Suupohjan rata

Anonyymi

Taas rytisi Suupohjanradalla vartioimattomassa tasoristeyksessä,kuinka monta henkeä onkaan jo vienyt?Vaikka tällä kertaa päästiin luultavasti säikähdyksellä niin silti ihmettelen koko radan tarpeellisuutta .Laitettaisiin nekin rahat vieressä kulkevan tien parantamiseen niin nuo muutamat nyssäkät kulkisivat kyllä rekoillakin.Kymmeniä miljoonia jälleen haussa radan parantamiseen,päästä jo irti Wallius.

92

3979

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö rekkakolareissa kuole ihmisiä????

      • Anonyymi

        Kyllä kyllä mutta ei tasoristeyksissä!!


      • Anonyymi

        Itsemurhia on paljon


      • Anonyymi

        olen itsekkin mennyt matkustajana lättähatussa miehen yli panttilas ja katsellut kyttälän risteyksellä päänsä menttänyttä jossa serkkuni poika menetti vaimonsa myös


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olen itsekkin mennyt matkustajana lättähatussa miehen yli panttilas ja katsellut kyttälän risteyksellä päänsä menttänyttä jossa serkkuni poika menetti vaimonsa myös

        seinäjoella ei ole tietääkseni selluloosatehdasta eikä yhtään sahaa puukuormat 67 tiellä ovat aivan hopöhöpö ajatuksia


    • Anonyymi

      Oliko konginkankaan linjaautokolarissa juna vai rekkaauto

      • Anonyymi

        Ylikäytävät täynnä puita ja pusikkoja.
        Moto töihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylikäytävät täynnä puita ja pusikkoja.
        Moto töihin.

        Oliko tämä viimeinen tapaus matu-kuski jonka puhelimessa oli jatkuva ugala-bugala meneillään ei pystynyt keskittymään liikennemerkkeihin oli lisäksi eksyksissä reitiltään koulubussissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylikäytävät täynnä puita ja pusikkoja.
        Moto töihin.

        Rata rullalle


      • Anonyymi

        jos ny joku laskis ne vahingot mitä suupohjanraralla on sattunut


    • Anonyymi

      Ottaen huomioon että radalla liikkuu 1-2 junaa päivässä ,niistäkin osa ajelee paluukuormaa tyhjänä,niin olen kyllä samaa mieltä aloittajan kanssa että kiskot sulattamoon koska raudasta saa nyt hyvän hinnan.
      Murskeet voisi ajaa karhulla sileäksi ja leveämmällä niin tulisi hitaalle liikenteelle oma tie,traktoreilla,mautoolle jne. ,olisi paljon enemmän käyttöä ja ehkä nelikaistasuunnitelmat saisi vielä siirtää hamaan tulevaisuuteen.
      Ainiin,tätä ei voi toteuttaa koska se olisi liian yksinkertainen ratkaisu ei insinöörit saisi palkkaansa.

      • Anonyymi

        väärin siinä ajelee pelkkiä vetureita enmmäkseen vievät kuorman teuvalle ja sitte ajetaan kahdella veturilla seiäjoelle nukkumaan ja huomisin ajetaa samolla veturella hakemaan tyhjät vaunut ja disseliä.olen asunut vuodesta 1947 raranvaressa niin että puolet tontistani on raran suoja-alueella.veturit on numerotu.


      • Anonyymi

        Parasta etelä-pohjalaita ajattelutapaa! Mitäpä sitä noin hyvää resurssia kun junanrata millään tavalla hyödyntämään, kerätään vaan raiteet pois. Eipä sinällään kyllä ihme ettei täältä enää paljon muuta löydy kun tukiviljelijöitä.


    • Anonyymi

      Samaa mieltä, turha rata.

    • Anonyymi

      Kestääskö tiet noin sataa uutta rekkaa päiväs

      • Anonyymi

        ei oo kiinni radasta vaan radanvarren ihmisistä? pitäis hakee eu tuki ihan ihmisten tyhmyyden nojalla kun eivät käsitä väistää junaa,sais sillä rahalla puomit. toki se ei estä niitä onnettomuuksia kun kävellään radalla? no lasketaan luonnolliseksi poistumaksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei oo kiinni radasta vaan radanvarren ihmisistä? pitäis hakee eu tuki ihan ihmisten tyhmyyden nojalla kun eivät käsitä väistää junaa,sais sillä rahalla puomit. toki se ei estä niitä onnettomuuksia kun kävellään radalla? no lasketaan luonnolliseksi poistumaksi

        Kurikas ajellaan harvase viikko puomien läpi, oho, ja puomi mäsäksi. Onneksi usein tulee vain puomirikko, jonka korjaus maksaa vain rahaa. Elikkä ei ne puomit mitään auta, ainakaan täälä Kurikas, kun ihmiset ajelee autoillaan eivätkä katso eteensä. Samat ihmiset kopsauttaa koslansa usein edellä olevan auton perään, tai pahimmassa tapauksessa suojatietä kulkevan ihmisen päälle, kops, oho.

        Syy on ratin ja penkin välis, yksinkertaisesti. Ihmisten pitäis keskittyä ja katsoa autosta eteenpäin, eikä vahdata älypuhelinta tai olla muuten vain ajatuksissaan. Tätä asennetta ei puomeilla korjata, vaan peiliin katsomalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kurikas ajellaan harvase viikko puomien läpi, oho, ja puomi mäsäksi. Onneksi usein tulee vain puomirikko, jonka korjaus maksaa vain rahaa. Elikkä ei ne puomit mitään auta, ainakaan täälä Kurikas, kun ihmiset ajelee autoillaan eivätkä katso eteensä. Samat ihmiset kopsauttaa koslansa usein edellä olevan auton perään, tai pahimmassa tapauksessa suojatietä kulkevan ihmisen päälle, kops, oho.

        Syy on ratin ja penkin välis, yksinkertaisesti. Ihmisten pitäis keskittyä ja katsoa autosta eteenpäin, eikä vahdata älypuhelinta tai olla muuten vain ajatuksissaan. Tätä asennetta ei puomeilla korjata, vaan peiliin katsomalla.

        "Joo mut mä meen tästä"
        -Kurikas


    • Anonyymi

      Monta puomia sais poistaa ja henkeä säästyys jos 10m kiskoa poistettaas molemmista päistä

    • Anonyymi

      12 viestiä poistettu,eikö asioita osata keskustella,vai pelkääkö joku menettävänsä isän ansiosta saamansa suojatyöpaikan.

      • Anonyymi

        Paikallinen metsäjohtaja oli hiljaa kun Kaskisen tehdasta lakkautettiin.
        Nyt vonkaa rahaa radalle kun juna meni jo ohi.
        Kun kunnat liittyvät yhteen, kiskobussi voisi tulla valmiille radalle.
        Moto töihin, pimeisiin metsäisiin ylikäytäviin, sanoi joku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paikallinen metsäjohtaja oli hiljaa kun Kaskisen tehdasta lakkautettiin.
        Nyt vonkaa rahaa radalle kun juna meni jo ohi.
        Kun kunnat liittyvät yhteen, kiskobussi voisi tulla valmiille radalle.
        Moto töihin, pimeisiin metsäisiin ylikäytäviin, sanoi joku.

        täälläpäin on se mentaliteetti ..moon este,toimii jos on isoompi auto mutta...juna yleensä voittaa vaikka kuski olis kuinka suuruuren hullu


    • Anonyymi

      Turha rata

      • Anonyymi

        Väyläviraston keskiviikkona julkaisema selvitys Seinäjoki-Kaskinen-junaradan kunnostuksen kannattavuudesta on kylmää luettavaa.

        Hankearvioinnin mukaan niin radan täydellinen peruskorjaaminen kuin kevyempi peruskorjaaminen ovat kumpikin yhteiskuntataloudellisesti erittäin kannattamattomia, sillä hankevaihtoehtojen hyödyt ovat jopa haittoja pienemmät.

        – Hyödyt muodostuvat raakapuukuljetusten kuljetuskustannussäästöistä ja vähäisistä liikenteen päästökustannussäästöistä. Yhteenlasketut hyödyt ovat pienempiä kuin yksin radan ylläpidon jatkamisesta aiheutuvat kunnossapitokustannukset ja pienempiä kuin radan liikenteen jatkumisesta aiheutuvat tasoristeysonnettomuuksien kustannukset, sanotaan selvityksessä.
        Miksi Kaskisen sellutehdas siirrettiin sisäjärvelle Äänekoskelle ?
        Kartellikopla teki katalan tempun ja kaikki me olimme silloin hiljaa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väyläviraston keskiviikkona julkaisema selvitys Seinäjoki-Kaskinen-junaradan kunnostuksen kannattavuudesta on kylmää luettavaa.

        Hankearvioinnin mukaan niin radan täydellinen peruskorjaaminen kuin kevyempi peruskorjaaminen ovat kumpikin yhteiskuntataloudellisesti erittäin kannattamattomia, sillä hankevaihtoehtojen hyödyt ovat jopa haittoja pienemmät.

        – Hyödyt muodostuvat raakapuukuljetusten kuljetuskustannussäästöistä ja vähäisistä liikenteen päästökustannussäästöistä. Yhteenlasketut hyödyt ovat pienempiä kuin yksin radan ylläpidon jatkamisesta aiheutuvat kunnossapitokustannukset ja pienempiä kuin radan liikenteen jatkumisesta aiheutuvat tasoristeysonnettomuuksien kustannukset, sanotaan selvityksessä.
        Miksi Kaskisen sellutehdas siirrettiin sisäjärvelle Äänekoskelle ?
        Kartellikopla teki katalan tempun ja kaikki me olimme silloin hiljaa !

        Rata rullalle vain, ei tarvitse Siltalan risteystäkään suunnitella siirrettäväksi keskelle nevaa. Ahonkylän kohdallakin selkiäis tielinjaus kummasti kun ei rataa olisi väisteltävänä.


    • Anonyymi

      Asialla oli Kepu M Pekkarinen ja kumppanit

    • Anonyymi

      Ei tuon ynnäämiseen olisi professoria tarvittu,turha mikä turha,monta uhria tullut turhaan kun 1-2 junaa päivässä menöö,niistäkin toinen tyhjä tai huoltojuna

      • Anonyymi

        Pekkarinen ja puukartellikopla suhmuroi Kaskisen Sellun kylmäksi.
        Kaikki hyvä vain Keski-Suomeen:
        Sellutehdas Äänekoskelle, Ilmasotakoulu Tikkakoskelle, Valion maito Jyväskylään.
        Ja. valtatie vain Oulun suuntaan, ei länteenpäin mitään.
        Vt 18 rahat Pekkarinen siirsi Säynätsalon siltaan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pekkarinen ja puukartellikopla suhmuroi Kaskisen Sellun kylmäksi.
        Kaikki hyvä vain Keski-Suomeen:
        Sellutehdas Äänekoskelle, Ilmasotakoulu Tikkakoskelle, Valion maito Jyväskylään.
        Ja. valtatie vain Oulun suuntaan, ei länteenpäin mitään.
        Vt 18 rahat Pekkarinen siirsi Säynätsalon siltaan !

        täällä on niin huonot maantieyhteydet rata raktodeille ja puimurelle ja mopo-autolle


    • Anonyymi

      Paljon saadaan hyvää mursketta radan alta kantatien leventämiseen,ja raudastaki saa ny hyvän kilohinnan,mä niin toivon näkeväni sen päivän kun tappajarata n.

    • Anonyymi

      lopetetaan

      • Anonyymi

        Puuta voidaan ajaa talvella roudan aikaan.
        Yksityinen toimija tulee Ilmajoen-Seinejoen-Lapuan välille.
        Pysäkki tulee myös Korvalle ja Ahonkylään sekä Ideaparkkiin.
        Liitoksen jälkeen……….kuulemma.


    • Anonyymi

      14 viestiä poistettu ketjusta,mitä ihmettä tänne jotkut runoilevat,ihan asiallista keskustelua kiitos

      • Anonyymi

        Ilmeisesti se syy tuohon omituiseen törmäämiseen ei tule koskaan julkiseen tietoon koska woke ja cancel


    • Anonyymi

      Sen radan voi lopettaa

    • Anonyymi

      Hienoa ettei enää haaskata verorahoja turhakkeisiin,Venälääsekki ymmärti lopettaa lossin ku viereen tehtiin silta

    • Anonyymi

      Toki siihenkin varmaan tarvittiin joku Ruralia-instituutin professoreiden tutkimus ja parikymmentä vuotta turhaa aikaa ja työtä.

    • Anonyymi

      Huvittavinta tai itseasiassa koomista on se, että kunta tukee tuhansilla euroilla vuosittain ratayhdistystä. Onko liikaa rahaa?

      • Anonyymi

        Nyt Äänekosken sellu viedään junalla Vuosaaren satamaan.
        Päärata on aivan tukossa, sellujunat kulkevat öisin,
        Tampereen suppea asema on hankala ohittaa pitkällä sellujunalla.
        Juuri nyt Tampere hakee Eurooppa-rahaa aseman raiteiden pidentämiseen, että
        Äänekosken sellujunat pääsevät paremmin aseman läpi.
        Huom ! Yli miljardi jo käytetty Äänekosken sellutehtaan logistiikkaan.
        Ja logistisesti mainio Kaskinen kuivatetaan täysin.


    • Anonyymi

      Yksi juna päiväs on liian vähä nuolla investoinnilla ja myös jatkuva ylläpito maksaa,67.aa pidetään yllä joka tapauksessa,ja kuljetukset tulisi laittaa klo22.00-05.00 niin ei olisi juurikaan haittaa muulle liikenteelle

    • Anonyymi

      Kartellikopla, Maalaisliitto ja Piimäliitto siirsivät
      logistisesti mainion Kaskisen tehtaan sisäjärvelle Äänekoskelle.
      Yli miljardi euroa on käytetty Äänekosken tehtaan logistiikkaan.
      Ja nyt yritetään lopettaa Kaskisen rata ?

    • Anonyymi

      Miljoona on vähän verrattuna siihen mitä Kaskisen radan kunnostus maksaisi ,ja myös ylläpito maksaa jo pelkästään vuodes vähintään miljoonan

      • Anonyymi

        taitaa täälläpäin vaan maajusseja vituttaa kun muutenkin rikas rannikko saa tukia sitten kun tavaraa rahdataan satamiin..teuva on ainut joka täällä puolella hyötyy ja sekin kuuluu suupohjaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        taitaa täälläpäin vaan maajusseja vituttaa kun muutenkin rikas rannikko saa tukia sitten kun tavaraa rahdataan satamiin..teuva on ainut joka täällä puolella hyötyy ja sekin kuuluu suupohjaan.

        ei ole helppo päästä 67 lle ja siinä ajella sontakuorman kans ja odotella koska se juna tuloo


    • Anonyymi

      Taas oli MT.s kokosivun juttu radan puolesta,Wallin ja Vierula ei osaa päästää irti vaikka kaikki järkisyyt puhuu radan rullaamisen puolesta.Ja miksi päätöksestä tulee poliittinen,maakunnan edustajat varmaan puolustaa että maine säilyy,eikö edes Mäenpää uskalla sanoa totuutta?
      Onneksi asiasta tehtiin puolueeton tutkimus ja se ei jättänyt mitään epäselväksi.Purkaminen ei tulisi maksamaan mitään kun luvataan että ilman saa kiskot viedä ja murskeet.

    • Anonyymi

      Wallin valittiin aluevaaleissa,varmaan tuolakin hohuuttaa että Suupohjan rata ykkösasia.

      • Anonyymi

        Finnpulp on lopullisesti haudattu matalaan Kallaveteen.
        Nyt uusi biosellutehdashanke logistisesti mainioon Kaskisiin.
        Kartellikoplakin on jo harmaanut.


      • Anonyymi

        Wallin saa taas hakea tyhjiä puutavaravaunuja Kaskisista,kuten taannoin ilkka lehdes kirjoitteli


    • Anonyymi

      Kaskinen on sivus niinku Lehtimöki ja Soini

      • Anonyymi

        Kasköö uuteen kukoistukseen


    • Anonyymi

      Nuoki rataan uppoavat rahat ku laitettaisiin 67.n parantamiseen niin se auttaisi kymmeniä tuhansia autoilijoita

      • Anonyymi

        Parkano-Jalasjärvi väli ei ole siinä mallissa oleva tie kuin se kuuluisi olla jäänyt kehityksestä paitsiooon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parkano-Jalasjärvi väli ei ole siinä mallissa oleva tie kuin se kuuluisi olla jäänyt kehityksestä paitsiooon

        Mäen ja mutkan takaa rekan uudet ledkattovalot sokaisevat.
        Tievalaistus koko pimeälle välille.
        Nyt tämä valtatie 3 on hengenvaarallinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mäen ja mutkan takaa rekan uudet ledkattovalot sokaisevat.
        Tievalaistus koko pimeälle välille.
        Nyt tämä valtatie 3 on hengenvaarallinen.

        Mitenkä liittyy aloitukseen


    • Anonyymi

      kurikastkki vierää puut ensin teuvalle ja sitte ne vierään junalla seinäjoen paperitehtaalle jotta saavat ilmajoen lakeuksilla tuulettua

    • Anonyymi

      Radanvarsikuntien johtavat henkilöt vetoavat lehtikirjoituksessa radan antamaan vetovoimaan kunnille,mitä ihmeen hyvää Ilmajoelle on radasta koska junat eivät edes pidätä täällä,korkeintaan silloin kun joku kuolee junan alle,vastaisiko kunnan VT johtaja?

      • Anonyymi

        Kuka menee nykypäivänä raran varteen kauppakassien kans vesisateeseen junaa odottamaan.Nykyään ajellaan sähköautlla pihasta pihaan ja sähkön lataus tapahtuu kotona.


      • Anonyymi

        Rahdissa se raha ja hyöty olisi, ei niinkään henkilöliikenteestä. Mutta turha mistään järkevästä kehityksestä täällä on haaveilla, siiretään vaan kaikki etelä-pohjanmaan toiminnto seinäjoelle ja jätetään loput maakunnasta hiljalleen lahoamaan.


    • Anonyymi

      Viedään puuta Seinäjoelta Kaskisiin ja tuodaan tulles Teuvalta paluukuorma Seinäjoelle,näin kansakoulupohjalta ajatellen miksei viedä suoraa Teuvalta Kaskisiin niin säästyisi satojen kilometrien turha ajo.

      • Anonyymi

        ei rata tapa,maakunnassa tuntuu muutenkin olevan suhteessa eniten kolareita(seinäjoki,kurikka,kauhajoki) miksi siis ei radankin varressa.. jotenkin täällä vaan ei osata ajaa


    • Anonyymi

      Kyllä nekin kymmenet miljoonat tekis hyvää 67.lle.Paku pomppii ku rusakko Huikkulankylän kohdalla ja Nesteeltä Seinäjoellepäin mennes.

      • Anonyymi

        Paikallinen metsäjohtaja oli hiljaa kun Kaskisen Sellutehdas lopetettiin.
        Ei mitään kannanottoa puukartelliin.
        Nyt rinta pystyssä .
        Juna meni jo.


    • Anonyymi

      Radalla liikkuu puutavaraa 10-15 rekkakuorman verran päiväs, ei sen enempää(53,5 t/auto) Kantatiellä nyt rekkoja yli 600 päiväs, että siinä suhdetta :)

    • Anonyymi

      Eileen jouduin kahdesti punaisiin,eka meni kaksi veturia ja illemmalla vielä tyhjä juna,on tosi tarpeellinen rata,suhtees tuohon liikennemäärään takuulla Suomen vaarallisin väylä.

    • Anonyymi

      Taas Walliini itköö,eikö se ny tajua jotta lapsivesi meni jo

    • Anonyymi

      Turhaa lyödä miljoonia pariin vuoroon ja ylläpitoon,ja aivan liikaa saanut surua aikaan tuo radanpirulaanen

    • Anonyymi

      Radan kunnostaminen maksaa lähempänä sata miljoonaa. Ylläpito miljoonia vuodessa.

    • Anonyymi

      Ei taida valtion rahat riittää sekä radan, että kantatien parantamiseen. Toista käyttää muutama juna päivässä, toista kymmenen tuhatta ajoneuvoa päivässä.

    • Anonyymi

      Monenkahan yli Wallin itte on ajanu,noh ,siitähän saa VR.llä saikkua että taas jaksaa paukautella

    • Anonyymi

      3.5 miljoonaa lyöty budjettiin radan ylläpitoon,ku just ny pitääs leikata kuluja niin tää olis ollu oikea kohde siihen.

    • Anonyymi

      Laskin äkkiseltään että pelkästään tällä tukiralla ku jakaa junavuorot niin n.9000e on Sjoki-Kaskinen välin tuet per ajettu väli,ja täs ei vielä oo mitään oikeita kuluja,lisäksi joka vuosi joku kuolee tai loukkaantuu ku ei oo turvallisia ylikulkuja ,kyllä on taas väärin äänestetty

      • Anonyymi

        Pahoja , tiheitä kuusia Koskenkorvalla ylikäytävillä.
        Metsäjohtaja oli hiljaa kun Kaskisen sellutehdas lopetettiin !


    • Anonyymi

      Rata vai kantatie 67 ?
      Kaikkea ei voi saada.
      Liitytään Sjokeen, niin saadaan molemmat.

      • Anonyymi

        Mitäs se vaikuttaas,ei se oo kaupungin päätettävissä,sitäpaitsi Äsjoki mällää taas miljoonia humpuukiin aseman seutuun,en halua siihen maksajaksi vaikka asema sinänsä tärkeä ja tarvitsisi päivityksen mutta huhhuh mitä älyttömyyksiä siihen suunnitellaan


    • Anonyymi

      Ei ne puut Seinäjoelta tuu vaan maakunnasta.Järjetöntä esim.Kyrööstä ajaa tukkirekalla kuorma Seinäjoen asemalle ,tyhjätä kuorma ja lastata uudelleen junaan,tuntien työ,ku veis suoraan Kyrööstä Kaskisiin.
      Ny Kaskisiin suunnitellaan jotain uutta puunjalostutuotantotehdasta,kunhan ei vaan taas tuu valtiolle menoja ku pitää rataa kunnostaa,tekis sen Vaasaan niin riittää yks rata

    • Anonyymi

      Alkaa kirkonkelloista tomut karista jos radalla liikenne kasvaa,turhalla radalla.

    • Anonyymi

      Jep,giljotiini

    • Anonyymi

      Lähellä oli jälleen ettei suntion kesälomat peruttu,Wallin on murha

    • Anonyymi

      Nato tarvitsee rautatieyhteyden Suomen läntisimpään satamaan. Mihin hävisi maanpuolustustahto?

    • Anonyymi

      Antaa Naton tehdä sitte

      • Anonyymi

        Tuliko yllätyksenä että on olemassa tiettyjä jäsenyysehtoja jotka kuuluu täyttää? Esim. tietyn suuruiset panostukset puolustusmenoihin, sisältänee myös puolustusta palvelevat infrahankkeet. 2 % BKT:stä.


    • Anonyymi

      Suomes ollu jo kauan ennen Natoon liittymistä yli 2%

    • Anonyymi

      Satoja miljoonia lyöty radan ylläpitoon,ku olis nekin laitettu teihin

    • Anonyymi

      Pitäiskö maantiekki pistää rullalle, jos joku ilmajokinen ajaa risteyksessä rekan eteen?

    • Anonyymi

      67.lla kulkee kymmeniä tuhansia autoja vuorokaudessa,junia menee yksi jolla kuormaa ja toinen tyhjänä

    • Anonyymi

      Ja senkin alle pitää autolla ajaa.

    • Anonyymi

      Ei tuu taivekartonkitehdasta Kaskisiin!
      Rata käyttökieltoon heti!

    • Anonyymi

      Rälläkät soimaan ja Wallinille metrin pätkä muistoksi vitriiniin henkensä radalla menettäneiden muistoksi,niitä on kymmeniä.

    • Anonyymi

      Ei muutaku tuplaraiteet Seinäjoelta Kaskisiin, ja reilun 160 tasoristeyksen tilalle eritasoristeykset.
      Sitten kuskatahan pölökkyä Seinäjoelta Kaskisiin yötäpäivää ja takaasi tulles tuorahan silakoota Seinäjoelle 200km/h, nottei happane surströmmingiksi.

    • Anonyymi

      Rahaahan on kerran

    • Anonyymi

      Eipä oo junia näkyny,ny vielä vihreät kieltää vanhojen metsien hakkuun niin Avot,rata rullalle.

    • Anonyymi

      Seinäjoki - Tampere väliltä puuttuu noin 140km kaksoisraidetta. Siinä olisi rahalle jotain vastinetta.
      Turha tehdä tuvasta tunkiolle rautatietä.

    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe