https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008381838.html
Pyörällä juovuksissa auton alle ja henki pois.
Poliisi ollut matkalla tarkistamaan pyöräilijän "ajokunnon" mutta mitä ne mahtaa jos ei ole laitonta ajaa pyörällä juovuksissa? Puhalluttavat ja toteavat että joo 2,5 promillea näyttää, turvallista matkaa!?
Näin siinä käy kun pyöräilijöille ei ole promillerajaa
38
54
Vastaukset
Miten niin ei ole laitonta? Onko uudesta laista poistettu pykälä liikenteenvaarantamisesta?
- Anonyymi
Ei tuollaista liikenteenvaarantamis-pykälää ole koskaan ollutkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuollaista liikenteenvaarantamis-pykälää ole koskaan ollutkaan.
Ei kannata muistella vanhoja liikaa. Nykyisessä tieliikennelaissa on ainakin tämä uusi pykälä, joka velvoittaa ihan kaikkia tienkäyttäjän olemaan hereillä, että mitä muut ympärillä tekevät.
"4 §
Tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus
Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi." Anonyymi kirjoitti:
Ei tuollaista liikenteenvaarantamis-pykälää ole koskaan ollutkaan.
Siinäpä yksi, joka päätti olla ymmärtämättä, kun ei ollut täsmälleen samoin kirjoitettu kuin laissa.
Okei, pykälän nimi on Liikenneturvallisuuden vaarantaminen (RL 23. luku 1 §).
Liittyen TLL:n pykälään 17.- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Siinäpä yksi, joka päätti olla ymmärtämättä, kun ei ollut täsmälleen samoin kirjoitettu kuin laissa.
Okei, pykälän nimi on Liikenneturvallisuuden vaarantaminen (RL 23. luku 1 §).
Liittyen TLL:n pykälään 17.Rotan kanssa pitää aina käyttää täsmälleen oikeaa ilmaisua, muuten tulee opastus pilkulleen oikeaan ilmaisuun. Itse se voi kirjoittaa vähän sinne päin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kannata muistella vanhoja liikaa. Nykyisessä tieliikennelaissa on ainakin tämä uusi pykälä, joka velvoittaa ihan kaikkia tienkäyttäjän olemaan hereillä, että mitä muut ympärillä tekevät.
"4 §
Tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus
Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi."Eli autoilijan on varauduttava varomaan kännisiä pyöräilijöitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli autoilijan on varauduttava varomaan kännisiä pyöräilijöitä.
Tässä on asian ydin. Tietyt tahot haluavat muokata lainsäädäntöä ja oikeuskäytäntöä siihen suuntaan, että jalankulkija ja pyöräilijä voisivat kaikissa tapauksissa vapautua vastuustaan, vaikka kuinka räikeästi lakia rikkoisivat ja autoilija voitaisiin vastaavasti aina tuomita. Vain siksi että hän liikkuu autolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli autoilijan on varauduttava varomaan kännisiä pyöräilijöitä.
Kaikkien tienkäyttäjien on varottava kaikkia muita tienkäyttäjiä ja sovittaa se oma toiminta sen mukaan mitä ympärillä tapahtuu. Luetun ymmärtäminen voi joillekin toki olla vaikeaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkien tienkäyttäjien on varottava kaikkia muita tienkäyttäjiä ja sovittaa se oma toiminta sen mukaan mitä ympärillä tapahtuu. Luetun ymmärtäminen voi joillekin toki olla vaikeaa.
Tämä voidaan siis tulkita siten, että myös pyöräilijöiden on varottava autoilijoita. Autoilijahan saattaa ajaa kännissä, ylinopeutta, räplää puhelinta ajaessaan ym. Jos onnettomuus tapahtuu, syy on yhtä lailla pyöräilijän, koska hän ei ole sovittanut omaa toimintaansa sen mukaan mitä ympärillä tapahtuu. Helppoa ja yksinkertaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä voidaan siis tulkita siten, että myös pyöräilijöiden on varottava autoilijoita. Autoilijahan saattaa ajaa kännissä, ylinopeutta, räplää puhelinta ajaessaan ym. Jos onnettomuus tapahtuu, syy on yhtä lailla pyöräilijän, koska hän ei ole sovittanut omaa toimintaansa sen mukaan mitä ympärillä tapahtuu. Helppoa ja yksinkertaista.
Pyöräilijä, joka ei varo autoilijoita myös tilanteissa, joissa autoilija on väistämisvelvollinen, on melko pian entinen pyöräilijä ja ihminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä voidaan siis tulkita siten, että myös pyöräilijöiden on varottava autoilijoita. Autoilijahan saattaa ajaa kännissä, ylinopeutta, räplää puhelinta ajaessaan ym. Jos onnettomuus tapahtuu, syy on yhtä lailla pyöräilijän, koska hän ei ole sovittanut omaa toimintaansa sen mukaan mitä ympärillä tapahtuu. Helppoa ja yksinkertaista.
Kyllä, kaikkien on otettava muiden tekemiset huomioon. Esim. yhteiskäyttöisellä kevyenliikenteen väylällä on jalankulkijoiden oltava tietoisia pyöräilijöiden ajosta, ihan samalla tavalla kuin pyöräilijöiden on oltava tietoisia jalankulkijoiden kävelystä.
Toki pyöräilijöillä on tilanteessa muitakin velvoitteita, mutta idea tulee varmasti selväksi. Kukaan ei liikenteessä voi koskaan olla huomioimatta muita ja kulkea "laput silmillä". Täysin sama homma autoilijoiden ja pyöräilijöiden välisissä tilanteissa tai autojen välisissä tilanteissa. Pitää olla hereillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyöräilijä, joka ei varo autoilijoita myös tilanteissa, joissa autoilija on väistämisvelvollinen, on melko pian entinen pyöräilijä ja ihminen.
Tarkoituksellinen väärin ymmärtäminen ja uhriutuminen on jotenkin säälittävää.
- Anonyymi
Laista löytyy edelleen rattijuopumus moottorittomalla ajoneuvolla.
Mietin näitä kommentteja lukiessani enemmän sitä, että alle jääjä ei selvästi saa keneltäkään yhtään myötätuntoa. Olkoonkin, että hän uutisen tietojen mukaan olisi saattanut muutenkin olla pian poistumassa elävien kirjoista.
Ovatko autoilijat todella kaikki sitä korkeampaa kastia, joka saa vapaasti ajaa muiden, sääntöjä noudattamattomien yli? Tämän ohella osa (TheRat...) vielä kehuu sillä, mitä sääntöjä muutenkin jättää noudattamatta.Huomauttaisin, että sotket nyt kaksi kategoriaa.
Autoilijana en mitenkään ole korkeampaa kastia, pikemminkin jalankulkijana olen sitä. Esimerkiksi lähestyessäni suojatietä en pysähdy katsomaan pysähtyykö auto kenties ajoissa, vaan otan katsekontaktin ja kävelen eteen (varovaisuutta noudattaen). Se on toki kaikkien kannalta oikein toimittu, koska silloin samalla ilmoitan aikovani pitää kiinni oikeudestani kävellä suojatielle. Pahimpia ovat ne, jotka pysähtyvät suojatien eteen, odottavat että auto on lähellä ja sitten pomppaavat tielle...
Mutta sääntöjen noudattamattomuuteen minä kyllä syyllistyn. Minusta edelleen turvallisuus ja sujuvuus ovat tärkeämpiä kuin lainmukaisuus. Toki noudatan lakeja, jos niistä ei ole liikaa haittaa suhteessa mahdolliseen rangaistukseen. Enkä tietenkään riko lakeja, jotka ovat yhtenevät moraalintajuni kanssa.- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Huomauttaisin, että sotket nyt kaksi kategoriaa.
Autoilijana en mitenkään ole korkeampaa kastia, pikemminkin jalankulkijana olen sitä. Esimerkiksi lähestyessäni suojatietä en pysähdy katsomaan pysähtyykö auto kenties ajoissa, vaan otan katsekontaktin ja kävelen eteen (varovaisuutta noudattaen). Se on toki kaikkien kannalta oikein toimittu, koska silloin samalla ilmoitan aikovani pitää kiinni oikeudestani kävellä suojatielle. Pahimpia ovat ne, jotka pysähtyvät suojatien eteen, odottavat että auto on lähellä ja sitten pomppaavat tielle...
Mutta sääntöjen noudattamattomuuteen minä kyllä syyllistyn. Minusta edelleen turvallisuus ja sujuvuus ovat tärkeämpiä kuin lainmukaisuus. Toki noudatan lakeja, jos niistä ei ole liikaa haittaa suhteessa mahdolliseen rangaistukseen. Enkä tietenkään riko lakeja, jotka ovat yhtenevät moraalintajuni kanssa.Vaikka sinä kenties hallitset asiat, niin on turha mainostaa lakien rikkomista. Monelta kun puuttuu moraali tai ymmärrys siitä, miten silloin tulee järkevästi menetellä.
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka sinä kenties hallitset asiat, niin on turha mainostaa lakien rikkomista. Monelta kun puuttuu moraali tai ymmärrys siitä, miten silloin tulee järkevästi menetellä.
Moraalisessa kehityskulussa jos ihminen saavuttaa lakien noudattamisen tason, hän ei siitä taannu vain sen takia, että joku vastustaa lakien noudattamista. Sen sijaan hän voi edetä tasoille, joilla moraali perustuu sosiaaliseen sopimukseen tai jopa periaatteisiin.
Yhteiskunnan kannalta on toki välillä toivottavaa, etteivät ihmiset etene kovin pitkälle moraalikehityksessään. Lakiin perustuvan moraalin ohittavat ihmiset ovat esimerkiksi usein huonoja sotilaita...
Kannattaa tutustua "Kohlberg’s stages of moral development".- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Moraalisessa kehityskulussa jos ihminen saavuttaa lakien noudattamisen tason, hän ei siitä taannu vain sen takia, että joku vastustaa lakien noudattamista. Sen sijaan hän voi edetä tasoille, joilla moraali perustuu sosiaaliseen sopimukseen tai jopa periaatteisiin.
Yhteiskunnan kannalta on toki välillä toivottavaa, etteivät ihmiset etene kovin pitkälle moraalikehityksessään. Lakiin perustuvan moraalin ohittavat ihmiset ovat esimerkiksi usein huonoja sotilaita...
Kannattaa tutustua "Kohlberg’s stages of moral development".Rotan suojatielle menemisessä on tuon katsekontaktin kanssa sellainen ongelma, että jos autoilija ajaa tilannenopeutta, ei hänellä ole mitään mahdollisuutta alkaa etsimään katsekontakteja jalankilkojoiden kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rotan suojatielle menemisessä on tuon katsekontaktin kanssa sellainen ongelma, että jos autoilija ajaa tilannenopeutta, ei hänellä ole mitään mahdollisuutta alkaa etsimään katsekontakteja jalankilkojoiden kanssa.
jalankilkojoiden-korjataan koppuraiste sormien tekoset-jalankulkijoiden
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rotan suojatielle menemisessä on tuon katsekontaktin kanssa sellainen ongelma, että jos autoilija ajaa tilannenopeutta, ei hänellä ole mitään mahdollisuutta alkaa etsimään katsekontakteja jalankilkojoiden kanssa.
Autoilijan tuolle käyttää jotakin, jota kutsutaan nimellä npoeut, ja sillä saavutetaan tarvittava hidastumisnopeus.
Anonyymi kirjoitti:
Rotan suojatielle menemisessä on tuon katsekontaktin kanssa sellainen ongelma, että jos autoilija ajaa tilannenopeutta, ei hänellä ole mitään mahdollisuutta alkaa etsimään katsekontakteja jalankilkojoiden kanssa.
Miksei olisi? Lähinnä seurauksena olisi se, että autoilija ei välttämättä ehtisi pysähtymään ajoissa, mistä seuraisi se, että minä joutuisin pysähtymään (luultavasti suojatielle).
Mutta olet oikeassa. Oikea tilannenopeus on yhtä tärkeää kuin asioiden huomioiminenkin.- Anonyymi
Nyt en puhu tästä onnettomuudesta vaan yleisesti.
Ovatko pyöräilijät todella kaikki sitä korkeampaa kastia, samaten sähköpotkulautailijat, jotka saavat vapaasti ajaa sääntöjä noudattamatta vaarantaen esim. meidät jalankulkijat.
Täällä pääkaupunkiseudulla harva pyöräilijä tai sähköpotkulautailija noudattaa liikennesääntöjä.
Onneksi heidän määrä on tässä marraskuun aikana vähentynyt ja kaiken maailman kaupunkipyörät ovat poissakäytöstä.
Yksi hyvä esimerkki on, että minun jalankulkijan työmatkalla päivittäin aamuin illoin muutamat samat pyöräilijät ajavat jalkakäytävillä! Ihan tarkoituksella ajavat! On jatkunut päivästä toiseen, viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen jne.
Itse varaudun "turvavälineillä", sillä muuten ajavat hihaa hipoen! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt en puhu tästä onnettomuudesta vaan yleisesti.
Ovatko pyöräilijät todella kaikki sitä korkeampaa kastia, samaten sähköpotkulautailijat, jotka saavat vapaasti ajaa sääntöjä noudattamatta vaarantaen esim. meidät jalankulkijat.
Täällä pääkaupunkiseudulla harva pyöräilijä tai sähköpotkulautailija noudattaa liikennesääntöjä.
Onneksi heidän määrä on tässä marraskuun aikana vähentynyt ja kaiken maailman kaupunkipyörät ovat poissakäytöstä.
Yksi hyvä esimerkki on, että minun jalankulkijan työmatkalla päivittäin aamuin illoin muutamat samat pyöräilijät ajavat jalkakäytävillä! Ihan tarkoituksella ajavat! On jatkunut päivästä toiseen, viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen jne.
Itse varaudun "turvavälineillä", sillä muuten ajavat hihaa hipoen!Eivät ole. Eivät myöskään käyttäydy, kuten kuvailet. Puhun nyt siis tilanteesta tässä oikeassa maailmassa, joka on hyvin erilainen kuin sinun psykoosisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät ole. Eivät myöskään käyttäydy, kuten kuvailet. Puhun nyt siis tilanteesta tässä oikeassa maailmassa, joka on hyvin erilainen kuin sinun psykoosisi.
Eihän tuossa ole ongelmaa, jos muutamat pyöräilijät ajavat jalkakäytävällä.
Täällä Pohjois-Satakunnan pääkaupungissa kaikki ajavat jalkakäytävällä, kukaan ei aja ajoradalla, vaikka se näillä liikennemäärillä olisi aivan turvallista.
Tänne muutama vuosi sitten muuttaessani olin vähän ihmeissäni, mutta nyt olen tottunut siihen, ettei täällä oikeastaan ole tieliikennelaki voimassa kuin suurin sallittu ajonopeus-merkin kohdalla.
Kielletty ajosuunta-merkki, Stop-merkki, ajoneuvolla ajo kielletty-merkki eivät merkitse mitään, virkavalta ei näihin puutu mitenkään, ilmeisesti johtuu siitä, että koko kaupunki on sukua keskenään.
Suojatien eteen pysähtynyt auto ohitetaan surutta pysähtymättä, mutta tuohonkin jalankulkijat tottuneet, jotta pysyvät hengissä.
Eikä tuossakaan ole ongelmaa henkilöautojen kanssa, mutta keskustassa pyörii paljon Porin prikaatin kuorma-autoja, joiden pysähtyessä antamaan tietä suojatielle tulevalle
jalankulkijalle, on syytä varovasti kurkata sieltä auton edestä, tuleeko sieltä autoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt en puhu tästä onnettomuudesta vaan yleisesti.
Ovatko pyöräilijät todella kaikki sitä korkeampaa kastia, samaten sähköpotkulautailijat, jotka saavat vapaasti ajaa sääntöjä noudattamatta vaarantaen esim. meidät jalankulkijat.
Täällä pääkaupunkiseudulla harva pyöräilijä tai sähköpotkulautailija noudattaa liikennesääntöjä.
Onneksi heidän määrä on tässä marraskuun aikana vähentynyt ja kaiken maailman kaupunkipyörät ovat poissakäytöstä.
Yksi hyvä esimerkki on, että minun jalankulkijan työmatkalla päivittäin aamuin illoin muutamat samat pyöräilijät ajavat jalkakäytävillä! Ihan tarkoituksella ajavat! On jatkunut päivästä toiseen, viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen jne.
Itse varaudun "turvavälineillä", sillä muuten ajavat hihaa hipoen!Kunnon vanhanajan talvi kovine pakkasineen ja lumikinoksineen on parasta lääkettä tähän pyöräilijöiden ylimielisyyteen. Helsingin katutoimikin voisi talvisina aamuina hieman "viivyttää" pyöräteiden aurausta, sekin rauhoittaisi kunnolla näitä päättömiä liikennehuligaaneja. Näihin jalkakäytävillä öykkäröiviin ei tehoa muu kuin paksu kävelykeppi, joka saattaa jossakin tilanteessa ajautua pinnojen väliin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunnon vanhanajan talvi kovine pakkasineen ja lumikinoksineen on parasta lääkettä tähän pyöräilijöiden ylimielisyyteen. Helsingin katutoimikin voisi talvisina aamuina hieman "viivyttää" pyöräteiden aurausta, sekin rauhoittaisi kunnolla näitä päättömiä liikennehuligaaneja. Näihin jalkakäytävillä öykkäröiviin ei tehoa muu kuin paksu kävelykeppi, joka saattaa jossakin tilanteessa ajautua pinnojen väliin.
Helsingissä on näitä ykkösluokan pyöräteitä, jotka aurataan/harjataan monta kertaa päivässä lumisateella. Lumet aurataan/harjataan usein viereiselle jalkakäytävälle, on kuulemma eri urakoitsija. Näin minulle muutamia vuosi sitten vastattiin Helsingin kaupungilta, kun valitin lumien auraamisesta jalkakäytävälle eikä jalkakäytävää aurattu.
Edellä mainittujen pyöräteiden vieressä olevat ajoradat ja/tai jalkakäytävät ovat usein tunteja auraamatta lumesta. Jalkakäytävällä jopa 15-20 cm lumessa sitten pitäisi jalankulkijoiden rollaattorilla tai ilman, lastenvaunujen kanssa liikkuvien ym kulkea.
Mutta onneksi siinä on hyvin hoidettu pyörätie, jossa sitten jalankulkijatkin saavat kulkea! Perusteluna hoitamaton jalkakäytävä.
Täytyyhän niille muutamille kymmenille pyöräilijöille tehdä talven keskellä kesäkelit.
Mitä meistä sadoista jalankulkijoista on väliä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät ole. Eivät myöskään käyttäydy, kuten kuvailet. Puhun nyt siis tilanteesta tässä oikeassa maailmassa, joka on hyvin erilainen kuin sinun psykoosisi.
Kannattaa jo tulla siellä pehmustetusta huoneesta ulos tänne todelliseen elämään!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunnon vanhanajan talvi kovine pakkasineen ja lumikinoksineen on parasta lääkettä tähän pyöräilijöiden ylimielisyyteen. Helsingin katutoimikin voisi talvisina aamuina hieman "viivyttää" pyöräteiden aurausta, sekin rauhoittaisi kunnolla näitä päättömiä liikennehuligaaneja. Näihin jalkakäytävillä öykkäröiviin ei tehoa muu kuin paksu kävelykeppi, joka saattaa jossakin tilanteessa ajautua pinnojen väliin.
Jos pyöräväylä on siinä kunnossa, ettei sillä voi ajaa, niin pyöräilijät käyttää joko jalkakäytävää tai ajorataa. Kumpikin ratkaisu harmittaa muita, ja jalkakäytäväratkaisu näyttää vieneen jonkun mielenterveyden. Niin mikä se ongelma onkaan, jota olet ratkaisemassa?
Tappamisen yrittäminen kannattaa jättää uhoamisen asteelle, vaikkei se silloinkaan ole millään mitalla mitenkään järkevää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos pyöräväylä on siinä kunnossa, ettei sillä voi ajaa, niin pyöräilijät käyttää joko jalkakäytävää tai ajorataa. Kumpikin ratkaisu harmittaa muita, ja jalkakäytäväratkaisu näyttää vieneen jonkun mielenterveyden. Niin mikä se ongelma onkaan, jota olet ratkaisemassa?
Tappamisen yrittäminen kannattaa jättää uhoamisen asteelle, vaikkei se silloinkaan ole millään mitalla mitenkään järkevää.Te pyöräilijät ajatte pääasiassa jalkakäytävillä ellei ole pyörätietä. Ja saatatte ajaa siitä huolimatta vaikka vieressä olisi pyörätie tai kadun toisella puolen!
Polkupyörä on ajoneuvo ja sillä ajetaan ajoradalla ellei ole pyörätietä. Sähköpotkulautailijoihin sovelletaan pyöräilijöiden liikennesääntöjä.
Mikäli pyörätie on huonossa kunnossa niin ensi sijaisesti tulee käyttää ajorataa siinä vieressä.
Ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla ei ole pyörätiet auraamatta lumesta ympärivuoden ja pääasiassa muutenkin ihan hyvässä kunnossa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Te pyöräilijät ajatte pääasiassa jalkakäytävillä ellei ole pyörätietä. Ja saatatte ajaa siitä huolimatta vaikka vieressä olisi pyörätie tai kadun toisella puolen!
Polkupyörä on ajoneuvo ja sillä ajetaan ajoradalla ellei ole pyörätietä. Sähköpotkulautailijoihin sovelletaan pyöräilijöiden liikennesääntöjä.
Mikäli pyörätie on huonossa kunnossa niin ensi sijaisesti tulee käyttää ajorataa siinä vieressä.
Ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla ei ole pyörätiet auraamatta lumesta ympärivuoden ja pääasiassa muutenkin ihan hyvässä kunnossa!Miksi rähjäät minulle noin? Mitä minä olen sinulle tehnyt? En mielestäni ole vastuussa siitä, millä tilanteesi on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Te pyöräilijät ajatte pääasiassa jalkakäytävillä ellei ole pyörätietä. Ja saatatte ajaa siitä huolimatta vaikka vieressä olisi pyörätie tai kadun toisella puolen!
Polkupyörä on ajoneuvo ja sillä ajetaan ajoradalla ellei ole pyörätietä. Sähköpotkulautailijoihin sovelletaan pyöräilijöiden liikennesääntöjä.
Mikäli pyörätie on huonossa kunnossa niin ensi sijaisesti tulee käyttää ajorataa siinä vieressä.
Ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla ei ole pyörätiet auraamatta lumesta ympärivuoden ja pääasiassa muutenkin ihan hyvässä kunnossa!Olisko sun aika mennä vähän päiväkävelylle ja sitten lepäilet loppupäivän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisko sun aika mennä vähän päiväkävelylle ja sitten lepäilet loppupäivän.
Te Arvoisat Pyöräilijät ette tykkää totuuksien kertomisesta!
Se on usein huomattu täällä keskustelupalstoilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Te Arvoisat Pyöräilijät ette tykkää totuuksien kertomisesta!
Se on usein huomattu täällä keskustelupalstoilla.Kaikki pyöräilijät on kyllä ihan tosi tyhmiä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki pyöräilijät on kyllä ihan tosi tyhmiä!
Iso osa pyöräilijöistä on myös autoilijoita. Haukut tavallaan myös itseäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iso osa pyöräilijöistä on myös autoilijoita. Haukut tavallaan myös itseäsi.
Eipäsku kaikki pyöräilijät on ihan tyhmiä!
- Anonyymi
Olen kyllä Rotan kanssa yhtä mieltä siitä, että tässä markkinatalouden saastuttamassa maailmassa laeilla on yhä vähemmän ja vähemmän tekemistä oikeuden, kohtuuden ja varsinkin moraalin kanssa. Laki on muotoiltu lähinnä turvaamaan rikkaan eliitin oikeudet riistää köyhiä.
- Anonyymi
"Rikkaus kuuluu rikkaille".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Rikkaus kuuluu rikkaille".
Ei kuulu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kuulu.
Näyttää kuuluvan. Työmuurahaiset tekevät duunin ja rikkaat rikastuvat.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1182141Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1771706Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551404- 551188
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1661175Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75996Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62892Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36887- 52874
- 56821