Jos Suomessa ei olisi sosiaaliturvaa

Anonyymi

Pyydystäisitkö itse ruokasi ja nukkuisit sammalvuoteella /

varastaisit /

kerjäisit /

anelisit sukulaisilta uuninpankkopaikkaa /

muuta / mitä?

31

58

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ollaan ikäänkuin 1800-luvulla ja kuljeskellaan nyytti olalla etsimässä töitä...

kuten Lähi-idän ja Afrikan väki nyt.

• Anonyymi

... paitsi että pakolaiset eivät etsi töitä vaan sosiaaliturvaa.

• Anonyymi

Joku lukenut Aku Ankkaa varmaankin?

• Anonyymi

nikkari-pertsa tekisi puuhun majan ja sieltä käsin ampuisi nuolipyssyllä fasaaneja, jäniksiä ja vaikka rottia!

• Anonyymi

Ma soittasin vihreitten Hutisalolle tai Suamelan Iiiirikselle, jotta hoitaa homman. Nehän pelastaa koko maailman vaikka Suomen kansalainen kuolis nälkään.

• Anonyymi

Ei pistetty rajoja kiinni niin tauti jyllää ja tappaa.

• Anonyymi

Pyydystäisitkö itse ruokasi ja nukkuisit sammalvuoteella /
      Näin teenkin, käytän kaikki metsän antimet ja itse kylvetyt hyödykseni, paljon vaivaa, enemmän iloa. Nythän on vapaaehtoista, ei miksikään muuttuisi jos oli pakko.

varastaisit /
      Kyllä yhteisistä voisin, en yksityiseltä, en ole varma, nyt ei tarvitse, mutta aika paljon nälkä ja vilu muuttaa periaatteita - ehkä.

kerjäisit /
      Ilman muuta, aina on ollut helppo pyytää apua enkä loukkaannu tai masennu jos en saa. Yrittää pitää kaikki konstit. Avun antaminenkin on helppoa ja lähes jokapäiväistä.

anelisit sukulaisilta uuninpankkopaikkaa /
      Ed. vastaus. Ilman muuta.

muuta / mitä?
      Töihin pyrkisin. Ehkä prostituutiota, jos löytyisi fiksu kumppani, en sutenöörin alaisena.
      Jos mikään näistä ei elättäisi, sitten sossuun.

• Anonyymi

Sorry eihän sitä sossua olisi joten sitten kuolisin pois.....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sorry eihän sitä sossua olisi joten sitten kuolisin pois.....

Jos Suomessa ei olisi sosiaaliturvaa niin melko varmasti ottaisin asiakseni, ehkä peräti elämäntehtäväkseni, osallistua asioiden ajamiseen niin että sellainen saadaan. Olisin mukana paitsi kansalaisärjestöissä myös politiikassa. Luultavasti olisin myös yksityielämässäni nykyistä viitseliäämpi ja parempi tunnistamaan tukea tarvitsevia, ehkä myös herkempi tarjoamaan apua.

Bessie

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos Suomessa ei olisi sosiaaliturvaa niin melko varmasti ottaisin asiakseni, ehkä peräti elämäntehtäväkseni, osallistua asioiden ajamiseen niin että sellainen saadaan. Olisin mukana paitsi kansalaisärjestöissä myös politiikassa. Luultavasti olisin myös yksityielämässäni nykyistä viitseliäämpi ja parempi tunnistamaan tukea tarvitsevia, ehkä myös herkempi tarjoamaan apua.

Bessie

Eli sosiaaliturvaa kiristämällä saadaan lisää poliitikkoja maahamme, kenties vieläpä naisia kun muuten eivät suostu poliitikoiksi. Oletteko siis tyhmiä kun alatte poliitikoiksi olettehan siis täysin liikuteltavia pelinappuloita ja marionetteja (?)

Veikkaanpa, että ilman sosiaaliturvaa moni kuljeskelisi kaduilla ase kourassa ryöstäen vastaantulevia sekä kauppoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli sosiaaliturvaa kiristämällä saadaan lisää poliitikkoja maahamme, kenties vieläpä naisia kun muuten eivät suostu poliitikoiksi. Oletteko siis tyhmiä kun alatte poliitikoiksi olettehan siis täysin liikuteltavia pelinappuloita ja marionetteja (?)

Veikkaanpa, että ilman sosiaaliturvaa moni kuljeskelisi kaduilla ase kourassa ryöstäen vastaantulevia sekä kauppoja.

Eli ja eli, hohhoijaa taas ja hyvää päivää - kirvesvartta!

Olemattoman sosiaaliturvan kiristäminen entuudestaan ilmeisesti onnistuisi sinulta? Huutolaislapsille 16 tunnin työpäiviä ja vain yksi muilta jääneistä tähteistä koottu ateria vuorokaudessa ja siihen tyyliin?

Aloittaja: "Jos Suomessa ei olisi sosiaaliturvaa" jne., jne..
        Bessie vastaa aloittajalle: "Jos Suomessa ei olisi sosiaaliturvaa" jne., jne..
        Sinä vastaat Bessielle: "Eli sosiaaliturvaa kiristämällä saadaan" jne., jne..
        Oletteko siis tyhmä?

Bessie

• Pukisin ylleni Perho-Liivini.
      Sen taskuissa on paljon kaunista käsin-kudottua.
      Ottaisin kaapistani Perho-Vapani sekä Kahluu-housuni.
      Sillä minun nälkäni on minun asiani.
      Toisten nälkä ei ole.
      Ei edes kiinnosta.

H.

• Anonyymi

Onneks tuli lährettyä jo Kekkosen aikaan , 410€/Kk sieltä työeläkettä , sekin männöö veroihin :(

• Anonyymi

Olisin varmaan aikani tehnyt töitä ja nyt saisin eläkettä samalla tavalla kuin nyt saan. En ole koskaan tarvinnut sossun tukia..

• Anonyymi

Tekisin töitä, saisin palkkaa. Jos palkka olisi huono, perustaisin firman ja tekisin töitä, saisin palkkaa.

• Anonyymi

Voisin varastaa, koska poliisitoimikin on aika lailla sosiaaliturva eikä sitäkään paljolti sitten olisi - en jäisi kiinni.

Metsän antimet saattaisi olla maanomistajien käsissä. Pyssyllä vahtisivat marjojaan ja kuusenkärkkiään.

Naisin varakkaan puolison, jos varastamieni hyödykkeiden takia saisin pitää hampaat suussani ja muuten itseni hoidettuna, jotta kelpaisin jollekin. Sitten tekisin hälle hyvä valkosienikastiketta😊.

Pyrkisin asumaan lämpimämpään ja vuorovaikutteisempaan maahan...

Jos ei olisi sosiaaliturvaa ei olisi kulutusta eikä niin yritystoimintaa. Suurin osa yrittäjien/yritysten toiminta perustuu kuluttamiseen, joko aineelliseen tai aineettomaan. Ilman kuluttajia/tuotannontekijöitä ei synny tulosta. Eli tarvitsemme toisiamme.

Ajatus siitä, että yritykset eivät maksaisi veroja eikä valtio tukisi "nolla" - tuottajaa on mahdoton. Ihmiset sairastuisi eikä olisi varaa hoitoon, sairauslomaan. Voimavarat perheissä kuluisi vanhuksien ja lasten hoitoon. Lapset eikä nuoret voisi käydä koulua - yhteiskunta ei kehittyisi. Yritykset saavat tukea toimiakseen myös. Sellaiseksi onneksi on Suomi mennyt että sen voimavarat luonnon/ihmisten eivät ole vain harvoille vaan kaikille jaettavaksi.

• Anonyymi

Muuta/mitä;

Etsisin töitä.

Pirre

• Anonyymi

Kuulun tuohon ylempänä olevaan muutamaan harvaan työtä tekevään joukkoon.
      Olisin elänyt samoin kuin nykyäänkin. Olen tehnyt työtä periaatteena itseni ja perheeni elättäminen ja elämän kaikkinainen turvaaminen.

Kotityöt omien voimien mukaan jo alle esikoluiästä alkaen olivat selvyys.
      Keräilytalouden oppiminen ja harrastaminen.
      12v iästä alkaen vieraassa palkkatyössä. Kaksi ensimmäistä kesää tosin vain kesäkuu juhannukseen saakka saaressa propsin kuorinnassa. Viikot saaressa, yöt havumajassa.
      Lauantai iltapäivin kotiin saunomaan, nukkumaan ja manatai aamuisin uusien eväiden kanssa takaisin saareen jonne oli vesimatkaa noin 3km. Tietenkin yksin soutuveneellä.
      14v koko kesäloma EG:n kartonkitehtaan edustalla, järvellä täyttä työpäivää. Tuossa 3kk:ssa oli 2:n viikon jakso yötyötä hinaajan kelupoikana klo 17 > klo 7:ään.
      15v ikäisenä opin mm. puikkohitsauksen ja kaasuhitsausvälineiden käytön.

Ensimmäisen, oikean kesälomani 2 viikkoa pidin 27v ikäisenä ollessani jo naimisissa.

Avoliiton aikana oli muutama todellisen niukkuuden vuosi jolloin lapsuuden ajan
      opeista oli hyötyä.

Hahmotimme aina elämämme puitteet ja tavoitteet pitemmällä tähtääyksellä.
      Raamit 10 vuoden päähän. Karkea suunnittelu 3 - 5 vuotta ja budjetoinnin kaltainen suunnitelma vuodeksi eteen päin.
      Mitään ei ollut kiveen kirjoitettuna vaan poikkeamien tekeminen oli tarvittaessa helppoa mutta tavoite oli taustalla.

Tukiaisia? 70 luvun mitättömät lapsilisät nostimme. Neuvola- ja koululaitos, yhteiskunnan infra kuten katuvalot, teiden kunnossapito, julkinen terveyden huolto yms. kuuluivat hyödyntämiimme palveluihin paitsi se, että jo varhain alkoi yksityisen terveydenhuollon osuus kasvamaan.

Hakuperusteisia tukia emme ole hakeneet emmekä käyttäneet.

Pitkä litaniani johtuu nykyvuosien yleisestä valittamisesta ja asenteesta "pakkohan niiden on" tarkoittaen juuri yhteiskunnalle siirrettyjä velvollisuuksia loisien miellyttävän tason elättämiseksi.

• Anonyymi

Unohtui tuo varastamisvaihtoehto. Poikamiehenä elin jakson jolloin olin 4 vuorokautta pelkällä kraanavedellä eikä silloinkaan käynyt mielessä varastaminen edes itsepalvelun elintarvikekaupasta. Asia valkeni minulle vasta kun kämpäkaverinani oli heppu jonka ei olisi tarvinnut harrastaa sitä mutta kuitenkin ylvästeli sillä esitellen "saaliitaan". Oli minua hintelämpi eikä viihtynyt samassa kämpässä kahta viikkoa pitempään.

• Anonyymi

Muistatko, paljonko oli mottimaksu kuorinnasta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muistatko, paljonko oli mottimaksu kuorinnasta?

Propsit olivat ohuehkoja ja minulle maksettiin muistaakseni 4mk/m3.
        Gutzetin ukot saivat normaalikokoisista 2mk50p/m3.
        Revohkaan olisi kuulunut kymmenisen täysikokoista tukkia mutta niille en mahtanut mitään.
        Kokonaismäärä oli niin pieni, ettei se ilmeisesti hirveästi kiinnostanut oikeita duunareita?

• Minulla on yllinkyllin kokemusta millaista on elämä maassa jossa ei ole sosiaaliturvaa.
      Nyt jos olet varakas, niin valmistaudut itse huonoihin aikoihin, joita aina tulee, niin kuin ne faaraon kuuluisat laihat lehmät: maksat eläkerahastoon, otat vakuutuksia, säästät osakkeisiin, obligaatioihin ja fondeihin, koska tiedät että vanhuus ja työkyvyttömyys ilman yhteiskunnan suojaverkkoa on omalla vastuullasi. Varaudut. Pidät perheen lähelläsi, koska saatat tarvita hoitajaa tai lähettiä, joka on ilmainen.

Jos olet työväkeä ja saat palkkaa niin säästät ja maksat eläkerahastoon. Elät säästeliäästi ja käytät uudelleenkaiken mahdollisen. Säästät muovipusseja uusiokäyttöön, leikkaat servetit keskeltä poikki että riittävät pitempään, uusiokäytät voirasia, lahjapaperit, narunpätkät jne jne vr. pula-aika Suomessa tai sodanjälkeiset vuodet, kun kaikki oli kortilla ja kaikesta puute.

Jos olet varaton, kuljeskelet kadulla etsien hanttihommia, tilapäistöitä päivä- tai tuntipalkalla, ilman kuittia. Roskien kuljetusta, ruohonleikkuuta, siivousta, pyykinpesua, mitä tahansa josta maksetaan jokuinen lantti. Tai sitten liityty harmaan talouden piiriin: hankit jostain kärryt ja esim. kukkamultaa, puutarhakasveja, keräät mangoja tai avokadoja toisten puista ja kaupittelet niitä työntäen kärryäsi ympäri kaupunkia. Jos olet yritteliäs voit opetella tekemään jalkahoitoja, manikyyrejä ja pedikyyrejä kotiin.Tai otat pestin jonkun ökyperheen palvelukseen, piiaksi, Tai autonkuljettajaksi.

Viimeisenä vaihtoehtona on alkaa varkaaksi.

• Anonyymi

Naisilla on vielä yksi vaihtoehto, kun istuu pankkinsa päällä. Etenkin viehkeällä.

• Anonyymi kirjoitti:

Naisilla on vielä yksi vaihtoehto, kun istuu pankkinsa päällä. Etenkin viehkeällä.

Se vaihtoehto tässä kehitysmaassa on vain 14-20 vuotiaalla naisella jolla ei ole lapsia. Siellä harva mies elättää toisen miehen lapsia ja koska maa on täynnä siroja, hyvähipiäisiä ja iloisia neitosia joiden ainoa omaisuus on heidän nuoruutensa ja kauneutensa, niin heitä on riittänyt myös vientitavaraksi ja postimyynti morsiammiksi. En minä sitä tuomitse, sillä pakalla on yritettävä pelata minkä on saanut. Pahoittelen vain koska resursseja olisi muuhunkin.

• Anonyymi

Suomi sai sodanjälkeen kiinnibRuotsin sossuturvaa melkoisesti nyt paskasakki tuo koneinsinööriä siitä nauttimaan, hyvä näin

• Anonyymi

Jos Suomessa ei olisi sosiaaliturvaa ei täällä olisi myöskään maahanmuuttaneita.
      Olisivat lampsineet johonkin muuhun maahan "pakolaitsemaan" joka olisi jo kansallisen tirvallisuuden vuoksi suorastaan etu.

Ei itsemurhapommittajia, ei naisten puukottajia. Eikä loppumattomia raiskauksia.

• Se sosiaaliturva pitäisi muuttaa koskemaan vain Suomen kansalaisia.

Tai no auttaisiko sekään mitään, sillä sitten ryöstely vain lisääntyisi. Nytkin jo ryöstelevät ihmisiltä vaatteetkin päältä.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Se sosiaaliturva pitäisi muuttaa koskemaan vain Suomen kansalaisia.

Tai no auttaisiko sekään mitään, sillä sitten ryöstely vain lisääntyisi. Nytkin jo ryöstelevät ihmisiltä vaatteetkin päältä.

Onko Tellukalta viety vaatteetkin päältä?

• Anonyymi kirjoitti:

Onko Tellukalta viety vaatteetkin päältä?

Minä kuljen varalta kaikenlaisissa vanhoissa resuissa, jotka eivät kelpaa kenellekään.

Kyllä sitä tapahtuu paljonkin Ruotsissa, että ryöstetään (etenkin nuorten) ihmisten päältä kalliita merkkivaatteita aseella uhaten tai pahoinpidellen.

• Anonyymi

Ensitöiksen minä varastaisin suoralta kädeltä.

Minulla ei olisi vapaata aikaa koska minä rupeaisin rakentamaan omakotitaloa Helsinkiin.

• Anonyymi

Miten aloitus olisi tulkittava? 17- vuotiaana menin ensimmäiseen säännönmukaiseen työpaikkaani ja jatkoin, välillä toki opiskellen, työelämässä yli 40 vuotta. pelkästään valtion ja kunnallisveroja olen tullut kohtuullisen hyvistä tileistä maksaneeksi jotain noin puoli miljoonaa Euroa ja kaikki välilliset ALV:t, polttoaineverot ja mitä kaikkia niitä onkaan, siihen päälle.
      Jotenkin tässä syntyy sellainen käsitys että aika vähän olen sossun apuja toistaiseksi tarvinnut mutta aika paljon olen maksanut yhteiskunnan yhteiseen kassaan niin että saanko nyt mennä hyvällä vai huonolla omallatunnolla kunnalliseen paikalliseen terkkariin kysäisemään että mikä on?

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3444
    2. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      18
      2678
    3. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      388
      2624
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      82
      1787
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      86
      1425
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1210
    7. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      71
      1026
    8. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      75
      995
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      28
      819
    10. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      68
      811
    Aihe