Syksy saa, minä en

…otsikoi Origo aikoinaan pakinansa. Hän tarkoitti jotain muuta ”saamista”, mutta minä en saa oikein selvää siitä, mikä on tarkoituksena tuolla kepun taholta syntyneessä nokittelussa, josta näyttöä tässäkin:

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008342125.html

Onko kepu siinä vakavissaan? Jos olisi, sellainen voisi johtaa kriisiin ja jopa hallituksen kaatumiseen. En kuitenkaan usko kepun olevan vakavissaan; se on vain ”loiskiehuntaa” - Kekkosen ilmaisua käyttääkseni. Tai tarkoituksellista näytelmää, jolla kehnossa kannatuksessa oleva puolue yrittää saada kannatuksensa hieman kohoamaan tulevissa aluevaaleissa. Vaikka en ole puolueen kannattaja, minulla ei olisi mitään sen kannatuksen nousua vastaan, pikemmin päinvastoin - olisihan se kannatus kai eniten pois persuilta.

Joten hallitus pysynee koossa ja jatkanee Sanna Marinin johdolla järkiperäisellä linjalla, joka olisi parasta myös kepun sekä puolueen kannattajien ja heidän asuinseutujensa kannalta.

Kepu tai politiikka yleisemminkään ei nyt antanut aihetta enempään. Tälle mahdollisesti tuleviin asiallisiin viesteihin voin vielä vastailla, mutta jos sellaisia ei tule, seuraavaksi tulen palstalle vasta sitten, jos edellä tarkoittamaani aihetta tulee. Ellei aihetta tule, palsta saanee jäädä taas pidemmäksi ajaksi minulta rauhaan. Vaikka otsikoin noin, kyllä tämä syksy antaa minulle vielä yhtä ja toista, mm. tällaista:

Valioeläkeläisillä on lounas tiistaina 9.11.2021 klo 12 ravintola Pääpostissa. Lounaan jälkeen opastettu kierros Väestönsuojelumuseossa. Pääkaupunkiseudun päällystö ry:n evp-osaston 11-vuotisjuhlapäivällinen on perjantaina 19.11.2021 klo 18 alkaen Hotelli Arthurissa. Helsingin Sydänkuntoutus ry:n 50-vuotisjuhlakoinsertti on Temppeliaukion kirkossa tiistaina 30.11. klo 19.00 alkaen.

On muitakin tapahtumia, mutta eihän niissä missään ole tarjolla Origon tarkoittamaa ”saamista” - mitäpä tällaiselle vanhukselle - mutta on kuitenkin lähiseuraa niin, ettei tarvitse olla täällä tarjolla olevan ”etäseuran” varassa. Ja joulukin alkaa jo tulla jolkottaa ja se tulee huipentamaan syksyni joulupukin roolissa, jota varten kasvattamani parta alkaa jo olla varsin muhkea;))

60

792

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vielä parista asiasta pieni lisäys avaukselleni:

Palstaa plarattuani näen, että tuo SOTILASyms näkyy olleen taas hyvin ahkerana. Minähän hänellä kaikissa kohteenaan. Silti näkyy toistelleen, että minulla olisi jokin motiivi hänen suhteensa. Mikähän se motiivini mahtaisi olla? Käsittääkseni mikään vaihe elämässäni ei ole antanut minulle ainakaan katkeruutta ja kateutta häntä kohtaan. No, palstojen valvonnalta en toki saa samanlaista huomiota kuin hän, mutta en ole siitäkään kateellinen;))

Kuopiossa on meneillään futiksen Suomenmestaruusottelu KuPSin ja HJK:n kesken. Harmi, ettei se tule suorana Ylen kanavilta. Kuuden uutisista näin, että ensimmäisen puoliajan jälkeen peli on tasan 1-1. Enpä ole varma, kumman voittoa toivoisin. 70 vuotta stadilaisena oltuani sydämeni pyrkii kallistumaan HJK:n voittoa toivoen. Mutta olenhan syntyjäni lähinnä savolainen, sieltä Kuopion lähialueelta, joten en olisi pahasti murheissani vaikka KuPS voittaisi ja saisi mestaruuden;))

• Ei Yle voi Veikkausliigaa näyttää, koska sen oikeudet on myönnetty nettikanava Ruutu :lle, joka kuuluu Sanoma-konserniin, jonka omistuksessa varsinaisista televisiokanavista on Nelonen. Siellä onkin mielestäni kauden aikana näytetty muutama Veikkausliigan ottelu, mutta ei jostain syystä tätä tärkeintä ottelua.

Itselläni on tapana ostaa Ruutu kotimaisen jalkapallokauden ajaksi kympin kuukausihintaan. Kohta sanon tilauksen talvikaudeksi irti, mutta vielä tänään nautin jännittävästä ottelusta. KuPSin toivoisin voittavan, koska HJK:lla niitä mestaruuksia on niin paljon. Eipä taida toiveeni kuitenkaan toteutua, sillä ottelua on enää kymmenen minuuttia jäljellä ja tilanne edelleen tasan, mikä ei kuopiolaisille riitä.

• Pystyyn_kuollut kirjoitti:

Ei Yle voi Veikkausliigaa näyttää, koska sen oikeudet on myönnetty nettikanava Ruutu :lle, joka kuuluu Sanoma-konserniin, jonka omistuksessa varsinaisista televisiokanavista on Nelonen. Siellä onkin mielestäni kauden aikana näytetty muutama Veikkausliigan ottelu, mutta ei jostain syystä tätä tärkeintä ottelua.

Itselläni on tapana ostaa Ruutu kotimaisen jalkapallokauden ajaksi kympin kuukausihintaan. Kohta sanon tilauksen talvikaudeksi irti, mutta vielä tänään nautin jännittävästä ottelusta. KuPSin toivoisin voittavan, koska HJK:lla niitä mestaruuksia on niin paljon. Eipä taida toiveeni kuitenkaan toteutua, sillä ottelua on enää kymmenen minuuttia jäljellä ja tilanne edelleen tasan, mikä ei kuopiolaisille riitä.

HJK mestaruuden lopulta voitti, mistä onnittelut seuralle. Ei jäänyt harmittamaan muuten kuin urheilullisessa mielessä siten, että toivoisin mestaruuspatsaan kiertävän tiheämmin, kuten takavuosikymmeninä. Sama juttu naisten hiihdossa, jossa toivoisin näkeväni muitakin voittajia kuin Therese Johaug.

• Pystyyn_kuollut kirjoitti:

HJK mestaruuden lopulta voitti, mistä onnittelut seuralle. Ei jäänyt harmittamaan muuten kuin urheilullisessa mielessä siten, että toivoisin mestaruuspatsaan kiertävän tiheämmin, kuten takavuosikymmeninä. Sama juttu naisten hiihdossa, jossa toivoisin näkeväni muitakin voittajia kuin Therese Johaug.

Noin siinä kävi, mahdollisimman niukalla erolla. Stadilaisena minun täytyy olla tulokseen tyytyväinen. Mutta - kuten edellä sanoin - olisin mielelläni sallinut sen voiton KuPSillekin, kun siitä olisi siten tullut tuplamestari - voittihan se mestaruuden naisten sarjassa. Ja varsinkin kun HJK oli myös viime vuoden mestari miehissä.

Samaa mieltä kanssasi tuossa lopuksi sanomastasi!

• Anonyymi

Hienoa, että noin ohjelmaa. Muuten olisi hyvä myös "Sotilaan" päästä jo yksistään vaihtelun saamiseksi mukaan Väestönsuojelumuseon opastetulle kierrokselle, mutta päällystön juhlaan hänen ei näin maallikkona ajatellen erityisemmin olisi sopiva osallistuja.

• Anonyymi

Aliupseeritkin muuttuneet päällystöksi ? !
        Mikä se oikea päällystö sitten on ? Käsittääkseni ainoa palstalla päällystöä oleva ollut majuri, missä nyt majuri lieneekään ? Jo päällystöä esittävinään jotka ei edes päällystöön vaadittavaa koulutusta käyneet. Keskikoulukin oli liian vaativa iltakoulunakin, ja päällystöön vain tuokin halajaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aliupseeritkin muuttuneet päällystöksi ? !
        Mikä se oikea päällystö sitten on ? Käsittääkseni ainoa palstalla päällystöä oleva ollut majuri, missä nyt majuri lieneekään ? Jo päällystöä esittävinään jotka ei edes päällystöön vaadittavaa koulutusta käyneet. Keskikoulukin oli liian vaativa iltakoulunakin, ja päällystöön vain tuokin halajaa.

Kävi rukinkin 3 kymppisenä, varusmies kurssin. Kuin 17 vuotias ala-asteen ekaluokan.
        Luulisi että 17 vuotiaalla paras todistus ala-asteen ekaluokalta..

• Anonyymi

Kas vain, olet laittanut viestisi samalla minuutilla kuin minä avaukseni jatkon! Onhan toki hienoa, että tällaisella vanhuksellakin on vielä ohjelmaa; on sitä enemmänkin kuin tuossa mainitsemani. Ohjelmani ovat tosin vähentyneet mm. koronasta johtuen, kun sen vuoksi ei viime vuonna toimeenpantu sitä matkaakaan, jonka olin jo varannut 85-vuotismatkakseni.

Ei minun sentään vieläkään tarvitse olla vain etäyhteyksien varassa, kun on läheisiäni kolmessa polvessa minusta alaspäin ja ystäviä noissa mainitsemissani yhteisöissä ja muuallakin, ihan naapurustossakin. Minulla kun ei ole täällä samanlaista mielenkiinnon kohdetta kuin tuolla ”sotilaalla”, jonka minäkin poikkeuksellisesti otin esille tuossa avaukseni jatkossa;))

• Anonyymi kirjoitti:

Kas vain, olet laittanut viestisi samalla minuutilla kuin minä avaukseni jatkon! Onhan toki hienoa, että tällaisella vanhuksellakin on vielä ohjelmaa; on sitä enemmänkin kuin tuossa mainitsemani. Ohjelmani ovat tosin vähentyneet mm. koronasta johtuen, kun sen vuoksi ei viime vuonna toimeenpantu sitä matkaakaan, jonka olin jo varannut 85-vuotismatkakseni.

Ei minun sentään vieläkään tarvitse olla vain etäyhteyksien varassa, kun on läheisiäni kolmessa polvessa minusta alaspäin ja ystäviä noissa mainitsemissani yhteisöissä ja muuallakin, ihan naapurustossakin. Minulla kun ei ole täällä samanlaista mielenkiinnon kohdetta kuin tuolla ”sotilaalla”, jonka minäkin poikkeuksellisesti otin esille tuossa avaukseni jatkossa;))

Peeveli taas! Minultahan tuo on. Rekisteröityminen ei näköjään pysy nykyään päällä montakaan tuntia, aikaisemmin muistaakseni pysyi ainakin vuorokauden.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Peeveli taas! Minultahan tuo on. Rekisteröityminen ei näköjään pysy nykyään päällä montakaan tuntia, aikaisemmin muistaakseni pysyi ainakin vuorokauden.

Kytiksessä koko ajan !

• kapi_ kirjoitti:

Rekisteröityminen voi nykyään livetä pois päältä jopa kesken muutaman minuutin kirjoittamisen.

• Tässä jo iltapesuilla käytyäni, iltadrinkkinikin jo nautittuani ja pyjamassani vuoteeseen mennessäni jne… kun vielä tulin vilkaisemaan avaukseni tuottamaa, niin näkemäni johdosta:

Eipä tähän näy tulleen muuta kiinnostavaa, johon en olisi jo vastannut, mutta täytyy valistaa tuota, joka ei näy olevan tietoinen päällystö-käsitteen sisällöstä. Hänelle ja mahdollisesti muillekin tietämättömille asiasta tietoa näissä:

https://www.paallystoliitto.fi/

https://www.paallystoliitto.fi/evp-yhdistys/

Minähän olen jopa kunniajäsen tässä Pääkaupunkiseudun päällystö ry:n evp-osastossa. Tämä kunnia johtuu vain perinteenä siitä, että pv:sta eläkkeelle jäädessäni v, 1980 silloinen kerhoni - Santahaminan toimiupseerit ry - kutsui minut kunniajäsenekseen, kai tunnustuksena siitä, että olin ollut jo ylikersantti-vääpelivaiheessani Aliupseeriliiton hallituksessa ja ylivääpeli-luutnanttivaiheissani kahteen kertaan yhdistyksemme puheenjohtaja.

Ei aihetta enempään ainakaan enää tänään, joten Hyviä Öitä tämän mahdollisesti lukeville!

• Anonyymi

Päällystöliitto jää tarpeettomaksi, kun opistoupseerit lakkaa olemasta muutaman vuoden päästä. Jää ilman ratsuja oleva evp -liitto, jolla ei enään emoliittoa ole. VÄLIINPUTOAJIA.
        Sellaista se oli kun lähti demarien kelkkaan upseereja tekemään ilman upseerin koulutukseen vaadittavia kouluja.

• Eipä näy tulleen avaukselleni asiallisempaa niin täytyy palata asiaan, josta puhuin jo eilisessä loppuviestissäni. Eli siihen RUK-kurssiini. Näin siksi, kun eräälle aihe näkyy olevan niin kriittinen, että on tehnyt siitä oman avauksensakin.

Puolustusvoimien johdon taholta v. 1962 tullut esitys johti siihen, että Kanta-aliupseerikurssin kiitettävällä yleisarvosanalla suorittaneilla on mahdollisuus suorittaa RUK. Niinpä minäkin sitten 28-vuotiaana ylikersanttina kurssille menin ja n. 500 miehen kiväärilinjan priimuksena kurssin suoritin. Meitä kanta-aliupseereja oli reilusti yli tuhannen miehen kurssilla toistakymmentä. Sellainen oli myös koko kurssimme priimus, RUK:n krh-komppaniassa palvellut ylikersantti Lahdesta. Hänen kanssansa olimme sitten yli 10 vuotta myöhemmin samalla luutnanttikurssilla ja siellä osamme vaihtuivat; minä olin priimus ja hän kurssimme ”kakkonen”.

En ollut tuolla RUK:n kurssilla iältäni vanhin edes varusmiehistä, kun kurssillamme palveli 29-vuotias varusmies-oppilas. Hänen sotaväkeen tulonsa oli viivästynyt opintojensa vuoksi; oli opiskellut mm. Yhdysvalloissa ja olikohan hän jo silloin kauppatieteiden tohtori, en muista varmaksi, mutta sellaisena hän pian oli paljonkin julkisuudessa.

Tuo RUK-kurssimme priimus ja luutnanttikurssimme ”kakkonen” oli muuten Suomen kaikkien aikojen parhaita suunnistajia, kolmikertainen Jukolan viestin voittaja ja myöhempi suunnistusliiton päävalmentaja. Hän toimi pitkään myös Suomen Valtakunnan Urheiluliiton puheenjohtajana. Lahden kaupunginvaltuuston jäsen hän oli yli 20 vuotta, josta suuren ajan myös kokoomuksen valtuustoryhmän puheenjohtajana. Tapasin hänet montakin kertaa mm. evp-tilaisuuksissamme ja vielä 5-6 vuotta sitten hän oli erittäin hyväkuntoinen, mutta ainakin minulle yllätyksenä hän kuoli muutama vuosi sitten.

Vielä huomautus, että upseeriarvoihin johtavan toimiupseeriston syntyminen tapahtui ammattiliittomme ajamana, mutta kanta-aliupseerien pääsy mainitsemillani perusteilla RUK:n kurssille tuli nimenomaan puolustusvoimain johdon halusta. Näin varmaan haluttiin saada kokeneempaa voimaa reservinupseeristoon. Reservin vänrikkejä meistä tuli, mutta ei meistä kukaan vänrikin ”napit” kauluslaatassa aktiivina palvellut; sotilasmestariksi asti ja vielä luutnanttikurssillammekin minäkin pysyin niissä ”vinkkeliarvomerkeissä”. Kunnes kurssimme jälkeen sain kaulukseeni luutnantin, sitten yliluutnantin ja lopuksi vielä kapteeninkin ”napit”.

• Anonyymi

Usein olet väittänyt olleesi Suomen neljän ensimmäisen kapteenin arvon saaneen ali/toimiupseerin joukossa

Tuo on tietysti suuri valhe, mutta sinulle niin kovin tyypillinen

Otan esimerkin eräästä sukumme sotilaasta.

Hän osallistui jo vapaussotaan, valkoisella puolella tietty. Vaikka sotakokemusta oli jo alla, niin varusmiespalvelukseen hänetkin kutsuttiin seuraavana vuonna. Siitä huolimatta, että pohjalla oli "vain" muutama luokka kansakoulua, niin RUK:iin hänet passitettiin, kurssille numero 1. Varmasti se Vapaussodan antama todellinen taistelukokemus avitti, olihan hän saanut myös "ensimmäisessä jaossa" Vapaudenmitalin.

Varusmiespalveluksen jälkeen hän sittem jäi kanta-aliupseeriksi. Menestyi paitsi tehtävissään, niin myös sotilaskuntoa edistäneissä harrastuksissaan. Ammunnassa aivan Suomen huippua, taisi olla parhaimmillaan palkintopallilla SM kisoissa kivääriammunnassa. Myös sellaisissa lajeissa kuin suunnistus ja shakki tuli menestystä. Nopeasti, parissa kolmessa vuodessa, hän kohosikin vääpelin arvoon, joka oli tuolloin korkein aliupseeriarvo.

Komppanian vääpelinä hän Talvisotaan lähtikin, ja palasi sieltä vänrikin arvoisena. Välirauhan aikana hän toimi kouluttajana ja läksi luutnanttina Jatkosotaan ensin joukkueen johtajana, ja jo elokuussa 1941 komppanian päällikkönä, ja pariin otteeseen hyökkäysvaiheen aikana myös vt pataljoonan komentajana. Asemasodan aikana hänet jo kolmasti haavoittuneena vapautettiin rintamakomentajan tehtävistä koulutuskeskuksen päälliköksi.

Rauhan palattua hän siirtyi Ouluun sijoitetun Jääkärirykmentin JR1 komppanianpäälliköksi kapteeniksi ylennettynä.

Vastaavia kanta-aliupseerista upseeriksi, aina kapteeniksi saakka, nousseita on paljon muitakin, joten todellakaan et ole ensimmäisten joukossa. Toki ensimmäisten joukossa niistä, joille tuo arvo on tullut muista kuin sotilasansioista.

• Anonyymi

Karvani ovat jo harmaita.

• Oho! Tämä avaukseni oli valunut jo kolmannen sivun hännille! Siitä on erityisesti pitänyt huolta tuo SOTILAS. Tänäänkin jo yli kymmenellä avauksellaan, lähes yhtä monilla nikeillään, kun on vanhoja avauksiaankin nostellut. Menestyksekkäämpi sotilasura minulla oli kuin hänellä, mutta järjetöntä hänen on siitä katkeroida, kun se urani päättyi jo yli 41 vuotta sitten. No, olihan minulla sen jälkeen vielä reserviläisenä se viimeinen 15 kk:n reissuni faitterina, mutta siitäkin on jo lähes 40 vuotta.

No, näkyyhän tänne tulleen muutama muukin vain minusta ja minulle elävä. Syytä sillekään en ymmärrä. Joten palaanpa vielä avaukseni asiaan ja myös itseeni:

Yritin tällä avauksellani saada aikaan keskustelua puolueesta, jolle tämä palsta on nimetty. Tein kuitenkin virheen, kun otin siinä esille lähiaikojen omia tekemisiäni. Tuohon virheeseen sorruin kumotakseni eräiden esittämiä päätelmiään niistä. Kun tuo lähiaikojen tekemisistä esittämäni vei eräitä esittämään päätelmiään menneistäkin tekemisistäni, sorruin vielä oikaisemaan niitäkin totuudella.

Lienevätkö nuo virheeni sittenkään tuottaneet tuota tulosta, jossa näen taas tulleeni noille eräille paljon kiinnostavammaksi kuin puolue, jolle tämä palsta on nimetty. Aloin miettiä, että olisiko ilmentymälle jokin muu syy. Mikä se voisi olla?

Voisiko syy olla se, että ilmeisesti ainoana tällä palstalla esiinnyn ihan omalla ”pärställäni” - siis profiilikuvassani? Pitäisivätkö sitä ehkä osoituksena itserakkaudestani ne, joilla realistisesti itsensä tuntevina sellaiseen ei ole aihetta? Olen esiintynyt täällä omalla pärställäni siksi, kun niin olen tehnyt aina ja kaikkialla muuallakin. Mielestäni sellainen on ollut vastuullisuuteni osoitusta. Uskoin, että niin lisäisin myös uskottavuuttani; eli en olisi voinut valehdella itsestäni ja tekemisistäni, kun kuvastani minut tunteva olisi käräyttänyt minut sellaisesta.

Ei tämä 86-vuotiaan pärstäni ole enää sellainen, jolla voisin ylpeillä. Ei sillä voisi enää naisia hurmata ja tällä palstalla naisia ei taida vieraillakaan. Enkä missään nimessä halua vetää sillä puoleeni miehiä, kun en ole ”niitä miehiä”. Enkä halua pärställäni aiheuttaa kateutta niille miehille, joiden pärstän julkaisukelpoisuus lienee vielä heikompi kuin minun pärstäni. Niinpä nyt poistan tuon profiilikuvani. Laitan mahdollisesti uuden vasta joulun alla, jolloin joulupukin valkoinen partani on täydellinen.

Keskusta tai politiikka yleisemminkään ei näy nyt antavan jutun juurta, joten eipä nyt aihetta enempään.

• Anonyymi

Mikä lie koulutuksensa, mutta ainakin korkeampi kuin sinulla. Kun on oppinut suomen kielen ja kirjoitustaidon, sinulta ne jääneet oppimatta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä lie koulutuksensa, mutta ainakin korkeampi kuin sinulla. Kun on oppinut suomen kielen ja kirjoitustaidon, sinulta ne jääneet oppimatta.

Niin, Kapi on oppinut kirjoitustaidon, sekin tosin vain kohtuullisen.

Ilmaisutaito onkin sitten olematon, Kuten tuossa edellä saamme taas havaita. Pelkkää liibalaabaa sieltä suunnalta tulee. Piiiitkä piimäistä oman navan ympärillä pyörivää liibalaabaa.

• Anonyymi

Kapi ei lerppakullina saa enää kuin multaa nokan päälle tai vaihtoehtoisesti tulta munille... siis sananmukaisesti.

• Anonyymi

Nyt on Korhonen etusivulla ja ensimmäisenä, arvonsa mukaisesti. Ja niin on asiapitoinen ketju taas jotta vallan. Varmaan tulee uusi ennätys lukijoissa?

• Anonyymi
    • Onhan tähän tullut yhtä ja toista viimekäyntini jälkeen. On kyselty koulutustani, mutta en tyydytä uteliaisuuttaan, kun mielestäni ihan tarpeeksi olen siitä kertonut.

Tuolle, joka sanoo minun kirjoittavan liibalaabaa, huomautus, että ”ei sitä muutoin olisi” näin vähäisestä elämästä saanut aikaiseksi 330-sivuisia muistelmia, joilla voitin ammatillisen perinteen keräyskilpailun.

Tuo, joka nimittää minua ihan oikealla sukunimelläni sai aikaan sen, että laitanpa nyt kuitenkin profiilikuvan; sellaiseksi laitan tämän harvinaisen aatelissuvun sukuviirin;))

En ole kyllin kyvykäs ottamaan kantaa noihin muihin viimekäyntini jälkeen tulleisiin mutta saatan tulla vielä huomenna vilkaisemaan ja jos on tullut jotain sellaista, johon vastaamiseen kykyni riittävät, tulen niihin vastaamaan.

• Anonyymi

Vaalisit Rissasen nimeä.

• Anonyymi

Kapin huominen on tänään?

• Anonyymi

Korho von der Rautalambi, vai mikä onkaan sukusi aatelisnimi.

Ritarihuoneella tapaammekin varmasti piakkoin.

• Päivällä palstan jättäessäni sanoin tulevani käymään täällä huomenna. Joku on todennut, että huomiseni olisi tänään. Oikeassa hän oli. Olin lenkillä noilla keskuspuiston hiekkateillä joilla alkoi olla jo pimeää, ja ajattelin jo oikaista kotiin, mutta sitten siellä tulivat valot päälle ja varmaan sellaiset 3-4 km tallustelin. Ja kotiin tultuani vielä palstan avasin ja kun näin tänne tullutta, sen johdosta:

Tuolla toisella minusta tehdyllä avauksella minua sanotaan vöyhkäksi. Ilmeisesti siksi, kun olen kertonut paljon itsestäni. Niin olen joutunut tekemään teidän minua kohtaan osoittamanne huomionne vuoksi, oletuksianne totuudella korjatakseni.

No, olenhan kertoillut itsestäni oma-aloitteisestikin, kun olen terveesti itsetietoinen. Olen kai ”itseäni täynnä” sellaisten mielestä, joilla on heikompi itsetunto. Ja vaikka olisinkin hieman ”itseäni täynnä”, terveempää se on kuin olla täynnä jotakin toista. Kuten täällä muutamat ovat minua täynnä niin, että pysyn heidän huomionsa kohteena. Varsinkin yksi heistä on niin täynnä minua, että mieleensä ei muuta mahdukaan, sen hän joka aamu kiirehtii täällä näyttämään.

Joku tuossa esittää aatelisnimekseni Korho von der Rautalambi. Rautalammin Korhoset ovat 500-vuotias suuri suku, mutta en kuulu heihin. Olen syntyisin Rautavaaralta, jossa myös on paljon Korhosia, suuri enemmistö heistä taustaltaan Kainuun Korhosia, valuneet pohjoisesta naapuripitäjästä Sotkamosta. Siihen ”lahkoon” kuulun minäkin; isoisäni isoisä oli tullut Rautavaaralle Sotkamon Jormasjärveltä. Tuo profiilikuvani on kuitenkin valtakunnallisen Korhosten sukuseuran viiri. Rautalammin Korhosilla on oma viirinsä, sen kuva tämän vasemmassa yläkulmassa:

http://rautalamminkorhoset.fi/

Nyt iltakahville ja pian sitten seuraamaan tv:sta uinnin lyhyen radan EM-kilpailuja pitäen peukkua meidän mitalitoivollemme Ida Hulkolle, joka on maavoimien komentaja kenraaliluutnantti Petri Hulkon tytär. Loppuillaksikin on muuta niin, että mikään ei houkuta minua enää tänään tätä palstaa avaamaan. Öitä!

• Anonyymi

Rissasen poika palasi taas ennen aikojaan. Onkohan syntynytkin ennen aikojaan?

• Anonyymi

Jaa emme siis tapaakkaan Ritarihuoneella.

No, vitsi vitsi, vaikka itselläni aatelisverta virtaa, en aateliskalenteriin pääse, kas kun se aatelisveri on kiertänyt minuun esiäitini kautta, ja aatelisarvo periytyy vain miespuolisille.

Se ilo siitä aatelisesta sukuhaarasta kuitenkin on, että esivanhemmistani on ihan heidän itsensä jälkeenjättämää kirjallista materiaalia liki kymmenen sukupolven ajalta, luku- ja kirjoitustaito kun on aatelisilla ollut jo vuosisatojen ajan sivistyksen pohja.

• kapi_

Aamun Hesari oli entistäkin enemmän tulvillaan koronaa, oli sen rokotuksista ja muusta siihen liittyvästä ihan mielenkiintoista asiaa. Oli jotain muutakin mielenkiintoista, mutta eipä juuri mitään politiikasta - no. olihan sen verran, että erään kyselyn mukaan Marinin hallituksen suosio on hieman laskenut keväisistä lukemista, mutta kyselyyn vastanneiden selvä enemmistö silti piti hallituksen työtä onnistuneena.

Mutta ei ollut mitään kepusta tai sen politiikasta. No, olihan siitäkin sen verran, että kerrottiin Mikko Kärnälle olevan tulossa syytteen kunnianloukkauksesta. Eipä tuokaan silti anna aihetta palstan pääkohteesta, kepusta puhumiseen. Puhun nyt näkemästäni yleisemmin:

Kyllä palstan taso on nyt mennyt sellaiseksi, että ei se minua juuri enää houkuta täällä käymään. Muutamilta asiakirjoittajilta tulevat avaukset ja viestit hukkuvat paljon useammilta tulevien törkyviestien ja muun asiattomuuden tulvaan. En ole ylpeä siitäkään, että minä olen päässyt täällä eräille paljon suuremman mielenkiinnon kohteeksi kuin puolue, jolle tämä palsta on nimetty.

Tuossa viimeksi mainitsemassani asiassa erityisen ”kunnostautunut” on palstan ”sotilas”, jonka avauksistakin suurin osa kohdistuu vain minuun tai vaikka otsikkona olisi jotain johtamisesta tai Kekkosesta, minut hän heti esille ottaa. Niin on tehnyt monta kertaa jo tänäänkin, taas uudella nikillään, kun edellinen on joutunut sulkuun.

Eikö hän vihdoin opi, että jos haluaisi pitää nikkinsä, sillä täytyisi edes yrittää puhua asiasta eikä muista kirjoittajista. Vai haluaako hän todella yhä suuremmaksi kohottaa suljetuksi tulleiden nikkiensä ja poistetuksi joutuneiden viestiensä määrää. Sellaiseenkaan ei luulisi hänellä olevan enää tarvetta, kun ”saavutuksensa” noissa kummassakin on jo nyt sellainen, ettei kukaan muu ole täällä koskaan lähellekään sitä päässyt eikä tule koskaan pääsemään.

Tuolla vanhalla avauksellaan ”Jotain johtamisesta” hän näkyy tänään sanoneen: ”Aika paljon on myös Korhon viestejä poistettu. Tästäkin ketjusta yli 50”. Yhtäkään minun viestiäni ei sieltä poistettu, kun en ole koskaan sinne mitään laittanutkaan. Minun viestejäni on joutunut vain muutama poistoon siksi, kun joskus hyvin harvoin olen laittanut jotain hänen avaukselleen ja viestini on silloin mennyt poistoon sen poistetuksi tulleen avauksensa myötä. Nikkejäni ei ole koskaan suljettu. Menneinä aikoina niitä itse vaihtelin, mutt tämä nikki minulla on ollut ja pysynyt jo lähes 10 vuotta, enkä aio tätä enää muuksi vaihtaa.

Eipä nyt aihetta enempään. Tulen kyllä käymään taas, jos kepu tai politiikka yleisemminkin sille aihetta antaa. Toivottavasti sellaista aihetta vielä tulee, mutta nyt sitä ei ole näköpiirissä, joten palsta saanee jäädä minulta rauhaan ehkä vähän pidemmäksikin ajaksi.

• Anonyymi

Vaihda vaari levyä.

• Anonyymi

Oliskohan OikeeSOTILASaa:lta jo lukittu tuokin nikki, kun ei aamun jälkeen siltä mitään tullut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oliskohan OikeeSOTILASaa:lta jo lukittu tuokin nikki, kun ei aamun jälkeen siltä mitään tullut.

On se lukittu. Nyt sillä nikki OikiaSOTILASa. Kauvankohan saa pitää tuon?

• Anonyymi

Kapi, jankkaat tuota yhtä ja samaa päivästä, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen.

Esimerkiksi nämä lauseet ovat jo sadatta ellei tuhannetta kertaa tekstissäsi:

-palstan taso on nyt mennyt sellaiseksi, että ei se minua juuri enää houkuta täällä käymään
        -olen päässyt täällä eräille paljon suuremman mielenkiinnon kohteeksi kuin puolue, jolle tämä palsta on nimetty
        - ”sotilas”, jonka avauksistakin suurin osa kohdistuu vain minuun
        -Eipä nyt aihetta enempään
        -Tulen kyllä käymään taas, jos kepu tai politiikka yleisemminkin sille aihetta antaa
        -palsta saanee jäädä minulta rauhaan ehkä vähän pidemmäksikin ajaksi.

Vaihda nyt tollikka edes levyä, äläkä jankkaa noita samoja sanojasi koko ajan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kapi, jankkaat tuota yhtä ja samaa päivästä, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen.

Esimerkiksi nämä lauseet ovat jo sadatta ellei tuhannetta kertaa tekstissäsi:

-palstan taso on nyt mennyt sellaiseksi, että ei se minua juuri enää houkuta täällä käymään
        -olen päässyt täällä eräille paljon suuremman mielenkiinnon kohteeksi kuin puolue, jolle tämä palsta on nimetty
        - ”sotilas”, jonka avauksistakin suurin osa kohdistuu vain minuun
        -Eipä nyt aihetta enempään
        -Tulen kyllä käymään taas, jos kepu tai politiikka yleisemminkin sille aihetta antaa
        -palsta saanee jäädä minulta rauhaan ehkä vähän pidemmäksikin ajaksi.

Vaihda nyt tollikka edes levyä, äläkä jankkaa noita samoja sanojasi koko ajan

Mihinkä tuo typerys jankkauksistaan pääsee?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mihinkä tuo typerys jankkauksistaan pääsee?

Muuttaisi Kapi tollikka edes sanoja, ettei joka kerran sanasta sanaan samaa vuodatusta

• Eilen en palstaa avannut, eikä nytkään ole mielessäni uuden avauksen arvoista asiaa, joten sanon sanottavani tässä. Palstalla nyt näkemäni antaa aihetta vain todeta, että palstan ahkerikko on edelleen jaksanut ahkeroida. Jaksaahan sitä, jos on aihe, joka valtaa kaiken mielenkiintonsa. Eikä lannistu, vaikka lähes kaikki ne avaukset joutuvat poistoon ja vievät rekisteröidyn nikinkin mennessään.

No, onhan täällä nähty suurta mielenkiintoa minuun muillakin kuin tuolla ahkerikolla. Toissapäivänä - vai joko edellisenä? - he olivat tehneet minusta monia avauksia ja myös minun vanhoja kirjoituksia omiin nimiinsä ottaen avauksinaan nostelleet. Tuotiin esiin, että olen kertoillut täällä melkoisesti itsestäni. Niin olen tehnyt, sen myönsin, mutta eihän itsestään kertomalla loukkaa muita ja ne kertomukset pysyvät myös palstalla; toisin käy niille viesteille, joissa keskitytään johonkin toiseen kirjoittajaan.

Itsestäni kertomisesta oltiin kuitenkin muka pahastuneita. Ei uskottavaa; jos niin en olisi tehnyt, mitäpä aihetta heillä silloin olisi ollut avauksilleen? No, ehkä noilla muihin kirjoittajiin keskittyvillä ei ole ollut elämässään mitään sellaista, josta olisi jotain kerrottavaksi. Minulla on ollut toisin; ”ei sitä muutoin” olisi syntynyt 330-sivuisia muistelmiakaan;)

Sanon profiilillani: ”Pitkä ja monipolvinen elämä on jo takanani. Monessa olen mukana ollut, paljon nähnyt, paljon kokenut ja jotain vielä muistankin. Maailma on muuttunut paljon elinaikanani, niin myös elinympäristöni ja yhteisöni, jotka ovat vaihtuneetkin moneen kertaan. Muuttunut olen varmaan itsekin, kun muokkaajia on ollut paljon. Tapsa Rautavaara lauleli ”en päivääkään vaihtaisi pois”. En yhdy tuohon varauksetta, mutta yhdyn kyllä laulun säepariin ”jotain jos toimissain väärin mä tein, suon senkin itsellein”. Elämää se kaikki on ollut”.

Olen kyllä tehnyt yksityiselämässäni vääriäkin tekoja ja niistä sitten opiksi ottanut ja silläkin puolella sitten tehnyt oikeita tekoja ja niistä hyviä seuraamuksia saanut. Työelämäni puolelle lienen tehnyt vain oikeita tekoja, ”ei sitä muutoin” olisi kersantista kapteeniksi ylennyt eikä keskustaa lähellä olevassa suurfirmassa ylennyt konttoripalveluesimiehestä isännöitsijäksi firman keskushallintoon.

Suurin saavutus elämässäni on kuitenkin varmaan, se, että olen kasvattanut suomalaisten määrää melkoisesti - tuo saavutus tosin yhteinen ensimmäisen vaimoni kanssa, jonka kanssa saimme kaksi poikaamme. Jälkeläistemme määrä meistä jo kolmessa polvessa alaspäin on nyt yhteensä jo 12 ihmistä. Suuri osa heistä jo veronmaksajia, kuten olemme edelleen myös minä ja vaimonikin, jonka kanssa minulla jo kauan ovat olleet oikein hyvät välit.

Tulinpahan taas kertoneeksi itsestäni. Ihan tarkoituksella, ajatellen noita eräitä, joiden suurin - muutamalle ainoa - mielenkiinnon kohde täällä olen. Enempään kuitenkaan ei ole aihetta tästä eikä muustakaan, joten toivottelen vain kaikille tämän mahdollisesti lukeville hyvää huomista Pyhäinpäivää ja sen jälkeistä sunnuntaitakin!

• Hyvää pyhäinpäivää myös sinulle vanha Faitteri!

• aito-arska kirjoitti:

Hyvää pyhäinpäivää myös sinulle vanha Faitteri!

Tässä lounastettuani palstan vielä avasin ja kävin avauksellasi ”Kaikki ovat varmasti samaa miltä…” ja näin sieltä, että olet jo niissä ”talvimaisemissasi” siellä Madeiralla. No, kesämaisemiahan ne siellä ovat, hienoja sellaisia. Nouseehan saari keskiosastaan kai lähes kilometrin korkeuteen, jossa kesälläkin on kovin toisenlainen luonto kuin subtrooppisella rannikolla, mutta ei sielläkään taida sentään hiihtokelejä olla talvellakaan.

Kiitoksia pyhäinpäivän toivotuksestasi ja kaikkea hyvää Sinulle ja vaimollesi siellä Madeiran hienolla saarella! Kohta siellä kai aletaan sytytellä Funchaliin sitä ainutlaatuisen upeaa jouluvalaistusta, jonka veroista en ole nähnyt missään muualla.

Nyt päivälevoille kun on niin harmaa, vetinen päivä, että en viitsi lenkillekään lähteä. Enkä usko viikonlopun aikana tulevan enää aihetta tämän palstan avaamiseen.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Tässä lounastettuani palstan vielä avasin ja kävin avauksellasi ”Kaikki ovat varmasti samaa miltä…” ja näin sieltä, että olet jo niissä ”talvimaisemissasi” siellä Madeiralla. No, kesämaisemiahan ne siellä ovat, hienoja sellaisia. Nouseehan saari keskiosastaan kai lähes kilometrin korkeuteen, jossa kesälläkin on kovin toisenlainen luonto kuin subtrooppisella rannikolla, mutta ei sielläkään taida sentään hiihtokelejä olla talvellakaan.

Kiitoksia pyhäinpäivän toivotuksestasi ja kaikkea hyvää Sinulle ja vaimollesi siellä Madeiran hienolla saarella! Kohta siellä kai aletaan sytytellä Funchaliin sitä ainutlaatuisen upeaa jouluvalaistusta, jonka veroista en ole nähnyt missään muualla.

Nyt päivälevoille kun on niin harmaa, vetinen päivä, että en viitsi lenkillekään lähteä. Enkä usko viikonlopun aikana tulevan enää aihetta tämän palstan avaamiseen.

On näillä mielikuvitusta.
        Vai Madeiralla, eiköhän kyttää poistoja Suomen karalla entiseen malliin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On näillä mielikuvitusta.
        Vai Madeiralla, eiköhän kyttää poistoja Suomen karalla entiseen malliin.

"Suomen karalla" ?

Suomen kamaralla kai tarkoitit, kara on ihan eri asia. Kas tässä kamarasta.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Glen_Kamara

Ei vaiskaan, tuohan on potkupalloilija, mikä lie matu.

Muistakaa muuten äänestää Perussuomalaisia.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Kapin avauksia kannattaa pitää esillä, sillä niiden alle tulee aina faktaa matuista ja hallituksen surkeasta matupolitiikasta. Kapin kunniakas nimi kerää paljon lukijoita tuolle faktatiedolle. Lisäksi on hyvä, että Kapi itse aina käy nostamassa avauksensa esiin, jos ei kukaan muu.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

Tuon ja samanaiheisten ketjujen nimenomaisena tarkoituksena on houkutella sinut palstalle keskustelemaan tämän yksinpuhelijan kanssa.

• Anonyymi

Jos rehti mies olisit palauttaisit arvomerkkisi SDP toimistoon, saatesanoin:
        "nämä oli väärin jaossa sdp politiikan takia, olen edelleen sotilasmestari"
        Eikä mitään "kunnioittaen" vaan nimi alle "sotilasmestari evp..."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuon ja samanaiheisten ketjujen nimenomaisena tarkoituksena on houkutella sinut palstalle keskustelemaan tämän yksinpuhelijan kanssa.

Mistä sinä palstan tollukka sen tiedät, tuskin edes armeijaan kelpasit.
        Tuskin erotat edes sotilasarvoja. Silt suuna pänä miesten asioista. Tarkastele
        vain jos kirjaimia puuttuu, sekin jo liian vaikeaa.

• Viimepäiviä täällä erästä on vaivannut tuo toimiupseeriasia niin, että on tehnyt siitä monia avauksiaan. Joku eilen tuossa ylempänä sanoi sille selityksen: ”Tuon ja samanaiheisten ketjujen nimenomaisena tarkoituksena on houkutella sinut palstalle keskustelemaan tämän yksinpuhelijan kanssa” Eilen erehdyin hänelle vastaamaan, mutta niin en tee enää. Täytyy kuitenkin palata asiaan tällä omalla avauksellani siksi, kun hän tällekin on tänään jättänyt viestin - tuossa paljon ylempänä - jossa suree - tai iloitsee - siitä, että Päällystöliitto tulee kohtapuolin lakkautetuksi, kun poistuu sen edustama päällystökin, opistoupseeristo.

Kovin väärä käsitys hänellä on opistoupseeriston koulutustaustasta. Suurin osa heistä on ylioppilaita. Sellaisia on lähemmin tuntemani Päällystöliiton johdossa olevat. Niin myös Pääkaupunkiseudun päällystöyhdistyksen johdossa. Kuten myös Päällystöliiton evp-yhdistyksen johdossa. Johtuu tietysti siitä, että jo kauan ylioppilaita on ollut hyvin paljon enemmän kuin minun sotilasurani alkuaikoina. Yli 200 miehen peruskurssillamme siellä Rottakoulussa oli vain yksi ylioppilas ja vain muutama, joka oli käynyt keskikoulun. Ei niistä kukaan kai ihan kurssimme kärkeä ollut. Tällaisesta kansakoulupohjaisesta tuli sentään priimus toisella jaksolla, ensimmäisellä jaksolla jäin ”kakkoseksi”. Siitä ylioppilaasta tuli tosin myöhemmin sotilasvirkamies talouspuolella.

En enää ihmettele sitä, että olen tuolle SOTILAALLE lähes kaikkien avaustensa aiheena, tänäänkin kai jo kymmenien vaikka nikkinsä näkyy joutuneen vaihtamaan. Hänen käyttäytymisensä on ymmärrettävää, koska vain minä jyllään hänen päässään joka päivä ja öisinkin, sen tulee aina aamulla ilmoittamaan. No, ehkä kaikki hänen minusta esittämänsä ei ole vain harhojaan, osa niistä on varmasti tahallisesti valheellisia, mutta mitään huomiota en niille ole enää aikoihin antanut; ylläpidolta hän saa huomiota ihan kylliksi;))

Mutta mistä ihmeestä johtuu tuon alussa tarkoittamani suuri kiinnostus tuohon asiaan? Olisiko niin, että hän olisi ollut va-kersanttina ja olisi päässyt sinne Rottakouluun, mutta ei sitä läpäissyt? Ei sitä todellakaan olisi läpäisty tuolla suomenkielen taidolla, jolla hän noita esityksiään tekee. Niin tai näin, mutta tämän jälkeen jätän hänetkin aina tyystin vaille huomiotani.

Viikonloppuna en kolmena päivänä täällä käynyt - näen sen profiililtani - mutta eilen kävin jo kaksi kertaa ja tänään tämä on jo neljäs käyntini - aamupäiväisten kolmen käyntini lisäksi, kun tämän halusin vielä tulla sanomaan. Nyt ei kuitenkaan aihetta enempään eikä varmaan lähipäivinäkään, jollei Keskusta tai politiikka yleisemmin sille aihetta anna. Nyt vain Hyviä Öitä kaikille!

• Anonyymi

Demarit pisti teitä halvalla, nyt loppuu muutaman vuoden päästä entinen toimiupseeristo / nykyinen opistoupseeristo.
        Sinä olet tätä vanhaa aliupseeri kaartia, et edes kuuluisi opistoupseereihin.
        Aliupseerit jatkaa kolmella portaalla - ylikersantti - vääpeli -ylivääpeli&sotilasmestari.
        Palataan menneeseen. Aliupseerit on suurin henkilöstöryhmä puolustusvoimissa.
        Niin tuleekin olla, kun kentällä toiminta pääosin tapahtuu, turhaa aliupseerit toimistoihin menee istumaan, ei se ole toimintaa liittyvää mitenkään. Kun väkeä nykyisin paljon vähemmän kuin entisaikaan, kun piti löytää heikommallekkin kaverille jokin säälillinen paikka, jos ei muuta niin sitten toimistoon, jos niin heikolla oli osaaminen kenttä asioihin.
        Armeijakin menisi pilaan tällä sosialisti tyylillä, kuten moni muukin asia. Onneksi jo 1990 luvulla otettiin kiinni ja puhallettiin peli poikki.

• Anonyymi kirjoitti:

Demarit pisti teitä halvalla, nyt loppuu muutaman vuoden päästä entinen toimiupseeristo / nykyinen opistoupseeristo.
        Sinä olet tätä vanhaa aliupseeri kaartia, et edes kuuluisi opistoupseereihin.
        Aliupseerit jatkaa kolmella portaalla - ylikersantti - vääpeli -ylivääpeli&sotilasmestari.
        Palataan menneeseen. Aliupseerit on suurin henkilöstöryhmä puolustusvoimissa.
        Niin tuleekin olla, kun kentällä toiminta pääosin tapahtuu, turhaa aliupseerit toimistoihin menee istumaan, ei se ole toimintaa liittyvää mitenkään. Kun väkeä nykyisin paljon vähemmän kuin entisaikaan, kun piti löytää heikommallekkin kaverille jokin säälillinen paikka, jos ei muuta niin sitten toimistoon, jos niin heikolla oli osaaminen kenttä asioihin.
        Armeijakin menisi pilaan tällä sosialisti tyylillä, kuten moni muukin asia. Onneksi jo 1990 luvulla otettiin kiinni ja puhallettiin peli poikki.

"Kun piti löytää heikommallekkin kaverille jokin säälillinen paikka". Tapahtuikohan noin koskaan, mutta ei ainakaan minun kohdallani.

Viidessä eri joukko-osastossa palvelin 25 vuoden sotilasurani aikana, mutta ylivääpeli-vaiheeseeni asti jokaisen vaihdon tein hakemuksestani kun siten sain paremman palkan ja sen myötä myös korkeamman sotilasarvon. Vakanssien metsästäjä olin tuon palstan SOTILAAN mielestä.

Loppuvaiheissa minä vaihdoin joukko-osastoja niiden pyynnöstä. Topografikunnan toimistoupseerista Esikuntakoulun opettajaksi. Sieltä sitten lähdin Siinaille YK-faitteriksi ja sieltä minut noukittiin sitten Pääesikuntaan valtakunnallisten toimiupseeriasioiden hoitajaksi. Sieltä sitten eläkkeelle - ja välittömästi siviilitöihin, niihinkin omasta hakemuksestani.

Nyt vielä vain vahvistus edellisessä esittämilleni Hyvän Yön toivotuksista teille kaikille!

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

"Kun piti löytää heikommallekkin kaverille jokin säälillinen paikka". Tapahtuikohan noin koskaan, mutta ei ainakaan minun kohdallani.

Viidessä eri joukko-osastossa palvelin 25 vuoden sotilasurani aikana, mutta ylivääpeli-vaiheeseeni asti jokaisen vaihdon tein hakemuksestani kun siten sain paremman palkan ja sen myötä myös korkeamman sotilasarvon. Vakanssien metsästäjä olin tuon palstan SOTILAAN mielestä.

Loppuvaiheissa minä vaihdoin joukko-osastoja niiden pyynnöstä. Topografikunnan toimistoupseerista Esikuntakoulun opettajaksi. Sieltä sitten lähdin Siinaille YK-faitteriksi ja sieltä minut noukittiin sitten Pääesikuntaan valtakunnallisten toimiupseeriasioiden hoitajaksi. Sieltä sitten eläkkeelle - ja välittömästi siviilitöihin, niihinkin omasta hakemuksestani.

Nyt vielä vain vahvistus edellisessä esittämilleni Hyvän Yön toivotuksista teille kaikille!

Totuus sattuu. Sen huomaa sinusta Kapi.

Heikoimmille kavereille aliupseeristosta löydettiin joku toimistoavustajan tehtävä, niin sinullekin. Ei siinä mitään, hyvä niin. Kun ei taidot riitä niin sitten paperihommiin. Toki niissä hommissa joku siviili olisi ollut tehokkaampi ja parempi, mutta sinulle onneksi heikoimmille aliupseereille tarjottiin edes niitä hommia.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Pidät Kapi itseäsi ainoana ja oikeana toimiupseerina.
        Teitä oli paljon muitakin, jos minkalaisissa tehtävissä, kun väkeä oli paljon, sinne sopi
        heikompaakin esitystä, joille heillekkin monelle tuli vaihtopaikka johonkin mm eläkkeelle lähtöä odottelemaan, voisin luetella paljonkin näitä nolla paikkoja, mutten viitsi siveellisyys syistä.

Tuo olikyllä alle arvostelun kun lähditte demarein kelkkaan natsojen perässä, veitte koko ammattikunnan sillä pois "opistoupseerit". Hävettävää toimintaa näissä mukana olleilla, jota olet itsekkin kertonut olleesi mukana junailemassa. Muutama vuosi niin ei ole enään, 1)aliupseeri 2) toimiupseerit, 3) opistoupseerit. Josta tosiaan kohdan 1) palautui jo "aliupseerit" 2 ja 3 on historiaa sitten.
        AHNEILLA ON PIRULLINEN LOPPU !
        Kun asia olisi voitu hoitaa muutenkin toimiupseeristo säilyttäen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totuus sattuu. Sen huomaa sinusta Kapi.

Heikoimmille kavereille aliupseeristosta löydettiin joku toimistoavustajan tehtävä, niin sinullekin. Ei siinä mitään, hyvä niin. Kun ei taidot riitä niin sitten paperihommiin. Toki niissä hommissa joku siviili olisi ollut tehokkaampi ja parempi, mutta sinulle onneksi heikoimmille aliupseereille tarjottiin edes niitä hommia.

Kapi oli kuitenkin toimistohommissakin veronmaksaja. Oletko itse koskaan maksanut valtionveroa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pidät Kapi itseäsi ainoana ja oikeana toimiupseerina.
        Teitä oli paljon muitakin, jos minkalaisissa tehtävissä, kun väkeä oli paljon, sinne sopi
        heikompaakin esitystä, joille heillekkin monelle tuli vaihtopaikka johonkin mm eläkkeelle lähtöä odottelemaan, voisin luetella paljonkin näitä nolla paikkoja, mutten viitsi siveellisyys syistä.

Tuo olikyllä alle arvostelun kun lähditte demarein kelkkaan natsojen perässä, veitte koko ammattikunnan sillä pois "opistoupseerit". Hävettävää toimintaa näissä mukana olleilla, jota olet itsekkin kertonut olleesi mukana junailemassa. Muutama vuosi niin ei ole enään, 1)aliupseeri 2) toimiupseerit, 3) opistoupseerit. Josta tosiaan kohdan 1) palautui jo "aliupseerit" 2 ja 3 on historiaa sitten.
        AHNEILLA ON PIRULLINEN LOPPU !
        Kun asia olisi voitu hoitaa muutenkin toimiupseeristo säilyttäen.

Eläkkeelle siirtyvät kaikki upseerit aikanaan ja hyvä niin. Kapi on ollut eläkkeellä armeijasta jo lähes puolet elämästään, mikäs sekin on hyvä asia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eläkkeelle siirtyvät kaikki upseerit aikanaan ja hyvä niin. Kapi on ollut eläkkeellä armeijasta jo lähes puolet elämästään, mikäs sekin on hyvä asia.

Itse asiassa reilustikin yli puolet elämästään, kun lasketaan mukaan myös lapsuus- ja nuoruusvuodet. Ajattelin tuossa erheellisesti elämää vain noin 20 ensimmäisen vuoden jälkeen. Kapi voi elää vielä kymmenkunta vuottakin, joten suhteellinen hyötymme vain kasvaa kasvamistaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse asiassa reilustikin yli puolet elämästään, kun lasketaan mukaan myös lapsuus- ja nuoruusvuodet. Ajattelin tuossa erheellisesti elämää vain noin 20 ensimmäisen vuoden jälkeen. Kapi voi elää vielä kymmenkunta vuottakin, joten suhteellinen hyötymme vain kasvaa kasvamistaan.

Nuoruutensa oli kertomuksensa mukaan, kansakoulusta Mettähallitukselle johtajaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuoruutensa oli kertomuksensa mukaan, kansakoulusta Mettähallitukselle johtajaksi.

Johdattivat toimi -opistoupseerit harhaan sdp politiikan takia. Lopetettiin kokonaan muutamien natsojen takia.

• Anonyymi

Hesarin propagandaosasto painaa päälle
      Hesarin johto haluaa nöyrtyä Putinin painostuksen edessä
      Lähde: Suomen uutiset
      Helsingin Sanomien toimituspäällikkö kannattaa kaikkien Puolan rajan yli pyrkivien ottamista vastaan EU-alueelle ja heidän turvapaikkahakemustensa käsittelyä ”perusarvojen” nimissä. Entinen Maahanmuuttoviraston ylijohtaja kertoo, mitä seurauksia sillä olisi.
      Puolan ja Valko-Venäjän rajalla on jo viikkoja ollut käynnissä hybridioperaatio, jossa Valko-Venäjä ohjaa rajalle laittomasti EU:hun pyrkiviä henkilöitä, jotka yrittävät päästä Puolan rakentaman raja-aidan yli väkivalloin. Valko-Venäjän hallinnon selkeänä tavoitteena on EU:n vakauden horjuttaminen.
      Helsingin Sanomien toimituspäällikkö Esa Mäkinen kuitenkin näkee asian kertaluonteisena ihmisoikeuskriisinä, joka on sillä hoidettu

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      131
      7789
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      55
      5798
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      80
      3283
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2923
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1678
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      209
      1620
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      332
      1335
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      335
      1182
    9. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1169
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1071
    Aihe