Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Onko nykytilanne eettinen?

Anonyymi

Onko eettisesti oikein että ihmisiä painostetaan ja lahjotaan osallistumaan lääketieteelliseen kokeiluun?

Eikö sellainen tilanne ole eettisesti sairas että henkilöt joutuvat suostumaan vaarantamaan henkensä jotta esim,saisivat pitää työpaikkansa?
Lääketieteelliset päätökset tehdään yleensä miettien onko toimenpiteestä hyötyä potilaalle eikä yhteiskunnallisten etujen saamisen perusteella.

Miksi on tarve sensuroida ja vaientaa tutkijoita, virologeja ja muita asiantuntijoita jos mitään väärää ei tehdä?

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      > Onko eettisesti oikein että ihmisiä painostetaan ja lahjotaan osallistumaan lääketieteelliseen kokeiluun?

      Ei. Nykytilanne on vastoin Nurenbergin koodia. On erikoista, että fasismi hyväksytään nykyään niin helposti.

    • Anonyymi

      Kyllä kyseessä on taas puhtaasti raha niinkuin esim. ilmastonmuutoksessa.
      Maksettu media lietsoo ihmiset paniiikkiin.
      Joukkohysteriassa ei kukaan osaa ajatella järkevästi, kun jotain asiaa toistetaan jatkuvasti niin ihminen on sen verran tyhmä että lopulta uskoo, vaikka oma järki muuta sanoisikin. Natsit käyttivät tätä metodia ainoinaan ja hyvin se näyttää uppoavan vielä nykyäänkin.

      Ei koronapassia työpaikoille
      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/9240

    • Anonyymi

      Kysyit siis, mikä on oikein tai väärin? Ei helppo kysymys.

      Tieto lisää tuskaa. Jos omaan kuplaan tulee tietoa, joka ei ole mukavuusalueella, helposti tulee mieleen huutaa, että se on väärin, se ei kuulu mulle tai minä en sitä usko.

      Kysymys on keneen luotat? Mitä tietolähteitä käytät?

      Ihan tavallisen suomalaisen koulun käyneenä uskon näihin suomalaisiin koulutettuihin kun he antavat suosituksia esim. terveydehuollon alalta. Olen elämässäni nähnyt niin monesti, kuinka hyvin asioita on hoidettu.
      Pahoittelen, jos sinulla ei ole samaa kokemusta.

      • Anonyymi

        Hyvä että pahoittelet. Kaikilla ei ole samanlaista kokemusta.


    • Anonyymi

      Joo, media on maksettu.
      Se ei kuitenkaan voi kiistää maailman tutkimuslaitosten tuloksia. Jos kaikki kuluttaisivat niinkuin suomalaiset, tarvittaisiin neljä maapalloa.
      Mietihän sitä jonkin aikaa. Meitä on 5,5 miljoonaa ja maapallolla väkeä lähes 8 miljardia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe