Tahaton laihtuminen stressin takia

Anonyymi

Oon 15v tyttö enkä oo muistanut syödä lukion alettua kunnolla. Oon laihtunut 5-6kg n. 3kk aikana ja se näkyy jo selvästi peiliin katsoessa jo valmiiksi hoikkana. Mua stressaa joka päivä tosi paljon olla koulussa koska siellä on kamala ilmapiiri. Mulla on kokoajan maha kipeä enkä pysty syödä. Aamuisin en kerkeä, koska täytyy pyöräillä pysäkille 3km enkä vaan pysty herätä riittävän aikasin (tarvin ehkä 20herätystä että herään). Pyöräillessä tulee monesti tosi huono olo nälän takia. Koulussa en pysty syödä koska ahdistaa. Iltapäivällä ahdistaa kotiin tultua se huono olo jonka syömättömyys on tuonu (pelkään oksentamista ja pahaa oloa yli kaiken) ja en syö siksi silloin. Monesti herään klo 7 ja ensimmäinen ateria saattaa olla klo 18. Sen jälkeen en voi syödä mitään loppu iltana ja sama jatkuu. Oon aina ollut hoikka ja pienenä mua käytettiin painokontrolleissa jatkuvasti. En todellakaan halua sitä uudestaan mutta kohta vanhemmat huomaa mun painon laskun ihan varmasti. Koitan pakkosyöttää itseäni mutta se on vaikeaa. Tänään oon saanut alas näkkärin ja palan piirakkaa. Tästä on tullu mulle ihan hirveä ongelma ja nykyään en edes jaksa syödä yhtä leipää enempää tulematta ihan täyteen. Tiedostan että tarvisin apua mutta en osaa sitä hakea. Mun vanhemmillakin on jo liikaa huolehdittavaa pikkusiskon ja sen mielenterveysongelmien takia.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Silloin ei saa kyllä mitään alas kun ahdistaa pitemmän päälle et kohta jaksa. Pitäiskö miettiä koulua onko se sulle oikea paikka jos siel huono ilmapiiri. Voisko tulla jokin muu koulutus vaihtoehtona kun ei siellä nälkäisenä tarvi kärsiä. Jos kuitenkin jatkat lukiota niin jotain pitää muuttua että pystyt syömään. Ota ainakin välipalapatukoita evääksi tai proteiinijuomaa ym. Tsemppiä

    • Anonyymi

      Kiitos! <3 Oon miettinyt lukion vaihtoa mutta se vaatii tarpeeks hyvät arvosanat. Nyt koitan opiskella täysillä ja sitten toivotaan että vaihto onnistuis. Tiedän että kaikki muuttus paremmaks siellä koulussa.

    • Anonyymi

      Oletko käynyt ihan koulun terkkarilla tai psykologilla puhumassa? Kokemuksesta voin sanoa, että kannattaa pieneltäkin tuntuvan ongelman vuoksi mennä, sillä varhainen asiaan puuttuminen voi estää sen pitkittymisen ja huononemisen. Vaikka onkin väliaikainen asia, jonakin päivänä lukio loppuu, niin siitä voi kuitenkin jäädä pysyviä vaikutuksia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1806
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      44
      1387
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe