Kosmologien vanhan uskomuksen mukana aika-avaruus syntyi 13,82 miljardia vuotta sitten. Sitä ennen ei ollut aikaa eikä avaruutta (tilaa), mutta siitä huolimatta jotakin saattoi olla olemassa ja tapahtua, mikä johti sitten universumin ja itse asiassa monen universumin syntymiseen. Kvanttifluktuaatio ei tarvitse aikaa tai tilaa synnyttääkseen universumeja. Vai tarvitseeko?
Millä mekanismilla universumeja syntyy?
2
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Nyt ajatellaan, että universumeita on useita, ei vain tämä meille näkyvä. Meidän universumi nyt laajenee kiihtyvällä vauhdilla. Ja jossain taas universumiin kasautuu materiaa toisista universumeista ja alkaa painovoiman vaikutuksesta tiivistyä. Lopulta tämä taas johtaa alkuräjähdykseen ja uuden universumin syntyyn. Tiedetään, että materia ei häviä niin kiertokulku jatkuu eri muodoissa.
- Anonyymi
Se, mitä on havaitun universumin ulkopuolella sekä mitä oli sitä ennen, on vain joidenkin kosmologien arvailua. Siitä ei ole edes hypoteesia. Ja mahdollisesti se tuolle tasolle jääkin, koska havaintojen tekeminen noista on ainakin nyt mahdotonta.
Tuolla on siis vielä luomistaruille tilaa. Kreationismin kannattaisi säätää "vähän" raamatun tulkintaa niin, että raamatun kirjoittajat tunsivat multiuniversumitason. Tuolla jumala surffasi taikoen silloin tällöin uuden maailmankaikkeuden. Tällä pelikentällä ei ole niin iso vaara jäädä kiinni järjettömyyksistä, joita suunnilleen jokainen kretun postaus muka-luonnontieteistä sisältää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 292404
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3702012M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti181504Pelkään suunnattomasti
Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k53917Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik
Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed10881Mies, etko ole miettinyt
että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?52783- 54731
- 18710
- 25699
- 135623