Ohi on. Enkä palaa.

Anonyymi

Erosin juuri Adventtikirkosta. Kiitos Jumalalle! Minulla ei ole enää tarvetta käydä tällä palstalla. Ja onhan palsta muuttunut vain pilkkaajien palstaksi. Eihän täällä enää järkeviä kirjoittajia olekaan.

Mutta en ole hylännyt Jumalaa kuten ei hänkään minua. Kaikista seurakunnista löytyy Jumalan omia. Tämä vain tiedoksi puhpuhjapuhille. Olo on sangen vapautunut. Olisi pitänyt tehdä tämä jo aikoja sitten.

125

923

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lahkon orjuudesta ja aivopesusta vapautuminen on aina vapauttava kokemus.
      Sen ymmärtää vasta silloin, kun on jättänyt ne lahkojen touhut taakseen.
      Eheytyminen kuitenkin ottaa aina oman aikansa.

      Lahkot kun nimittäin tahallisesti ja tarkoituksella haluavat tehdä sinusta aivopesun keinoin rikkinäisen ja mieleltään epävakaan ja sairaan ihmispoloisen ja vain siksi, että he voivat käyttää sinua ja sinun herkkäuskoisuutta sen jälkeen kaikin tavoin hyväkseen sekä henkisesti, että taloudellisesti. Kaikki tähtää vain ja ainoastaan sinun hyväksikäyttöön.

      • Anonyymi

        No minua ei nyt vähään aikaan ole käytetty hyväksi kun en ole ollut enää vuosiin tekemisissä koko puljun kanssa. Olin jo vuosia henkisesti ei-adventisti, joten jäljellä oli enää jäsenyyden lopettaminen. Se oli kyllä tosin hieman vaikeampaa kuin kuvittelin. Adventismi kun oli osa identiteettiäni niin kauan. Elämä ei siis tässä pahemmin muuttunut. Nimi on silti vielä taivaan kirjoissa. Ja miksei olisi, sillä eihän Jeesus tullut tänne mitään kirkkokuntia perustamaan, vaan uskovien "yhteisön", jossa kaikki olisivat Jumalan lapsia ja yhtä Jeesuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minua ei nyt vähään aikaan ole käytetty hyväksi kun en ole ollut enää vuosiin tekemisissä koko puljun kanssa. Olin jo vuosia henkisesti ei-adventisti, joten jäljellä oli enää jäsenyyden lopettaminen. Se oli kyllä tosin hieman vaikeampaa kuin kuvittelin. Adventismi kun oli osa identiteettiäni niin kauan. Elämä ei siis tässä pahemmin muuttunut. Nimi on silti vielä taivaan kirjoissa. Ja miksei olisi, sillä eihän Jeesus tullut tänne mitään kirkkokuntia perustamaan, vaan uskovien "yhteisön", jossa kaikki olisivat Jumalan lapsia ja yhtä Jeesuksessa.

        Voit pettää itseäsi ihan niin paljon kuin haluat, mutta totuuden hylkääminen on Jeesuksen hylkäämistä. Aivan sama mitä vastaan väität.

        Muut kirkot ovat Babylon. Piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit pettää itseäsi ihan niin paljon kuin haluat, mutta totuuden hylkääminen on Jeesuksen hylkäämistä. Aivan sama mitä vastaan väität.

        Muut kirkot ovat Babylon. Piste.

        Yritätkö sanoa, että adventtikirkolla on yksinoikeudella maailman ainoa oikea totuus? Että kenelläkään muulla ei ole pelastusta kuin adventisteilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritätkö sanoa, että adventtikirkolla on yksinoikeudella maailman ainoa oikea totuus? Että kenelläkään muulla ei ole pelastusta kuin adventisteilla?

        Älä usko kaikkea lukemaasi. Juuri lukemasi edustaa fanaattista adventismia. Kaikista seurakunnista löytyy varmaan näitä fundamentalisteja. Tämä on yksi niistä adventistimuodossa. Ei siis edusta kirkkomme virallista opetusta vaan Ellen G. Witen ajan vanhoillisia ajatuksia. Jotkut seurakunnasta vieläkin palvovat Whiteä yli Raamatun auktoriteetin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritätkö sanoa, että adventtikirkolla on yksinoikeudella maailman ainoa oikea totuus? Että kenelläkään muulla ei ole pelastusta kuin adventisteilla?

        No tuo nyt oli Ellen G. Whiten kuvitelmia. Nykyadvettikirkko tietää paremmin.


      • Anonyymi

        Miten ihmeessä pelkkä?


    • Anonyymi

      Kun minä erosin adventtikirkosta minulle jäi tyhjä olo. Mitä kaiken sen jälkeen. Sitten tajusin, että loppujen lopuksi en eronnut mistään muusta kuin tietyllä tavalla ajattelevien yhteisöstä. Jumala jäi jäljelle ja loppujen lopuksi rupesin ihan itse tutkimaan Raamattua. Jumalasta tuli paljon läheisempi sen johdosta. Oma eroamiseni syy oli mm. se, että osa kirkon opinkohdista olivat Raamatun vastaisia. Siellä on turhan paljon sellaista taakkaa, jota kristitylle ei ole oikeasti tarkoitettu. Myöhemmin vasta tajusin, ettei Jumalan palvelemisen tarvitse olla tiettyjen sääntöjen mukaista, ikäänkuin kerhotoimintaa. Henkilökohtainen suhde Jumalaan on tärkein. Ei voi olla niin, että yksi tapa palvella Jumalaa sopii kaikille. Ihmiset on erilaisia. Ei voi olla niin, että vain yksi tapa tehdä se, on se ainoa oikea. Jumala ei vaadi muuta kuin että olen uskollinen hänelle ja rakastan Jumalaa ja lähimmäisiäni. Kaikki muu on toisarvoista sen rinnalla: pukeutuminen, ruokavalio, kymmenykset, Ellen G. White, yms. Taivaaseen ei mennä omien tekojen tikapuita pitkin.

      Ja kerhotoimintaa... sitä löytyy muualtakin: puutyökerho, musiikkikerho, taidemaalaus, urheiluseurat, ym. ym.... Sitä paitsi, kun en enää ajattele samalla tavalla kuin adventistit en erityisesti kaipaa heidän kanssaan olemista. Kun ei ole enää mitään mihin samaistua heidän kanssaan ei olekaan enää mitään erityistä yhteistä. On yllättävää, että loppujen lopuksi adventismi olikin vain kaveriporukassa puuhastelua tiettyinä päivinä. Nimittäin, kun jäin pois seurakunnasta, kukaan ei kaivannut minua eikä kukaan huudellut perääni. Olivagko nuo ystävyydet edes todellisia. Ja uskon, sen voi jakaa muidenkin kirkkokuntien edustajien kanssa. Ja niidenkin, jotka eivät kuulu mihinkään kirkkoon, kuten minä. Vapaaehtoistyötäkin voi tehdä kaikenlaisissa seurakunnissa ja yhteisöissä ja vaikka ihan itsekseenkin. Myöskin samalla rahalla saa aikaan paljon enemmän kun se annetaan suoraan tarvitsijoille eikä palkkapapeille, varsinkin ns. kehitysmaihin.

      Jumala on läsnä elämässä joka päivä, oli adventisti tai ei.

      • Anonyymi

        "Jumala on läsnä elämässä joka päivä, oli adventisti tai ei."

        Tuo on vain mieleltään sairaan ja henkisesti epävakaan ihmisen höpinää.
        Herkkäuskoisuus on mielisairaus ja uskonharhoihin aivopesty on mielisairas jo lähtökohtaisesti,
        aivan samoin kuin ne, jotka lähettävät rahaa Nigerian huijareilla, jotka lupaavat ikuista rakkautta.


      • Anonyymi

        Voit pettää itseäsi ihan niin paljon kuin haluat. Totuuden hylkääminen on Jeesuksen hylkäämistä. Piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit pettää itseäsi ihan niin paljon kuin haluat. Totuuden hylkääminen on Jeesuksen hylkäämistä. Piste.

        Piste piste piste


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit pettää itseäsi ihan niin paljon kuin haluat. Totuuden hylkääminen on Jeesuksen hylkäämistä. Piste.

        Toinen avoimena vuodattaa sydämensä tällä palstalla ja sinä onneton olet erinomaisuuttasi täynnä, omaa pyhää vihaasi. Ettet häpeäisi!

        Jeesus ei kohtelisi lähimmäisiään noin.


    • Anonyymi

      Aloittaja palaa tulijärvessä.
      Jokainen, joka ei ota adventtitotuutta vastaan tai hylkää sen, palaa tulijärvessä.
      Samoin ne tuhotaan, jotka eivät maksa kymmenyksiä. He kun ovat varkaita ja varastavat Jumalalta ja kaikki huorintekijät ja varkaat tuhotaan lopulta.

      • Anonyymi

        Olet trolli! Kukaan oikea adventisti ei aloittaisi toisen ihmisen kohtaamista tuollaisella puheella. Paitsi ehkä numerosarjapyhpyh, joka nyt ei ole sisäistänyt Jeesuksen rakkautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet trolli! Kukaan oikea adventisti ei aloittaisi toisen ihmisen kohtaamista tuollaisella puheella. Paitsi ehkä numerosarjapyhpyh, joka nyt ei ole sisäistänyt Jeesuksen rakkautta.

        Sinä et ole uskossa, jos nimität sellaista trolliksi, joka kertoo totuuden.
        Kyllä kaikki adventtitotuuden hyljänneet palaavat tulijärvessä, örise mitä öriset.
        Valheesi ei meitä hetkauta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et ole uskossa, jos nimität sellaista trolliksi, joka kertoo totuuden.
        Kyllä kaikki adventtitotuuden hyljänneet palaavat tulijärvessä, örise mitä öriset.
        Valheesi ei meitä hetkauta.

        Joko kävit lenkillä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko kävit lenkillä ?

        Saunalenkillä käväisin.
        Juoksin kerran saunan ympäri ja grillasin lenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et ole uskossa, jos nimität sellaista trolliksi, joka kertoo totuuden.
        Kyllä kaikki adventtitotuuden hyljänneet palaavat tulijärvessä, örise mitä öriset.
        Valheesi ei meitä hetkauta.

        Totuuden kertominen vaatii hienotunteisuutta ja ymmärystä, jota vain Jeesuksen rakkauden kyllästämillä uskovilla on. Sinä olet siis trolli.


    • Anonyymi

      Läheiseni hurahti aikoinaan adventismiin. On ihan fiksu henkilö, mutta vuodet ovat tehneet hänet yhä suppeammin ajattelevaksi.
      Käyttää paljon aikaa srkn puuhiin, rahaa laittaa kiitettävästi kymmenyksiin, uhrilahjoihin ja on tiukan rokotevastainen.
      Joskus ihmetteli mistä vedenpaisumuksen vesi tuli ja minne meni. Nyt ei enää ihmettele, nyt tietää.
      Yrittää vakuutella minullekin.
      Vanha kettu ei syö piisaminrautoja.

      • Anonyymi

        Noh, monet tarvitsevat maalliselle vaellukselle tarkoituksensa. Joillekin se on urheiluseura tai ottelut, joita käyvät katsomassa, toisille raveissa käyminen, kolmansille politiikka ja neljänsille joku uskonto. Ja kaikki he suhtautuvat harrastukseensa tosissaan. Ja kaikki ne vievät enemmän tai vähemmän rahat. Ei kai tuo adventismikaan nyt ihan huono harrastus voi olla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh, monet tarvitsevat maalliselle vaellukselle tarkoituksensa. Joillekin se on urheiluseura tai ottelut, joita käyvät katsomassa, toisille raveissa käyminen, kolmansille politiikka ja neljänsille joku uskonto. Ja kaikki he suhtautuvat harrastukseensa tosissaan. Ja kaikki ne vievät enemmän tai vähemmän rahat. Ei kai tuo adventismikaan nyt ihan huono harrastus voi olla?

        Unohdit ammattijärjestöt! Hyvänen aika.


    • Anonyymi

      Vielä on uskonnonvapaus, mutta kuinka kauan kun peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi.
      Pedonmerkki on sunnuntai, vastaavasti Jumalan merkki on sapatti. Tulee valita oikein, että pääsee mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran ja vie omansa 1000 vuodeksi taivaaseen.

      1234567---

      • Anonyymi

        Sapatilla on turha kalastella menolippua taivaaseen.
        Sapatti tai mikään muukaan päivä kun ei merkitse siinä pelastumisessi mitään.
        Taivaassa kun ei ole yötä, ei päivää, eikä siis sapattejakaan tai muita päiviä.
        Alkaakaahan jo tottua siihen, vaikka vielä israelin kansan pahuutta ja pahoja tapoja tyrkytättekin muille.

        Millä keinoin siis taivasten portit voivat avautua sinullekin ja se keino on ainoa?

        Matt. 25.31- 46 »Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle. 32 Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. 33 Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen. 34 Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: ’Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. 35 Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. 36Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.’
        37 »Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? 38Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut? 39Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?’ 40 Kuningas vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.’
        41»Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. 42Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. 43Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.’
        44»Silloin nämäkin kysyvät: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?’ 45Silloin hän vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’
        46 »Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.»

        Ei halaistua sanaa sapatista tai muustakaan päivästä. Mietipä adventisti sitä ennen kuin tulet tänne tuomaan valheitasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sapatilla on turha kalastella menolippua taivaaseen.
        Sapatti tai mikään muukaan päivä kun ei merkitse siinä pelastumisessi mitään.
        Taivaassa kun ei ole yötä, ei päivää, eikä siis sapattejakaan tai muita päiviä.
        Alkaakaahan jo tottua siihen, vaikka vielä israelin kansan pahuutta ja pahoja tapoja tyrkytättekin muille.

        Millä keinoin siis taivasten portit voivat avautua sinullekin ja se keino on ainoa?

        Matt. 25.31- 46 »Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle. 32 Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. 33 Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen. 34 Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: ’Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. 35 Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. 36Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.’
        37 »Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? 38Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut? 39Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?’ 40 Kuningas vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.’
        41»Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. 42Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. 43Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.’
        44»Silloin nämäkin kysyvät: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?’ 45Silloin hän vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’
        46 »Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.»

        Ei halaistua sanaa sapatista tai muustakaan päivästä. Mietipä adventisti sitä ennen kuin tulet tänne tuomaan valheitasi.

        Ilm.14:9. Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä. 10. niin hänkin on JUOVA JUMALAN VIHAN VIINIÄ, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, JA HÄNTÄ PITÄÄ TULELLA JA TULIKIVELLÄ VAIVATTAMAN PYHIEN ENKELIEN EDESSÄ JA KARITSAN EDESSÄ.

        1234567---


      • Anonyymi

        No sinulle tuon saarnaaminen ainankin on pakkomielle suomi24-palstoilla. Kai ymmärrät, että saarnaat kuorolle? Vaikka erosinkin adventtikirkosta, pyhitän sapattia. Mutta kaiken maailman aikalaskelmat ja tutkivat tuomiot ovat minulle menneen talven lumia. Enkä tee mitään sillä tiedolla mikä on sinun mielestäsi joku sinetti. Mutta olkoon, ollaanhan adventismi-palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilm.14:9. Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä. 10. niin hänkin on JUOVA JUMALAN VIHAN VIINIÄ, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, JA HÄNTÄ PITÄÄ TULELLA JA TULIKIVELLÄ VAIVATTAMAN PYHIEN ENKELIEN EDESSÄ JA KARITSAN EDESSÄ.

        1234567---

        Liittyy sapattiin miten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liittyy sapattiin miten?

        Ilmestyskirjan tekstit eivät millään muotoa liity sapattiin tai sunnuntaihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmestyskirjan tekstit eivät millään muotoa liity sapattiin tai sunnuntaihin.

        Ilm 14:12: "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon."

        Sapattikäsky on yksi Jumalan käskyistä, johon myös Jeesus omalla tavallaan uskoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilm 14:12: "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon."

        Sapattikäsky on yksi Jumalan käskyistä, johon myös Jeesus omalla tavallaan uskoi.

        Ilm 14:12: "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon."

        Pelastetut tunnistaa siis siitä, että he pitävät Jumalan käskyt ja heillä on Jeesuksen usko. Paljon on kiistelyä siitä, mikä on Jumalan käskyjen sisältö ja merkitys pelastuksen kannalta mutta useimmiten unohdetaan, että pelastetuilla on myös Jeesuksen usko. Mitä se tarkoittaa? Miten Jeesus uskoi? Mitä hän uskoi?

        Mitä Jeesus uskoi esimerkiksi taivaasta ja helvetistä? Monet luulevat, että Raamatussa puhuttaisiin helvetissä ikuisesti palavista ihmisistä. Jotkut uskovat jopa siihen, että mitä syntisempi ihminen, sitä pidempi kidutus helvetissä. Monet luulevat, että Raamatun mukaan ihmisen kuollessa hänen sielunsa livahtaisi taivaaseen. Vanhan testamentin uskovat eivät uskoneet näin. Jeesuksen usko perustui Vanhan testamentin aikaisiin uskomuksiin, joten mihin Jeesus Itseasiassa uskoi?

        1. Jeesuksen aikaan ei uskottu, että olisi olemassa konkreettinen taivas, johon ihmiset tai sielut kuolemansa jälkeen menevät. He eivät uskoneet myöskään olemassa olevaan helvettiin, joka olisi konkreettinen paikka. Vanha testamentti ei missään kohtaa kerro, että ihmisellä olisi sielu, joka nousisi taivaaseen ihmisen kuollessa. Jeesus ei tiennyt tällaisista opeista mitään, joten hän ei uskonut sielun siirtymiseen ihmisestä mihinkään ihmisen kuoltua. Nämä opetukset eivät kuuluneet juutalaisten eivätkä kristittyjen opetuksiin.

        2. Jeesus uskoi, että ajan lopussa Jumala tuhoaisi pahan voimat ja elossa olevat pahat ihmiset sekä palkitsisi hyvät maanpäällisellä ikuisella hyvällä valtakunnalla. Hän uskoi, että ajan lopussa kuolleet herätettäisiin ja herätetyistä pahat tuhottaisiin ja hyvät pääsisivät elämään tuossa ikuisessa valtakunnassa. Pahat pysyisivät kuolleina ikuisesti. Jeesus uskoi, että ikuinen valtakunta toteutuisi maan päällä, jossa ihmiset eläisivät ruumiillisessa muodossa, ei henkinä. Ei taivaassa. Jeesus ei uskonut ikuisen kidutuksen paikkaan, jossa pahat kärsisivät pitkiä aikoja. Pahojen loppu oli Jeesuksen uskomuksen mukaan nopea ja kertakaikkinen.

        3. Jeesus ei uskonut, että kuoleman jälkeen pahat joutuisivat kärsimään helvetissä ikuisesti. Jeesus uskoi, että pahat tuhotaan kerralla eikä heillä ole ikuista elämää eikä ikuista kidutusta.

        4. Uskomus helvettiin ja taivaaseen eivät ole juutalaista eikä kristillistä alkuperää vaan ne tulevat kreikkalaisesta filosofiasta. Varhaisin viittaus taivaan ja helvetin filosofiasta löytyy Platonin kirjoituksista. Kyseessä ei siis ole edes uskonto vaan filosofinen ajattelumalli. Sielun kuoleman jälkeinen ihmisestä poistuminen  kuuluu myös tähän kreikkalaiseen filosofiaan, ja siitä löytyy selkeitä mainintoja aikalaisten kirjoituksista, mm Platonin kirjoituksista.

        5. Kaksi maailmanhistorian merkityksellistä henkilöä olivat Jeesus ja Sokrates. Sokrates uskoi, että on kaksi vaihtoehtoa, miten ihmiselle käy kuoleman yhteydessä. Ihminen joko päätyy kuoltuaan syvään uneen, jossa ei nähdä unia TAI hän pääsee tietoiseen kuoleman jälkeiseen elämään, jossa hän voi parantaa maailmaa ja keskustella syvällisistä, mielenkiintoisista asioista muiden hyvien ihmisten kanssa, vaikkapa edesmenneitten sukulaistensa kanssa. Jeesus uskoi, että ihminen joko lakkaa olemasta kuoltuaa tai jatkaa kuolemansa jälkeen elämäänsä Jumalan ikuisessa hyvässä valtakunnassa. Nämä ovat hyvin lohdullisia asioita lopun kannalta. Kuoleman jäljeen on vain mukavia asioita: nopean kuoleman jälkeen ikuista hyvän yön unta tai ikuista hyvää elämää. Ei ikuista kidutusta kadotuksessa.

        Näin uskoo Raamatun ajan kulttuurien ja historian asiantuntija ja tutkija Bart D. Ehrman, joka katsoo näitä asioita täysin historiallisesta näkökulmasta ilman teologisia taakkoja, jotka vaikuttaisivat hänen tulkintoihinsa. Miksi kirkkokunnat opettavat valheellisia oppeja kuolemasta, taivaasta ja sielusta?

        Lähde:

        https://youtu.be/L0-tFahPVIU


      • Anonyymi

        Kai sulla on kapsäkki valmiiks pakattuna ja siellä se Lutterin weisuukirja, että osaat sitten veisata niitä Mooseksen virsiä oikein?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilm 14:12: "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon."

        Sapattikäsky on yksi Jumalan käskyistä, johon myös Jeesus omalla tavallaan uskoi.

        Minä vietän varmuuden vuoksi sapattia 7 päivänä viikossa, etten vaan jää tempauksesta.

        1234567---


    • Anonyymi

      Adventismi ei sovi kaikille.

    • Anonyymi

      Minä en eroa adventtikirkosta mistään hinnasta. Se on Jumalan silmäterä ja sillä siisti.

      • Anonyymi

        " Se on Jumalan silmäterä..."

        Kuka sulle on tommosta soopaa jauhanu? Varmaankin pystyt todistamaan väittees Raamatulla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Se on Jumalan silmäterä..."

        Kuka sulle on tommosta soopaa jauhanu? Varmaankin pystyt todistamaan väittees Raamatulla?

        Sen on Jumala ilmoittanut. Ihan sama mitä vastaan väität.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen on Jumala ilmoittanut. Ihan sama mitä vastaan väität.

        Eli et pystynyt perustelemaan sitä Jumalan sanalla. Asia selvä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Se on Jumalan silmäterä..."

        Kuka sulle on tommosta soopaa jauhanu? Varmaankin pystyt todistamaan väittees Raamatulla?

        Ei mun tartte mitään Raamatulla todistaa. Ellen tietää, kun se kannatteli 100 kilosta Raamattua horkassa ja näki adventtitotuuden. Me viisaat tietäväiset kyllä tiedetään kaikki ja osataan Mooseksen virretkin ulkoa vaikka unissamme. Repikää siitä!


      • Anonyymi

        Niinkö sinulle on uskoteltu?


    • Anonyymi

      Aloittaja katkaisi suhteensa Jumalaan jo kauan sitten, vaikka luulee, ettei niin tapahtunut.

      • Anonyymi

        Ai sinä tunnet hänet! Oletko myös sitä mieltä, että maailmassa on 2380 miljoonaa kristittyä, kotka ovatkin itseasiassa Jumalasuhteen katkaisijoitatai eivät Jumalasuhteessa lainkaan toisin kuin 20 miljoonaa adventistia, jotka jo nimensä perusteella ovat kiinteässä yhteydessä Jumalaan.

        Voih! Olisinpa adventisti!

        Onpa itseriittoista...


      • Anonyymi

        Vai niin luulet? Mistäs päättelet? Voisin vastata tuohon, kuten tyypillinen palstan adventisti ja vakikommentoija, että "valheesi ei hetkauta" mutta kun minua ei kertakaikkiaan kiinnosta. Vain toista sinunlaistasi adventistia se voi kiinnostaa.

        Mitä muuten toivoit saavasi aikaan kommentillasi?

        Miten kommenttisi edistää Jeesuksen rakkautta elämässäsi tai toisten elämässä. Vai kuuluuko kommenttisi niiden kommenttien joukkoon, jotka vievät jotenkin kirkon opinkohtia eteenpäin. Tai kenties tuollaiset kommentit vahvistavat yhteisöllisyyttä kirkossasi. Vai tuliko sinulle vain paha olo ja päätit purkaa sitä tällä tavalla. Jokin motiivihan sinulla täytyy olla tuollaiseen kommentointiin.

        No, älä minulle vastaa, sillä kuten sanoin, minua ei kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai sinä tunnet hänet! Oletko myös sitä mieltä, että maailmassa on 2380 miljoonaa kristittyä, kotka ovatkin itseasiassa Jumalasuhteen katkaisijoitatai eivät Jumalasuhteessa lainkaan toisin kuin 20 miljoonaa adventistia, jotka jo nimensä perusteella ovat kiinteässä yhteydessä Jumalaan.

        Voih! Olisinpa adventisti!

        Onpa itseriittoista...

        Muut kirkot ovat Babylon. Piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muut kirkot ovat Babylon. Piste.

        Yhtä lailla kuin kaikista kirkkokunnista löytyy pelastettuja, myös kaikissa kirkkokunnissa on babylonian porukkaa. Tämä perustuu adventtikirkon opetukseen, jota saarnastuolistakin jäsenille jaetaan. Adventismi ei siis takaa taivaspaikkaa. Sinunkin vieressäsi istuu kirkonpenkissä sekä pelastuvia että kadotukseen menijöitä. Kumpaankohan porukkaan sinä mahdat kuulua...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muut kirkot ovat Babylon. Piste.

        Vai semmoista? Mistähän tuollainen idea oikein kumpuaa? Jumala kun ei ole perustanut ainuttakaan kirkkokuntaa tai organisaatiota maanpäälle. Opettaakos se Adventtikirkko oikein virallisestikin tuollaista.


    • Anonyymi

      Et ole koskaan adventisti ollutkaan, olet provo, joka roikut täällä päivästä toiseen typerine juttuinesi.

      • Anonyymi

        Oho! Siinä taas yksi, joka ei pysty myöntämään itselleen, että adventismista eroaa jatkuvasti jäseniä. Katsotaanpa tarkemmin.

        Adventtikirkosta eroaa jokaista sataa liittynyttä jäsentä kohden 40-50 ihmistä. Adventtikirkon jäsenen erotessa kirkosta, tyypilliset kommentit kuuluvat seuraavasti:

        1) Hän lähti, koska joku kirkon jäsenistä oli loukannut häntä.
        2) Hän lähti, koska halusi nauttia synnistä ilman Adventtikirkon jäseniä sitovia uskonkappaleita.

        Tämä on käynyt ilmi kun eroamisen syitä on pohdittu kirkon palavereissa. Todellisuudessa eroamiseen on oikeatkin syynsä. Ne eivät näyttäisi olevan kumpikaan edellä väitetyistä.

        David Geelan kertoi 20.4.2021 Adventist Today lehdessä tehneensä haastattelututkimuksen ja kyselyn yli 100 kirkosta lähteneelle. Sen mukaan ihmiset lähtevät kirkosta tyypillisesti seuraavista syistä:

        • Adventtikirkon opetukset määrittelevät, millainen on hyvä adventisti. Kirkosta lähtijät ovat kokeneet sen perusteella, etteivät he täytä adventistin kriteereitä ja ovat hyväksyneet sen, etteivät siis ole oikeita adventisteja. Siksi he ovat jättäneet Adventtikirkon.
        • Jotkut lähtijät ovat tutkineet laajalti ja huolella Raamatun kirjoituksia ja ovat päätyneet siihen lopputulokseen, että kirkon opit ovat Raamatun vastaisia.
        • Jotkut lähtivät, koska eivät voi sulattaa sitä, että maailma olisi luotu kuudessa kirjaimellisessa päivässä alle 10 000 vuotta sitten. Tai sitä, että kahvin juonti tai masturbointi olisivat jotenkin väärin. He lähtivät, koska heidän ajatuksissaan Raamattu ei voi mennä tieteen edelle.
        • Lähtivät, koska ovat sitä mieltä, että Adventtikirkon pitäisi olla enemmän paikalliskirkko eri alueilla, omine kulttuurillisine eroineen, kuin yksi yhtenäinen kirkkokunta, joka on kaikkialla tismalleen samanlainen.
        • Ihmiset, jotka kokevat että kirkon sisällä suojellaan seksuaalista väkivaltaa harjoittavia ja kaltoinkohdellaan uhreja jättivät kirkon. Yleensä nämä lähtijät ovat joko hyväksikäytettyjä tai heidän läheisiään.
        • Lähtivät, koska ajattelevat, että naisten aseman pitäisi olla seurakunnassa tasa-arvoinen kaikissa asiossa miehiin nähden.
        • Sellaiset ihmiset lähtivät, jotka pitävät Jumalan toimintaa moraalittomana kun hän tappoi lähes kaikki maailman ihmiset tulvalla ja tapatti naiset ja lapset Egyptin pakkosiirtolaisuudesta pääsemisen jälkeen.
        • Lähtivät, koska eivät hyväksyneet kirkkokunnan toimia ja opinkohtia liittyen ihmisen seksuaalisuuteen kun kirkko sanoo, että heidän olemassaolonsa homona, bi-seksuaalina tai transsukupuolisena on poissuljettua ja väärin.
        • Lähtijät, joiden uskomukset eivät olleet koskaan kovin lukkoonlyötyjä ja eksakteja, ikääänkuin valuivat kirkon jäsenyyteen ja myöhemmin pois jäsenyydestä.
        • Ihmiset, jotka eivät oikeastaan koskaan uskoneet yliluonnollisiin asioihin, vaikka kirkkokin niitä opettaa, ja lähtivät pois sitten kun he olivat sosiaalisesti vapaita lähtemään.
        • Lähtivät, koska olivat löytäneet virheitä Raamatusta tai Ellen G. Whiten kirjoituksista vaikka niiden sanotaan olevan virheettömiä.
        • Lähtivät, koska olivat löytäneet epäjohdonmukaisuuksia/ristiriitoja kirkon opinkohtien ja Raamatun tai Ellen G. Whiten kirjoitusten välillä.
        • Lähtivät, koska kokivat Desmond Fordin opetuksen tutkivasta tuomiosta oikeaksi ja D. Fordin kohtelun vääräksi kyseisen kohun aikana ja sen jälkeen.
        • Lähtivät, koska kokivat, ettei lähes 7,9 miljardista ihmisestä maapallolla vain 22 miljonalla adventistilla voi olla se ainoa oikea totuus ja sitten 99,7% maailman ihmisistä olisivat muka väärässä.

        Lähde: https://atoday.org/exit-interviews/

        Asiaa on toki tutkittu kirkon sisällä enemmänkin. Tässä mielenkiintoinen lähes 1000 lähtijälle tehdyn kyselyn yhteenveto vuodelta 2016:

        https://www.adventistarchives.org/nap-rrs-dt-2016-1.pdf 

        Sen mukaan 79% lähtijöistä uskoi edelleen adventtikirkon opetuksiin ja vain 8% ei uskonut.

        Kirkosta lähtijöistä:

        24% lähti, koska ei pystynyt elämään adventtikirkon vaatimusten mukaisesti.
        19% lähti, koska olivat vihaisia siitä, miten heitä kohdeltiin.
        17% lähti, koska kirkosta oli tullut toisarvoinen/irrelevantti omalla kohdalla
        16% lähti, koska kirkosta oli tullut kylmä ja joustamaton
        16% lähti, koska kirkko ei enää kiinnostanut
        8% lähti, koska kirkko oli menettänyt yhtenäisyytensä käytäntöjensä tai teologiansa suhteen.

        Minä lähdin erkanemaan Adventtikirkosta, koska kirkko ei elä sen mukaan kuin opettaa. Adventistipastoria lainatakseni: Adventtikirkko on tunnettu opeistaan mutta ei rakkaudestaan. Kenenkään yksittäisen henkilön toiminta ei lopulta aiheuttanut lähtöäni vaan seurakuntien sisäänpäin lämpiävä rakkaudettomuus. Tämä oli käännekohtana sille, että aloin tutkia Raamattua intensiivisesti puhtaalta pöydältä, nöyränä, Pyhän Hengen johdatuksessa. Sen seurauksena jouduin toteamaan, että vaikka toki kaikki kirkon opetukset voidaan perustella Raamatulla, osa kirkon opetuksista ei kestä kriittistä Raamatulla tarkastelua. Minun oli pakko erota, koska en pystynyt enää allekirjoittamaan kaikkia kirkon opinkohtia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho! Siinä taas yksi, joka ei pysty myöntämään itselleen, että adventismista eroaa jatkuvasti jäseniä. Katsotaanpa tarkemmin.

        Adventtikirkosta eroaa jokaista sataa liittynyttä jäsentä kohden 40-50 ihmistä. Adventtikirkon jäsenen erotessa kirkosta, tyypilliset kommentit kuuluvat seuraavasti:

        1) Hän lähti, koska joku kirkon jäsenistä oli loukannut häntä.
        2) Hän lähti, koska halusi nauttia synnistä ilman Adventtikirkon jäseniä sitovia uskonkappaleita.

        Tämä on käynyt ilmi kun eroamisen syitä on pohdittu kirkon palavereissa. Todellisuudessa eroamiseen on oikeatkin syynsä. Ne eivät näyttäisi olevan kumpikaan edellä väitetyistä.

        David Geelan kertoi 20.4.2021 Adventist Today lehdessä tehneensä haastattelututkimuksen ja kyselyn yli 100 kirkosta lähteneelle. Sen mukaan ihmiset lähtevät kirkosta tyypillisesti seuraavista syistä:

        • Adventtikirkon opetukset määrittelevät, millainen on hyvä adventisti. Kirkosta lähtijät ovat kokeneet sen perusteella, etteivät he täytä adventistin kriteereitä ja ovat hyväksyneet sen, etteivät siis ole oikeita adventisteja. Siksi he ovat jättäneet Adventtikirkon.
        • Jotkut lähtijät ovat tutkineet laajalti ja huolella Raamatun kirjoituksia ja ovat päätyneet siihen lopputulokseen, että kirkon opit ovat Raamatun vastaisia.
        • Jotkut lähtivät, koska eivät voi sulattaa sitä, että maailma olisi luotu kuudessa kirjaimellisessa päivässä alle 10 000 vuotta sitten. Tai sitä, että kahvin juonti tai masturbointi olisivat jotenkin väärin. He lähtivät, koska heidän ajatuksissaan Raamattu ei voi mennä tieteen edelle.
        • Lähtivät, koska ovat sitä mieltä, että Adventtikirkon pitäisi olla enemmän paikalliskirkko eri alueilla, omine kulttuurillisine eroineen, kuin yksi yhtenäinen kirkkokunta, joka on kaikkialla tismalleen samanlainen.
        • Ihmiset, jotka kokevat että kirkon sisällä suojellaan seksuaalista väkivaltaa harjoittavia ja kaltoinkohdellaan uhreja jättivät kirkon. Yleensä nämä lähtijät ovat joko hyväksikäytettyjä tai heidän läheisiään.
        • Lähtivät, koska ajattelevat, että naisten aseman pitäisi olla seurakunnassa tasa-arvoinen kaikissa asiossa miehiin nähden.
        • Sellaiset ihmiset lähtivät, jotka pitävät Jumalan toimintaa moraalittomana kun hän tappoi lähes kaikki maailman ihmiset tulvalla ja tapatti naiset ja lapset Egyptin pakkosiirtolaisuudesta pääsemisen jälkeen.
        • Lähtivät, koska eivät hyväksyneet kirkkokunnan toimia ja opinkohtia liittyen ihmisen seksuaalisuuteen kun kirkko sanoo, että heidän olemassaolonsa homona, bi-seksuaalina tai transsukupuolisena on poissuljettua ja väärin.
        • Lähtijät, joiden uskomukset eivät olleet koskaan kovin lukkoonlyötyjä ja eksakteja, ikääänkuin valuivat kirkon jäsenyyteen ja myöhemmin pois jäsenyydestä.
        • Ihmiset, jotka eivät oikeastaan koskaan uskoneet yliluonnollisiin asioihin, vaikka kirkkokin niitä opettaa, ja lähtivät pois sitten kun he olivat sosiaalisesti vapaita lähtemään.
        • Lähtivät, koska olivat löytäneet virheitä Raamatusta tai Ellen G. Whiten kirjoituksista vaikka niiden sanotaan olevan virheettömiä.
        • Lähtivät, koska olivat löytäneet epäjohdonmukaisuuksia/ristiriitoja kirkon opinkohtien ja Raamatun tai Ellen G. Whiten kirjoitusten välillä.
        • Lähtivät, koska kokivat Desmond Fordin opetuksen tutkivasta tuomiosta oikeaksi ja D. Fordin kohtelun vääräksi kyseisen kohun aikana ja sen jälkeen.
        • Lähtivät, koska kokivat, ettei lähes 7,9 miljardista ihmisestä maapallolla vain 22 miljonalla adventistilla voi olla se ainoa oikea totuus ja sitten 99,7% maailman ihmisistä olisivat muka väärässä.

        Lähde: https://atoday.org/exit-interviews/

        Asiaa on toki tutkittu kirkon sisällä enemmänkin. Tässä mielenkiintoinen lähes 1000 lähtijälle tehdyn kyselyn yhteenveto vuodelta 2016:

        https://www.adventistarchives.org/nap-rrs-dt-2016-1.pdf 

        Sen mukaan 79% lähtijöistä uskoi edelleen adventtikirkon opetuksiin ja vain 8% ei uskonut.

        Kirkosta lähtijöistä:

        24% lähti, koska ei pystynyt elämään adventtikirkon vaatimusten mukaisesti.
        19% lähti, koska olivat vihaisia siitä, miten heitä kohdeltiin.
        17% lähti, koska kirkosta oli tullut toisarvoinen/irrelevantti omalla kohdalla
        16% lähti, koska kirkosta oli tullut kylmä ja joustamaton
        16% lähti, koska kirkko ei enää kiinnostanut
        8% lähti, koska kirkko oli menettänyt yhtenäisyytensä käytäntöjensä tai teologiansa suhteen.

        Minä lähdin erkanemaan Adventtikirkosta, koska kirkko ei elä sen mukaan kuin opettaa. Adventistipastoria lainatakseni: Adventtikirkko on tunnettu opeistaan mutta ei rakkaudestaan. Kenenkään yksittäisen henkilön toiminta ei lopulta aiheuttanut lähtöäni vaan seurakuntien sisäänpäin lämpiävä rakkaudettomuus. Tämä oli käännekohtana sille, että aloin tutkia Raamattua intensiivisesti puhtaalta pöydältä, nöyränä, Pyhän Hengen johdatuksessa. Sen seurauksena jouduin toteamaan, että vaikka toki kaikki kirkon opetukset voidaan perustella Raamatulla, osa kirkon opetuksista ei kestä kriittistä Raamatulla tarkastelua. Minun oli pakko erota, koska en pystynyt enää allekirjoittamaan kaikkia kirkon opinkohtia.

        Terve menoa vaan, emme kaipaile. Kukin taaplaa tyylillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho! Siinä taas yksi, joka ei pysty myöntämään itselleen, että adventismista eroaa jatkuvasti jäseniä. Katsotaanpa tarkemmin.

        Adventtikirkosta eroaa jokaista sataa liittynyttä jäsentä kohden 40-50 ihmistä. Adventtikirkon jäsenen erotessa kirkosta, tyypilliset kommentit kuuluvat seuraavasti:

        1) Hän lähti, koska joku kirkon jäsenistä oli loukannut häntä.
        2) Hän lähti, koska halusi nauttia synnistä ilman Adventtikirkon jäseniä sitovia uskonkappaleita.

        Tämä on käynyt ilmi kun eroamisen syitä on pohdittu kirkon palavereissa. Todellisuudessa eroamiseen on oikeatkin syynsä. Ne eivät näyttäisi olevan kumpikaan edellä väitetyistä.

        David Geelan kertoi 20.4.2021 Adventist Today lehdessä tehneensä haastattelututkimuksen ja kyselyn yli 100 kirkosta lähteneelle. Sen mukaan ihmiset lähtevät kirkosta tyypillisesti seuraavista syistä:

        • Adventtikirkon opetukset määrittelevät, millainen on hyvä adventisti. Kirkosta lähtijät ovat kokeneet sen perusteella, etteivät he täytä adventistin kriteereitä ja ovat hyväksyneet sen, etteivät siis ole oikeita adventisteja. Siksi he ovat jättäneet Adventtikirkon.
        • Jotkut lähtijät ovat tutkineet laajalti ja huolella Raamatun kirjoituksia ja ovat päätyneet siihen lopputulokseen, että kirkon opit ovat Raamatun vastaisia.
        • Jotkut lähtivät, koska eivät voi sulattaa sitä, että maailma olisi luotu kuudessa kirjaimellisessa päivässä alle 10 000 vuotta sitten. Tai sitä, että kahvin juonti tai masturbointi olisivat jotenkin väärin. He lähtivät, koska heidän ajatuksissaan Raamattu ei voi mennä tieteen edelle.
        • Lähtivät, koska ovat sitä mieltä, että Adventtikirkon pitäisi olla enemmän paikalliskirkko eri alueilla, omine kulttuurillisine eroineen, kuin yksi yhtenäinen kirkkokunta, joka on kaikkialla tismalleen samanlainen.
        • Ihmiset, jotka kokevat että kirkon sisällä suojellaan seksuaalista väkivaltaa harjoittavia ja kaltoinkohdellaan uhreja jättivät kirkon. Yleensä nämä lähtijät ovat joko hyväksikäytettyjä tai heidän läheisiään.
        • Lähtivät, koska ajattelevat, että naisten aseman pitäisi olla seurakunnassa tasa-arvoinen kaikissa asiossa miehiin nähden.
        • Sellaiset ihmiset lähtivät, jotka pitävät Jumalan toimintaa moraalittomana kun hän tappoi lähes kaikki maailman ihmiset tulvalla ja tapatti naiset ja lapset Egyptin pakkosiirtolaisuudesta pääsemisen jälkeen.
        • Lähtivät, koska eivät hyväksyneet kirkkokunnan toimia ja opinkohtia liittyen ihmisen seksuaalisuuteen kun kirkko sanoo, että heidän olemassaolonsa homona, bi-seksuaalina tai transsukupuolisena on poissuljettua ja väärin.
        • Lähtijät, joiden uskomukset eivät olleet koskaan kovin lukkoonlyötyjä ja eksakteja, ikääänkuin valuivat kirkon jäsenyyteen ja myöhemmin pois jäsenyydestä.
        • Ihmiset, jotka eivät oikeastaan koskaan uskoneet yliluonnollisiin asioihin, vaikka kirkkokin niitä opettaa, ja lähtivät pois sitten kun he olivat sosiaalisesti vapaita lähtemään.
        • Lähtivät, koska olivat löytäneet virheitä Raamatusta tai Ellen G. Whiten kirjoituksista vaikka niiden sanotaan olevan virheettömiä.
        • Lähtivät, koska olivat löytäneet epäjohdonmukaisuuksia/ristiriitoja kirkon opinkohtien ja Raamatun tai Ellen G. Whiten kirjoitusten välillä.
        • Lähtivät, koska kokivat Desmond Fordin opetuksen tutkivasta tuomiosta oikeaksi ja D. Fordin kohtelun vääräksi kyseisen kohun aikana ja sen jälkeen.
        • Lähtivät, koska kokivat, ettei lähes 7,9 miljardista ihmisestä maapallolla vain 22 miljonalla adventistilla voi olla se ainoa oikea totuus ja sitten 99,7% maailman ihmisistä olisivat muka väärässä.

        Lähde: https://atoday.org/exit-interviews/

        Asiaa on toki tutkittu kirkon sisällä enemmänkin. Tässä mielenkiintoinen lähes 1000 lähtijälle tehdyn kyselyn yhteenveto vuodelta 2016:

        https://www.adventistarchives.org/nap-rrs-dt-2016-1.pdf 

        Sen mukaan 79% lähtijöistä uskoi edelleen adventtikirkon opetuksiin ja vain 8% ei uskonut.

        Kirkosta lähtijöistä:

        24% lähti, koska ei pystynyt elämään adventtikirkon vaatimusten mukaisesti.
        19% lähti, koska olivat vihaisia siitä, miten heitä kohdeltiin.
        17% lähti, koska kirkosta oli tullut toisarvoinen/irrelevantti omalla kohdalla
        16% lähti, koska kirkosta oli tullut kylmä ja joustamaton
        16% lähti, koska kirkko ei enää kiinnostanut
        8% lähti, koska kirkko oli menettänyt yhtenäisyytensä käytäntöjensä tai teologiansa suhteen.

        Minä lähdin erkanemaan Adventtikirkosta, koska kirkko ei elä sen mukaan kuin opettaa. Adventistipastoria lainatakseni: Adventtikirkko on tunnettu opeistaan mutta ei rakkaudestaan. Kenenkään yksittäisen henkilön toiminta ei lopulta aiheuttanut lähtöäni vaan seurakuntien sisäänpäin lämpiävä rakkaudettomuus. Tämä oli käännekohtana sille, että aloin tutkia Raamattua intensiivisesti puhtaalta pöydältä, nöyränä, Pyhän Hengen johdatuksessa. Sen seurauksena jouduin toteamaan, että vaikka toki kaikki kirkon opetukset voidaan perustella Raamatulla, osa kirkon opetuksista ei kestä kriittistä Raamatulla tarkastelua. Minun oli pakko erota, koska en pystynyt enää allekirjoittamaan kaikkia kirkon opinkohtia.

        "• Lähtivät, koska kokivat, ettei lähes 7,9 miljardista ihmisestä maapallolla vain 22 miljonalla adventistilla voi olla se ainoa oikea totuus ja sitten 99,7% maailman ihmisistä olisivat muka väärässä. "

        Vaan kun se on niin, että vain adventtikirkolla on Jumalan sanan totuus ja KAIKKI muut ovat valheen (=Luciferin) puolella.

        Ihan sama mitä vastaan väitätte.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho! Siinä taas yksi, joka ei pysty myöntämään itselleen, että adventismista eroaa jatkuvasti jäseniä. Katsotaanpa tarkemmin.

        Adventtikirkosta eroaa jokaista sataa liittynyttä jäsentä kohden 40-50 ihmistä. Adventtikirkon jäsenen erotessa kirkosta, tyypilliset kommentit kuuluvat seuraavasti:

        1) Hän lähti, koska joku kirkon jäsenistä oli loukannut häntä.
        2) Hän lähti, koska halusi nauttia synnistä ilman Adventtikirkon jäseniä sitovia uskonkappaleita.

        Tämä on käynyt ilmi kun eroamisen syitä on pohdittu kirkon palavereissa. Todellisuudessa eroamiseen on oikeatkin syynsä. Ne eivät näyttäisi olevan kumpikaan edellä väitetyistä.

        David Geelan kertoi 20.4.2021 Adventist Today lehdessä tehneensä haastattelututkimuksen ja kyselyn yli 100 kirkosta lähteneelle. Sen mukaan ihmiset lähtevät kirkosta tyypillisesti seuraavista syistä:

        • Adventtikirkon opetukset määrittelevät, millainen on hyvä adventisti. Kirkosta lähtijät ovat kokeneet sen perusteella, etteivät he täytä adventistin kriteereitä ja ovat hyväksyneet sen, etteivät siis ole oikeita adventisteja. Siksi he ovat jättäneet Adventtikirkon.
        • Jotkut lähtijät ovat tutkineet laajalti ja huolella Raamatun kirjoituksia ja ovat päätyneet siihen lopputulokseen, että kirkon opit ovat Raamatun vastaisia.
        • Jotkut lähtivät, koska eivät voi sulattaa sitä, että maailma olisi luotu kuudessa kirjaimellisessa päivässä alle 10 000 vuotta sitten. Tai sitä, että kahvin juonti tai masturbointi olisivat jotenkin väärin. He lähtivät, koska heidän ajatuksissaan Raamattu ei voi mennä tieteen edelle.
        • Lähtivät, koska ovat sitä mieltä, että Adventtikirkon pitäisi olla enemmän paikalliskirkko eri alueilla, omine kulttuurillisine eroineen, kuin yksi yhtenäinen kirkkokunta, joka on kaikkialla tismalleen samanlainen.
        • Ihmiset, jotka kokevat että kirkon sisällä suojellaan seksuaalista väkivaltaa harjoittavia ja kaltoinkohdellaan uhreja jättivät kirkon. Yleensä nämä lähtijät ovat joko hyväksikäytettyjä tai heidän läheisiään.
        • Lähtivät, koska ajattelevat, että naisten aseman pitäisi olla seurakunnassa tasa-arvoinen kaikissa asiossa miehiin nähden.
        • Sellaiset ihmiset lähtivät, jotka pitävät Jumalan toimintaa moraalittomana kun hän tappoi lähes kaikki maailman ihmiset tulvalla ja tapatti naiset ja lapset Egyptin pakkosiirtolaisuudesta pääsemisen jälkeen.
        • Lähtivät, koska eivät hyväksyneet kirkkokunnan toimia ja opinkohtia liittyen ihmisen seksuaalisuuteen kun kirkko sanoo, että heidän olemassaolonsa homona, bi-seksuaalina tai transsukupuolisena on poissuljettua ja väärin.
        • Lähtijät, joiden uskomukset eivät olleet koskaan kovin lukkoonlyötyjä ja eksakteja, ikääänkuin valuivat kirkon jäsenyyteen ja myöhemmin pois jäsenyydestä.
        • Ihmiset, jotka eivät oikeastaan koskaan uskoneet yliluonnollisiin asioihin, vaikka kirkkokin niitä opettaa, ja lähtivät pois sitten kun he olivat sosiaalisesti vapaita lähtemään.
        • Lähtivät, koska olivat löytäneet virheitä Raamatusta tai Ellen G. Whiten kirjoituksista vaikka niiden sanotaan olevan virheettömiä.
        • Lähtivät, koska olivat löytäneet epäjohdonmukaisuuksia/ristiriitoja kirkon opinkohtien ja Raamatun tai Ellen G. Whiten kirjoitusten välillä.
        • Lähtivät, koska kokivat Desmond Fordin opetuksen tutkivasta tuomiosta oikeaksi ja D. Fordin kohtelun vääräksi kyseisen kohun aikana ja sen jälkeen.
        • Lähtivät, koska kokivat, ettei lähes 7,9 miljardista ihmisestä maapallolla vain 22 miljonalla adventistilla voi olla se ainoa oikea totuus ja sitten 99,7% maailman ihmisistä olisivat muka väärässä.

        Lähde: https://atoday.org/exit-interviews/

        Asiaa on toki tutkittu kirkon sisällä enemmänkin. Tässä mielenkiintoinen lähes 1000 lähtijälle tehdyn kyselyn yhteenveto vuodelta 2016:

        https://www.adventistarchives.org/nap-rrs-dt-2016-1.pdf 

        Sen mukaan 79% lähtijöistä uskoi edelleen adventtikirkon opetuksiin ja vain 8% ei uskonut.

        Kirkosta lähtijöistä:

        24% lähti, koska ei pystynyt elämään adventtikirkon vaatimusten mukaisesti.
        19% lähti, koska olivat vihaisia siitä, miten heitä kohdeltiin.
        17% lähti, koska kirkosta oli tullut toisarvoinen/irrelevantti omalla kohdalla
        16% lähti, koska kirkosta oli tullut kylmä ja joustamaton
        16% lähti, koska kirkko ei enää kiinnostanut
        8% lähti, koska kirkko oli menettänyt yhtenäisyytensä käytäntöjensä tai teologiansa suhteen.

        Minä lähdin erkanemaan Adventtikirkosta, koska kirkko ei elä sen mukaan kuin opettaa. Adventistipastoria lainatakseni: Adventtikirkko on tunnettu opeistaan mutta ei rakkaudestaan. Kenenkään yksittäisen henkilön toiminta ei lopulta aiheuttanut lähtöäni vaan seurakuntien sisäänpäin lämpiävä rakkaudettomuus. Tämä oli käännekohtana sille, että aloin tutkia Raamattua intensiivisesti puhtaalta pöydältä, nöyränä, Pyhän Hengen johdatuksessa. Sen seurauksena jouduin toteamaan, että vaikka toki kaikki kirkon opetukset voidaan perustella Raamatulla, osa kirkon opetuksista ei kestä kriittistä Raamatulla tarkastelua. Minun oli pakko erota, koska en pystynyt enää allekirjoittamaan kaikkia kirkon opinkohtia.

        "Raamatulla, osa kirkon opetuksista ei kestä kriittistä Raamatulla tarkastelua. "

        Kyllä kestää, paitsi teidän valehtelijoiden mielestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terve menoa vaan, emme kaipaile. Kukin taaplaa tyylillään.

        "Terve menoa vaan, emme kaipaile."

        No niinpä yritin juuri kertoakin. Adventistit ovat sisäänpäin lämpeävä clubi, joka vähät välittää rakkaudesta ja lähimmäisen uskon tilasta. Se näkyy sinun kommentistasi, jolla juuri todistit kertomani todeksi.

        Kiitos siitä!

        Jos sinulla oikeasti olisi Jeesuksen rakkaus niin olisit kovin huolissasi sekä minun tilanteestani että kirkkosi surkeasta tilasta. Mieti nyt! Joka toinen kirkon jäsenistä ottaa loparit yllä mainituista syistä!

        Mutta se ei aiheuta sinussa mitään vastakaikua lukuunottamatta ylimielisiä kommentettejasi. Mutta sitä se on kun ei ole saanut sisäistää Jumalan rakkautta ja Jeesuksen uhria. Minä olen hyvin huolissani entisen kirkkoni tilasta ja sinun kaltaisistasi ihmisistä, jotka luulevat uskon olevan kirkossa hengailemista ja kimppakivaa yhdessä muiden kanssa samassa raamatuntutkistelussa. Minä en ole katkera enkä vihainen kenellekään adventistille adventismistaan vaan surullinen kun osoitat kokemukseni tosiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "• Lähtivät, koska kokivat, ettei lähes 7,9 miljardista ihmisestä maapallolla vain 22 miljonalla adventistilla voi olla se ainoa oikea totuus ja sitten 99,7% maailman ihmisistä olisivat muka väärässä. "

        Vaan kun se on niin, että vain adventtikirkolla on Jumalan sanan totuus ja KAIKKI muut ovat valheen (=Luciferin) puolella.

        Ihan sama mitä vastaan väitätte.

        No mutta... osoitapa tuo Raamatulla. Et edelleenkään pysty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Raamatulla, osa kirkon opetuksista ei kestä kriittistä Raamatulla tarkastelua. "

        Kyllä kestää, paitsi teidän valehtelijoiden mielestä.

        Valheesi ei hetkauta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "• Lähtivät, koska kokivat, ettei lähes 7,9 miljardista ihmisestä maapallolla vain 22 miljonalla adventistilla voi olla se ainoa oikea totuus ja sitten 99,7% maailman ihmisistä olisivat muka väärässä. "

        Vaan kun se on niin, että vain adventtikirkolla on Jumalan sanan totuus ja KAIKKI muut ovat valheen (=Luciferin) puolella.

        Ihan sama mitä vastaan väitätte.

        Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hänen silmäteränsä, tuo piskuinen 0,3 % uskollinen sapattia viettävä valiojoukko lampaita pääsee tallomaan jalkoihinsa tuon 99,7% vuohista koostuvan roskaväen. Kiitos Herralle!


    • Anonyymi

      Sillon ku mä erosin adventtikirkosta, ni huomasin heti yhen jutskan. Ku olin kirkon jäsen, mulla oli syyllinen olo siitä ku join kaljaa ja söin makkaraa. Sitte ku erosin, syyllisyydet katos ku seinään. Jatkon silti uskossa mutta ilosena ett alkoholi ja sianlihajutskat oliki adventtikirkon omia sääntöjä eikä Jumalan. Jos ne olis ollut Jumalan, olis syyllisyyski jääny.

      • Anonyymi

        Noinhan ne jumalattomat itseään pettävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan ne jumalattomat itseään pettävät.

        Miten olut ja makkara liittyvät Jumalaan uskomiseen? Tai jonkun tietyn kirkon hylkääminen?

        - Yks Vapaakirkkolainen


      • Anonyymi

        Siat joutuu elämään hirveissä oloissa vain sen vuoksi, että sinä saat nautintosi. Samoin muut eläimet. Ne syntyvät vain kärsiäkseen ja kuollakseen meidän takiamme. Niille iskee hirvee paniikki, kun niitä tungetaan autoon ja viedään teurastamoon lahdattavaksi. Ne haistavat lajitoveriensa verenhajun jo ovella. Ihminen ei tarvitse lihaa elääkseen.

        T: ei adventisti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siat joutuu elämään hirveissä oloissa vain sen vuoksi, että sinä saat nautintosi. Samoin muut eläimet. Ne syntyvät vain kärsiäkseen ja kuollakseen meidän takiamme. Niille iskee hirvee paniikki, kun niitä tungetaan autoon ja viedään teurastamoon lahdattavaksi. Ne haistavat lajitoveriensa verenhajun jo ovella. Ihminen ei tarvitse lihaa elääkseen.

        T: ei adventisti

        Kummallisia salaliittoteorioita. Mee katsomaan sinne sikaloihin. Mee katsomaan kun ne lastataan teurasautoon. Ei ole stressiä ei yhdelläkään eläimellä. Jos olisi, sellaista lihaa ei pystyisi syömään. Stressatun eläimen liha on syömäkelvotonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummallisia salaliittoteorioita. Mee katsomaan sinne sikaloihin. Mee katsomaan kun ne lastataan teurasautoon. Ei ole stressiä ei yhdelläkään eläimellä. Jos olisi, sellaista lihaa ei pystyisi syömään. Stressatun eläimen liha on syömäkelvotonta.

        https://xn--elintehtaat-m8a.fi/

        Tämän videon alusta loppuun katsottuasi kerro tuo sama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://xn--elintehtaat-m8a.fi/

        Tämän videon alusta loppuun katsottuasi kerro tuo sama.

        Niin, tuo oli vuonna 2015. Ja paljon ennekin sitä. Moni asia on muuttunut sen jälkeen ja edelleenkin muuttuu kun uusi eläinsuojelulaki astuu ensi vuonna voimaan. Minä olen käynyt sikalassa ja navetassa ja nähnyt myös kun possut ja naudat kävelevät teurasautosta teurastamon laitumille ja myöhemmin sieltä teurastamoon. Olen myös nähnyt teurastuksen, kalttaamisen, nyljennän, ruhojen paloittelun ja lihanleikkuun. Eipä ollut siellä mitään tuollaista mitä videolla näytettiin.

        Miksi haluat levittää valheita ja propakandaa? Mikset mene itse katsomaan teurastamolle? Miksi jaat vuosia vanhaa materiaalia valheidesi tueksi? Mikset näytä niitä viime vuotisia tai tämän vuoden videoita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, tuo oli vuonna 2015. Ja paljon ennekin sitä. Moni asia on muuttunut sen jälkeen ja edelleenkin muuttuu kun uusi eläinsuojelulaki astuu ensi vuonna voimaan. Minä olen käynyt sikalassa ja navetassa ja nähnyt myös kun possut ja naudat kävelevät teurasautosta teurastamon laitumille ja myöhemmin sieltä teurastamoon. Olen myös nähnyt teurastuksen, kalttaamisen, nyljennän, ruhojen paloittelun ja lihanleikkuun. Eipä ollut siellä mitään tuollaista mitä videolla näytettiin.

        Miksi haluat levittää valheita ja propakandaa? Mikset mene itse katsomaan teurastamolle? Miksi jaat vuosia vanhaa materiaalia valheidesi tueksi? Mikset näytä niitä viime vuotisia tai tämän vuoden videoita?

        Kuvitteletko tosiaan, että eläinten kärsimys saataisiin lopetettua millään keinoin? Lehdistä luetaan juttuja, miten jotkut karjankasvattajat ei jaksa tai viitsi tai välitä hoitaa eläimiään, jotka ovat pahimmassa tapauksessa suurin piirtein kaulaansa myöten paskassa ja kusessa. Joukossa raatoja tai jopa satamäärin kuolleita eläimiä. Tämäkinkö on nyt sitten loppunut?

        No sanot varmaan, ettet sinä juuri niitä syö, mutta sinua ja muita lihansyöjiä varten niitäkin kasvatetaan, eikä koskaan tule olemaan sellaista aikaa, että tämä kärsimys saataisiin loppumaan. Noistakin videoista käy ilmi, että samat ongelmat ovat aina vaan jatkuneet, vaikka niistä ollaan oltu vuosikausia tietoisia ja nyt ne ovatkin sitten yhtäkkiä kaikki korjaantuneet!?

        Epäilen, ettet ole edes lukenut koko juttua ja katsonut noita videoita. Sinun yksi subjektiivinen kokemuksesi ei todista yhtään mitään.

        Tuo itse esiin todisteeksi viime vuoden tai tämänvuotisia videoita, jotka osoittavat, että ongelmat ovat poissa päiväjärjestyksestä. Luulisi olevan helppoa, kun asiat ovat nyt niin hyvin eläinten kannalta ja teurastamoiden työntekijätkään eivät ole enää stressaantuneita, vaan jaksavat olla kaiken aikaa empaattisia eläimiä kohtaan. Kaikki eläimetkin marssivat ihan kiltisti lopetettavaksi ilman mitään vikurointia ahtaisiin häkkyröihin, joissa ne eivät pääse liikkumaan! Jos ne pääsevät liikkumaan, niin eihän niitä silloin kertalaakista varmuudella saada tainnutettua. Ei mitään paniikkia, ei...

        Ja joukossa ei tietenkään enää ole yhtään sellaisia teurastamotyöntekijöitä, jotka eivät paskaakaan välitä eläinten kärsimyksistä. Väitän, ettei liukuhihnalta teurastaminen voi olla vaikuttamatta ihmisen psyykkeeseen niin, ettei hän kovettuisi tai joutuisi kovettamaan itseään. Kaikkien ei sitä tietenkään tarvitse tehdä, koska ovat ihan "luonnonlahjakkuuksia", joten todennäköisesti noihin lahtaushommiinkin hakeutuu pääasiassa sellaisia, joille se ei tuota minkäänlaisia psyykkisiä ongelmia... eli joillekin varmaan ihan kutsumusammatti...

        Vaikka tiedetään, ettei lihansyönti (ainakaan paljo lihansyönti) ole terveellistä, niin silti löytyy aina noita punaniskasia ja lihavia v***n burgerimiehiä, jotka mässää ja mainostaa TV:ssäkin omaa lihalla mässäilyään vähääkään välittämättä, minkä hinnan tuotantoeläimet siitä maksavat kärsimyksillään ja omalla hengellään. Toivottavasti tukehtuvat omiin burgereihinsa tai saavat sydänkohtauksen korkean verenpaineen ja tukkeutuneiden verisuonten vuoksi... Eipä paljon säälittäisi!

        Ihminen pärjää kyllä ilman lihaakin, joten edes pyrkimys sen minimaaliseen käyttämiseen olisi eettistä jo luonnonsuojelun ja oman terveydenkin kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, tuo oli vuonna 2015. Ja paljon ennekin sitä. Moni asia on muuttunut sen jälkeen ja edelleenkin muuttuu kun uusi eläinsuojelulaki astuu ensi vuonna voimaan. Minä olen käynyt sikalassa ja navetassa ja nähnyt myös kun possut ja naudat kävelevät teurasautosta teurastamon laitumille ja myöhemmin sieltä teurastamoon. Olen myös nähnyt teurastuksen, kalttaamisen, nyljennän, ruhojen paloittelun ja lihanleikkuun. Eipä ollut siellä mitään tuollaista mitä videolla näytettiin.

        Miksi haluat levittää valheita ja propakandaa? Mikset mene itse katsomaan teurastamolle? Miksi jaat vuosia vanhaa materiaalia valheidesi tueksi? Mikset näytä niitä viime vuotisia tai tämän vuoden videoita?

        "Niin, tuo oli vuonna 2015. Ja paljon ennekin sitä."

        No hyvin pystyttiin syömään stressilihaa silloin. Ja paljon ennenki sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvitteletko tosiaan, että eläinten kärsimys saataisiin lopetettua millään keinoin? Lehdistä luetaan juttuja, miten jotkut karjankasvattajat ei jaksa tai viitsi tai välitä hoitaa eläimiään, jotka ovat pahimmassa tapauksessa suurin piirtein kaulaansa myöten paskassa ja kusessa. Joukossa raatoja tai jopa satamäärin kuolleita eläimiä. Tämäkinkö on nyt sitten loppunut?

        No sanot varmaan, ettet sinä juuri niitä syö, mutta sinua ja muita lihansyöjiä varten niitäkin kasvatetaan, eikä koskaan tule olemaan sellaista aikaa, että tämä kärsimys saataisiin loppumaan. Noistakin videoista käy ilmi, että samat ongelmat ovat aina vaan jatkuneet, vaikka niistä ollaan oltu vuosikausia tietoisia ja nyt ne ovatkin sitten yhtäkkiä kaikki korjaantuneet!?

        Epäilen, ettet ole edes lukenut koko juttua ja katsonut noita videoita. Sinun yksi subjektiivinen kokemuksesi ei todista yhtään mitään.

        Tuo itse esiin todisteeksi viime vuoden tai tämänvuotisia videoita, jotka osoittavat, että ongelmat ovat poissa päiväjärjestyksestä. Luulisi olevan helppoa, kun asiat ovat nyt niin hyvin eläinten kannalta ja teurastamoiden työntekijätkään eivät ole enää stressaantuneita, vaan jaksavat olla kaiken aikaa empaattisia eläimiä kohtaan. Kaikki eläimetkin marssivat ihan kiltisti lopetettavaksi ilman mitään vikurointia ahtaisiin häkkyröihin, joissa ne eivät pääse liikkumaan! Jos ne pääsevät liikkumaan, niin eihän niitä silloin kertalaakista varmuudella saada tainnutettua. Ei mitään paniikkia, ei...

        Ja joukossa ei tietenkään enää ole yhtään sellaisia teurastamotyöntekijöitä, jotka eivät paskaakaan välitä eläinten kärsimyksistä. Väitän, ettei liukuhihnalta teurastaminen voi olla vaikuttamatta ihmisen psyykkeeseen niin, ettei hän kovettuisi tai joutuisi kovettamaan itseään. Kaikkien ei sitä tietenkään tarvitse tehdä, koska ovat ihan "luonnonlahjakkuuksia", joten todennäköisesti noihin lahtaushommiinkin hakeutuu pääasiassa sellaisia, joille se ei tuota minkäänlaisia psyykkisiä ongelmia... eli joillekin varmaan ihan kutsumusammatti...

        Vaikka tiedetään, ettei lihansyönti (ainakaan paljo lihansyönti) ole terveellistä, niin silti löytyy aina noita punaniskasia ja lihavia v***n burgerimiehiä, jotka mässää ja mainostaa TV:ssäkin omaa lihalla mässäilyään vähääkään välittämättä, minkä hinnan tuotantoeläimet siitä maksavat kärsimyksillään ja omalla hengellään. Toivottavasti tukehtuvat omiin burgereihinsa tai saavat sydänkohtauksen korkean verenpaineen ja tukkeutuneiden verisuonten vuoksi... Eipä paljon säälittäisi!

        Ihminen pärjää kyllä ilman lihaakin, joten edes pyrkimys sen minimaaliseen käyttämiseen olisi eettistä jo luonnonsuojelun ja oman terveydenkin kannalta.

        "Lehdistä luetaan juttuja, miten jotkut karjankasvattajat ei jaksa tai viitsi tai välitä hoitaa eläimiään, jotka ovat pahimmassa tapauksessa suurin piirtein kaulaansa myöten paskassa ja kusessa. Joukossa raatoja tai jopa satamäärin kuolleita eläimiä. Tämäkinkö on nyt sitten loppunut?"

        Jos olisit ajatuksella lukenut niitä kirjoituksia, niin ymmärtäisit, että kyse ei ole teuraselämistä. Mieleesi jää vain ne tapaukset, jotka haluat sinne jäävän. Et siis lainkaan puhu lihantuotannosta vaan jostakin aivan muusta. Sinulla ei myöskään näytä olevan minkäänlaista empatiaa mielenterveydellisistä ongelmista kärsivien eläintenpitäjien loppuunpalamisille tai masentumisille. Ymmärrän toki, ettet voi asiaa käsittääkään, koska sinä et ole kokenut mitään vastaavaa. Sinulle on tärkeää vain oman asiasi ajaminen.

        "Noistakin videoista käy ilmi, että samat ongelmat ovat aina vaan jatkuneet, vaikka niistä ollaan oltu vuosikausia tietoisia ja nyt ne ovatkin sitten yhtäkkiä kaikki korjaantuneet!?"

        Juu, nimen omaan noista videoista. Turha minua on syyllistää siitä, että ostan lihani sellaisten tuottajien tuotannosta, jotka tiedän ja tunnen, eikä niissä tuotantoketjuissa ole kuvaamiasi ongelmia. Ei myöskään tunnettujen lihatalojen sopimustuottajilla. Siellä ollaan ryhdistäydyty vaikket sinä sitä uskokaan. Et edelleenkään pystynyt todistamaan väitteitäsi todeksi vuoden 2020 tai 2021 videoilla.

        "Epäilen, ettet ole edes lukenut koko juttua ja katsonut noita videoita. Sinun yksi subjektiivinen kokemuksesi ei todista yhtään mitään."

        No, siinä olet väärässä. Sekä siitä, että kyseessä olisi vain yksi kokemus että siitä, että en olisi katsonut videoita. Olen joutunut koulutukseni ja työni takia vierailemaan useissa teurastamoissa ja muissa merkeissä karjatiloilla. Mutta samat sulle!

        "Tuo itse esiin todisteeksi viime vuoden tai tämänvuotisia videoita, jotka osoittavat, että ongelmat ovat poissa päiväjärjestyksestä. "

        Hahhahhahhahhah!!! Todistusvastuu on sinulla, joka tuot vanhentuneita videoita näytille. Minähän juuri kerroin omat viimeaikaiset kokemukseni asiasta eikä siellä eläimiä rääkätä. Minä en ostaisi lihaa jos niitä eläimiä rääkättäisiin. Sitä paitsi, mikä todistusarvo olisi minun valkkaamillani videoilla oikeasti?!!! 🤣 Käytä nyt aivojasi! Loppua tuosta kappaleestasi en edes viitsi vaivautua kommentoimaan. Niin ala-arvoista argumentointia se on.

        "Ja joukossa ei tietenkään enää ole yhtään sellaisia teurastamotyöntekijöitä, jotka eivät paskaakaan välitä eläinten kärsimyksistä. Väitän, ettei liukuhihnalta teurastaminen voi olla vaikuttamatta ihmisen psyykkeeseen niin, ettei hän kovettuisi tai joutuisi kovettamaan itseään. Kaikkien ei sitä tietenkään tarvitse tehdä, koska ovat ihan "luonnonlahjakkuuksia", joten todennäköisesti noihin lahtaushommiinkin hakeutuu pääasiassa sellaisia, joille se ei tuota minkäänlaisia psyykkisiä ongelmia... eli joillekin varmaan ihan kutsumusammatti..."

        Eli sinusta se on minun vikani, jos ihmiset sairastuu? Eikä sinulta irtoa sitä empatiaa muille kuin eläimille. Mene itseesi! Kerta kaikkiaan käsittämätöntä tekstiä. Puhut joidenkin yksittäisten teurastamoiden vuosia sitten havaituista ongelmista ja yleistät sen koskemaan suomalaista lihantuotantoa. Menee jo propagandan puolelle.

        "Vaikka tiedetään, ettei lihansyönti (ainakaan paljo lihansyönti) ole terveellistä, niin silti löytyy aina noita punaniskasia ja lihavia v***n burgerimiehiä, jotka mässää ja mainostaa TV:ssäkin omaa lihalla mässäilyään vähääkään välittämättä, minkä hinnan tuotantoeläimet siitä maksavat kärsimyksillään ja omalla hengellään. Toivottavasti tukehtuvat omiin burgereihinsa tai saavat sydänkohtauksen korkean verenpaineen ja tukkeutuneiden verisuonten vuoksi... Eipä paljon säälittäisi!"

        Nyt sitten mentiin jo ihan ihme juttuihin vailla minkäänlaisia todisteita. Pysytääs edes vähän siinä alkuperäisessä asiassa.

        "Ihminen pärjää kyllä ilman lihaakin, joten edes pyrkimys sen minimaaliseen käyttämiseen olisi eettistä jo luonnonsuojelun ja oman terveydenkin kannalta."

        Älä saarnaa kuorolle. Tämä on adventismi-palsta ja jos vähääkään tiedät adventisteista, niin tiedät, etteivät he mässäile lihalla. Sitä paitsi,

        1) ei pärjää jos haluaa syödä mahdollisimman luonnonmukaisesti. B12-vitamiini kun ei kasva puissa eikä synny kasviksiin luonnollisesti. Vai puhutaanko seuraavaksi niiden lypsylehmien ja kanojen vangitsemisesta eettisesti? Et olekaan näköjään yhtään huolissasi niiden vapaudesta ja eettisestä hyvänlaatuisesta elämästä. Eli mikä vain on helpointa sinun näkökannaltasi 😉

        2) kaikki eivät yksinkertaisesti saa tarvitsemiansa ravintoaineita pelkästä kasvisruoasta, kuten tuttuni, jonka sairaalan kehittämän ruokavalion on PAKKO sisältää lihaa.

        Minä taas en syö sitä edes päivittäin enkä edes joka aterialla niinä päivinä kun sitä syön.

        Kaikenlaisia vouhottajia sitä onkin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Niin, tuo oli vuonna 2015. Ja paljon ennekin sitä."

        No hyvin pystyttiin syömään stressilihaa silloin. Ja paljon ennenki sitä.

        Jaa söit vai? Yök!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lehdistä luetaan juttuja, miten jotkut karjankasvattajat ei jaksa tai viitsi tai välitä hoitaa eläimiään, jotka ovat pahimmassa tapauksessa suurin piirtein kaulaansa myöten paskassa ja kusessa. Joukossa raatoja tai jopa satamäärin kuolleita eläimiä. Tämäkinkö on nyt sitten loppunut?"

        Jos olisit ajatuksella lukenut niitä kirjoituksia, niin ymmärtäisit, että kyse ei ole teuraselämistä. Mieleesi jää vain ne tapaukset, jotka haluat sinne jäävän. Et siis lainkaan puhu lihantuotannosta vaan jostakin aivan muusta. Sinulla ei myöskään näytä olevan minkäänlaista empatiaa mielenterveydellisistä ongelmista kärsivien eläintenpitäjien loppuunpalamisille tai masentumisille. Ymmärrän toki, ettet voi asiaa käsittääkään, koska sinä et ole kokenut mitään vastaavaa. Sinulle on tärkeää vain oman asiasi ajaminen.

        "Noistakin videoista käy ilmi, että samat ongelmat ovat aina vaan jatkuneet, vaikka niistä ollaan oltu vuosikausia tietoisia ja nyt ne ovatkin sitten yhtäkkiä kaikki korjaantuneet!?"

        Juu, nimen omaan noista videoista. Turha minua on syyllistää siitä, että ostan lihani sellaisten tuottajien tuotannosta, jotka tiedän ja tunnen, eikä niissä tuotantoketjuissa ole kuvaamiasi ongelmia. Ei myöskään tunnettujen lihatalojen sopimustuottajilla. Siellä ollaan ryhdistäydyty vaikket sinä sitä uskokaan. Et edelleenkään pystynyt todistamaan väitteitäsi todeksi vuoden 2020 tai 2021 videoilla.

        "Epäilen, ettet ole edes lukenut koko juttua ja katsonut noita videoita. Sinun yksi subjektiivinen kokemuksesi ei todista yhtään mitään."

        No, siinä olet väärässä. Sekä siitä, että kyseessä olisi vain yksi kokemus että siitä, että en olisi katsonut videoita. Olen joutunut koulutukseni ja työni takia vierailemaan useissa teurastamoissa ja muissa merkeissä karjatiloilla. Mutta samat sulle!

        "Tuo itse esiin todisteeksi viime vuoden tai tämänvuotisia videoita, jotka osoittavat, että ongelmat ovat poissa päiväjärjestyksestä. "

        Hahhahhahhahhah!!! Todistusvastuu on sinulla, joka tuot vanhentuneita videoita näytille. Minähän juuri kerroin omat viimeaikaiset kokemukseni asiasta eikä siellä eläimiä rääkätä. Minä en ostaisi lihaa jos niitä eläimiä rääkättäisiin. Sitä paitsi, mikä todistusarvo olisi minun valkkaamillani videoilla oikeasti?!!! 🤣 Käytä nyt aivojasi! Loppua tuosta kappaleestasi en edes viitsi vaivautua kommentoimaan. Niin ala-arvoista argumentointia se on.

        "Ja joukossa ei tietenkään enää ole yhtään sellaisia teurastamotyöntekijöitä, jotka eivät paskaakaan välitä eläinten kärsimyksistä. Väitän, ettei liukuhihnalta teurastaminen voi olla vaikuttamatta ihmisen psyykkeeseen niin, ettei hän kovettuisi tai joutuisi kovettamaan itseään. Kaikkien ei sitä tietenkään tarvitse tehdä, koska ovat ihan "luonnonlahjakkuuksia", joten todennäköisesti noihin lahtaushommiinkin hakeutuu pääasiassa sellaisia, joille se ei tuota minkäänlaisia psyykkisiä ongelmia... eli joillekin varmaan ihan kutsumusammatti..."

        Eli sinusta se on minun vikani, jos ihmiset sairastuu? Eikä sinulta irtoa sitä empatiaa muille kuin eläimille. Mene itseesi! Kerta kaikkiaan käsittämätöntä tekstiä. Puhut joidenkin yksittäisten teurastamoiden vuosia sitten havaituista ongelmista ja yleistät sen koskemaan suomalaista lihantuotantoa. Menee jo propagandan puolelle.

        "Vaikka tiedetään, ettei lihansyönti (ainakaan paljo lihansyönti) ole terveellistä, niin silti löytyy aina noita punaniskasia ja lihavia v***n burgerimiehiä, jotka mässää ja mainostaa TV:ssäkin omaa lihalla mässäilyään vähääkään välittämättä, minkä hinnan tuotantoeläimet siitä maksavat kärsimyksillään ja omalla hengellään. Toivottavasti tukehtuvat omiin burgereihinsa tai saavat sydänkohtauksen korkean verenpaineen ja tukkeutuneiden verisuonten vuoksi... Eipä paljon säälittäisi!"

        Nyt sitten mentiin jo ihan ihme juttuihin vailla minkäänlaisia todisteita. Pysytääs edes vähän siinä alkuperäisessä asiassa.

        "Ihminen pärjää kyllä ilman lihaakin, joten edes pyrkimys sen minimaaliseen käyttämiseen olisi eettistä jo luonnonsuojelun ja oman terveydenkin kannalta."

        Älä saarnaa kuorolle. Tämä on adventismi-palsta ja jos vähääkään tiedät adventisteista, niin tiedät, etteivät he mässäile lihalla. Sitä paitsi,

        1) ei pärjää jos haluaa syödä mahdollisimman luonnonmukaisesti. B12-vitamiini kun ei kasva puissa eikä synny kasviksiin luonnollisesti. Vai puhutaanko seuraavaksi niiden lypsylehmien ja kanojen vangitsemisesta eettisesti? Et olekaan näköjään yhtään huolissasi niiden vapaudesta ja eettisestä hyvänlaatuisesta elämästä. Eli mikä vain on helpointa sinun näkökannaltasi 😉

        2) kaikki eivät yksinkertaisesti saa tarvitsemiansa ravintoaineita pelkästä kasvisruoasta, kuten tuttuni, jonka sairaalan kehittämän ruokavalion on PAKKO sisältää lihaa.

        Minä taas en syö sitä edes päivittäin enkä edes joka aterialla niinä päivinä kun sitä syön.

        Kaikenlaisia vouhottajia sitä onkin!

        "Jos olisit ajatuksella lukenut niitä kirjoituksia, niin ymmärtäisit, että kyse ei ole teuraselämistä. Mieleesi jää vain ne tapaukset, jotka haluat sinne jäävän. Et siis lainkaan puhu lihantuotannosta vaan jostakin aivan muusta."

        ?????
        Ja mitenköhän ne lihantuotannon eläimet sitten lopetetaan? Istutaan kukkaniityllä niiden kanssa, pidetään sorkasta kiinni ja silitetään päätä, vai...?

        " Sinulla ei myöskään näytä olevan minkäänlaista empatiaa mielenterveydellisistä ongelmista kärsivien eläintenpitäjien loppuunpalamisille tai masentumisille. Ymmärrän toki, ettet voi asiaa käsittääkään, koska sinä et ole kokenut mitään vastaavaa. Sinulle on tärkeää vain oman asiasi ajaminen."

        Olen tälläkin hetkellä masentunut kaikesta siitä turhasta kärsimyksestä, mitä ihmisten julmuus toisiaan ja eläimiään kohtaan aiheuttaa. En kuitenkaan tunne empatiaa sellaisia loppuunpalaneita tai masentuneita eläintenpitäjiä kohtaan, jotka eivät hae apua eläimilleen tai myy tai lahjoita niitä pois, jos eivät itse kykene niitä hoitamaan. Apu on puhelinsoiton päässä. Sen verran luulisi ihmisen jaksavan tehdä, vaikka olisi kuinka loppuunpalanut tai masentunut. Jos ei voimat edes tähän riitä, niin luulisi, ettei jaksa jääkaapillekaan raahautua itselleen ruokaa hakemaan. En ole koskaan kuullut nälkiintyneistä ja nestehukasta kärsivistä eläintenpitäjistä. Jos näin pahasta masennuksesta kärsii tai on vaikkapa psykoosissa, niin saatan ymmärtää, että ihminen on ollut syyntakeeton.

        "Ei myöskään tunnettujen lihatalojen sopimustuottajilla. Siellä ollaan ryhdistäydyty vaikket sinä sitä uskokaan. Et edelleenkään pystynyt todistamaan väitteitäsi todeksi vuoden 2020 tai 2021 videoilla."

        Miksi uskoisin, kun ei siitä ole mitään muuta todistetta kuin sinun sanasi. Ja nyt esitit itse väitteen, joten sinulla on se todistustaakka väitteesi paikkansapitävyydestä.

        "Olen joutunut koulutukseni ja työni takia vierailemaan useissa teurastamoissa ja muissa merkeissä karjatiloilla."

        No tuo selittääkin puolustelunhalusi ja haluttomuutesi nähdä ja myöntää niitä ilmiselviä epäkohtia massalihantuotannossa, joita ei mitenkään millään laeilla pystytä korjaamaan.

        "Hahhahhahhahhah!!! Todistusvastuu on sinulla, joka tuot vanhentuneita videoita näytille. Minähän juuri kerroin omat viimeaikaiset kokemukseni asiasta eikä siellä eläimiä rääkätä."

        Minulla on sentään esittää videoita todisteeksi, mutta sinulla ei ole esittää mitään muuta kuin oma väitteesi, että asiat olisivat korjaantuneet. Todistusvastuu on siis sinulla.

        "Sitä paitsi, mikä todistusarvo olisi minun valkkaamillani videoilla oikeasti?!!! 🤣"

        No ainakin suurempi kuin pelkällä väitteelläsi, mutta eipä taida löytyä sellaisia videoita, kun en itsekään niitä löytänyt, vaikka yritin.

        "Eli sinusta se on minun vikani, jos ihmiset sairastuu? Eikä sinulta irtoa sitä empatiaa muille kuin eläimille. Mene itseesi!"

        No ei tietenkään ole. Ja löytyy minulta empatiaa sellaisille ihmisille, jotka ilman omaa syytään kärsivät, eivätkä itse tahallisesti aiheuta kärsimystä muille.

        "Nyt sitten mentiin jo ihan ihme juttuihin vailla minkäänlaisia todisteita. Pysytääs edes vähän siinä alkuperäisessä asiassa."

        Mitähän oikein tarkoitat? Etteikö paljo lihansyönti olisi epäterveellistä tai ettei TV.ssä esitettäisi ohjelmia, joissa mässätään lihansyönnillä? En jaksa edes kaivaa todisteita esiin, koska on niin ilmiselvistä asioista kyse.

        "2) kaikki eivät yksinkertaisesti saa tarvitsemiansa ravintoaineita pelkästä kasvisruoasta, kuten tuttuni, jonka sairaalan kehittämän ruokavalion on PAKKO sisältää lihaa."

        No tässä olen ihan samaa mieltä ja ymmärrän kyllä, että on ihmisiä joiden on syötävä lihaa saadakseen kaikki tarpeelliset ravintoaineet. Kritisoinkin tätä hedonistista länsimaista elämäntapaa ja sen synnyttämää kulutushysteriaa, jossa päämääränä ja elämäntarkoituksena näyttää olevan tuottaa mahdollisimman paljon nautintoa kansalaisilleen aiheuttamalla samalla aivan turhaa kärsimystä eläimille sekä ihmisille, joiden selkänahasta tämä kaikki revitään. Meidän elämäntapamme on ihan perseestä ja tuhoaa tämän maapallon.

        Jatkuu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos olisit ajatuksella lukenut niitä kirjoituksia, niin ymmärtäisit, että kyse ei ole teuraselämistä. Mieleesi jää vain ne tapaukset, jotka haluat sinne jäävän. Et siis lainkaan puhu lihantuotannosta vaan jostakin aivan muusta."

        ?????
        Ja mitenköhän ne lihantuotannon eläimet sitten lopetetaan? Istutaan kukkaniityllä niiden kanssa, pidetään sorkasta kiinni ja silitetään päätä, vai...?

        " Sinulla ei myöskään näytä olevan minkäänlaista empatiaa mielenterveydellisistä ongelmista kärsivien eläintenpitäjien loppuunpalamisille tai masentumisille. Ymmärrän toki, ettet voi asiaa käsittääkään, koska sinä et ole kokenut mitään vastaavaa. Sinulle on tärkeää vain oman asiasi ajaminen."

        Olen tälläkin hetkellä masentunut kaikesta siitä turhasta kärsimyksestä, mitä ihmisten julmuus toisiaan ja eläimiään kohtaan aiheuttaa. En kuitenkaan tunne empatiaa sellaisia loppuunpalaneita tai masentuneita eläintenpitäjiä kohtaan, jotka eivät hae apua eläimilleen tai myy tai lahjoita niitä pois, jos eivät itse kykene niitä hoitamaan. Apu on puhelinsoiton päässä. Sen verran luulisi ihmisen jaksavan tehdä, vaikka olisi kuinka loppuunpalanut tai masentunut. Jos ei voimat edes tähän riitä, niin luulisi, ettei jaksa jääkaapillekaan raahautua itselleen ruokaa hakemaan. En ole koskaan kuullut nälkiintyneistä ja nestehukasta kärsivistä eläintenpitäjistä. Jos näin pahasta masennuksesta kärsii tai on vaikkapa psykoosissa, niin saatan ymmärtää, että ihminen on ollut syyntakeeton.

        "Ei myöskään tunnettujen lihatalojen sopimustuottajilla. Siellä ollaan ryhdistäydyty vaikket sinä sitä uskokaan. Et edelleenkään pystynyt todistamaan väitteitäsi todeksi vuoden 2020 tai 2021 videoilla."

        Miksi uskoisin, kun ei siitä ole mitään muuta todistetta kuin sinun sanasi. Ja nyt esitit itse väitteen, joten sinulla on se todistustaakka väitteesi paikkansapitävyydestä.

        "Olen joutunut koulutukseni ja työni takia vierailemaan useissa teurastamoissa ja muissa merkeissä karjatiloilla."

        No tuo selittääkin puolustelunhalusi ja haluttomuutesi nähdä ja myöntää niitä ilmiselviä epäkohtia massalihantuotannossa, joita ei mitenkään millään laeilla pystytä korjaamaan.

        "Hahhahhahhahhah!!! Todistusvastuu on sinulla, joka tuot vanhentuneita videoita näytille. Minähän juuri kerroin omat viimeaikaiset kokemukseni asiasta eikä siellä eläimiä rääkätä."

        Minulla on sentään esittää videoita todisteeksi, mutta sinulla ei ole esittää mitään muuta kuin oma väitteesi, että asiat olisivat korjaantuneet. Todistusvastuu on siis sinulla.

        "Sitä paitsi, mikä todistusarvo olisi minun valkkaamillani videoilla oikeasti?!!! 🤣"

        No ainakin suurempi kuin pelkällä väitteelläsi, mutta eipä taida löytyä sellaisia videoita, kun en itsekään niitä löytänyt, vaikka yritin.

        "Eli sinusta se on minun vikani, jos ihmiset sairastuu? Eikä sinulta irtoa sitä empatiaa muille kuin eläimille. Mene itseesi!"

        No ei tietenkään ole. Ja löytyy minulta empatiaa sellaisille ihmisille, jotka ilman omaa syytään kärsivät, eivätkä itse tahallisesti aiheuta kärsimystä muille.

        "Nyt sitten mentiin jo ihan ihme juttuihin vailla minkäänlaisia todisteita. Pysytääs edes vähän siinä alkuperäisessä asiassa."

        Mitähän oikein tarkoitat? Etteikö paljo lihansyönti olisi epäterveellistä tai ettei TV.ssä esitettäisi ohjelmia, joissa mässätään lihansyönnillä? En jaksa edes kaivaa todisteita esiin, koska on niin ilmiselvistä asioista kyse.

        "2) kaikki eivät yksinkertaisesti saa tarvitsemiansa ravintoaineita pelkästä kasvisruoasta, kuten tuttuni, jonka sairaalan kehittämän ruokavalion on PAKKO sisältää lihaa."

        No tässä olen ihan samaa mieltä ja ymmärrän kyllä, että on ihmisiä joiden on syötävä lihaa saadakseen kaikki tarpeelliset ravintoaineet. Kritisoinkin tätä hedonistista länsimaista elämäntapaa ja sen synnyttämää kulutushysteriaa, jossa päämääränä ja elämäntarkoituksena näyttää olevan tuottaa mahdollisimman paljon nautintoa kansalaisilleen aiheuttamalla samalla aivan turhaa kärsimystä eläimille sekä ihmisille, joiden selkänahasta tämä kaikki revitään. Meidän elämäntapamme on ihan perseestä ja tuhoaa tämän maapallon.

        Jatkuu...

        jatkuu...

        "Minä taas en syö sitä edes päivittäin enkä edes joka aterialla niinä päivinä kun sitä syön."

        No sitä todella arvostan, mutta en ymmärrä, miksi sitten puolustelet tuota teollista massalihantuotantoa? Jos kaikki eläisivät tavallasi, niin asiat olisivat huomattavasti paremmin. Nyt nousee kauhea älämölö, jos armeijassa tai koulussa on yksi kasvispäivä viikossa tai ulkomaisille vieraille ei tarjota lihaa. Paitsi tietenkin sille kaikkein korkeimmalle eliitille.

        "Älä saarnaa kuorolle. Tämä on adventismi-palsta ja jos vähääkään tiedät adventisteista, niin tiedät, etteivät he mässäile lihalla."

        Tuskinpa kasvissyöjäadventisteja haittaa se, että joku esittää lisää perusteita heidän kasvissyönnilleen.

        " Sitä paitsi,

        1) ei pärjää jos haluaa syödä mahdollisimman luonnonmukaisesti. B12-vitamiini kun ei kasva puissa eikä synny kasviksiin luonnollisesti. "

        B12-vitamiiniä voi tarvittaessa saada purkista. Ei siis mikään ongelma.

        Tässä olisi todiste sitten siitä, miten hyvin eläintensuojeluasiat ovat edistyneet vuonna 2021 ja miten voimme luottaa siihen, että eläinten olot paranevat empaattisten ja lakeja noudattavien alan ihmisten toimesta.

        http://www.maaseutumedia.fi/syyllistyiko-poliisi-ja-elainlaakari-julmuuksiin-lain-rikkomiseen-ja-mielivaltaan-tappaessaan-lampaita-raahessa/at_pco=smlwn-1.0&at_si=6197ade774ed126c&at_ab=per-2&at_pos=0&at_tot=1

        "Raahelaisella Hännisen lammastilalla tehtiin eläinsuojelua. Eläinsuojeluoikeudenkäynnin tuomion toimeenpano oli 3.2.2021.

        Eläimiä tapettiin. Viimeisillään kantavia uuhia pantiin teurasautoon. Hiljan syntyneitä imeväisikäisiä karitsoita. Kaksi siitospässiä tapettiin kantavina uuhina.

        Siirtokiellossa olevia eläimiä lähetettiin teurastamolle. Valvontaeläinlääkärin järjestämä eläinkuljetus oli laiton, jonka poliisi hyväksyi."

        Sama Youtube-videona
        https://www.youtube.com/watch?v=pUa0yfgfts0

        Eläinlääkärin lampaiden tappo-operaatio
        https://www.youtube.com/watch?v=h-wHi-5P_lE

        Tätä viimeistä videota katsoessani en voinut kuin itkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa söit vai? Yök!

        Vastasin tähän väitteeseen
        "Ei ole stressiä ei yhdelläkään eläimellä. Jos olisi, sellaista lihaa ei pystyisi syömään. Stressatun eläimen liha on syömäkelvotonta."

        Todistettavasti videoiden stressaantuneita eläimiä tapettiin ja niiden lihat myytiin ihmisten ravinnoksi, joten ihan paskapuhetta tuo väite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jatkuu...

        "Minä taas en syö sitä edes päivittäin enkä edes joka aterialla niinä päivinä kun sitä syön."

        No sitä todella arvostan, mutta en ymmärrä, miksi sitten puolustelet tuota teollista massalihantuotantoa? Jos kaikki eläisivät tavallasi, niin asiat olisivat huomattavasti paremmin. Nyt nousee kauhea älämölö, jos armeijassa tai koulussa on yksi kasvispäivä viikossa tai ulkomaisille vieraille ei tarjota lihaa. Paitsi tietenkin sille kaikkein korkeimmalle eliitille.

        "Älä saarnaa kuorolle. Tämä on adventismi-palsta ja jos vähääkään tiedät adventisteista, niin tiedät, etteivät he mässäile lihalla."

        Tuskinpa kasvissyöjäadventisteja haittaa se, että joku esittää lisää perusteita heidän kasvissyönnilleen.

        " Sitä paitsi,

        1) ei pärjää jos haluaa syödä mahdollisimman luonnonmukaisesti. B12-vitamiini kun ei kasva puissa eikä synny kasviksiin luonnollisesti. "

        B12-vitamiiniä voi tarvittaessa saada purkista. Ei siis mikään ongelma.

        Tässä olisi todiste sitten siitä, miten hyvin eläintensuojeluasiat ovat edistyneet vuonna 2021 ja miten voimme luottaa siihen, että eläinten olot paranevat empaattisten ja lakeja noudattavien alan ihmisten toimesta.

        http://www.maaseutumedia.fi/syyllistyiko-poliisi-ja-elainlaakari-julmuuksiin-lain-rikkomiseen-ja-mielivaltaan-tappaessaan-lampaita-raahessa/at_pco=smlwn-1.0&at_si=6197ade774ed126c&at_ab=per-2&at_pos=0&at_tot=1

        "Raahelaisella Hännisen lammastilalla tehtiin eläinsuojelua. Eläinsuojeluoikeudenkäynnin tuomion toimeenpano oli 3.2.2021.

        Eläimiä tapettiin. Viimeisillään kantavia uuhia pantiin teurasautoon. Hiljan syntyneitä imeväisikäisiä karitsoita. Kaksi siitospässiä tapettiin kantavina uuhina.

        Siirtokiellossa olevia eläimiä lähetettiin teurastamolle. Valvontaeläinlääkärin järjestämä eläinkuljetus oli laiton, jonka poliisi hyväksyi."

        Sama Youtube-videona
        https://www.youtube.com/watch?v=pUa0yfgfts0

        Eläinlääkärin lampaiden tappo-operaatio
        https://www.youtube.com/watch?v=h-wHi-5P_lE

        Tätä viimeistä videota katsoessani en voinut kuin itkeä.

        Ihan mahdottomaksi menee. Eihän noissa jutuissasi ole päätä eikä häntää. Vastaaminen olisi täysin hukkaan heitettyä aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan mahdottomaksi menee. Eihän noissa jutuissasi ole päätä eikä häntää. Vastaaminen olisi täysin hukkaan heitettyä aikaa.

        Eikö ollut MUNAA edes katsoa videoita?

        "Olen joutunut koulutukseni ja työni takia vierailemaan useissa teurastamoissa ja muissa merkeissä karjatiloilla."

        Niinpä niin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ollut MUNAA edes katsoa videoita?

        "Olen joutunut koulutukseni ja työni takia vierailemaan useissa teurastamoissa ja muissa merkeissä karjatiloilla."

        Niinpä niin...

        Kaikkea sinäkin katselet. Osoittamasi tapaus ei ole osoitus systemaattisesta lihantuotannon eläinten kaltoinkohtelusta vaan yksittäinen tapaus. Minun syömääni lihaa ei tuolta haettu. Enkä minä en ole kiistänyt yksittäisten tilojen ahdinkoa. Mutta kun sinulla ei ole alkuperäiseen väitteeseesi mitään todistetta nykyajasta, niin on pakko keksiä jotain muuta, mikä ei liity minun tai tuhansien suomalaisten lihansyöntiin vaan johonkin ihan muuhun.

        Olet propakandistinen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkea sinäkin katselet. Osoittamasi tapaus ei ole osoitus systemaattisesta lihantuotannon eläinten kaltoinkohtelusta vaan yksittäinen tapaus. Minun syömääni lihaa ei tuolta haettu. Enkä minä en ole kiistänyt yksittäisten tilojen ahdinkoa. Mutta kun sinulla ei ole alkuperäiseen väitteeseesi mitään todistetta nykyajasta, niin on pakko keksiä jotain muuta, mikä ei liity minun tai tuhansien suomalaisten lihansyöntiin vaan johonkin ihan muuhun.

        Olet propakandistinen!

        "Mutta kun sinulla ei ole alkuperäiseen väitteeseesi mitään todistetta nykyajasta"

        SINULLA ei ole esittää mitään todisteita siitä, että mikään olisi muuttunut paremmaksi!

        Minä esitin jälleen yhden todisteen siitä, miten vuonna 2021>>> "SIIRTOKIELLOSSA olevia eläimiä lähetettiin teurastamolle. VALVONTAELÄINLÄÄKÄRIN järjestämä eläinkuljetus oli LAITON, jonka POLIISI hyväksyi."

        Videolla näkyy sydäntäsärkevä tilanne, jossa pieni karitsa häntä vipottaen imee emonsa nisää. Emolle on annettu jo lopetuspiikki ja se yrittää viimeiseen asti pysyä pystyssä, mutta vajoaa lopulta maahan. Karitsa raukka jatkaa maassa makaavan emonsa imemistä tajuamatta, että emo on jo kuollut.

        No karitsa sai armollisesti viimeisen ateriansa ennen kuin pääsi kokemaan emonsa kohtalon.

        MIKSI?

        Videolla olevat lampaat ja karitsat näyttivät kaikki hyväkuntoisilta, eikä niitä olisi tarvinnut lopettaa.

        Olet propakandistinen!"

        Se kirjoitetaan propagandistinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta kun sinulla ei ole alkuperäiseen väitteeseesi mitään todistetta nykyajasta"

        SINULLA ei ole esittää mitään todisteita siitä, että mikään olisi muuttunut paremmaksi!

        Minä esitin jälleen yhden todisteen siitä, miten vuonna 2021>>> "SIIRTOKIELLOSSA olevia eläimiä lähetettiin teurastamolle. VALVONTAELÄINLÄÄKÄRIN järjestämä eläinkuljetus oli LAITON, jonka POLIISI hyväksyi."

        Videolla näkyy sydäntäsärkevä tilanne, jossa pieni karitsa häntä vipottaen imee emonsa nisää. Emolle on annettu jo lopetuspiikki ja se yrittää viimeiseen asti pysyä pystyssä, mutta vajoaa lopulta maahan. Karitsa raukka jatkaa maassa makaavan emonsa imemistä tajuamatta, että emo on jo kuollut.

        No karitsa sai armollisesti viimeisen ateriansa ennen kuin pääsi kokemaan emonsa kohtalon.

        MIKSI?

        Videolla olevat lampaat ja karitsat näyttivät kaikki hyväkuntoisilta, eikä niitä olisi tarvinnut lopettaa.

        Olet propakandistinen!"

        Se kirjoitetaan propagandistinen.

        "Se kirjoitetaan propagandistinen."

        Niin, kun ei enää muuta sanottavaa löydy, mennään kirjoitusvirheisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Se kirjoitetaan propagandistinen."

        Niin, kun ei enää muuta sanottavaa löydy, mennään kirjoitusvirheisiin.

        Kenelläköhän ei ole muuta sanottavaa? Tuo oli vain yksi toteamus lopussa, koska kirjoitit aiemminkin sanan väärin, mutta se siitä.

        Mutta etkö todellakaan huomannut, mitä sitä ennen kirjoitin, vai onko sinulla vaikeuksia luetun ymmärtämisessäkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenelläköhän ei ole muuta sanottavaa? Tuo oli vain yksi toteamus lopussa, koska kirjoitit aiemminkin sanan väärin, mutta se siitä.

        Mutta etkö todellakaan huomannut, mitä sitä ennen kirjoitin, vai onko sinulla vaikeuksia luetun ymmärtämisessäkin?

        Kiinnostus meni, koska olet vain yhden asian ihminen. Jatka vain itseksesi.


    • Anonyymi

      Onko advis viimein eronnut? Oli se aikakin, kun et usko edes Jumalan kolmiyhteyteen. Toivottavasti löydät uuden seurakunnan. Tosin se voi olla vaikeaa, kun ainoastaan Jehovan todistajat ja mormonit eivät tunnusta Jeesuksen ja Pyhän Hengen jumaluutta.

      • Anonyymi

        Eikös Advis lähtenyt kirkosta jo vuosia sitten? Siinä muuten oli yksi tämän palstan kirjoittajista, joka oli perusteellisesti perehtynyt Raamattuun ja suhtautui asiallisesti ja rakkaudella hölmöimpiinkin kysymyksiin. Muistan kun hän jätti palstan. Jokunen häntä jäi kaipaamaankin. Muistaakseni viimeksi näin kun hän kommentoi jotakin helluntailaisuus-palstalla. Tuntui puolustavan siellä adventtikirkon oppeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Advis lähtenyt kirkosta jo vuosia sitten? Siinä muuten oli yksi tämän palstan kirjoittajista, joka oli perusteellisesti perehtynyt Raamattuun ja suhtautui asiallisesti ja rakkaudella hölmöimpiinkin kysymyksiin. Muistan kun hän jätti palstan. Jokunen häntä jäi kaipaamaankin. Muistaakseni viimeksi näin kun hän kommentoi jotakin helluntailaisuus-palstalla. Tuntui puolustavan siellä adventtikirkon oppeja.

        Kyllä hän edelleen kirjoittelee tällä palstalla tosin anonyyminä eikä yleensä käytä rekisteröityä nimimerkkiään. Hänen "henkensä" ja kirjoitutyylinsä tunnistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä hän edelleen kirjoittelee tällä palstalla tosin anonyyminä eikä yleensä käytä rekisteröityä nimimerkkiään. Hänen "henkensä" ja kirjoitutyylinsä tunnistaa.

        Ei ole mahdollista. Tunsin hänet ennen kuin hän menehtyi sairauteensa. Se on sitten joku muu kun kirjoittelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mahdollista. Tunsin hänet ennen kuin hän menehtyi sairauteensa. Se on sitten joku muu kun kirjoittelee.

        Pikaisella tutkinnalla löysin Adviksen rekisteröidyllä nimimerkillä 8.5.2021 lähetettyjä kommentteja. Onko varmasti kysymys samasta Adviksesta, joka vietti kesäpäiviä purjeveneellä merellä ja saaristossa?

        Tuli haikea ja surullinen mieli, jos hän on menehtynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikaisella tutkinnalla löysin Adviksen rekisteröidyllä nimimerkillä 8.5.2021 lähetettyjä kommentteja. Onko varmasti kysymys samasta Adviksesta, joka vietti kesäpäiviä purjeveneellä merellä ja saaristossa?

        Tuli haikea ja surullinen mieli, jos hän on menehtynyt.

        Valitettavasti. Kuoli alkusyksystä pitkällisen sairauden jälkeen. Sain vierailla heidän purjepaatillaan kesällä. Hän oli silloin jo hyvin väsynyt monen vuoden sairastamisen jälkeen. Jaksoi kuitenkin keskustella uskonasioista. Jäi ikävä häntä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti. Kuoli alkusyksystä pitkällisen sairauden jälkeen. Sain vierailla heidän purjepaatillaan kesällä. Hän oli silloin jo hyvin väsynyt monen vuoden sairastamisen jälkeen. Jaksoi kuitenkin keskustella uskonasioista. Jäi ikävä häntä.

        Otan osaa ikävääsi. On koskettavaa lukea hänen poismenosta.

        Hienoa kuitenkin kuulla, että hän jaksoi keskustella uskonasioista viimeisillä voimillaan. Advis oli Jumalan armon puolestapuhuja. Toivo siis elää tapaamisesta sitten, kun kaikki luodaan uusiksi eikä sairauksia enää ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti. Kuoli alkusyksystä pitkällisen sairauden jälkeen. Sain vierailla heidän purjepaatillaan kesällä. Hän oli silloin jo hyvin väsynyt monen vuoden sairastamisen jälkeen. Jaksoi kuitenkin keskustella uskonasioista. Jäi ikävä häntä.

        Nimimerkkejä syntyy ja niitä tapetaan harva se päivä. Ei paljon hetkauta adventismin vastustajan kirjoittelun loppuminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimimerkkejä syntyy ja niitä tapetaan harva se päivä. Ei paljon hetkauta adventismin vastustajan kirjoittelun loppuminen.

        Tuo on jo aika paksua jopa adventistilta. Sinäkö se lienet pyhpyhjapyh?


    • Anonyymi

      Raamattu sanoo - te kuolette synteihinne.
      Ja raamattu jyvittää synnin - mikä ja mitä siitä sanotaan.

      Paras erota synnintekemisestä. Siinä synnintekemisessä ei ole järkeä, eikä synnintekijät opit ja kirjoitukset ole tietä, ei totuutta, eikä heidän valheisiin kannata kompastua.
      Näistä erikirkojen palstoja katsoen, nämä on pilkkaajien hekumaa ja hurmahenkiä täynnä. Nämä ei ole rakentamiseen tarkoitettuja palstoja.

      Ja jos näitten perusteella eroaa Jumalan kansasta, niin jyvä on kalliolle pudonnut, mutta jos elät Jumalan tahssa, seuraat Jeesuksen askeleissa, silloin eroat vain täälläkin näitten pilkkaajien palstalta. NÄitä ei kannata silmillään kuluttaa.
      Saasta ja lusteisuus on heidän elämänsä.

      • Anonyymi

        Ihan hyvin sanottu. Siihen pyrin. Oikeastaan en edes odottanutkaan tältä palstalta muuta kuin pilkkaa. Kommentit osoittavat mielestäni kommentoijien hengentilan hellyyttävän hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hyvin sanottu. Siihen pyrin. Oikeastaan en edes odottanutkaan tältä palstalta muuta kuin pilkkaa. Kommentit osoittavat mielestäni kommentoijien hengentilan hellyyttävän hyvin.

        Ateistaja on myös, ei siinä mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateistaja on myös, ei siinä mitään.

        Ja niinpä on myös pilkkaajia, jotka eivät paremmin ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja niinpä on myös pilkkaajia, jotka eivät paremmin ymmärrä.

        Uskovaiset pilkkaavat itseään, kun he kuuluvat niihin tuhansiin lahkoihin ja kirkkokuntiin, jotka kaikki pilkaten väittävät olevansa raamatullisempia kuin muut kilpailevat yhteisöt.
        Se on Jumalan pilkkaa ja monin verroin pahempaa kuin olla uskomatta Jumaliin ylipäätään.

        "Oi jospa sinä olisit kylmä tai palava. Sinä olet kuitenkin penseä ja siksi minä olen oksentava sinut ulos suustani."
        "Heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta käytöksellään he kieltävät sen voiman."

        Täällä palstalla vastauksiaan jakelevat itseriittoiset ja penseät sekä ylpeät mielestään pyhät uskovaiset, jotka luulevat jotakin parempaa olevansa, mutta itse asiassa ovat vain saastaa. Heillä on saastaiset huulet ja ulkokullattu sydän.


      • Anonyymi

        Huomasit siis, että hän kommentoi juuri sinua.


      • Anonyymi

        Etkä edes huomannut, että hän puhuu sinusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkä edes huomannut, että hän puhuu sinusta.

        Valheesi ei hetkauta.


    • Anonyymi

      Aloittajalle ja muillekin tiedoksi.

      Sananl. 14:12 "Moni luulee omaa tietään oikeaksi, vaikka se on kuoleman tie."

      • Anonyymi

        Älä luule luuta lihaks, pässinpäätä paistikkahaks.


      • Anonyymi

        Sinulle tiedoksi: 1.Moos.1:1-Ilm.22:21.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle tiedoksi: 1.Moos.1:1-Ilm.22:21.

        Ai että koko Raamattu tiedoksi? No olen sen lukenut monta kertaa läpi kannesta kasteen.


      • "Omalla tiellä" tarkoitetaan kulkemista ilman uskoa. Aloittaja toteaa, että hän ei ole hyljännyt Jumalaa kirkosta eroamisestaan huolimatta. Rakkaudessa ei ole toisen pelottelua. Oman tien kulkemista voisi olla, jos hän jatkossa alkaisi lyömään sanoilla kanssapalvelijoita.


    • Anonyymi

      Vapaus on kaunis asia. Vapaus on parempi kuin Jumala.

    • Anonyymi

      Joo. Ei niitä välikäsiä tarvi l. näitä lahkoja. Pidä vain suora yhteys yläkertaan niin on linja avoinna koko ajan. Vai miten sinä näet tämän homman toimivan paremmin???

      • Anonyymi

        Juuri niin. Ei kai Raamattua olisi kirjoitettu tavallisille ihmisille, jos sen ymmärtämiseen tarvittaisiin erityisiä kirkkokuntia.


    • Anonyymi

      Kaikki kirkot, lahkot ja uskonnot ovat vain ja pelkästään perkeleen kavalia juonia.

      • Anonyymi

        Kaikki lahkot ovat osa babylonia, myös A-kirkko. Jumala kerää omansa pois maailmasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki lahkot ovat osa babylonia, myös A-kirkko. Jumala kerää omansa pois maailmasta.

        Ei adventtikirkko ole lahko. Se on kulttiuskonto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei adventtikirkko ole lahko. Se on kulttiuskonto.

        Adventtikirkko on oikeasti USA:sta kotoisin oleva kultti, ei mikään kristinusko.
        Tässä suora lainaus kultin määritelmästä:

        "Kultti tarkoittaa nykymerkityksessään uskonnollista ryhmää, jonka uskomuksia ja palvontamenoja ympäröivä yhteiskunta pitää poikkeavina. Kulteille on keskeistä henkilökohtainen uskonnollinen kokemus. Monia yhteiskunnallisen valtavirran vastaisia uusia uskonnollisia liikkeitä kutsutaan nykyisin kulteiksi kielteisessä merkityksessä. Kultiksi nimeämällä nämä ryhmät pyritään esittämään vaarallisina omille jäsenilleen tai yhteiskunnalle."

        Adventtikirkko on kultti, koska sen uskomuksia pidetään poikkeavina kristinuskossa.
        Lauantain viettäminen pyhäpäivänä on vain adventtikirkon piirissä yksi kultin tunnusmerkki, joka erottaa adventistit muista kristityistä.
        Tiukat ruoka ja juomasäännöt tekevät adventtikirkosta kultin.
        Sianlihan, kahvin, alkoholin, 'esiaviollisen seksin' yms. tiukka kieltäminen adventtikirkon piirissä on myös vahva kultin piirre.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventtikirkko on oikeasti USA:sta kotoisin oleva kultti, ei mikään kristinusko.
        Tässä suora lainaus kultin määritelmästä:

        "Kultti tarkoittaa nykymerkityksessään uskonnollista ryhmää, jonka uskomuksia ja palvontamenoja ympäröivä yhteiskunta pitää poikkeavina. Kulteille on keskeistä henkilökohtainen uskonnollinen kokemus. Monia yhteiskunnallisen valtavirran vastaisia uusia uskonnollisia liikkeitä kutsutaan nykyisin kulteiksi kielteisessä merkityksessä. Kultiksi nimeämällä nämä ryhmät pyritään esittämään vaarallisina omille jäsenilleen tai yhteiskunnalle."

        Adventtikirkko on kultti, koska sen uskomuksia pidetään poikkeavina kristinuskossa.
        Lauantain viettäminen pyhäpäivänä on vain adventtikirkon piirissä yksi kultin tunnusmerkki, joka erottaa adventistit muista kristityistä.
        Tiukat ruoka ja juomasäännöt tekevät adventtikirkosta kultin.
        Sianlihan, kahvin, alkoholin, 'esiaviollisen seksin' yms. tiukka kieltäminen adventtikirkon piirissä on myös vahva kultin piirre.

        Moniko kristitty kirkkokunta sallii esiaviollisen seksin? Voisitko nimetä edes yhden sellaisen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moniko kristitty kirkkokunta sallii esiaviollisen seksin? Voisitko nimetä edes yhden sellaisen?

        Kaikki muut paitsi adventtikirkko sallivat seksin ilman avioliittoa.
        On avoliittoja myös ja kyllä niissä harrastetaan seksiä, mutta adventtikirkko ei sellaista hyväksy jäseniltään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventtikirkko on oikeasti USA:sta kotoisin oleva kultti, ei mikään kristinusko.
        Tässä suora lainaus kultin määritelmästä:

        "Kultti tarkoittaa nykymerkityksessään uskonnollista ryhmää, jonka uskomuksia ja palvontamenoja ympäröivä yhteiskunta pitää poikkeavina. Kulteille on keskeistä henkilökohtainen uskonnollinen kokemus. Monia yhteiskunnallisen valtavirran vastaisia uusia uskonnollisia liikkeitä kutsutaan nykyisin kulteiksi kielteisessä merkityksessä. Kultiksi nimeämällä nämä ryhmät pyritään esittämään vaarallisina omille jäsenilleen tai yhteiskunnalle."

        Adventtikirkko on kultti, koska sen uskomuksia pidetään poikkeavina kristinuskossa.
        Lauantain viettäminen pyhäpäivänä on vain adventtikirkon piirissä yksi kultin tunnusmerkki, joka erottaa adventistit muista kristityistä.
        Tiukat ruoka ja juomasäännöt tekevät adventtikirkosta kultin.
        Sianlihan, kahvin, alkoholin, 'esiaviollisen seksin' yms. tiukka kieltäminen adventtikirkon piirissä on myös vahva kultin piirre.

        Nythän sinä innostut ! etkö ole koskaan kuulut muista jotka viettävät sapattia kuin advarit ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki muut paitsi adventtikirkko sallivat seksin ilman avioliittoa.
        On avoliittoja myös ja kyllä niissä harrastetaan seksiä, mutta adventtikirkko ei sellaista hyväksy jäseniltään.

        Höpöhöpö! Osoitit juuri tyhmyytesi!

        Useat heluntaiseurakunnat eivät hyväksy esiaviollista seksiä.

        Lähde:
        https://www.uskontojenuhrientuki.fi/uskonyhteisoista/uskonyhteisot/helluntailaisuus/

        Vanhoillislestadiolaisuus kieltää sen.

        Lähde:
        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Esiaviollinen_seksi

        Samoin Baptistit.

        Lähde:
        https://indianapolisrecorder.com/8074cf68-3c4b-11e5-a71e-3b951b959b5f/

        Ja Anglikaaninen kirkko.

        https://anglicanmainstream.org/why-premarital-sex-is-wrong/


        Kyllähän näitä riittää. En viitsi kuluttaa enempää aikaani kaltaiseesi valehtelijaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö! Osoitit juuri tyhmyytesi!

        Useat heluntaiseurakunnat eivät hyväksy esiaviollista seksiä.

        Lähde:
        https://www.uskontojenuhrientuki.fi/uskonyhteisoista/uskonyhteisot/helluntailaisuus/

        Vanhoillislestadiolaisuus kieltää sen.

        Lähde:
        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Esiaviollinen_seksi

        Samoin Baptistit.

        Lähde:
        https://indianapolisrecorder.com/8074cf68-3c4b-11e5-a71e-3b951b959b5f/

        Ja Anglikaaninen kirkko.

        https://anglicanmainstream.org/why-premarital-sex-is-wrong/


        Kyllähän näitä riittää. En viitsi kuluttaa enempää aikaani kaltaiseesi valehtelijaan.

        Adventtikirkko ei erota huorintekijöitä olkoon ne työntekijöitä ta jäseniä.
        Koko sapattikultti on kaksinaismoralistinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventtikirkko ei erota huorintekijöitä olkoon ne työntekijöitä ta jäseniä.
        Koko sapattikultti on kaksinaismoralistinen.

        Kyllä erottaa. Tiedän useita tapauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventtikirkko on oikeasti USA:sta kotoisin oleva kultti, ei mikään kristinusko.
        Tässä suora lainaus kultin määritelmästä:

        "Kultti tarkoittaa nykymerkityksessään uskonnollista ryhmää, jonka uskomuksia ja palvontamenoja ympäröivä yhteiskunta pitää poikkeavina. Kulteille on keskeistä henkilökohtainen uskonnollinen kokemus. Monia yhteiskunnallisen valtavirran vastaisia uusia uskonnollisia liikkeitä kutsutaan nykyisin kulteiksi kielteisessä merkityksessä. Kultiksi nimeämällä nämä ryhmät pyritään esittämään vaarallisina omille jäsenilleen tai yhteiskunnalle."

        Adventtikirkko on kultti, koska sen uskomuksia pidetään poikkeavina kristinuskossa.
        Lauantain viettäminen pyhäpäivänä on vain adventtikirkon piirissä yksi kultin tunnusmerkki, joka erottaa adventistit muista kristityistä.
        Tiukat ruoka ja juomasäännöt tekevät adventtikirkosta kultin.
        Sianlihan, kahvin, alkoholin, 'esiaviollisen seksin' yms. tiukka kieltäminen adventtikirkon piirissä on myös vahva kultin piirre.

        Kirjoitat ihan täyttä huuhaata.


    • Anonyymi

      Jos eroat jostakin lahkosta/uskonto piiristä. Et eroa USKOSTA!
      Sinua Rakastetaan silti samoin!
      Uskot siihen mitä Rakastat!

      • Anonyymi

        Näinhän se on, ja tästä on myös faktaa kun vain 8% adventistitutkimuksen mukaan jättää kirkon ohella myös uskon. Suurin osa siis löytää Itselleen paremman uskonnon.


    • Anonyymi

      Adventismilla on oma leimansa niin myös muillakin amerikkalaisperäisillä kristinuskonharjoittajilla kuten helluntailaisilla tai baptisteilla. Näissä kussakin seurakuntaelo hieman yksilöllistä riippuen missä asustat. Maa ja paikkakuntakohtaista taitaa olla. Moni pettyy omaan seurakuntaansa ja sen toimintaan ja jää pois, jossain vaiheessa sitten eroaa. Helluntaitaustaa minulla monessa polvessa. En ole kulkenut enää seurakunnassa moniin vuosiin, kun nähnyt kaikenlaisia riitoja ja ylihihhulointia. Olen myös harkinnut eroamista. Usko on ja pysyy sydämessä. Helpompaa olla riippumaton kuin "yhteisön" orja. Tsemppiä sulle matkassasi taivaan kotiin.

      • Anonyymi

        Kiitos! Voinkin sanoa, ettei Jumala ole ollut koskaan minulle läheisempi kuin nyt kun olen jättänyt Adventtikirkon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos! Voinkin sanoa, ettei Jumala ole ollut koskaan minulle läheisempi kuin nyt kun olen jättänyt Adventtikirkon.

        Kysyisin sinulta, minkä takia aikoinaan liityit adventtikirkoon.
        Oliko ihmiset niin mukavia vai mikä siinä oli `

        kysynpävaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyisin sinulta, minkä takia aikoinaan liityit adventtikirkoon.
        Oliko ihmiset niin mukavia vai mikä siinä oli `

        kysynpävaan.

        Vanhemmat oli ensimmäisen polven adventisteja. Kävin kasteella kun kaveritkin kävi. En huomannu mitään muutosta, jonka kastekurssi tai itse kaste olisi tuoneet tullessaan. Elämä jatkui samanlaisena. Raamatusta olin tosi kiinnostunut Toivonlinnassa ja otin silloin kaikki kurssit mitä oli tarjolla. Samoin myöhemmin useammankin Raamattuopiston kurssin kävin.

        Mutta elämä muuttaa...

        Adventismi on kovin vaativa uskonto, jos sitä todella suorittaa niin kun kaikki viralliset dokumentit plus eri tyyppien tulkinnat niistä edellyttää. Ja minähän suoritin, suorittaja kun olen luonteeltani. Mutta onhan se nyt niin, ettei Raamattu kaikkea sitä vaadi, mitä sinulta adventtikirkossa odotetaan. Vai luulinko, että minulta vaadittiin jotakin enemmän kuin oikeasti vaadittiin. Enpä usko. Olen perusteellinen ihminen. Ympäristö vaati. Sosiaalinen painekin osin vaati.

        Mutta ilmeisesti kaikki adventistit eivät ota uskontoaan niin tosissaan kuin mitä minä otin. Minä en kuitenkaan halua olla itselleni epärehellinen, joten lähdin kirkosta. Ja nyt on helpompi olla. Minulla oli silloin sellainen elämänvaihe menossa. Nyt on menossa toisenlainen.

        Jotkut on kirjoittanu täällä, että kun rakastaa Jumalaa yli kaiken, niin on helppo noudattaa, mitä adventtikirkko opettaa. Että Jumalan tahdon (kirkon opetukset/opinkohdat yms.) toteuttaa ihan automaattisesti eikä, siitä tulee taakkaa tai ongelmaa. Minusta se on kylläkin niin, että kun Jumalaa rakastaa yli kaiken, voi kaiken muun unohtaa, myös adventismin. Uskon, että Jumala rakastaa minua ihan häntäetsivänä yksilönä, jonka ei tarvitsekaan olla itse täydellisyys. Päinvastoin, saan olla puutteellinen ja vajavainen ilman omaa yrittämistä ja ilman pikkutarkkaa uskonnon suorittamista. "Saan" sortua synteihini, kuten enne mutta enää minun ei tarvitse sen lisäksi rikkoa niin montaa muuta ns. adventismin sääntöä ja olla vielä niistäkin murheen murtama.

        Minä uskon niin, että olemalla mahdollisimman kuuliainen Jumalalle pelastuu, mutta se kuuliaisuus ei ole ihan sitä, minkä adventtikirkko esittää sen olevan.

        Lyhyesti sanottuna, adventismi ei kertakaikkiaan sopinut luonteelleni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhemmat oli ensimmäisen polven adventisteja. Kävin kasteella kun kaveritkin kävi. En huomannu mitään muutosta, jonka kastekurssi tai itse kaste olisi tuoneet tullessaan. Elämä jatkui samanlaisena. Raamatusta olin tosi kiinnostunut Toivonlinnassa ja otin silloin kaikki kurssit mitä oli tarjolla. Samoin myöhemmin useammankin Raamattuopiston kurssin kävin.

        Mutta elämä muuttaa...

        Adventismi on kovin vaativa uskonto, jos sitä todella suorittaa niin kun kaikki viralliset dokumentit plus eri tyyppien tulkinnat niistä edellyttää. Ja minähän suoritin, suorittaja kun olen luonteeltani. Mutta onhan se nyt niin, ettei Raamattu kaikkea sitä vaadi, mitä sinulta adventtikirkossa odotetaan. Vai luulinko, että minulta vaadittiin jotakin enemmän kuin oikeasti vaadittiin. Enpä usko. Olen perusteellinen ihminen. Ympäristö vaati. Sosiaalinen painekin osin vaati.

        Mutta ilmeisesti kaikki adventistit eivät ota uskontoaan niin tosissaan kuin mitä minä otin. Minä en kuitenkaan halua olla itselleni epärehellinen, joten lähdin kirkosta. Ja nyt on helpompi olla. Minulla oli silloin sellainen elämänvaihe menossa. Nyt on menossa toisenlainen.

        Jotkut on kirjoittanu täällä, että kun rakastaa Jumalaa yli kaiken, niin on helppo noudattaa, mitä adventtikirkko opettaa. Että Jumalan tahdon (kirkon opetukset/opinkohdat yms.) toteuttaa ihan automaattisesti eikä, siitä tulee taakkaa tai ongelmaa. Minusta se on kylläkin niin, että kun Jumalaa rakastaa yli kaiken, voi kaiken muun unohtaa, myös adventismin. Uskon, että Jumala rakastaa minua ihan häntäetsivänä yksilönä, jonka ei tarvitsekaan olla itse täydellisyys. Päinvastoin, saan olla puutteellinen ja vajavainen ilman omaa yrittämistä ja ilman pikkutarkkaa uskonnon suorittamista. "Saan" sortua synteihini, kuten enne mutta enää minun ei tarvitse sen lisäksi rikkoa niin montaa muuta ns. adventismin sääntöä ja olla vielä niistäkin murheen murtama.

        Minä uskon niin, että olemalla mahdollisimman kuuliainen Jumalalle pelastuu, mutta se kuuliaisuus ei ole ihan sitä, minkä adventtikirkko esittää sen olevan.

        Lyhyesti sanottuna, adventismi ei kertakaikkiaan sopinut luonteelleni.

        Kiitos hyvästä kirjoituksesta ! Vielä olisin kysynyt, että mitä mieltä olet tuosta Timon puheesta tuolla audiopankki . com Onko helvetti ikuinen tuli se kuuneltua..

        Siunausta sinulle veli jos jaksat ja ehdit sen joskus kuunella Kiitos.

        terv, kysynpävaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhemmat oli ensimmäisen polven adventisteja. Kävin kasteella kun kaveritkin kävi. En huomannu mitään muutosta, jonka kastekurssi tai itse kaste olisi tuoneet tullessaan. Elämä jatkui samanlaisena. Raamatusta olin tosi kiinnostunut Toivonlinnassa ja otin silloin kaikki kurssit mitä oli tarjolla. Samoin myöhemmin useammankin Raamattuopiston kurssin kävin.

        Mutta elämä muuttaa...

        Adventismi on kovin vaativa uskonto, jos sitä todella suorittaa niin kun kaikki viralliset dokumentit plus eri tyyppien tulkinnat niistä edellyttää. Ja minähän suoritin, suorittaja kun olen luonteeltani. Mutta onhan se nyt niin, ettei Raamattu kaikkea sitä vaadi, mitä sinulta adventtikirkossa odotetaan. Vai luulinko, että minulta vaadittiin jotakin enemmän kuin oikeasti vaadittiin. Enpä usko. Olen perusteellinen ihminen. Ympäristö vaati. Sosiaalinen painekin osin vaati.

        Mutta ilmeisesti kaikki adventistit eivät ota uskontoaan niin tosissaan kuin mitä minä otin. Minä en kuitenkaan halua olla itselleni epärehellinen, joten lähdin kirkosta. Ja nyt on helpompi olla. Minulla oli silloin sellainen elämänvaihe menossa. Nyt on menossa toisenlainen.

        Jotkut on kirjoittanu täällä, että kun rakastaa Jumalaa yli kaiken, niin on helppo noudattaa, mitä adventtikirkko opettaa. Että Jumalan tahdon (kirkon opetukset/opinkohdat yms.) toteuttaa ihan automaattisesti eikä, siitä tulee taakkaa tai ongelmaa. Minusta se on kylläkin niin, että kun Jumalaa rakastaa yli kaiken, voi kaiken muun unohtaa, myös adventismin. Uskon, että Jumala rakastaa minua ihan häntäetsivänä yksilönä, jonka ei tarvitsekaan olla itse täydellisyys. Päinvastoin, saan olla puutteellinen ja vajavainen ilman omaa yrittämistä ja ilman pikkutarkkaa uskonnon suorittamista. "Saan" sortua synteihini, kuten enne mutta enää minun ei tarvitse sen lisäksi rikkoa niin montaa muuta ns. adventismin sääntöä ja olla vielä niistäkin murheen murtama.

        Minä uskon niin, että olemalla mahdollisimman kuuliainen Jumalalle pelastuu, mutta se kuuliaisuus ei ole ihan sitä, minkä adventtikirkko esittää sen olevan.

        Lyhyesti sanottuna, adventismi ei kertakaikkiaan sopinut luonteelleni.

        Oman tekstisi perusteella siis olet valmis hylkäämään Jumalan sanan totuudet, ettei tarvitse tuntea tunnontuskia. Niinpä niin.

        Vuodatuksesi perusteella et ole koskaan ymmärtänyt, mitä adventismi oikeasti on.


    • Anonyymi

      Tsemppiä vain kaikille jumalhulluille.
      Mielisairauden ja herkkäuskoisuuden vallassa uskova harjoittaa henkistä itsetyydytystä, joka entisetään surkastuttaa jo lähtökohtaisesti sairaaloista uskovan aivotoimintaa.

      • Anonyymi

        Luulisi hetkauttavan. Ehkä oletkin niin turtunut, ettei mikään enää hetkauta sinua.


    • Anonyymi

      Jumala ei ole kiitoksiasi vastaan, koska erosit Jumalan kansasta.

    • Anonyymi

      Tuo hetkausta hokeva uskonharhainen vain todistaa sen uskovaisen aivotoiminnan surkastumisen.
      Uskonharhainen hokee lahkossaan samoja mantroja vuodesta toiseen, kun siellä uskovan pääkopassa ei enää ole mitään, mikä hetkauttaisi.
      Aamenta ja halleluujaata hokevat ovat aivotoimintansa myyneet lahkonsa valtaapitäville rahanahneille kusettajille.

      • Anonyymi

        Noo kaikista ihmis ryhmistä löytyy kaikenlaista.


    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4953
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4495
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2891
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1696
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe