Minun alaikäisellä pojalla on etutili, jossa minä olen käyttöoikeuden haltija.
Voiko ulosotto viedä sieltä rahoja, kun minä olen siis uo:n asiakas ja lähivanhempi.
Alaikäinen tilinomistaja ja ulosotto
11
1042
Vastaukset
- Anonyymi
Voi viedä
- Anonyymi
Millä perusteella? Jos tilinomistaja on tämä lapsi, ei huoltaja.
- Anonyymi
Sieltä otetaan missä on
- Anonyymi
Ei voi. Sivulliselle kuuluvaa omaisuutta ei ulosmitata. Paitsi ehkä tilanteessa jossa on yritetty siirtää omia rahoja "turvaan" ulosotolta.
https://www.minilex.fi/q/ulosotto-lapsen-varoista - Anonyymi
Kyllä voi, huoltaja on rahojen haltija kunnes lapsi täyttää 18 jne
- Anonyymi
'Minun alaikäisellä pojalla on etutili, jossa minä olen käyttöoikeuden haltija.
Voiko ulosotto viedä sieltä rahoja, kun minä olen siis uo:n asiakas ja lähivanhempi.'
Kyllä voi, kun olet käyttöoikeudenhaltija. Jos ulosottomies epäilee vilunkia, alaikäistenkin rahat lähtee. - Anonyymi
Et voi siirtää omia rahojasi tälle tilille piiloon ja käyttää niitä itse. Sitä kuitenkin hait kysymyksellä?
- Anonyymi
Ainakin pankki alkaisi seuraamaan rahojen lähteitä ja kohteita! Itsellä on kokemusta asiasta. Pankki oli tehnyt tarkistuksen ja tuumasiat että kaikki on mahdollista jos ihminen haluaa!
- Anonyymi
Voiko ulosotossa oleva olla edunvalvoja alaikäiselle? Jos ”päämies” olisi esim iäkäs vanhempi ja aikuinen lapsi jolla on UO alkaisi valtakirjalla hoitamaan asioita, niin tuskin pankki hyväksyisi!
- Anonyymi
Voi olla...vähän eri asia olla "edunvalvoja" alaikäiselle, omalle lapselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla...vähän eri asia olla "edunvalvoja" alaikäiselle, omalle lapselle.
9.2.2022 klo 14:13 ja 14:20 viestit kirjoittanut kommentoi!
Omille lapsille ollaan huoltajia. Mutta ihan omasta kokemuksesta. Oma äiti sotki aikanaan asiat ja asiani. Vasta vuosikymmeniä pahimman jälkeen kun asioita oli vielä kesken oli pankinjohtaja sanonut harmittelevansa liiallista myötäilemistä. Itse olin todella pentu ja äitini oli kykenemätön!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818