Myöhemmin samana vuonna Venäjän johto havaitsi, että luhistuvan Neuvostoliiton kassa oli tyhjä. Tuolloin venäläiset laskivat Karjalalle 15 miljardin dollarin kauppahinnan. Fjodorov kertoi hintalaskelmasta jo vuonna 2007, mutta tuolloin hän arveli, että pohdinnoista tiesivät ainakin Suomen presidentti Mauno Koivisto ja ulkoministeri Paavo Väyrynen. Nyt hän sanoo, ettei keskusteluista kerrottu suomalaisille.
– Olin syksyllä 1991 Suomessa, ja me varmaan keskustelimme tästä asiasta. Mutta nämä keskustelut Venäjän hallinnossa käytiin suljettujen ovien takana, Fjodorov sanoo.
Fjorodovin mukaan Venäjän johdossa päätettiin vuonna 1994, että Karjalan kysymys on suljettu.
Turhaan vonkaatte karjalaa on päätetty salassa 1991 Karjala suljettu Koivisto päätti
Anonyymi
2
87
Vastaukset
- Anonyymi
Se päätettiin Jaltalla hyvissä ajoin 1943.
- Anonyymi
Eipä tuolloin ollut Jaltalla konferenssia vaan aivan muualla.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723033
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322295- 792168
- 951976
- 361793
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301360Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329