Tartunnat leviää rokotettujen parissa, mutta myös sairaalahoitoa vaativien tapausten määrä kasvaa.

Anonyymi

HUS:n alueella rokotettujen osuus tartunnoissa on kasvanut jo jonkin aikaa, ja samaa ilmiötä nähtiin myös Päijät-Hämeen alueella, kun rokotettujen parissa levisi tautiryppäitä. Ei kyetty enää syyllistämään "rokottamatonta hoitajaa".

Tartuntojen määrää on sitten seurannut myös sairaalahoitoa vaativien tapausten määrän kasvu tuplarokotettujen joukossa. Juuri hiljattain uutisoitiin, että jopa 90% sairaalahoitoa vaativista tapauksista on rokottamattomia. Tilanne on muuttumassa varsin nopeasti, kun nyt jo 40% heistä on tuplarokotettuja. Rokotteiden "teho" kansan parissa näyttääkin olevan varsin voimakkaasti riippuvainen "tauti leviää rokottamattomien parissa" -mielikuvatempusta. Se näyttää pikkuhiljaa haihtuvan kuin rokotemyönteisen pieru tupaten täynnä olevaan pubiin.

Hallitusta on moitittu usein huonosta epidemiajohtamisesta, THL yhtenä moittijoista, eikä syyttä. Kun poistellaan rajoitteita kesken epidemian ja annetaan harhaanjohtavaa tietoa rokotteesta, unohtamatta Lupa tartuttaa -passia, on suurena riskinä, että tulemme kokemaan jonkinasteisen ruotsi-ilmiön. Ruotsista nimittäin kantautui hiljattain huolestuttavaa tietoa, kuinka sairaalahoitoa vaativien tapausten määrä tuplarokotettujen joukossa oli noussut jo niinkin hälyttävän korkealle kuin 70%.

Mikä on todellisuus? Lähes jokainen perusterve selättää viruksen omalla immuunipuolustuksellaan... sairaalat täyttyvät riskiryhmiin kuuluvista... X prosenttia sairaalakuormasta on rokotehaitoista kärsiviä "koronapotilaita"...? Kuten sanottu, Covid19-agenda on tuonut kulkutaudin ihan uudella ilmeellä ihmisten pariin. Ei ihme, että luottamus kärsii ja rokotevastaisuus kasvaa. Useilla ihmisillä nimittäin on sellaisia sisäänrakennettuja juttuja, kuten itsesuojeluvaisto ja harkintakyky. Näitä epämukavia ominaisuuksia tietenkin voi runnella eri keinoilla, kuten syyllistäminen, uhkailu ja kiristys.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Krista Kiuru: Suomi varautuu ottamaan hoitoon virolaisia korona­potilaita.
      IS

      • Anonyymi

        Eikös meidän sairaaloista pitänyt olla kapasiteetti ylikuormitettu ja hoitajilta voimat loppu?


    • Anonyymi

      ullatus

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      269
      2218
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1379
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      55
      1271
    4. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1124
    5. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1106
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1096
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1071
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1033
    9. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1027
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      968
    Aihe