Oon 15v tyttö enkä oo muistanut syödä lukion alettua kunnolla. Oon laihtunut 5-6kg n. 3kk aikana ja se näkyy jo selvästi peiliin katsoessa jo valmiiksi hoikkana. Mua stressaa joka päivä tosi paljon olla koulussa koska siellä on kamala ilmapiiri. Mulla on kokoajan maha kipeä enkä pysty syödä. Aamuisin en kerkeä, koska täytyy pyöräillä pysäkille 3km enkä vaan pysty herätä riittävän aikasin (tarvin ehkä 20herätystä että herään). Pyöräillessä tulee monesti tosi huono olo nälän takia. Koulussa en pysty syödä koska ahdistaa. Iltapäivällä ahdistaa kotiin tultua se huono olo jonka syömättömyys on tuonu (pelkään oksentamista ja pahaa oloa yli kaiken) ja en syö siksi silloin. Monesti herään klo 7 ja ensimmäinen ateria saattaa olla klo 18. Sen jälkeen en voi syödä mitään loppu iltana ja sama jatkuu. Oon aina ollut hoikka ja pienenä mua käytettiin painokontrolleissa jatkuvasti. En todellakaan halua sitä uudestaan mutta kohta vanhemmat huomaa mun painon laskun ihan varmasti. Koitan pakkosyöttää itseäni mutta se on vaikeaa. Tänään oon saanut alas näkkärin ja palan piirakkaa. Tästä on tullu mulle ihan hirveä ongelma ja nykyään en edes jaksa syödä yhtä leipää enempää tulematta ihan täyteen. Tiedostan että tarvisin apua mutta en osaa sitä hakea. Mun vanhemmillakin on jo liikaa huolehdittavaa pikkusiskon ja sen mielenterveysongelmien takia.
Tahaton laihtuminen stressin takia
3
65
Vastaukset
- Anonyymi
Silloin ei saa kyllä mitään alas kun ahdistaa pitemmän päälle et kohta jaksa. Pitäiskö miettiä koulua onko se sulle oikea paikka jos siel huono ilmapiiri. Voisko tulla jokin muu koulutus vaihtoehtona kun ei siellä nälkäisenä tarvi kärsiä. Jos kuitenkin jatkat lukiota niin jotain pitää muuttua että pystyt syömään. Ota ainakin välipalapatukoita evääksi tai proteiinijuomaa ym. Tsemppiä
- Anonyymi
Kiitos! <3 Oon miettinyt lukion vaihtoa mutta se vaatii tarpeeks hyvät arvosanat. Nyt koitan opiskella täysillä ja sitten toivotaan että vaihto onnistuis. Tiedän että kaikki muuttus paremmaks siellä koulussa.
- Anonyymi
Oletko käynyt ihan koulun terkkarilla tai psykologilla puhumassa? Kokemuksesta voin sanoa, että kannattaa pieneltäkin tuntuvan ongelman vuoksi mennä, sillä varhainen asiaan puuttuminen voi estää sen pitkittymisen ja huononemisen. Vaikka onkin väliaikainen asia, jonakin päivänä lukio loppuu, niin siitä voi kuitenkin jäädä pysyviä vaikutuksia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .794468Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631353091Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4002179Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2191296Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 761197
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301064- 631056
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983