Ateistit häiriköivät kynttilän viejiä hautuumaalla

Anonyymi

Siis tulkitsen heidät ateistiksi sen perusteella että nämä muun muassa huutelevat "Jumalaa ei ole olemassa", "Jeesus on satua", "te olette hulluja" ja jne. Ovat nuoria noin yläaste- tai lukioikäisiä. Jos teillä päin näkyy ja tapahtuu samaan niin tiedätte haluta rauhan rikkominen ja häiriköinti hautuumalla on Suomessa rikos vaikka olisi kuinka ateisti. Silloin kuuluu tehdä asiasta ilmoitus viranomaisille.

36

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirkonkellojen soittaminen pitäisi lailla kieltää, koska ateisteillakin on oltava rauha taikauskoisen puuhastelun aiheuttamalta häiriöltä.

      • Anonyymi

        Vai kirkonkellojen soittokin häiritsee muistuttaen Jumalasta? En edes huomaa kellojen soittoa vaikka kirkon vieressä asun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vai kirkonkellojen soittokin häiritsee muistuttaen Jumalasta? En edes huomaa kellojen soittoa vaikka kirkon vieressä asun.

        Oikea jumalahan ei tarvitsisi muistuttamista saati sitten häiritsisi sapattinakin yötyötä tekevien lepoa.

        Toivottavasti oikea jumala vastoin kaikkea todennäköisyyttä on olemassa ja jakaa sinulle palkinnon helposti havaittavan epäjumalan palvaamisesta!


    • Eiköhän tähän maailmaan kaikki mahdu sovussa asumaan ja elämään rinta rinnan, kun vain kunnioitamme toinen toistamme. En jää kuuntelemaan ja katselemaan sellaista, joka ei sovi omaan maailmankatsomukseeni. Tee sinäkin niin!

    • Anonyymi

      Oikeassahan huutelijat ovat, mutta noin ankara totuus ei ole hyväksyttävää yhteiskunnassa.

      • Mitä tarkoitat "noin ankaralla totuudella"?


      • Anonyymi
        Tuohipurje kirjoitti:

        Mitä tarkoitat "noin ankaralla totuudella"?

        Kyllähän se on hihhuleiden pienille pähkinäaivoille traumaattista kuulla että Jumalaa ja Jeesusta ei ole koskaan ollut olemassa ja molemmat ovat vain satua.


    • Anonyymi

      Eihän sille mitään voi, jos joidenkin mielestä
      huuhaahan uskominen on joutavaa oi, oi, oi.

    • Anonyymi

      Kerrotko missä tämä tapahtuu niin minäkin voin tulla huutelemaan teitä hihhuleita hulluiksi.

    • Anonyymi

      Totuuden kertominen tyhmille ei ole tietääkseni Suomessa mikään rikos. Sitä paitsi kaipaan edelleen perusteluja ja todisteita sille, että kynttilöiden vieminen haudalle ja kuolleiden muistelu on ollenkaan järkevää tai hyödyllistä.

      • Mikä on totuus? Kuka sen määrittelee?

        Teetko pelkästään järkeviä ja hyödyllisiä asioita elämässäsi? Tarvitseeko kaiken olla järkevää ja hyödyllistä? Perustuuko kaikki maailmassa järkevyyteen ja hyödyllisyyteen? Mites sitten esimerkiksi ilotusraketit - ovatko ne ja niiden pamauttelu järkevää ja hyödyllistä? Niihin laitetaan vuosittain valtavia summia rahaa.


      • Anonyymi
        Tuohipurje kirjoitti:

        Mikä on totuus? Kuka sen määrittelee?

        Teetko pelkästään järkeviä ja hyödyllisiä asioita elämässäsi? Tarvitseeko kaiken olla järkevää ja hyödyllistä? Perustuuko kaikki maailmassa järkevyyteen ja hyödyllisyyteen? Mites sitten esimerkiksi ilotusraketit - ovatko ne ja niiden pamauttelu järkevää ja hyödyllistä? Niihin laitetaan vuosittain valtavia summia rahaa.

        "Tarvitseeko kaiken olla järkevää ja hyödyllistä?"

        Rahaa ei ole olemassa loputtomasti vaan rajallinen määrä. Ainoastaan elämällä järkevästi ja tekemällä vain sitä mikä on hyödyllistä ja kustannustehokkaita emme elä yli varojen ja tuhoa tätä ainoaa planeettaa.


      • Anonyymi

        "Vainajia ei muistella järjellä vaan sydämellä."

        Sydän on vain kimppu lihaksia joka pumppaa verta ihmisen verenkiertoon. Ei sillä ajatella eikä voikaan ajatella. Aivot ovat ajattelemista varten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tarvitseeko kaiken olla järkevää ja hyödyllistä?"

        Rahaa ei ole olemassa loputtomasti vaan rajallinen määrä. Ainoastaan elämällä järkevästi ja tekemällä vain sitä mikä on hyödyllistä ja kustannustehokkaita emme elä yli varojen ja tuhoa tätä ainoaa planeettaa.

        Nykyisessä tuottavuuteen liittyvässä taloudessa hyödylliseksi nähdään vain välitön tuotto, vaikka pitkällä aikavälillä sillä, että satsataan ihmisten hyvinvointiin, on myönteinen vaikutus myös talouteen.: tulee kalliimmaksi antaa ihmisten voida pahoin ja korjata sen seurauksia kuukausien tai vuosien päästä.

        Meille ihmisinä on tärkeää, että saamme elää omien arvojemme mukaan. Näinhän voimmekin tehdä niin kaun, kuin se mitä haluamme tehdä, on lain sallimaa. Jollekin kynttilän vieminen haudalle ja läheisen ihmisen muiston kunnioittaminen voi olla hyvinkin tärkeää, eikä se mielestäni ole keneltäkään pois. Lisäksi haudalle voi viedä muitakin kuin muovia sisältäviä hautakynttilöitä, jolloin ympäristökin tulee huomioitua.


      • Anonyymi
        Tuohipurje kirjoitti:

        Nykyisessä tuottavuuteen liittyvässä taloudessa hyödylliseksi nähdään vain välitön tuotto, vaikka pitkällä aikavälillä sillä, että satsataan ihmisten hyvinvointiin, on myönteinen vaikutus myös talouteen.: tulee kalliimmaksi antaa ihmisten voida pahoin ja korjata sen seurauksia kuukausien tai vuosien päästä.

        Meille ihmisinä on tärkeää, että saamme elää omien arvojemme mukaan. Näinhän voimmekin tehdä niin kaun, kuin se mitä haluamme tehdä, on lain sallimaa. Jollekin kynttilän vieminen haudalle ja läheisen ihmisen muiston kunnioittaminen voi olla hyvinkin tärkeää, eikä se mielestäni ole keneltäkään pois. Lisäksi haudalle voi viedä muitakin kuin muovia sisältäviä hautakynttilöitä, jolloin ympäristökin tulee huomioitua.

        "tulee kalliimmaksi antaa ihmisten voida pahoin ja korjata sen seurauksia kuukausien tai vuosien päästä."

        Ei ole yhteiskunnan vika eikä vastuulla jos nykyinen pullamössösukipolvi ei resilienssin puutteen takia kestä normaalia elämää. Ihmiset katsokoon peiliin ja syyttököön itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vainajia ei muistella järjellä vaan sydämellä."

        Sydän on vain kimppu lihaksia joka pumppaa verta ihmisen verenkiertoon. Ei sillä ajatella eikä voikaan ajatella. Aivot ovat ajattelemista varten.

        Ei tarvitse olla pilkunnussija. Tunteella, jos se kertoo sinulle sen paremin.


    • Anonyymi

      Ihan hyvä että huutelevat. Koko vainajien palvonta on huuhaata. Ihmisen keho ja ruumis on pelkkää atomeista koostuvaa fyysistä ainetta joka maatuu ja hajoaa. Arkut, hautajaiset, uurnaus. Pelkkää rahan haaskausta jonkin elottoman raadon takia. Kuolleet voisi hävittää jotenkin paljon järkevämmin ja halvemmin ja ottaa vaikka kokonaan hyötykäyttöön esim lannoitteeksi.

      • Anonyymi

        Sulla ei taida olla ketään sen arvoista läheistä ketä kannattaisi muistella eikä sinua ilmeisesti kukaan tule koskaan muistelemaan , eivät pidä sen arvoisena . Surullista vai mitä ? No säästyy kynttelirahat kun ne on niin helkkarin kalliitakin niin ja tulitikut vielä lisäksi aijaiai.


    • Anonyymi

      Kävin hautausmaalla ja ei siellä kukaan mitään huutanut .
      Varikset söi kynttilöiden steariinia 🤣 on varmasti ravitsevaa 🤣🤣🤣

    • Anonyymi

      Ateisteilla on tapana kaataa hautakiviä ja juopotella hautuumaalla.

      • Anonyymi

        Tekijät eivät ole ateisteja ja teidän hihhulien on turhaa syyttää asiasta meitä. Katsokaa ennemmin peiliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekijät eivät ole ateisteja ja teidän hihhulien on turhaa syyttää asiasta meitä. Katsokaa ennemmin peiliin.

        Teisteillä on tapana kaatua lattialle sätkimään ja juopotella kirkossaan.


    • Anonyymi

      Kyseessä ei välttämättä ole ateisti

      • Anonyymi

        Tai edes suomalanen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai edes suomalanen

        Tai edes ihminen.


    • Anonyymi

      Ateistikin joutuu tai pääsee hautausmaalle.

      • Anonyymi

        Ja osaa poiskin sieltä: Uskoivainen juopuu voivoista
        eikun luopuu toivosta ellei Jumala auta kämmenellä ollesaan
        fap fap fap


    • Anonyymi

      Yksi ateistipari tapasi käydä naimassa hautuumaalla lämpiminä kesäöinä. Saivat siitä ekstrakiksit. Kortsut heittivät hautakivien päälle ja häpäisivät näin kristittyjä vainajia.

      • Anonyymi

        Tiesin kun Olin sammuneena hautojen takana ja näin kaiken. siis Kaiken. Tämä Luterilainen elämäni vie silmät ja maksat päästä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiesin kun Olin sammuneena hautojen takana ja näin kaiken. siis Kaiken. Tämä Luterilainen elämäni vie silmät ja maksat päästä

        Onkohan tuo avaajankaan elämä parempaa ? Aina vain juominen ja muu julkista pahennusta herätt'vätjuhat mielessä. P3verssiota pukkaa, niinkö?


    • Anonyymi

      Ateisti ei vaan kykene uskomaan mihinkään yliluonnolliseen. Itse olen sellainen. Lapseni kävivät normikoulua Jeesustarinoineen.
      Ateisti joutuu kohtaamaan uskovia monessa elämänvaiheissa, mutta ei pane niistä pahakseen. Jokainen tulkoon autuaaksi uskossan.
      Ateisti ymmärtää juutalaisia, katolisia,protestantteja, islamisteja, buddhalaisia ja hinduja jne.

    • Anonyymi

      Ateistit makoilevat hautausmailla jo ennen kuolemaansa, olutpullojen kanssa.

      • Anonyymi

        Lapsellista panettelua.


    • Anonyymi

      Aloitus vaikuttaa keksityltä.

    • Anonyymi

      Lähdettä vaaditaan eli linkki tähän uutiseen kiitos.

    • Anonyymi

      Miksi ihmiset, jotka ovat vapaita uskonnoista, kiusaisivat niitä niiden kahleissa eläviä?

      Ajattelu, siis oma, vapauttaa. Jokaisen elämässä on tarvvetta saada apua 'ylempää', ei kai niitä uskontoja ihmiskunta muutoin olisi sepittänytkään. Uskonnot ovat tuoneet ihmiskunnalle todella paljon kärsimystä, vainoa, sotia ja vitsauksia.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      64
      618
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      532
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      91
      457
    Aihe