Niin miksi siis monet KRISTITYT uskonnot sanovat että jumala kiduttaa yleensäkään ketään?

Anonyymi

Siis juttelin yhden Jehovan Todistajan kanssa ovella. Ja hän osoitti mun omasta Raamatusta että Jumala ei kiduta ketään missään helvetissä. Koska ihmisellä ei ole sielua vaan ihminen on sielu ja kuollessaan on tiedoton. Ja että Jeesus ei ole Jumala vaan on alunperin Jumalan luoma henkiolento. Ja siinä mä huomasin että Raamatussa on paljon kohtia joista ei ole koskaan puhuttu niissä kirkoissa joissa mä oon käynyt.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja sitten tuli mieleen että miksi kirkot ovat aina sanoneet että Jumala kiduttaa ihmisiä? Siis helvetissä. Kun ensinnäkin se että Jumala kiduttaisi heitä vaatisi sen että niillä kidutettavilla on liharuumis. Koska henkiolentoihin ei mikään tuli nyt kuitenkaan varmaan vaikuta, eikä niillä olle hermostoa jonka kautta voi tuottaa kipua.

      Suurempi ongelma on kuitenkin että se että väittää että Jumala kiduttaa jotakuta on Jumalan parjaamista.

      • Anonyymi

        Ja se että väitetään että Jeesus on Jumala on Jumalalle kuuluvan palvonnan antamista jollekin toiselle.

        Ja sehän on Saatanan tarkoituskin.

        Tuli mieleen Luukkaan evankeliumin 4. luku, jakeet 5-8. Näissä jakeissa kerrotaan tapahtumasta joka sattui jokin aikaa Jeesuksen kasteen jälkeen.

        Jos joku on joskus miettinyt kysymystä "miksi maailmassa on niin paljon ongelmia jos Jumala on rakkaus ja kaikkivaltias?", vastaus tähän on:

        Tällä hetkellä Saatana vielä hallitsee tätä maailmaa. Asia tulee olemaan näin kunnes Danielin kirjan 2:44 täyttyy.

        Se että Saatana hallitsee tätä maailmaa näkyy Saatanan sanoista näissä jakeissa. Näytettyään kaikkien maailman valtakuntien loistoa Jeesukselle, Saatanahan sanoi että "se on annettu minun haltuuni ja minä voin antaa sen kenelle tahdon".

        Luukkaan evankeliumin 4. luvun jakeissa 5-8 lukee, Suomen kirkkoraamatun mukaan:

        Paholainen vei Jeesuksen korkealle paikalle, näytti hänelle yhdessä hetkessä kaikki maailman valtakunnat ja sanoi: »Kaiken tämän, koko maailman ja sen loiston minä annan sinun valtaasi, sillä se on annettu minun haltuuni ja minä voin antaa sen kenelle tahdon. Jos kumarrat minua, tämä kaikki on sinun.» Jeesus vastasi: »On kirjoitettu: ’Herraa, Jumalaasi, sinun tulee kunnioittaa ja ainoastaan häntä palvella.’»


    • Yksinkertaisesti siksi että helvetillä on helppo pelotella ihmisiä ja sitten hallita myymällä pelastusta yksinoikeudella. Jehovat tosin ovat luoneet tällaisen tyrannian ihmeen hyvällä menestyksellä ilman helvettiäkin.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      164
      3689
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      99
      2447
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2184
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2115
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      46
      1839
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1485
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      105
      1327
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1302
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1150
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      104
      1037
    Aihe