Onko se nöyryyttä vai ylpeyttä?
Selef
Elän lähestulkoon päivittäisessä parannuksenteossa tarkkaillen tekojani
44
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ja valmista ei vaan tule eikä Jumalastakaan se lie tule niin mistä sitä sitten piisaa ?
"Neuroosista kärsivä valittaa usein itse häiritseviä tunteitaan ja pahaa oloaan."
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2003/02/25/neuroottiset-hairiot
Aika pelastaa ! - Anonyymi
On siinä meillä niinsanottu sankari leuka koholla. Luulee olevansa parempi kuin muut. Itserakas minäminätyyppi. Nytkin pitää puhua vain kommandosta.
En tiedä ketään muuta noin kovaa ja ylpeää ihmistä. - Anonyymi
Lopettaisit jo Selef !
Palastat vain yhä lisää itsestäsi ja lihallisuudestasi näillä viesteilläsi !
Siis vain ylpeä on noin herkkänahkainen ja ottaa kaiken arvosteun noin rajusti itseensä.
Eli se on se LIHA, joka vaatii hyvitystä, eli väkevää on lihallisuutesi, sen paljasti siis hyvin tämäkin aloituksesi ! - Anonyymi
Oman uskon varaan rakentamine on juuri sitä Baabelin tornin rakentamista tavoitteena päästä taivaaseen asti.
Raamattu varoittaa ns. vapaista suunnista, jossa tuojotetaan omaan uskoon. Se on sitä hiekalle rakentamista.
Oman uskon varaan rakentaminen on sitä Baabelin tornin rakentamista, jolla pyritään taivaaseen asti.
2. Piet. 2:19 Raamattu varoittaa vapaista suunnista.
"He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on." Se on si nun oma tekosi josta hyödyt vain sinä itse. Sinä maailmankaikkeuden keskipiste. Sankari... Siis luulet olevasi.
Etkö todella tunnista itsessäsi ylpeyttä ja itsekkyyttä. Minuakin olet syyttäsuotta pilkannut ja nauranut "Aurora kaljakori"..
Olet siis ylpeä itsekäs ja ilkeä.- Anonyymi
En usko selefin olevan muuta kuin trolli.
Ei tuollaista täysjärkistä voisi olla.
Syön purilaisia ties monetta päivää putkeen, toki mahdollista, mutta se nautinnon kirjoittaminen menee överiksi...ja olen ollut 66 minuuttia paastolla ja urhoollinen soturi...Nou Nou...menee niin överiksi kuin olla ja voi.
Ehkä niille odotetaan nauravan ja ne onkin komiikkaa.
LS Anonyymi kirjoitti:
En usko selefin olevan muuta kuin trolli.
Ei tuollaista täysjärkistä voisi olla.
Syön purilaisia ties monetta päivää putkeen, toki mahdollista, mutta se nautinnon kirjoittaminen menee överiksi...ja olen ollut 66 minuuttia paastolla ja urhoollinen soturi...Nou Nou...menee niin överiksi kuin olla ja voi.
Ehkä niille odotetaan nauravan ja ne onkin komiikkaa.
LSSiinä tapauksessa täytyy sanoa että on aika outo huumorintaju herralla.
- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Siinä tapauksessa täytyy sanoa että on aika outo huumorintaju herralla.
Niin minustakin, mutta jos se ei ole trolli, niin...tyyppi tarvitsee oikeaa apua...ja se vaan on tosiasia.
LS Anonyymi kirjoitti:
Niin minustakin, mutta jos se ei ole trolli, niin...tyyppi tarvitsee oikeaa apua...ja se vaan on tosiasia.
LSJonkinsorttista vainoharhaa tuntuu olevan. Mutta just koska on niin harhainen ihan turha sille siitä sanoa. Sairaudentunnoton kun on.
- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Jonkinsorttista vainoharhaa tuntuu olevan. Mutta just koska on niin harhainen ihan turha sille siitä sanoa. Sairaudentunnoton kun on.
Ja tämä valehtelemasi harhaisuussolvaus jääköön vastattavaksesi.
Selef Anonyymi kirjoitti:
Ja tämä valehtelemasi harhaisuussolvaus jääköön vastattavaksesi.
SelefUhkailetko?
- Anonyymi
Sillä ei ole mitään tekemistä ylpeyden tai nöyryyden kanssa. Nöyryyttä ei voi omilla teoilla ostaa. Se on mielentila.
- Anonyymi
Katsotaanpa esimerkkinä vaikkapa sinun omaa kommmenttiasi toisesta ketjusta vastauksena siihen kun joku sanoo sinulle Selef:
"...kyllä nyt jo viimein Selefin pitäisi ymmärtää tarvitsevansa nöyryyttä."
Sinä vastasit:
"Kaikille kuuluu nöyryys. Minä olen nöyrä. Valheellinen todistus minusta annettu että olisin ylpeä.
Herra sen tietää ettei sydämeni ole ylpeä. Syyttäköön syyttäjäni minua viimeisellä tuomiolla ja todistajakseni asetan Jeesuksen."
Sanot siis: "Minä olen nöyrä"
Valitettavasti sinä et tiedä mitä on nöyryys. Ensimmäinen asia, jonka oikeasti nöyrä ihminen tiedostaa on se, ettei hänen omilla sanomisillaan ole ole minkäänlaista painoarvoa sen suhteen onko hän nöyrä vai ei. Vasta, kun joku muu sanoo häntä nöyräksi, häntä voidaan pitää nöyränä.
Omakehu ( = Minä olen nöyrä) ei todellakaan ole nöyryyttä.
Toinen asia, jonka oikeasti nöyrä tiedostaa omasta nöyryydestään on se, ettei hän pidä itseään nöyränä. Kun joku sanoo häntä nöyräksi, se on hänelle yllätys. Muut kuitenkin ihmettelevät häntä, että kuinka joku voikaan olla noin nöyrä.
Siinä sinulle Selef vähän oppia nöyryydestä.- Anonyymi
Loogisuuden puolesta vaan jättää perustelun toteennäyttämättä.
Valhe: Nöyrä ei ole hän, joka sanoo olevansa nöyrä. Nöyrä on hän, jota toinen sanoo nöyräksi.
Raamattu osoittaa tuon valheeksi Psalmissa 131, jossa Salomon sanoo olevansa nöyrä.
Valheesi mukaan Salomon valehtelee sanoessaan itseään nöyräksi.
Te eksytte kiihkossanne saada minut tuomituksi ylpeäksi ja kun ette tunne Kirjoituksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Loogisuuden puolesta vaan jättää perustelun toteennäyttämättä.
Valhe: Nöyrä ei ole hän, joka sanoo olevansa nöyrä. Nöyrä on hän, jota toinen sanoo nöyräksi.
Raamattu osoittaa tuon valheeksi Psalmissa 131, jossa Salomon sanoo olevansa nöyrä.
Valheesi mukaan Salomon valehtelee sanoessaan itseään nöyräksi.
Te eksytte kiihkossanne saada minut tuomituksi ylpeäksi ja kun ette tunne Kirjoituksia.Allekirjoituksella Jumalan lapsen nöyrän,
Selef - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Loogisuuden puolesta vaan jättää perustelun toteennäyttämättä.
Valhe: Nöyrä ei ole hän, joka sanoo olevansa nöyrä. Nöyrä on hän, jota toinen sanoo nöyräksi.
Raamattu osoittaa tuon valheeksi Psalmissa 131, jossa Salomon sanoo olevansa nöyrä.
Valheesi mukaan Salomon valehtelee sanoessaan itseään nöyräksi.
Te eksytte kiihkossanne saada minut tuomituksi ylpeäksi ja kun ette tunne Kirjoituksia.Salomo oli varmaan ainoa poikkeus, joka vahvisti säännön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Loogisuuden puolesta vaan jättää perustelun toteennäyttämättä.
Valhe: Nöyrä ei ole hän, joka sanoo olevansa nöyrä. Nöyrä on hän, jota toinen sanoo nöyräksi.
Raamattu osoittaa tuon valheeksi Psalmissa 131, jossa Salomon sanoo olevansa nöyrä.
Valheesi mukaan Salomon valehtelee sanoessaan itseään nöyräksi.
Te eksytte kiihkossanne saada minut tuomituksi ylpeäksi ja kun ette tunne Kirjoituksia.Kuulepas nyt Selef!
En tiedä miksi moista puppua jauhat. Tein haun koko Raamatun tietokantaan, eikä Salomo KOSKAAN sanonut olevansa nöyrä. Sen sijaan Jumala sanoi hänen olevan nöyrä:
Herra sanoi hänelle:
»Minä kuulin nöyrän rukouksesi, jonka osoitit minulle. Minä olen pyhittänyt rakentamasi temppelin ja tehnyt siitä nimelleni ikuisen asuinsijan. Se on alati oleva silmissäni ja sydäntäni lähellä. (1. Kuningasten kirja 9:3 KR 1992).
Psalmi 131 ei käsittele Salomonia vaan Daavidia.
“Daavidin matkalaulu. Herra, minun sydämeni ei ole ylpeä, eivätkä silmäni ole korskeat. En puutu asioihin, jotka ovat minulle liian suuria ja ihmeellisiä.Totisesti, minä olen tyynnyttänyt ja rauhoittanut sieluni. Niin kuin vieroitettu lapsi äidin helmassa, niin kuin vieroitettu lapsi, niin on minun sieluni. Pane toivosi Herraan, Israel, nyt ja ikuisesti!” (Ps 131, FinRK)
Tottakai Daavid voi sanoa itsestään ettei hän ole ylpeä onhan Jumala sanonut hänestä:
“Samuel otti öljysarven ja voiteli hänet hänen veljiensä keskellä. Silloin Herran Henki tuli Daavidiin ja vaikutti hänessä siitä päivästä alkaen. Sitten Samuel nousi ja meni Raamaan.” (1Sam 16:13, FinRK)
Silloin kun Jumalan henki vaikuttaa ihmisessä niin, että hän on Jumalan mieleen ja tekee Jumalan suuria tekoja, niin tottahan toki hän on nöyrä. Sitä paitsi, toisin kuin sinun sanasi, Daavidin sanat todistavat hänen nöyryydestään:
“Saulin palvelijat kuiskivat näin Daavidin korvaan, mutta Daavid sanoi: ”Onko teidän mielestänne pikkuasia tulla kuninkaan vävyksi? Minähän olen köyhä ja mitätön mies.”” (1Sam 18:23, FinRK)
"Te eksytte kiihkossanne saada minut tuomituksi ylpeäksi ja kun ette tunne Kirjoituksia."
Raamatun kirjoituksilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, ettet sinä tiedä mitä on olla nöyrä. Mutta koska yrität todistella asioita Raamatulla, niin katsotaas sitten mitä ne kirjoitukset Jeesuksen suulla sanovaa:
“”Jos minä itse todistan omasta puolestani, todistukseni ei ole pätevä. Minun puolestani todistaa toinen, ja minä tiedän, että se todistus, jonka hän minusta antaa, on pätevä.” (Joh 5:31-32, FinRK)
Jos siis sinä itse todistat olevasi nöyrä, todistuksesi ei ole pätevä. Kun sinun puolestasi todistaa toinen, se todistus, jonka hän sinusta antaa, on pätevä. KUKAAN ei ole tällä palstalla sanonut sinua nöyräksi muuta kuin sinä itse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Allekirjoituksella Jumalan lapsen nöyrän,
Selef"Allekirjoituksella Jumalan lapsen nöyrän,"
Hahhahhahhahhah!
Komppaan nimimerkkiä LS. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Loogisuuden puolesta vaan jättää perustelun toteennäyttämättä.
Valhe: Nöyrä ei ole hän, joka sanoo olevansa nöyrä. Nöyrä on hän, jota toinen sanoo nöyräksi.
Raamattu osoittaa tuon valheeksi Psalmissa 131, jossa Salomon sanoo olevansa nöyrä.
Valheesi mukaan Salomon valehtelee sanoessaan itseään nöyräksi.
Te eksytte kiihkossanne saada minut tuomituksi ylpeäksi ja kun ette tunne Kirjoituksia."Te eksytte kiihkossanne saada minut tuomituksi ylpeäksi ja kun ette tunne Kirjoituksia."
Kukahan se nyt ei tunne niitä kirjoituksia?!
Psalmi 131 ei kerro Salomonista
Ylpeys käy lankeemuksen edellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulepas nyt Selef!
En tiedä miksi moista puppua jauhat. Tein haun koko Raamatun tietokantaan, eikä Salomo KOSKAAN sanonut olevansa nöyrä. Sen sijaan Jumala sanoi hänen olevan nöyrä:
Herra sanoi hänelle:
»Minä kuulin nöyrän rukouksesi, jonka osoitit minulle. Minä olen pyhittänyt rakentamasi temppelin ja tehnyt siitä nimelleni ikuisen asuinsijan. Se on alati oleva silmissäni ja sydäntäni lähellä. (1. Kuningasten kirja 9:3 KR 1992).
Psalmi 131 ei käsittele Salomonia vaan Daavidia.
“Daavidin matkalaulu. Herra, minun sydämeni ei ole ylpeä, eivätkä silmäni ole korskeat. En puutu asioihin, jotka ovat minulle liian suuria ja ihmeellisiä.Totisesti, minä olen tyynnyttänyt ja rauhoittanut sieluni. Niin kuin vieroitettu lapsi äidin helmassa, niin kuin vieroitettu lapsi, niin on minun sieluni. Pane toivosi Herraan, Israel, nyt ja ikuisesti!” (Ps 131, FinRK)
Tottakai Daavid voi sanoa itsestään ettei hän ole ylpeä onhan Jumala sanonut hänestä:
“Samuel otti öljysarven ja voiteli hänet hänen veljiensä keskellä. Silloin Herran Henki tuli Daavidiin ja vaikutti hänessä siitä päivästä alkaen. Sitten Samuel nousi ja meni Raamaan.” (1Sam 16:13, FinRK)
Silloin kun Jumalan henki vaikuttaa ihmisessä niin, että hän on Jumalan mieleen ja tekee Jumalan suuria tekoja, niin tottahan toki hän on nöyrä. Sitä paitsi, toisin kuin sinun sanasi, Daavidin sanat todistavat hänen nöyryydestään:
“Saulin palvelijat kuiskivat näin Daavidin korvaan, mutta Daavid sanoi: ”Onko teidän mielestänne pikkuasia tulla kuninkaan vävyksi? Minähän olen köyhä ja mitätön mies.”” (1Sam 18:23, FinRK)
"Te eksytte kiihkossanne saada minut tuomituksi ylpeäksi ja kun ette tunne Kirjoituksia."
Raamatun kirjoituksilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, ettet sinä tiedä mitä on olla nöyrä. Mutta koska yrität todistella asioita Raamatulla, niin katsotaas sitten mitä ne kirjoitukset Jeesuksen suulla sanovaa:
“”Jos minä itse todistan omasta puolestani, todistukseni ei ole pätevä. Minun puolestani todistaa toinen, ja minä tiedän, että se todistus, jonka hän minusta antaa, on pätevä.” (Joh 5:31-32, FinRK)
Jos siis sinä itse todistat olevasi nöyrä, todistuksesi ei ole pätevä. Kun sinun puolestasi todistaa toinen, se todistus, jonka hän sinusta antaa, on pätevä. KUKAAN ei ole tällä palstalla sanonut sinua nöyräksi muuta kuin sinä itse.Sekoitin kuninkaan nimet toisiinsa, Salomonin Daavidiin, sellaisia sattuu.
Tuossa lopussa osoitat kuinka vaikenevat voivat käydä viisaista kunhan suu pysyy kiinni.
Johannes kertoo toisesta todistajasta, Jeesuksesta, jonka todistus on luotettava.
Sinä todistajana taas vedät Sanaa kieroon sanoen että kuka tahansa todistajana toiminut on rehellinen todistajana.
Jumala on luotettava.Joten todistajana Hän on luotettava.
Sinä sen sijaan olet epäluotettava. Toivotaan, ettei se johdu muustakin kuin ymmärtämättömyydestä.
Jos x todistaa jotain y:sta niin todistus voi olla totta tai valhetta.
Oletko koskaan kuullut väärästä todistajasta? Minä olen.
Rukoilin illalla Herralle kysyen onko sydämeni ylpeä. En löydä itsestäni kivisydäntä vaan olen saanut uuden sydämen.
Kun todistan olevani nöyrä niin minusta todistaa toinenkin, ja minä sydämessäni ymmärrän,
Että Hänen todistuksensa on pätevä.
Ette te minusta totuudessa todista vaaan etsitte syytä rienaamiseeni, syytä lyömiseeni, syytä kivellä heittämiseen tehdäksenne minusta kuolleen ? Laitan kysymysmerkin huutomerkin sijaan ja Herralle annan kunnian kun pystyn Hänen avullaan torjumaan pahan palavat nuolet.Herra on minun Kilpeni, Suojani.
Selef - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekoitin kuninkaan nimet toisiinsa, Salomonin Daavidiin, sellaisia sattuu.
Tuossa lopussa osoitat kuinka vaikenevat voivat käydä viisaista kunhan suu pysyy kiinni.
Johannes kertoo toisesta todistajasta, Jeesuksesta, jonka todistus on luotettava.
Sinä todistajana taas vedät Sanaa kieroon sanoen että kuka tahansa todistajana toiminut on rehellinen todistajana.
Jumala on luotettava.Joten todistajana Hän on luotettava.
Sinä sen sijaan olet epäluotettava. Toivotaan, ettei se johdu muustakin kuin ymmärtämättömyydestä.
Jos x todistaa jotain y:sta niin todistus voi olla totta tai valhetta.
Oletko koskaan kuullut väärästä todistajasta? Minä olen.
Rukoilin illalla Herralle kysyen onko sydämeni ylpeä. En löydä itsestäni kivisydäntä vaan olen saanut uuden sydämen.
Kun todistan olevani nöyrä niin minusta todistaa toinenkin, ja minä sydämessäni ymmärrän,
Että Hänen todistuksensa on pätevä.
Ette te minusta totuudessa todista vaaan etsitte syytä rienaamiseeni, syytä lyömiseeni, syytä kivellä heittämiseen tehdäksenne minusta kuolleen ? Laitan kysymysmerkin huutomerkin sijaan ja Herralle annan kunnian kun pystyn Hänen avullaan torjumaan pahan palavat nuolet.Herra on minun Kilpeni, Suojani.
SelefVuoroin pullistelet ja vuoroin jauhat nöyryydestäsi. Pyörit jatkuvasti oman itsesi ympärillä. Et voi olettaa, että muut jaksavat toimia samoin. Jotkut asiat on hyvä selvittää oman päänsä sisällä. Oletko tullut ajatelleeksi, että asioista voi myös keskustella välillä yleisellä tasolla?
- Anonyymi
Olen voittoisa valhetta kirkuvien keskellä. Jeesus tukee minua, Totuus aina voittaa.
Selef- Anonyymi
Kasteko ihmisiä pelastaa vai Jeesus?
Kasteko suo synnin anteeksi vai Jeesus?
Raamatun jae, jossa pelastus on kasteessa. Kiitoksia , siunausta ja näkemiin.
Minun syntini sovittaja on Jeesus.
Olen kastettu Jeesukseen, mutta kaste ei pelastanut ristin ryöväriä vaan hänen vierellään kuollut ja ylösnoussut Jeesus.
Selef - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kasteko ihmisiä pelastaa vai Jeesus?
Kasteko suo synnin anteeksi vai Jeesus?
Raamatun jae, jossa pelastus on kasteessa. Kiitoksia , siunausta ja näkemiin.
Minun syntini sovittaja on Jeesus.
Olen kastettu Jeesukseen, mutta kaste ei pelastanut ristin ryöväriä vaan hänen vierellään kuollut ja ylösnoussut Jeesus.
SelefRaamatun mukaan vainJumala pesee kaiken ihmisen syntisyyden pois Kristillisessä kasteessa Jeesuksen sovintoveren tähden. Mutta se edellyttää, että ihminen tunnustaa Jumalan yksin vanhurskaaksi ja ihmisen syntiseksi jo sikiämisestä alkaen.
Helluntailaiset ja muut Amerikanlahkot eivä tunnusta Raamatun perusasioita, siksi ne ovat ei-krisitllisiä lahkoliikkeitä.
Helluntailaiset julistavat isensä synnittömiksi ja vanhurskaikki jo syntyessään tähän maailman.
Se on todella paha harhaoppi eli heresia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kasteko ihmisiä pelastaa vai Jeesus?
Kasteko suo synnin anteeksi vai Jeesus?
Raamatun jae, jossa pelastus on kasteessa. Kiitoksia , siunausta ja näkemiin.
Minun syntini sovittaja on Jeesus.
Olen kastettu Jeesukseen, mutta kaste ei pelastanut ristin ryöväriä vaan hänen vierellään kuollut ja ylösnoussut Jeesus.
Selef1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,Jumala otti lapsen vanhan liiton jäseneksi ympärileikkauksessa.
Jumala ottaa lapsen uuden liiton jäseneksi Kristillisessä kasteessa, joka on käytössä enää vanhoissa Kristillisissä kirkoissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kasteko ihmisiä pelastaa vai Jeesus?
Kasteko suo synnin anteeksi vai Jeesus?
Raamatun jae, jossa pelastus on kasteessa. Kiitoksia , siunausta ja näkemiin.
Minun syntini sovittaja on Jeesus.
Olen kastettu Jeesukseen, mutta kaste ei pelastanut ristin ryöväriä vaan hänen vierellään kuollut ja ylösnoussut Jeesus.
SelefJeesuksella oli maan päällä valta antaa syntejä anteeksi ilman kasteen välitystä.
(Syntinen nainen, sokea mies, lapset, ristin ryöväri)
Kristillisen kasteen aika alkoi vasta kun Jeesus valmisti kuolemallaan kastee sisällön, syntien anteeksiannon ja Hengen kasteeseen helluntaina veden lisäksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksella oli maan päällä valta antaa syntejä anteeksi ilman kasteen välitystä.
(Syntinen nainen, sokea mies, lapset, ristin ryöväri)
Kristillisen kasteen aika alkoi vasta kun Jeesus valmisti kuolemallaan kastee sisällön, syntien anteeksiannon ja Hengen kasteeseen helluntaina veden lisäksi.3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
3 Know ye not, that so many of us as were baptized into Jesus Christ were baptized into his death?
Kasteessa liitytään ja tullaan osalliseksi Kristuksen kuolemasta ja sovintoverestä.
Kaste on se verensuoja, joka säilyy ajan rajan tuolle puolen.
Ihminen voi menettää uskonsa elämänsä aikana, mutta ei koskaan Kristillistä kastetta Jeesuksen veren osallisuuteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
3 Know ye not, that so many of us as were baptized into Jesus Christ were baptized into his death?
Kasteessa liitytään ja tullaan osalliseksi Kristuksen kuolemasta ja sovintoverestä.
Kaste on se verensuoja, joka säilyy ajan rajan tuolle puolen.
Ihminen voi menettää uskonsa elämänsä aikana, mutta ei koskaan Kristillistä kastetta Jeesuksen veren osallisuuteen.Pelastusko ei ole enää yksin uskosta ja armosta vaan myös kasteesta? Kaste on teolla ansaitsemista?
Pelastuuko kukaan ilman vesikastetta?
Onko pelastus yksin kasteesta?
Selef
- Anonyymi
Kun on ottanut Jeesuksen Herrakseen ja syntiensä sovittajaksi, voi mielestäni vapautua ja elää Jumalan lapsen vapaata ja iloista siunattua elämää. Tämä ilo ei tietenkään ole tämän maailman arvostamaa mammonan ja kunnian tuomaa iloa, vaan rauhaisaa iloa rakkaistaan ja turvallisesta yltäkylläisestä elämästä. Jumalan lapsena jo täällä maan päällä.
- Anonyymi
Kastekeskustelulle on oma palstansa. Täällä keskustellaan selefin ylpeydestä ja nöyryyden puutteesta. Olisi suotavaa, että pysyttäisiin asiassa, ettei lähde rönsyilemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kastekeskustelulle on oma palstansa. Täällä keskustellaan selefin ylpeydestä ja nöyryyden puutteesta. Olisi suotavaa, että pysyttäisiin asiassa, ettei lähde rönsyilemään.
Kiitos!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos!
Helluntailaisten kaste on ihmisen oma teko. Ei liity ihmisen syntisyyteen mitenkään.
Oikeiden vanhojen Kristillisten kirkkojen eli Kristittyjen kaste on Jumalan ainutkertainen pelastusteko syntiselle ihmiselle.
Raamatun ilmoituksen mukaan Jumala pesee pois kaiken ihmisen syntisyyden pois Kristittyjen kasteessa ja vuodattaa puhdistettuun sieluun uskon Hengen.
"Koska meillä on uskon Henki, siksi me uskomme...
1. Piet. 3:21
"Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELSTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."
- Anonyymi
tommosia aloittajan kaltaisia siellä helluntailaisuudessa tulee, katsotaan vain omaan napaan . . .
muuta eivät siellä opi !!- Anonyymi
Selef ei ole helluntailainen.
>>Raamattu varoittaa ns. vapaista suunnista, jossa tuojotetaan omaan uskoon. Se on sitä hiekalle rakentamista.>>
Kannattaa olla katolinen.- Anonyymi
Uskokaa nyt hyvänen aika, että kyseessä on täysi trolli joka saa kiksit siitä, kun joku uskoo kaiken mitä se kirjoittaa olevan totta. Nauraa partaansa ja pitää pilkkanaan teitä.
Lopeta selef. Oletko ollut sellaisellakin nimimerkillä kuin herätys?
LS- Anonyymi
Olisihan tuo pitänyt ymmärtää jo aiemmin. Kysehän on narsistista.
- Anonyymi
LS:llä on aina yhtä huono ihmistuntemus.:)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
LS:llä on aina yhtä huono ihmistuntemus.:)
No sano sinä missä menee pieleen ja mikä on sinun mielestäsi totuus kaiken takana?
LS
- Anonyymi
Itsensä jatkuva tarkkailu on neuroottisuutta ja itsekeskeisyyttä. Yrität tehdä itse sen, minkä Jeesus on tehnyt puolestasi, koska ymmärrys armosta on jäänyt ohueksi.
- Anonyymi
Tiedäthän kuinka vaikea on olla hyvä?
- Anonyymi
Tiedän. Kukaan ei ole hyvä, kuin korkeintaan hetkittäin. Kukaan ei ole nöyrä, kuin korkeintaan hetkittäin. Omavoimaisuus ja pullistelu ei pelasta. Nöyryys on omavoimaisuudesta luopumista ja Jumalaan turvaamista. "Hänen tulee kasvaa ja minun vähetä". (Paavali).
- Anonyymi
>>Elän lähestulkoon päivittäisessä parannuksenteossa tarkkaillen tekojani
Anonyymi
11.11.2021 17:41
Onko se nöyryyttä vai ylpeyttä?<<
Ylpeyttä. Tarkkailet itseäsi, et Jeesusta: mitä Hän on, mitä Hän on tehnyt puolestasi, mitä Hän haluaisi lahjoittaa sinulle. Mutta sinä pidät vain itsestäsi, omista teoistasi kiinni ja niitä julistellen, kuvitellen niillä vanhurskautuvasi.
Et tarkkaile Jeesuksen tekoja itsessäsi: onko niitä, vai ei. Aito uskova kyllä havaitsee jotakin: jos jotain ulkopuolista, ainoastaan Jeesuksesta lähtevää on. Ei ehkä paljon, mutta onko mitään.
Vai onko kaikki omaa tekoa?
Jos taas ei havaitse mitään... hmmm? Se ei ole nöyryyttä, vaan sitä, että todellisuudessa ei tunne Jeesusta alkuunkaan. Aidosti nöyrä nimittäin tunnustaa Kristuksen teot, ei myöskään salaile niitä.
Seppä Högmanin sanat Paavo Ruotsalaiselle:
"Yksi sinulta puuttuu ja sen ohessa kaikki muu: Kristuksen sisäinen tunteminen." ✨
Tämä johti Paavolla todelliseen hengelliseen herätykseen. Tässä on kaikki: Kristuksen sisäinen tunteminen. Onko sitä, vai ei.
Omilla teoilla, kuten itse keksityllä nöyryydellä ei ole asian kanssa tekemistä, vaan on tälle jopa suoranainen este: minä-minä-minä-mun usko-mun teot-minä-minä-minä!
Kristitty uskova ei edes pohdi tuollaisia: mitä minä olen! Uskova jättää itsensä täysin Jumalan tuomion ja armon varaan. Hän hyväksyy myös Jumalan tuomion, sillä silloin se on oikein! Jumala tietää mitä minä olen ja mitä en ole.
Minun tulee tietää - joskin myös oman syntisyyteni -, etenkin tämän: mitä Jeesus Kristus On! Silloin Jumalalla ja minulla on samat tiedot.
Psalmi 103: 📖
13 Niinkuin isä armahtaa lapsiansa, niin Herrakin armahtaa pelkääväisiänsä.
14 Sillä hän tietää, minkäkaltaista tekoa me olemme: hän muistaa meidät tomuksi.
*
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904322
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?422645Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1082461Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1082248Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281947- 321945
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2111632Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91607- 291598
- 791406