Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Tuotantoeläinten kohtelu

Anonyymi

Haluaisin tietää, että miksi jotkut eläimet ovat koko elinkaarensa ajan ahtaissa häkeissä tai sisätiloissa. Miksi porsaat eivät pääse koskaan ulos ja ne tuskin pääsevät edes kunnolla liikkumaan sisätiloissa? Mitä vaatii, että porsaat pääsevät ulos kesällä nauttimaan ulos, kanat ym. eläimet? Toivoisin asiallisia vastauksia, kun ihmettelen eläinten kohtelua? Ja en itse kasvata tuotantoeläimiä, joten asia on minulle täysin vieras. Onko kyseessä raha, aika tai jokin muu syy?

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nykyajan tuotantolaitokset ovat eläimille vähän niin kuin ostoskeskukset ihmisille. Ei ne ole ahtaita ja eikä epämukavia, kyllä siellä viihtyy paremmin kuin taivasalla sään armoilla.

      • Anonyymi

        Näkee ettet tiedä eläintuotannosta yhtään mitään. Vähän sama kuin orjanomistajat sanoivat aikoinaan ettei orjiin satu vaikka heitä miten öljyssä keittäisi.

        Menisit vaikka katsomaan kuinka emakot ovat parsissaan. Siinä ei ole tilaa liikkua mihinkään, ainut asia mikä poikkeaa päivärutiineista on raiskatuksi tuleminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkee ettet tiedä eläintuotannosta yhtään mitään. Vähän sama kuin orjanomistajat sanoivat aikoinaan ettei orjiin satu vaikka heitä miten öljyssä keittäisi.

        Menisit vaikka katsomaan kuinka emakot ovat parsissaan. Siinä ei ole tilaa liikkua mihinkään, ainut asia mikä poikkeaa päivärutiineista on raiskatuksi tuleminen.

        https://youtu.be/hwf1Ztm7MnA
        Mene itse katsomaan millaista on nykyaja kotieläintuotanto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkee ettet tiedä eläintuotannosta yhtään mitään. Vähän sama kuin orjanomistajat sanoivat aikoinaan ettei orjiin satu vaikka heitä miten öljyssä keittäisi.

        Menisit vaikka katsomaan kuinka emakot ovat parsissaan. Siinä ei ole tilaa liikkua mihinkään, ainut asia mikä poikkeaa päivärutiineista on raiskatuksi tuleminen.

        Hei, kyllä minä tiedän oikeasti miten porsaat voivat, että heillä ei ole tilaa liikkua ym. Sama asia koskee myös kanoja, tarha eläimiä häkeissä ym. Ja myös lehmät eivät pääse ulos kuin kesällä ym. ym. Joten kyllä olen aika selvillä eläinten kohtelusta. Joten halusin vain oikeaa tietoa eläinten kasvattajilta, miten kohtelevat eläimiään.


    • Anonyymi

      Täälläpä on yksi vanhempi ihminen, joka pääsee ulos harvoin. Huolehdi sinä vain porsaasta.

      • Anonyymi

        Kysyin eläinten kohtelusta, en kysynyt sinulta miten vanhukset voivat? Se on täysin eri asia kuin eläinten kohtelu. Mutta ihmiset ylipäätään voivat vaikuttaa omiin asioihinsa kirjoittamalla huonosta kohtelusta ym. Eläimet eivät voi valittaa huonosta kohtelusta, mutta ihmiset voi. Sinäkin eläkeläisenä voit valittaa huonosta kohtelusta vaikka kansasaloite.fi keskusteluun, ja kirjaudu sisään ja kerro tilanteesi. Minä halusin vain tuoda esille eläinten huonoa kohtelua, minulle ei kuulu koko maapallon tilanne? Vai kuinka?


    • Anonyymi

      syynä on raha. eräs sikalanomista yritti vapaata porsitusta y´nnä muuta esimerkillistä hoitoa, mutta kuluttajat eivät suostuneet maksamaan senttiäkään ylimääräistä hyvän hoidon saaneista lihasta, joten konkurssihan siitä tuli, koska rehu ymt kulut on samat ellei suuremmat kuin tehotuotossa

      • Anonyymi

        Kyllä se minullekin köyhälle ihmiselle on tärkeintä, että ruoka on halpaa. Pitkälti alle köyhyysrajan tässä elellään, mutta en ole valitellut.
        Nälkään en kuitenkaan suostu kuolemaan sen vuoksi, että elukoilla olisi mukavampaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se minullekin köyhälle ihmiselle on tärkeintä, että ruoka on halpaa. Pitkälti alle köyhyysrajan tässä elellään, mutta en ole valitellut.
        Nälkään en kuitenkaan suostu kuolemaan sen vuoksi, että elukoilla olisi mukavampaa.

        Et ole valitellut mutta tuhannet tuotantoeläimet joutuvat elämään surkeissa kidutuksen omaisissa olosuhteissa, että saisit köyhäillä ja syödä lihaa. Tienaisit enemmän tai söisit perunoita lihan sijaan. Miksi eläimiä pitäisi kaltoinkohdella jotta saisit syödä lihaa mahdollisimman halvalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole valitellut mutta tuhannet tuotantoeläimet joutuvat elämään surkeissa kidutuksen omaisissa olosuhteissa, että saisit köyhäillä ja syödä lihaa. Tienaisit enemmän tai söisit perunoita lihan sijaan. Miksi eläimiä pitäisi kaltoinkohdella jotta saisit syödä lihaa mahdollisimman halvalla?

        Selvä provo, mutta mene itse ansaitsemaan rahaa niin paljon, että voit itse kasvattaa eläimiä haluamallasi tavalla.
        Älä täällä ruikuta muiden tekemisistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvä provo, mutta mene itse ansaitsemaan rahaa niin paljon, että voit itse kasvattaa eläimiä haluamallasi tavalla.
        Älä täällä ruikuta muiden tekemisistä.

        Eläimet eivät ole köyhäilyäsi varten. Jos ei ole varaa maksaa kunnolla kasvatetusta lihasta niin ole ilman.


    • Anonyymi

      No, aloittajana kerron, kun kävelen yhden porsaan kasvattajan ohi, niin huomaan, etteivät ne possut ole ikinä ulkona. Ihmettelen, että mikä mukamas maksaa laittaa aita ulos, että possut pääsevät. ulos edes kesällä? Paljonko maksaa jokin puuaita laittaa, kun itse porsa tilallinen porskuttaa hienolla ja kalliilla autolla? Ja Ihmettelen, kun ohi kuljen porsaan kasvattajan lävitse tilan, että miksi possut kiljuvat täyttä huutoa? Pahoin pidelläänkö heitä vai mitä tapahtuu?

    • Anonyymi

      Vai onko kyseessä joku porsaan raiskaaja? Näitähän on joka tilalla, mutta miten selvittää nämä eläinten raiskaajat? Aika ilkeää toimintaa eläimiä kohtaan, kun oma äly ei riitä tai moraali?

    • Anonyymi

      Taitaapi olla raha pääsyy.
      Onneksi Somerolta löytyy tuotantoeläinten turvakoti,jonne edes pieni osa näistä kaltoinkohdeltuista pääsee viettämään eläinten elämää loppuiäkseen!!!!

    • Anonyymi

      Täällä sentään on edes jotakin sääntöjä eläinten pitoon, olisiko parempi jos tuotanto siirtyisi maihin joissa ei ole sääntöjä.
      Pois silmistä pois mielestä.
      Toki tilastojen valossa suomella on paljonkin petrattavaa verrattaessa parhaimpiin maihin eläinten oikeuksissa.

    • Anonyymi

      Mistä tulee tuo kuluttajien vaatimus että tuotantoeläinten pitäisi olla ulkona vesisateessa, räntäsateessa, aurinkon poltteessa, paarmojen purtavana, kärpästen kiusattavana. Eikö tuota asiaa pitäisi ajatella myös elänten hyvinvoinnin kannalta?

      • Anonyymi

        Ei ne orjanomistajatkaan itse alkaneet orjien olosuhteita parantamaan, siihen tarvittiin ulkopuolisten apua. Sama se on eläinten omistajilla, ovat yleensä täysin sokeita eläinten kärsimyksille. Yleensä se on ahneus joka ratkaisee, laitetaanko muutama tuhat euroa kanojoen ulkohäkkiin vai laitetaanko raha omistajan taskuun? Ahneus se on hoitokodeissakin, miljoonia kupanneet toimitusjohtajat vetivät kaiken mahdollisen itselleen ja vanhukset olivat sisällä märissä vaipoissa vuodesta toiseen.


    • Anonyymi

      Eläimet eivät voi huonosti. Jos voisivat huonosti, ne valittaisivat surkeuttaan kaiken aikaa. Niin ei kuitenkaan tapahdu. Sen sijaan ihmiset, heidän jatkuvasta valituksestaan päätellen, voivat huonosti. Tämä ei tietenkään ole mikään ihme, sillä ihmisethän ainoina olentoina karkotettiin Paratiisista. Sen sijaan eläimet ovat edelleen siellä ja näin ollen eivät kärsi. Joten, kohdellessamme eläimiä huonosti, lisäämme vain omaa kärsimystämme. Eläimiin asti toimemme eivät ulotu.

      • Anonyymi

        Pistähän foliohattu päähän samantien, sen verran on hullun tekstiä, että on syytä sinun erottautua muista jo kaukaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pistähän foliohattu päähän samantien, sen verran on hullun tekstiä, että on syytä sinun erottautua muista jo kaukaa.

        Sitäkö toivot kaikille "hulluille"? Olet Himlerin porukkaa. Natsi mikä natsi.


    • Anonyymi

      Sian kurssi on korkeimmillaan näin Joulun alla.
      Lukemattomissa suomalaiskodeissa leijuu makuhermoja kutkuttava ihana tuoksu, kun kinkku paistuu uunissa.
      Monet kylläkin ostavat kinkun valmiina, mutta kaikkiaan miljoonien suomalaisten suussa maiskutellaan hyvällä kinkulla.
      Siinä on sika jaloimmillaan, eikä siitä sitten muuta sanomista ole.

    • Anonyymi

      Lopetetaan vain kaikki ruuan tuotanto ja annetaan näiden kusipäiden kuolla nälkään. Laadittava vain listat, ketkä saa viimeksi ruokaa, eli vihreät ja Animalia kusipäät.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      87
      2305
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      51
      1997
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      89
      1837
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1628
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1562
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      25
      1432
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1390
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1351
    Aihe