Faceryhmissä on viimepäivät ansiokkaasti ruodittu kaupungin markkinointia. Vähemmän yllättäen melkein kaikki on todettu tehdyn väärin. Onkin vaikea ymmärtää, miksi virkamiehet eivät valinneet sellaista markkinointistrategiaa, johon kaikki ihmiset internetissä olisivat tyytyväisiä. Homma lähtee alusta asti pieleen, kun markkinoinnin kohderyhmä on valittu väärin. Kaupunki tavoittelee asujiksi 30 vuotiaita lapsiperheitä. Työssäkäyviä, veroja paljon maksavia kunnollisia ja kunniallisia ihmisiä. Tämmöisiä tylsimyksiä on kylä täysi, miksi niitä pitää saada vielä lisää Orivedelle?
Miten on huomioitu markkinoinnissa juuri 18 täyttäneet nuoret? Onko kaupunki perustanut yliopistoa, joka houkuttelisi nuoret jäämään Orivedelle? Tai miksi ei ole huomioitu heikkoa yökerhotilannetta? Miksi kaupunki ei pyöritä omaa yökerhoa ja myy viinaa halvalla? Tällainen houkuttelisi ainakin teekkareita kylille. Sopii myös kysyä miksi houkutellaan virkeitä eläkeläisiä kaupunkiin? Eikö olisi parempi houkutella mahdollisimman huonokuntoisia yksinäisiä vanhuksia. Sillä kun näistä aika jättää, niin hyvällä tuurilla kaupunki perii jotain! Tällaistakaan ilmeisen järkevää ajatusta ei ole huomioitu.
Sloganit, niistä nyt ei voi edes puhua. Eikö kukaan keksinyt hyödyntää kantaorivesiläistä sanallista nokkeluutta? Sadat tuhannet suomalaiset ovat nähneet tämän pätkän: https://www.youtube.com/watch?v=bV8Hgn2-5tw pian liki miljoona katselukertaa! Kyllä ei mitkään dronevideot kylämaisemista saa samanlaisia katselukertoa. Slogan olisikin voinut olla yksinkertaisesti mutta nokkelasti "Kurkista Oriveden palveluihin".
Myös kunnan omaleimaista ja taatusti ainutlaatuista historiaa olisi voinut hyödyntää. Orivesi on hiomakivien mekka. Hiomakiviä on jo keskiajalla louhittu, ihan varmasti jokainen Suomen pyöveli on hionut kirveensä orivesiläisellä hiomakivellä. Tästä olisi saanut oivan valoteoksen siihen uuteen siltaan. Nyt sinne tulee jotain villasukkia, jotka ei herätä mitään mielenkiintoa. Ajatelkaa, jos siinä sillassa olisi ollutkin kaikissa sateenkaaren väreissä vilkkuvia viikatemiehiä! Tai siis ei sateenkaaren väreissä, Orivedellä kun ollaan. Mutta siis ymmärrätte idean?
Uudemmasta historiasta on täysin jätetty hyödyntämättä ainutlaatuinen Viitaniemen louhos. Sieltä kuskattiin sodan aikana materiaalia Saksan rakettiteollisuudelle V1- ja V2 rakettien valmistukseen. Kuka tietää vaikka kuussa olisi käyty osin orivesiläisin voimin! Mutta näkyykö kuunatsit mitenkään markkinoinnissa??? Hyvin helppo olisi ollut keksiä vaikka joku "räjähtävää reippautta" -lause tuon ylellisen väljyyden sijaan ja kuntavaakunaan raketti, niin jopas olisi lehdistökin innostunut.
Edelläkirjailtu kauniisti kuvaa sitä miten hommat menee pieleen, kun niitä tehdään virkamiestyönä. Olisi kannattanut järjestää markkinoinnista avoin kysely kuntalaisille. Ehdotuksista valitaan parhaimmat, tyyliin nuo tuossa edelläkertomani, ja sitten vielä mukaan vähän mämmilää ja päivänpolitiikkaa tyyliin "meidän koulut voi olla homeessa, mutta sukupuoliroolimme ovat terveitä". Sitten vaan kansanäänestys pystyyn, että mitkä sloganit ja ideat valitaan. Jos kansanäänestys tuntuu liian raskaalta operaatiolta, niin olisi voinut järjestää kaikille avoimen nettiäänestyksen. Näin hyvistä ideoista varmasti jopa juupajokelaiset olisivat tahtoneet äänestää!
Kunnan markkinoinnin kehittäminen
Anonyymi
0
683
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai949277Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki574826Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.414521Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit542845Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.1001556- 401336
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441276Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?641232Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota431214Kannattaa toimia yleisesti ottaen
Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo1691154