Onko nykytilanne eettinen?

Anonyymi

Onko eettisesti oikein että ihmisiä painostetaan ja lahjotaan osallistumaan lääketieteelliseen kokeiluun?

Eikö sellainen tilanne ole eettisesti sairas että henkilöt joutuvat suostumaan vaarantamaan henkensä jotta esim,saisivat pitää työpaikkansa?
Lääketieteelliset päätökset tehdään yleensä miettien onko toimenpiteestä hyötyä potilaalle eikä yhteiskunnallisten etujen saamisen perusteella.

Miksi on tarve sensuroida ja vaientaa tutkijoita, virologeja ja muita asiantuntijoita jos mitään väärää ei tehdä?

6

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

> Onko eettisesti oikein että ihmisiä painostetaan ja lahjotaan osallistumaan lääketieteelliseen kokeiluun?

Ei. Nykytilanne on vastoin Nurenbergin koodia. On erikoista, että fasismi hyväksytään nykyään niin helposti.

• Anonyymi

Kyllä kyseessä on taas puhtaasti raha niinkuin esim. ilmastonmuutoksessa.
      Maksettu media lietsoo ihmiset paniiikkiin.
      Joukkohysteriassa ei kukaan osaa ajatella järkevästi, kun jotain asiaa toistetaan jatkuvasti niin ihminen on sen verran tyhmä että lopulta uskoo, vaikka oma järki muuta sanoisikin. Natsit käyttivät tätä metodia ainoinaan ja hyvin se näyttää uppoavan vielä nykyäänkin.

Ei koronapassia työpaikoille
      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/9240

• Anonyymi

Kysyit siis, mikä on oikein tai väärin? Ei helppo kysymys.

Tieto lisää tuskaa. Jos omaan kuplaan tulee tietoa, joka ei ole mukavuusalueella, helposti tulee mieleen huutaa, että se on väärin, se ei kuulu mulle tai minä en sitä usko.

Kysymys on keneen luotat? Mitä tietolähteitä käytät?

Ihan tavallisen suomalaisen koulun käyneenä uskon näihin suomalaisiin koulutettuihin kun he antavat suosituksia esim. terveydehuollon alalta. Olen elämässäni nähnyt niin monesti, kuinka hyvin asioita on hoidettu.
      Pahoittelen, jos sinulla ei ole samaa kokemusta.

• Anonyymi

Hyvä että pahoittelet. Kaikilla ei ole samanlaista kokemusta.

• Anonyymi

Joo, media on maksettu.
      Se ei kuitenkaan voi kiistää maailman tutkimuslaitosten tuloksia. Jos kaikki kuluttaisivat niinkuin suomalaiset, tarvittaisiin neljä maapalloa.
      Mietihän sitä jonkin aikaa. Meitä on 5,5 miljoonaa ja maapallolla väkeä lähes 8 miljardia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2121
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1399
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1366
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      370
      1233
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      927
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      161
      819
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      796
    8. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      716
    9. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      712
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      665
    Aihe