Mikä Jumalaa ärsyttää?

Anonyymi

MIKÄ JUMALAA ÄRSYTTÄÄ?

Eniten ärsyttää Raamatun tahallinen vääristäminen. Pari esimerkkiä:

Matt. 28:19,20: Mennen (julistamaan) siis tehkää kaikkia kansoja opetuslapsiksi, kastakaa heitä (opetuslapsia eikä kansoja: heitä, "autous" on mask. monikon akkusatiivi, ja vastaava neutrin muoto olisi "auta". Kansa "ethnos" neutri, opetuslapsi "matheetees" maskuliini)... "Kastelemalla ja opettamalla kastelemaan saatiin kansat pysymäänkin kansoina, kansankirkossa, opetuslapsiksi tulemattomina".

1 Tess. 5:2-4: Itse varsin hyvin tiedätte, että päivä Herran tulee kuin varas yöllä (=vihan ajan tulo, maailmanloppu tulee yllättäen ilman aikamääritettä yöllä, 2 Piet. 3:11) kun he sanovat: rauha ja turvallisuus (Lähi-Idässäkin) ... ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät kuin varas. - Kirkon 1992 suomalaisessa raamatunväännöksessä "kaikki on hyvin ei hätää mitään". Englannissa ja Jehovan todistajienkin käännöksessä oikein "rauha ja turvallisuus" (1 Tess 5:3).

Ei pidä siitäkään, että asioita hengellistetään. Esimerkiksi enkeleitä tuodaan joka paikkaan:

Keskiyön huuto: Valvovat, ymmärtäväiset viisaat huutavat: "Katso, Ylkä tulee! Lähtekää Häntä vastaan." Enkelit eivät huuda keskiyön huutoa.

Daniel 10:13 Ei enkeliruhtinas vaan ruhtinas monissa käännöksissä. "Mikael, yksi huomattavimmista ruhtinaista, tuli minun avukseni, sillä minut oli jätetty yksin sinne Persian kuninkaiden keskelle." Jehovalaisten Raamattu: "ja katso, Mikael, yksi huomattavimmista ruhtinaista, tuli auttamaan minua, ja minä puolestani jäin sinne Persian kuninkaiden viereen." Tässä siis yksi huomattavimmista ruhtinaista, mutta Daniel 12:1 "suuri ruhtinas Mikael". Ja sukunimi on GOGbrashov niinkuin Gorballa aiemmin.

SUURI RUHTINAS MIKAEL, TUOTKO RAUHAN TULLESSASI?

1. Ruotsi: "Dan 10:13. Fursten för Persiens rike stod mig emot under tjuguen dagar; men då kom Mikael, en av de förnämsta furstarna, mig till hjälp, under det att jag förut hade stått där allena mot Persiens konungar.

2. DANIEL 12:1 Ruotsi, Suuri Tarukirja s. 85: "Lopulta ilmestyisi suuri ruhtinas Mikael, ja sitten kuolleet nousisivat mullasta", kuva: http://wwnet.fi/users/veijone/taru.jpg

3. English New International Version (NIV): "At that time Michael, the great prince who protects your people, will arise. There will be a time of distress such as has not happened from the beginning of nations until then. But at that time your people-everyone whose name is found written in the book-will be delivered."


TAPAHTUMAT ENNEN YLÖSOTTOA

http://wwnet.fi/users/veijone/tapahtumat_ennen_ylosottoa.htm
Vuoden 2017 esitys ei juuri vaadi päivitystä. Kannattaa tallettaa.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En kyllä osaa sanoa mikä ärsyttää jumalaa.

      Olen itse sortunut provosoimaan häntä hänen lupauksiinsa perustuen.
      En sitten tiedä ovatko lupaukset häneltä vai väärien profeettojen sananhelinää, mutta ei ole oikein muuta paikkaa jonne niistä voisi valittaa ja ruikuttaa selvyyttä.

      Todennäköisesti hän ymmärtää vitutukseni ja asiani ja miksi käyttäydyn kuten käyttäydyn.
      Kehottihan hän jo erään profetian kautta, että minun ei tule olla poliittisesti korrekti.
      Pitää antaa asioiden tulla ulos sellaisina kuin ne ovat, kaunistelematta ja vääristelemättä ja kyllä on tullutkin kaikenlaista.
      Onhan se aika vapauttavaa toisaalta kun saa ladata asiat sellaisinaan vitutuksineen ja kuitenkin pysyy se jokin ymmärrys siellä taustalla ettei ole ihan tunteiden vietävänä.

      Eniten tietysti vituttaa se, että ne asiat tulee sitten ladattua ihan väärään paikkaan.
      Ennemmin vääntäisin niskoja nurin saatanoilta ja vetelisin roistoja päin näköä ja purkaisin vihan oikeisiin kohteisiin kuin purkaisin vääryydet jumalalle täydessä vittuuntuneisuudessani.

      Sellaista se on se erämaa aika kaikkien kummitusten seurassa ja hyökkäysten keskellä.
      Jokainen asia nälvii ja ärsyttää ja tekisi mieli ottaa oikeus omiin käsiin, mutta pitäisi vaan olla ja odottaa jotain.
      Kaiken lisäksi en ole se pitkämielisin ja kärsivällisin ihminen ja juuri sitä tässä vaaditaan.

    • Anonyymi

      Jos olisin Jumala, niin minua ärsyttäisi ihmiset jotka :

      1) Vääristelee minun sanoja, omaksi hyväkseen
      2) Nostaa itsensä yli muiden, ollen ylpeitä
      3) Valehtelee ja ovat täynnä vihaa, missä rakkaus ?

      • Mutta tässä on pieni ongelma

        1. minkään jumalan sanaa ei voi vääristellä, koska yhdesnkään jumalan ei tiedetä koskaan mitään sanoneen.

        2. kelvollinen analyysi kaikista epäjumalanpalvojista, jotka pitävät itseään jumalanpalvojina tai jopa profeettoina.

        3. jumalat ovat ihmisen luomina ihmisen kaltaisia joten rakkaus puuttuu kokonaan.


      • Anonyymi

        Minulla on tuohon kohta 3 eri näkemys.
        Valehtelu on ärsyttävä asia kyllä, mutta viha? ja missä rakkaus?

        Oletko ollut jumalan erämaassa hänen koulussaan?
        Minä olen ollut ja olen edelleen.
        Viha on tunne jonka hän on antanut meille ja se syttyy kyllä olisi sitten normaali ihminen taikka Jeesus.
        Kyllä, Jeesus myös puhdisti temppelin myyjistä ja rahanvaihtajista vihan liekkien leimutessa ja ruoska lauloi tahtia kun pöydät lentelivät ja ihmiset juoksivat karkuun.

        Rakkaus ja viha käsitetään yleensä vastakohdiksi ja toisensa pois sulkeviksi asioiksi, mutta sitä ne eivät ole.
        Minulta ei heru rakkautta pahoja ja väärintekijöitä kohtaan, minulta ei heru ymmärrystä eikä sääliä heitä kohtaan, he ovat ansainneet vihan kohdalleen ja on taas minusta kiinni voinko toimittaa oikeuden oikeassa mitassa vihassani jonka vääryys on sytyttänyt.
        Viha roihahtaa kuin tuli, jos joku tieten tahtoen heittää bensaa risukasaan ja sytykkeen perään, siinä on turhaa valittaa myöhemmin kun kasa roihahtaa räjähdysmäisesti liekkeihin ja sytyttäjälle tulee elinikäiset palovammat.

        Vain paha vaatisi ymmärrystä pahuudelleen ja siteeraisi raamattua ja kehottaisi kääntämään toisenkin posken lyötäväksi.
        Mutta näin asia ei ole eikä sitä näin koskaan tarkoitettu.
        Toinen poski käännetään kun annetaan katuvalle anteeksi ja uusi mahdollisuus.
        Toista poskea ei käännetä lyötäväksi katumattomalle vaan pahaa tulee vastustaa ja se tulee tuomita.

        Se on rakkautta kun meillä on ymmärrystä ja myötätuntoa ja toimimme oikein.
        Emme voi rakastaa pahaa sillä se on pahan hyväksymistä eikä se ole rakkautta.
        Ei kukaan rakasta sitä pahaa kun toinen lyö, se on itsepetosta ja valhetta.
        Siinä ei ole mitään aitoa, se on yritystä olla jotain mitä ei ole ja mihin ei ole ketään edes kutsuttu.

        Paha yrittää kääntää asioita omaksi hyväkseen.
        Paha tahtoisi pettää ja lyödä ja hyväksikäyttää jumalan omia jatkuvasti.
        Se tulisi mielellään ryöstämään ja kun tahdot oikeutta se kehottaisi kääntämään poskensa lyötäväksi.
        Näin se on valehdellut ja kääntänyt asiat päälaelleen ja oikeuttanut pahat tekonsa jumalan rakkauden nimissä.
        Mitään hyvää siitä ei seuraa, mikään ei muutu koska ihmisistä tulee haaleita, valinpitämättömiä teuraslampaita johon meitä ei ole koskaan kutsuttu.
        Meidät on kutsuttu vastustamaan ja polkemaan viholliset ja sen voima.
        Meille on annettu suurempi voima, voima kaikkea vihollisen voimaa vastaan.

        Minä olin myös sellainen joka antoi hyväksikäyttää itseään juuri sen takia, että usko oli jotain ylenpalttista vääristeltyä rakkautta, joka itseasiassa käänsi ihmisen rakastamaan pahaa ja vihaamaan sitä "suvaitsematonta" hyvää.
        Nyt minä osaan vihata pahaa ja minulla on voima sitä vastaan.
        Minä osaan vihata ja rakastaa ja osaan hyödyntää niitä oikein.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Mutta tässä on pieni ongelma

        1. minkään jumalan sanaa ei voi vääristellä, koska yhdesnkään jumalan ei tiedetä koskaan mitään sanoneen.

        2. kelvollinen analyysi kaikista epäjumalanpalvojista, jotka pitävät itseään jumalanpalvojina tai jopa profeettoina.

        3. jumalat ovat ihmisen luomina ihmisen kaltaisia joten rakkaus puuttuu kokonaan.

        Sinähän he-ma juuri täytät nuo 3 kriteeriä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      2783
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2011
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1816
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe