pankin vaihto

Anonyymi

mikäs olis hyvä pankki mihkä vois vaihtaa koska mulla meni luottamus osuuspankkii. oon ite aatellu nordeaa?

56

3654

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos oot varakas, niin kaikki pankit on sulle hyviä. Jos sitten olet köyhä, niin....

    • Anonyymi

      Älä nyt ainakaan nordeaan vaihda. Suosittelen Nordean kokemuksella S pankkia.

    • Anonyymi

      Nordea on hyvä valinta, jos olet digitaitoinen ja halukas hoitamaan kaiken digisti. Face to face palvelua ei Nordeasta saa.

      • Anonyymi

        Ei auta jos itse on digitaitoinen, nordeassa eivät vastaa s-posteihin. Nova chat robotin kanssa joudut juttelemaan, ihmistä et sieltä löydä. Ja kun nordea tekee virheen palveluissaan, niin joudut tunti tolkulla jonottamaan heidän maksulliseen numeroon. Ja sieltä kun sitten viimein joku koulutyttö vastaa niin kuuluu: "että en tiedä missä virhe on tapahtunut", eivät korjaa virhettään, kuukauden päästä virhe toistuu, ja taas sama alusta,,,


    • Anonyymi

      "mikäs olis hyvä pankki mihkä vois vaihtaa koska mulla meni luottamus osuuspankkii. oon ite aatellu nordeaa?"

      Jos haluat toimivan niin Säästöpankki on ollut vaivaton, Säästöpankit on alueelisia niin katso alueesi Säästöpankki. OmaSäästöpankki on erillinen saareke, monille kelpaava.

      Kaupan pankki, S-Pankki on niin toimipaikka kohtainen. Nettipankkina toimii hyvin kaikkialla. Omistajille maksuton. Bonuksena S-Visa ortti palkitsee käyttämisessä S-ryhmössä.
      ****
      Jos ruåtsalainen raha kiinostaa niin Ålandsbanken / Aktia voi olla vaihtoehto.
      ****



      Kauppalehden pankkibarometrista Säästöpankit oli hyvillä sijoilla.

    • Anonyymi

      Nykyään voi peruspankkipalveluiden osalta vaihtaa pankkia niin usein kuin haluaa, pankin on pakko hyväksyä sinut asiakkaaksi. Saat myös verkkotunnukset ja maksukortin.

      Kokeille kaikkia pankkeja vuorotellen aakkosjärjestyksessä:

      Aktia, Danske Bank, Nordea, Oma Säästöpankki, OP Ryhmä, POP Pankki, S-Pankki, Säästöpankki, Ålandsbanken.

      • Anonyymi

        Voi vaihtaa tietenkin. Mutta ompa iso työ vaihtaa tilinumero moneen paikkaan ja e-laskut muuttaa. Helppo jos tulee vain työttömyyskorvaus.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Jos haluat maksaa palvelumaksuja niin ota Nordea. Mutta jos et halua maksaa niin valintasi on S pankki.

    • Anonyymi

      Se pankki on hyvä joka antaa lainaa ja se pankki on huono joka muistuttaa asioitten perseilystä. Pankin vaihto onnistuu jos joku pankki suostuu järjestelemään asiat aiemmassa pankissa. Velkaisen ei auta kuin kärsiä.

      • Anonyymi

        Se pankki on hyvä, jossa pääsee hoitamaan asiansa osaavan ihmisen kanssa mutkattomasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se pankki on hyvä, jossa pääsee hoitamaan asiansa osaavan ihmisen kanssa mutkattomasti.

        Eli sellainen asiansa osaava mutkaton ihminen, joka sanoo jees lainahakemukselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sellainen asiansa osaava mutkaton ihminen, joka sanoo jees lainahakemukselle.

        Laina on taas erillinen asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laina on taas erillinen asia.

        Viimeksi kun kävin pankissa neuvottelemassa, virkailija tuijotti koko ajan rintojani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viimeksi kun kävin pankissa neuvottelemassa, virkailija tuijotti koko ajan rintojani.

        Ei pankeissa neuvotella. Joko hyväksyt pankin ehdot tai kävelet ulos niine hyvinesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pankeissa neuvotella. Joko hyväksyt pankin ehdot tai kävelet ulos niine hyvinesi.

        'Ei pankeissa neuvotella. Joko hyväksyt pankin ehdot tai kävelet ulos niine hyvinesi.'

        Aivan virkailija syöttää hakemuksen pankin järjestelmään jossa robotti tekee päätöksen tutkailtuaan pankin riskimalleja, luottotietojärjestelmiä ja muuta. Siki on ihan sama jos asiakas itse syöttäisi tiedot.


      • Anonyymi

        Kokemus puhuu, mutta kaikki eivät tarvitse lainaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        'Ei pankeissa neuvotella. Joko hyväksyt pankin ehdot tai kävelet ulos niine hyvinesi.'

        Aivan virkailija syöttää hakemuksen pankin järjestelmään jossa robotti tekee päätöksen tutkailtuaan pankin riskimalleja, luottotietojärjestelmiä ja muuta. Siki on ihan sama jos asiakas itse syöttäisi tiedot.

        No minä kävelinkin pois ”niine hyvineni”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        'Ei pankeissa neuvotella. Joko hyväksyt pankin ehdot tai kävelet ulos niine hyvinesi.'

        Aivan virkailija syöttää hakemuksen pankin järjestelmään jossa robotti tekee päätöksen tutkailtuaan pankin riskimalleja, luottotietojärjestelmiä ja muuta. Siki on ihan sama jos asiakas itse syöttäisi tiedot.

        Pankkineuvoja ja asiakas käyttävät aivan samaa pohjaa ja järjestelmiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pankkineuvoja ja asiakas käyttävät aivan samaa pohjaa ja järjestelmiä!

        Ei tietenkään. Silloinhan asiakas voisi tehdä itsekin lainapäätöksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään. Silloinhan asiakas voisi tehdä itsekin lainapäätöksen.

        'Pankkineuvoja ja asiakas käyttävät aivan samaa pohjaa ja järjestelmiä!

        Ei tietenkään. Silloinhan asiakas voisi tehdä itsekin lainapäätöksen.'

        Niin neuvoja kuin asiakas käyttää samantyylistä syöttöjärjestelmää. Myöntämispäätökset tekee botti, joka voi kysyä luotto-osastolta manuaalista apua rajatapauksille. Botti tekee päätöksen riskimallien, luttotietofirmojen kuten Bisnode & Asiakastiedon palveluiden ja muiden palveluiden avustuksella.


    • Anonyymi

      Oisko tuossa käynyt niin, että pankki ei luota sinuun eikä toisin päin. Todennäköisesti sama käy muuallakin.

      Mutta asiaan: mitä pankkipalveluita tarvitset ja mikä asia op:n toiminnassa ei miellyttänyt? Se mitä haluaa vaikuttaa valintaan

      • Anonyymi

        Pankkipalvelun taso ei riipu pankista, vaan konttorista ja siitä minkälainen henkilökunta sinne on sattumalta asettunut.

        Yhtäkään pankkia ei kannata rakastaa, eikä yhtäkään pankkia kannata vihata, vaan ottaa pankkipalvelut aina sieltä mikä senhetkisessä elämäntilanteessa miellyttää eniten.


      • Anonyymi

        Ei pankki luota keneenkään. Aina tarvitaan vakuudet. Luottokunta ottaa riskit. Pankin "luottamus" on jonkun mielipide, joka ei merkitse mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pankkipalvelun taso ei riipu pankista, vaan konttorista ja siitä minkälainen henkilökunta sinne on sattumalta asettunut.

        Yhtäkään pankkia ei kannata rakastaa, eikä yhtäkään pankkia kannata vihata, vaan ottaa pankkipalvelut aina sieltä mikä senhetkisessä elämäntilanteessa miellyttää eniten.

        ”Konttorista”. Siis esim. Nordealla ei taida olla enää kuin 15 konttoria ja alueellisella osuuspankilla neljä. 1990 luvulla Meritalla saattoi olla 50 pistettä ja OP:lla esim keski-Suomessa 20 pistettä. Varmaan uusien asiakkaitten keskustelut alkaa netissä ja tapaaminen voi olla 50-100 km päässä. Enää ei kävellä pankkiin sisään tuosta vaan. Pankin on helppo torjua asiakas, mutta vaikea päästä eroon jos huono tuuri käy!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Konttorista”. Siis esim. Nordealla ei taida olla enää kuin 15 konttoria ja alueellisella osuuspankilla neljä. 1990 luvulla Meritalla saattoi olla 50 pistettä ja OP:lla esim keski-Suomessa 20 pistettä. Varmaan uusien asiakkaitten keskustelut alkaa netissä ja tapaaminen voi olla 50-100 km päässä. Enää ei kävellä pankkiin sisään tuosta vaan. Pankin on helppo torjua asiakas, mutta vaikea päästä eroon jos huono tuuri käy!

        ”Pankin on helppo torjua asiakas, mutta vaikea päästä eroon jos huono tuuri käy!”

        Kuten edellä on todettu, pankki ei enää nykyisin voi evätä kuluttajan asiakkuushakemusta. Perusmaksutilipalvelua tarjotaan yhdenvertaisesti ja syrjimättömästi kaikille kuluttaja-asiakkaille, jotka asuvat laillisesti ETA-valtiossa. Tämä ei koske yrityksiä eikä yhteisöjä, vaikka niiden puolesta toimiikin luonnollinen henkilö. Perusmaksutilipalveluun kuuluvat myös verkkoapankkitunnukset.

        Lainahakemus onkin sitten jo toinen asia.


    • Anonyymi

      Huono vaihtoehto Nordeakin, käyttävät sellaista alisäilyttäjää arvopapereille Kanadassa että maksat lähes kaksinkertaiset verot Kanadalaisista osingoista.

    • Anonyymi

      Harkitse tarkasti.

    • Anonyymi

      SAMAA MIETTINYT! Mutta kun tuota varallisuutta ei oo Kuin pieni kiinteistö....tässä KORONA aikana..jäi pari lainalyhennystä rästiin..yritin sopia maksua erissä kolmeen erään! Pankinjohtaja SANOI.. laitat kiinteistön välittömästi myyntiin...sanoin ei käy..Seuraavana päivänä tullessani kotiin..pankinjohtaja kiinteistövälitys ystävineen oli arvioimassa taloani...arvatkaa..nousiko verenpaine? Tälläistä tällä hetkellä pankkisektorissa!

      • Anonyymi

        Eihän sinulla ole mitään hätää, jos kerran lainan vakuudet ovat kunnossa.


      • Anonyymi

        Taidat olla vielä 90-luvulla? Pelasit koronaa ja katsoit kun pankki vei kämpän?

        Nykyään lyhennysvapaata saa verkkopankista ihan ilmoittamalla, ei tarvitse jättää asioita hoitamatta.


      • Anonyymi

        Jep. Muistosi tosiaan ovat 30vuoden takaa. Siinä kohtaa kun pankki alkaa ulosmittaamaan asuntoa, niin lyhennyksiä on rästissä ennemmin pari vuotta, kuin pari.


    • Anonyymi

      Eikös Nordea tehnyt just pikalähdön koko Suomesta ulos.
      Konttorit kiinni ilman ennakkoilmoitusta.

      odota hetki, jotain outoa meneillään.

      OP ei ole enää luotettava,
      S- ei enää vastaa asiakkaiden puheluihin,
      sinne ei ei saa yhteyttä.

      Verkkopankki jumissa.

      Jokaisella pankilla on nyt ongelmia.

      • Anonyymi

        Nordea palvelee vain digisti verkossa, ei halua tönisköjä konttoreihin hiekkaa tuomaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nordea palvelee vain digisti verkossa, ei halua tönisköjä konttoreihin hiekkaa tuomaan

        etkö sinä pahvi tajuu koskaan? nordealla joutuu robotin kanssa kirjottamaan, ei ymmärrä mitään, ei osaa korjata nordea pankin virheitä. henkilökohtaista palvelua saa nordeasta kuin vasta monen tunnin jonottamisella maksulliseen numeroon!! Jätä toi aivoton kirjoittaminen. Kun et näköjään ymmärrä mistään mitään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        etkö sinä pahvi tajuu koskaan? nordealla joutuu robotin kanssa kirjottamaan, ei ymmärrä mitään, ei osaa korjata nordea pankin virheitä. henkilökohtaista palvelua saa nordeasta kuin vasta monen tunnin jonottamisella maksulliseen numeroon!! Jätä toi aivoton kirjoittaminen. Kun et näköjään ymmärrä mistään mitään!

        Ihmisillä on samanlaisia pankkiongelmia, siksi henkilökuntaa ei tarvita, vaan robotti voi vastata kysymyksiinne. Robotti on myös hyvähermoinen kaikissa tilanteissa ja jaksaa loputtomasti jauhaa kanssanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisillä on samanlaisia pankkiongelmia, siksi henkilökuntaa ei tarvita, vaan robotti voi vastata kysymyksiinne. Robotti on myös hyvähermoinen kaikissa tilanteissa ja jaksaa loputtomasti jauhaa kanssanne.

        Kyllä ropotti jauhaa, mutta asia ei edisty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ropotti jauhaa, mutta asia ei edisty.

        Ei se viekailijakaan sinun tulija paranna.


    • Anonyymi

      Älä ainakaan Nordeaan vaihda! Kokemus on opettanut etten luottaisi kyseiseen pankkiin ollenkaan. On parempiakin vaihtoehtoja

    • Anonyymi

      Onkohan tämäkin aloitus trolli, kun ei vieläkään selvinnyt epäluottamuksen syy ja mitä hakee uudelta pankilta.

      Ilmeisesti sovittuja maksuja jätetty oma-aloitteisesti maksamatta, vaikka ajallaan sopiminen olisi onnistunut?

      Rästissä olevaa lainaa on huono kilpailuttaa.

      • Anonyymi

        Hyvä kysymys! Ihminen joka yrittää vaihtaa pankkia on varmaan saanut huomautuksen aiemmalta pankilta ja kuvittelee uuden pankin antavan siimaa paremmin. Peruspankki asioita säädetään laissa samalla tapaa ja kusessa olevat asiat hoituu vain ”istumalla” ja kärsimällä ne!

        Kannattaa joskus miettiä onko se vika sittenkään peilissä vai kuvassa itsessäään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kysymys! Ihminen joka yrittää vaihtaa pankkia on varmaan saanut huomautuksen aiemmalta pankilta ja kuvittelee uuden pankin antavan siimaa paremmin. Peruspankki asioita säädetään laissa samalla tapaa ja kusessa olevat asiat hoituu vain ”istumalla” ja kärsimällä ne!

        Kannattaa joskus miettiä onko se vika sittenkään peilissä vai kuvassa itsessäään!

        Arvasit väärin, vaikka asiat on selostettu jo monta kertaa. Pässi mikä pässi 🐐


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvasit väärin, vaikka asiat on selostettu jo monta kertaa. Pässi mikä pässi 🐐

        No selostettu on vaikka mitä, mutta asiaa on vähän.
        -Perus pankkipalvelut saa kaikista pankeista.
        -Lainan saa luottokelpoinen ihminen kaikista pankeista. Hinnottelussa on pieniä eroja suuntaan tai toiseen.
        -Mikään pankki ei hoida tilille rahaa puolestasi. Tulot pitää hankkia itse
        -Ei liity pankkiin, jos et osaa hoitaa raha-asioitasi tai maksaa lyhennyksiä ajoissa.
        -Lähes kaikki kuluttajan tarvitsemat pankkiasiat hoituvat verkkopankissa ilman yhteydenottoja.
        -Mikäli ei hoidu, laita viesti verkkopankin kautta, niin asia etenee. Yritä kirjoittaa asia ymmärrettävästi.
        -Mene töihin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No selostettu on vaikka mitä, mutta asiaa on vähän.
        -Perus pankkipalvelut saa kaikista pankeista.
        -Lainan saa luottokelpoinen ihminen kaikista pankeista. Hinnottelussa on pieniä eroja suuntaan tai toiseen.
        -Mikään pankki ei hoida tilille rahaa puolestasi. Tulot pitää hankkia itse
        -Ei liity pankkiin, jos et osaa hoitaa raha-asioitasi tai maksaa lyhennyksiä ajoissa.
        -Lähes kaikki kuluttajan tarvitsemat pankkiasiat hoituvat verkkopankissa ilman yhteydenottoja.
        -Mikäli ei hoidu, laita viesti verkkopankin kautta, niin asia etenee. Yritä kirjoittaa asia ymmärrettävästi.
        -Mene töihin

        Ja hörön löröt 😍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja hörön löröt 😍

        Vaihdetaan pankki koriin olutta ja belmont-askiin?


    • Anonyymi

      Saat nordeassa palvelua jos olet Vapaamuurai. sinulle on oma puhelinpalvelukin ToraKat jonotta palvelua 40-60 minuuttia jonka jäleen todetaa etteivät voi asiassa autta ssamn teki 2x konttorikie tällä viikolla. Jos tiedätte missä NORDEAN laina palvelut Fyysyisti sijaitsee pistäkää OSOITE Nordea estää asiani hoidon tahallisti. Konttorikin oli kiinni ekä toinen tahtonut autta asiassa vaan KUSETTI PUHELINPALVELULLA joka vain kusetti lisää.

    • Anonyymi

      Eli taas tämä perinteinen: raha-asiansa huonosti hoitanut hakee lainaa, eikä pankki sitä myönnä. Otetaan nokkiin ja ajatellaan, että pankin vaihto auttaa. No ei kyllä auta. Ainoa asia, mikä auttaa on itseään niskasta ottaminen ja raha-asioidensa kuntoon saattaminen. Se voi muuten vaatia ihan oikeasti jonkun aikaa "kaurapuurodiettiä", mutta jossei siihen ole selkärankaa, on kyllä menetetty tapaus. Kelaan vaan asiakkaaksi sitten. Voi kun on ihanaa maksaa 30-40 tuhatta euroa veroja vuosittain tälläisten elättämiseksi...

      • Anonyymi

        Sinulle joka maksat 30-40 tonnia veroa! Mene verotoimistoon ja laske verokirja nollaan tai perusta osakeyhtiö joka maksaa vähemmän.

        Käsittämätöntä tämä ”veronmaksaja” nimellä kirjoittaminen.

        Ei sillä. Itse olen kommentoinut tätä aihetta ja talousongelmaisten tilannetta aivan samalailla, että ongelmat ei ole välttämättä pankin ja ratkaisu on ottaa itseä niskasta kiinni. Eikä se pankin vaihto onnistu jos vaihtaja vie huomenlahjana velkaa! Kaikilla pankeilla on jotakuinkin samat säännöt suomen pankista ja finanssivalvonnasta.

        Kun aloittajan kaltainen ihminen maksaa velkansa ja ryhdistäytyy niin tarve vaihtoon poistuu.

        Itselläni on mielipide Nordeasta ja kokemusta, mutta se miksi en kuse Nordeaan päin on tänne kuulumaton asia!


      • Anonyymi

        Vanha mantra. Sikapanki haluaa säilyttää asiakkaansa, vaikka kohtelu on sikamaista.


    • Anonyymi

      Eivät ainakaan Nordea ja DanskeBank.

      Oiskohan S-pankki tai OP mitään?

      • Anonyymi

        S-pankki on paras, talletuksille hyvä korko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        S-pankki on paras, talletuksille hyvä korko.

        Ja palvelukonttoreita kaikkein tiuhemmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        S-pankki on paras, talletuksille hyvä korko.

        "S-pankki on paras, talletuksille hyvä korko."

        Aivan ok pankki on. MUTTA korko 1,5 % heikompi kuin muissa, jopa 2%.

        muualla saa helpolla 10 000 e rahoista jo 200 e korkoa, Vaikka olisi pankissa kulujakin, jää silti voittoa , jo jos on 10 000 e pankissa rahaa.


    • Anonyymi

      Älä ainakaan pop pankkiin vaihda .olen koko viikon yrittänyt soittaa asiasta ja sanovat soittavan takaisin mutta eivät soita. Viestiin ei vastata eikä pankkiin pääse asioimaan.

    • Anonyymi

      Vaihdoin POP sta S- pankkiin. POP veloitti 600€ tililtä

    • Anonyymi

      Tilinlopetus -600€ , se tarkoitti, että 600€ oli siirretty S- pankkiin.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe