Onkohan noin? Eräs JT itki ja vaikeroi polvillaan kuukaudesta toiseen sängyn reunalle polvistuneena, että Jehova auttaisi häntä hänen läheisen ongelmassa. Vaikka hän rukoili 9 kuukautta joka päivä, mitään ei tapahtunut. Eniten ihmettelen sitä, kun hän oli tienraivaaja, eikä rukoukseen vastattu. Ongelmaan tuli sitten muunlainen ratkaisu, kun ko. henkilö ryhdistäytyi. KT vastaa heti, että siinä Jehova vastasi. Höpöhöpö. Se johtui vain siitä, että itse otti ohjat käsiinsä. JT tähän, että no Jehova näki, että kyllä osaa itse. Kyllä JT on jokaiseen asiaan niin naurettavat vastaukset, että ei tiedä, itkeäkö vai nauraa. Samoin minä en ole koskaan huomannut mitään vastausta mihinkään. Miten myöskin on mahdollista, että Jehovan vastaus tai apu voi kestää kuukausia tai jopa vuosia, jos mitään vastausta koskaan edes tulee? JT on siihen aina erilaisia selityksiä, kuten että vastaus tulee muussa muodossa, jota ei edes huomaa, tms. Onko tuollainen uskottavaa? JT ennustuksetkaan ole toteutuneet Harmagedonissa, eikä rukouksiin tule vastauksia. Raamatun opiskeleminen on vain erilaisia asioita, joita voi yrittää soveltaa elämäänsä. Siitä voi olla apua, tai sitten ei mitään. Jumala ei mihinkään puutu.
Jumala vastaa rukouksiin?
12
281
Vastaukset
- Anonyymi
Mastuboinnin tai kaapijuopottelun kaltaisia salaisia syntejä voi hyvittää ahkeralla kenttäilyllä ja lahjoittamisella järjestölle. Kyllä se Jehova kuulee rukoukset, kun tarpeeksi auttaa "Jeesuksen veljiä"!
- Anonyymi
Lyriikalla varustettu kappale siksi että voi laskea monestiko "beibe" esiintyy.
https://youtu.be/KYXmCMR9Jeg
Vokaalista löytyy kuvakin https://fi.wikipedia.org/wiki/Vokaali - Anonyymi
Ei mitään ihmetekoja tapahdu, rukous voi auttaa suhtautumiseen, tuoden tarvittavaa harkintaa,rauhoittaen, mikä helpottaa tilanteita. Vaikeuksiahan tulee elämässä, luonnollisia, muiden aiheuttamia tai elämän koulussa opittavaa. Suhtautuminen ongelmien kohdatessa, poikkeaa täysin uskovien puheissa, radion hartauksissakin sattunut kuulemaan. Joku ylistää vaikeuksiaan, koettelumuksen nimikkeellä, toisen vaikeudet nähdään Jumalan rangaistuksina.
- Anonyymi
"Jumala auttaa niitä jotka auttavat itseään" Tämä sanonta kertoo oikeastaan kaiken.
Kokemus siitä että Jumala auttaa kun on itse tehnyt asialle kaiken mahdollisen, on jehovantodistajillakin aivan yleistä. Mutta silloinhan Jehova auttaa kaikkia maailmallisiakin. Maailmalliset onnistuvat ihan samoissa asioissa, vaikkeivat he edes rukoile Jehovaa avukseen.
Jehovantodistaja aikoinani sain puolen vuoden mittaisen tukityöpaikan. Se oli monen seurakuntalaisen mielestä osoitus Jehovan avusta. Jehova järjesti myös maailmallisille sen samaisen tukityöpaikan minua ennen ja minun jälkeeni.
Eräs seurakuntalainen keksi sanoa että Jehova antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoillekin. Se selitys ei ihan tyydyttänyt minua vaan ihmetytti.- Anonyymi
Niin, Jehovan vastauksia, auttamista ja siunaamista nähdään milloin missäkin, vaikka maailmallisille käy ihan samalla tavalla, usein jopa paremmin.
- Anonyymi
Eli käytännössä Jumala ei auta, vaan ihminen joutuu auttamaan itse itseään.
Ihminen ensin tekee voitavansa ja onnistuu, sitten Jumala lyö leiman päälle: autettu. Jos taas ihminen ei auta itse itseään, ei Jumalakaan auta. Jumalauta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen ensin tekee voitavansa ja onnistuu, sitten Jumala lyö leiman päälle: autettu. Jos taas ihminen ei auta itse itseään, ei Jumalakaan auta. Jumalauta.Niin JT puhuvat. Jos tulee vaikeuksia, ja kaikki menee pieleen, niin sanotaan, että Paholainen yrittää. Jos menee hyvin, ne on Jumalan siunauksia. Rukouksiin Jehova vastaa usein niin, että sitä ei arvaa tai näe missään. Siis siihen, mitä rukoilee, ei välttämättä tule vastausta, vaan Jehova vastaa toisella tavalla. Ihminen ei JT mielestä tiedä, mikä on hyväksi. Siksi Jehova vastaa toisella tavalla. Jos ongelma poistuu aikanaan, se on Jehovan vastaus. Siitäkin huolimatta, että samalla tavalla menee muidenkin ihmisten elämässä, vaikka heillä ei JT mukaan ole samaa rukousetua kuin heillä. Paitsi jos etsivät oikeaa uskontoa, joka on JT mukaan heidän uskontonsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen ensin tekee voitavansa ja onnistuu, sitten Jumala lyö leiman päälle: autettu. Jos taas ihminen ei auta itse itseään, ei Jumalakaan auta. Jumalauta.Noinhan se on JT mielestä. Eli olet todellisuudessa itse itsesi auttaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noinhan se on JT mielestä. Eli olet todellisuudessa itse itsesi auttaja.
Jumalalle annetaan sitten irtopisteet siitä, että ihminen todellisuudessa auttoi itse itseään. Toisaalta jos menee huonosti, niin se ei sitten ole ainakaan Jumalan vika.
- Anonyymi
Jeesus (Jumala, Joh. 1:1) on antanut ohjeita rukoilemiseen.
Otetaan alku
Matt. 6:9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
-Tuossa Jeesus antaa Jumalan nimen taivaan Isä.
Ja nimi pyhitetty. Jeesus ei käyttänyt nimeä Jehova.
Todistajat on opetettu sanomaan, että kyseessä on mallirukous.
Vastaa sinä, että malliksi siis annettu, että käytä nimeä taivaan Isä.- Anonyymi
Vaikka kuinka tuon mallin mukaan rukoilee, ei vastauksia tule.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka kuinka tuon mallin mukaan rukoilee, ei vastauksia tule.
Joo ei auta mitään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324611Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152588Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252425Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su552317- 321787
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321611Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501295- 661294
- 821241