos mä oon tässä täysin samassa tilanteessa vaikka vanhempana (50-60v)
        Turhaksi tässä tuntee itsensä.

        T: ap

        Ikääsi en tiedä, mutta kirjoitat ajattelevasi, mitä jos oot yksin 50-60-vuotiaana.
        Suosittelen, ettei etukäteen kannata surra tulevaa, se pilaa tämän hetken.
        Eli ei ole hyvä mennä asioiden edelle, koska oikeasti ei voi tietää, mitä vuodet tuovat tullessaan.
        Toivottavasti sullekin valoisampaa tulevaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikääsi en tiedä, mutta kirjoitat ajattelevasi, mitä jos oot yksin 50-60-vuotiaana.
        Suosittelen, ettei etukäteen kannata surra tulevaa, se pilaa tämän hetken.
        Eli ei ole hyvä mennä asioiden edelle, koska oikeasti ei voi tietää, mitä vuodet tuovat tullessaan.
        Toivottavasti sullekin valoisampaa tulevaisuutta.

        Olen 34 vuotias. Ja pitäisi kyllä soittaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen 34 vuotias. Ja pitäisi kyllä soittaa

        Soita!


    • Anonyymi

      Olen alkanut miettimään jotain auttavaa linjaa, saisi puhua. Kokeile sinäkin.

    • Anonyymi

      Helsinki mission löydät kontakti tietoja netin kautta,ilman kohtaamista.Voit puhua ja saat tukea. sempiä

    • Anonyymi

      Laita nettin hakukonellesi:AUTTAVA PUHELIN,SAAT MONTA HYVÄÄ LINKIÄ OTAKSESI ITSE KONTAKTI.

    • Anonyymi

      Halit ap:lle mummolta. Kaikki muuttuu vielä hyväksi, usko vaan!

      • Anonyymi

        Hei kiitos! Toivossa on hyvä olla elää.

        T. Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei kiitos! Toivossa on hyvä olla elää.

        T. Aloittaja

        No niin, nyt on oikea asenne. Pidä toi. Aina on toivoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei kiitos! Toivossa on hyvä olla elää.

        T. Aloittaja

        Eipäs ku maapallolla :)


    • Anonyymi

      Hyppää junan alle.

    • Anonyymi

      Voin tulla nuolemaan sinua jos haluat

    • Anonyymi

      Täällä rukoillaan puolestasi 🙏❤😊. Noita tärkeitä hätäpäivystyslinkkejä ja numeroita oot jo saanutkin niin minä jatkan " huutamalla" taivaallisen Isämme puoleen.🙏🙏👍. Älä anna nyt masennuksenpirulle pikkusormeasi vaan luota siihen että elämällä ja ennenkaikkea Jumalalla on paljon hyvää varattuna sinulle!! Iloa ja auringonpaistetta on varmasti elämääsi tulossa!! Päivä kerrallaan tulevaa päin.💚💛🧡🌞👍🙏😇

    • Hei,

      Olet saanut jo monia hyviä vinkkejä ja minkin kannustan sinua hakemaan ulkopuolista tukea!

      On olemassa monia auttavia tahoja, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä. Näistä palveluista voi saada tukea ja myös vinkkejä muuhun avun hakemiseen.

      - Tukinet.net - Tukipisteesti netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy mm. Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Esimerkiksi joka viikko maanantaista torstaihin klo 15-19 on Solmussa-chat päivystys, jossa voi jutella kahden kesken päivystäjän kanssa. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Osassa yksiköistä myös etävastaanotto on mahdollinen. Yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

      Kuten joku jo aikaisemmin minitsikin, niin akuutissa tilateessa voi hakeutua oman kunnan psykiatriseen päivystykseen tai soittaa 112.

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • Anonyymi

      Pystyviillot antavat parhaan tuloksen.

    • Anonyymi

      Ärsyttää kun jotku kirjoittaa asiattomia kun toiset pyytää apua tai vertaistukea. Silloin voi olla kirjoittamatta jos ei mitään hyvää asiaa osaa sanoa.

    • Anonyymi

      Tapanko itseni?

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1305
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1076
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      73
      861
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      787
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      715
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    7. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      681
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      668
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      655
    Aihe