Biodiversiteetti ei ole evoluution seurausta

Luonnon monimuotoisuus, eliölajien monipuolistuminen eli biodiversiteetti ei johdu evoluutiosta. Evoluutioteorian mukaan eliöt kokevat satunnaisia mutaatioita, joista luonnonvalinta karsii huonot ja säästää positiiviset ns. valintapaineen seurauksena. Tämä on täyttä hölynpölyä.

Nykytieteen mukaan eliöiden varioitumiselle eli muuntelulle löytyy kaksi päämekanismia:

1. Epigeneettinen säätely
- Toimii usein kytkimien tavoin, uutta informaatiota ei kehity
- Ympäristötekijät aktivoivat muutoksia eliöiden epigenomissa
- DNA:n metylaatioprofiilit vaihtelevat
- Vaihtoehtoinen silmukointi on merkittävin proteiinidiversiteettiä aiheuttava mekanismi
- Hyvin usein ns. lajiutumisen takana ovat epigeneettiset mekanismit
- Kuormittaa genomia aiheuttaen geenivirheitä -->

2. Geenivirheet
- Johtavat geneettisen informaation uudelleenjärjestelyyn
- Solu priorisoi käytettävissä olevaa DNA-ainesta
- Mutaatiokuorma heikentää eliön geeniperimää
- Kaikki eliölajit rappeutuvat geneettisesti
- Johtavat usein lajiutumiseen paitsi ihmisen kohdalla (aivan kuten Raamattu ilmoittaa luomiskertomuksessa).

Evoluutiota ei ole koskaan tapahtunut, eikä tule tapahtumaan.

10

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vetoat nykytieteeseen, mutta ohitat kuitenkin, mitä se sanoo evoluutiosta. En ymmärrä, mutta ehkä minun ei tarvitsekaan.

• Anonyymi

Rottiksen sanastossa nykytiede tarkoittaa hänen omaa blogiaan ja näitä hänen kirjoituksiaan.

• Anonyymi

"Evoluutiota ei ole koskaan tapahtunut, eikä tule tapahtumaan."

Mutta millä nimellä meidän pitäisi sitten kutsua tätä luonnossa havaittua ilmiötä?

Ja onko tämä vähän niin kuin luominen? Kukaan ei ole vieläkään voinut todistaa yhtäkään luomistarinaa tai yhtään luojaa todeksi. Sinäkään et siihen näköjään pysty.

Miksi muuten puhut väärästä aiheesta väärällä palstalla. Pyydetty poistoon, koska täällä pitäisi puhua luomisesta.

• Anonyymi

Sanoo jeesuksella päänsä sekoittannut diletantti. Mitä a) koulutusta sinulla on alalle, b) alan julkaisuja sinulla on tai c) alan erityisosaamista sinulla on (gööglettelyä ja asioiden väärin ymmärtämistä ja valehtelemista ei lasketa).

• Anonyymi

Olipas Aallolla taas aloituksessa virheitä.
      Joko olet saanut potkut opettajan töistä käytöksesi vuoksi?

• Anonyymi

Ja minkä niistä monista luomistarinoista tämän pitäisi todistaa oikeaksi?

• Anonyymi

Oma valittu luomistarina tietysti :-)

• Anonyymi

Opetushallitus saa taas lisää kiiinnostavaa luettavaa - sikäli kuin vielä olet opettajan toimessa.

Mitä muuten vastaat, kun joku oppilaasi kysyy sinulta mitä evoluutio on?

• Anonyymi

"Mitä muuten vastaat, kun joku oppilaasi kysyy sinulta mitä evoluutio on?"
        Aalto on syvämietteisesti hiljaa ja varmistaa sillä että Helvetin portti aukeaa.

• Oi suuri profeetta, suuri sanantuoja; mitä meidän pitäisi tekemän välttyäksemme rappeutumiselta? Jos vältymme rappeutumiselta, mitä silloin tapahtuu? Kerro ihmeessä tarkemmin asioista mistä kukaan muu tässä maailmassa ei tiedä!

Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3959
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      34
      3454
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2853
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2709
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2512
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2104
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1196
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1137
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe