Mikä ihmeen idea on loputtomasti ajovalojen olla suunnattuna ties miten ja yleensä todella väärin?
Miksi ei kuljettajat kykene tajuamaan että ne näyttävät kuusenlatvoja???????
No pakko joskus ajaa pysäkille ja antaa mennä ohi.....prkl idiootit!
Vastaantulevat sama juttu eli ajan pitkät päällä vastaan samantien....prkl.
Poliisit valvomaan säätöjä ja autosta kilvet pois kun hälläväliä ovat liikenteessä.
Hinaus-auto paikalle ja purkaamolle samantien mokomat autot ja kuski vankilaan tahallisesta ongelmasta!
Miksi pitää vääntää ne ajovalot pieleen?
21
<50
Vastaukset
Eivät ne perässäajavat häiritse. Autoissa on tummuvat peilit...
Mutta vastaantulijat ovat joskus jopa vaarallisia. Sopivalla säällä kun tuo posottaa silmiin, ei juuri muuta olekaan sitten nähtävissä. Onneksi on pitkät, jotka voi pistää päälle parantamaan turvallisuutta. Virheellisestä valaistuksesta on muutenkin hyvä huomauttaa.- Anonyymi
Ei kaikissa autoissa ole edelleenkään tummenevia peilejä.
Anonyymi kirjoitti:
Ei kaikissa autoissa ole edelleenkään tummenevia peilejä.
Voi olla, että joissa vanhemmissa ei saa edes käsin tummennusta päälle, mutta enpä kyllä ihan heti muista sellaisella ajaneeni. Tummentumattomia sivupeilejä on joskus tullut vastaan, mutta siitä selviää siirtämällä kättä vähän...
- Anonyymi
Esimerkit otetaan aina rikkailta, joilla on kaikki hienoudet. Itse en ole koskaan ajanut tummuvilla peileillä tai laseilla varustetulla autolla. Pitäis joskus ymmärtää reliteetit.
Asia on, kuten eräs autokoulun oppilas totesi: "Miksi autokuolun autot on aina uusia ja hienoja. Itse kuitenkin joudun ajamaan 10-vuotiasta katiskaa, kun kortin saan ja koulussa opin vain uuden hienouksiin, enkä saa mitään käsitystä tulevasta."
Opettaja totesi, että täytyy olla varmat välineet. olisi ikävää, jos vikaantuisi kesken opetuksen. Anonyymi kirjoitti:
Esimerkit otetaan aina rikkailta, joilla on kaikki hienoudet. Itse en ole koskaan ajanut tummuvilla peileillä tai laseilla varustetulla autolla. Pitäis joskus ymmärtää reliteetit.
Asia on, kuten eräs autokoulun oppilas totesi: "Miksi autokuolun autot on aina uusia ja hienoja. Itse kuitenkin joudun ajamaan 10-vuotiasta katiskaa, kun kortin saan ja koulussa opin vain uuden hienouksiin, enkä saa mitään käsitystä tulevasta."
Opettaja totesi, että täytyy olla varmat välineet. olisi ikävää, jos vikaantuisi kesken opetuksen.Olen itse ajanut autoilla noin 25 vuotta. Eipä ole sellaista muistissa, jossa ei olisi ainakin käsin saannut sitä taustapeiliä himmennettyä...
Eiköhän kaikissa tämän vuosituhannen autoissa ole automaattisesti himmenevät peilit. Ei se mitenkään erikoista tekniikkaa ole kuitenkaan.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opettaja totesi, että täytyy olla varmat välineet. olisi ikävää, jos vikaantuisi kesken opetuksen.Osta parempi auto.
- Anonyymi
Monestikaan ei ole kyse ajovalojen suuntauksesta vaan siitä, että polttimo on asennettu väärin ja valokuvio menee pieleen.
- Anonyymi
Monestikin kyse on siitä, että autonvalmistajat ovat kehittäneet polttimon vaihtoa hankaloittavia valoratkaisuja, kuten muitakin kulutusosien kanssa.
Ei tuo tuloja, jos asiakas vaihtaa polttimot nopeasti itse tankkauksen yhteydessä, kuten ennen oli tapana.
Tarkoituksena on merkkikorjaamoiden myynnin edistäminen ja toisaalta auton elinkaaren lyhentäminen.
- Anonyymi
Ovatko ledivalot ylikirkkaita ja suunnattu liian ylös tai suuntaus ylärajalla?
Kun nykyään on ollut entistä kirkkaampia valoja autoissa ja olen välillä luulut, että aika monella on pitkät valot päällä, vaikka ajetaan valaistuilla kaduilla ja teillä. Joillain tietysti onkin pitkät... joillakin sumuvalot ja on niitäkin, jotka ajaa parkkivaloilla ja ilman takavaloja pimeälläkin.- Anonyymi
Toisissa uusissa autoissa on todella kirkkaat ja niissä on tarkat linjat ja rajat ja silloin pienissäkin notkelmissa ja ja heitoissa valo nousee häikimään, mutta ne on suunnattu ihan oikein.
- Anonyymi
Valosaastetta on liikaa xenon ja led tekniikan myötä ja polttimot asennetaan päin persettä useasti!!🗽
- Anonyymi
Xenon ja Led on hyvä juttu ja niiden säätö tehdään tarkasti, mutta tienheitoissa niden kirkas valo voi häikäistä hetkellisesti. Halogeenit antaa yleensä hyvin hajanaisen ja heikon valon ja ne ei häikäise yhtä helposti vaikka olisi säädetty pieneen, mutta ei ne paljon valaisekaan.
- Anonyymi
Saman huomasin eilen kun pitkästä aikaa ajelin pimeään aikaan. Vettä kun tihkutteli ja tienpinta oli märkä, kyllä aika usean vastaa tulleen auton valot häikäisi niin, että näkyvyys oli hetken nollassa ja jokusella valot häikäisi niin, ettei hetkeen nähnyt yhtään mitään, kohtaamisen jälkeenkään. Isoilla painoilla pärjää tästä huolimatta hyvin mutta taajamien kapeilla "poluilla" aivan kamalia tilanteita. Ainakin pahimpiin tapauksiin pitäis kyllä poliisien puuttua.
- Anonyymi
Taitaa näkökyky heiketä iän myötä?
- Anonyymi
Tuo on suurin vaara ja uhka liikenteessä. Sitä vaan ei iytse tajua kun näkökyky hiipuu vuosien aikana liian huonoksi ja vanhemmiten varsinkin hämäränäkö. Kaveri aikoi ostaa ledbarin autonsa keulille, mutta kävi sitä ennen työterveystarkastuksessa ja heti määräys optikolle ja silmälasit. Ei tarvittu enää ledbaria lainkaan.
- Anonyymi
On kuljettajan velvollisuus katsoa, että ajoneuvo on tieliikennekelpoinen.
- Anonyymi
Möhköfanteissa on valot korkealla, mikä lisää häikäisyä.
- Anonyymi
Tärkeintä ei olekaan pieleen näyttävät ajovalot, vaan yötä päivää palavat sumuvalot! Kelillä, kuin kelillä!! ,👍
- Anonyymi
Pitää, koska NATO määräsi!!!
- Anonyymi
Koska nykyään polttimoiden laadunvalvonta on pelkästään polttimon valmistajalla.
Eli joissain halvoissa polttimoissa on mittavirheitä, jonka vuoksi valokeila on virheellinen. - Anonyymi
On kyllä tosi rasittavaa ja en tiedä mitä tehopolttimoita joillakin on autoissaan vai ajaako ne pitkät päällä. Voihan se olla kun hakataan autoja kanttareihin ja töyssyihin ja rikkinäisiin teihin vähät välittämättä tai älymättä välittää autostaan niin hajoaa ajovalojen korkeussäätö. Katsastuksessahan sitten saat vähän "edullista" korjattavaa" älykkäästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1212298Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2051929Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j571472Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1701283- 551218
Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä751036Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62942Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36897- 52884
- 56841