Uskonnot kaikki samaa

Anonyymi

Kaikki uskonnot ovat taikauskoa. Niissä uskotaan olemattomaan, jota kukaan ei koskaan ole nähnyt ja jonka ihminen vain kuvittelee päässään.

43

852

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niinkö, sinulle? Olen itse eri mieltä, mutta en halua riidellä.

      • Anonyymi

        "Olen itse eri mieltä"

        Tuossahan ei kyseessä ole mielipideasia, vaan fakta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olen itse eri mieltä"

        Tuossahan ei kyseessä ole mielipideasia, vaan fakta.

        Tiedätkö mikä on fakta? Ilmeisesti et!


    • Anonyymi

      Nyt joku sekoittaa uskonnot ja taikauskon. Ne ovat eri asoita, kuten valtaosa ihmisistä ymmärtääkin.

      Jos aloittaja kuitenkin tietää eron ja silti tahallaan sanoo uskontoja taikauskoksi, hän tarkoittaa halveksia uskontoja ja uskovia. Se on sivistymätöntä.

      Minä en ole minkään uskonnon uskovainen, mutta en näe hyväksi halveksia toisten pyhiä asioita. Taikauskoinen saatan joskus olla.

      • Kyllä kyseessä on ihan sama asia.

        Veikkaan että afrikkalaiset noitatohtorit mielestäsi harjoittavat taikauskoa, mutta heille se on uskonto.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Kyllä kyseessä on ihan sama asia.

        Veikkaan että afrikkalaiset noitatohtorit mielestäsi harjoittavat taikauskoa, mutta heille se on uskonto.

        Nimenomaan noin!
        Ja silti täkäläiset uskovat eivät kykenen ymmärtämään, että myös he ova taikauskon vallassa.


      • Anonyymi

        Uskonnot ovat taikauskon erityistapaus. Kunkin uskonnon kannattajalle vieras uskonto edustaa taikauskoa. Ellei kokonaan, niin ainakin siinä nähdään sellaisia piirteitä. Omassa uskonnossa niitä ei nähdä.


      • Anonyymi

        Ei ole halveksimista jos sanoo asian niin kuin se on. Joillakin voi olla pyhä asia vaikka naisen alistaminen mutta ei sitä kuitenkaan tarvitse kehua.


    • Anonyymi

      Aloittaja on kuin sokea, joka yrittää todistaa, ettei näkevä näe. Meillä kristityillä on kokemusperäinen suhde Taivaan Isään , Jeesukseen ja Pyhään Henkeen, Se suhde on toimiva, ei kuvittelua, kuten sinä väität, vaikka et edes ole tutustunut uskon alkeisiinkaan. Myös Pyhä kirjamme Raamattu, vahvistaa elävän kokemuksemme Jumaluudesta. Emme häpeä Jeesuksen sanomaa, vaan ylistämme Häntä , koska Hänen sovitustyönsä takasi meille ikuisen elämän paratiisimaisissa oloissa, ikuisessa ilossa ja rauhassa Jumalan perheen lapsina.

      • Katso yllä.


      • Anonyymi

        Missä se "jumalasi" on? Eiköhän kyseessä ole kuvitelma tälläisen henkiolennon olemassaolosta omassa päässäsi?
        Monet tahot ovat vuosien aikana, luvanneet maksaa huomattavia rahasummia sille, joka tulee todistettavasti esittämään jotain yliluonnollista. Eipä ole hakijoita ilmaantunut. Siitäkään huolimatta, että monet lahkojen vetäjät ovat enemmän kuin ahneita rahan perään.

        "Jumalat" ja muut vastaavat ovat samalla viivalla keijukaisten, menninkäisten ja tonttujen kanssa, järjellisen mittapuuni mukaan.

        Mutta en ole keltään kieltämässä "lapsen uskoa". Haluanhan itsekin jouluna uskoa hieman joulupukkiin. Se kyllä tuntuu noita muita henkiolentoja todellisemmalta.


      • Anonyymi

        Ihmisten muinoin keksimiä tarinoita, uskokoon kuka haluaa.


    • Anonyymi

      > Kaikki uskonnot ovat taikauskoa.

      Kannattaisi opiskella perusasiat, ennen kuin tulee ylvästelemään tänne.

      Jumalaan uskominen ei ole sama kuin taikoihin uskominen.

      • Anonyymi

        Jokaisella on oikeus uskoa mihin haluaa. Sanotaan että saamelaisilla on jotain taikauskojuttua ja lapin noidat ovat jo käsite vanhoista taruista.
        Kunnioitan heidän perinteitään, enkä ala tuomitsemaan heitä siitä. Peukutan.
        Olen uskossa, eikä minun tehtäväni ole tuomita ketään uskonsa vuoksi. Päinvastoin.
        On ilo keskustella erilaisesta kulttuurista, erilaisista uskonnoista. Se on myös rikkautta, avartaa maailmankuvaa. Voin mennä rukoilemaan buddhalaistemppeliin, voin mennä rukoilemaan islamilaiseen temppeliin. Olemme uskossa veljiä kuitenkin siinä mielessä, että uskomme kaikki omaan Jumalaamme, oli hänen nimensä Hindu, Buddha tai Allah.
        Niin hullua on sotia uskosta, usko on valtava rikkaus elämässä. Oli sen suunta mikä tahansa, kunhan on rauhan uskonnosta kyse.
        Aikomukseni on vielä mennä joskus buddhalaiseen temppeliin opiskelemaan buddhalaisuutta, mielenrauhaa ja zenmäistä luonnollista rehellistä ajattelua, oppia hiljentymään rukoukseen,
        Aina on näitä nirppanokkauskovia hurskasteluineen, että ei saa mennä toiseen uskontokuntaan tutustumaan edes, ettei vihollinen vie väärään leiriin.
        Hohhoh. Suuripa on luottamus omaan Jumalaansa näillä.
        En voi siis mennä S-kauppaan ostamaan ruokaa kun minulla on K-plussakortti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella on oikeus uskoa mihin haluaa. Sanotaan että saamelaisilla on jotain taikauskojuttua ja lapin noidat ovat jo käsite vanhoista taruista.
        Kunnioitan heidän perinteitään, enkä ala tuomitsemaan heitä siitä. Peukutan.
        Olen uskossa, eikä minun tehtäväni ole tuomita ketään uskonsa vuoksi. Päinvastoin.
        On ilo keskustella erilaisesta kulttuurista, erilaisista uskonnoista. Se on myös rikkautta, avartaa maailmankuvaa. Voin mennä rukoilemaan buddhalaistemppeliin, voin mennä rukoilemaan islamilaiseen temppeliin. Olemme uskossa veljiä kuitenkin siinä mielessä, että uskomme kaikki omaan Jumalaamme, oli hänen nimensä Hindu, Buddha tai Allah.
        Niin hullua on sotia uskosta, usko on valtava rikkaus elämässä. Oli sen suunta mikä tahansa, kunhan on rauhan uskonnosta kyse.
        Aikomukseni on vielä mennä joskus buddhalaiseen temppeliin opiskelemaan buddhalaisuutta, mielenrauhaa ja zenmäistä luonnollista rehellistä ajattelua, oppia hiljentymään rukoukseen,
        Aina on näitä nirppanokkauskovia hurskasteluineen, että ei saa mennä toiseen uskontokuntaan tutustumaan edes, ettei vihollinen vie väärään leiriin.
        Hohhoh. Suuripa on luottamus omaan Jumalaansa näillä.
        En voi siis mennä S-kauppaan ostamaan ruokaa kun minulla on K-plussakortti?

        "Aikomukseni on vielä mennä joskus buddhalaiseen temppeliin opiskelemaan buddhalaisuutta, mielenrauhaa ja zenmäistä luonnollista rehellistä ajattelua, oppia hiljentymään ".

        Tuohan on aivan hyvä ajatus.
        Itse olen opiskellut hiljentymistä, mietiskelyä ja pyrkinyt rehelliseen ajatteluun. Sitä varten en kuitenkaan ole liittynyt mihinkään tahoon, enkä mennyt mihinkään. Tämän teen tykönäni, olen sitten missä olen. Asiahan tapahtuu pääni sisällä. En tarvitse mitään tiettyä ympäristöä, tai tiettyjä seiniä ympärilläni. En silti usko mihinkään yliluonnolliseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella on oikeus uskoa mihin haluaa. Sanotaan että saamelaisilla on jotain taikauskojuttua ja lapin noidat ovat jo käsite vanhoista taruista.
        Kunnioitan heidän perinteitään, enkä ala tuomitsemaan heitä siitä. Peukutan.
        Olen uskossa, eikä minun tehtäväni ole tuomita ketään uskonsa vuoksi. Päinvastoin.
        On ilo keskustella erilaisesta kulttuurista, erilaisista uskonnoista. Se on myös rikkautta, avartaa maailmankuvaa. Voin mennä rukoilemaan buddhalaistemppeliin, voin mennä rukoilemaan islamilaiseen temppeliin. Olemme uskossa veljiä kuitenkin siinä mielessä, että uskomme kaikki omaan Jumalaamme, oli hänen nimensä Hindu, Buddha tai Allah.
        Niin hullua on sotia uskosta, usko on valtava rikkaus elämässä. Oli sen suunta mikä tahansa, kunhan on rauhan uskonnosta kyse.
        Aikomukseni on vielä mennä joskus buddhalaiseen temppeliin opiskelemaan buddhalaisuutta, mielenrauhaa ja zenmäistä luonnollista rehellistä ajattelua, oppia hiljentymään rukoukseen,
        Aina on näitä nirppanokkauskovia hurskasteluineen, että ei saa mennä toiseen uskontokuntaan tutustumaan edes, ettei vihollinen vie väärään leiriin.
        Hohhoh. Suuripa on luottamus omaan Jumalaansa näillä.
        En voi siis mennä S-kauppaan ostamaan ruokaa kun minulla on K-plussakortti?

        > Suuripa on luottamus omaan Jumalaansa näillä.

        Enemmän kyse on sitä, että jotkut haluavat olla uskollisia Jumalalle, eivätkä ale palvoa muita jumalia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella on oikeus uskoa mihin haluaa. Sanotaan että saamelaisilla on jotain taikauskojuttua ja lapin noidat ovat jo käsite vanhoista taruista.
        Kunnioitan heidän perinteitään, enkä ala tuomitsemaan heitä siitä. Peukutan.
        Olen uskossa, eikä minun tehtäväni ole tuomita ketään uskonsa vuoksi. Päinvastoin.
        On ilo keskustella erilaisesta kulttuurista, erilaisista uskonnoista. Se on myös rikkautta, avartaa maailmankuvaa. Voin mennä rukoilemaan buddhalaistemppeliin, voin mennä rukoilemaan islamilaiseen temppeliin. Olemme uskossa veljiä kuitenkin siinä mielessä, että uskomme kaikki omaan Jumalaamme, oli hänen nimensä Hindu, Buddha tai Allah.
        Niin hullua on sotia uskosta, usko on valtava rikkaus elämässä. Oli sen suunta mikä tahansa, kunhan on rauhan uskonnosta kyse.
        Aikomukseni on vielä mennä joskus buddhalaiseen temppeliin opiskelemaan buddhalaisuutta, mielenrauhaa ja zenmäistä luonnollista rehellistä ajattelua, oppia hiljentymään rukoukseen,
        Aina on näitä nirppanokkauskovia hurskasteluineen, että ei saa mennä toiseen uskontokuntaan tutustumaan edes, ettei vihollinen vie väärään leiriin.
        Hohhoh. Suuripa on luottamus omaan Jumalaansa näillä.
        En voi siis mennä S-kauppaan ostamaan ruokaa kun minulla on K-plussakortti?

        "Sanotaan että saamelaisilla on jotain taikauskojuttua ja lapin noidat ovat jo käsite vanhoista taruista.
        Kunnioitan heidän perinteitään"

        Sopii kunnioittaakin. Vanhastaan on palvottu aurinkoakin. Se on kongreettinen olemassaoleva kohde, joka nyt varmasti on kaiken maapallon elämän edellytys, eikä mikään päässä kuviteltu henkiolento.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella on oikeus uskoa mihin haluaa. Sanotaan että saamelaisilla on jotain taikauskojuttua ja lapin noidat ovat jo käsite vanhoista taruista.
        Kunnioitan heidän perinteitään, enkä ala tuomitsemaan heitä siitä. Peukutan.
        Olen uskossa, eikä minun tehtäväni ole tuomita ketään uskonsa vuoksi. Päinvastoin.
        On ilo keskustella erilaisesta kulttuurista, erilaisista uskonnoista. Se on myös rikkautta, avartaa maailmankuvaa. Voin mennä rukoilemaan buddhalaistemppeliin, voin mennä rukoilemaan islamilaiseen temppeliin. Olemme uskossa veljiä kuitenkin siinä mielessä, että uskomme kaikki omaan Jumalaamme, oli hänen nimensä Hindu, Buddha tai Allah.
        Niin hullua on sotia uskosta, usko on valtava rikkaus elämässä. Oli sen suunta mikä tahansa, kunhan on rauhan uskonnosta kyse.
        Aikomukseni on vielä mennä joskus buddhalaiseen temppeliin opiskelemaan buddhalaisuutta, mielenrauhaa ja zenmäistä luonnollista rehellistä ajattelua, oppia hiljentymään rukoukseen,
        Aina on näitä nirppanokkauskovia hurskasteluineen, että ei saa mennä toiseen uskontokuntaan tutustumaan edes, ettei vihollinen vie väärään leiriin.
        Hohhoh. Suuripa on luottamus omaan Jumalaansa näillä.
        En voi siis mennä S-kauppaan ostamaan ruokaa kun minulla on K-plussakortti?

        Mielenrauha on arvokas. Spinoza-kommenttia aiheesta:

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Etiikka_(Spinoza)

        "Spinoza myös opetti, että ihminen voi saavuttaa mielenrauhan ymmärtämällä, että kaikki on ennalta määrättyä ja sitä ei voida muuttaa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenrauha on arvokas. Spinoza-kommenttia aiheesta:

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Etiikka_(Spinoza)

        "Spinoza myös opetti, että ihminen voi saavuttaa mielenrauhan ymmärtämällä, että kaikki on ennalta määrättyä ja sitä ei voida muuttaa."

        Eli pahasti pieleen meni Spinozan näkemys, koska se perustui puhtaasti mielikuvitukseen. Empiriaan tuo näkemys ei perustunut.

        Taitavan sanansäilän omaava, voi kehitellä sellaisen luomuksen, joka vakuuttaa sellaisia, jotka eivät ymmärrä verrata verbaalista aikaansaannosta todellisuuteen.

        Uskonnot ovat loistavia esimerkkejä tuollaisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli pahasti pieleen meni Spinozan näkemys, koska se perustui puhtaasti mielikuvitukseen. Empiriaan tuo näkemys ei perustunut.

        Taitavan sanansäilän omaava, voi kehitellä sellaisen luomuksen, joka vakuuttaa sellaisia, jotka eivät ymmärrä verrata verbaalista aikaansaannosta todellisuuteen.

        Uskonnot ovat loistavia esimerkkejä tuollaisesta.

        Mitä kertoo tiede?

        Ilmeisesti suhteellisuusteorian mukaan tulevaisuus on määrätty, kvanttifysiikan mukaan ei. Kumpi teoria osuu lähemmäksi todellisuutta, toistaiseksi ei siitä ole varmuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä kertoo tiede?

        Ilmeisesti suhteellisuusteorian mukaan tulevaisuus on määrätty, kvanttifysiikan mukaan ei. Kumpi teoria osuu lähemmäksi todellisuutta, toistaiseksi ei siitä ole varmuutta.

        "Mitä kertoo tiede?
        Ilmeisesti suhteellisuusteorian mukaan tulevaisuus on määrätty, kvanttifysiikan mukaan ei. Kumpi teoria osuu lähemmäksi todellisuutta, toistaiseksi ei siitä ole varmuutta."

        Tieteessä kaikki ei ole teoriaa, vaan päinvastoin.
        Tulevaisuudesta paljonkin on tiedossa. Kuten auringon kerran tapahtuva tuhoutuminen ja maapallolta kaiken elämän kuoleminen. Siitä on täysi varmuus.


      • Anonyymi

        Miten se, että "Jumala loi" eroaa siitä, että "Jumala taikoi"?


      • Anonyymi

        Mitä eroa niissä sitten on? Ovatko jotkut "jumalat" todellisempia kuin toiset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella on oikeus uskoa mihin haluaa. Sanotaan että saamelaisilla on jotain taikauskojuttua ja lapin noidat ovat jo käsite vanhoista taruista.
        Kunnioitan heidän perinteitään, enkä ala tuomitsemaan heitä siitä. Peukutan.
        Olen uskossa, eikä minun tehtäväni ole tuomita ketään uskonsa vuoksi. Päinvastoin.
        On ilo keskustella erilaisesta kulttuurista, erilaisista uskonnoista. Se on myös rikkautta, avartaa maailmankuvaa. Voin mennä rukoilemaan buddhalaistemppeliin, voin mennä rukoilemaan islamilaiseen temppeliin. Olemme uskossa veljiä kuitenkin siinä mielessä, että uskomme kaikki omaan Jumalaamme, oli hänen nimensä Hindu, Buddha tai Allah.
        Niin hullua on sotia uskosta, usko on valtava rikkaus elämässä. Oli sen suunta mikä tahansa, kunhan on rauhan uskonnosta kyse.
        Aikomukseni on vielä mennä joskus buddhalaiseen temppeliin opiskelemaan buddhalaisuutta, mielenrauhaa ja zenmäistä luonnollista rehellistä ajattelua, oppia hiljentymään rukoukseen,
        Aina on näitä nirppanokkauskovia hurskasteluineen, että ei saa mennä toiseen uskontokuntaan tutustumaan edes, ettei vihollinen vie väärään leiriin.
        Hohhoh. Suuripa on luottamus omaan Jumalaansa näillä.
        En voi siis mennä S-kauppaan ostamaan ruokaa kun minulla on K-plussakortti?

        En ole koskaan kuullutkaan HINDU nimisestä jumalasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sanotaan että saamelaisilla on jotain taikauskojuttua ja lapin noidat ovat jo käsite vanhoista taruista.
        Kunnioitan heidän perinteitään"

        Sopii kunnioittaakin. Vanhastaan on palvottu aurinkoakin. Se on kongreettinen olemassaoleva kohde, joka nyt varmasti on kaiken maapallon elämän edellytys, eikä mikään päässä kuviteltu henkiolento.

        Aurinko on ollut ensimmäinen ihmisen palvonnan kohde, siinä on järkeä koska maapallolla ei olisi mitään elämää ilman sitä.


    • Anonyymi

      Logiikkasi mukaisesti myös ateismi on uskonto, koska uskot siihen vaikka et näe. Olet kuin sokea, joka väittää, ettei näkevä näe.

      • Anonyymi

        Aloittaja puhui että uskonnot ovat taikauskoa. Mikä ateismissa mielestäsi on taikauskoa?


      • Anonyymi

        Kukaan ei voi uskoa ateismiin koska ateismi tarkoittaa että EI USKO ihmisen keksimiin satuihin.


    • Anonyymi

      Nyt on vaikuttamassa maailmanlaajuinen liike, joka pyrkiin yhdistämään kaiken maailmanhallituksen alaisuuteen. https://www.youtube.com/results?search_query=juha ahvio pakottaako yhteiskunta

      • Anonyymi

        Maailmankatsomuksen omaksumiseen ei pakoteta.

        Maailmanlaajuista tai ihmiskunnanlaajuista yhteistomintaa tarvitaan mm ilmastonmuutoksen torjuntaan ja pandemioiden hillintään. Myös luontokadon ehkäisemiseen tarvitaan koko ihmiskunta mukaan, ihminen ei voi elää ilman luontoa. Luonto tuottaa meille ruoan, hapen ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailmankatsomuksen omaksumiseen ei pakoteta.

        Maailmanlaajuista tai ihmiskunnanlaajuista yhteistomintaa tarvitaan mm ilmastonmuutoksen torjuntaan ja pandemioiden hillintään. Myös luontokadon ehkäisemiseen tarvitaan koko ihmiskunta mukaan, ihminen ei voi elää ilman luontoa. Luonto tuottaa meille ruoan, hapen ym.

        Ihminen on jo ylittänyt kaksinkertaisesti oman ekologisen lokeronsa luonnossa.
        Ylikulutuspäivää vietetään jo vuoden puolivälissä ja vuosi vuodelta se aikaistuu.
        Ilmastonmuutoskin tulisi hoidettua, kun maapallon ihmismäärä puolitettaisiin.
        Liika väestömäärä on se todellinen ongelma maapallolla.


    • Anonyymi

      "Liika väestömäärä on se todellinen ongelma maapallolla."

      Väestömäärän hillitsemisessä on kansainvälinen yhteistyö avuksi, vaikka koulutus ja elintaso näyttävät parhaimmin pienentävän lapsilukua. Kolutusta myös voidaan edistää laajalla yhteistoiminnalla.

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä, että mainitsemasi toimenpiteet auttavat liikakansoitukseen.
        Nythän maapallolla elää n. 8 miljardia ihmistä ja vuoteen 2050 väestömäärän on ennustettu kasvavan 10 miljardiin.
        Toivottavasti sitä koulutusta ja tietoa saadaan perille kolmansiin maihin, ennen kuin on myöhäistä.


    • Anonyymi

      Juuri näin se hyvin monen yhteiskunnan ja ihmisen osalta on. Lisäksi uskonnot on olleet sekoittamassa ja aivopesemässä ihmistä pois hänelle tyypillisestä logiikasta hänen olemassa olostaan ja elämästään.
      Nythän on kuitenkin niin, että ihminen on osa kaikkeutta siis kaikkea elävää mikä on ja elää ja lisääntyy. Hän on siis osa jopa kosmosta. Tämä ajatukseni perustuu lähinnä siihen, että elämä maapallolla ei olisi mahdollista ilman aurinkoa ja mahdollisesti ilman kuuta josta on peräisin ainakin vuorovesi vaihtelu. Elollisten olentojen välillä kasvit mukaan lukien vallitsee kosminen ajattelu, tällä viittaan esm siihen, että kaikilla lihallisilla on itsesuojelu vaisto joka sekin pitää elämää yllä maapallolla.
      Nyt puuttuisin esm siihen miksi luonnon lakien mukaan ihmisten on tapettava toisiaan esm sodissa ,siksi että tänä päivänä on tätä lajia liikaa ja meillä ei ole enää luonnollista meitä voimakkaampaa eläintä, joka tarvitsisi meitä ravinnokseen.
      Eläin niin kuin ihmiskunnassakin on olemassa erilaiset tauti bakteerit ja virukset jotka on estämässä jonkin lajin liialta lisääntymiseltä. Viittaan vaikka ihmislajissa olleisiin sairauksiin, kuten Mustasurma. Rokot. Espanjantauti ja nyt Korona. Näillä taudeilla on estetty lajien liika lisääntyminen ja tämä on luonnon järjestys näissä asioissa.

      Vielä tästä ihmisen keksimästä esm Kristin uskosta:- Kristin uskossa on korostunut iankaikkisen elämän toive ajattelu siksi, että meissä on se mainitsemani itsesuojelu vaisto eikä kukaan haluaisi kuolla. Uskosta osattomille sitten luataan iankaikkista kidutusta helvetissä, tuonelassa ym kidutusta. Nämä asiat ovat valtaa pitävien uskonnolisten johtajien keksimiä ja kurin pitoa varten ihmisille näitä puhuttiin. Iankaikkinen elämä ihmisissä on mutta se ei ole siinä muodossa kuin uskonto sen opettaa. Iankaikkinen elämä meissä on siten, että me saamme lapsia ja lapsen lapsia jne. Nyt siis amat perimät jotka meillä on siirtyvät meidän suvuissamme esiisiltämme lähtien tuleville sukupolville.

      Elämä itsessään on niin suuri asia, että se on jo sinänsä kyllin suurta ja pyhää ilman meidän jumala kuvitelmiamme.

      • Anonyymi

        Huomaan, että osaat ajatella. Tästä on helppo olla samaa mieltä.
        Uskontojen lisäksi aivopesussa ovat mukana väestön ja yhteiskunnan monet kerrokset, unohtamatta eri maiden koulujärjestelmiä, jotka nekin valitettettavasti tahtovat tasapäistää ja johdatella johonkin uskonnon suuntaukseen. Eroja tietysti on. Joissain maissa paino on pelkästään sikäläisten uskontekstien tankkaamista ja ulkoa opettelua. Eihän siinä voi järki ja ajattelu kehittyä mitenkään. Onneksi voi kai kutsua sitä, että useimmissa maissa opetukseen kuuluu paljon muutakin. Kun tieto kasvaa, niin kuvitelmat hälvenee.
        Ihmiset ja kaikki ympärillämme, koko universumi on tähtipölyä, alkuräjähdyksen jälkeen muodostunutta. Tästä voisi uskontojen sijaan opettaa kouluissa enemmän. Eri tieteenaloja ja filosofiaa olisi hyvä lisätä alaluokilta lähtien. Tieteen taitajia on, mutta järkiperäisellä koulutuksella tätä lisättäisiin ja luotaisiin paremmat mahdollisuudet ihmiskunnalle tulevaisuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaan, että osaat ajatella. Tästä on helppo olla samaa mieltä.
        Uskontojen lisäksi aivopesussa ovat mukana väestön ja yhteiskunnan monet kerrokset, unohtamatta eri maiden koulujärjestelmiä, jotka nekin valitettettavasti tahtovat tasapäistää ja johdatella johonkin uskonnon suuntaukseen. Eroja tietysti on. Joissain maissa paino on pelkästään sikäläisten uskontekstien tankkaamista ja ulkoa opettelua. Eihän siinä voi järki ja ajattelu kehittyä mitenkään. Onneksi voi kai kutsua sitä, että useimmissa maissa opetukseen kuuluu paljon muutakin. Kun tieto kasvaa, niin kuvitelmat hälvenee.
        Ihmiset ja kaikki ympärillämme, koko universumi on tähtipölyä, alkuräjähdyksen jälkeen muodostunutta. Tästä voisi uskontojen sijaan opettaa kouluissa enemmän. Eri tieteenaloja ja filosofiaa olisi hyvä lisätä alaluokilta lähtien. Tieteen taitajia on, mutta järkiperäisellä koulutuksella tätä lisättäisiin ja luotaisiin paremmat mahdollisuudet ihmiskunnalle tulevaisuudessa.

        Kiitos osasit kirjoittaa kuten olen ajatellut ja jo yllä kirjoitetun kirjoittanut. Tämä osoittaa, että kirjoitit yllä kirjoitetun siten kun kirjoitit, koska se on totuus ja totuutta ei voi muuksi muuttaa.
        Minusta tuntuu, että tämä kehittyneempi elämän katsomus muodostuu ajattelevien ihmisten yhteiseksi näkemykseksi elämästämme tällä planeetalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos osasit kirjoittaa kuten olen ajatellut ja jo yllä kirjoitetun kirjoittanut. Tämä osoittaa, että kirjoitit yllä kirjoitetun siten kun kirjoitit, koska se on totuus ja totuutta ei voi muuksi muuttaa.
        Minusta tuntuu, että tämä kehittyneempi elämän katsomus muodostuu ajattelevien ihmisten yhteiseksi näkemykseksi elämästämme tällä planeetalla.

        Joskus sanatkin ovat kuin runoutta. Sitä on antoisaa lukea.


    • Anonyymi

      juu...jos uskonnon oli tarkoitus tulla meille ihmiskunnalle ,,miksi siitä
      tapellaan tapetaan ,,uskontoja on liikaa satoja huh ,,,eli ihminen
      tekee niitä...ok

      • Anonyymi

        Mistäpä lahkot tulisivatkaan, ellei niitä ihminen tekisi (omia tarpeitaan varten).


    • Anonyymi

      Nyt aloittaja ei puhu totta. Hänkin todellisuudessa on nähnyt Jumalan vaikka tällä hetkellä ei sitä ymmärryksellisesti käsitä, vaikka todisteet ovat aivan omin silmin havaittavia.
      Sinulla on oma koti. Asut talossa. Pitäisit minua ehkä omituisena jos väittäisi tosissani sinulle, että huoneistoasi kaikkine tarpeellisine hyödykkeineen ei ole kukaan tehnyt. Ne vain sattuman oikusta ilmaantuivat kaikki olemassaoloon ja ihmeellistä vielä. Kaikki olivat tarpeellisia ja kotisi hyödykkeitä voi käyttää monipuolisesti.
      Sinulla on kotona mahdollisesti kauniit verhot, jotka ovat itsesi ostamat tai ehkä suuremmalla todennäköisyydellä äidiltä saadut. No. Kukaan ei ole ripustanut sinulle verhoja nipseillä verhotankoosi katon rajaan. Ne vain sattuman oikusta ilmaantuivat verhotankoihin kenenkään riipustamatta eräänä kesäisenä aamuna.
      Tässä hyvin yksinkertainen totuus että kaikella on tekijä. Mikään ei voi tulla olemassaoloon ilman tekijää. Tekijän takana on aina jokin älyllinen olento.
      Tai katso joskus tähtitaivaallle. Ainetta ei ole aina ollut olemassa. Siksi tyhjästä ei voi tulla mitään elävää.

      • Anonyymi

        Kiitos Jumala että olet taikonut minulle oman kodin ja vielä kauniit verhotkin. KIITOS.


    • Anonyymi

      tarina luo uskomukset, jotka luovat tunteita ja lisää ajatuksia, ja se on mihin uskotaan. ei kuitenkaan mene jakeluun jostain psykologisesta syystä, ja se olisi korjattava koulutuksessa, ja pakkoterapialla, jos ei argumentit riitä. joku lupa pitäisi saada samaten, kuten elämässä yleensäkin. puheen vapaus on yliammuttu oikeus.

    • Anonyymi

      Uskonto on sananakin harhaanjohtava Ns. uskonnoissa on oikeasti kyse totuudesta eli omasta todellisuudesta niin ettei tarvitse elää kuvitelmissaan. Uskovaiset ovat eri porukkaa. Uskovaiset uskovat esimerkiksi puolueiden ideologioihin ja eri saarnaajien lupauksiin. Kaikki kuitenkin uskovat johonkin ja aika paljoon erilaisia asioita.

      Eihän uskonnolliset kirjat vaadi lukijaansa uskomaan mitään vaan niitä tulkitsevat papit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1898
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1485
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe