Nyt vaaditaan sinun panostasi! Kerro meille fyysillisestä ihmeestä kotiseudullasi tai muualla maassamme. Kerätään ihmeitä tyyliin; antiikin seitsemän ihmettä. Kaikki muistavat Babylonian Roikkuvat Puutarhat ja Rohdoksen Kolosseumin.
Minun ehdotukseni ovat:
1. Kummakivi (Ruokolahti). Näitä vastaavia on Suomessa kymmeniä, jos ei satoja. Oman kävelymatkani päässänikin on sellainen ja yhtä vaikuttava, kuin tuo kummakivikin. Tämä kk. on kuitenkin tunnetuin:
https://retkipaikka.fi/ruokolahden-kummakivi/
2. Kaivopuiston tepastelevat linnut. Kävelin perjantaina Kaivopuiston rantaa ja havaitsin, että useat lokit tepastelevat paikoillaan. Olivat ilmeisesti huomanneet, että räpylän aani muistuttaa sadetta ja houkuttelee täten kastematoja pintaan. Yksi niistä nappasikin madon, vaikka on jo kohta marraskuu. Oliskohan merilokkeja; valkonen pää ja mustia laikkuja.
3. Iisalmen Prisma - laaja valikoima ja edulliset hinnat!
Modernin Suomen Seitsemän Ihmettä!
Anonyymi
1
71
Vastaukset
- Anonyymi
On se hyvin erikoinen tapaus tämä kiikun kaakun pystössä pysyvä siirtokivi.
Kas kun ei ole tehty arvauskisaa, koska kivi alustaltaan kaatuaa. Joskus se tapahtuu.
Arvaan, että joku raavas mies on yrittänyt työntää kiven mäkee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus166313- 1972490
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan971894En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761497Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911049- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46929- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708