Kaikki ihmiset ovat syntisiä vaikka toiset tunnustavat sen ja toiset kieltävät. Ei tarvitse kuin katsoa ympärilleen huomaa sen ja varsinkin kun katsoo peiliin. Ihmisestä voi tietyissä olosuhteissa tulla sarjamurhaaja tai naisia ja homoja vihaava uskovainen. Synnin tekeminen on ihmisillä verissä ja jopa identiteettikysymys. Kun syntisyytensä tunnustaa, ollaan jo parannuksen tiellä. Armahda minua syntistä -rukous on rukous minkä Jumala kuulee.
Ihminen on syntinen
28
75
Vastaukset
- Anonyymi
Se on kummallista kun kaikilla ei ole koulussa samaa arvosanaa 🤣
- Anonyymi
Krintinuskossa Jumala vanhurskauttaa syntisen. Ei Hän synnittömiä vanhurskauta. Syntisyys ei taas ole mitään kevyesti heitettyä huulta niinkuin Päivi Räsänen tekee. Hänestä kyllä ilmenee se että juuri hän pitää itseään synnittömänä kun niin innokkaasti muita tuomitsee.
- Anonyymi
Kun sanomme että me olemme kaikki syntisiä, sanomme kyllä että olemme syntisiä, mutta samalla me sanomme ettemme tarkoita sitä mitä sanomme. Uskovaisten puheet ovat sitä itteään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun sanomme että me olemme kaikki syntisiä, sanomme kyllä että olemme syntisiä, mutta samalla me sanomme ettemme tarkoita sitä mitä sanomme. Uskovaisten puheet ovat sitä itteään.
kuka sanoo, ettei TARKOITA !??
joku toinen ihminenkö sen määrittää !!!?? - Anonyymi
Tämä on mahtavaa logiikkaa uskonnossa: jumala oikeudenmukaistaa pahantekijän. Se on sama idea kuin oikeuslaitos olisi sitä varten, että vain syyttömät saavat siellä rangaistuksen.
- Anonyymi
Tuo on tärkeä huomio.
Olisikin hyvä saada tuon asian teroitus kouluissa osaksi oman uskonnon opetusta kaikille pakkokastetuille natiaisille.
Myös meidän aikuisten on tärkeää näyttää lapsille syntisyytemme avoimesti. Onhan vanhempien esimerkki lopulta lapsille hyvin vaikkuttava persoonallisuuden muokkaaja.
Ilman pelkoa omakohtaisesta käristymisestä tuonpuoleisessa ihmiset eivät mitenkään voi ymmärtää uskon tärkeyttä.- Anonyymi
Minä en voi näyttää lapsilleni syntisyyttäni, koska minä en ole tehnyt koskaan syntiä vaikka pahaa olenkin tehnyt paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en voi näyttää lapsilleni syntisyyttäni, koska minä en ole tehnyt koskaan syntiä vaikka pahaa olenkin tehnyt paljon.
Ikävä kuulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Synti se o tuo itsekeskeisyyskin. Koeta vaikka siinä kehittyä tosi pahaksi niin, ettei lapsille jää asiasta epäselvyyttä.
- Anonyymi
"Kaikki ihmiset ovat syntisiä vaikka toiset tunnustavat sen ja toiset kieltävät. Ei tarvitse kuin katsoa ympärilleen huomaa sen ja varsinkin kun katsoo peiliin. "
Tämä kyllä on niin totta uskovaisten kohdalla en missään ole tavannut niin huonoja ja pahoja ihmisiä jo syntyjään kuin uskovaisten piirissä olevat kertovat olevansa siksi varmaan heidän on niin helppo langeta aina uudestaan ja uudestaan siihen mitä he jo vat valmiiksi eli kaikkeen laittomaan kuten pedofiliaan ja muiden lähinnä synnittömien ihmisten parjaamiseen koska se ei muuta näiden synnin palvojien jo olevaa "synnillistä"olotilaa miksikään .
"Ihmisestä voi tietyissä olosuhteissa tulla sarjamurhaaja tai naisia ja homoja vihaava uskovainen. "
Hyvin tyypillistä käyttäytymistä syntiin uskovalle ihmiselle joka jo valmiiksi pitää itseänsä synnillisenä pahana ja huonona hän vain siis toteuttaa edellämainituissa asioissa sitä mitä uskoo olevansa .
"Synnin tekeminen on ihmisillä verissä ja jopa identiteettikysymys."
Monessa lahkossa se on täysin ulkoa opeteltu identiteettikysymys missä tehdään ja kasvatetaan ihmisestä synnillinen huono ja paha ihminen ja kun ihminen sisäistää tämän pahan identiteetin itsessään vain helvetti on rajana heidän mielissään jotkut heistä jopa ihan tosissaan pitävät hyvänä ja oikeutettuna asiana mielikuvitusleikeissään että heidän kanssaeläjiään kidutettasiin ikuisuus jossain heidän fantasiassaan jos ei heti eläissään niin ainakin näiden kuollessa niin sairaaksi joidenkin lahkolaisten synninpalvonta heidän mielensä on voinut tehdä.
"Kun syntisyytensä tunnustaa, ...."
Niin lahkopiru on sinut jo siinä vaiheessa vienyt ja hallitsee sairaalla tavalla mieltäsi sekä sinuun iskostamaa itse inhoasi olet siis jo menetetty tapaus. - Anonyymi
Näin se on: homo sapiens (järkevä ihminen) on samalla homo miserum (viheliäinen ihminen). Jumalan todellisuudesta voidaan kiistellä, mutta kristikunnan historia on syntiinlangenneiden ihmisten todellisuutta.
Tähänkin sopii siteerata Blaise Pascalia :
Se mikä täällä maailmassa voidaan havaita ei osoita jumaluuden täydellistä olemattomuutta, ei liioin selvää läsnäoloa, vaan itsensä salaavan Jumalan läsnäoloa.
Ihmiset eivät koskaan tee pahuuksia niin täydellisesti ja riemuisasti, kuin toteuttaessaan niitä uskonnollisesta vakaumuksesta.
Kahdenlaiset ihmiset tuntevat Jumalan; ne joilla on nöyrä sydän ja jotka rakastavat alhaisuutta, olivatpa he ymmärryksen puolesta millä asteella tahansa; sekä ne joilla on kylliksi ymmärrystä, jotta he voivat nähdä tämän totuuden.- Anonyymi
Jos ajattelemme Jumalan luoneen maailman, jonka voima on kaikkialla, emme voi siitä kilistellä, koska ihminen itse on fyysisine toimintoineen tuo luomus ja kaikki muukin materia atomeineen, mutta siitä voimme kilistellä, että onko perkele tuo Jumala, kuten uskonto väittää.
- Anonyymi
Kyllä, vain syyttömät tuomitaan, jos eivät suostu uskomaan perkeleen sanaan, että kaikki ovat jo luonnostaan pahoja ja vihattavia, kun Jumala huijasi ihmistä jo paratiisissa mistä syystä tämän on kuoltava.
- Anonyymi
Täällä todetaan, että Jumala pelastaa vain syntisiä ja että lahkolaiset ovat syntisiä piruja, niin Jumala pelastaa siis vain syntisiä lahkolaisia. Hyvät luterilaiset menevät helvettiin.
- Anonyymi
Jumala ei pelasta syntisiä piruja vaan syntisiä uskovia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala ei pelasta syntisiä piruja vaan syntisiä uskovia.
No sitten syntisillä uskovilla ei ole mitään hätää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sitten syntisillä uskovilla ei ole mitään hätää!
Juuri niin.
Uudestikastajilla on hätä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri niin.
Uudestikastajilla on hätä"Uudestikastajilla on hätä"
Eihän syntisillä ole mitään hätää! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Uudestikastajilla on hätä"
Eihän syntisillä ole mitään hätää!Mutta uudestikastajilla on kun eivät usko Jeesukseen
Anonyymi kirjoitti:
Mutta uudestikastajilla on kun eivät usko Jeesukseen
Sinulla se hätä taitaa olla. 🤨
KyIIäTaasNaurattaa kirjoitti:
Sinulla se hätä taitaa olla. 🤨
Sinä se esität luulojasi. Samaa rataa Jumalan valtakunnassa?
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Sinä se esität luulojasi. Samaa rataa Jumalan valtakunnassa?
Miksi jahtaat uskovien huomiota?
- Anonyymi
Luterilaista kirkkoa sanotaankin syntisten-pyhien kirkoksi. Ihminen on vauvasta vaariin itsessään syntinen, mutta uskon kautta Jeesukseen hän on vanhurskas.
- Anonyymi
No ei, kyllä tarvitaan jo perustana se tosi Jumalan kidutusmurha Jeesuksena mihin uskotaan. Se on kaikkien uskotunnustusten perusta tietysti.
- Anonyymi
Se on todella hieno ja lohduttava asia että ihminen on syntisenä hyväksytty. Mitä muuta me voisimmekaan olla?
- Anonyymi
Eli usko Jeesukseen sittenkin tarvitaan?
- Anonyymi
Pappi on pahan alku ja Rovasti on suurin rikollinen.
- Anonyymi
Niin sinulle on opetettu?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2272003Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101758Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse561251Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801075Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171008TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15950- 46865
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89864- 70802
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42794