Että ylöstempausnousemukset tapahtuu pretribulaation aikaan Raamatun opetuksen mukaan?
Että mikä on saanut sinut varmasti ymmärtämään ylöstempausnousemuksen tapahtuvan antikristuksen hallittua n.3,5v ?
Itse en ole saanut varmuutta kumpaakaan, mutta pidän jälkimmäistä vaihtoehtoa hieman todennäköisempänä pretribulaation ylösottoja. Hyvin perustelevat varmasti kummankin ryhmän varmastioikeassaolevat, mutta toinen ryhmä on pakostikin väärässä.
Lisäksi pelastusvarmuus puuttuu minulta. Kun voin olla aivan varma että olen pelastunut niin vasta silloin voin olla varma että mä pelastuin.
Enhän mä ole nyt pelastunut? Mähän voin olla kelvoton, arvottomaksi ylösottoon katsottu. Jokin seikka , paha moka, jokin syntijuttu jota en bonjaa, määrittää mut tyhmäksi neitsyeksi eli hammasten kiristykseen pimeyteen, Helvettiin joutuvaa.
Ja tyhmiä neitsyitä arvelen olevan puolet ja viisaita puolet.
Sekin on auki ovatko tyhmät neitsyet kristittyjä vai jumalattomia.
Oletan, uskon kuitenkin, että mulla on toivo pelastuksesta parannuksenteon armolla.Kiitos siitä Armolliselle Herrallemme , Yljällemme, Kuninkaalle, Jeesukselle!
Selef
Mikä on saanut varmasti ymmärtämään?
77
75
Vastaukset
- Anonyymi
Kolmet ja puolet vuodet ovat menneen talven lumia.
Lutheri tunnisti pedon, antikristuksen paavin, joka Jumalan käskyi wastaan räyskyi.
Peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi. Ilm.17:12. Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ovat kymmenen kuningasta, jotka eivät VIELÄ ole saaneet kuninkuutta, mutta saavat VALLAN niinkuin kuninkaat yhdeksi hetkeksi pedon kanssa. 13. Näillä on yksi ja sama mieli, JA HE ANTAVAT VOIMANSA JA VALTANSA PEDOLLE.
Viimeinen vaino, ennen Jeesuksen toista tulemista, tulee pedon ja pedon kumartajien taholta.
Vastakkain tulevat olemaan pedonmerkki sunnuntai, ja Jumalan merkki sapatti. Peto ei merkistään luovu, ei luovu Jumalakaan merkistään sapatista. Pedon antama rangaistus tottelemattomille on ajallinen kuolemantuomio. Jumalan antama rangaistus on iankaikkien ero Jumalasta.
1234567--- - Anonyymi
Osaat varmaan englantia, kuuntele Robert Breakeria. Hae 'pretribulation rapture'. Myös Chuck Missler, Charles Lawson, Gene Kim ja Spencer Smith ovat puhuneet hyvin tästä aiheesta. Lue King James Raamattua, jota nämä opettajat runsaasti lainaavat. He kaikki uskovat Raamatun kertovan, että uudestisyntyneiden ylöstempaus tapahtuu ennen Jaakobin (Israelin) ahdistuksen eli tribulaation eli vaivan aikaa.
Listaan tähän mieleeni jääneitä asioita, jotka puhuvat pretribulaation puolesta.
Uskovien seurakunta on Jeesuksen morsian. Jeesus on juutalainen. Juutalaisessa perinteessä sulhanen menee valmistamaan kotia puolisolleen. Sulhasen isä päättää, milloin on hetki hänen tulla ja siepata morsian ja lähteä juhlimaan häitä seitsemäksi päiväksi. Seitsemän vuoden häät taivaassa sopii kuvaan. Vaivan ajan lopussa Jeesus tulee takaisin Harmagedoniin, ja hänen pyhänsä seuraavat häntä. Uskovista käytetään Raamatussa sanaa 'pyhä', vaikka uskova itse ei tuntisi olevansa pyhä, vaan kurja syntinen.
Vertaus viisaista ja tyhmistä neitsyistä taisi olla kirjoitettu juutalaisia varten. Viisaat heistä tulevat ajoissa uskoon Jeesukseen, messiaaseensa, ja pääsevät kanssamme taivaan häihin. Tyhmät joutuvat vihan aikaan, ja monet heistä kuolevat silloin. Sen ajan lopussa kaikki jäljelle jääneet juutalaiset pelastuvat; Jeesus tulee vasta, kun hänen oma kansansa huutaa häntä avuksi pahimmassa hädässään.
Sinä voit olla varma pelastumisestasi, jos uskot olevasi syntinen, pelastusta vailla, ja että Jeesus, Jumala, tuli ihmiseksi ja sovitti verellään sinunkin syntisi ja nousi kuolleista ja meni taivaaseen. Sillä hetkellä, kun uskot, kuolleen henkesi tilalle tulee pyhä henki ja sinulla on siitä hetkestä lähtien ikuinen elämä. Uskovan ruumis on kuollut, mutta henki elää. Silti lihamme vetää meitä syntiin. Kukaan ei ole synnitön tässä lihallisessa ruumiissa. Pyritään kuitenkin vaeltamaan oikein. Pyhällä hengellä täyttyminen taitaa sitten olla eri tapahtuma. Itse en ole kokenut sitä autuaallista tilaa, josta monet kertovat, mm Charles Lawson. Alkuseurakunnan aikana joltain ryhmältä kysyttiin, olivatko he saaneet pyhän hengen tullessaan uskoon. He vastasivat, etteivät tienneet sellaista olevankaan. Sitten heidän puolestaan rukoiltiin ja he saivat pyhän hengen. Minäkin haluaisin sen kokea. Rehellisesti sanoen, minuakin hiukan huolettaa, olenko pelastunut ilman hengellä täyttymistä, jonka kokisin. Raamattu kuitenkin sanoo, että pelastumme yksin uskosta. Ja minä uskon Jeesuksen pelastaneen minutkin. Kuuntele noita hyviä opettajia, he osaavat paljon minua paremmin selittää kaiken.- Anonyymi
Olen katsonut tätä tribulaatio elokuvaa, joka on täyttä hölynpälyä. Omistan myöskin letisen "ISRAEL JA IANKAIKKINEN RAKKAUS" Kalervo Syväntö. Tämän lehtisen sisältö on myöskin täyttä huuhaata.
KAIKKI viimeiset vitsaukset, sodat, vihat, ahistukset, vainot, vaivat ja pedon kumartamiset ovat, ennen Jeesuksen toista tulemista.
Ennen Jeesuksen toista tulemista on aika tehdä parannus, ja uskoa totuuteen tai valheeseen. Uutta mahdollisuutta pelastukseen ei tule Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen, tämä on varmaakin varmempaa.
Pyhät ovat 1000 vuotta taivaassa. Jumalattomat kuolleina odottamassa tuomion ylösnousemusta 1000 vuoden jälkeen.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen katsonut tätä tribulaatio elokuvaa, joka on täyttä hölynpälyä. Omistan myöskin letisen "ISRAEL JA IANKAIKKINEN RAKKAUS" Kalervo Syväntö. Tämän lehtisen sisältö on myöskin täyttä huuhaata.
KAIKKI viimeiset vitsaukset, sodat, vihat, ahistukset, vainot, vaivat ja pedon kumartamiset ovat, ennen Jeesuksen toista tulemista.
Ennen Jeesuksen toista tulemista on aika tehdä parannus, ja uskoa totuuteen tai valheeseen. Uutta mahdollisuutta pelastukseen ei tule Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen, tämä on varmaakin varmempaa.
Pyhät ovat 1000 vuotta taivaassa. Jumalattomat kuolleina odottamassa tuomion ylösnousemusta 1000 vuoden jälkeen.
1234567---Sinä ja adventismivalheesi ovat täyttä hölynpölyä.
Anonyymi kirjoitti:
1234567---Olen eri mieltä, kuin "Anonyymi 21.11.2021 15:17 . 1234567--- "
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567---No et sinä ainakaan oikea adventisti ole kun tuollaisia väität. Mitään ajan merkkejä ei enää anneta. Kaikki on jo annettu ja tapahtuneet. Ainoa merkki Jeesuksen paluusta on kun Jeesus saapuu, jolloin vuoret sortuvat.
"Anonyymi 21.11.2021 08:37" Uskon että olet oikealla tiellä. Matkalla tässä minäkin olen. Jumala meitä ohjatkoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä ja adventismivalheesi ovat täyttä hölynpölyä.
Olen käynyt aikoinani helluntailaisten kokouksissa, ja ottanut sevää. Joten näitä lehtisiä on.
En ole suinpäin liittynyt mihinkään seurakuntaan, ottamatta ensin selvää. Olen entinen Luterilainen kuitenkin Lutherin linjoilla mitä tulee Ilmestyskirjan petoon, antikristukseen paaviin.
Liittyessäni Adventtikirkkoon, silloin ei Adventisteilla ollut naiset pastoreina. Nyt on naiset pastoreina heilläkin. Meitä Adventisteja on pieni joukko Suomessa, emme hyväksy naispastoriutta, koska se on Raamatun vastaista.
Helluntaiseurakuntaan en missään tapauksessa aikoinani aikonut liittyä.
Mikään ei ole muuttunut noista ajoista miksikään helluntailaisilla, vieläkin kaikuu julistus: Sapatti ei kuulu Uuden Liiton kristityille.
Jumala johdatti minua ymmärtämään, että Uuden Liiton sapatti on lauantai, viikon seitsemäspäivä, silloin oli vielä oikea viikkojärjestys kalentereissa.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No et sinä ainakaan oikea adventisti ole kun tuollaisia väität. Mitään ajan merkkejä ei enää anneta. Kaikki on jo annettu ja tapahtuneet. Ainoa merkki Jeesuksen paluusta on kun Jeesus saapuu, jolloin vuoret sortuvat.
Adventistien pikkukirjasesta kaavio: 1. Armon aika päättyy . Kristus tulee. Elämän ylösnousemus. Vanhurskaat hallitsevat Kristuksen kanssa taivaassa tuhannen vuotta. Tuomion ylösnousemus (siis jumalattomien ) Tuomio pannaan täytäntöön. UUSI MAA.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen käynyt aikoinani helluntailaisten kokouksissa, ja ottanut sevää. Joten näitä lehtisiä on.
En ole suinpäin liittynyt mihinkään seurakuntaan, ottamatta ensin selvää. Olen entinen Luterilainen kuitenkin Lutherin linjoilla mitä tulee Ilmestyskirjan petoon, antikristukseen paaviin.
Liittyessäni Adventtikirkkoon, silloin ei Adventisteilla ollut naiset pastoreina. Nyt on naiset pastoreina heilläkin. Meitä Adventisteja on pieni joukko Suomessa, emme hyväksy naispastoriutta, koska se on Raamatun vastaista.
Helluntaiseurakuntaan en missään tapauksessa aikoinani aikonut liittyä.
Mikään ei ole muuttunut noista ajoista miksikään helluntailaisilla, vieläkin kaikuu julistus: Sapatti ei kuulu Uuden Liiton kristityille.
Jumala johdatti minua ymmärtämään, että Uuden Liiton sapatti on lauantai, viikon seitsemäspäivä, silloin oli vielä oikea viikkojärjestys kalentereissa.
1234567---"Meitä Adventisteja on pieni joukko Suomessa, emme hyväksy naispastoriutta, koska se on Raamatun vastaista."
Kerrankin puhut totuutta. Nimittäin siitä, että teitä on pieni joukko Suomessa. Aiemmin johdit harhaan siinäkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Meitä Adventisteja on pieni joukko Suomessa, emme hyväksy naispastoriutta, koska se on Raamatun vastaista."
Kerrankin puhut totuutta. Nimittäin siitä, että teitä on pieni joukko Suomessa. Aiemmin johdit harhaan siinäkin.Millätavalla harhaan ? En ole koskaan hyväksynyt naisia pastoreina. Meitä on pieni joukko Adventisteja, jotka emme hyväksy naisia pastoreiksi.
Adventisteilla on kuitenkin Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä.
On SUURI JOUKKO keille ei käy Jumalan antama sapatti pyhäpäiväksi.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No et sinä ainakaan oikea adventisti ole kun tuollaisia väität. Mitään ajan merkkejä ei enää anneta. Kaikki on jo annettu ja tapahtuneet. Ainoa merkki Jeesuksen paluusta on kun Jeesus saapuu, jolloin vuoret sortuvat.
Antikristus palaa Jerusalemin kolmanteen temppeliin julistautuen Jumalaksi. Hän tekee vahvan 7v. liiton, jonka rikkoo 3,5v kohdalla. Tämä on valherauha ennen Jeesuksen paluuta jolloin Hän mm. surmaa antikristuksen.
Se lukee Raamatussa.
Ylöstempaus täytyy ymmärtää erillisenä tapahtumana kuin Jeesuksen paluu maan päälle on? Ylöstempaus on pelastusoperaatio Jeesuksen omille ja erillisenä asiana Jeesuksen myöhemmin tapahtuvaan toiseen merkittävään operaatioon, jossa tapahtuu profetioita kuten antikristuksen surma, 1000v. valtakunnallinen aika, joka on kiinnostava aikajakso.
Mua jännittää, mua innostaa, mua hymyilyttää.
Sanotaan ettei saa rahoittaa Jerusalemin kolmannen temppelin rakentamista. Mutta eikö se mahdollisesti jouduta Jeesuksen takaisinpaluun ajankohtaa ?
Jos voin jouduttaa Jeesuksen takaisinpaluun ajankohtaa evankelioimalla ja saamalla yhden ihmisen ymmärtämään Jumalaa lähteä etsimään eli ottamaan selvää Raamattua itsenäisesti tutkienkin niin sekin on mulle iso asia. Jokainen Jeesukselle kuuluva on täyttämässä jyvänä kuin suurta vahvaa säkkiä. Kun kaikki Jeesuksen jyväkristityt ovat viimeisenä säkkiin tulevaa myöten säkissä tulee kuin suuri käsi ja sitoo säkinsuun kiinni.
Säkki edustaa ikuista elämää turvallisuuden puolesta. Herran säkissä on vapauskin ei sen puoleen.Siellä ei klaustrobobioida vaan jyvät iloitsevat säkissä.
Herra, armahda minua, sillä minä olen syntinen.
Selef - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Antikristus palaa Jerusalemin kolmanteen temppeliin julistautuen Jumalaksi. Hän tekee vahvan 7v. liiton, jonka rikkoo 3,5v kohdalla. Tämä on valherauha ennen Jeesuksen paluuta jolloin Hän mm. surmaa antikristuksen.
Se lukee Raamatussa.
Ylöstempaus täytyy ymmärtää erillisenä tapahtumana kuin Jeesuksen paluu maan päälle on? Ylöstempaus on pelastusoperaatio Jeesuksen omille ja erillisenä asiana Jeesuksen myöhemmin tapahtuvaan toiseen merkittävään operaatioon, jossa tapahtuu profetioita kuten antikristuksen surma, 1000v. valtakunnallinen aika, joka on kiinnostava aikajakso.
Sanotaan ettei saa rahoittaa Jerusalemin kolmannen temppelin rakentamista. Mutta eikö se mahdollisesti jouduta Jeesuksen takaisinpaluun ajankohtaa ?
Jos voin jouduttaa Jeesuksen takaisinpaluun ajankohtaa evankelioimalla ja saamalla yhden ihmisen ymmärtämään Jumalaa lähteä etsimään eli ottamaan selvää Raamattua itsenäisesti tutkienkin niin sekin on mulle iso asia. Jokainen Jeesukselle kuuluva on täyttämässä jyvänä kuin suurta vahvaa säkkiä. Kun kaikki Jeesuksen jyväkristityt ovat viimeisenä säkkiin tulevaa myöten säkissä tulee kuin suuri käsi ja sitoo säkinsuun kiinni.
Säkki edustaa ikuista elämää turvallisuuden puolesta. Herran säkissä on vapauskin ei sen puoleen.Siellä ei klaustrobobioida vaan jyvät iloitsevat säkissä.
SelefToisessa tulemisessaan Jeesus vie omansa 1000 vuodeksi taivaaseen. Kaikki jumalattomat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään, vuorten rotkotkaan ei anna heille suojaa.
Vielä muistutukseksi: Pedonmerkki on sunnuntai, Jumalan merkki on sapatti. Tulee valita oikein, että pääsee mukaan kun Jeesus toisessa tulemisessaan vie omansa 1000 vuodeksi taivaaseen.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se lukee Raamatussa.
SelefNäillä selityksilläsi menet kovaa vauhtia täysin metsään, ja hakoteille.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näillä selityksilläsi menet kovaa vauhtia täysin metsään, ja hakoteille.
1234567---Nuo lukevat Raamatussa. Miksi menisin eksyksiin kun luotan Raamatussa kerrottuun enkä sen ulkopuolelta tulevaan heresiaan?
Selef - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo lukevat Raamatussa. Miksi menisin eksyksiin kun luotan Raamatussa kerrottuun enkä sen ulkopuolelta tulevaan heresiaan?
SelefJos sinä luotat Raamattuun, niin et uskoisi tempauksiin, ennen Jeesuksen toista tulemista.
Omistan lehtisen, joka on täyttä satua. Lehtinen MITÄ PIAN TAPAHTUU? Ilmestys tulevista tapahtumista: mm. Kristuksen seurakunnan ylösottamisesta, jonka Herra on näyttänyt Olav Rogdelle Norjassa.
Lehtisen kustantaja K.O.Syväntö
Älä usko kaikkia satuja !
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Adventistien pikkukirjasesta kaavio: 1. Armon aika päättyy . Kristus tulee. Elämän ylösnousemus. Vanhurskaat hallitsevat Kristuksen kanssa taivaassa tuhannen vuotta. Tuomion ylösnousemus (siis jumalattomien ) Tuomio pannaan täytäntöön. UUSI MAA.
1234567---Luepas uudempaa tuotantoa, jossa kirkkomme on jo hylännyt moiset opetukset. Katso vaikkapa IlmestyskirjaTV-sarja, jossa kirkkomme parhaat teologit opettavat Ilmestyskirjaa. Siellä ei tuollaisia jutella. Tai kuuntele Kai Arasolan saarna aiheesta Adventtikirkon kesäjuhlilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millätavalla harhaan ? En ole koskaan hyväksynyt naisia pastoreina. Meitä on pieni joukko Adventisteja, jotka emme hyväksy naisia pastoreiksi.
Adventisteilla on kuitenkin Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä.
On SUURI JOUKKO keille ei käy Jumalan antama sapatti pyhäpäiväksi.
1234567---Sillä tavalla harhaan, että annoit aiemmin useaan otteeseen eri palstoilla ymmärtää, että suomalaisista adventisteista suuri osa on kanssasi samaa mieltä naisten seurakunnassa työskentelemisestä, vaikka näin ei ole.
On helppo unohtaa omat virheensä vai mitä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se lukee Raamatussa.
Selef"Se lukee Raamatussa."
EI TASAN lue!! Se on vain jonkun keksimä väännös siitä, mitä Raamattu oikeasti sanoo. Ja näköjään uppoaa sinuun kuin häkä, kun et tunne koko Raamatun kirjoituksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisessa tulemisessaan Jeesus vie omansa 1000 vuodeksi taivaaseen. Kaikki jumalattomat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään, vuorten rotkotkaan ei anna heille suojaa.
Vielä muistutukseksi: Pedonmerkki on sunnuntai, Jumalan merkki on sapatti. Tulee valita oikein, että pääsee mukaan kun Jeesus toisessa tulemisessaan vie omansa 1000 vuodeksi taivaaseen.
1234567---Vielä muistutukseksi, että Raamatussa ei lue, että: "Pedonmerkki on sunnuntai, Jumalan merkki on sapatti."
Tuo on omaa tulkintaasi. Ja useiden adventistien mutta ei kaikkien. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisessa tulemisessaan Jeesus vie omansa 1000 vuodeksi taivaaseen. Kaikki jumalattomat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään, vuorten rotkotkaan ei anna heille suojaa.
1234567---Entä sen tonnin jälkeen? Potkaistaanko takaisin alas?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä tavalla harhaan, että annoit aiemmin useaan otteeseen eri palstoilla ymmärtää, että suomalaisista adventisteista suuri osa on kanssasi samaa mieltä naisten seurakunnassa työskentelemisestä, vaikka näin ei ole.
On helppo unohtaa omat virheensä vai mitä?Kyllä siellä seurakunnassa naisille työtä riittää, kirkon siivousta. Huolehtiminen lapsista kokouksien aikana, kertomalla lapsille Raamatun kertomuksia omissa ryhmissään.
Naisille ei pastorin virka kuulu, sillä se on Raamatun vastaista, näin olen jatkuvasti kirjoitellut.
Naisprofeettoja Raamattu tuntee esim. Hulda ja monia muita. Filippuksella neljä tytärtä neitsyttä, joilla oli profetoimisen lahja.
Naisillakin on lupa kirjoitella kirjoja jne....
Ellenin kirja "Suuri Taistelu" on lukemisen arvoinen, ja mielenkiintoinen.
Suurin osa Adventisteja vastustaa näkemystäni mitä tulee naispastoriuteen. Meitä löytyy pieni vähemmistö Suomessa Adventisteja, jotka emme hyväksy naisia pastoreiksi.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä muistutukseksi, että Raamatussa ei lue, että: "Pedonmerkki on sunnuntai, Jumalan merkki on sapatti."
Tuo on omaa tulkintaasi. Ja useiden adventistien mutta ei kaikkien.Olen entinen Luterilainen, mutta pitäydyn Lutherin näkemykseen pedosta antikristuksesta paavista, joka Jumalan käskyi wastaan räyskyi. Tältä osin olen Luterilainen näkemyksiltäni.
Olen huomannut, että Adventisti ylifariseus_1:nen on erittäin järkevä Adventisti kirjoitusineen.
Kirjoittanut ylifariseus_1:nen Sunnuntai pedonmerkki. Pedon muuttama lepopäivä on ollut pedonmerkkinä siitä alkaen kuin se on ollut katolisen VALLAN TUNNUSMERKKI, ELI ALUSTA ASTI. Tuomioiden julistaminen on eri asia kuin merkin aikaansaaminen paavin toimesta keskiajoista lähtien, mutta merkki säilyy muutumattomana ajan loppuun saakka.
Itse pitäydyn ylifariseuksen näkemykseen.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä siellä seurakunnassa naisille työtä riittää, kirkon siivousta. Huolehtiminen lapsista kokouksien aikana, kertomalla lapsille Raamatun kertomuksia omissa ryhmissään.
Naisille ei pastorin virka kuulu, sillä se on Raamatun vastaista, näin olen jatkuvasti kirjoitellut.
Naisprofeettoja Raamattu tuntee esim. Hulda ja monia muita. Filippuksella neljä tytärtä neitsyttä, joilla oli profetoimisen lahja.
Naisillakin on lupa kirjoitella kirjoja jne....
Ellenin kirja "Suuri Taistelu" on lukemisen arvoinen, ja mielenkiintoinen.
Suurin osa Adventisteja vastustaa näkemystäni mitä tulee naispastoriuteen. Meitä löytyy pieni vähemmistö Suomessa Adventisteja, jotka emme hyväksy naisia pastoreiksi.
1234567---Syrjivää ja naisia alistavaa vihapuhetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinä luotat Raamattuun, niin et uskoisi tempauksiin, ennen Jeesuksen toista tulemista.
Omistan lehtisen, joka on täyttä satua. Lehtinen MITÄ PIAN TAPAHTUU? Ilmestys tulevista tapahtumista: mm. Kristuksen seurakunnan ylösottamisesta, jonka Herra on näyttänyt Olav Rogdelle Norjassa.
Lehtisen kustantaja K.O.Syväntö
Älä usko kaikkia satuja !
1234567---Niin jos.
Mutta kun en ollut koskaan varmuuden saanut milloin 7v ajanjaksolla Jeesuksen paluu tapahtuu. Siksipä tein tämän avauksen , jotta saisin sen kuningasydin älynväläyksen, joka joillakin ehkäpä on.
Tähän ketjuun ei ole tullut mitään uutena olevaa, jota en olisi ajoituksen perusteluina siemmin kuullut.
Homma on epäselvä ilmeisesti tarkoituksella. Jeesuksen paluu tapahtuu yllättäen. Ylöstempaus ennen Jeesuksen paluuta pyhät mukana tapahtuu yllättäen myös.
1. Ylöstempaus
2. Kuluu jokin aikajakso, jonka jälkeen
3. Jeesus palaa KAIKKIEN pyhiensä kanssa
Se milloin ylöstempaus tapahtuu on mulle arvoitus, samoin kauan tuo aikajakso ylöstemmattujen pakoonpääsyn ja ylöstemmattujen paluuseen menee aikaa. Periaatteessa 30minuutista lähemmäs 7v.
Pelossa,
Selef
Sekin on epäselvää kun ei tiedä onko puhe ylöstempauksesta, Jeesuksen paluusta vai kummastakin yhtäaikaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Se lukee Raamatussa."
EI TASAN lue!! Se on vain jonkun keksimä väännös siitä, mitä Raamattu oikeasti sanoo. Ja näköjään uppoaa sinuun kuin häkä, kun et tunne koko Raamatun kirjoituksia.Lukee.
Selef - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä tavalla harhaan, että annoit aiemmin useaan otteeseen eri palstoilla ymmärtää, että suomalaisista adventisteista suuri osa on kanssasi samaa mieltä naisten seurakunnassa työskentelemisestä, vaikka näin ei ole.
On helppo unohtaa omat virheensä vai mitä?Laitappa kirjoitus näkösälle: Että Suomalaisista adventisteista suuri osa on kanssasi samaa mieltä naisten seurakunnassa työskentelemisestä.
Itse en löytänyt sellaista kirjoitusta, en sitten mistään, että olisin näin kirjoittanut.
Jään odottamaan tätä kirjoitusta, koska ja milloin olen kirjoittanut.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syrjivää ja naisia alistavaa vihapuhetta.
Kirjoitus Adventistien NYKYAIKALEHDESTÄ 12/2018 luettua:
Valtaenemmistö jäseniä Pohjois-Amerikassa, Euroopassa ja Australiassa kannattaa naispastoriutta, kun taas valtaosa Afrikkalaisia vastustaa sitä. Muu maailma jakautuu tasaisemmin kahtia. Mm. Etelä-amerikkan osaston jäsenistä 52% puoltaa, ja 48% VASTUSTAA NAISTEN TOIMIMISTA PASTORINA.
Täällä Suomessa SUURI JOUKKO on naispastoreiden puolella.
Pieni joukko Suomessa adventisteista vastustaa naisten pastoriutta, KOSKA SE ON RAAMATUN VASTAISTA. Siis kyllä ymmärtäväisiäkin Adventisteista löytyy, ketkä YMMÄRTÄVÄT, että naiselle ei pastorin virka kuulu.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luepas uudempaa tuotantoa, jossa kirkkomme on jo hylännyt moiset opetukset. Katso vaikkapa IlmestyskirjaTV-sarja, jossa kirkkomme parhaat teologit opettavat Ilmestyskirjaa. Siellä ei tuollaisia jutella. Tai kuuntele Kai Arasolan saarna aiheesta Adventtikirkon kesäjuhlilta.
ylifariseus_1:nen on Adventisteista ykkönen julistuksineen. Järkevä ja ymmärtäväinen.
On luopukuksen aika, ja kaikkea oikeaa hylätään.
Jeesus ei tule ennenkuin luopumus tapahtuu.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitat: >>>Kaikki on jo annettu ja tapahtuneet<<<<<<.. ?
Kysynkin sinulta: Joko peto on saanut vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567---Syväntö oli Jumalan mies. Hän uhrasi elämänsä Jumalan antamalle kutsumukselle.
Numerosarja on Suomi24:n höpöttäjä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syväntö oli Jumalan mies. Hän uhrasi elämänsä Jumalan antamalle kutsumukselle.
Numerosarja on Suomi24:n höpöttäjä.Niin sinun näkemyksesi mukaan.
Jumalan miehet pitävät Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä. Joka ei pidä Hänen käskyjänsä, ei ole Hänen omansa.
Myöskin Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitappa kirjoitus näkösälle: Että Suomalaisista adventisteista suuri osa on kanssasi samaa mieltä naisten seurakunnassa työskentelemisestä.
Itse en löytänyt sellaista kirjoitusta, en sitten mistään, että olisin näin kirjoittanut.
Jään odottamaan tätä kirjoitusta, koska ja milloin olen kirjoittanut.
1234567---Ei vastaa, oli keksitty juttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitat: >>>Kaikki on jo annettu ja tapahtuneet<<<<<<.. ?
Kysynkin sinulta: Joko peto on saanut vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi.
1234567---Odotan sinulta vastausta.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Odotan sinulta vastausta.
1234567---Mitä mun pitäisi tehdä tai ajatella pakanakansasta villistä öljypuusta aitoon Öljypuuhun oksastettuna Sapatin aikana, jotta " pitäisin Sapatin" .
Mulla ei ole lainsitomaa velvollisuutta mihinkään Sapatin pitämiseen, sillä olen vapaa siltä osin. Missä Raamatusta löytyy minua koskeva käsky viettää Sapattia?
Ei missään.
Miten itse elät Sapattia läpi?
Jumalan puoleen huokailen päivittäin. Myöskin Sapatteina.
Selef - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä mun pitäisi tehdä tai ajatella pakanakansasta villistä öljypuusta aitoon Öljypuuhun oksastettuna Sapatin aikana, jotta " pitäisin Sapatin" .
Mulla ei ole lainsitomaa velvollisuutta mihinkään Sapatin pitämiseen, sillä olen vapaa siltä osin. Missä Raamatusta löytyy minua koskeva käsky viettää Sapattia?
Ei missään.
Miten itse elät Sapattia läpi?
Jumalan puoleen huokailen päivittäin. Myöskin Sapatteina.
SelefHengittämällä !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitus Adventistien NYKYAIKALEHDESTÄ 12/2018 luettua:
Valtaenemmistö jäseniä Pohjois-Amerikassa, Euroopassa ja Australiassa kannattaa naispastoriutta, kun taas valtaosa Afrikkalaisia vastustaa sitä. Muu maailma jakautuu tasaisemmin kahtia. Mm. Etelä-amerikkan osaston jäsenistä 52% puoltaa, ja 48% VASTUSTAA NAISTEN TOIMIMISTA PASTORINA.
Täällä Suomessa SUURI JOUKKO on naispastoreiden puolella.
Pieni joukko Suomessa adventisteista vastustaa naisten pastoriutta, KOSKA SE ON RAAMATUN VASTAISTA. Siis kyllä ymmärtäväisiäkin Adventisteista löytyy, ketkä YMMÄRTÄVÄT, että naiselle ei pastorin virka kuulu.
1234567---Naisseurakuntapaimen on röyhkeä sillä hän on olevinaan huomaamatta selvästi huomattua ilmoitusta UT:ssa:
SEURAKUNNAN PAIMEN OLKOON MIES.
Tämä on selkeä Jumalan tahto. Naispaimenuus on tuhonnut ev.lut kirkon naispaimenuuden omaksumalla heresialla nimeltä kerettiläinen liberaaliteologia, saatanan opetuslapsille mieluisaa korvasyyhyoppia, heille valheeseen MIELISTYNEILLE saatanan lapsille.
Selef
- Anonyymi
Lisää...
Raamattu kehottaa meitä lohduttamaan toisiamme ajatuksella ylöstempauksesta. Ei paljon lohduttaisi, jos tietäisimme joutuvamme ahdistuksen aikaan.
Jumala ei ole tarkoittanut meitä vihaan. Sekin sanotaan Raamatussa.
Ylöstempaus tapahtuu yhtäkkiä. Jos se tapahtuisi kolme ja puoli vuotta antikristuksen noususta, se ei enää olisi yllätys. Tempauksessa Jeesus saapuu pilviin ja vain me hänen omansa näemme hänet. Vaivan ajan lopussa koko maailma saa nähdä hänet.
Ilmestyskirjassa (3. luku) Jeesus lupaa yhdelle seurakunnista varjelevansa sen vihan ajalta, koska se oli pitänyt hänen sanansa.
Antikristus nousee, kun poistetaan ensin se, mikä pidättää. Eiköhän se ole juuri Jeesuksen seurakunta ja pyhä henki meissä.
Kristittyjen katoaminen tulee olemaan valtavan kaaoksen aihe. Jos pakanoidenkin pikkulapset yhtäkkiä katoavat, se saa aikaan sekasorron. Siihen epätoivoon ilmestyy maailmanhallitsija. Paavin avulla hän tarjoaa 'rauhaa' ja uudenlaisen systeemin. Etsipä verkkosivu termillä 'inclusive capitalism'. Tässä se suuri nollaus: kaikkien rahat otetaan vatikaanille ja 'jaetaan tasapuolisesti'. Juu, varmaan. Ja tiesitkö, että myös metaversum on Vatikaanin hanke? Paavi puhui siitä jo ennen kuin Zuccerberg. Gatesin mikroneula-ID ja kryptovaluutta, joka käyttää kehon toimintoja, ovat myös osa kuviota. Olisi ristiriita, jos kristitty jäisi pedon merkin aikaan: uskovalla on jo iankaikkinen elämä, mutta pedon merkin ottanut joutuu kadotukseen - mitä siis tapahtuisi uskovalle merkin ottajalle? Siihen tilanteeseen ei voi joutua.- Anonyymi
Jeesuksen seurakunnassa on sapatti pyhänäpäivänä. Jeesus meni tapansa mukaan sapattisin synagoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita.
1234567--- - Anonyymi
Kirjoitit satuja. Jumalan ilmoituksesta et löydä salaista katoamista.
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen seurakunnassa on sapatti pyhänäpäivänä. Jeesus meni tapansa mukaan sapattisin synagoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita.
1234567---Sapatti kuuluu vanhaan liittoon, ei Uuden Testamentin aikaan. Jeesus eli vanhan liiton aikana, ennen kuolemaansa.
- Anonyymi
Välva kirjoitti:
Sapatti kuuluu vanhaan liittoon, ei Uuden Testamentin aikaan. Jeesus eli vanhan liiton aikana, ennen kuolemaansa.
Näillä julistuksilla: Sapatti kuuluu vanhaan liittoon, ei Uuden Testamentin aikaan, harhautetaan miljoonia ihmisiä. Lopulta heitä on niinpaljon kuin meressä on hiekkaa. Tuhoon tuomittuja.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567---"Jeesus meni tapansa mukaan sapattisin synagoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita."
No niinpä meni, vanhan liiton juutalainen kun oli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jeesus meni tapansa mukaan sapattisin synagoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita."
No niinpä meni, vanhan liiton juutalainen kun oli.Synaggoogiin mennessään paransi tienvarressa lojuneet sairaat.
Vanhan liiton juutalainen, missä vaiheessa kääntyi pois juutallaisuudesta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Synaggoogiin mennessään paransi tienvarressa lojuneet sairaat.
Vanhan liiton juutalainen, missä vaiheessa kääntyi pois juutallaisuudesta?Eipä osaa sinulle vastata !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitit satuja. Jumalan ilmoituksesta et löydä salaista katoamista.
Kaksi naista jauhaa käsikivillä. Yksi otetaan, toinen jätetään. Kaksi miestä kyntää pellolla. Yksi otetaan, toinen jätetään. Kaksi on sängyllä, yksi otetaan, toinen jätetään.
Ylöstempauksessa Jeesus saapuu vain pilviin ja vie niin hänessä kuolleet kuin meidät elossa olevat uskovatkin mukanaan taivaan häihin. Lohduttakaa sillä toisianne. Ilmestyskirjan alussa puhutaan seitsemästä kirkosta. Ne olivat Johanneksen ajan kirkkoja, mutta samalla ne kuvaavat koko kirkkohistorian aikaa; lopun ajan kirkko on kuin Laodikean seurakunta, haalea. Ne kuvaavat myös kaikkina aikoina seitsemää erilaista kirkkoa.
Jaakobin ahdistuksen lopussa Jeesus saapuu valkoisella ratsullaan, me hänen kanssaan, ja astuu jalallaan Jerusalemiin, maa järkkyy. Hän tuhoaa Israelia vastaan hyökänneet kansojen joukot (YK:n 'rauhanturvaajat'?) Hän perustaa valtakuntansa, taivaan valtakunnan, tuhanneksi vuodeksi ja hallitsee Jerusalemista. Me toimimme hänen pappeinaan ja kuninkainaan.
On outoa, miten muutamat väittävät, että kristityt tempaistaisiin ylös vaivan ajan lopussa. Miten se sopisi yhteen sen kanssa, että Jeesus hallitsee maan päällä tuhat vuotta? Viisaat neitsyet ovat ne juutalaiset, jotka ottavat Jeesuksen vastaan omana pelastajanaan ja pääsevät siis mukaan tempaukseen ja taivaan häihin. Tyhmät neitsyet jäävät vaivan aikaan. Hekin pelastuvat, elleivät ota pedon merkkiä. Useat heistä pelastuvat marttyyreina.
Odotan ylöstempausta minä hetkenä hyvänsä. Jo alkuseurakunta odotti sitä. Jos he olisivat tienneet, että odotusaika on kaksituhatta vuotta, se olisi saattanut latistaa heidän uskoaan. On hyvä, että emme tiedä tarkkaa aikaa. Nyt kuitenkin näyttää, että niin moni profetia on toteutumassa, että en usko tempaukseen olevan kauan. Te, jotka jäätte tänne, älkää sitten uskoko, että kyseessä oli huonomman aineksen poisto tai uudelleenkoulutukseen lähettäminen. Ei ole kyse avaruusolioiden puuhista. Ei sittenkään, vaikka antikristus saapuisi Vatikaanin aukiolle ufolla.
- Anonyymi
Kiitos Selef että et machoillut tällä kertaa. Osoitit, että et ole toivoton tapaus.
- Anonyymi
Machoilu on myös sitä, että esiintyy niin kuin oikeasti tuntisi Raamattua vaikkei sitä oikeasti tunne, kuten Selef ei tunne. Siksi hän ei olekaan opettaja. Toistelee vain toisten keksimiä tulkintoja Raamatusta.
- Anonyymi
"Että ylöstempausnousemukset tapahtuu pretribulaation aikaan Raamatun opetuksen mukaan?
Että mikä on saanut sinut varmasti ymmärtämään ylöstempausnousemuksen tapahtuvan antikristuksen hallittua n.3,5v ?"
En usko kumpaankaan noista. Tuollaiset asiat ovat tulkinnallisia kysymyksiä, jotka kukin seurakunta vääntää haluamaansa muotoon. Uskoakseen noihin mainitsemiisi asioihin, on ensin tehtävä rankkoja yleistyksiä ja ohitettava useampikin Raamatun teksti, jotka todistavat toisenlaisesta tulkinnasta liittyen samaan asiaan. Samoin käy niiden toisenlaisten tulkintojen vääntäjienkin kanssa. Raamattu ei yksinkertaosesti anna selkeää suoraa sanomaa siitä, kumpi on totta tai onko kumpikaan. Kaikki seurakunnat löytävät aina perusteensa Raamatusta mutta he jättävät tarkoituksella kertomatta sen, miten noihin johtopäätöksiin on päädytty. Tämä palsta on vihoviimeinen paikka löytää vastauksia noihin mieltäsi askarruttaviin kysymyksiin.
"Lisäksi pelastusvarmuus puuttuu minulta. "
Se ei ole ihme kun lukee kirjoituksiasi. Niistä paistaa muukin ahdistus. Mutta sinunhan piti tuntea kirjoitukset. Ehkä sinulle ei ole kukaan selittänyt, että pelastusvarmuus ei ole uskonkysymys vaan perustuu Raamatun vahvaan sanaan niille, jotka ovat Jeesuksen vastanottaneet.
"Jokin seikka , paha moka, jokin syntijuttu jota en bonjaa, määrittää mut tyhmäksi neitsyeksi eli hammasten kiristykseen pimeyteen, Helvettiin joutuvaa."
Ei sellaista seikkaa olekaan. Sinulle on opetettu valheellisia oppeja. Ei ihme, ettet koe olevasi varma pelastuksestasi. Edelleen...tämä palsta on ihan väärä paikka ihmetellä näitä asioita. Harva täällä oikeasti ymmärtää Raamatun kirjoituksia.
"Sekin on auki ovatko tyhmät neitsyet kristittyjä vai jumalattomia."
Asia käy ilmi Raamatun kertomuksesta. Jeesusta pidetään Raamatussa ylkänä ja seurakuntaa morsiammena. Kaikki neitsyet odottivat ylkää. Tuskin jumalattomat odottaisivat taivasten valtakuntaa ja Jeesusta, josta kertomus kertoo. Ja kertomuksen loppu selittää kaiken:
“Valvokaa siis, sillä te ette tiedä päivää ettekä hetkeä.”” (Matt 25:13, FinRK)
Kyse oli toki siitä, kenellä on sitä öljyä lampussaan mutta Jeesus antaa varman tavan olla niiden joukossa, jotka pääsevät häihin. No, ketkä sitten pääsevät häihin? Ne, jotka eivät lainkaan nuku vaan valvovat. Siellähän oli jo joku, joka oli valveilla ja huusi "ylkä saapuu".
Mitä on tuo valvominen? Sitä, että ollaan hereillä siitä, että Jeesus voi tulla milloin tahansa ja lukemalla sanaa ja odottamalla Jeesuksen paluuta niin, ettei maailma vie tai Saatana johda harhaan. Niin ei jää siitä hääjuhlasta pois.
Tässä muutama raamatunpaikka, jotka selittävät asiaa.
“”Olkaa varuillanne ja valvokaa, sillä te ette tiedä, milloin se aika tulee.Kun vieraille maille matkustava mies jättää talonsa ja antaa palvelijoilleen hallintavallan, kullekin oman tehtävänsä, hän käskee myös ovenvartijan valvoa. Samoin valvokaa tekin, sillä te ette tiedä, milloin talon herra tulee: illalla vai keskiyöllä, kukonlaulun aikaan vai aamun sarastaessa, ettei hän yhtäkkiä tullessaan tapaisi teitä nukkumasta. Minkä minä sanon teille, sen sanon kaikille: valvokaa!”” (Mark 13:33-37, FinRK)
“Olkaa raittiita, valvokaa. Teidän vastustajanne, Paholainen, kulkee ympäri kuin ärjyvä leijona etsien, kenet voisi niellä.” (1Piet 5:8, FinRK)
“Kun ihmiset sanovat: ”Nyt on rauha, ei mitään hätää”, silloin turmio yllättää heidät yhtäkkiä niin kuin synnytyskipu raskaana olevan naisen, eivätkä he pääse pakoon.Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät kuin varas, sillä kaikki te olette valon lapsia ja päivän lapsia. Me emme ole yön emmekä pimeyden lapsia. Älkäämme siis nukkuko niin kuin muut, vaan valvokaamme ja olkaamme raittiit. Ne, jotka nukkuvat, nukkuvat yöllä, ja ne, jotka juovat itsensä juovuksiin, ovat juovuksissa yöllä. Mutta koska olemme päivän lapsia, olkaamme raittiita, ja olkoon pukunamme uskon ja rakkauden haarniska ja kypäränämme pelastuksen toivo.” (1Tess 5:3-8, FinRK)
Eli valvominen on sitä, että jaksaa pysyä uskossa vaikeuksistakin huolimatta, eikä vain tavan mukaan mene öljylamppu tyhjänä tien varteen odottamaan. Kaikki joutuvat koettelemuksiin mutta valvova nostaa niiden jälkeenkin katseensa Kristukseen ja jatkaa hänen palvelemistaan odottaen hänen paluutaan.- Anonyymi
Pelastusvarmuus ei ole takuukuittaus varmasti saatavasta pelastuksesta. Ahdistuneisuushäiriötä mulla ei ole pelastusepäselvyydestä huolimatta.
Mulla on melko hyvä turvallisuuden perusolotila.
Mulla on mahdollisuus pelastua joutumasta Helvettiin.
Sanot etteivät jumalattomat odota Jeesuksen paluuta. Eivätkö liberaaliteologit odota Jeesuksen paluuta? Ovatko he kristittyjä vai jumalattomia? Opillisesti jumalattomia, Kristuksen Jeesuksen opetuksia kieltävät, silti teeskentelevät ulkokultaisuudessa kuin olisivat kristittyjä vaikka sydän on täynnä valhetta, syntihyväksyntää, petosta, saatanasta kaikki nuo Jumalaa vastaan kapinoivat synnit.
Jumalan otettua minut omakseni olin ummikko kristinuskon alkeissa. En tiennyt aluksi mitä tarkoittaa rukoilla.En tiennyt Jeesusta Jumalaksi. En tiennyt mikä liberaaliteologi. Lauttasaaren seurakunnan kahden naispapin kanssa osuin juttelemaan ja huomasin heidän valehtelevan mulle kun huomasivat tietenkin minut ummikoksi. Olin kuitenkin ehtinyt Raamattua lukea ja oppia erään asian, johdonmukaisuuden, josta Herra ei tingi ja opetti toisin kuin nauravat naispapit.
Kysymykseni koski synnintekoa. Naispappien mukaan esiaviollista seksiä sai harjoittaa.Perustelut heillä? Sen saa anteeksi.
Lisäksi sain myöhemmin tietää liberaaliteologien odottavan Jeesuksen paluuta ja nähtävästi ikuista elämää, tosin kyseessä on aika sekava kirjo ihmisiä kun puhutaan liberaaliteologeista, mitä tulee yksilölliseen eriytymiseen pääopin, heresiansa suhteen. Kysyin naispapilta: Kun Jeesus palaa ja näkisi homohäitä vietettävän niin mikä on Jeesuksen reaktio? Naispappi: Jeesus on iloinen homohäät nähdessään. Muistaakseni rakkaudesta mainitsi asian yhtydessä. Ei mitään synnistä omaaloitteisesti. Paitsi että synnit saa anteeksipyynnöllä helposti anteeksi.
Selef - Anonyymi
Pelastusvarmojen päätorvi äänessä tässä: " emmekö me Sinun nimessäsi Herra Jeesus tehneet ennustuksemme, ajaneet riivaajat ulos ihmisiä piinaamasta ja monta muuta voimatekoa? Silloin Hän jyrähtää : En tunne teitä omikseni. Olette laittomuudentekijöitä. Menkää pois luotani."
Laittomuudentekijät tekevät Jeesuksen nimessä monenlaista ja kun voimatekoja ihminen tekee niin harva ymmärtää olevansa laittomuudentekijä. Pelastusvarmojen tulee huomioida ettei teoilla pelastu tai pelastusvarmuudella?
Täydentävästi,
Selef - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelastusvarmojen päätorvi äänessä tässä: " emmekö me Sinun nimessäsi Herra Jeesus tehneet ennustuksemme, ajaneet riivaajat ulos ihmisiä piinaamasta ja monta muuta voimatekoa? Silloin Hän jyrähtää : En tunne teitä omikseni. Olette laittomuudentekijöitä. Menkää pois luotani."
Laittomuudentekijät tekevät Jeesuksen nimessä monenlaista ja kun voimatekoja ihminen tekee niin harva ymmärtää olevansa laittomuudentekijä. Pelastusvarmojen tulee huomioida ettei teoilla pelastu tai pelastusvarmuudella?
Täydentävästi,
SelefOpettele lukemaan ja tule sitten vasta palstalle rienaamaan, selef.
Ne, joita Jeesus kutsuu laittomuuden tekijöiksi esittivät väitteen: "emmekö me"? Jeesus ei sanonut "emmekö me"-väittäjien todella tehneen ihmeitä Jeesuksen nimessä.
Jeesus ei tuntenut "emmekö me"-väittäjiä: kyseessä olivat laittomuuden eli syntien harjoittajat, eivät pelastusvarmuuden saaneet, vaan uskonnolliset ihmiset, jotka olivat heidän omien tekojensa ja omien sanojensa varassa. "Emmekö me" esittelivät omia luulojaan ja omaan uskontoaan.
Paavali kirjoitti: Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia. Ilmeisesti sinulla ei ole Pyhän Hengen todistusta Jumalan lapseudesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opettele lukemaan ja tule sitten vasta palstalle rienaamaan, selef.
Ne, joita Jeesus kutsuu laittomuuden tekijöiksi esittivät väitteen: "emmekö me"? Jeesus ei sanonut "emmekö me"-väittäjien todella tehneen ihmeitä Jeesuksen nimessä.
Jeesus ei tuntenut "emmekö me"-väittäjiä: kyseessä olivat laittomuuden eli syntien harjoittajat, eivät pelastusvarmuuden saaneet, vaan uskonnolliset ihmiset, jotka olivat heidän omien tekojensa ja omien sanojensa varassa. "Emmekö me" esittelivät omia luulojaan ja omaan uskontoaan.
Paavali kirjoitti: Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia. Ilmeisesti sinulla ei ole Pyhän Hengen todistusta Jumalan lapseudesta.Kyllä he todennäköisemmin pelastusvarmoja ovat. Sen verran yllättynyttä reaktio on.
He tekevät Jeesuksen nimessä työtä, mutta he ovat laittomuudentekijöitä.
Eli mitä?
Tekevät hyvää ja sen lisäksi jotakin pahaa, laittomuudeksi kutsuttua. Toimivat joissakin asioissa huomaamattaan Jumalan tahtoa vastaankin.
Kuten tjatkuvasti törkeä tapasi kirjoittaa minusta rienaajana tai jokin muu valhesyytös.Olet itse sellainen valheittesi takia.Herra sen nähköön!
Selef - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelastusvarmuus ei ole takuukuittaus varmasti saatavasta pelastuksesta. Ahdistuneisuushäiriötä mulla ei ole pelastusepäselvyydestä huolimatta.
Sanot etteivät jumalattomat odota Jeesuksen paluuta. Eivätkö liberaaliteologit odota Jeesuksen paluuta? Ovatko he kristittyjä vai jumalattomia? Opillisesti jumalattomia, Kristuksen Jeesuksen opetuksia kieltävät, silti teeskentelevät ulkokultaisuudessa kuin olisivat kristittyjä vaikka sydän on täynnä valhetta, syntihyväksyntää, petosta, saatanasta kaikki nuo Jumalaa vastaan kapinoivat synnit.
Jumalan otettua minut omakseni olin ummikko kristinuskon alkeissa. En tiennyt aluksi mitä tarkoittaa rukoilla.En tiennyt Jeesusta Jumalaksi. En tiennyt mikä liberaaliteologi. Lauttasaaren seurakunnan kahden naispapin kanssa osuin juttelemaan ja huomasin heidän valehtelevan mulle kun huomasivat tietenkin minut ummikoksi. Olin kuitenkin ehtinyt Raamattua lukea ja oppia erään asian, johdonmukaisuuden, josta Herra ei tingi ja opetti toisin kuin nauravat naispapit.
Kysymykseni koski synnintekoa. Naispappien mukaan esiaviollista seksiä sai harjoittaa.Perustelut heillä? Sen saa anteeksi.
Lisäksi sain myöhemmin tietää liberaaliteologien odottavan Jeesuksen paluuta ja nähtävästi ikuista elämää, tosin kyseessä on aika sekava kirjo ihmisiä kun puhutaan liberaaliteologeista, mitä tulee yksilölliseen eriytymiseen pääopin, heresiansa suhteen. Kysyin naispapilta: Kun Jeesus palaa ja näkisi homohäitä vietettävän niin mikä on Jeesuksen reaktio? Naispappi: Jeesus on iloinen homohäät nähdessään. Muistaakseni rakkaudesta mainitsi asian yhtydessä. Ei mitään synnistä omaaloitteisesti. Paitsi että synnit saa anteeksipyynnöllä helposti anteeksi.
Selef"tosin kyseessä on aika sekava kirjo ihmisiä kun puhutaan liberaaliteologeista, mitä tulee yksilölliseen eriytymiseen pääopin, heresiansa suhteen."
Kun nyt tuon tiedät, niin miksi yleistät kirjoituksissasi stereotyyppisesti myös liberaalimmat oikeat kristityt saman liberaaliteologia-nimityksesi alle?
Sinulla ei ole yksinoikeutta totuuteen eikä varsinkaan siksi, koska totuuksia ei ole vain yksi, ja sinä edustat vain yhtä niistä totuuksista edes myöntämättä, että voisit olla väärässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selef"Pelastusvarmuus ei ole takuukuittaus varmasti saatavasta pelastuksesta."
Väittikö joku niin?
Pelastusvarmuus ei ole myöskään mikään fiilis. Ihan vain tiedoksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selef"Sanot etteivät jumalattomat odota Jeesuksen paluuta."
Niin sanon, koska kaikilla uskovaisilla tai kristityillä ei ole Jumalaa, vaikka he niin luulevat. Jumala omat tunnistaa vasta siitä, että he pelastuvat.
>>Osaat varmaan englantia, kuuntele Robert Breakeria. Hae 'pretribulation rapture'. Myös Chuck Missler, Charles Lawson, Gene Kim ja Spencer Smith ovat puhuneet hyvin tästä aiheesta. Lue King James Raamattua, jota nämä opettajat runsaasti lainaavat. He kaikki uskovat Raamatun kertovan, että uudestisyntyneiden ylöstempaus tapahtuu ennen Jaakobin (Israelin) ahdistuksen eli tribulaation eli vaivan aikaa.>>
En ole uskonut moiseen soopaan enää kahteenkymmeneen vuoteen. Pysyn katolisena.- Anonyymi
Katolisuus on pakanakultti. Varsinkin Gene Kimiltä ja Robert Breakerilta löydät hyvää opetusta asiassa. Lähde hänestä, portosta, jotta et joutuisi osalliseksi hänen tuomioistaan.
Uskonnot yrittävät uskotella ihmiselle, että hän voi pelastua omien tekojensa avulla. Kristinusko luottaa täysin siihen, mitä Jeesus teki ristillä. Me emme voi edes auttaa pelastumistamme. Pelastumisen jälkeen on hyvä totella Raamatun käskyjä, jotta autamme muitakin pelastumaan ja jotta saamme palkkioita Kristuksen tuomioistuimessa. Teoillamme emme kuitenkaan pelasta itseämme. On vaarallista väittää niin, koska se saattaa johtaa kadotukseen. Jeesus on ainut tie, ainoa ovi taivaaseen.
Uskollisuutesi pakanakultille on väärään kohteeseen kohdistettua uskoa. Se ei pelasta. Se voi tehdä sinusta ihmisten mielestä hurskaan, mutta olet yhtä kadotettu kuin hekin. Ota Jeesus vastaan nyt, kun vielä on hetki armon aikaa. Vaivan ajassa pelastuminen ei tapahdu pelkästään uskosta. Silloin täytyy myös olla ottamatta pedon merkkiä. Vatikaani liittyy luullakseni olennaisesti tuohon merkkiin. - Anonyymi
Olet varmaankin pahoin paatunut. Paavi on epäjumalanpalvojien kanssa yhteistuumin hommaamassa yhtä maailmanepäjumalanpalvontaa eli uskontoa.
Olet paavin tukija.
Selef...sinulla on hyvää pohdintaa.
Monet liian monet uskovat on lähdössä taivaan rientoihin jakaus keskellä ja kukka hiuksissa ennen antikristusta ,mutta en voi ymmärtää kuinka voi olla niin huono ymmärrys ihmisillä siitä ,mitä raamatussa lukee.
Asia on niin monessa kohtaa selvästi ilmoitettu ,että uskovat ovat vaikeassa ajassa mukana ja siinä kysytään kestävyyttä ja uskoa ,kuten pedonmerkissäkin.
Se on eräänlainen loppukoetus tälle sukupolvelle ,joka on näkevä Kristuksen paluun siinä pimeyden ajassa ,mikä silloin on.
Siihen ollaan lujaa menossa sillä katsokaa tuota raakuutta ,mikä pahenee pikkuhiljaa raaistuen.
Lapset ovat tottelemattomia raakalaisia...kaikki raamatun profetiat toteutuu nyt.
Hulluus iskee parasta aikaa ja viisaat miettii ,miten hulluja päätöksiä tehdään koko ajan.- Anonyymi
Hyvin tiivistit !
- Anonyymi
Vaivan aika alkaa hitaasti. Juutalaiset lentävät kuin kotkat Israeliin suojaan kaukaisistakin maista, kuten Raamattu kertoo. Antikristus yrittää lahjoa nyös Israelin puolelleen, antaen heidän rakentaa uusi temppeli. Samaan aikaan alkaa kristittyjen vainot, seurauksena luopumus maallistuneiden kristittyjen joukossa. Juutalaiset kieltäytyvät tottelemasta Antikristusta, jolloin Hän suuttuu ja julistaa itsensä jumalaksi. Tässä välissä Jeesus tempaa omansa, elävät ja kuolleet pois alkavasta Jumalan vihanajasta. Ateistit ja liberalisoituneet uskovat, jäävät nauttimaan saatanan kurituksesta, jonka aikana ihmiskunta näkee, millaista on mestarinsa saatanan hallitusvalta.
- Anonyymi
1. Ylösnousemus, jota te haluatte kutsua "Tempaukseksi" (se on raflaavampaa ja siihen voi liittää erilaisia, hurjia mielikuvia) tapahtuu kun on tapahtuakseen, eikä sen ajan kohtaa voi arvata. Vaikka 5 minuutin kuluttua. Tai 100 vuoden.
Sen olemus on yllätyksellisyys.
Maailma ei muutu, maailma on aina samanlainen, ihmiskunta toistaa itseään (ihmiskunnan tragedia). Ylösnousemusta edeltävät tapahtumat on aina voitu ja voidaan liittää sen ajan ympäröiviin tapahtumiin.
Kun ei Jeesus itsekään tiedä sen ajankohtaa, vaan Isä yksin, turha tuota hetkeä on arvuutella (vain asialla rahastavat huijarit ovat sitä kautta aikain arvuutelleet). Ehkä Jeesus Itsekin tuolloin 2000 vuotta sitten tässä asiassa erehtyi (tai sitten ei) ja tämä on jo iso juttu!
Viisaat Neitsyet valvovat ennen kaikkea itseään, eivät tuijottele maailmallisia merkkejä ja eksy levittämään perättömiä ennustuksia, milloin jostain prest-jostakin tai pedonmerkeistä. Näiden arvuuttelijoista tunnistaa taikuuden synnissä elävän eksyttäjän. Hänen mukanaan ei pidä itse eksyä.
Suunnittelen jo ensi kesän retkiäni, mutta voipa olla, että ensi kesä onkin meillä erilainen. Sotakesä. Tätä minä arvuuttelen. Jos on tällainen aavistus, kuinka itse ennalta valmistautua? Uusavuttomille nyt aina tulee itku ja jonkun muun pitäisi auttaa, kun ei ole itse ottanut vastuuta itsestään ja läheisistään. Vaikeuksissa jokainen huolehtii ensisijaisesti itse itsestään, näin on Jumala säätänyt: luonut kullekin itsesäilytysvaiston.
Suosittelen varautumaan.
Mitä sitten tapahtuu, jos sota alkaa? Vihollinen iskee aina ensimmäisenä nk. infrakstruktuuriin, kuten esim. tietoliikenteeseen, sähköön, öljyyn, vesihuoltoon.
Ensisijaista EI OLE ostaa kamalasti vessapaperia varalle. Ongelmat ovat tuolloin suuremmat. - Anonyymi
Tempaus on lähellä, eletään viimeisiä koronavitsauksen aikoja. Kaljuppäät jää rannallle, kun heita ei saa tukasta temmattua.
- Anonyymi
Helluntailaiset ovat koko 100-vuotisen olemassaolonsa aikana valhe-ennustelleet "Tempausta", sen tapahtuvan "ihan pian".
He tietävät, että Raamatun käännössäsana "Minä tulen pian", tosin viittaa myös osin aikaan, mutta etenkin suomenkielisenä sanana "pian" = pikaisesti, yht'äkkiä. He kuitenkin (taloudellinen hyöty) ovat käyttäneet tätä moniselitteistä sanaa, väittäen sen viittaavaan nyt juuri, ihan heti tapahtuvaan asiaan. Kyseessä on tietoinen taloushuijaus. Tällä tavoin tuo jengi on tienannut miljardeja dollareita, markkoja ja euroja näiden valhe-ennusteljoiden taskuihin.
Helluntailaisuus ei ole aito uskonsuuntaus, vaikkakin runsaalla puheella ja tietenkin heidän uhriensa uskoessa noihin eri valheoppeihin, se vaikuttaa "uskonsuunnalta".
Yksilöhenkilöt voivat olla nk. aidostikin "uskovia", uskoa eri tavoin Raamattuun, Jumalaan, mutta tuo ulkonainen nk. "seurakunta" / kirkko / helluntailaisuus on vapaamuurarien ja erilaisten, uskontoa väärinkäyttävien talousrikollisten bluffi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaiset ovat koko 100-vuotisen olemassaolonsa aikana valhe-ennustelleet "Tempausta", sen tapahtuvan "ihan pian".
He tietävät, että Raamatun käännössäsana "Minä tulen pian", tosin viittaa myös osin aikaan, mutta etenkin suomenkielisenä sanana "pian" = pikaisesti, yht'äkkiä. He kuitenkin (taloudellinen hyöty) ovat käyttäneet tätä moniselitteistä sanaa, väittäen sen viittaavaan nyt juuri, ihan heti tapahtuvaan asiaan. Kyseessä on tietoinen taloushuijaus. Tällä tavoin tuo jengi on tienannut miljardeja dollareita, markkoja ja euroja näiden valhe-ennusteljoiden taskuihin.
Helluntailaisuus ei ole aito uskonsuuntaus, vaikkakin runsaalla puheella ja tietenkin heidän uhriensa uskoessa noihin eri valheoppeihin, se vaikuttaa "uskonsuunnalta".
Yksilöhenkilöt voivat olla nk. aidostikin "uskovia", uskoa eri tavoin Raamattuun, Jumalaan, mutta tuo ulkonainen nk. "seurakunta" / kirkko / helluntailaisuus on vapaamuurarien ja erilaisten, uskontoa väärinkäyttävien talousrikollisten bluffi.Helluntailaisuus on erittäin eksyttävä suuntaus.
Maailmaan lähetetty eksytys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisuus on erittäin eksyttävä suuntaus.
Maailmaan lähetetty eksytys.Luterilaisissa kirkoissa on jo joogajumalan palveluksia.
Luterilaisuus on maailmaan lähetetty eksytys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisissa kirkoissa on jo joogajumalan palveluksia.
Luterilaisuus on maailmaan lähetetty eksytys.YMMÄRTÄVÄINEN Lutheri tunnisti pedon antikristuksen paavin. Tärkeä tunnistus.
1234567---
Raamatun profetiat on jo niin pitkällä ,että Kristus todella saapuu pian ,mutta sitä tarkkaa hetkeä ei tiedä kukaan eikä saakaan tietää.
Se on salattu viimeiseen saakka.
Tapahtumat kertovat selvästi ,että NYT on se aika ja Israelin ollessa paikallaan on toteutunut lopullisesti ja voimakkaasti vt profetiat esim ,että ..Jumala itse kokoaa kansansa silmäteränsä kansojen joukosta omaan maahansa .
1948 Jumala päätti Israelin hajaannuksen ja linnun siivillä on ihmisiä lentänyt maahansa jonka kaikki oli hyljännyt kun ohdaketta ja orjantappuraa se kasvoi ,mutta taas profetia kertoi ,että hedelmätarhat yms maa kukoistaa vielä kerran ja niin on käynyt Israelissa.
Maailma muuten on menossa nooan aikaan eli murhaa, ryöstöä,kauhua,repivää karmeaa kauhua..ilman rakkautta...silmitön pahuus kun Jumala jättää ihmiset viettiensä vietäviksi ,koska heillä ei ole Rakkautta Totuuteen eli Kristukseen.
Jumala sallii näin käydä sillä Jumala erottaa nyt jyvät akanoista.
Pahuus ja hulluus on alkanut.
Näillä mennään nyt maailmassa.
Valvokaa ja valmistautukaa.- Anonyymi
"Raamatun profetiat on jo niin pitkällä ,että Kristus todella saapuu pian ,mutta sitä tarkkaa hetkeä ei tiedä kukaan eikä saakaan tietää."
Näin on sanottu joka vuosi viimeiset lähes 2000 vuotta. Ei oo näkyny eikä kuulunut.
Ennen sitä tuhansia ihmisiä kuolee sinunkin ympäriltäsi eikä se Jeesus vielä saavu tämänkään sukupolven aikana. Anonyymi kirjoitti:
"Raamatun profetiat on jo niin pitkällä ,että Kristus todella saapuu pian ,mutta sitä tarkkaa hetkeä ei tiedä kukaan eikä saakaan tietää."
Näin on sanottu joka vuosi viimeiset lähes 2000 vuotta. Ei oo näkyny eikä kuulunut.
Ennen sitä tuhansia ihmisiä kuolee sinunkin ympäriltäsi eikä se Jeesus vielä saavu tämänkään sukupolven aikana.On sanottu kyllä ,mutta Israel on ollut poissa ja nyt se on ja muut tapahtumat kiihtyy ja evankeliumin täydellinen julistus ja Israelin osan kääntymys ja siinä se sitten on.
Antikristus astuu näyttämölle ja meno on kovaa.
Pian tapahtuu..
>>Tässä se suuri nollaus: kaikkien rahat otetaan vatikaanille ja 'jaetaan tasapuolisesti'. Juu, varmaan. >>
Voit lahjoittaa omaisuutesi juutalaisille, vaikkapa Mark Zuckerbergille, niin Vatikaani ei niitä saa. Markilla muutenkin pulaa pikkurahasta.
"Vuonna 2010 Forbes-lehti arvioi Zuckerbergin netto-omaisuudeksi 6,9 miljardia dollaria.[10] Hänestä tuli 26-vuotiaana maailman nuorin miljardin Yhdysvaltain dollarin omaisuuden luonut henkilö, minkä lisäksi hän oli Yhdysvaltojen 19. ja maailman 52. rikkain ihminen.[11] Kaksi vuotta myöhemmin hän oli noussut maailman 35. rikkaimmaksi ihmiseksi. Hänen omaisuutensa arvioitiin 17,5 miljardin dollarin arvoiseksi.[12] Vuonna 2018 hänen omaisuutensa oli noin 51,4 miljardia Yhdysvaltain dollaria.[13]">>Uskovista käytetään Raamatussa sanaa 'pyhä', vaikka uskova itse ei tuntisi olevansa pyhä, vaan kurja syntinen. Vertaus viisaista ja tyhmistä neitsyistä taisi olla kirjoitettu juutalaisia varten.>>
Hyvä uutionen Teuvo Hakkaraiselle. Viinaa saa juoda.- Anonyymi
Mikä on saanut varmasti ymmärtämään että ylöstempausnousemukset tapahtuu penetraation aikaan Raamatun opetuksen mukaan?
Se oli silloin käytetty ehkäisymenetelmä. Lampaan suolta ei ollut aina käytettävissä niinpä ei-toivottu Jeesuskin pääsi syntymään, mistä maailma kärsii yhä. - Anonyymi
Sinun tulee saada myöskin voitto pedosta.
1234567--- >>Katolisuus on pakanakultti. Varsinkin Gene Kimiltä ja Robert Breakerilta löydät hyvää opetusta asiassa. Lähde hänestä, portosta, jotta et joutuisi osalliseksi hänen tuomioistaan.>>
Pakota minut. En kuuntele mitään amerikkalaista menestyssaarnaajaa joka ei osannut edes ennustaa covid-pandemiaa.
😅😅😅🤣🤣🤣😂😂😂
>>Ota Jeesus vastaan nyt, kun vielä on hetki armon aikaa. Vaivan ajassa pelastuminen ei tapahdu pelkästään uskosta. Silloin täytyy myös olla ottamatta pedon merkkiä. Vatikaani liittyy luullakseni olennaisesti tuohon merkkiin.>>
Olen kyllä lausunut syntisen rukouksen. Sillä rituaalilla pelastutaan protestanttisissa uskonnoissa.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1134838Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071942- 1381383
- 1021208
- 911188
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate1811019Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g651000- 44949
Huono grilli kokemus
Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll27949IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57851