Mielenkiitoinen kirjoitus päivänpolttavasta aiheesta!
Tiivistettynä; suunnitellut toimet ilmastonlämpenemisen estämiseksi eivät pelasta maapalloa.
Tarvitaan globaali poliittinen elämäntavan muutos, jos halutaan säilyttää elämä maapallolla tuleville sukupolville.
Tämän tietävät myös kaikki asiaa syvällisemmin pohdiskelleet suomalaiset tutkijat ja päättäjät?
HS:n kirjoitus: Sosiologi Hartmut Rosa, ilmastonlämpenemisen syyt.
4
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ilmastonmuutoksesta meuhkataan paljon poliittisissa piireissä ja kaikki puolueet haluavat ansioitua muutoksen torjunnassa, mutta todellisiin syihin ei haluta kajota.
Ummistetaan silmät siltä tosiasialta että maapallon "kantokyky" on rajallinen. - Anonyymi
Jos ihmisiä olisi puolet siitä, mitä on, ongelmat olisivat hallinnassa.
Ei tarvitse korkeakoulututkintoa sitä varten. - Anonyymi
Maatalous saastuttaa ja saa siitä miljardeja palkkioksi tuhotyöstään.
- Anonyymi
Liikakansoitus on perimmäinen syy ilmastonmuutokseen maapallolla.
Tällä menolla viljelysmaa ei tule riittämään ravinnon takaamiseen lisääntyvälle ihmismäärälle.
Kiina on saanut rajoitettua syntyvyyttä yksi-lapsi periaatteella aikaisemmin.
Monissa muissa maissa rajoittaminen on vaikeampaa niin kauan kuin koulutustaso on alhainen.
Kulutuksen vähentäminen on yksi keino maaperän ja ilman saasteiden torjunnassa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 782892
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232742Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1072342- 351668
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2401568- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt401495- 281290
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201256- 951181