Jeesus opetti rauhaa ja rakkautta - Mohammed vihaa ja väkivaltaa

Anonyymi

Siinä se ero hyvin nähdään. Ei ihme että islamilaiset maat ovat hyvin väkivaltaisia maita edelleen, ja eräissä niissä on vieläkin käytössä keski-aikaiset rangaistukset, kuten esim. naisten kivitys.

44

<50

1Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus onkin Jumalan poika ja Saatana pahin Jumalan vastustaja. Allah on demoni.

    • Ehei, ei sitten ole raamattua luettu?

      VT on täynnä kansanmurhia, kivityksiä ja lapsenmurhia, orienpito sekä insestiohjeita unohtamatta.

      Tuon jeesuksen miekkapuheet eivät liene myöskään epäselviä?

      Luukas 19:27 FINRK
      Mutta nuo viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaakseen – tuokaa heidät tänne ja teloittakaa minun edessäni.


      Muhammadanisminharhaiset käyttivät kristinuskonharhaisten tarinoita omasta saastaisesta raamatustaan pohjana uuden taikauskon luomiseen, joten turha syyttää muslimeja.

      • Anonyymi

        Sinä taidat olla se, josta sanotaan, että "lukee kuin piru Raamattua".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä taidat olla se, josta sanotaan, että "lukee kuin piru Raamattua".

        Väärin, pitää olla pirun tyhmä jos ei ymmärrä raamattua sekavaksi ihmismielen tuotteeksi.


      • Anonyymi

        Mutta kristityt ovat menneet eteenpäin, kun taas musset jäi keski-aikaan - se ratkaisee.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Väärin, pitää olla pirun tyhmä jos ei ymmärrä raamattua sekavaksi ihmismielen tuotteeksi.

        Koraani paljon verisempi kirja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kristityt ovat menneet eteenpäin, kun taas musset jäi keski-aikaan - se ratkaisee.

        Totta, mutta keskiajalla mushammadanisminharhaiset säilyttivät antiikin tekstejä, joita kristinuskonharhaiset polttivat massoittain kerettiläisinä.

        Heikko suuntaus muhammadanisteilla alkoi 1920luvulla muslimiveljeskunnan perustamisesta ja se vaikuttaa yhä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koraani paljon verisempi kirja.

        Mielipide se on vääräkin mielipide, mutta koraaniahan ei olisi edes olemassa ilman raamattua.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Mielipide se on vääräkin mielipide, mutta koraaniahan ei olisi edes olemassa ilman raamattua.

        Sinähän et sitä tiedä. Ja koraani on vaan iso joukko erilaisia sääntöjä ja määräyksiä, joita muslimien pitää noudattaa.


      • Anonyymi

        Missä kohtaa uutta testamenttia ihmisiä kehoitetaan väkivaltaan?


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Väärin, pitää olla pirun tyhmä jos ei ymmärrä raamattua sekavaksi ihmismielen tuotteeksi.

        Ootko niin sokea, ettet näe Raamatun profetioiden toteutuvan silmiesi edessä. Voisit vaikka lukea, miten Jumala lupasi kutsua Israelin kansan kotimaahansa kaikkien kansojen seasta, ja se toteutui, vaikka natsit ja muslimit yritti tuhota koko kansan. Hitlerhän uhosi tekevänsä lopullisen ratkaisun ja tuhota Juutalaiset, mutta tuhosikin oman maansa ja itsensä.
        Näitä esimerkkejä on vaikka kuinka paljon. Ja Jumala lupasi varjella Israelin kansan ja maan, ja kato, mitä on tapahtunut, kun muslimit hyökkäsivät yllättäen laumana joka puolelta, ja Israel pieksi koko lössin kuudessa päivässä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ootko niin sokea, ettet näe Raamatun profetioiden toteutuvan silmiesi edessä. Voisit vaikka lukea, miten Jumala lupasi kutsua Israelin kansan kotimaahansa kaikkien kansojen seasta, ja se toteutui, vaikka natsit ja muslimit yritti tuhota koko kansan. Hitlerhän uhosi tekevänsä lopullisen ratkaisun ja tuhota Juutalaiset, mutta tuhosikin oman maansa ja itsensä.
        Näitä esimerkkejä on vaikka kuinka paljon. Ja Jumala lupasi varjella Israelin kansan ja maan, ja kato, mitä on tapahtunut, kun muslimit hyökkäsivät yllättäen laumana joka puolelta, ja Israel pieksi koko lössin kuudessa päivässä.

        Hyvin suojeli juutalaisia joo, 6 miljoonaa uuniin.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Hyvin suojeli juutalaisia joo, 6 miljoonaa uuniin.

        Lue raamattusi läpi niin muiden ei tarvitse selittää jokaista asiaa erikseen.


    • Anonyymi

      On kuitenkin jännää, että Johannes (se ilmestyskirjan kirjoittaja) näki näyssään pedon merkin ja kuvaili sitä parhaansa mukaan. Koki sen tarkoittavan numeroa kuusisataa kuusikymmentäkuusi. Johannes kun oli kreikankielinen. Merkki koostuu kolmesta kirjoitusmerkistä. Kuusisataa, kuusikymmentä ja kuusi. Tulkitsijoita arveluttaa kuitenkin outo seikka, että luvun kuusikymmentä päälle on vedetty viiva, jota kreikan kuusikymmentä-kirjoitusmerkissä ei ole.

      Kolmen kirjoitusmerkin yhdistelmä saa kuitenkin aivan uuden merkityksen, kun otetaan huomioon etteivät merkit välttämättä olekaan kreikkaa, vaan arabiaa. Jota Johannes ei ainakaan tiettävästi ole osannut. Kirjoitusmerkkien yhdistelmällä ei myöskään ollut merkityssisältöä hänen omana aikanaan. Tuo sisältö onkin syntynyt vasta myöhemmin.

      Jos lähdetään liikkeelle siitä olettamuksesta että Johanneksen ilmestyksellä ylipäätään on merkitystä, niin silloin tulkinta siitä että Johannes oli nähnyt näyssään pedon merkin, jota fanaatikot kantavat otsallaan ja/tai oikeassa kädessään, sisältää sen mahdollisuuden ettei välttämättä osannut nähdä merkkiä aivan täydessä kontekstissa, vaan kuvaili sitä äidinkielensä kautta niin tarkasti kuin kykeni.

      • Anonyymi

        Olet vissiin nähnyt sen videon. Kannattaa varoa noita tulkintoja, tuossakin tehdään oletuksia kirjoituksen kulmasta ja peilikuvasta olennaisesti tulkinnan kannalta. Kyllä islam mahdollisesti liittyy keskeisesti "petoon" ja "antikristukseen", mutta ei kannata alkaa pitämään yhtä tulkintaa heti faktana vaikka se vetoaakin perusteluissaan ja tuntuu loksahtavan. Lähden itse siitä, että se mikä on Raamatussa on oikein. Se on Jumalan myötävaikutuksella säilynyt sellaisena kuin me sitä tarvitsemme.
        Ilmestyskirjassa "peto" nousee kansojen merestä, eli lienee kuvaus jostakin usean vallan maailmanmahdista jolla on sama mieli. Mistä sitten herra "laiton" on, onkin vähän hankalampi. Hän voisi kyllä olla joku valtaan nouseva islamisti ja siihen suuntaan Raamattu kyllä petaakin. Vähäisyydestä hänen sanotaan nousevan ja valloittavan.


    • Anonyymi

      No mitä se merkki sitten tarkoittaa arabiankielellä ja siitä käännettynä vaikka englanniksi? Että tiedetään varoa.

      • Anonyymi

        Se merkki ei ole kreikan kieltä vaan on arabian kielellä allah.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se merkki ei ole kreikan kieltä vaan on arabian kielellä allah.

        Kolmen merkin yhdistelmä tarkoittaa sotaa allahin nimissä.


    • Anonyymi

      Päivi Räsänen opettaa vihaamaan lähimmäisiä.

      • Anonyymi

        Sinä et taida polonen edes ymmärtää mitä puhut. Sinustako totuuden sanominen on vihaamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et taida polonen edes ymmärtää mitä puhut. Sinustako totuuden sanominen on vihaamista.

        Eihän kukaan ole kertonutkaan vihaavansa minua.


      • Anonyymi

        Missä niin lukee.


    • Anonyymi

      Turhaan pyristelette, islam tulee ja teidän kaljabaarinne suljetaan.

      • Anonyymi

        No mistäs vassarit saavat sitten huumeensa ja viinansa? Mihis ne sosiaalietuuden käytetään sitten, kun huumausaineet kielletään?


    • Anonyymi

      Totta. Jeesus opetti rakastamaan Muhamed kostamaan ja vihaamaan.
      Ja siksipä muslimimaissa kivienheittelyllä on pitkät perinteet. Kaikki muslimaat ovat enemmän tai vähemmän sekaisin. Sitä niittää mitä kylvää.

      • Anonyymi

        Kuuluuko islam muka sivistysvaltioon?


    • Anonyymi

      Voi Jeesus hyökkäilee Israel Syyriaan

    • Anonyymi

      Kuuntelin sisulla koko Ylen radiosarjan jossa luettiin Koraani kannesta kanteen. Koraani oli yllättävän yksioikoinen vihan ja koston täyttämä opus. Samoja kostontuomioita toistettiin yhä uudelleen ja uudellen. Armoton ja rakkaudeton kirja.
      Koraanin jälkeen Kristuksen opetukset olivat hunajaa.

      • Anonyymi

        Kristuksessa on totuus ja oikeudenmukaisuus. Tämä totuus ei koskaan muutu, ja siinä on pelastus.
        Kumma, miten ateistit tuntuvat inhoavan juuri Kristusta, kristillisyyttä ja kristittyjä, mutta islam on heille jopa positiivinen asia.
        Jotakin kristinuskossa on sellaista, jota ei ole missään muussa uskossa. Miksi se aiheuttaa niin paljon antipatiaa? Vaikka opetukset ovat pelkästään toivoa antavia ja oikeudenmukaisia. Jokaisella ihmisellä on mahdollisuus pelastukseen, jos vain uskovat ja ottavat Jeesuksen vastaan. Jumala ei tee eroa ihmisen välillä, oli sitten juutalainen, mies, nainen, musta, aasialainen, valkoinen jne. Mutta juutalainen ensin, sitten gentiili. Menee Jumalan säätämän järjestyksen mukaan, ei arvon.


    • Anonyymi

      Tarkoitat kai Muhammedia, Mohammed oli nyrkkeilijä.

    • Anonyymi

      Oliko muhammed edes olemassa?

    • Anonyymi

      Kyse on siis Jeesuksen ja Muhammedin eroista.

    • Anonyymi

      Vihatkaa lähimmäisiä kuin Päivi Räsänen.

    • Anonyymi

      "En tullut tuomaan rauhaa - vaan miekan"

      -jeesus-

      • Anonyymi

        Varo mitä irroitat kontekstista.


    • Anonyymi

      Niin no, Jeesus kylläkin kertoo ettei ole tullut kumoamaan vanhoja lakeja, ja VT on täynnä melkoisia kauheuksia, mitä ihmisten on sallia tehdä toiselle.

    • Anonyymi

      Jeesus opetti:
      "»Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. Minä olen tullut nostamaan pojan isäänsä, tyttären äitiään ja miniän anoppiaan vastaan. Viholliset ovat oman talon väkeä. »Joka rakastaa isäänsä tai äitiänsä enemmän kuin minua, ei kelpaa minulle, eikä se, joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, kelpaa minulle. »"

      Kunnon kristityn kriteeri on siis selvä: jos et rakasta Jeesusta enemmän kuiin äitiäsi tai lastasi , niin joudut helvettiin.

      • Anonyymi

        Et taida ymmärtää tuota mitä tuo meinaa? Tuo taitaa tarkoittaa sitä, että kun Jeesus sanoi että maailma vihaa Häntä ja Hänen seuraajiaan, niin se vihaaja voi löytyä perhepiiristäkin. Silloin jos luovut Kristuksesta vaikkapa vanhempasi vaatimusten tähden, niin asetat vanhempasi Kristuksen edelle. Siis luovut uskosta. Ei vanhemmat tai muut sukulaiset ole välttämättä uskovia, voivat olla vaikka ateisteja.
        Ei Kristus tule kirjaimellisesti tappamaan, vaan monet ihmiset eivät Häntä hyväksy, mikä aiheuttaa vainoa ja eripuraa. Sotia jopa.


    • Anonyymi

      Israel ei rauhaa rakasta vihaa levittää

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Puolalainen insinööri läpiluki koraanin ja totesi 61% sisällöstä olevan vihapuhetta.

      • Anonyymi

        Raamattu ei jää jälkeen --


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei jää jälkeen --

        No sehän on valhe. Jeesuksen opetuksissa ei ole väkivaltaa, vaan rauhaa ja rakkautta.
        Jopa vihamiestäkin pitää rakastaa ja osata antaa anteeksi. Jätä rangaistuksista huolehtiminen Jumalalle.
        Ihmettelen, että miksi kaikki ei seuraa Jeesuta, Hänen opetukset ovat pelkästään viisaita, oikeudenmukaisia ja tasa-arvoisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sehän on valhe. Jeesuksen opetuksissa ei ole väkivaltaa, vaan rauhaa ja rakkautta.
        Jopa vihamiestäkin pitää rakastaa ja osata antaa anteeksi. Jätä rangaistuksista huolehtiminen Jumalalle.
        Ihmettelen, että miksi kaikki ei seuraa Jeesuta, Hänen opetukset ovat pelkästään viisaita, oikeudenmukaisia ja tasa-arvoisia.

        Siis Jeesusta, Jeshuaa.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1758
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      167
      1156
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1123
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      25
      937
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      920
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      915
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      860
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      774
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      769
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      731
    Aihe